eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
155 دنبال‌کننده
885 عکس
2هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
👌👌امام علی(ع) را از خطبه های علمی آن حضرت بشناسیم! ⭕️اشارات علمی امام علی ع به سنگینی ابرها !! 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اگر حالات خوب معنوی را حفظ می‌کردیم به کجاها می‌رسیدیم؟ 🎙شهید مطهری 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از زیبایی های اعماق اقیانوس 💫امام علی (ع): "ای کسی (خدا ) که در دریاها آثار شگفت انگیز او نهان است!" 📓نفحات القرآن ج۲، ص۲۷۵ 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
💫ستاره درخشان علم و ادب! دکتر بولس سلامه ادیب و حقوق دان بزرگ مسیحی می‌گوید: «علی (ع) به مقامی رسیده است که یک دانشمند، او را ستاره درخشان آسمان علم و ادب می‌بیند، و یک نویسنده برجسته، از شیوه نگارش او پیروی می‌کند، و یک فقیه، همیشه بر تحقیقات و ابتکارات او تکیه دارد. علی (ع) در قضاوت‌های خود استثنایی قائل نمی‌شد، و به طور مساوی آنچه را که شایسته بود حکم می‌کرد، و تفاوتی میان ارباب و بنده نمی‌گذاشت. علی (ع) همواره از وضع رقت بار یتیمان و فقیران بسیار متأثر و و غمگین می شد. 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این قورباغه‌ماهی پشمالو (hairy frogfish) رکورد سریع‌ترین گاز زدن رو به خودش اختصاص داده. اول با مکیدن یه جور خلأ درست می‌کند و بعد ظرف کمتر از ۲۰۰ میکروثانیه یا یک شش‌هزارم ثانیه طعمه رو سریع می گیرد. این کار را بسیارسریع انجام می دهد که با حرکت اسلوموشن دوربین هم نمی شود جزئیاتش رو فهمید. 💫امام علی (ع): "ای کسی (خدا ) که در دریاها آثار شگفت انگیز او نهان است!" 📘 نفحات القرآن ج۲، ص۲۷۵ امام سجاد (ع) دعای جوشن کبیر ⚠️حواسمان باشد ۱۴ قرن پیش بدون ابزار لازم به عجایب آفرینش در دریاها اشاره شده 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
﷽ 👌امام علی را با اشارات علمی اش بشناسیم!!! 🌈 هر بیننده ای جز خداوند از مشاهده رنگ های نا پیدا و بسیار کوچک ناتوان است. « امام علی خطبۀ ۶۵ نهج البلاغه 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
‍ بسمه تعالی شانه میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها (قسمت دوم) اوّلاً شما بدانید از میان امامزادگان شاید غیر از حضرت معصومه سلام الله علیها کسی را نداشته باشیم که زیارت مأثوری داشته باشد؛ یعنی امام معصوم علیه السلام برای او زیارت نامه و متن زیارتی را بیان کرده باشند. زیارتی از حضرت علی اکبر علیه السلام، در ضمن زیارت حضرت اباعبدالله علیه السلام نقل شده است، ولی من یادم نمی آید زیارت مستقلّی به این شکل داشته باشیم. در متن زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها نکته ی لطیفی است که بزرگی به آن اشاره کرده اند و آن اینکه بر خلاف همه ی زیارتنامه های ائمّه ی دیگر علیهم السلام که وقتی سلام می کنیم، از انبیا، از حضرت آدم شروع می کنیم و سلام می دهیم: «اَلسَّلامُ عَلىٰ آدَمَ صَفْوَةِ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ نُوحٍ نَبِیِّ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ اِبْراهِيمَ خَلِيلِ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ مُوسىٰ كَلِيمِ اللهِ؛ اَلسَّلامُ عَلىٰ عِيسىٰ رُوحِ اللهِ» و برایتان ماجرای این سلام ها را بگویم که یعنی چه؟ به کسی که نیست سلام نمی کنند. این سلام‌ها به این معناست که همه ی انبیا به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها آمده‌‌اند و دور ضریح مطهّر آن بزرگوار حلقه زده اند و چون حضور آنها را در آنجا احساس می کنید، به آنها سلام می کنید. بعد هم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ‌مخاطب می شوند: «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسولَ اللهِ» . پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم ‌را آنجا می بینید و خدمت حضرت مستقیماً سلام می کنید. پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم هم به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها آمده اند. بعد به امیرالمؤمنین علیه السلام سلام می‌کنید. بعد به حسنین علیهما سلام سلام می کنید، بعد به حضرت فاطمه ی‌زهرا سلام الله علیها سلام می‌کنید. در زیارت سایر ائمّه علیهم السلام به این شکل است؛ امّا در زیارت حضرت فاطمه ی معصومه سلام الله علیها قبل از اینکه شما به ائمّه سلام کنید، به فاطمه ی زهرا و حضرت خدیجه سلام الله علیها سلام می کنید: «اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ فاطِمَةَ وَ خَدِيجَةَ»؛ سلام بر تو ای دختر بزرگوار فاطمه ی زهرا سلام الله علیها و خدیجه ی کبری سلام الله علیها بعد می گویید: «اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ اَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ». این لطافت خاصّی دارد؛ نشان می دهد رابطه ی ویژه ای بین این بانوی بزرگوار با آن دو بانوی بزرگوار صدر اسلام، به ویژه فاطمه ی زهرا سلام الله علیها وجود دارد. این بانوی بزرگوار نایب مَناب فاطمه ی زهرا هستند و به همین علّت فرمودند: هر وقت خواستید قبر جدّه ی ما فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها را زیارت کنید، به بروید و قبر فاطمه ی معصومه سلام الله علیها را زیارت کنید. لذا هر وقت وارد حرم حضرت معصومه سلام الله علیها می شوید، قبل از این که به حضرت معصومه سلام الله علیها سلام کنید، به خود حضرت زهرا سلام الله علیها سلام کنید. این ضریح را ضریح حضرت زهرا سلام الله علیها بدانید و اوّل خدمت آن حضرت سلام کنید. امیدوارم خدا گوش های دل را باز کند و جواب سلام را هم با گوش دلتان از زبان خود حضرت زهراسلام الله علیها بشنوید. در متن زیارت این نکته را عرض می کردم: در خواستی که ما بعد از عرض ادب و ارادت، از حضرت معصومه سلام الله علیها می کنیم، این است: «يا فاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ؛ فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَأناً مِنَ الشَّأنِ» ؛ ای فاطمه ی معصومه! ای دختر بزرگوار موسی بن جعفر! ای دختر ولیّ‌خدا! ای خواهر ولیّ خدا! ای عمّه ی ولیّ خدا! برای من در بهشت شفاعت کن: «اِشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ». نمی گویید مرا شفاعت کن برای این که بهشت بروم؛ می گویید داخل خود بهشت مرا شفاعت کن. این دو تا حرف است؛ یک وقت می گویید شفاعت کن من بهشت بروم؛ ولی یک وقت می گویید: «اِشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ»؛ در داخل بهشت مرا شفاعت کن. داخل بهشت برای چه شفاعت کن؟ شفاعت ها برای این است که فرد وارد بهشت شود، وارد بهشت شد دیگر شفاعت برای چه؟ این یک شفاعت خاصّه است. بنابر نظر برخی از بزرگان اهل معرفت این شفاعت، شفاعت برای توفیق رسیدن به محضر پیامبر و ائمّه صلوات الله علیهم اَجمعین است. حضرت معصومه سلام الله علیها هستند که می توانند واسطه و شفیع شوند که وقتی دوستان اهل‌بیت علیهم السلام وارد بهشت شدند بتوانند به محضر پیامبراکرم و ائمّه ی هدی و فاطمه ی زهرا صلوات الله علیهم اَجمعین نائل شوند. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16 Mostanade Soti Shonood.mp3
