eitaa logo
قرارگاه شهدای مدافع حرم
906 دنبال‌کننده
38.1هزار عکس
10.8هزار ویدیو
498 فایل
🌹﷽🌹 رسانه جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در جنوب شرق استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت)
مشاهده در ایتا
دانلود
●وقتے ضارب علی رو زد و ما اون رو به گوشه ای از خیابون کشیدیم، یک پیرمرد اومد گفت: خوب شد همینو می خواستی؟ به تو چه ربطی داشت که دخالت کردی؟ علی با همان بدن بی جان گفت: حاج آقا فکر کردم دختر شماست، من از ناموس شما دفاع کردم. 📎سالروز آسمانی شدن شهید امر به معروف و نهی از منکر، را گرامی می داریم. 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
بِسْمِ الله الرَّحْمَٰن الرَّحيمِ 🗓 اطلاع‌رسانی - مراسم احیاء شب های قدر و شهادت امیرالمؤمنین 📜 سخنران: حجةالاسلام‌ عابدی حجةالاسلام نصیری 🎙 مداح: کربلایی کربلایی کربلایی 🕰 جمعه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ شب، از ساعت ۲۲:۰۰ 📍قرچک، شهرک کارگر ۱۶ متری دوم نبش غربی ۸، مسجد امام جعفر صادق (علیه‌السّلام) 🚩 (علیه‌السّلام) _ متوسلین به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) 💠 قرارگاه شهدای مدافع حرم https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
خودسازی(شاعر و روح القدس) امام صادق(ع): هیچ گوینده اى درباره ما بیت شعرى نمى سراید، مگر آنکه [پیشتر] به وسیله روح القدس، تأیید مى شود.عیون أخبار الرضا علیه السلام/ج1/ص7 منظور از روح القدس همان امدادهای غیبی است، یعنی کسی که برای اهل بیت شعر می سراید، در واقع با امدادهای غیبی خداوند، حکمت بر زبانش جاری می شود. 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
💐📖بزرگترین جشن اجتماع قرآنی کشوری همراه با هم‌خوانی، اجرای سرود، نور افشانی و ...📖💐 💐📖💐📖💐📖💐📖💐 همزمان با میلاد با سعادت مولای أعظم امام حسن مجتبی (ع)، بزرگترین اجتماع قرآنی در استاد یوم آزادی تهران برگزار خواهد شد. 💎 هم‌خوانی، اجرای سرود، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ برنامه‌ی «محفل» خواهد بود. ️ علاقه مندان جهت حضور در این جشن باشکوه، می‌توانند اسامی خود را به شماره ۱۰۰۰۷۷۵۷ ارسال کنند. aghigh.ir/000Xds 💐💠💐💠💐💠💐💠💐 تمام دین خدا عترت است و قرآن است دوای درد شما عترت است و قرآن است مگر نه تشنۀ آبِ بقاست کامِ شما بقای آبِ بقا عترت است و قرآن است 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
زنبوری موری را دید که به هزار حیله دانه به خانه میکشید و در آن رنج بسیار می دید و حرصی تمام میزد. او را گفت: ای مور این چه رنج است که بر خود نهاده ای و این چه بار است که اختیار کرده ای؟ بیا تا مطعم و مشرب (آب و غذا) من ببین، که هر طعام که لذیذتر است تا من از آن نخورم به پادشاهان نرسد، آنجا که خواهم نشینم و آنجا که خواهم خورم. این بگفت و به سوی دکان قصابی پر زد و بر روی پاره ای گوشت نشست. قصاب کارد در دست داشت و بزد و زنبور را به دو پاره کرد و بر زمین افتاد. مور بیامد و پای او بگرفت و بکشید. زنبور گفت: مرا به کجا میبری؟ مور گفت: هر که به حرص به جائی نشیند که خود خواهد، به جاییش کشند که نخواهد. و اگر عاقل یک نظر در این سخن تامل کند، از موعظه واعظان بی نیاز گردد... 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار در شرکت ملی پخش و پالایش یعنی خدمت صادقانه و بی منّت و درخدمت مردم/ شرکت ملی پخش و پالایش مختص روزهای سهل نیست/وقتی همه خواب بودند؛باران آمد؛ رد خدمت را گم نکنیم! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹قلم به دست و سخن به لب ، مردانی که برای خدمت صادقانه و بی منت در دشواریها زحمت کشیدند معرفی خواهیم‌ کرد. 