﷽
🌸 به مناسبت ایام ولادت حضرت امام رضا علیه السلام 🌸
📂 دانلود متن 240 مجلس شرح حدیث عنوان بصری بصورت فایل pdf
📌 بیانات عالم ربانی و حکیم متاله حضرت آیه الله سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس سره 👇
http://seireelallahbook.blog.ir/post/82
﷽
❈ اگر ما به مشهد برویم به این عنوان که حقیقت امام رضا در آنجاست ، این شرک است! امام رضا همه جا هست، ما امام رضا را محدود به قالب جسمانی کرده ایم، در حالی که امام در قالب نمی گنجد! امام که آن بدن نیست، گرچه آن بدن هم بدن متبرک و طاهر و مطهر است؛ ولی ولایت امام را پذیرفتن یعنی: به جای اینکه تو پیش امام رضا بروی، امام رضا و امام زمان را بیاوری در خانه ات. این سلوک است و این راه و طریق الی الله است!
✍🏼. عالم ربانی آیةالله طهرانی قدس سره
📚. نفحات انس، ص ۱۱۲
#آیت_الله_طهرانی #نفحات_انس
@ghazi_ir
﷽
🌹مثل زیارت خداوند در عرش🌹
حضرت امام کاظم علیه السلام
🔸 منْ زَارَ قَبْرَ وَلَدِي كَانَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ سَبْعِينَ حِجَّةً مَبْرُورَةً قَالَ قُلْتُ سَبْعِينَ حِجَّةً قَالَ نَعَمْ وَ سَبْعَمِائَةِ حِجَّةٍ قُلْتُ سَبْعَمِائَةِ حِجَّةٍ قَالَ نَعَمْ وَ سَبْعِينَ أَلْفَ حِجَّةٍ قُلْتُ وَ سَبْعِينَ أَلْفَ حِجَّةٍ قَالَ نَعَمْ وَ رُبَّ حِجَّةٍ لَا تُقْبَلُ مَنْ زَارَهُ وَ بَاتَ عِنْدَهُ لَيْلَةً كَانَ كَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِي عَرْشِه
🍃هر کس قبر فرزند مرا زیارت کند، نزد خدا هفتاد حجّ مقبول دارد.
🍃راوی گوید: عرض کردم: هفتاد حج؟! حضرت فرمودند:
🍃بله، و هفتصد حج. عرض کردم: هفتصد حج؟! فرمودند:
🍃بله و هفتاد هزار حج. عرض کردم: هفتاد هزار حج؟! فرمودند:
🍃بله و چه بسیار حجهایی که پذیرفته نمی شود.
🍃هر کس او را زیارت کند و یک شب نزد او بماند، مانند کسی است که خدا را در عرش او زیارت کرده باشد.
📚 «کامل الزیارات» ص ۳۰۷
@ghazi_ir
﷽
💎. بیان آیت الحق حاج سید هاشم حداد قدّس سرّه، پیرامون حقیقت معجزات امام رضا علیه السلام
🔹وجود خودِ ائمه عليهم السلام بزرگترين معجزه است، و افعالِ آنان حيّاً و ميّتاً همه معجزه است. و انسان نبايد فقط اعجازِ آنان را در موارد استثنائى بجويد و از يك دريچه به عظمتشان نظاره كند.
🔹كسى كه عملًا نه علماً به "مقام ولايت" میرسد و ولىّ خدا میشود و خدا ولىّ او میگردد، همه اعمالش و كردارش و صفاتش، فعل و كردار و صفات خدا میشود...يعنى وجودش و سرّش و واقعيتش، آينۂ محض و مرآتِ تمام و كمالِ جمال و جلالِ ذات احديّت گشته و "خدا نما" شده است...بنابراين، تنها نبايد از مقام ولايت توقّعِ انجام بعضى از "كرامات نادره" و برخى از معجزات قاهره را داشت.
🔹چشم بگشا به آسمان و زمين و ستارگان و افلاك و شجر و حَجَر و مَدَر، انسان و حيوان و نبات و جماد، فرشته و ديو و پرى؛ هر چه میبینی و میشنوی، همه از ولايت و از آثار ولايت و از "شئون ولايت" است.
