eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
155 دنبال‌کننده
885 عکس
2هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان (قسمت صد و نوزدهم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل پانزدهم :اخلاص ادامه... ای عزیز، در کارهای خود دقیق شو و از نفس خود در هر عملی حساب بکش، و او را در برابر هر پیش آمدی استنطاق کن که آیا اقدامش در خیرات و در امور شریفه برای چیست؟ دردش چیست که می خواهد از مسائل نماز شب سؤال کند، یا اذکار آن را تحویل بدهد؟ می خواهد برای خدا مسئله بفهمد یا بگوید، یا می خواهد خود را از اهل آن قلمداد کند؟ چرا سفر زیارتی که رفته با هر وسیله است به مردم می فهماند؟ حتی عددش را! چرا صدقاتی را که در خفا می دهد راضی نمی شود که کسی از او مطلع نشود، با هر راهی شده سخنی از آن به میان آورده به مردم ارائه می دهد؟ اگر برای خداست و می خواهد که مردم دیگر به او تأسی کنند و مشمولِ الدّالُّ عَلَی الخَیرِ کَفاعِلِه گردد، اظهارش خوب است؛ شکر خدا کند به این ضمیر صاف و قلب پاک؛ ولی ملتفت باشد که در مناظرۀ با نفس گول شیطنت اورا نخورده باشد، و عمل ریایی را با صورت مقدسی به خوردش ندهد. و اگر برای خدا نیست، ترک آن اظهار کند که این «سُمعه» است، و از شجرۀ ملعونۀ ریا است و عمل او را خداوند منّان قبول نمی فرماید و امر می فرماید در سجّین قرار دهند. باید به خدای تعالی از شرّ مکاید نفس پناه ببریم که مکاید آن خیلی دقیق است ولی اجمالاً می دانیم که اعمال ما خالص نیست. اگر ما بندۀ مخلص خداییم، چرا شیطان در ما این قدر تصرف دارد؟ با آنکه او با خدای خود عهد کرده است که به «عِباد الله المخلَصین» کار نداشته باشد و دست به ساحت قدس آنها دراز نکند. به قول شیخ بزرگوار ما، شیطان سگ درگاه خداست: اگر کسی با خدا آشنا باشد، به او عوعو نکند و او را اذیت نکند. سگ درِ خانه آشنایان صاحبخانه را دنبال نکند. شیطان نمی گذارد کسی که آشنایی با صاحبخانه ندارد وارد خانه شود. پس، اگر دیدی شیطان با تو سر و کار دارد، بدان کارهایت از روی اخلاص نیست و برای حق تعالی نیست. اگر شما مخلصید، چرا چشمه های حکمت از قلب شما به زبان جاری نشده، با اینکه چهل «سال» است به خیال خود قربۀ الی الله عمل می کنید؛ با اینکه در حدیث وارد است که «کسی که اخلاص ورزد از برای خدا و چهل «صباح»، جاری گردد چشمه   های حکمت از قلبش به زبانش.» پس بدان اعمال ما برای خدا نیست و خودمان هم ملتفت نیستیم و درد بیدرمان همین جاست. چهل حدیث  امام خمینی ره ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب های جمعه دلم می گیره دلم برای دیدن حرم می گیره...💔 🥀 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
بسمه تعالی شانه شرح زیارت جامعه کبیره قسمت 34 24 فقره شریف  وَ خُزَّانَ الْعِلْمِ شرافت_علم علم یک نقطه بیشتر نیست. البته این نقطه، نقطه‌ی «أو أدنیٰ» است نه نقطه‌ی هندسی. اصلا نقطه در عالم ماده تحقق ندارد. شما در این نشئه‌ طبیعت که زندگی می‌کنید نمی‌توانید به من نقطه را نشان دهید. نقطه مبهم است، چیزی است که طول و عرض و عمق ندارد. نقطه، اصل همه‌ی حروف است. نقطه اصل عالم است، همه چیز از نقطه ظهور کرده است لذا امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: تمام قرآن در سوره فاتحه است و تمام سوره فاتحه در بسم الله الرحمن الرحیم است، تمام بسم الله نیز در باء آن است و «أنا نُقطَة تَحتَ باء بِسم الله». نظام هستی قرآن است. همه‌ی عالم از حقیقت صادر اول است و مبدأ و ایجاد از آن نقطه‌ است. «ألْعِلْمُ نُقْطَةٌ کَثَّرُهَا الجٰاهِلُون»، همین طور آن را زیاد و زیاد تر می‌کنند. اولیاء الهی می‌خواهند همه را به سمت وحدت ببرند اما جهال همگی می‌خواهند وحدت را تکثیر دهند. عارف در همه چیز خدا را می‌بیند؛ «ألمُؤمِنُ نَظَرُهُ العِبْرَة»؛ عبرة از تعبیر است، یعنی عبور می‌دهد. نظر مؤمن اینگونه است که به هرچیز می‌نگرد آن را عبور می‌دهد. به چه چیز عبور می‌دهد؟ به خدا... می‌گوید به صحرا بنگرم، صحرا تو بینم به دریا بنگرم، دریا تو بینم به هر جا بنگرم کوه و ده و دشت نشان از قامت رعنا تو بینم صحرا را نگاه می‌کنم اما نَظَرُهُ عِبرَة، عبور می‌کنم و خدا را می‌بینم. در همه چیز خدا را می‌بینم، چقدر خوب است آدم به این افق برسد... هرکس به این مطلب نرسد، ناکام از دنیا رفته است نه اینکه هر کس که ازدواج نکرده باشد ناکام باشد! ای بسا کسی که ازدواج نکرده است و باکام از دنیا رفته است. ای بسا کسی که نوه و نتیجه و ندیده هم دارد ولی ناکام از این دنیا رفته است. کام این است که انسان یک بار این حقیقت دل آرای توحید را بچشد. ببیند که «لَا مُؤثِّرَ فِي الوُجُود إِلّا الله»... ببیند که «لٰا حَولَ وَ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللهِ العَلي العَظیمِ»... این که امام می‌فرمود عالَم محضر خداست، نظر او همین بود که ألمؤمِنُ نَظَرُهُ العِبرَة. همه جا محضر خداست بلکه محضر و حاضر و حضور همگی یک حقیقت هستند. اصلا بینند‌ه‌ای جز او در عالم نیست! اصلا مؤمن به جایی می‌رسد که دیگر نمی‌گوید نَظَرُهُ العِبرَة! از او دیگر چیزی باقی نمی‌ماند، بیننده هم خدا می‌شود. همه چیز خدا می‌شود... علم تذکری است و در درون من و شماست لذا فرمود «قَلْبُ المُؤمِن عَرْشُ الرَّحمٰن». قلب مؤمن عرش خداست. چرا؟ چون ظرف علم است... عرش یعنی علم. در روایتی از حضرت امام صادق علیه‌السلام داریم که «الْعَرْشُ هُوَ الْبابُ الْباطِنِ الَّذى يُوجَدُ فيهِ عِلْمُ الْكَيْفِ وَ الْكُوْنِ وَ الْقَدْرِ وَ الْحَدِّ وَ الْاَيْنِ وَ الْمَشِيَّةِ وَ صِفَةُ الْاِرادَةِ وَ عِلْمُ الْاَلْفاظِ وَ الْحَرَكاتِ وَ التَّرْكِ وَ عِلْمُ الْعَوْدِ وَ الْبَدْءِ». می‌فرماید که عرش یک باب باطنی است چون علم، باطن است. علم، غیب است. غیب که شبح نیست! مرتبه‌ی انزل غیب، همینی است که جلوه‌ای از آن را در خواب می‌بینید لذا هر نوع مکاشفه‌ای، تمثلی و مشاهده‌ای که در آن صورت باشد، انزل مراتب غیب است یعنی به شدت ابتدایی است. به همین خاطر انسان باید حواسش جمع باشد، ناگهان چیزی دید که دیگران نمی‌بینند، فکر نکند که کار شاقی کرده! نه!! اندک و چیزکی از انزل مراتب غیب به تو نشان داده‌اند... همه دارند خواب می‌بینند، حالا کسی هست که توجهش زیادتر و طهارتش بیشتر از بقیه است، پس در بیداری هم می‌تواند ببیند. اصل غیب، علم است... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎آیا هم حساب و کتاب اخروي دارند؟ 📑وإذا الوحوش حُشرت(تکویر/5) و درآن هنگام‌که وحوش جمع شوند آیه فوق اشاره به حشر حیوانات وحشي در دادگاه قیامت دارد، که آنها نیز در عالم خود و در حدود آگاهيِ خویش مسئولیت‌هائي دارند، و اگر ظلم‌وستمي به یکدیگر کرده باشند در آنجا از آنها قصاص مىشود 📑ومامن دابة فی‌الأرض و لا طائر یطیر بجناحیه إلا ٱمم أمثالکم مافرطنا فی الکتاب من شیء ثم إلی ربهم یحشرون(انعام/38) هیچ جنبنده‌اي در زمین و هیچ پرنده‌اي که با دو بال خود پرواز مىکند وجود ندارد، مگر این‌که امت‌هائي همانند شما هستند، ما چیزي را در این کتاب فروگذار نکردیم، سپس همگي به‌سوي پروردگارشان جمع و محشور مىشوند 📓تفسير نمونه‌ ج26 ص174 http://lib.eshia.ir/50082/26/1 6خصلتِ منحصراً انساني که هم‌اکنون در حیوانات یافت شده‌اند: فرهنگ- استفاده از ابزار- ذهن‌خواني- عواطف- اخلاقیّات- شخصیّت Six uniquely human traits now found in animals:Culture- tool using- mind reading- emotions- morality- personality ➢وقتي به حساب حیوانات هم رسیدگي مي‌شود انسان چگونه باید آخرت خودش را فراموش کند؟ @Elme_Islam🔬:منبع 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ @Quran124 ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ⭕️ بی بصیرتی و مصلحت اندیشی دشمن اصلی ماست. 🌹 این سخنرانی شهید بهروز مرادی برای ساعاتی قبل از شهادتش در شلمچه هست ... ولی انگار نه انگار که چهل سال گذشته، انگار برای همین امروزه... ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجاری"
🌷باسم رب المهدی سلام صبح بخیر باز هم جمعه و آرزوی ظهور عشق ذکر روز جمعه صد مرتبه 🌺صلوات اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم 🌹🌷خدایا به برکت صلوات امام غایبمان رابرسان. "آمین" ‎‌‌‎‌‌‍‌‍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ♥️ 🍃 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ🍃 🍃 وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🍃 🌹 تقویم شیعه🌹 ☀️ امروز: شمسی:جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ هجری شمسی میلادی:Friday 09 june 2023 قمری:الجمعة ۲۰ ذی القعده ۱٤٤٤ هجري قمري 🌹 امروز متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكری عليهما السّلام. 💠 اذکار روز: 👈 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ (١۰۰۰ مرتبه) 👈یا نور (۲۵۶مرتبه) برای عزیز شدن 🙏بارالها درفرج حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف تعجیل فرما و گره ازمشکلات همه مردم باز کن. ✅وقایع روز: مناسبت خاصی ثبت نشده است. ⌛️📆روز شمار تاریخ: ◼️⏳۰۳ روز تا سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام به روایتی(۲۰۲ ه ق) ☀️⏳۰۵ روز مانده به دحوالارض ، حرکت حضرت امام رضا علیه السلام از مدینه به خراسان(۲۰۰ه ق) ◼️⏳۱۰ روز تا سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام(۲۲۰ه ق) 💐⏳۱۱ روز تا سالروز فرخنده ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی عليه السّلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها(۲ه ق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥💞﷽💞᪥࿐ 💠 🌀شناخت و افشای حرکات مرموز مخالفان،برای مردم لازم است. 〽️منافقان در فکر تشکیک و تفرقه در میان خواصّ اهل حقّ هستند. 🌀وحی الهی و سخنان پیامبر ص علمی و عالم پرور است. 〽️ تشکیک در میان مسلمانان، نوعی تهاجم فرهنگی است. ما ذا قالَ آنِفاً 🌀 انسان، با انگیزه و عمل فاسد و هواپرستی، زمینه مهر شدن دل خود را فراهم می کند و قابلیّت فهم وحی و معارف الهی را از دست می دهد.أُولئِکَ الَّذِینَ طَبَعَ اللّهُ 〽️ مسخره نمودن وحی و قرآن، موجب کدورت قلب شده و انسان را از درک حقایق باز می دارد. 🌀 اگر بر دلی مهر خورد، سخنان رسول خدا نیز در او کارساز نخواهد بود. 〽️هواپرستی با خداپرستی سازگار نیست. پذیرش هدایت از طرف انسان، زمینه ساز فزونی هدایت از طرف خداوند است.اهْتَدَوْا زادَهُمْ 🌀هدایت پذیری، ظرفیّت روحی انسان را توسعه می دهد.زادَهُمْ 〽️هدایت واقعی آن است که انسان را به تقوا برساند. اِهْتَدَوْا ... آتاهُمْ تَقْواهُمْ 🌀 ایمان و توحید باید آگاهانه باشد.فَاعْلَمْ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ اللّهُ(تقلید در اصول عقائد جایز نیست.) 