🔸و دوباره شاهد بارش باران بودیم و همچنان فعاليت صادقانه شرکت ملی پخش و پالایش و تلاش مجاهدانه خادمین آن در روزهای شب عید و سخت آب و هوایی و در تمام فصول سال ستودنی است. 🔸فعالیت توأمان با سرما، تاریکی شب و سوز شدید باد سرد ؛ این همان صحنه‌ای است که دوباره با بارش باران تکرار می‌شود؛ ای کاش رد خدمت کسانی که وقتی همه خواب‌اند، بیدار می‌مانند، با بارش باران گم نشود... 👈🏻کارکنان شرکت ملی پخش و پالایش مظلوم است... نفس‌های عمیقتان ...خواب چشمانتان.. را به دوش می‌کشم.تا کمی از دردتان کم شود، ولی.. ولی.. شرمنده‌ام، که دوایی برای گمنامیتان، ندارم ...رد قدم‌هایتان، در ظلمات شب را می‌بوسم و پرچمتان را همیشه، در فراز کشور عزیزمان ایران بالا نگاه می‌دارم...چشمانتان را بر تمام دردهایتان بستید دردهایی که یکی دو تا نیست! حقوق کم، دوری از خانواده و شب بیداری، فقط و فقط برای آرمانتان، آرمانی که جانتان را، در کف دستانتان قرار داده، یکبار، اخم را به پیشانی‌ات راه ندادی، یکبار، گله یا شکایت نکردی .... 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
سفره افطار و جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام سخنران: حجت الاسلام هندوآبادی بانوای ذاکرین اهل بیت زمان: یکشنبه ۵ فروردین همزمان با نماز مغرب و عشا مکان: کهنک انتهای خیابان ۲۲ بهمن پلاک ۲۰۶ (منزل اشرفی) 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ وقتی میگیم به آینده امیدواریم دقیقا از چی حرف میزنیم!؟ 🔺 این چنددقیقه را بشنوید و بفرستید همه بشنوند؛ آره، داستان اینجوریاست 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
35.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
! ببینید: کلیپ تصویری «با مسئولیت من!» 🔹تفاوت اقتصاد مردمی و اقتصاددان مردمی با اقتصاد کاپیتالیستی و کمونیستی چیست؟ 🔸 چرا باید کسانی که در مورد اقتصاد ایران تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کنند مسئولیت بپذیرند؟ 🔹 برای رفع انحصار چه باید کرد؟ 🔸 چطور حال مردم خوب می شود؟ پ ن: یکی از شاهکارهای سینمای دفاع مقدس فیلم سینمایی «غریب» است. تماشای این فیلم را به همراه خانواده از دست ندهید. 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️مشارکت مردم به مثابه شرط عدالت باید توده ملیونی در تولید دخیل باشد نه صرفا در یارانه و مصرف! 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پنج گانه کاپیتالیسم 🔹 شناخت نظام سرمایه داری در پنج دقیقه! 🔹 جایگزینتان برای بانک چیست؟ 🔹 چرا شهید بهشتی معتقد است که تبلیغات بازرگانی حرام است؟ 🔹 بانک و بورس چگونه ایجاد شده اند؟ 🔹 آیا خصوصی سازی راهکار درستی برای مدیریت مجموعه های بزرگی همچون استقلال و پرسپولیس است؟ 🔸حسین عباسی‌فر پژوهشگر اقتصاد و رسانه اندیشکده قصد 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
💢| تفاوت مردمی‌سازی اقتصاد با خصوصی‌سازی چیست و چه باید کرد؟ آنچه درباره خصوصی‌سازی فارغ از معنای تحت‌اللفظی عبارت چه در معنا و چه در فعل اراده شده است، موضوع حضور سرمایه‌داران به ویژه سرمایه‌داران و تجار کلان، شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ در بخش اقتصاد است اما آنچه در خصوصی‌سازی به صورت علی‌الارض می‌بایست واقع شود واگذاری امور اقتصادی از طریق به‌کارگرفتن ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بخش خصوصی است. اگرچه این امر در صورت رعایت نکات و انجام مراقبت‌های لازم در برابر اختصاصی سازی‌ها، انحلال واحدهای تولیدی و...، خود می‌تواند یکی از وجوه مردمی‌سازی باشد لکن به نظر نمی‌آید که اکثریت سهم مردمی‌سازی را شامل شود. مراد از مردمی‌سازی در بخش اقتصاد بیش از خصوصی‌سازی، واگذاری فعالیت‌ها، بنگاه‌های دولتی، فرصت های تولید و توزیع و امتیاز تجارت و... به آحاد مردم است. دولت می‌بایست از طریق بسترسازی‌های لازم شرایط حضور آحاد مردم، سرمایه انسانی و نیروی کار عمومی، به ویژه سرمایه‌های خرد مردمی را فراهم آورد. ناظر به فرمایش‌های متعدد رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توان از انواع تعاونی‌ها، صندوق‌های خانگی، اشتعال‌کوچک‌مقیاس، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک به عنوان نزدیک ترین الگو‌های رایج به این امر نام برد. اگرچه این موارد بسترهای نسبتا مناسبی برای این امر می‌باشند لکن بنا بر تاکیدات معظم‌له، دولت می‌بایست با بهره مندی از مشورت اندیشه‌ورزان و صاحب‌نظران، راهکارها، الگوها و فرمول‌های عملی حضور، مشارکت، تعاون و هم‌افزایی آحاد مردم (اعم از بدون سرمایه، کم‌سرمایه، سرمایه‌دار متوسط و سرمایه‌دار کلان) در اقتصاد را با جهت گیری صحیح طراحی کرده و با تبیین مردم‌پسند نحوه حضور آحاد مردم را به آنان منتقل کند‌‌. از طرف دیگر حداقل انتظار هم آن است که با مانع زدایی و تسهیلگری از حرکت ظرفیت‌های موجود، شرایط رشد و تکثیر این حرکت ها را فراهم آورد. در این میان اهم آنچه مورد نیاز است فهم صحیح مسئولان از این ماموریت، همراه‌سازی صاحب نظران، جلب اعتماد عمومی و طراحی میدان های دارای ظرفیت جهت حضور مردم (مانند مسکن و شهرسازی، کشاورزی و دامداری، بازارهای مجازی و حضوری و...) و نیز توانمندسازی آحاد مردم برای مشارکت باکیفیت است. ✍ دبیرخانه حکمرانی مردمی 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
1_10476887226.ogg
6.49M
تحلیل آقای دکتر حمید ابدی 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
📃فهرست مطالب مهم کانال مطرا 🎙محتوای شنیداری مطرآوا-مجموعه ۱۲ قسمتی روایت سوم 🔸قسمت اول: حرکت در تاریخ 🔹قسمت دوم: می‌خواستند نباشیم 🔸قسمت سوم: نخبگان می‌مانند 🔹قسمت چهارم: مادر یاران 🔸قسمت پنجم: پادگان یاران امام مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) 🔹قسمت ششم: اولین قلهٔ خودباوری 🔸قسمت هفتم: بهشتی جنگ 🔹قسمت هشتم: غرور طلیعه شکست 🔸قسمت نهم: توقف ممنوع 🔹قسمت دهم: تجلّی عقل تاریخی 🔸قسمت یازدهم: بازگشت به مسیر 🔹قسمت دوازدهم: خط مبارزه همیشگی است 📱مجموعه استوری روایت سوم 🔸قسمت اول: حرکت در تاریخ 🔹قسمت دوم: می‌خواستند نباشیم 🔸قسمت سوم: نخبگان می‌مانند 🔹قسمت چهارم: مادر یاران 🔸قسمت پنجم: پادگان یاران امام مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) 🔹قسمت ششم: اولین قلهٔ خودباوری 🔸قسمت هفتم: بهشتی جنگ 🔹قسمت هشتم: غرور طلیعه شکست 🔸قسمت نهم: توقف ممنوع 🔹قسمت دهم: تجلّی عقل تاریخی 🔸قسمت یازدهم: بازگشت به مسیر 🔹قسمت دوازدهم: خط مبارزه همیشگی است 🎥مجموعه تصویری مبدأ_فصل اول: راهیان نور فناوری آینده‌ساز 🔸قسمت اول: فصل دعوا 🔹قسمت دوم: وسط دعوا 🔸قسمت سوم: ثروتِ ما 🔹قسمت چهارم: علیه ثروت 🔸قسمت پنجم: نجات ثروت 🔹قسمت ششم: مبارزۀ فناورانه 🔸قسمت هفتم: خط نفوذ 🔹قسمت هشتم: زیارت‌بنیان 🔸قسمت نهم: آزمایشگاه تجربه‌ها 🔹قسمت دهم: انوار معنوی 🔸قسمت یازدهم: نشان افتخار 🔹قسمت دوازدهم: اثر ناگسسته 🔸قسمت سیزدهم: انفاق بزرگ 🔹قسمت چهاردهم: غلبۀ مومنانه 🎙محتوای شنیداری مطرآوا-مجموعه ۷ قسمتی نفس بکش 🔸قسمت اول: امام فرمانده جنگ 🔹قسمت دوم: جنگ تمام عیار ترکیبی 🔸قسمت سوم: قاعده‌ها تغییر می‌کند 🔹قسمت چهارم: بایستیم بسازیم 🔸قسمت پنجم: به دست مردم 🔹قسمت ششم: گره‌ها باز می‌شود 🔸قسمت هفتم: نفس بکش 🎥مجموعه تصویری چهره؛ روایت شهید حاج قاسم سلیمانی-فصل اول: امتی‌ترین چهره 🔹کدام روایت؟ 🔸معلم مبارزه 🔹مدبّر میدان 🔸برای همه 🔹سرباز مخلص 🔸رجالٌ صدقوا 💠 روایت زنان 🔹محتوای شنیداری زن‌ها می‌مانند 🔸محتوای شنیداری صبرَت به قله‌ها رسد محتوای تصویری همراز-فصل اول 🔹قسمت اول 🔸قسمت دوم ✍🏻مجموعه‌های عکس نوشت‌ 🔹هفت راز آوینی 🔸ناگفته‌های عملیات رمضان 🔹پیام زینب 🔸۱۰ خط از یک پیام تاریخی 🔹کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا 🔸فرزند رمضان 🔹بنا بود حذفشان کنند 🔸مناجات مصطفی 🔹آخرین سخنرانی 🔸برای آزادی قدس، برای آزادی فلسطین 🔹 جایگاه عملیات محرم ♦️محتواهای ویژه 🔹اینفوگرافی زهر مدبّرانه 🔸اینفوگرافی پروفسور فراری 🔹محتوای شنیداری خرمشهرها چگونه آزاد می‌شوند؟ 🔸نوشتار تحول در گرانیگاه؛ نحوه تحول در اداره جنگ توسط شهید حسن باقری 🔹مجموعه‌ چندرسانه‌ای ثروت عظیم 👥محتوای منتخب فصل اول هم‌اندیشی مطرانو 🔸جلسه اول 🔹جلسه دوم 🔸جلسه سوم 🔹جلسه چهارم 🔸جلسه پنجم 🔹جلسه ششم 🔸جلسه هفتم 🔹جلسه هشتم |مطرا برای تحقق راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی به میدان آمده است.|🇮🇷 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
50.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📈 از دفاع مقدس تا جهش تولید ❓سوال اصلی این است که چگونه می‌توان از تجربیات دفاع مقدس، مشارکت مردم پایه برای جهش تولید ایجاد کرد؟ حسن باقری پاسخ می‌دهد که چگونه مردم منبع اطمینان‌بخش این حرکت هستند... || 💠آری مردم همان مردم هستند. یک روز به آن‌ها اعتماد شد و منبع اطمینان‌بخش شدند و زمینه نقش‌آفرینی‌های آن‌ها مشخص شد؛ پس امروز هم اگر در جنگ اقتصادی جایگاهی برایشان مشخص شود، تحقق جهش تولید امکان‌پذیر خواهد بود چراکه کلید این تحقق مشارکت مردم است... 🇮🇷|مطرا برای تحقق راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی به میدان آمده است.|🇮🇷 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
آن نقطه کجاست ؟ سحرگاه ۱۴۰۳ جبهه عملیات و گلوگاه اصلی آن توسط امام این روزهای انقلاب شفاف می‌شود: 🎯جبهه عملیات : اقتصاد - محور جهش تولید ➕ گلوگاه اصلی : مشارکت مردم ⁉️ سوال این است که آیا می توان این جبهه و گلوگاه اصلی آن را بخشی از یک جبهه‌ی بزرگتر دانست ؟ 🔺بله. اما کدام جبهه و چرا ؟ 📣بیانات رهبری در لحظه تحویل سال و پس از آن در جمع عموم مردم را در حقیقت می‌توان ذیل کلان جبهه و عرصه فراخی با عنوان «پیشرفت و عدالت» دانست که فرمانده با شناخت دقیق ما را به سمت یکی از جبهه‌های آن هدایت می‌کند و نقش آفرینی «مردم» را رکن اصلی آن می‌داند. اما چرا مردم رکن اصلی هستند؟🤔 مردم در کلان جبهه «پیشرفت» بر اساس منظومه ذهنی امامین انقلاب به عنوان اصلی ترین «عامل» پیشرفت جانمایی می شوند و همانطور که اگر شما «ویندوز» یا «اندروید» را از دستگاه رایانه و تلفن همراه‌تان حذف کنید در حقیقت با آهن‌پاره‌ای بیش روبه‌رو نیستید، اینجا هم ماجرا همین است چرا که اگر مردم از فرآیند اداره کشور در نظام اسلامی حذف بشوند یا زمینه نقش آفرینی آن‌ها فراهم نشود نه تنها پیشرفتی صورت نمی‌گیرد بلکه جریان توسعه با پیچیدگی‌های خاص خود به میدان می‌آید. پس حرف اصلی این است که برای فهم شعار سال و طراحی عملیات و اقدام برای تحقق آن باید حواسمان را جمع کنیم که در بخش مهمی از این جبهه درگیر هستیم که می توان آن را «پیشانی جبهه پیشرفت و عدالت» در نظر گرفت اما در همین جبهه اقتصادی - جهش تولید؛ تمرکز اصلی روی عامل اصلی حرکت در کلان جبهه پیشرفت و عدالت یعنی «مردم» است. که حالا سوال بعدی این است که چگونه باید برای به نقش‌آفرینی مردم عرصه‌گشایی نمود؟ برای پاسخ به این سوال بنظرم نیازمند توجه به سه مولفه زیر هستیم : ۱.جانمایی «مردم» به عنوان عامل پیشرفت در جریان جهش تولید مبتنی بر جایگاه اصلی آن‌ها در کلان جبهه‌ی پیشرفت ۲. بازخوانی تجربه‌های موفق نقش‌آفرینی مردم در دوران دفاع‌مقدس و استخراج گفتمان‌های مرکزی و نمونه‌های عینی متصل به آن ۳. تعیین و تحلیل رسته‌های تولیدی اولویت‌دار و هدایت سه گانه «استعداد، خلاقیت و سرمایه» مردم بر روی نقاط مشخص از مسیرهای شفاف پ.ن.۱: اگر جهش تولید بخشی از کلان جبهه پیشرفت و عدالت در نظر گرفته نشود و نحوه نقش‌آفرینی مردم به عنوان «عامل پیشرفت» صورت نگیرد به قول ح.س.ن. باقری: «شکست قطعی است» پ.ن.۲: وظیفه ما در این جبهه با سه گانه «تبیین، مطالبه، ساخت و معرفی الگو» قابل تحقق است. محمد علیان. ۲ فروردین ۱۴۰۳، اصفهان، در اندیشه نبرد پیشرفت و توسعه 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
بسمه‌تعالی 1. تقریباً یک قرن بعد از ظهور علم اقتصاد کلاسیک که با تلاش آدام اسمیت شکل گرفت، با ظهور دیدگاه‌های افرادی نظیر مارکس، آشکار شد که اقتصاد کلاسیک مبتنی بر نظریۀ بازار، تنها یکی از اشکال مختلف و متنوع اقتصاد می‌تواند باشد. بعدها با طرح دیدگاه‌های دیگر، اقتصاد دیگر یک دانش پوزیتیویستی تلقی نمی‌شد، بلکه نقش ارزش‌ها و نگرش‌های فرهنگی در اقتصاد برجسته شد. فی‌المثل ماکس وبر در تحلیل سرمایه‌داری، نقش قابل توجه تاثیر آموزه‌های اخلاقی پروتستانتیسم یا کالونیسم را دنبال کرد. 2. با ظهور این تحلیل‌ها کمابیش روشن شده است که امر اقتصادی بما هو امر اقتصادی، یعنی امر اقتصادی از حیث رفع نیازهای مادیِ انسان، نمی‌تواند جز در چارچوب تضاد و منازعات رقابتی تحلیل شود. به تعبیر دیگر، امر اقتصادی از حیث رفع نیازهای مادی، تنها با قاعدۀ تضاد و منازعات رقابتی قابل تحلیل است و از این حیث، برای رفع تضاد و نیل به یک امر وحدت‌بخش در یک نظام اقتصادی، نیازمند مداخلات فرامادی و ارزشی هستیم. به‌تعبیر دیگر، امر اقتصادی از حیث مادی، هرچند می‌تواند محرکِ رقابت و منازعات رقابتی و بنابراین رشد و حرکت باشد، اما جهتِ این حرکت و رقابت را نمی‌تواند با تکیه بر مادیتِ امر اقتصادی تعیین نمود. آنچه امر اقتصادی را جهت‌مند می‌کند، امر اخلاقی یا دینی و ارزشی است. امر اقتصادی از حیث مادیت و نقشی که در رفع نیازهای مادی ایفا می‌کند، در بهترین حالت، مولد نیروهای منازعه و رقابت است، اما اینکه این منازعه و رقابت در چه جهتی عمل کند، توسط نظام‌های اخلاقی و ارزشی تعیین تکلیف می‌شود. بنابراین ما در جهت‌دادن به سمت و سوی منازعات و رقابت‌های اقتصادی، نیازمند یک نظام ارزشی و اخلاقی بیرون از مادیتِ امر اقتصادی هستیم که معمولاً در نظریه‌های اخلاقی یا دینی طرح می‌شوند. جالب اینجاست که تولد اقتصاد مدرن در آدام اسمیت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و او پیش از آنکه علم اقتصاد را در کتاب ثروت ملل پایه‌ریزی کند، نظریۀ اخلاقی‌اش را تحت تاثیر دیوید هیوم، در کتاب نظریۀ عواطف اخلاقی بیان می‌دارد. 3. با این‌مقدمه سعی دارم تا به تحلیل کوتاهی دربارۀ این بخش از بیانات مقام معظم رهبری، در آغاز سال 1403، بپردازیم که در آن، ایشان تحقق جهش تولید را به «بسیج مردمی در امر اقتصاد« منوط کرده‌اند. «اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایه‌ی مردم، ابتکار مردم، حضور جدی آحاد مردم را در عرصه‌ی اقتصادی وارد کنیم درواقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم میتواند تولید هم به جهش برسد». 4. اگر بیانات مقام معظم رهبری دربارۀ مفهوم بسیج (و نه سازمان بسیج) را در سال‌های گذشته دنبال کرده باشید، درخواهید یافت که ایشان، بسیج را با دو ویژگیِ دینی‌بودن و مردمی‌بودن گره زده‌اند. «بسیج بیش از آنکه یک سازمان باشد، یک فرهنگ است، یک تفکّر است. بنابراین، همۀ کسانی که این فرهنگ را پذیرفته‌اند، در این راه حرکت کرده‌اند، این تفکّر را ممشای خودشان قرار داده‌اند، ولو داخل سازمان نباشند، بسیجی‌اند؛ و این یک جمع کثیری از ملّت ایران را شامل میشود، در حالی که در سازمان بسیج هم نه اسمشان هست، نه رسمشان هست. این فرهنگ چیست؟ فرهنگ بسیج مردمی بودن است، متعهّد بودن است، احساس مسئولیّت کردن است، در مقابل قضایای جاری کشور و مؤثّر در آینده‌ی کشور بی‌تفاوت نبودن است؛ فرهنگ بسیجی انقلابی بودن است، قدر انقلاب را دانستن و معنای انقلاب را دانستن است؛ فرهنگ بسیجی قانون‌گریز نبودن است، نظم‌ناپذیر نبودن است، هنجارشکن نبودن است؛ اینها فرهنگ بسیجی است» (8/9/1402 و بیانات مشابه در 5/9/1401). «بحث سازمان بسیج، بحث دیگری است؛ این یک نماد است، یک بخش مشخّص فعّال است، امّا ‌کلمه‌ی بسیج، عنوان بسیج، تکیه بر روی همه‌ی آحاد مردمی دارد که فعّالند» (‌۱۳۹۶/۰۹/۰۱). 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
5. به نظر می‌رسد با توجه به این دو مقدمه، بتوان به درک دقیق‌تری از سازوکارهای عملیاتی چگونگی مشارکت مردم در تولید رسید. امر اقتصادی از حیث مادیتش، نمی‌تواند مشارکتِ عمومی در امر تولید را رقم بزند، چه آنکه به حسب اقتضائات منازعاتی و رقابتی، تولید به‌تدریج به حاشیه می‌رود و دیگر قلمروهای رقابت اقتصادی از جمله دلالی، واردات و نظایر آنها جایگزین تولید می‌شود. تجربۀ یکی دو دهۀ گذشته به‌خوبی نشان می‌دهد که حتی دولت‌ها نیز به‌تدریج وارد این رقابت‌ها شده و حتی آنها نیز از نقش تولیدگرِ خود وارد نقش دلالی اقتصادی شده‌اند. شاید به همین جهت باشد که حتی مهار تورم نیز با تولید گره می‌خورد، زیرا در شرایطی که شرکت‌های اقتصادی و حتی دولت‌ها از تن دادن به فعالیت تولیدی شانه خالی کرده‌اند، طبیعتاً سر ریز وضعیت عدم تولید در خلق پول و افزایش تورم نمودار می‌شود. در این شرایط، شاید تنها نیرویی که بتواند حرکت اقتصاد را به سمت تولید بکشاند، نیروی بسیج ارزشی و مردمی است که حاضر به ایثار و فداکاری در راه تولید است. در شرایطی که امر اقتصادی از حیث رفع نیازهای مادی، توان ایجاد همدلی و جهت‌مندی در امر تولید را ندارد، به‌نظر می‌رسد بهترین راه بهره‌گیری از ظرفیت ارزشی و مردمی است که بتواند نیرویِ محرکِ لازم برای تولید را فراهم آورد. دکتر محمدرضا قائمی نیک 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
سلام همچنان یه سری مفاهیم مبهمه و روشن نیست مثل اینکه میگیم مشارکت مردم، یعنی مشارکت کیا؟ مگه همین ها که الان میگیم بخش خصوصی، مردم نیستن؟! پس احتمالا منظورمون چیزی غیر از این حد از مشارکت بخش خصوصی در اقتصاده احتمالا جمعیتی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون نفر باید در امری همراه بشن که بگیم مردم وارد اون کار شدند یا حداقل مثل پدیده جنگ تحمیلی، ۵ میلیون نفر از ۳۰ میلیون جمعیت کشور به طور مستقیم و باقی هم به طور غیرمستقیم و به شدت متأثر از شرایط باید درگیر قصه‌ای باشند که بشه مثلا گفت رشد و جهش تولید با مشارکت مردم! الان یه حجم اصلی در اختیار دولت و حاکمیته و بعد یه بخشی در اختیار افراد معدودی به عنوان بخش خصوصیه و این دو یه سازوکارهایی هم برای نحوه حضور و دخالت و مشارکت خودشون ایجاد کردن 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
تحلیل کوتاه حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی: محورهای بحث حضرت آقا در این سخنرانی که روشن است : . موضوع ویژۀ ایشان : اقتصاد است. موضوعات دیگر : از میان امور داخلی؛ . امید . اتحاد در نهایت یک بحث مربوط به امور بین المللی؛ . بحث غزه ┄┅••؛••┅┄ حضرت آقا می فرمایند : نقطه‌ ضعف اساسی کشور عبارت است از مسئلۀ اقتصاد یک کلید اساسی برای حلّ مشکلات اقتصادی کشور عبارت است از مسئله‌ تولید با تولید بسیاری از مشکلات مهم اقتصادی مثل: 📌مسئله‌ تورّم / مسئله‌ اشتغال مسئله‌ ارزش پول ملّی 👌به نحو خوبی به سمت حل پیش خواهد رفت اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی: ⏪اقتصاد را مردمی کنیم(پای مردم را به عرصه‌ تولید به نحو محسوسی باز کنیم/موانع حضور مردم را برطرف کنیم) 📌برنامه‌ریزان کشور ⏪ برنامه‌ریزی کنند، 📌صاحب‌نظران ⏪ همکاری فکری کنند 📌فعّالان اقتصادی ⏪ به نحو عملی در این کار ان‌شاءاللّه مشارکت کنند. ┄┅••؛••┅┄ به نظر می رسد با مجموع شرایط اجتماعی ما و دست فرمان رهبری چند چیز دارد جدی می شود : . «کار کردن» و حل مسأله(این دولت دولت حرافی نیست)؛ . نوعی تمرکز روی اقتصاد؛ . به میدان آوردن مردم؛ . دور هم جمع شدن نخبگان، مسؤولان و مردم؛ ☘️ 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
آقای سید احمد عبودتیان3فروردین1403.mp3
4.35M
💢 | نماز جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ 🔸 آقای سید احمد عبودتیان، دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت 🎙 سخنران پیش از خطبه 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
✅ آیا منم تیر خوردم⁉️ سلام، ،دوست عزیزم، ،من نمی‌خواهم به کسی چیزی را القا کنم، ،من هدفم این است که مجروح فضای مجازی و ماهواره ها نشویم، ، ،جهت اطلاع، ،،،علائم مجروحان جنگ رسانه ای چیست؟! اگر کسی بیشتر به اخبار منفی کشور مثل فسادها علاقه دارد و اخبارش را برای دیگران هم می فرستد، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر در دور هم نشینی ها و مهمانی ها بیش از آنکه از موفقیتها و پیشرفتهای کشور شیعه بگوید و بشنود، از نقاط منفی کشورش می گوید و می شنود، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر سخنرانی این و آن را گوش می‌دهد، اما سخنرانی رهبر را نه، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر به جای حمایت از مبارزات بی امان دولت ضد فساد آقای رئیسی، دست روی فسادهای ریز و درشت می گذارد و به جای دولت فسادساز قبلی، دولت فسادستیز فعلی را می زند، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر پیشرفتهای کشورهای کافر را با ضعفهای کشور شیعه مقایسه می‌کند و با این مقایسه جوک می سازد و می خندد و می خنداند، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر درباره مسئولان دولت فسادآفرین قبلی و مسئولان ضد فساد دولت رئیسی یک جور حرف می زند و بدون تفکیک آنها، می گوید «مسئولان چنین و مسئولان چنان»، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر سخنرانی های رهبری را که سراسر امیدآفرینی است، ملاک اظهار نظرهایش قرار نمی دهد و دائم پیگیر اخبار ناامید کننده و انتشار آن است، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر پیشرفتها و موفقیتهای بزرگ دولت فعلی را سر دست نمی‌گیرد و به انقلابی ترین دولت بعد از انقلاب افتخار نمی‌کند و به بهانه مطالبه‌گری، فقط دنبال نشر اشکالات و مشکلات کشور برای این و آن است، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر مقابله بی‌امان قوه قضائیه با فساد را که با به سامان رساندن سالانه 15 میلیون پرونده رکورد زده، نمی بیند و اخبار فسادها در این قوه را بیشتر و پررنگ تر می بیند، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر نمی‌بیند که قوه قضائیه، توانسته معاون اول رییس‌جمهور، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، برادر رئیس‌جمهور، پسر رییس‌جمهور، دختر رییس‌جمهور، وزیر، دختر وزیر، داماد وزیر، معاون وزیر، معاون رئیس قوه قضائیه، پسر معاون رییس قوه قضائیه و مسئولان دیگر را محاکمه و مجازات کند، اما فقط کسانی را که به هر دلیلی هنوز محاکمه نکرده، می بیند و جیغ می‌کشد که چرا قوه قضائیه به فساد مسئولان رسیدگی نمی کند، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر مشکلات باقیمانده از دولت قبلی را به اسم مسئولان دولت فعلی سند می‌زند و بدون جدا کردن آنها از یکدیگر می‌گوید «دولت، این جور، دولت، آن جور»، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر رویشهای مذهبی و انقلابی متعدد جوانان را نمی‌بیند و فقط فاسد شدن عده ای از جوانان را می‌بیند، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر به جای تعریف از شیعیان و کشور شیعه، اعتراض و انتقاد به اشکالات ریز و درشت شیعیان و کشور شیعه برایش مد شده و به گفتن آن افتخار می‌کند، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر خیانتهای حسن روحانی را به پای همه روحانیون می‌نویسد و روحانیون را به دو دسته ی سالم (طرفداران امام) و غیر سالم (طرفداران هاشمی) تقسیم نمی‌کند، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر پول گرفتن‌های دهها میلیون تومانی خواننده ها و بازیگران در جشنها و کنسرتها را نمی‌بیند و جیغ نمی‌زند و فقط پول گرفتن محدود برخی مداحان را سر زبانها و در دورهمی‌ها جار می‌زند، 👈تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر همه اینها را با هم دارد، تیر نه، خمپاره خورده و در جنگ رسانه ای، وقتی کسی خمپاره می خورد، دیگر سرباز دشمن است نه مجروح جبهه خودی. هر چند مجروح جبهه خودی هم جانباز نیست و شهید هم نمی شود. و اما چرا در دام رسانه ای دشمن افتاده و ناخواسته سرباز دشمن شده؟ جوابش را خدا داده: «ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا: اگر اهل تقوا شوید یعنی از دستورات واجب و حرام خدا اطاعت کنید، خدا به شما بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل می دهد.» پس وقتی این قدرت تشخیص را نداشته و در دام رسانه های دشمن افتاده و سرباز آنها شده، باید بداند که اهل تقوا نبوده و پایش در انجام و ترک لنگ بوده. پس مراقبه را باید دوباره شروع کند! مراقبه ی انجام و ترک . 📡 / 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
❓ اصلا چرا قرآن نازل شده 🤔 ❤️ قرآن کتابى است که بر تو نازل کردیم، تا مردم را از تاریکی‌ها به سوى روشنایى به خواست پروردگارشان بیرون آورى، به سوى راه خداوند توانا و ستوده. 📖 سوره ابراهیم آیه ۱ •┈•✾•☘️🌸🍀•✾•┈• 🌹 قرارگاه شهدای مدافع حرم 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2839674880C36ec351e59
« انّا للّه و انّا إلیه راجعون » برای وجدان های خاموش و انسانیت های از دست رفته؛ فاتحه! آیه استرجاع بخوانم که چه؟! آرزوی مرگ بکنم که چه؟! آیات قرآن را پشت سر هم بخوانم که چه؟! از این غم نمیریم چه کنیم؟! از این داغ نسوزیم چه کنیم؟! یک عمر پای روضه های معجرهای از سر کشیده آل الله گریسته‌ایم و امروز هتک حرمت زن مسلمان را فقط تماشا کنیم و لب بگزیم؟! این چه ذلتی است که داریم به جان می‌خریم؟! در ماه خدا حریم پاک زنان مسلمان هتک شود و ما هیچ ما سکوت؟! چه بر سرمان آمده است که زخم عده ای مسلمان را به سکوت مرهم می‌شویم؟! چه بر سر امت رسول‌خدا آمده که این ننگ را به جان می‌خرد ولی حاضر نیست هزینه مقابله با دشمن را بپردازد؟! کاش موشک‌های‌مان را می‌توانستیم خودمان شلیک کنیم. ما خودمان، ما مردم بی هزار ملاحظه.... به خدا که از این درد طاقت به دلمان نمانده.. اسیر روزمرگیهاییم و ادعای دوست داشتن مولایی را میکنیم که درد کندن خلخال از پای زن یهودی داشت و ما نشسته ایم به تماشای هتک حرمت زنان مسلمان مظلوم.. در حیرتم که چرا از حجم این درد زنده ایم هنوز!