18.28M
📗🔉 قسمت 6⃣1⃣ * جریان بیماری همسرم * هر چه باخدا در میان گذاشتم رابرایم نوشتند. * دوست داشتم زندگی من، شبیه امیرالمومنین باشد. * خدا به چه کسانی بدهکار است؟ * افتخارعمرم این است که پرستار همسرم بودم. * آخرین باری که همسرم به اتاق عمل رفت * وقتی مادربزرگم را درخواب دیدم؛ فهمیدم کار تمام است. * برای اموات باقیات صالحات بفرستید * مواظب بدیهیات زندگی ام بودم * در شیطان،برای ما هیچ خیری نیست مگر با مخالفت با او * سختی هایی که مبتلا بودم و ابتلائات الهی. * اثر تقوای چشم * نباید شیاطین را به زندگی راه داد * چگونه شیطان را از خود دور کنیم؟ * شکستن نفس، بسیار سخت تر از شکست شیطان. * غفلت، کار اصلی شیطان @audio_ketab
عشق و عرفان (قسمت صد و یازدهم ) راههای عملی کسب عشق و معرفت الهی عامل چهاردهم: نفی خواطر ادامه... پرسش و پاسخ در خصوص نفی خواطر: پاسخ دهنده  (علامه سید محمد محسن   طهرانی )  سؤال: با عرض سلام؛ اينجانب به لطف خدا پس از تلاشي يك ساله در امر نفي خواطر (جز ياد خدا) توانسته ام تسلط بيشتري را پيدا كنم طوري كه مدتي رقّت قلب قابل توجهي پيدا ميكنم، ولي با گذشت چند روزي از دست مي دهم.حال ميخواستم بدانم كه چگونه اين مورد را هميشگي كنم و پس از اين مورد وارد چه مرحله جديدي مي شوم؟ پاسخ :  بايد مراقبه را پيوسته داشته باشيد.  در اولين مرتبه آن به معناي زدودن هر گونه خطور و تصور ذهني و خالي نمودن ذهن از صفات و ملکات و صور روزمره است .البته مراتب ديگري نيز دارد . و طبعاً بايد چشمها بسته باشد تا نتيجه بهتر حاصل شود.  در توجه به نفس انسان دفع خواطر مي کند و درون خود را جستجو مي کند،دروني که عاري از افکار و تصوّرات و توهمات و صفات مي باشد بدون هيچ گونه تعلّق و ارتباط با مبدأ و مکاني امّا توجه به عدم يعني انسان خود و همه مخلوقات را فاني و نيست ببيند و فقط ذات پروردگار را موجود و حيّ فرض کند.   سؤال: سلام عليکم با آرزوي توفيقات روز افزون شما و علو درجات مرحوم علامه تهراني، از علامه طباطبائي ره نقل شده که اسرع طرق نفي خواطر توجه به نفس مي باشد . اينجانب رساله الولايه علامه و رساله لب اللّباب ايشان و ... را هم مطالعه نموده ام لکن روش ، کيفيت و کميت ، آن را نفهميده ام خواهشمندم مرا در اين خصوص راهنمائي فرمائيد  پاسخ : در مسئله توجّه به نفس زدودن تخيّلات وخطورات در زماني خاصّ است وبه طور کلّي هر فکر و ذکري را از ذهن دور نمودن و پس از اين به عمق حقيقت نفس غور نمودن و خود را در آنجا يافتن است.        آيه شريفه: إِنَّ الَّذينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا یعنی: مؤمنين زماني که گروه شيطان بخواهند با آنان تماس حاصل کنند متنبّه و متوجّه مي شوند، انسان بايد در اين موارد فوري ذهن خود را برگرداند و حضور پروردگار را در فضاي موجود ايجاد نمايد. و بر همين اساس مسئله وسواس حل خواهد شد. آیت اله محمد محسن طهرانی ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 💌 (قسمت چهارم) 👈با مردم، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، با خوشرویی رفتار کنیم. «لا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنّاسِ» 👈تکبّر ممنوع است،حتّی