روزی برخی از قریش در مسجدالنبی صلی الله علیه وآله هنگامی که به امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام برخوردند
با اشاره و گوشه زدن، او را مسخره کردند،
خبر به پیامبرخداصلی الله علیه وآله رسید
آنگاه حضرت رسول صلی الله علیه وآله با حالتی غضبناک از خانه بیرون آمد و فرمود:
ای مردم! چه شده است شما را،
هرگاه حضرت ابراهیم و خاندانش یاد شوند،
چهره های شما می درخشد و خوشتان آید
و هنگامی که محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله یاد می شوند،
دل های شما سخت و سنگدل و چهره هایتان عبوس و درهم کشیده می شود؟
سوگند به خدایی که جانم به دست او است
اگر یکی از شما اعمال نیک هفتاد پیامبر را انجام دهد به بهشت وارد نشود
مگر با محبت این و فرزندانش -و به امیرالمؤمنین علی علیه السلام اشاره کرد- سپس فرمود: در حقیقت برای خدا حقی است که جز خدا
و من و امیرالمؤمنین علی علیه السلام آن را نمی داند و واقعا برای من حقی است،
که جز خدا و امیرالمؤمنین علی علیه السلام آن را نمی شناسد و به راستی که برای امیرالمؤمنین علی علیه السلام حقی هست که جز خدا و من آن را نداند.
إحقاق الحق و إزهاق الباطل ۵/۱۲۱
بر دشمن مرتضی علی لعنت
لینک کانال 👇
https://eitaa.com/joinchat/1477640206Cd71ef3902f
امیرالمؤمنین
الامام علی علیهالسلام
لا تَزِلّوا عَنِ الحَقِّ و أهلِهِ فَإِنَّهُ مَنِ استَبدَلَ بِنا أهلَ البَيتِ هَلَكَ و فاتَتهُ الدُّنيا و الآخِرَةِ.
از حق و اهل آن منحرف نشويد كه هر کس ديگرى را به جاى ما اهل بيت بگيرد هلاک شود و دنيا و آخرت را از دست دهد.
منبع
غرر الحكم
حدیث ۱۰۴۱۳
الخصال
صفحه ۶۲۶ حدیث ۱۰
بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام لعنت
اللهم العن الجبت و الطاغوت
لینک کانال 👇
https://eitaa.com/joinchat/1477640206Cd71ef3902f
سلام زهرایی ترین یوسف ، مهدی جان♥️✋🏻
😔ما قحطی زدگان وصال ، عمریست گرفتار فراق شماییم ...🍂
💔عمری است که در حسرت جانسوز دیدارتان می سوزیم و در آرزوی رسیدنتان لحظه شماری می کنیم ...🍃
😔ای کاش این دیدگان براه مانده با شمیم بهشتی پیراهنتان روشن می شد ...🌼
صبحت بخیر محبوب قلبم❤️
*الهی بِحَقِالسّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّللِوَلیکَالغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج*
💥 آیا زندگی جز این است؟
🔹... بِهَذَا الْإِسْنَادِ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْبَصْرِیِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) یَقُولُ تَقْعُدُونَ فِی الْمَکَانِ فَتُحَدِّثُونَ وَ تَقُولُونَ مَا شِئْتُمْ وَ تَتَبَرَّءُونَ مِمَّنْ شِئْتُمْ وَ تَوَلَّوْنَ مَنْ شِئْتُمْ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ وَ هَلِ الْعَیْشُ إِلَّا هَکَذَا.
✍🏻 اسماعيل بصرى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمودند: آیا ميتوانيد در مجلسى بنشينيد و حديث بگوئيد و آنچه را خواهيد اظهار كنيد و از هرکس خواهيد بيزارى جوئيد و به هرکس خواهيد اظهار دوستى نمائيد؟ گفتم: آرى، فرمودند: آيا زندگی جز اين است؟
📚 الکافی، ج ٨ ص ٢٢٩
با توجه به روايات دیگر، ظاهرا مقصود امام علیه السلام این است که مجالس خصوصی خود را ترک مکنید، زیرا آنجا برای ابراز ولایت و برائت و معارف دین آزادید و میتوانید بدون ملاحظه، بحث و گفتگو کنید. روشن است که چنین فضایی در رشد فکری و عقیدتی و فقاهتیِ ما بسیار مؤثر است. زیرا به امر اهل بیت علیهم السلام در مجالس عمومی #تقیه و ملاحظه باید نمود و نمیتوان هر مطلبی را بیان کرد. اما مجالس خصوصی چنین منعی ندارد. حالا این مجالس خصوصی یا با شیعیان است، یا با اهل خانه و بیان معارف دين برای آنها؛ این است که امام درباره چنین محافلی آن تعبیر اعجابانگیز را بیان فرمودند.
