eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
156 دنبال‌کننده
905 عکس
2هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
4_293413254921716281.mp3
4.1M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 💠تند خوانی جزء بیست و یکم🌸 🎙استاد معتز آقایی🌸 تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
12_21_Ghaseme_Musavi(Vijeye_Mah_Ramazan)_(www.rasekhoon.net).mp3
856.8K
♻️ دعای روز بیست_و_یکم ماه مبارک رمضان♻️ 🎤استاد بسم الله الرحمن الرحیم ✨اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّهِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین. ✅خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودىهایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى و قرار بده بهشت را برایم منزل و آسایـشگاه اى برآورنده حاجتهاى جویندگان. کانال صوتهای دلنشین هدیه به چهارده معصوم @delneshinha 🍀🖤🍀🖤🍀🖤
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۸ لذا حق متعال به پیغمبر می‌فرماید که ای پیغمبر! در اربعین بنشین و پیغمبر در این چهله اش کجا رفته است؟ می‌فرماید من به معراج رفتم. معراج پیغمبر در این چهله‌ی غار حرا اتفاق افتاده است. معراج کجاست؟ دَنَی فَتَدَلیَ‌ فَکاَنَ قَابَ قَوْسَینْ‌ِ أَوْ أَدْنیَ‌ یعنی از این مرتبه إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیهِ رَاجِعونَ و قوس نزول و صعود هم فراتر رفته و به مهمان‌خانه و خلوت‌خانه سراح مطلق احدی باریافته است. آنجا فقط خدا هست و خدا هست و خدا و جز خدا کسی آنجا نیست. درعدم افکندم آخر خویش را وارهـاندم جـان پر تشویش را پیغمبر را به معراج بردند و ایشان در این سفر خود، بویی استشمام می‌کند که شگفتا! متحیر می‌شود! رَبِّ زِدنِی فِيكَ تَحَيُّراً همین است، تحیر پیغمبر است! تحیر انسان کامل است! تحیر منِ انسان عادی نیست بلکه تحیر انسان کامل است که متحیرم این چه بویی است! منی که مبدأ روائح هستم، ای جبرئیل! من از یمنِ نظامِ هستی، از مقام نَفَس رحمانی، از مقام احدیت عالم وجود، یک بویی استشمام می‌کنم که این بو از تمام بوهای بهشتی برتر است!! یعنی چه بوهای بهشتی؟! یعنی بوی آدم، سلیمان، نوح، مریم، بوی حضرت موسی، عیسی، ابراهیم، همه‌ی رایحه ها، بوی جبرئیل، میکائیل، اسرافیل، بوی ملائکه‌ی مهیمین و مقربین، از همه‌ی این روائح بالاتر است! و نکته در این است که آنها از این رایحه متأثرند نه این رایحه از آنها! این تأثر نمی‌پذیرد. این در موطن انفعالی قرار نمی‌گیرد. این در موطن فاعلیت، قاهریت و غلبه است. این رایحه بر تمام روائح عالم غلبه دارد. وقتی می‌گوییم رایحه، منظور این بوهای دنیایی نیست بلکه رایحه‌ی وجود و هستی است. در حدیث کساء می‌خوانیم که امام حسن و امام حسین می‌گویند،  رآئِحَةً طَیِّبَةً، این شامّه‌ی حسنی و حسینی می‌خواهد، هر شامّه ای مگر می‌تواند بوی وجود حضرت فاطمه زهرا-سلام‌الله علیها- را ادراک کند؟! شامّه‌ی علوی می‌خواهد، باید علی بشوی که بفهمی رآئِحَةً طَیِّبَةً کَاَنَّها رآئِحَةُ جَدّی رَسُولِ اللَّهِ. می خواهد بگوید که تو و رسول خدا رایحه یکسانی دارید. دو رایحه نیست. و همه‌ی روائح و بوهای عالم و خود بهشت، اصلاً حقیقت بهشت رایحه است. نه اینکه بهشت چیزی باشد و رایحه‌ای داشته باشد، خودِ بهشت رایحه است، ملائک رایحه‌اند. می‌خواهد بگوید که همه‌ی مخلوقات عالمِ وجود از تو متأثرند. من که در این افق اعلای عالم وجود