در راه رفتن. «لا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحاً» 👈از عامل خشنودی خداوند برای تشویق و از ناخشنودی او برای ترک زشتی ها و گناهان استفاده کنیم. «إِنَّ اللّهَ لا یُحِبُّ» 👈به موهومات، خیالات و بلندپروازی ها خود را گرفتار نسازیم. «مُخْتالٍ» 👈بر مردم فخر فروشی نکنیم. «إِنَّ اللّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتالٍ فَخُورٍ» 👈اسلام، دین جامعی است و حتّی برای راه رفتن دستور و برنامه دارد. «وَ اقْصِدْ فِی مَشْیِکَ» 👈در آیین الهی، عقاید و اخلاق در کنار هم مطرح است. لا تُشْرِکْ بِاللّهِ ... وَ اقْصِدْ فِی مَشْیِکَ 👈 میانه روی، دوری از افراط وتفریط و متانت در راه رفتن، سفارش قرآن است.«وَ اقْصِدْ فِی مَشْیِکَ» 👈نه فقط در راه رفتن، بلکه در همه ی کارها میانه روی را مراعات کنیم. «وَ اقْصِدْ فِی مَشْیِکَ» 👈صدای خود را کوتاه کنیم، از فریاد بیهوده بپرهیزیم و بیانی نرم و آرام داشته باشیم. «وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِکَ» 👈فریاد کشیدن و بلند کردن صدا، امری ناپسند و نکوهیده است. «وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِکَ إِنَّ أَنْکَرَ الْأَصْواتِ لَصَوْتُ الْحَمِیرِ»
بسمه تعالی شأنه شرح زیارت جامعه کبیره قسمت21 9فقره شریف  وَ خُزَّانَ الْعِلْمِ علم احاطی یعنی چه؟ إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ مُّحِيطٌ (فصلت/۵۴‌). نگفت إِنَّهُ عَلي كُلِّ شَيْءٍ مُّحِيطٌ. مُّحِيطٌ بِكُلِّ شَيْءٍ به تعبیر یکی از اساتید یعنی از ما خبری نیست... شراشر وجودی ما محیط است. خودِ محیط است. در مُّحِيطٌ عَلي كُلِّ شَيْءٍ، یک محیط داریم و یک محاط. من الان به محتویات این لیوان احاطه دارم. این یعنی مُّحِيطٌ عَلي كُلِّ شَيْءٍ اما مُّحِيطٌ بِكُلِّ شَيْء یعنی چه؟! یعنی شراشر وجودی اشیاء من هستم. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در خطبه‌ی البیان فرمود أنا عَلِیمٌ بِكُلِّ شَيْءٍ! وَاللَّهِ لَوْ شِئْتُ أَنْ أُخْبِرَ كُلَّ رَجُلٍ مِنْكُمْ بِمَخْرَجِهِ وَ مَوْلِجِهِ وَ جَمِيعِ شَأْنِهِ لَفَعَلْتُ (نهج‌البلاغه/ خطبه ۱۷۵). علم امام اینگونه است. اگر بخواهد، از هر چیزی از کل ماسوی الله و از آینده و گذشته خبر می‌دهد. به تعبیر دعای ندبه، وَ أَوْدَعْتَهُ عِلْمَ مَا كَانَ وَ مَا يَكُونُ إِلَى انْقِضَاءِ خَلْقِكَ. شخصی به نزد امام صادق علیه السلام رفت و پیرامون علم امام سوال کرد. ایشان فرمود: امام کسی است که همین الآن که شما تا اینجا وارد شدی، ۱۶ هزار عالَم را طی کرد! به تعبیر امیرالمؤمنین علیه‌السلام، این عالَم شما (دقت کنید که منظور، عالم است و نه فقط کره‌ی زمین!) کوچکتر از همه‌ی آن عوالم است... به تعبیر بزرگان، این عدد ۱۶ هزار به اندازه‌ای است که مخاطب به هم نریزد! چرا ۱۶ هزار؟! چرا بیشتر نه؟!! بینهایت عالَم هست... نفس ناطقه‌ی او در تمام عوالم وجودی سعه پیدا کرده است. وصی پیغمبر، جناب مولا آقا جان امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: «...