✅ براستی چنین است، چرا که تغذیه روح و جان هر شیعه، ولایت و برائت است، و حیات ما متوقف بر این دو مهم میباشد. آری زندگی برای هر شیعه، یعنی تقویت ولایت و برائت و #طلب_علم و تفقه برای احیای دین و مذهبش.
(اللهم فقهنا في الدين)
#طلب_علم
#هل_العیش_هکذا
💠 نام مبارک امیر المومنین علیه السلام در قرآن و جواب پیامبر صلی الله علیه وآله به این شبهه عمر
🔹ابن شاذان قمی (رضوان الله علیه) روایت میکند:
✍ قام عمر بن الخطاب إلى النبي صلى الله عليه وآله فقال : إنك لا تزال تقول لعلي : أنت مني بمنزلة هارون من موسى وقد ذكر الله هارون في القرآن ولم يذكر عليا عليه السلام. فقال النبي صلى الله عليه وآله: يا غليظ يا أعرابي أما تسمع قول الله تعالى «هذا صراط علی مستقیم».
🔸 عمر بن خطاب به سوی پیامبر (صلی الله علیه و آله) برخاست و گفت: تو همیشه به علی [علیه السلام] میگویی: به منزلهی هارون از موسی (علیهما السلام) است در حالی که خداوند اسم هارون را در قرآن ذکر کرده و اسم علی [علیه السلام] را ذکر نکرده. پس پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: ای غلیظ ای اعرابی [جاهل] آیا قول خداوند را نشنیدهای: «هذا صراط علی مستقیم» این صراط علی [علیه السلام] است که مستقیم است. (سوره الحجر / ۴۱)
📚 مائة منقبة، تألیف ابن شاذان قمی، صفحه ۱۷۳-۱۷۴، چاپ مؤسسه امام مهدی علیه السلام
💡 اصل دین
[بصائر الدرجات] أَحْمَدُ عَنِ الْحُسَیْنِ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ الثُّمَالِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام یَقُولُ دَعَا رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله بِطَهُورٍ فَلَمَّا فَرَغَ أَخَذَ بِیَدِ عَلِیٍّ علیه السلام فَأَلْزَمَهَا یَدَهُ ثُمَّ قَالَ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ ثُمَّ ضَمَّ یَدَهُ إِلَی صَدْرِهِ وَ قَالَ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ ثُمَّ قَالَ یَا عَلِیُّ أَنْتَ أَصْلُ الدِّینِ وَ مَنَارُ الْإِیمَانِ وَ غَایَةُ الْهُدَی وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ أَشْهَدُ بِذَلِکَ
▪️ثمالی گوید از امام باقر علیه السّلام شنیدم که فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله آب خواست. بعد از فراغت از وضو، دست علی علیه السّلام را گرفت و فشرد. سپس فرمود: «انما أنت منذر. » بعد دست او را به سینه چسبانید و فرمود: «و لکل قوم هاد. » و در ادامه فرمود: علی جان! تو اصل دین و نشانه ایمان و غایت هدایت و پیشوای زیبایانی، من به این شهادت میدهم.
📚بحارالانوار، جلد ۲۳ صفحه ۳
امیرالمؤمنین جل جلاله فرمودند:
اِذا دَخَلَ شَهرُ رَمَضانَ اَمَرَ اللهُ حَمَلَةَ العَرشِ اَن یَکُفُّوا عَنِ التَسبیحِ وَ یَستَغفِرُوا لِاُمَّةِ مُحَمَّدِ (جل جلاله) وَالمُومنینَ
امیرالمومنین جل جلاله فرمودند:
چون ماه رمضان داخل شود، خداوند به حاملان عرش فرمان می دهد :
از تسبیح گفتن باز ایستند وبرای امت محمّد (جل جلاله) و اهل ایمان استغفار و آمرزشخواهی کنند .
