فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بریده باد زبانی که شأن زهرا (سلام الله علیها) را از خطبهخوانی به نوحهسرایی تبدیل میکند
📝 مبارزه و مقاومت سیاسی حضرت زهرا
🎥 مقام معظم رهبري
♨️ اگر خطبه زهرا سلام الله علیها را نگفتی گریه زهرا هم معنا پیدا نمیکند...
✨✨✨
🌹همیشه مدالها جنسش از طلا نیست
بعضی وقتها از جنس خون جگر است وداغ دل
حسنعلی ضرغامپور #پدر ۵ شهید
حضرت امام باقر(ع) فرمود:
🌹 به خدا قسم با ما سند رهایى از آتش نیست و بین ما و خداوند خویشى نمى باشد و ما را بر خدا حجتى نیست و قربى به او نخواهیم داشت مگر با اطاعت و بندگى, آن کس از شما که مطیع خدا باشد ولایت ما او را سود مى دهد و آن کس از شما که از اطاعت حق سر باز زده معصیت کند ولایت ما برایش سودى ندارد واى بر شما مغرور نشوید, واى بر شما مغرور نشوید.
والله ما معنا من الله برإه و لا بیننا و بین الله قرابه و لا لنا على الله حجه و لا نتصرب الى الله الا بالطاعه فمن کان منکم مطیعا لله تنفعه و لایتنا و من کان منکم عاصیا لله لم تنفعه ولایتنا ویحکم لاتغتروا ویحکم لا تغتروا
📚کافی(ط-الاسلامیه) ج2 ، ص75 و 76 ،ح5
*وقتی که حاج احمد یک موز برای پسرش را با یک کیلو موز به بیت المال عوض کرد*
🔹️ خیلی کم پیش میآمد که بچههایش را همراه خود بیاورد.
◇ آنروز ظاهرا خانواده حاجی جایی رفته بودند و او مجبور شده بود محمّد مهدی را همراه خود بیاورد.
◇ از صبح که آمد خودش رفت جلسه و محمّد مهدی را پیش ما گذاشت.
◇ جلسه که تمام شد مقداری موز اضافه آمده بود. یکی را به محمّد مهدی دادم تا لااقل از او نیز پذیرایی کرده باشم.
◇ نمیدانم چه کاری داشت که مرا احضار کرد. محمّد مهدی هم پشت سر من وارد دفتر شد.
◇ وقتی بچهاش را دید چهرهاش بر افروخته شد، طوری که تا حالا اینقدر او را عصبانی ندیده بودم! با صدای بلند گفت: کی به شما گفت به او موز بدهید؟
◇ گفتم: حاجی این بچه صبح تا حالا هیچی نخورده، یه موز که به او بیشتر ندادم تازه از سهم خودم هم بوده!
🔹️ نگذاشت صحبتم تمام شود، دست در جیبش کرد و هزار تومان به من داد و گفت: همین الان میروی و جای آن موز را میخری و میگذاری. البته به جای یک موز یک کیلو!
🔹️ *۱۹ دی ماه، سالروز شهادت شهید احمد کاظمی*
شهید
شهادت
● شکرگزاری
🔸 ابو هاشم جعفرى مىگويد:
گرفتارى شديدى بهمن روى آورد. نزد امام هادی عليهالسّلام رفتم. ایشان اجازه ورود دادند. آنگاه كه نشستم، فرمود: اى ابو هاشم! مي خواهی كدام نعمت از نعمتهایى را كه خدا بهتو بخشيده است شكر بگویى؟
چهره درهم كشيدم و خاموش ماندم و نمیدانستم در جواب چه بگویم.
حضرت خود سخن آغاز کرد و فرمود:
«خداوند به تو ايمان عطا كرد و از اینرو بدن تو بر آتش حرام خواهد بود،
و نيز سلامتی به تو بخشيد و کمک کرد که بتوانی اوامر او را اطاعت کنی،
و قناعت را روزیت کرد و آبروى تو را حفظ نمود.
اى ابو هاشم! من اينگونه گفتم، چون قصد شكايت از كسى را داشتى كه به تو چنين نيكى كرده است.
و اما فرمان دادم صد اشرفى به تو بدهند. آنها را بگير.»