وَ لَقَدْ نَظَرْتُ فِي الْمَلَکُوت بِإِذْنِ رَبّي فَمَا غَابَ عَنّي مَا کَانَ قَبْلِی وَ لَا مَا یَأْتِي بَعدِي...» نظری بر تمام ملکوت آسمان‌ها و زمین کردم، هیچ چیزی از من غایب نشد. همه چیز را می‌دیدم که اگر یک شیء مجهولِ امام باشد، آن شیء بر امام ولایت دارد و آنچه مجهولِ امام است، مجهول مطلق است لذا هَوَ الوَلي الحَمید... او بر امام ولایت دارد و لاغیر. نمی‌شود امام جاهل باشد، جهل در امام راه ندارد. لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّهُ بِاَنْجاسِها. جهل در این خاندان راه ندارد؛ فَإِنَّهُمْ عَيْشُ الْعِلْمِ وَ مَوْتُ الْجَهْلِ (نهج‌البلاغه/خطبه ۱۴۷). حیات علم اینان هستند و جهل را نابود کرده‌اند لذا امام باقر علیه‌السلام خطاب به سلمة بن کُهیل و حکم بن عتیبه فرمود: شَرِّقَا وَ غَرِّبَا فَلاَ تَجِدَانِ عِلْماً صَحِيحاً إِلاَّ شَيْئاً خَرَجَ مِنْ عِنْدِنَا أهلَ البَيتِ. اگر به شرق و غرب عالم بروید، هیچ علم صحیحی نمی‌یابید الا اینکه این علم از جانب ما نازل شده باشد. بنابراین همه‌ی علوم از این خزینه ظهور کرده اند، هر کسی در هرکجای عالم مشغول به علمی باشد، چه علم ظاهر و چه علم باطن، بر سفره اهل‌بیت علیهم‌السلام نشسته است. لذا امام حسین علیه‌السلام فرمود: شيعتي مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذكروني. ماء عذب یعنی معارف اهل‌بیت، ای شیعیان من! هنگامی که چیزی از معارف ما به شما رسید، یاد منِ حسین بیفتید و مرا یاد کنید... من مظهر علم مطلق هستم... نمی‌بینید همه در کربلا به دنبال آب بودند؟! اینها چیست؟!!* علم نور مطلق است. اصلا علم خداست، این الفاظ و نوشته‌ها که علم نیست! خدا این نور را در قلب هرکس که بخواهد قرار می‌دهد. و نور مطلق خدا نیست جز امام حسین... خوش به حال کسی که خدا در دل او محبت حسین و محبت زیارت حسین را قرار داده است... این محبت؛ علم، عشق و کمال خداست... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 امام على (عليه السلام) : أهنى العَيشِ اطِّراحُ الكُلَفِ گواراترين زندگى [در] دور افكندن تكلّفات است. 📚 ميزان الحكمه، ج۱۰، ص۱۸۱ ‌ 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌صحبت هایی از که در دانشگاه بن گوریون، یهودیان را شوکه کرد! دین درست و صحیح، اسلام است و هرکس آنرا پذیرفت، خوشبخت است چرا که اسلام، حق است. اسرارآفرینش _ ثریا 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
⭕️چرا «» برحقّ است؟ طبق نظر و تایید مشهورترین دانشگاهای امریکا و جهان(مراکز معتبر جهانی). اسرارآفرینش _ ثریا 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐟 🐟🐟🐳 ‼️با دقت ببینیم، چگونه خداوند رزق هر موجودی را به تناسب آن موجود می دهد و تدبیر صید کردن وال، از انتظار کشیدن برای پر کردن دهان خود از ماهی های کوچک تا شیوۀ بستن دو فک بالا و پایین دهانش و جهت فرو بردن سر خود در آب!!! ♻️✨هیچ جنبنده ای در زمین نیست مگر آنکه رزق_او_بر_خداست . «هود - ۶ ) ♻️✨« قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ » ♻️موسی (ع) گفت: « پروردگار ما همان کسی است که به هر موجودی_آنچه را لازمه_آفرینش او بوده داده؛ سپس هدایت کرده است!» (طه - ۵۰) 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
01 Porsesh Va Pasokh Mosianade Soti Shonood (1401-03-26).mp3
15.24M
📗🔈 قسمت 7⃣1⃣ ✅پرسش و پاسخ بخش اول * استقبال بی نظیر از مباحث شنود * سوالات بسیار زیاد و در زمینه های مختلف کاربران * چرا برخلاف گفته قرآن، شیطان اینقدر قوی بود؟ * یکی از کید های شیطان، این است که خود را ضعیف جلوه دهد. * اگر درحزب الله باشی، کید شیطان ضعیف است. * شیطان پیامبر خدا را از بهشت بیرون کرد. * اگر قدرت شیطان را حس کردی، به دامان خدا پناه می بری. * چرا انسان در حالات خاص، نباید اطراف محتضر باشد؟ * چرا نباید محتضر تنها بماند؟ * تجربه تا چه اندازه اهمیت دارد؟ * مخاطب این حرفها تویی؛ خود خودت! * گاهی حاجات دیگران، در دست ماست. * اجابت دعا با رسیدگی به دیگران. * کاوری که خدا بر اعمال ما کشیده است. * اینکه از نیات دیگران آگاه بودم، آزارم می داد. * با اراده، بلوک ها را جا به جا می کردم. * قدرت شهید ونفوس اولیا * ملائکه در عالم ماده تصرف می کنند. * آیا در برزخ، امکان گریه وجود دارد؟ * گریه ی آنجا، از جنس این دنیا نیست. @audio_ketab