〽️ در نظام الهی، اولیای خداوند واسطه های دریافت لطف و مغفرت الهی برای مردم هستند.با اینکه خداوند قادر است بدون دعای پیامبر مردم را ببخشد، امّا به آن حضرت فرمان دعا و استغفار می دهد. اِسْتَغْفِرْ ... لِلْمُؤْمِنِینَ 🌀 احاطه علمی خداوند بر تمام حالات انسان، سبب نگرانی از عقوبت لغزشها و موجب روی آوردن به استغفار می شود. اِسْتَغْفِرْ... اَللّهُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️چرا اعتقادات جوان خراب میشه؟ 🎙 محمد رضا منبع: @Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"حیله‌گری نفس حتی در زیارت" دقایقی پای کرسی اخلاق 🔸 قسمتی از بیانات استاد در جلسه اخلاق منبع: @Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
🔴آرزوهای پس از مرگ👇 ✍۹ آرزویی که انسان بعد از مرگ می‌کند و در قرآن ذکر شده است: 1⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنْتُ تُرَابًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ خاک می‌بودم. (ﺳﻮﺭه نبأ‏، آیه ۴۰) 2⃣ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِیٖ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش می‌فرستادم.(سوره فجر، آیه ۲۴) 3⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ نامه اعمالم برایم داده نمی‌شد. (ﺳﻮﺭه حاﻗﺔ، آیه ۲۵) 4⃣ يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ فلان انسان را به دوستی نمی‌گرفتم. ‏(ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۸) 5⃣ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را می‌کردیم. ‏ (ﺳﻮﺭه أﺣﺰﺍﺏ، آیه ۶۶) 6⃣ يَا لَيْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تعقیب می‌کردم. ‏ (ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۷) 7⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمً؛ ﺍی ﮐﺎﺵ من هم با آنها می‌بودم، حال کامیابی بزرگ حاصل می‌کردم. ‏ (ﺳﻮﺭه نساء، آیه ۷۳) 8⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّی أَحَدًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ با رب خود کسی را شریک نمی‌آوردم. ‏(ﺳﻮﺭه کهف، آیه ۴۲) 9⃣ يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين؛ ﺍی ﮐﺎﺵ راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانی‌های رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم‏. (ﺳﻮﺭه أﻧﻌﺎﻡ، آیه ۲۷) اینها آرزوهایی هستند که انسان بعد از مرگ دارد در حالیکه در آن زمان، دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد؛ پس امروز به فکر باشیم. والعاقبه للمتقین🌸 منبع: @Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عواقب اختلاف افکنی بین زن و شوهر! 🎙 عباسی ولدی منبع: @Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "نقش صبر در مهارت آموزی به فرزندان" دقایقی پای نکات تربیتی 🔸 قسمتی از بیانات استاد در جلسه «عطر خوش خانواده» منبع:@Akhlagh_Et 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
عشق و عرفان (قسمت صد و بیستم  ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل پانزدهم :اخلاص ادامه... ما در این جا تذکر می دهیم به چیزی که امید است برای این مرض قلبی مؤثر افتد در این مقام و مقامات دیگر. و آن چیزی است که مطابق برهان و مکاشفه و عیان و اخبار معصومین و کتاب خداست، و عقل شما هم تصدیق دارد. و آن این است که خدای تبارک و تعالی به واسطه احاطه قدرتش در جمیع موجودات و بسط سلطنتش در تمام کائنات و احاطه قیومیش به کافه ممکنات، تمام قلوب بندگان در تحت تصرف او و به ید