#نعمت #ایمان #سلامتی #قناعت #شکر
[عَنْ أَبِي هَاشِمٍ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ: أَصَابَتْنِي ضِيقَةٌ شَدِيدَةٌ فَصِرْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهالسلام فَأَذِنَ لِي فَلَمَّا جَلَسْتُ قَالَ يَا أَبَا هَاشِمٍ أَيُّ نِعَمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْكَ تُرِيدُ أَنْ تُؤَدِّيَ شُكْرَهَا قَالَ أَبُو هَاشِمٍ فَوَجَمْتُ فَلَمْ أَدْرِ مَا أَقُولُ لَهُ فَابْتَدَأَ ع فَقَالَ رَزَقَكَ الْإِيمَانَ فَحَرَّمَ بِهِ بَدَنَكَ عَلَى النَّارِ وَ رَزَقَكَ الْعَافِيَةَ فَأَعَانَتْكَ عَلَى الطَّاعَةِ وَ رَزَقَكَ الْقُنُوعَ فَصَانَكَ عَنِ التَّبَذُّلِ يَا أَبَا هَاشِمٍ إِنَّمَا ابْتَدَأْتُكَ بِهَذَا لِأَنِّي ظَنَنْتُ أَنَّكَ تُرِيدُ أَنْ تَشْكُوَ إِلَيَّ مَنْ فَعَلَ بِكَ هَذَا وَ قَدْ أَمَرْتُ لَكَ بِمِائَةِ دِينَارٍ فَخُذْهَا]
📚 الأمالی (صدوق ره)؛ ص412
هدایت شده از تاریخ تفکر تمدن
16.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍هم کاسه شدن #وهابیت_با_فرقه_صرخی
_اخیرا کیلیپی در انکار شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)از عده ای عراقی توسط شبکه های وهابیت درحال پخش است و با تکیه بر این کیلیپ مدعی هستند که شیعیان عراق بیدار شده و متوجه شده اند که شهادت حضرت فاطمه(س)افسانه است.
_اما حقیقت ماجرا و دروغ وهابیت در اینجاست که این افراد شیعه نیستند،بلکه فرقه منحرف و ضاله و یهودی بعثی میباشند و رهبرشان هم شخصی بنام صرخی است.
_این فرقه همانند جریان انحرافی اَحمدبصری،برخواسته از دل یهود و آل سعود میباشد،تا بلکه بتوانند با استفاده از این نوع فِرَق به نفع خود و بر علیه مکتب اهلبیت(علیهم السلام)سوءاستفاده کنند.
_درحقیقت این جریانات بردار ناتنی وهابیت هستند که الحمدلله سالها قبل انحرافات و بیوگرافی امثال این فرقه ها و فتنه ها توسط شیعیان برای همه بیان شده است.
_یکی از بزرگترین اهداف تأسیس این فرقه ضاله ی بعثی و سعودی،دشمنی با ایران و ایرانیان است و این جریان در تمامی حملات به کنسولگری ایران در عراق نقش مهمی داشته و اتفاقا درهمین کیلیپ هم ایرانیان را مجوسی معرفی میکند.
_این کیلیپ و همچنین حمایت وهابیت خبیث از این جریانات بهترین مدرک در اثبات همین مطلب به شمار می آید.
✅پاگشای شبهات قومیتی در عزای فاطمیه(س)
1️⃣ این چند روزه کلیپ مداحی عربی با موضوع انکار شهادت حضرت فاطمه (س) و نبودن فرزندی برای ایشان بهنام محسن(ع)، با استناد به سخن شیخ مفید ره دست به دست میشود که این قضیه تاریخی را، ساخته ایرانیان(با واژه تحقیرآمیز خدعه و نیرنگ مجوس) و از روی لجبازی با عمر بن خطاب میداند؟
هیئت و گروه سینهزنی( هیئت الصرخی)، وابسته به سید محمود الحسنی الصرخی، روحانی ساختار شکن عراقی است که با وجود سواد پایین حوزوی، ادعای اعلمیت و مرجعیت و حتی ولایت سیاسی بر همه مسلمین دارد( کتاب مسائل و ردود فی موضوعات مختلفه، ج1 مسئله56- نوشته عباس الکعبی از شاگردان او). ولی رساله عملیّه او با نام «منهاج الواضح» گواهی خوبی بر بیسوادی او است. این احتمال وجود دارد که با انکار مسلمات تاریخی شیعه بدنبال دست و پا کردن موقعیتی برای خود در بین برخی اهل سنت عرب زبان باشد.
2️⃣ نسبتی که به شیخ مفیدره (۳۳۶ـ۴۱۳ق) میدهد، برداشتی گزینشی است که از کتاب « المسائل السَرَوِیَه» که در یازدهبخش، پاسخهایی است به پرسشهای رسیده از شهر ساری ایران به این عالم بزرگ شیعه که ساکن بغداد بوده است. شعر مداح این هیئت، اشاره دارد به پاسخی درباره امکان ازدواج عمر با ام کلثوم دختر حضرت علی(ع). نکته جالب اینکه؛ پرسشگر این سوالها ایرانیها بودهاند و این نامه اهالی شهر ساری، هم مستند انکار شهادت توسط ایرانیها است و به همین نامه متهم به ساختن خبر شهادت هم میشوند!!!.
3️⃣ قبول شهادت حضرت زهرا(س) توسط شیخ مفید (ره) در کتاب مزار ص 179 با این سلام( َايَّتُهَا الْبَتُولُ الشَّهِيدَةُ الطَّاهِرَةُ لَعَنَ اللَّهُ مَانِعَكِ إِرْثَكِ وَ دَافِعَكِ عَنْ حَقِّكِ وَ الرَّادَّ عَلَيْكِ قَوْلَكِ لَعَنَ اللَّهُ أَشْيَاعَهُمْ وَ أَتْبَاعَهُمْ وَ أَلْحَقَهُمْ بِدَرْكِ الْجَحِيمِ...) مورد قبول قرار گرفته است. و وجود فرزندی بنام حضرت محسن(ع) در کتاب ارزشمند «الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد» (ص ۲۵۵) از عالم شیعی چنین آمده است: یَذکرُ أنّ فاطمهَ صلواتُ الله علیها أسقطَتْ بعدَ النّبی ولداً ذکَراً کانَ سَمّاه رسولُ اللّهِ وهوحملُ مُحَسِّنَاً.