‍ بسمه تعالی شانه میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها (قسمت پایانی) این بانوی بزرگوار شأن و جلالت فوق العاده ای دارند و تعظیم زیادی در طول تاریخ از جانب بزرگان شیعه شده است که این منزلت و جایگاه والای زن مؤمنه و عارفه و صالحه را نشان می دهد که چقدر بلند است. اگر کسی بخواهد جایگاه زن را در اسلام ببیند، بیاید و نگاه کند که مراجع عظام تقلید با محاسن های سفید و عظمتی که دارند، افتخار می‌کنند که خادم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها باشند. حضرت آیت الله العظمی مَرعَشی‌نجفی رضی الله عنه سِمَت خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را داشتند و در تمام عمر هم تا وقتی که ایشان در قید حیات بودند و امکان حرکت داشتند، با آن سنّ بالا و کهولت، هر روز سحرها به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها می آمدند و نمی گذاشتند یک روز هم ترک شود. بزرگانی هم که امروز هستند، مراجع بزرگ، به همین شکل به محضر این بانوی بزرگوار عرض کوچکی و ادب می کنند. شأن و منزلت زن در جهان اسلام را اینجا می توان دید. البتّه منظور از زن، نه زن مطلق؛ بلکه زن پرورش یافته در مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام کما اینکه مرد هم این طور مطلق قابل تجلیل نیست. شما می بینید که قرآن، انسان را به شدّت مذمّت می کند: انسان عَجول است؛ انسان هَلوع یعنی حریص است؛ انسان جَهول یعنی بسیار نادان است؛ انسان ظَلوم یعنی بسیار ستمکار است؛ انسان قَتور است؛ انسان کَفور یعنی ناسپاس است؛ انسان بخیل است و امثال اینگونه تعابیر چقدر در قرآن راجع به انسان آمده است! آیا اینها به این معنی است که انسان در محضر قرآن، موجود پَست این گونه ای است؟ نه، قرآن می گوید: انسان زمینه ی طبیعیِ وجودش این گونه است: اگر به شکل خودرو بار بیاید و رشد کند، تحت تربیت و پرورش اولیای خدا و دین خدا قرار نگیرد، اگر مثل علف هرزه بروید، چنین موجودی خواهد شد؛ موجود عجول، حریص، ناسپاس، ستمکار، بسیار نادان، بسیار کفران پیشه وکَفور و امثال اینها؛ امّا اگر زیر دست باغبان های الهی پرورش پیدا کند، گل زیبای انسانیّت شود، آن موقع موجودی می شود که «لَقَدْ كَرَّمْنابَنِی آدَمَ»؛ تاج «كَرَّمْنا» بر سرش گذاشته می شود؛ «فَضَّلْناهُمْ عَلىٰ كَثيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضيلاً» می شود و خدا به خاطر آفرینش او به خویش تبریک می گوید: «فَتَبارَكَ اللهُ اَحْسَنُ الْخالِقينَ» و تعابیر بلندی که راجع به انسان در قرآن وجود دارد. این نکته را در نظر بگیرید، عین این ماجرا راجع به زن جریان دارد. نکوهش هایی که از انسان در قرآن شده، به این معنا نیست که انسان ناگزیر از این است که این ویژگی های بد را داشته باشد؛ بلکه می گوید: انسانی که تحت تربیت الهی قرار نگیرد، زمینه های طبیعی وجودش به گونه ای است که وقتی به شکل وحشی و هرزه رشد می کند، تبدیل به چنین موجودی می شود؛ در مورد زن هم همین طور است. اگر در روایات و احادیث از زن نکوهش می بینید، عین