🔹چشم بگشا به جنين در شكم مادر و رشد و عقل و كمالِ وى، چشم بگشا به حركت خورشيد و زمين و ماه و سائر سيّارات و ثوابت و كهكشان و كهكشانها، همه و همه با اين نظمِ بديع و شگفت انگيز، اينها همه از ولايت و خواص آن است.
🔹چشم بگشا به خودت، به ابتدايت و انتهايت و سِيْرت، و ظاهرت و باطنت، و خواب و بيداريت، و سكون و حركتت، و علم و قدرت و حياتت، همه از "لوازم و خصائص ولايت" است.
🔹بنابراين اگر ما ولايت را فقط در شبكه ی «شقّ القمر»، يا «تسبيح حَصَى»، يا «ناله ی ستون حَنّانه»، يا «مرده زنده كردن امير المؤمنين عليه السلام» و يا سائر معجزاتى كه از امامان معصومين (صلواتُ اللَه و سلامُه عليهم اجمعين) نقل شده است بنگريم، چقدر كوتاه و سبك و بدون ارزش به ولايت نظر نموده ايم!
📝. علامه طهرانی قدّس الله سرّه
📚. #روح_مجرد، ص 261. با تلخیص
#ولایت #معجزه
@ghazi_ir
﷽
📌 نفس بچه قابلیت محضه است و آثار خوب یا بد را اخذ می کند و تا آخر عمر در وی ثابت می ماند!
📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ نفسہ الزڪیہ در کتاب شریف " روح مجرد ، ص95 " آورده اند :
سید هاشم حداد قدس الله نفسه الزکیه می فرمودند :
❖. براى احترام كودكان نوزاد، خوب است انسان تا چهل روز مجامعت نكند، و قنداقه نوزادان را تا چند ماهگى در مجالس علم و محافل ذكر و حسينيّه و محالّ عزادارى كه نام حضرت سيّد الشّهداء برده مىشود ببرند؛ چرا كه نفس طفل همچون مغناطيس است و علوم و اوراد و اذكار و قُدّوسيّت روح امام حسين را جذب ميكند. طفل گرچه زبان ندارد ولى ادراك ميكند، و روحش در دوران كودكى اگر در محلّ يا در محالّ معصيت برده شود، آن جرم و گناه او را آلوده ميكند؛ و اگر در محلّ و يا محالّ ذكر و عبادت و علم برده شود، آن پاكى و صفا را به خود ميگيرد.
نفس بچّه قابليّت محضه است و آثار خوب يا بد را اخذ ميكند و تا آخر عمر در وى ثابت مىماند
❖. مي فرمودند: شما اطفال خود را در كنار اطاق روضه خوانى يا اطاق ذكرى كه داريد قرار بدهيد! علماء سابق اينطور عمل مىنمودند. زيرا آثارى را كه طفل در اين زمان به خود اخذ مىنمايد تا آخر عمر در او ثابت مىماند و جزو غرائز و صفات فطرى وى ميگردد. چرا كه نفس بچّه در اين زمان، قابليّت محضه است؛ گرچه اين معنىِ مهمّ و اين سرّ خطير را عامّه مردم ادراك نكنند.
@ghazi_ir
﷽
🍷. #جرعههای_رحیق | ۰۰۲
🕯. نڪاتے ڪوتاہ از فرمایشات عالم ربانے و حڪیم متالہ حضرت آیت اللہ سید محمدمحسن حسینے طهـرانے قدس سرہ :
۞. حضرت صادق به عنوان میفرمایند: «إنّى رجلٌ مطلوبٌ؛ من مورد نظر دستگاه هستم و آنها به دنبال من هستند، و برای من جواسیس گذاشتهاند» و باید دید كه منظور چیست؟ آیا این قضایای خارجی و اجتماعی كه برای امام پیدا میشود، مانع از هدایت انسان توسّط آن حضرت است؟
۞. ائمه علیهم السّلام در تاریخ حیاتشان در اطوار و ادوار مختلفی قرار داشتند. فرضا در زمان پیغمبر اكرم و صدر اسلام، خود پیغمبر شخصا به سراغ یك یك مردم میرفت، و اصلًا كسی به دنبال آن حضرت نمی آمد. او میخواست با مكارم اخلاق و كردار خاص به خود، در متن اجتماع برود و یك یك افراد را به دور خود جمع كند و آنها را جذب نماید
۞. این سیره و روش در زمان أمیرالمؤمنین هم با همان خصوصیت استمرار پیدا میكند. می بینیم بعد از سقیفه، أمیرالمؤمنین مردم را رها نمی كند؛ چرا كه اگر رها كند دیگر علی نیست، علی آن كسی است كه از روی دلسوزی و فهم و شعور خود، مردم را در حكم فرزندان خود میبیند و میخواهد آنها را از جهل و ضلالت نجات دهد.