4️⃣ امّا ازدواج عمر با ام کلثوم( از مسائل اختلافی بین تاریخنگاران) که برخی وقوع این ازدواج را شاهدی بر عدم وجود اختلاف میان امام علی (ع) و عمر بن خطاب دانستهاند، مورد قبول شیخ مفید ره نبوده و او این نقل را ساخته زبیر بن بکار، متهم به دروغ گویی و از دشمن امیرمؤمنان(ع) میداند. (المسائل السَرَوِیَه ، صص۸۶ و ۸۷). جا دارد از گوینده این استدلال پرسید: بر فرض قبول حرف شما، واقعیت تاریخی ازدواج پیامبر(ص) با رَمله (امحبیبه) دختر ابوسفیان میتواند این نتیجه را در پی داشته باشد که هیچ اختلافی بین پیامبر(ص) و ابوسفیان نبوده و جنگهای پس از این ازدواج که به فتح مکه نیز منتهی شد، حاصل سوء تفاهم و یا تخیل تاریخ نگاران بوده است؟.
سید حسن هاشمی جزی
پ.ن:
👓 پاسخ به شبهه تفاوت نظر شیخ مفید با اجماع شیعه در شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیه)
برخی این شبهه را مطرح کرده اند که شیخ مفید به شهادت حضرت زهرا اعتقاد نداشته است برای دیدن پاسخ به این شبهه می توانید به دو آدرس ذیل مراجعه کنید.
اما به طور اجمال این چند نکته قابل توجه است:
۱. شهادت حضرت زهرا مورد اتفاق شیعه امامیه است. (تصریح شده در کلام شیخ الطائفه شیخ طوسی)
۲. هیچ کلامی از شیخ مفید مبنی بر عدم اعتقاد به شهادت حضرت زهرا صادر نشده است بلکه مخالفین صرفا تلاش کرده اند این نسبت را با برخی جملات مبهم به ایشان نسبت دهند.
۳. در برخی کتاب های شیخ مفید اشاره به شهادت حضرت زهرا شده است.
۴. بر فرض اگر شیخ مفید چنین کلامی می فرمودند حمل بر تقیه می شد به جهت اجماع شیعه بر شهادت و شرایط حساس زمان شیخ مفید در بغداد.
پاسخ تفصیلی را می توانید در لینک های قرار داده شده ببینید.
yun.ir/yv00mb
yun.ir/etz1t9
*ثروت دارا بودن ولایت اهلبیت علیهم السلام*
امام كاظم عليه السلام: مردى خدمت سرورمان امام صادق عليه السلام آمد و از ندارى شكوه كرد. حضرت فرمود: چنان نيست كه تو می گويى و به نظر من تو فقير نيستى. مرد عرض كرد: سرورم! به خدا قسم خوراك شب خود را هم ندارم. و نمونه هايى از ندارى خود را برشمرد، اما حضرت صادق عليه السلام پيوسته گفتهء او را تكذيب می كرد، تا آن جا كه به او فرمود:
به من بگو اگر صد دينار به تو بدهند تا از ما بيزارى جويى آن را می ستانى؟
عرض كرد: نه.
حضرت مبلغ را به هزار دينار رسانيد و آن مرد هر بار سوگند می خورد كه اين كار را نخواهد كرد.
حضرت به او فرمود: كسى كه چنين كالايى دارد و آن را با اين قيمت نمی فروشد، آيا ندار است؟
الإمامُ الكاظمُ عليه السلام: إنَّ رجُلًا جاءَ إلى سَيِّدِنا الصّادقِ عليه السلام فَشَكا إلَيهِ الفَقرَ، فقالَ: ليسَ الأمرُ كما ذَكَرتَ، وما أعرِفُكَ فَقيراً، قالَ: واللَّهِ يا سَيِّدي ما استَبَيتُ، وذَكَرَ مِن الفَقرِ قِطعَةً، والصّادقُ يُكَذِّبُهُ- إلى أن قالَ لَهُ-: خَبِّرْني لو اعطِيتَ بالبَراءَةِ منّا مِئةَ دينارٍ، كُنتَ تَأخُذُ؟ قالَ: لا، إلى أن ذَكَرَ الوفَ دَنانيرَ، والرَّجُلُ يَحلِفُ أ نّهُ لا يَفعَلُ، فقالَ لَهُ: مَن مَعهُ سِلعَةٌ يُعطى بها هذا المالَ لايَبِيعُها، هُو فَقيرٌ؟!
الأمالي للطوسي: 298/ 584.