همین نکوهش های قرآن راجع به انسان است. یعنی اگر زن تحت تربیت مکاتب الهی قرار نگیرد، زیر دست باغبان های خَبیر و توانای الهی پرورش پیدا نکند، تبدیل به چنین موجود پست و پلیدی می شود؛ امّا وقتی پرورش پیدا می کند؛ به موجود بسیار گران بها و عظیمُ القدری تبدیل می شود. نمونه های اینها را در زن های بزرگ اسلامی می بینیم: فاطمه ی زهرا سلام الله علیها ، خدیجه ی کبری سلام الله علیها، زینب کبری سلام الله علیها و فاطمه ی معصومه سلام الله علیها؛ همان طور که در زن های بزرگ تاریخ انبیای گذشته می بینیم؛ مانند: آسیه بنت مزاحم سلام الله علیها همسر فرعون، ساره و هاجر سلام الله علیها همسران حضرت ابراهیم، مادر حضرت موسی و مریم دختر عِمران مادر حضرت عیسی علیهم السلام. هنگامی که از زن سخن گفته می شود، باید دید کدام زن؛ همان طور که وقتی می گوییم انسان، باید دید کدام انسان؟ زن چنین منزلت والایی پیدا می کند که در برابر یک زن بیست وهشت ساله، مراجع تقلید عظیم تاریخ شیعه، با محاسن سفید و سن های بالای هشتاد و نود سال، افتخار می کنند که بیایند جارو دست بگیرند، حرم مطهّر ایشان را جارو بزنند. بزرگترین شخصیّت های علمی تاریخ از حرم نورانی حضرت معصومه سلام الله علیها بهره بردند. فلاسفه ی بزرگی مانند ملاّصدرا پناهنده ی حرم فاطمه ی معصومه سلام الله علیها است. فیض کاشانی، حکیم و عارف و فقیه و مفسّر و محدّث و اعجوبه ی علم و معرفت پناهنده ی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها است. مدرسه ی فیضیّه را هم که معروف است، فیض کاشانی رضی الله عنه ساخته است. این جایگاه و منزلت زنی است که در مکتب انبیای الهی، در مکتب پیامبر و اهل‌بیت علیهم السلام و در مکتب قرآن و عترت رشد می‌کند. قسمت پایانی التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 🔘 🌏انسان قادر است آنچه را در آسمان و زمین است، به تسخیر خود درآورد. «سَخَّرَ لَکُمْ» 💦در جهان بینی الهی، عقل، فطرت و وحی، منابع معتبر شناخت هستند، نه غیر آن. «عِلْمٍ ، هُدیً ، کِتابٍ مُنِیرٍ» ⚡️ نمونه ی جدال ناروا، تعصّب بر افکار باطل نیاکان است. یُجادِلُ فِی اللّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ ... قالُوا بَلْ نَتَّبِعُ ما وَجَدْنا عَلَیْهِ آباءَنا 💦با دعوت منحرفان به حقّ، با آنان اتمام حجّت کنیم. برای انسان دو راه وجود دارد: الف:راه خدا، «ما أَنْزَلَ اللّهُ» ب: راه شیطان. «الشَّیْطانُ یَدْعُوهُمْ إِلی عَذابِ السَّعِیرِ» ⚡️عقاید نیاکان، در سرنوشت نسل آینده مؤثّر است. «وَجَدْنا عَلَیْهِ آباءَنا» ⭕️تقلید و تعصّبِ کورکورانه ممنوع 🌏محیط،جامعه و تاریخ، در انتخاب راه مؤثّر است. «وَجَدْنا عَلَیْهِ آباءَنا» 💦منطق حقّ، اصل است، نه ملّی گرایی و عقاید و رفتار نیاکان. 🔥 شیطان به طور مستمرّ، انسان را به باطل می خواند. «کانَ الشَّیْطانُ یَدْعُوهُمْ» 🔥 هر راهی جز وحی، بیراهه است و به عذاب دوزخ منتهی می شود. «یَدْعُوهُمْ إِلی عَذابِ ✨نیکوکار بودن، به تنهایی کافی نیست، اخلاص در عمل هم لازم است. یُسْلِمْ وَجْهَهُ ... وَ هُوَ مُحْسِنٌ 💦با توجّه به معاد و تفّکر درباره ی آینده، راه خود را انتخاب کنیم. «وَ إِلَی اللّهِ عاقِبَهُ الْأُمُورِ» ✨آفرینش، همه به یک سوی و یک هدف روانه است. «وَ إِلَی اللّهِ عاقِبَهُ الْأُمُورِ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️بدترین مردم چه کسانی هستند❓ 🎙 شرح حدیث اخلاق توسط 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا