1556019735_امامزمانعالی(1).mp3
14.71M
👈 کارهای امامزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
📚 استاد عالی
🆔eitaa.com/ghadir_ch
🌹درهمی برتر از دو میلیون درهم دیگر❗️
♦️آیا میدانید فرق پاداش مبلغی که انسان در راه امام زمان ارواحنا له الفداء خرج میکند با پاداش مبلغی که در سائر امور خیر خرج میکند چیست؟⬇️
🌹امام صادق علیه السلام در حدیثی زیبا و قابل تامّل میفرمایند:
💎ﺩِﺭْﻫَﻢٌ ﻳُﻮﺻَﻞُ ﺑِﻪِ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡُ ﺃَﻓْﻀَﻞُ ﻣِﻦْ ﺃَﻟْﻔَﻲْ ﺃَﻟْﻒِ ﺩِﺭْﻫَﻢٍ ﻓِﻴﻤَﺎ ﺳِﻮَﺍﻩُ ﻣِﻦْ ﻭُﺟُﻮﻩِ ﺍﻟْﺒِﺮﱢ.
📚اصول کافی، ج۱، ص ۵۳۸
♦️یک درهم(کنایه از هر مبلغ و مالی) که به امام برسانی برتر است از دو میلیون درهم که در دیگر امور خیر خرج کنی!!
♦️شیعه براساس باورهای قرآنی، ایمان دارد به اینکه امام(ع)؛ خازن خزائن خداوند در ساحت مُلک و ملکوت و واسطه ی فیض الهی بر جمیع خلایق است.لذا امام به ما و سایر مخلوقات نیازی از سر استیصال ندارد، اما برای تزکیه و طهارت روحمان، ما را به مدد مالی و جانی که تعبیر به صِلة بالمال و النفس میشود؛ دعوت مینماید.
🌹برای همین امام صادق در حدیثی دیگر میفرماید:
💎مَنْ زَعَمَ أَنَّ الْإِمَامَ يـَحـْتـَاجُ إِلَی مَا فِی أَيْدِی النَّاسِ فَهُوَ كَافِرٌ إِنَّمَا النَّاسُ يَحْتَاجُونَ أَنْ يَقْبَلَ مِنْهُمُ الْإِمَامُ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَكِّيهِمْ بِها.
📚کافی، ج۱ ، ص ۵۳۷
♦️کسی که گمان میکند که امام به آن چه در دستان مردم است احتياج دارد پس او کافر است. بلکه مردم نيازمندند که امام (خمس و سهم و ساير وجوه را) از آنها بپذيرد، که خداوند عزّوجلّ میفرمايد: از اموال آنها زکات بگير تا آنها را به وسيله آن پاک و بی آلايش سازی.
♦️برخی از مصادیق صله مالی به امام
🌹پرداخت حق امام از اموالی که بدان خمس تعلق میگیرد و انفاق برای مجالس احیای معارف ایشان و محافل سرور و عزای آل الله و نیز هر امری که برای احیای حاکمیت ایشان دخیل باشد مشمول این حدیث مبارک میباشد.و چون نظام اسلامی و محور مقاومت؛ احیای وراثت امام در دوران غیبت است که توسط ولی فقیه متبلور میشود لذا هر مالی که برای اقامه کردن نظام اسلامی مصروف شود در حقیقت صرف هزینه برای امام علیه السلام میباشد که بهتر از دو میلیون صله ی مالی در سایر وجوه خیر است.
🆔eitaa.com/ghadir_ch
با توجه به ظهور حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان، چرا ایشان در آخرالزمان متولد نشده است؟
طبق دلیلهای عقلى و نقلى، وجود حجت خدا در هر زمان امری ضروری است و زمین هیچگاه نباید از ولى خدا خالى باشد. بنابراین نقش امام زمان از هنگام شهادت امام عسکری(ع) آغاز شد، اما عواملی باعث شد که امام نتواند نقش حاکمیت ظاهری را به عهده بگیرد.
🆔eitaa.com/ghadir_ch
🌸 #یا_صاحب_الزمان
🌺 بین ما فاصلہها
فاصلہ💕 انداختہاند
🌿کاش این فاصلہ
با #آمدنت سر میشد
🌺شهرما بوے #خدا داشت
دوبارہ اے کاش
🌿با #ظهورت نفس شهر معطّر میشد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌸🍃
🌹🍃🌹🍃
🆔eitaa.com/ghadir_ch
به رسم ادب و ارادت هر روز صبح سلام می دهیم به ارباب بی کفن
✨السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن✨
🆔eitaa.com/ghadir_ch
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜
🌀سوره بقره ــ آیه ۱۸۷
أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَىٰ نِسَآئِكُمْ ۚ هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ ۗ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَخْتَانُونَ أَنْفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنْكُمْ ۖ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُوا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ ۚ وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ۖ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيَامَ إِلَى اللَّيْلِ ۚ وَلَا تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنْتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ ۗ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ.
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🌀شأن نزول آيه ١٨٧سوره البقره :
از روايات اسلامى چنين استفاده مىشود كه در آغاز نزول حكم روزه، مسلمانان تنها حقّ داشتند قبل از خواب شبانه، غذا بخورند، چنانچه كسى در شب به خواب مىرفت سپس بيدار مىشد خوردن و آشاميدن بر او حرام بود. و نيز در آن زمان آميزش با همسران در روز و شب ماه رمضان مطلقاً تحريم شده بود.
🌀 يكى از ياران پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» به نام «مطعم بن جبير» كه مرد ضعيفى بود با اين حال روزه مىداشت، هنگام افطار وارد خانه شد، همسرش رفت براى افطار او غذا حاضر كند بخاطر خستگى خواب او را ربود، وقتى بيدار شد گفت من ديگر حقّ افطار ندارم، با همان حال شب را خوابيد و صبح در حالى كه روزه دار بود براى حفر خندق (در آستانه جنگ احزاب) در اطراف مدينه حاضر شد، در اثناء تلاش و كوشش به واسطه ضعف و گرسنگى مفرط بيهوش شد، پيامبر بالاى سرش آمد و از مشاهده حال او متأثر گشت.
🌀و نيز جمعى از جوانان مسلمان كه قدرت كنترل خويشتن را نداشتند شبهاى ماه رمضان با همسران خود آميزش مىنمودند.
🌀در اين هنگام آيه نازل شد و به مسلمانان اجازه داد كه در تمام طول شب مىتوانند غذا بخورند و با همسران خود آميزش جنسى داشته باشند.
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
🆔eitaa.com/ghadir_ch
💠🔆💠🔆💠🔆💠🔆💠🔆💠
🌀تفسيرآیه ۱۸۷سوره البقره: توسعهاى در حكم روزه:
چنانكه در شأن نزول خوانديم در آغاز اسلام آميزش با همسران در شب و روز ماه رمضان مطلقاً ممنوع بود، و همچنين خوردن و آشاميدن پس از خواب و اين شايد آزمايشى بود براى مسلمين و هم براى آماده ساختن آنها نسبت به پذيرش احكام روزه.
⚜اين آيه شامل چهار حكم اسلامى در زمينۀ روزه و اعتكاف است:
♦️قسمت اوّل:«در شبهاى ماه روزه آميزش جنسى با همسرانتان براى شما حلال شده است» (أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيامِ الرَّفَثُ إِلى نِسائِكُمْ) .
⚜ سپس به فلسفۀ اين موضوع پرداخته، مىگويد: «زنان لباس شما هستند و شما لباس آنها» (هُنَّ لِباسٌ لَكُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ) . لباس از يكسو انسان را از سرما و گرما و خطر بر خورد اشيا به بدن حفظ مىكند، و از سوى ديگر عيوب او را مىپوشاند. و از سوى سوّم زينتى است براى تن آدمى، اين تشبيه كه در آيه فوق آمده اشاره به همۀ اين نكات است.
🌀سپس قرآن علّت اين تغيير قانون الهى را بيان كرده مىگويد: «خداوند مىدانست كه شما به خويشتن خيانت مىكرديد (و اين عمل را كه ممنوع بود بعضاً انجام مىداديد) خدا بر شما توبه كرد، و شما را بخشيد» (عَلِمَ اللّهُ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَخْتانُونَ أَنْفُسَكُمْ فَتابَ عَلَيْكُمْ وَ عَفا عَنْكُمْ) . آرى! براى اين كه شما آلودۀ گناه بيشتر نشويد خدا به لطف و رحمتش اين برنامه را بر شما آسان ساخت و از مدّت محدوديت آن كاست. اكنون كه چنين است با آنها آميزش كنيد و آنچه را خداوند بر شما مقرّر داشته طلب نماييد» (فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَ ابْتَغُوا ما كَتَبَ اللّهُ لَكُمْ) .
♦️دوّمين حكم:«بخوريد و بياشاميد تا رشتۀ سپيد صبح از رشتۀ سياه شب براى شما آشكار گردد» (وَ كُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ) .
♦️سوّمين حكم: «سپس روزه را تا شب تكميل كنيد»(ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيامَ إِلَى اللَّيْلِ). اين جمله تأكيدى است بر ممنوع بودن خوردن و نوشيدن و آميزش جنسى در روزها براى روزهداران، و نيز نشان دهندۀ آغاز و انجام روزه است كه از طلوع فجر شروع و به شب ختم مىشود.
♦️چهارمين حكم:«هنگامى كه در مساجد مشغول اعتكاف هستید با زنان آميزش نكنيد» (وَ لا تُبَاشِرُوهُنَّ وَ أَنْتُمْ عاكِفُونَ فِي الْمَساجِدِ) . بيان اين حكم مانند استثنايى است براى حكم گذشته زيرا به هنگام اعتكاف كه حدّاقل مدّت آن سه روز است روزه مىگيرند، امّا در اين مدّت نه در روز حقّ آميزش جنسى با زنان دارند و نه در شب.
🌀در پايان آيه، اشاره به تمام احكام گذشته كرده چنين مىگويد: «اينها مرزهاى الهى است به آن نزديك نشويد» (تِلْكَ حُدُودُ اللّهِ فَلا تَقْرَبُوها) . زيرا نزديك شدن به مرز وسوسه انگيز است، و گاه سبب مىشود كه انسان از مرز بگذرد و در گناه بيفتد. آرى! اين چنين خداوند آيات خود را براى مردم روشن مىسازد، شايد پرهيزكارى پيشه كنند» (كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ آياتِهِ لِلنّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ) .
📚برگزیده تفسیر نمونه جلد اول
💠🔆💠🔆💠🔆💠🔆💠🔆
🆔eitaa.com/ghadir_ch