قدرت و در قبضه سلطنت اوست، و کس دیگر را در قلوب بندگان بدون اذن قیومی و اجازه تکوینی او تصرفی نیست و نخواهد بود، خود صاحبان قلب نیز بی اذن و تصرف حق تعالی تصرف در قلوب خود ندارند - و بدین معنی اشارة و کنایة و صراحة در قرآن و اخبار اهل بیت، علیهم السلام، اخبار شده است. پس خدای تبارک و تعالی صاحب قلب و متصرف در اوست، و شما که یک بنده ضعیف عاجز هستید نمی توانید تصرف در قلوب کنید بی تصرف حق، بلکه اراده او قاهر است بر اراده شما و همه موجودات، پس ریا و سالوس شما اگر برای جلب قلوب عباد است و جانب دلها نگاه داشتن و منزلت و قدر در قلوب پیدا کردن و اشتهار به خوبی یافتن است، این از تصرف شما به کلی خارج و در تحت تصرف حق است. خداوند قلوب و صاحب دلها که هر کس می خواهد قلوب را متوجه می فرماید. بلکه ممکن است شما نتیجه به عکس بگیرید. دیدیم و شنیدیم اشخاص سالوس دورو که قلوب آنها پاک نبود آخر کار رسوا شدند و آنچه می خواستند نتیجه بگیرند به عکس اتفاق  افتاد. پس ای عزیز، نام نیک را از خداوند بخواه. قلوب مردم را از صاحب قلب خواهش کن با تو باشد. تو کار را برای خدا بکن، خداوند علاوه بر کرامتهای اخروی و نعمتهای آن عالم در همین عالم هم به تو کرامتها می کند، تو را محبوب می نماید، موقعیت تو را در قلوب زیاد می کند، تو را در دو نیا سربلند می فرماید. ولی اگر بتوانی با مجاهده و زحمت قلب خود را از این حب هم بکلی خالص نما، باطن را صفا ده تا عمل از این جهت خالص شود و قلب متوجه حق گردد، روح بی آلایش شود، کدورت نفس برطرف گردد. حب و بغض مردم ضعیف، شهرت و اسم نزد بندگان ناچیز، چه فایده دارد. فرضاً فایده داشته باشد، یک فایده ناچیز جزئی چند روزه است. ممکن است این حب عاقبت کار انسان را به ریا برساند و خدای نخواسته آدم را مشرک و منافق و کافر کند، اگر در این عالم رسوا نشود، در آن عالم در محضر عدل ربوبی پیش بندگان صالح خدا و انبیاء عظام او و ملائکه مقربین رسوا شود، سرافکنده گردد، بیچاره شود. رسوایی آن روز را نمی دانی چه رسوایی است. سرشکسته در آن محضر را خدا می داند چه ظلمتها دنبال دارد. آن روز است که به فرموده حق تعالی کافر می گوید: ای کاش خاک بودم  و دیگر فایده ندارد. ای بیچاره، تو بواسطه یک محبت جزئی، یک شهرت بی فایده پیش بندگان، از آن کرامتها گذشتی، رضای خدای را از دست دادی، خود را مورد غضب خدای تعالی نمودی. اعمالی را که باید به آنها دار کرامت تهیه کنی، زندگانی ابدی و فرحناکی همیشگی فراهم کنی و به واسطه آنها در اعلی علیین بهشت قرار گیری، مبدل کردی به ظلمات شرک و نفاق، و برای خود حسرت و ندامت و عذابهای شدید تهیه نمودی، و خود را سجینی نمودی، چنانچه در حدیث شریف کافی می فرماید حضرت امام صادق، علیه السلام، که پیغمبر فرمود که همانا فرشته بالا می برد کار بنده را با فرحناکی. پس چون کارهای نیکوی او را بالا برد، خدای عزوجل می فرماید: قرار بدهید این اعمال را در سجین. همانا این شخص در این اعمال فقط مرا نخواسته است. امام خمینی چهل حدیث ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه شرح زیارت جامعه کبیره قسمت35 25 فقره شریف  وَ خُزَّانَ الْعِلْمِ شرافت_علم باب ورود به غیب چیست؟ چگونه وارد غیب شویم؟ اهل علم شو... در عالَم تفکر کن. به حقیقت خودت توجه کن، این غیب است. غیب که محسوس نیست، شاید این لفظ و صوت من که اکنون در این فضا پخش می‌شود مادی باشد اما آنچه که شما می‌شنوید مادی نیست بلکه مجرد است. صوت به گوش ظاهری شما اصابت می‌کند، به خیال شما می‌رود و خیال شما آن را صورتگری می‌کند و عقل شما آن را ادراک می‌کند. عقل به جز علم را نمی‌تواند ادراک کند. مُدرَکِ عقل، مطلقا علم است. عقل غیب است. اگر عالم را به سه مرحله تقسیم کنیم، می‌شود عالم طبیعت، عالم برزخ و عالم قیامت. این قیامت، عقل است لذا گفته‌اند عالَم طبیعت، عالم خیال و عالم عقل... آنجا وادی تجرد محض و غیب است. باب ورود به غیب علم است. هیچ عملی نمی‌تواند باب ورود به غیب باشد مگر اینکه آگاهانه باشد. خم و راست شدن که انسان را به غیب وارد نمی‌کند... اگر اینگونه بود که فلان شخص پنجاه تا شصت سال اهل عبادت بوده است! این شخص به تعبیر ملا احمد نراقی در معراج السعادة، موش دارد. جناب مولانا می‌فرماید: گر نه موشی دزد در انبار ماست گندم اعمال چل ساله کجاست؟! این همه سال خم و راست شده است پس چرا وارد غیب عالم نشده؟! این همه مخلوق خم و راست می‌شوند... جناب ملا عبدالصمد همدانی در جلد دوم کتاب بحر المعارف خود می‌گوید: «اگر هم عملی انسان را به خدا مقرب می‌کند در سایه علم است». اگر عمل، عالمانه و آگاهانه نباشد، انسان را به خدا نزدیک نمی‌کند. همه چیز متفرع بر علم است. چندین سال پیش، محل کار ما نزدیک مسجدی بود و ما آنجا نماز می‌خواندیم. آنجا یک پسری بود و می‌آمد و نماز می‌خواند اما عقب مانده بود. زودتر از همه ما می‌آمد و در صف اول می‌ایستاد. من می‌گفتم خدایا، وای بر من اگر نمازم شبیه این باشد! کسی که عالمانه و آگاهانه عبادت نمی‌کند فرقش با این عقب مانده چیست؟! او زودتر از همه می‌آمد و دیرتر از همه می‌رفت. کسی که معرفت توحیدی، معرفت نفس و معرفت رب ندارد چه تفاوتی با او دارد؟! پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود: «سَاعَةٌ مِنْ عَالِمٍ يَتَّكِي عَلَى فِرَاشِهِ يَنْظُرُ فِي عِلْمِهِ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْعَابِدِ سَبْعِينَ عَاماً». اگر عالِم یک لحظه در بسترش دراز بکشد و بر اساس علمش عالَم را تماشا کند، این لحظه از عبادت هفتاد ساله‌ی عابد برتر است! آنجا که عقل و فهم و آگاهی باشد، آنجا خدا هست... امام می‌فرماید: تو عرشی، جان تو عرش است. چرا؟ چون ظرف علم است. می‌خواهی عرشی بشوی؟ هر چقدر بهره کسی از معارف الهی بیشتر باشد، به همان اندازه عرشی است. «وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» (بقره/۲۵۵). در روایت داریم که این کرسی، همان علم است. کرسی یعنی محل اتکاء. کرسی آنجایی است که فرمانروا و حاکم بر آن می‌نشیند و اِعمال قدرت می‌کند. امام علیه‌السلام می‌فرماید این کرسی، علم است؛ «إِنَّمَا إِلَٰهُكُمُ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَسِعَ كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا» (طه/۹۸). یعنی چه؟ یعنی خدا در تمام اشیاء، بر علمش تکیه کرده است و دارد فرمانروایی می‌کند... الوهیت و ربوبیت خدا متفرع بر علم خدا هستند. اگر علم نباشد آیا ربوبیت تحقق پیدا می‌کند؟! لذا عبد نیز در سایه‌ی علم می‌تواند رب بشود... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_5039495932-AudioConverter.mp3
2.82M
⁉️چرا یکی از دلایل غیبت امام عصر عج ترس از جان خود میباشد ؟وآیا خداوند قادر به حفظ جان حضرت نمیباشد ؟ ⭕️ پاسخ: ابراهیم_افشاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کی کفته ما حجاب اجباری داریم؟ 🎙حجت الاسلام راجی 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
🌻 امام علی علیه السلام: شرُّ النّاسِ مَن یَرى اَنَّهُ خَیرُهُم. بدترین مردم کسى است که خود را بهتر از دیگران بداند. 📚 غررالحکم، ج ۴، ص ۱۶۸ 🌱 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