🖋 موضع رسمی جنبش حماس درباره «راه حل دو دولت» به قلم دکتر خالد قدومی نماینده این جنبش در ایران🇵🇸
🟥 بعد از انتشار بیانیه مجمع مدرسین و محققین و موجی که این بیانیه درباره «راه حل دو دولت» در رسانه و محافل سیاسی به راه انداخت، یکی از اعضای این مجمع در دفاع از این بیانیه مدعی شده بود که این طرح مورد تایید رهبران حماس قرار گرفته است.
✅ موسسه گفتگوی دینی وحدت با توجه به وظیفه ذاتی خویش و با هدف روشنگری و اطلاع رسانی و صحت سنجی این ادعا، با نوشتن نامهای به نماینده رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، موضع رسمی این جنبش نسبت به این طرح را استفسار نمود.
در پیوند ذیل نامه مدیر موسسه و پاسخ جناب دکتر خالد قدومی نماینده حماس در ایران را مطالعه بفرمایید:
https://alhewaraldini.com/vip-posts/3159
🆔 @gharibreza1
قصيدة شهداء الفتح الموعود
قصيدة يمانية بليغة مهداة للقادة الشهداء في محور المقاومة أنصحكم بمشاهدتها
للشاعر عبدالسلام المتميز
رابط المقطع في قناة آبارات الإيرانية :
https://www.aparat.com/v/zku71a0
🆔 @gharibreza1
روزنامه صهیونیست یدیعوت آحارونوت در صفحه اول خود مینویسد : 5 لشکر اصلی و دو لشگر احتیاط در مدت ۴ هفته نتوانستند حتی یک روستا را در جنوب لبنان اشغال کنند در حالی که این تعداد نیروی نظامی ۳ برابر تعداد شرکت کنندگان در جنگ ۳۳ روزه است؛
اعتراف قطره چکانی دشمن به شکست روی زمین اتفاق عجیبی نیست ؛ اتفاق عجیب این است که ما هنوز نتوانسته ایم تصویر این پیروزی بزرگ که در سخت ترین شرایط به دست آمده است را روایت کنیم.
📡 @news_fath
حزب الله - الشيخ نعيم قاسم.pdf
16.86M
🔺️|حزبالله؛ المنهج، التجربه، المستقبل| الشیخ القائد نعیم قاسم|
یکی از بهترین کتابهایی که درباره حزبالله نوشته شده کتاب فرمانده مجاهد شیخ نعیم قاسم است. نمیدانم ترجمه فارسی این کتاب که بهکوشش دکتر محمدمهدی شریعتمدار منتشر شدهاست، ملحقات چاپ سال ۲۰۱۰ کتاب را دارد یا نه. اگر ندارد حتما این ملحقات آنقدر ارزشمند هست که چاپ جدیدی از ترجمه فارسی با این ملحقات وارد بازار بشود.
فصل جهاد این کتاب یکی از بهترین و منسجمترین طرح بحثهای جهادی است که تا کنون دیدهام.
کناش|حمیدرضا میررکنی (حساب تلگرام)
#معرفی
#معرفی_کتاب
#دانلود
@nashrara
لینک خرید ترجمهی فارسی کتاب
https://www.iranketab.ir/c/bf4e45
حزب الله لبنان، خط مشی، گذشته و آینده آن
قیمت: 14,000 تومان
انتشارات: اطلاعات
نویسنده: نعیم قاسم
ترجمه: محمدمهدی شریعتمدار
تعداد صفحات: ۴۰۸
سری چاپ: چهارم
سال چاپ: ۱۳۹۳
تصویری از شهید سید هاشم صفی الدین در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها
🆔 @gharibreza1
مشارکت در برنامه عربی سید المقاومه از شبکه الاهواز
امشب ساعت ۱۰ شب
⭕ترقبوا اللیلة
📺برنامج سيد المقاومة
🔘بحضور الشيخ غريب رضا
📡مباشرة على شاشة قناة الاهواز الفضائية
🕰الساعة :١٠:٠٠ مساءً بتوقيت طهران
رابط البث المباشر لقناة الأهواز الفضائيه:
https://www.aparat.com/alahvaztv/live
🆔 @gharibreza1
حمیدرضا غریب رضا
🖋 موضع رسمی جنبش حماس درباره «راه حل دو دولت» به قلم دکتر خالد قدومی نماینده این جنبش در ایران🇵🇸 🟥
به حمد الهی مشکل فنی سایت موسسه گفتگوی دینی وحدت برطرف شد و هم اکنون محتوای سایت عربی و فارسی قابل دسترسی است.
#تفسیر_موضوعی قرآن کریم
📖روش قرآن در تعامل با مقدسات سایر ادیان و مذاهب
✅ آیه 108 سوره انعام
وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ
(به معبود) کسانی که غیر خدا را میخوانند دشنام ندهید، مبادا آنها (نیز) از روی (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند!
🔗 پیوند شنیدن و دریافت سخنرانی در شبکه آپارات:
https://www.aparat.com/v/lhw2fg4
🆔 @gharibreza1
❤️ #جمعههای_مهدوی
✅ گفتگوی بسیار مهم و راهبردی اعتقادی احمد بن اسحاق اشعری قمی با امام حسن عسگری علیه السلام و دیدار ایشان با امام زمان علیه السلام
🔗 زندگی نامه احمد بن اسحاق اشعری را در پیوند زیر مطالعه کنید:
https://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%A8%D9%86_%D8%A7%D8%B3%D8%AD%D8%A7%D9%82_%D9%82%D9%85%DB%8C
احمد بن اسحاق گويد:
بر امام عسكرىّ عليه السّلام وارد شدم و مىخواستم از جانشين پس از وى پرسش كنم او آغاز سخن كرد و فرمود:
اى احمد بن اسحاق خداى تعالى از زمان آدم عليه السّلام زمين را خالى از حجّت نگذاشته است و تا روز قيامت نيز خالى از حجّت نخواهد گذاشت،به واسطۀ اوست كه بلا را از اهل زمين دفع مىكند و به خاطر اوست كه باران مىفرستد و بركات زمين را بيرون مىآورد.
گويد:گفتم:اى فرزند رسول خدا امام و جانشين پس از شما كيست؟
حضرت شتابان برخاست و داخل خانه شد و سپس برگشت در حالى كه بر شانهاش كودكى سه ساله بود كه صورتش مانند ماه شب چهارده مىدرخشيد،
فرمود:اى احمد بن اسحاق اگر نزد خداى تعالى و حجّتهاى او گرامى نبودى اين فرزندم را به تو نمىنمودم،او همنام و همكنيۀ رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم است،كسى است كه زمين را پر از عدل و داد مىكند همچنان كه پر از ظلم و جور شده باشد.
اى احمد بن اسحاق!مثل او در اين امّت مثل خضر و ذو القرنين است،او غيبتى طولانى خواهد داشت كه هيچ كس در آن نجات نمىيابد مگر كسى كه خداى تعالى او را در اعتقاد به امامت ثابت بدارد و در دعاء به تعجيل فرج موفّق سازد.
احمد بن اسحاق گويد:گفتم:اى مولاى من آيا نشانهاى هست كه قلبم بدان مطمئن شود؟
آن كودك به زبان عربى فصيح به سخن درآمد و فرمود: أنا بقيّة اللّٰه في أرضه و المنتقم من أعدائه. ،اى احمد بن اسحاق!پس از مشاهده جستجوى نشانه مكن!
احمد بن اسحاق گويد:من شاد و خرّم بيرون آمدم و فرداى آن روز به نزد امام عسكرىّ عليه السّلام بازگشتم و گفتم:
اى فرزند رسول خدا!شادى من به واسطۀ منّتى كه بر من نهاديد بسيار است،بفرمائيد آن سنّتى كه از خضر و ذو القرنين دارد چيست؟فرمود:اى احمد!غيبت طولانى،
گفتم:اى فرزند رسول خدا!آيا غيبت او به طول خواهد انجاميد؟
فرمود:به خدا سوگند چنين است تا به غايتى كه اكثر معتقدين به او بازگردند و باقى نماند مگر كسى كه خداى تعالى عهد و پيمان ولايت ما را از او گرفته و ايمان را در دلش نگاشته و با روحى از جانب خود مؤيّد كرده باشد.
اى احمد بن اسحاق!اين امرى از امر الهى و سرّى از سرّ ربوبى و غيبى از غيب پروردگار است،آنچه به تو عطا كردم بگير و پنهان كن و از شاكرين باش تا فردا با ما در علّيّين باشى.
حمیدرضا غریب رضا
❤️ #جمعههای_مهدوی ✅ گفتگوی بسیار مهم و راهبردی اعتقادی احمد بن اسحاق اشعری قمی با امام حسن عسگری
متن عربی حدیث :
حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْوَرَّاقُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ بْنِ سَعْدٍ اَلْأَشْعَرِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ أَنَا أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَهُ عَنِ اَلْخَلَفِ مِنْ بَعْدِهِ فَقَالَ لِي مُبْتَدِئاً يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يُخَلِّ اَلْأَرْضَ مُنْذُ خَلَقَ آدَمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لاَ يُخَلِّيهَا إِلَى أَنْ تَقُومَ اَلسَّاعَةُ مِنْ حُجَّةٍ لِلَّهِ عَلَى خَلْقِهِ بِهِ يَدْفَعُ اَلْبَلاَءَ عَنْ أَهْلِ اَلْأَرْضِ وَ بِهِ يُنَزِّلُ اَلْغَيْثَ وَ بِهِ يُخْرِجُ بَرَكَاتِ اَلْأَرْضِ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ فَمَنِ اَلْإِمَامُ وَ اَلْخَلِيفَةُ بَعْدَكَ فَنَهَضَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مُسْرِعاً فَدَخَلَ اَلْبَيْتَ ثُمَّ خَرَجَ وَ عَلَى عَاتِقِهِ غُلاَمٌ كَأَنَّ وَجْهَهُ اَلْقَمَرُ لَيْلَةَ اَلْبَدْرِ مِنْ أَبْنَاءِ اَلثَّلاَثِ سِنِينَ فَقَالَ يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ لَوْ لاَ كَرَامَتُكَ عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ عَلَى حُجَجِهِ مَا عَرَضْتُ عَلَيْكَ اِبْنِي هَذَا إِنَّهُ سَمِيُّ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ كَنِيُّهُ اَلَّذِي يَمْلَأُ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ مَثَلُهُ فِي هَذِهِ اَلْأُمَّةِ مَثَلُ اَلْخَضِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ مَثَلُهُ مَثَلُ ذِي اَلْقَرْنَيْنِ وَ اَللَّهِ لَيَغِيبَنَّ غَيْبَةً لاَ يَنْجُو فِيهَا مِنَ اَلْهَلَكَةِ إِلاَّ مَنْ ثَبَّتَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى اَلْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ فِيهَا لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِيلِ فَرَجِهِ فَقَالَ أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاقَ فَقُلْتُ لَهُ يَا مَوْلاَيَ فَهَلْ مِنْ عَلاَمَةٍ يَطْمَئِنُّ إِلَيْهَا قَلْبِي فَنَطَقَ اَلْغُلاَمُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ فَصِيحٍ فَقَالَ أَنَا بَقِيَّةُ اَللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ اَلْمُنْتَقِمُ مِنْ أَعْدَائِهِ فَلاَ تَطْلُبْ أَثَراً بَعْدَ عَيْنٍ يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ فَقَالَ أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاقَ فَخَرَجْتُ مَسْرُوراً فَرِحاً فَلَمَّا كَانَ مِنَ اَلْغَدِ عُدْتُ إِلَيْهِ - فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ لَقَدْ عَظُمَ سُرُورِي بِمَا مَنَنْتَ بِهِ عَلَيَّ فَمَا اَلسُّنَّةُ اَلْجَارِيَةُ فِيهِ مِنَ اَلْخَضِرِ وَ ذِي اَلْقَرْنَيْنِ فَقَالَ طُولُ اَلْغَيْبَةِ يَا أَحْمَدُ قُلْتُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ وَ إِنَّ غَيْبَتَهُ لَتَطُولُ قَالَ إِي وَ رَبِّي حَتَّى يَرْجِعَ عَنْ هَذَا اَلْأَمْرِ أَكْثَرُ اَلْقَائِلِينَ بِهِ وَ لاَ يَبْقَى إِلاَّ مَنْ أَخَذَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَهْدَهُ لِوَلاَيَتِنَا وَ كَتَبَ فِي قَلْبِهِ اَلْإِيمَانَ وَ أَيَّدَهُ بِرُوحٍ مِنْهُ يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ هَذَا أَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اَللَّهِ وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اَللَّهِ وَ غَيْبٌ مِنْ غَيْبِ اَللَّهِ: فَخُذْ مٰا آتَيْتُكَ وَ اُكْتُمْهُ وَ كُنْ مِنَ اَلشّٰاكِرِينَ تَكُنْ مَعَنَا غَداً فِي عِلِّيِّينَ .