۞. همین أمیرالمؤمنین وقتی كه حجّت را بر مردم تمام میكند، به خانه میرود و درب را به روی مردم میبندد و میگوید: حال كه به سخن من گوش نمیدهید، بدانید كه ما حجّت را بر شما تمام كردیم ولی وقتی شیطان می آید و روی حق را می پوشاند، دیگر فاطمه زهرا را هم از یاد انسان میبرد
۞. سایر ائمّه هم، همیشه در دسترس مردم نبوده اند. امام سجاد و امام صادق و موسی بن جعفر و... در زمان خلفا تحت نظر بودند. ما موارد و مقاطعی را می بینیم كه خیلی به ندرت، شخصی می توانست با امام ارتباط داشته باشد، در اینجا این سؤال مطرح است كه: آیا هدایت پروردگار منوط به ارتباط ظاهری با امام است؟
۞. هدایتی كه منظور سالكین إلی الله است طبعا جنبه باطنی دارد، و حقیقت هدایت، به ربط بین نفوس و مبدأ اعلی برمیگردد. و از طرف دیگر آن واسطه فیض و هادی سُبل، و دستگیری كننده از راهیان مقصود و فقرای إلی اللَه و شیفتگان دیدار معبود و نیز آن كسانی كه در وادی نفس گرفتارند، نمیتواند غیر از مقام ولایت هیچ علّت و مبدأیی داشته باشد
۞. ولایت عبارت است از: احاطه نیروئی مرموز كه موجب نظام عالم تكوین است، و جریان فیض پروردگار را در جمیع عوالم بر ماسوی اللَه بر عهده دارد. این ولایت، امری ظاهری نیست؛ بلكه یك جنبه معنوی است، كه ممكن است مظهری هم در ظاهر داشته باشد
۞. آن امامی كه ارتباط خود را با نفوس مردم و تكامل آنها منوط به حضور خود بداند، و غیبت او حجاب و مانعی برای تربیت او نسبت به مردم باشد امام نیست، و اگر برای امام هیچ تفاوتی نداشته باشد و بتواند در زمان غیبت با بندگان خدا همان رابطه ای را داشته باشد كه در زمان ظهور خود داشته است، در اینصورت دیگر راه رسیدن به پروردگار برای همه میسر است.
۞. روزی شخصی از علامه طهرانی تقاضا كرد كه: آقا! دعا بفرمایید خدا مشكلات ما را كم كند؛ زیرا آن طور كه باید و شاید نمی توانیم به وظائفمان رسیدگی كنیم. مرحوم آقا به او فرمودند: «آقاجان من! اگر توقّع این را دارید كه: همیشه بر كنار نهر آبی بنشینی و بر روی سریری به تشك و متكّایی لَم بدهی و در دنیا هیچ غم و غصّهای به سراغ شما نیاید، و اینطور به یاد خدا باشید، باید این آرزو را به آن دنیا ببرید؛ زیرا هیچكدام از اولیاء، بزرگان، ائمّه و پیغمبران، اینگونه به خدا نرسیدهاند!»
۞. كسی كه میخواهد راه صحیح و طریق رسیدن به پروردگار را بپیماید، باید خود را با تقدیر و قضا و مشیت او تطبیق بدهد. و اینكه انسان خود را با عالم مشیت الهی تطبیق دهد و در عُسر و یسر و در ضیق و رفاه، به وظیفه خود عمل كند، مسأله بسیار مهمّی است.
۞. خداوند متعال ظهور توحید و نزول فیض خود را در اطوار و ادوار مختلف قرار داده، و می خواهد با زبان بی زبانی اینطور به ما بگوید كه: دستگیری و هدایت افراد در احوال مختلف برای من یكسان است، و شما باید بدانید كه برای دستگیری من هیچ علت و سببی جز عنایت من در مرتبه اول، و اهتمام شما در مرتبه دوم وجود ندارد
۞. هدایتی كه در نظر بعضی مختصّ به زمان ظهور است اساسا هیچ فایدهای ندارد؛ بلكه هدایتی مفید است كه منشأش اراده و مشیت حقّ باشد، و هیچكدام از ظهور و غیبت در آن تأثیری نداشته باشند. پس نه ظهور در هدایت دخالت دارد و نه غیبت در عدم هدایت افراد دخیل است، بلكه این مشیت الهی است كه برای هدایت و تكامل هر فرد، او را در تمام نوسانات و جریانات و اختلافات به نحوی قرار میدهد كه در تمام این اطوار، او غیر از یك مبدأ و یك علت نبیند
📚. منبع: شرح عنوان بصری، مجلس ۲
#⃣. #شرح_عنوان_بصری #آیت_الله_طهرانی
@ghazi_ir
﷽
🔷نزدیک شدن به خداوند یعنی...🔷
🔶. منظور از نزديكى و تقرّب به حضرت حقّ متعال، نزديكى زمانى يا مكانى يا كيفيّتى يا كميتى و امثالها نمیباشد؛ بلكه منظور "رفع حجاب هاى نفسانى" است كه با هر عملى يك حجاب برداشته میشود، تا در نهايت امر، "همه حُجُب" مرتفع میگردد و ميان بنده و حقّ حجابى باقى نمیماند.
📝. علامه طهرانی رضوان اللَه علیه.
📚. #الله_شناسی، ج 3، ص 329.
#توحید #سلوک #قرب_الهی #باطن
@ghazi_ir
﷽
🔸سلوک مادرانه
زن هایی که دارای فرزند کوچکی هستند که نیاز به مراقبت مستمر دارد خود پرداختن به بچه باعث می شود که فیوضاتی که به آن بچه می رسد به مادر منتقل شود زیرا بچه معصوم و پاک و صاف است و مادر از آن ناحیه می گیرد و بهره مند می شود.
🔉 حضرت آیه الله سید محمد محسن طهرانی قدس سره
📀 جلسات پرسش و پاسخ (قزوین)
#زن #مادر #رحمت #اخلاق #تربیت
@ghazi_ir
﷽
🌸 آیه الله سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس سره:
افرادی هستند که گر چه دم از خدا و سیر و سلوک می زنند ولی مجالسشان مملو از مسائل متعفن کودکانه و ابلهانه و حرف و نقل های عامیانه است. نه سخنی از توحید و نه حرفی از نور و بهجت و انبساط و رشد و رُقاء وجود دارد.
📕 سیره صالحان ص 51
@ghazi_ir
﷽
🍷. #جرعههای_رحیق | ۰۰٣
🕯. نڪاتے ڪوتاہ از فرمایشات عالم ربانے و حڪیم متالہ حضرت آیت اللہ سید محمدمحسن حسینے طهـرانے قدس سرہ :
۞. كلام معصوم علیه السلام معصوم است، همانگونه كه امام معصوم است. معصوم یعنی كسی كه هیچ گونه شائبه كثرت و گَرد عوارض توغُّل در ماده و دنیا بر دامن قدس و طهارت او نمی نشیند؛ چنین شخصی معصوم است و چون معصوم است جاوید است. و عصمت مطلق اختصاص به او دارد. امّا بقیه مردم جاوید نیستند؛ چون تا كسی به مقام طهارت مطلقه نرسد، به هر مقدار هم كه كلامش دارای علوّ و رُقاء باشد، آمیخته به كثرت است.
۞. اطوار و ادواری كه بر ائمه علیهم السلام گذشته است مختلف است. گاهی ارتباط مردم با امام در كمال سهولت و یسر انجام میگرفته است. در زمان امیرالمومنین یك برهه از زمان حضرت ۲۵ سال در اختیار همه بود و مردم دسترسی به امام خود داشتهاند، و زمانی را هم مثل زمان امام صادق مشاهده میكنیم كه حضرت به عنوان بصری میفرماید: آمدن تو به نزد ما موجب دردسر ما میشود.
۞. مسأله هدایت و ارشاد به هیچ وجه ارتباطی با حضور و غیبت ندارد؛ زیرا هدایت عبارت است از: ارتباط نفس با مبدأ خود، و نحوه اتّجاه و جهت دادن نفس از جانب پروردگار و مقام ولایت كلّیه بر حسب كیفیت و خصوصیتی كه نفس واجد آن است. ولی آنچه مهم است و در اختیار انسان است، تسلیم در برابر حق است!
۞. هدایت عبارت است از: « عبور نفس از شوائب نفسانی » و تكامل عبارت است از: « عبور از ماده و رسیدن به تجرد» و از طرف دیگر در عالم تجرد مكان و زمان راه ندارد؛ زیرا مكان و زمان مربوط به عالم دنیا است. و لذا ولی خدا در غرب عالم است، اما گوئی در كنار شما نشسته و با شما صحبت میكند؛ برای او تفاوتی نمیكند.
۞. چرا در مجلس روضه یاد سیدالشّهداء علیهالسّلام، حال بكاء میآورد؟ چون حضرت در دل و جان ما حضور دارد، و اگر نداشت بكاء پیدا نمیشد. چرا ذكر اولیاء برای انسان رقّت میآورد؟ چون همین كه ذكر آن بزرگان میشود، نفس انسان در مقام تجرّد و سرّ و ملكوت خود، با سرّ و ملكوت آن ولی اتصال پیدا میكند، و ملكوت آن ولی در این نفستأثیر میگذارد. و إلّا اگر آن اتصال ملكوتی نباشد، حتّی اگر ولی خدا در كنار شما هم بنشیند به اندازه سر سوزنی در نفس شما تأثیر نمیگذارد.
۞. در زمان ما حضرت بقیةاللَه علیهالسّلام، از خود ما به ما نزدیكتر است؛ چون حضرت احاطه علّی بر ملكوت و بر نفوس ما دارد. و این احاطه یعنی قرب و مجانست و مصاحبت، و اصلًا ولایت یعنی احاطه.
۞. مسأله ولایت این نیست كه شما خودتان را جدای از امام ببینید؛ بلكه ولایت یعنی اشراف بر هر آنچه كه در عالم هستی میگذرد. ولایت یعنی اینكه: در حال حاضر امام زمان علیه السّلام به همان مقداری كه بر بدن و بر اراده و فكر خودشان احاطه دارند، به همان مقدار بر تمام عالم إشراف دارند.
۞. آنچه برای انسان مهمّ است، این است كه: فرصت را غنیمت بداند، و به اینكه خدا برای او چه تقدیر كرده نگاه نكند؛ بلكه به اینكه بین خود و خدای خود چه رابطهای برقرار كرده توجّه كند و فرصت را غنیمت بداند كه، وإنَّ للَّه فى أيَّامِ دَهركُم نَفَحاتٌ ألَا فَتَعَرَّضوا لَها.
۞. امام عسكری علیهالسّلام میفرمایند: هر شخصی از مؤمنین و شیعیان ما، اگر واقعاً دل خود را صاف كند و مقصود او از این دنیا، صیانت دین و تعظیم ولیش باشد، یعنی در راستای اهداف ولی خود حركت كند. خداوند نمیگذارد او به دست متلبس كافر و عالم فاسق افتد. بلكه خدا مؤمنی را در سر راهش قرار میدهد که او را در راه راست قرار میدهد و علاوه بر اینكه این مؤمن را به سوی او میفرستد او را به پذیرش سخن این مؤمن موفّق مینماید و به سخنانش گوش میدهد.
۞. كیفیت راهنمائی و هدایت افراد در دست ولی خدا است كه هر طور او تشخیص دهد باید انجام گیرد. گاه ولی میخواهد شخصی را به خود جذب كند لذا او را در كنار خود نگه میدارد. مرحوم قاضی رضوان اللَه علیه شاگردان بسیاری داشتند كه بعضی از آنها میخواستند به ایران بروند و ایشان صلاح نمی دیدند. اما همین مرحوم قاضی به آیة اللَه مسقطی میفرمایند كه: تو به هرجا كه میخواهی برو! زیرا دو كیفیت خاص و دو طریق متفاوت دارند و خداوند متعال شرائط متفاوتی را در این عالم برای افراد قرار میدهد. عمده مسأله این است كه: در هر شرائطی ما خود را در اختیار مشیت پروردگار قرار دهیم، و این نكته مهم است.
۞. علامه طهرانی قدس سره میفرمود: آنچه كه در این راه مهم است مسأله اطاعت است؛ زیرا اطاعت در این راه كارساز است. بنابراین، مسأله فقط به دیدن نیست جان من! و چه بسا همین دیدنها ممكن است انسان را از ولی خدا قطع كند.
📚. منبع: شرح عنوان بصری، مجلس ٣
#⃣. #شرح_عنوان_بصری #آیت_الله_طهرانی
@ghazi_ir
﷽
🔶. حاجی، احرامِ دگر بند، ببین یار کجاست!
🔹آقازادۀ مرحوم حاج شیخ محمّد جواد انصاری همدانی، برای من نقل کرد که بعد از فوت مرحوم آقای انصاری، تکفّل اولادِ صِغار و کوچکِ آن مرحوم بر عهدۀ ایشان بود. با وجود اینکه ایشان مایل نبود در همدان بماند و قصد مسافرت به سایر شهرها را داشت اما به خاطر تربیت و رعایتِ این بچهها در همدان میماند و تکفّل آنها را به عهده میگیرد.
🔹تا اینکه ایشان به عَتَبات عالیات مسافرت میکند. تقریباً بیش از دو ماه در آنجا میماند. جذبۀ عتبات و این اماکن مقدّسه و حالات روحی و وارداتی که در این اعتاب مقدّسه برای ایشان پیدا شده بود، آنچنان ایشان را شیفته میکند که میل به سکونت و توطّن در عَتَبات برای او حاصل میشود. در ذهن او میگذرد که به ایران بیاید و کارهای خودش را جمع کند و به عَتَبات برگردد و بماند [و بچه ها را رها کرده و به شخص دیگری بسپارد.]
🔹در هنگام شب، پدر خود، مرحوم آقای انصاری را در خواب میبیند در حالی که برادر کوچکش به نام «محمود» که شاید تقریباً در آن موقع حدود پنج شش ساله بیشتر نبود، کنار پدرش ایستاده است. پدرش دست به سر محمود میکشند و رو به ایشان میکنند و میگویند:
«اگر یک بار اینگونه بر سر محمود دست بکشی، ثوابش نزد خدا از اینکه تمام عمرت را در اعتاب مقدّسه بگذرانی بیشتر است.»
🔹حال این معنا و مسئله چگونه برای ما قابل هضم و توجیه است که ثوابِ یک دست بر سر بچه کشیدن، از یک عمر [مثلاً] در کربلا به سر بردن و هر روز زیارت امام حسین نمودن و زیارت امیرالمؤمنین و زیارت کاظمین و سامرّاء را انجام دادن، بیشتر باشد!؟
🎙. آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه
🔈. جلسات پرسش و پاسخ، جلسه 4
#شفقت #رحمت #سلوک #باطن #گذشت #ایتام #زیارت #ولایت
@ghazi_ir
﷽
💠. زیارت و رعایت حقوق
🔸 آن جوانى كه با وجود نارضايتى پدر و مادرش و يا امر مهمى كه حضور آن را در شهر خود و در كنار خانوادۂ خود ضرورى مینماید، به حركت و سير به زيارت امام عليه السلام اقدام كند، بايد بداند كه با هر قدمى كه به آن سمت بر میدارد، يك قدم از آن حضرت دور خواهد شد!
🔸«توسل» براى رفع گرفتارى و دادن گذرنامه و شفاى از مرض جهت حركت به سمت زيارت، تمام اينها برخلاف سير و ممشاى «ولايت» است.
🔺[امام علیه السلام] میگوید: اگر گذرنامه ات صحيح و بلااشكال است و هيچ "عُذر شرعى" نداشتى و امور بر جَرْى و روال عادى بود و مادر و پدرت نگرانِ حال تو نبودند و عيالت احتياج و نياز به حضور تو نداشت و با آمدن تو "مسائل تربيتى خانواده" مختل نمیگشت، حال اگر خواستى بيايى ايرادى ندارد.🔺
🔸 و در غير اين صورت توسّل و دعا براى رفع اشكال و تسهيل امور و "تطبيق شرايط بر وفق مراد" در مكتب و مرام ما نيست؛ اينها به "تخيّلات" خودِ تو بر میگردد نه به خواست و ميل ما، و از "اميال و لذائذ ظاهرى" نشأت میگیرد نه از «معرفت و شناخت حقيقتِ ولايت».
📝. حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه
📚. #اسرارملکوت، ج2، ص 302.
#زیارت_23_ذیقعده #زیارت_مخصوصه #خانواده #ولایت #حق
@ghazi_ir