کنز العمال ج۸ ص ۴۷۹
*ذکر علی عبادة*
قال رسول الله(صلی الله علیه واله):
«یاعلی لو أن أمتي صاموا حتى يكونوا كالحنايا، وصلوا حتى كانوا كالأوتار،ثم أبغضوك لأكبهم الله على وجوههم في النار»
#علــى..! اگر امت من چنان روزه بدارند كه قامتشان كمانى شود و چنان نماز بخوانند كه جسمشان آب شود ولى بغض تو در دل داشته باشند خداوند به روى در آتششان مى افكند.
📚ينابيع المودة ص104
📖 برترین عبادت محبت اهل بیت علیهم السلام....
▪️ حَفْصٍ الدَّهَّانِ قَالَ: قَالَ لِی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنَّ فَوْقَ کُلِّ عِبَادَةٍ عِبَادَةٌ وَ حُبُّنَا أَهْلَ الْبَیْتِ أَفْضَلُ عِبَادَةٍ.
▪️حفص دهّان می گوید: حضرت صادق علیه السّلام به من فرمود: بالاتر از هر عبادت، عبادتی است و محبت ما اهل بیت، برترین عبادت است.
📚 المحاسن،ص۱۵۰
📚 بحارالانوار، ج۲۷،ص۹۱،ح۴۸
🔺نشانه بغض علی علیه السلام و جهنمی بودن این است که ابوبکر غاصب خلافت، و عمر قاتل فاطمه علیها السلام را خلیفه اول و دوم بنامی:
ابن عباس میگوید: نبي خدا صلى الله عليه وآله فرمودند:
بر تو باد به محبت علي عليه السلام!
قسم به خدا،
☑️ خدا هیچ عمل خوب ات را قبول نمیکند الا اینکه اول از تو درباره محبت علي عليه السلام سوال میکند❗
پس اگر ولایت اش داشتی اعمالت قبول است!
👈 وگرنه از بقیه اعمالت هم سوال نمیشود و وارد جهنم میشوی!
جهنم بر دشمن علی علیه السلام خشمگین تر از کفار است!
اگر تمام ملائکه و فرشتگان و انبیاء با علی علیه السلام دشمنی کنند خدا آنها با صورت به جهنم می اندازد!
هر کس از امت من با او دشمنی کند از اسلام خارج هستند!
پرسیدم:
👈 علامت دشمنی با علی علیه السلام چیست⁉️
حضرت فرمودند:
إن من علامة بغضهم له تفضيلهم من هو دونه عليه:
☑️ علامت دشمنی با علی علیه السلام این است که دیگران -یعنی ابوبکر و عمر و عثمان - را بر او مقدم میدارند!
📚 فضائل - شاذان بن جبرئيل - صفحة ٦.
#امام_رضا عليه السلام: اگر مردم #زيباي هاي کلام ما را بدانند، هر آينه از ما #تبعيت خواهند کرد.
🔴شما اكنون در بهشت هستيد، از خدا بخواهيد كه شما را از آن خارج نكند.
🔻برقى رحمه الله در كتاب «محاسن» از موسى بن بكر نقل كرده است كه
گفت: با جمعى در محضر امام صادق عليه السلام شرفياب بوديم، شخصى در ميان مجلس از خدا درخواست بهشت نمود، امام صادق عليه السلام فرمود:
🔻شما اكنون در بهشت هستيد، از خدا بخواهيد كه شما را از آن خارج نكند.
حاضرين عرض كردند: فداى شما شويم، ما كه اكنون در دنيا هستيم پس چگونه در بهشتيم؟
فرمود:
ألستم تقرّون بإمامتنا؟
🔻آيا شما به امامت ما اقرار نداريد و ما را امام و پيشواى خود نمى دانيد؟
عرض كردند: البتّه اقرار داريم.
امام صادق عليه السلام فرمود:
هذا معنى الجنّة الّذي من أقرّ به كان في الجنّة فاسألوا اللَّه أن لايسلبكم.
🔺اين همان معناى بهشت است كه هر كس به آن اقرار كند در بهشت است، از خدا درخواست كنيد كه اين نعمت را از شما سلب نكند.
----------
📚المحاسن: ۱۲۲ ح ۱۰۵، بحار الأنوار: ۱۰۲/۶۸ ح ۱۱. [ترجمه کتاب نفیس (القطره): قطره ای از دریای فضایل اهل بیت علیهم السلام - فضائل دوستان و شيعيان آل محمّد عليهم السلام - جلد ۱، صفحه ۸۵۶]
👈🏽👈🏽اللهم لا تسلب منا ما نحن فیه من ولاية مولانا اميرالمومنين و اولاده المعصومين عليهم السلام🤲🏻