قرار گرفته‌ام، ای جبرائیل، می‌بینم که این رایحه بر تمام روائح عالم قهر و غلبه دارد و همه‌ی رایحه ها زیر بال و پر این رایحه‌اند. سپس جناب جبرئیل می‌فرماید که بله، خدا این رایحه را سیصدهزار سال قبل خلق کرده است. و منِ جبرائیل که عقل کل هستم نمی‌دانم که اراده‌ی خدا از خلقت او چه بوده است! بله جناب جبرئیل، تو نمی‌دانی! در حدیث کساء هم وقتی این ذوات مقدس به زیر کساء رفتند از خدا سوال کردی وَمَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ؟ نمی‌دانی زیر کساء چیست!! تو عاجز از فهم انسان کاملی چون تو شأن امیرالمؤمنین هستی! امیرالمؤمنین فرمود جبرئیل و میکائیل شئون ما هستند. خدا اینها را خادم و مطیع ما قرار داده است. اینها باید از ما تبعیت کنند. این سیصد هزار سال قبل اشاره به چه چیز دارد؟ اشاره به عالم امر دارد که این بو و رایحه مربوط به عالم امر و ذات حق متعال است. عجب که وقتی پیغمبر جبرئیل را تمثل می‌کرد سیصدهزار بال می‌دید. این سیصدهزار، عدد کثرت و قوای عالم وجود است. این را در عالم امر خلق کرده و مبدأ این نور عالم امر است. لذا این نور همان قرآن است. إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ. این رایحه همان قرآن است. قرآن از عالم امر به عالم خلق آمده است. إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ... ادامه دارد
13.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh 🐺خوردن گوشت حرام به دلیل...⤵️ 🌺ایمان، تعهّدآور است و باید از یک سری افکار و اعمال دوری نماید. یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا 🍁برای جلوگیری از غیبت باید زمینه های غیبت را مسدود کرد.(راه ورود به غیبت،اوّل سوء ظن و سپس پیگیری و تجسّس است،لذا قرآن به همان ترتیب نهی کرده است.) اِجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ ... لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ 🌺گناه، گرچه در ظاهر شیرین و دلنشین است، ولی در دید باطنی و ملکوتی، خباثت و تنفّرآور است. «یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً» (باطن غیبت،خوردن گوشت مرده است و درباره هیچ گناهی این نوع تعبیر بکار نرفته است.) 🍁در شیوه نهی از منکر، از تعبیرات عاطفی استفاده کنیم. لا یَغْتَبْ ... أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ 🌺غیبت و بدگویی از دیگران حرام است، از هر سنّ و نژاد و مقامی که باشد. لا یَغْتَبْ 🍁 مردم باایمان، برادر و هم خون یکدیگرند. «لَحْمَ أَخِیهِ» 🌺 همان گونه که مرده قدرت دفاع از خود را ندارد، شخصی که مورد غیبت قرار گرفته است، چون حاضر نیست، قدرت دفاع ندارد. «مَیْتاً» 🍁غیبت کردن، نوعی درّندگی است. «یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً» 🌺غیبت، با تقوا سازگاری ندارد. لا یَغْتَبْ ... وَ اتَّقُوا اللّهَ 🍁تقوا، انسان را به سوی توبه سوق می دهد. «وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ تَوّابٌ» 🔛تلاوت تصویری سوره حجرات آیات ۱۲ و ۱۳
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ◾️چون امیرالمؤمنین علیه السلام به شهادت رسید، حسن بن علی علیه السلام فرمود: ای مردم! در این شب مردی از میان شما رفت که گذشتگان بر وی پیشی نگرفته بودند و آیندگان به او نخواند رسید. او پرچمدار رسول خدا صلی الله علیه و آله بود که جبرئیل در طرف راست و مکائیل در طرف چپش بودند. از میدان بر نمیگشت جز اینکه خدا به او فتح و پیروزی می داد. ‌ 🏴 ‌شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام تسلیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh 📽 سید بحرالعلوم در شب قدر از خدا چه خواست؟ 🎙 علامه حسن زاده آملی
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh حارث همدانى می گويد: تا زمانى كه امام علىّ بن ابى طالب عليه السلام زنده (زنده ظاهری) بودند، هيچ درّنده اى نزديك شهر كوفه نمى آمد. موقعى كه حضرت به شهادت رسيد، زياد بن اءبيه، استاندار كوفه شد؛ و در آن موقع درندگان از هر سو وارد كوفه و باغستان هاى آن شهر مى شدند و ضمن اين كه خسارت وارد مى كردند، به مردم هم، نيز حمله مى كردند. منبع: شجره طوبى، ص ٣٣، مجلس ١٢، هداية الكبرى: ص ١۵٢، ص٢.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh تفسیر تمثیلی آیاتی از کریم روی یه چیزهایی حساب باز نکن 📚 برگرفته از كتب حجت الاسلام محمدرضا رنجبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤🖤🖤 علی آرامش دل‌ها علی حلال مشکل‌ها به دریاها و ساحل‌ها علی گویم علی جویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh اجرای اسمای زیبای الله متعال به زبان شیرین آذری 😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ⚫️ : واقعیت ابن ملجم (بهمن جاذویه) سردار بزرگ ایراني‎! بهمن جاذویه قهرمان ایراني از جان گذشته‌اي که علي‌بن‌ابی‌طالب را کشت و مسلمانان هویتش را 14قرن مخفي نگه داشته اند! ▀▀▀▀▀▀ ➤بخاطر ایجاد دشمني عرب و عجم چه چیزها که نمي‌گویند ✘بهمن جاذویه که ابن‌ملجم معرفي شده است،حدود 20سال پیش از خلافت حضرت علی علیه‌السلام و 25سال قبل از شهادت ایشان در نبرد قادسیه به‌دست قعقاع کشته شده بود✘ بهمنُ جاذُوَيْهِ فَنادى: يالثَارات أَبي عبَيدٍ وَ..فَاجْتَلَدَا، فقتله الْقَعقَاع 📓تاریخ طبري ج3 ص543 http://lib.efatwa.ir/47196/3/543 ➤قاتل حضرت هم فرقه، هم نام هم قبیله‌‌اش مشخص است: مِنَ الْخوارِج: عبدالرّحْمن بنِ مُلْجَمٍ الْمُرَادِيّ وهوَ مِنْ حِمْيَر(یمن) 📓طبقات ج3ص35 http://lib.efatwa.ir/40238/3/35 ➤شهادت امام علي علیه‌السلام بدست ابن‌ملجم در صدها منبع گزارش شده‌است: ↶ 📓مناقب ج3ص312 http://lib.eshia.ir/12566/3/312 📓بحار ج42 ص238 http://lib.eshia.ir/71860/42/238 ↶ 📓عقدفريد ج5ص108 http://lib.efatwa.ir/40936/5/108 📓فضائل ج2ص560 http://lib.efatwa.ir/42183/2/560 @Elme_Islam🔬 ▀▀▀▀▀▀▀
بسمه تعالی شانه شرح مراتب نفس اماره قسمت ۲۶ امر قربانی کردن بقره برای قوم بنی‌اسرائیل مشتبه شد. چه چیزی این امر را مشتبه می‌کند؟ قوه‌ی خیال. عرفا در یک تقسیم‌بندی برای انسان سه بعد قائل هستند. یک بعد، بعد جسمانی ماست که شامل این جسم می‌شود. بعد دیگر، بعد روحانی ماست که از ماده و احکام آن مجرد است به این معنی که ماده در آن راه ندارد و احکام ماده درباره‌ی آن صدق نمی‌کند. برای مثال روح ما طول و وزن و... ندارد. بعد دیگری هم بین این دو بعد است که آن قوه‌ی خیال است. بهترین مثال برای آن عالم خواب است. انسان در خواب صورت‌های خیالی‌ می‌سازد و با آن‌ها نیز محشور است و البته در بیداری هم می‌تواند این‌گونه باشد. هرگز حدیث حاضر غایب شنیده‌ای من در میان جمع و دلم جای دیگرست هم دل و هم خیال انسان می‌تواند جای دیگری و جدا از جسم او باشد. قوه‌ی خیال بهترین ابزار تصرف شیطان است. شیطان هفت معنا و مرتبه دارد. یکی از معانی او وهم و از دیگر معانی او خیال است. قوه‌ی‌ خیال از آن حیثی که ما را از حقایق عقلی بازمی‌دارد، ابزار شیطان می‌شود. برای مثال انسان نماز به پا می‌دارد که سرتاسر معنی است. از همان تکبیر ابتدایی نماز سراسر معنی است. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرموده‌اند که اگر من بخواهم باء بسم الله الرحمن الرحیم را شرح دهم، هفتاد شتر بار کتاب باید ببرند. وقتی انسان نمازی را که با بسم الله الرحمن الرحیم که سراسر معنی است شروع می‌کند، فکرهای مختلفی به سراغش می‌آید. لذا قوه‌ی خیال همواره رهزن است و فقط به یک شرط خوب است آن هم این است که کاملا تحت تدبیر عقل قرار بگیرد. این قوه هم بالاخره یکی از مخلوقات الهی و لازم است. اگر قوه‌ی خیال نباشد که ما نمی‌توانیم همدیگر را بشناسیم اما اگر خیال از سیطره‌ی عقل خارج شود، خیلی خطرناک می‌شود. «الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا» (کهف/۱۰۴) قوه‌ی خیال برای افرادی که تماما مشغول دنیا هستند، اعمالشان را می‌آراید به گونه‌ای که می‌پندارند اعمالشان الهی است. این که ما نمی‌توانیم گاو نفسمان را بشناسیم و امر بر ما مشتبه می‌شود ناشی از قوه‌ی خیال است. اگر شما عموم مردم را خطاب قرار دهید که توبه کنید، پاسخ می‌دهند که ما کاری نکردیم که توبه کنیم! این همان تشابه امر است. چون خیال بر این فرد حاکم است و او هنوز به مرتبه‌ی عقل نرسیده است. خاصیت عقل تسلیم شدن در برابر حق است. ما تا از حق صحبت می‌کنیم دنبال خدایی در آسمان‌ها می‌گردیم. تسلیم در برابر حق را هم به صرف نماز خواندن، روزه گرفتن و دیگر احکام تعبیر می‌کنیم. در حالی که که اگر روزی فرزند شما حرف حقی زد و شما در برابر او تسلیم نشدید از دایره‌ی اسلام در برابر حق خارج شده‌اید و هنوز وهم و خیال بر شما غالب است. دم به دم در نظام هستی حق جاری است. دلا بازیچه نبود دار هستی همه حقند در بازار هستی اگر ما اشتباهی کرده‌ایم و کسی به ما تذکر می‌دهد باید از او سپاسگزار باشیم و در برابر حق تسلیم باشیم. انسانی که از حق و میزان دور شود، به دامان شیطان می‌افتد. البته حق را هم نباید فقط در مسائل شرعی مدنظر قرار داد بلکه بسیاری از گرفتاری‌های بین زوجین هم به دلیل همین عدم قبول حق است چرا که گرفتار وهم هستند. امر بر آن‌ها مشتبه شده است و گاو نفسشان را نمی‌بینند. جامعه، جامعه‌ی خیالی است. بر خیالی صلحشان و جنگشان وز خیالی فخرشان و ننگشان تمام ائمه و انبیاء و اولیاء الهی علیهم‌السلام آمده‌اند تا ما را به عقلانیت دعوت کنند. چون که فصل میز ما با حیوانات و سایر مخلوقات و حتی ملائکةالله، عقل است. ملائکة‌الله نیز اگر بهره‌‌ی عقلانی دارند، آن بهره محدود است. «وَمَا مِنَّا إِلَّا لَهُ مَقَامٌ مَّعْلُومٌ» (صافات/۱۶۴) اگر کسی هم بخواهد بگوید که این تفاوت عشق است باید بگویم که بدون عقل نمی‌شود عاشق شد. تا به حال دیده‌اید شخص بی عقلی عاشق امام حسین علیه‌السلام شود و مراتب سلوک عشق را طی کرده ‌باشد؟ خیر. چون عقل است که عاشق می‌شود. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هم با عقل به مقام «أو أدنی» راه یافتند. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با جبرئیل این مسیر را طی کرد و به جبرئیل فرمود در پی من بیا. او گفت که من شما را تا این‌جا آورده‌ام و این جا مراد از من، عقل پیغمبر است نه جبرئیل جدای از پیغمبر. اما این‌جا وادی ای است که عقل در آن مستغرق است. این‌جا مرتبه‌ای است که در آن دیگر عقل نمی‌تواند کلیات را تشخیص دهد چرا که این‌جا کلیات هم فانی هستند. ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ لایحه دفاعیه "" شیرزن کوفی، از علی(ع) در مقابل حجاج☝️ ┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع» ‌‌
4_293413254921716282.mp3
4.12M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 💠تند خوانی جزء بیست و دوم🌸 🎙استاد معتز آقایی🌸 تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh 🤲اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ 🤲 وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ 🤲وَ وَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ 🤲 واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ 🤲یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین. خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت و فرود آر برایم در آن برکاتت را و توفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت و مسکنم ده در آن وسطهاى بهشت اى اجابت کننده خواسته ها و دعاهاى بیچارگان
26.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ❤️بزرگترین منت خداوند بر ما 🟠دّعاهای نابجا را مهار کنیم. «قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا» 🟣 هر کس حریم خود را حفظ کند و بیش از آنچه هست خود را مطرح نکند.«قُولُوا أَسْلَمْنا» 🟠اسلام، امری ظاهری است،ولی ایمان،به دل مربوط است. «فِی قُلُوبِکُمْ» 🟣با مدّعیان کمال باید به گونه ای سخن گفت که از رسیدن به کمال ناامید نشوند.«وَ لَمّا یَدْخُلِ الْإِیمانُ فِی قُلُوبِکُمْ» 🟠راه رسیدن به ایمان،اطاعتِ عملی است،نه ادّعای زبانی. لَمّا یَدْخُلِ الْإِیمانُ/ وَ إِنْ تُطِیعُوا اللّهَ وَ رَسُولَهُ 🟣خداوند، عادل است وذرّه ای از پاداش عمل انسان را کم نمی کند. «لا یَلِتْکُمْ مِنْ أَعْمالِکُمْ شَیْئاً» 🟠نشانه ی ایمان واقعی،پایداری و عدم تردید در آن است. «ثُمَّ یرتابوا 🟣ایمان،امری باطنی است که از راه عمل شناخته می شود. إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ/جاهَدُوا 🟠ایمان بدون جهاد،شعاری بیش نیست. جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ (کمال ایمان به گذشت از جان و مال است.) 🟣در فرهنگ اسلام،جهاد مالی و جانی،باید در راه خدا باشد. جاهَدُوا/فِی سَبِیلِ اللّهِ 🟠هدایت شدن به اسلام و پذیرش اسلام،نعمت بزرگ الهی و منّتی از جانب خداست. «بَلِ اللّهُ یَمُنُّ» 🟣نشانه ی ایمان صادقانه،خود را منّت دار خداوند دانستن است،نه منّت گذاشتن بر او. لا تَمُنُّوا/بَلِ اللّهُ یَمُنُّ/ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ 🟠شما اسلام آوردن خود را منّت می گذارید، «یَمُنُّونَ عَلَیْکَ أَنْ أَسْلَمُوا» در حالی که خداوند شما را به مرحله ی ایمان هدایت فرموده است. «هَداکُمْ لِلْإِیمانِ» 🔛تلاوت تصویری سوره حجرات آیات ۱۴تا ۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🌸 ┊ ┊ 🌸 ┊ 🌸 🌸 🌸پیشکش اول صبـح ام 🌸یک سـلام نـاب 🌷بـا طعم مـهربـانی 🌸از بـاغ عشق اَزلی است 🌷هـر لحظـه زنـدگی تـان 🌸مـزیـن بـه لبخـنـد خــدا 🌷ســلام صبح چهاردهم فروردین ماه بخیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🍃 🌸 🍃 @ghoran_tasviri_akhlagh ⤴️ تلاوت سوره قدر همراه مناظر طبیعی زیبا ....•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•... #{♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡} ....•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸•...
وَ الْمُمْتَثِلِينَ لأَِوَامِرِهِ وَالْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إلَيإِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ و اطاعت كنندگان اَوامرش، و مدافعانحضرتش، و پيش گيرندگان به جانب خواستهاش، و كشته شدگان در پيشگاهش. سلام علیکم صبح شما اولیای خدا مجاهد ومخلص خدا به خیر انشالله حضرت حق بهترین خیر این دعا را شامل شما وخانواده مکرمتان بکرداند ودر دنیا زیارت اهل بیت عصمت وطهارت علیه السلام ودر اخرت شفاعتشان روزیتان کند ودر دارالسلام عند ربهم روزیتان شود دعاگویتان هستیم انشالله به حق امیرالمومنین علیه السلام دعای بنده کمترین درحق شما با امین وفرج وظهور امام زمان عج به اجابت برسد التماس دعا
4_475751598937604130.mp3
1.78M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @moosighi_salem موسیقی سالم ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🎶 مدح علی علیه السلام❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Mortazaye Mojtaba Haram Amir Al momenin Alayhesalam(1403-01-07) Najaf Ashraf.mp3
16.19M
🔈 📌 قطره‌ای از دریای بی‌کران فضائل امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) * اگر جن و انس همه نویسنده و حسابگر شوند، نمی‌توانند فضائل امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را حساب کنند! [2:16] * حضور امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در تشییع جنازه خود! [4:52] * شبی که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) همزمان مهمان چهل نفر بودند! [7:46] * به لکنت افتادن امام مجتبی (علیه‌السلام) به خاطر درک عظمت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)! [9:17] * ۲۳ سال سکوت و علم‌آموزی از محضر پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) [12:11] * تنها جمله‌ای که امام مجتبی (علیه‌السلام) در تنها خطبه خود در زمان حیات امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) فرمود [12:59] ⚜ امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بابی است که هر که به آن رسید ایمان دارد و هر که از آن خارج شود کافر است [16:30] * خواب امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در سحر ۱۹ ماه مبارک؛ خدایا من را از ایشان بگیر و بدتر از من نصیبشان کن! [21:21] * صوت زیبایی که در شب معراج با پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) سخن می‌گفت [24:23] * خطبه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) در صبح شهادت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) [25:50] * هنگامی که کودکان آستین به دهان گرفتند ... [28:51] 📚 معرفی کتاب: مَناقِبُ آلِ أبی طالب،نوشته ابن‌شهر‌آشوب ⏰ مدت زمان: ۳۱:۴۷ 📆 ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ 🔔@Aminikhaah_Media
40.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹حاج مهدی رسولی نان خونین... ◇◆◇ کاش این بغض گلو یه امون بده یا گریه بهم راهو نشون بده افطار و سحرم شد غصه و غم ذره ذره دارم دق میکنم برادر وقتی تو محاصره ای دیگه چه افطاری و سحری؟ عُذرا عُذرا یا رمضان الشعب بغزه جوعان هم بارون آتیش رو سرشون هم زیر آواره پیکرشون غزه تنها مونده غرقه خون عادت کردیم انگاری همه مون عاشورا شد ما موندیم یه کنار تماشاچی شدیم آخر کار عُذرا عُذرا یا رمضان
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۹ گفتیم لیلةالقدر تشکیکی است لذا از مرتبه اعلای وجود که حقیقت انسان کامل است شروع می‌شود تا مراتب پایین‌تر آن به عالم طبیعت رسیده و بین دو جلد به صورت کتبی و حرفی اعنی ۱۱۴ سوره قرآن قرار گرفته است. اصل این قرآن کجاست؟ این قرآن در عالم امر است. لذا می‌فرماید این قرآن هفت بلکه هفتاد بطن دارد. این هفتاد اشاره به همین عالمی است که سیصدهزار سال قبل از خلقت است. چون در ابجد عدد «کُن» هفتاد است لذا کُن اشاره به عالم امر دارد و عدد آن در ابجد ۷۰ است. یعنی چه که قرآن ۷۰ بطن دارد؟ یعنی ریشه قرآن به عالم امر باز‌میگردد. إِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ. (زخرف/۴) حقیقت قرآن در مرتبه‌ی ام‌الکتاب است. همان جایی که ام‌الائمه است. همان جایی که پیغمبر این بوی خوش عالم وجود را استشمام کرده است. حال، چه هفتاد را عدد کثرت فرض کنیم یعنی قرآن بی‌شمار بطن دارد، زیرا قرآن از حقیقت لایتناهی حق متعال نازل شده پس کنه آن نیز لایتناهی است، قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَىٰ شَاكِلَتِهِ. (اسراء/۸۴) چه بفرمایید که اینجا اشاره به آن مقام امر دارد که خدا قرآن را از مقام امر نازل کرده است. ✨لذا می‌فرماید: يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ. ای فاطمه! ای حقیقتی که خدا قبل از اینکه تو را به عالم خلق بیاورد در عالم امر مورد امتحان قرار داده است. مگر عالم امر امتحان دارد؟ حال اینها چیستند؟ ما نمی‌فهمیم. می‌فرماید که این متعلق به سیصدهزارسال قبل است که همه‌ی بوهای بهشتی را تحت تأثیر قرار داد و خدا و ذات حق متعال به دست قدرت‌اللهی خودش این بو را انشاء کرده است. مال خداست. قادر اسم ذات حق متعال است لذا به ید قدرت خودش، به دو دست جمال و جلال خودش یا به دست واحد قدرت خودش که بر جمال و جلال او قهر و غلبه دارد- جلال و جمال مرتبه پایین تری دارد و مربوط به مرتبه واحدیت است- به ید قدرت خودش این نور فاطمه زهرا را انشاء فرموده است. و من نمی‌دانم که از خلقت او چه چیزی را اراده کرد. ای جناب جبرائیل، از خلقت او اراده کرد که از آیینه‌ی جمال او، خودش را ببیند و بساط هستی را از این مبدأ بگستراند و اهل بیت علیهم السلام را ظهور دهد و الله اعلم. جبرئیل راست می‌گوید! ما هم نمی‌دانیم که آن کنه اراده حق متعال از تجلی این نور و این رایحه طیبه چه بوده است. در ادامه می‌فرماید همین که مشغول گفتگو بودم، فرشتگانی که متعلق به همین نور بود با خود تحفه ای آوردند و گفتند که این از طرف حق متعال، همین ید قدرت حق متعال است و تمثل یافته همان رایحه است. پیغمبر در عالم مثال کلی، این رایحه خوش طیبه عالم وجود را به شکل یک تفاحی دید که صورت تمثلی آن بود. تفاح یعنی سیب. [متن روایت] خدا به تو سلام رساند و به تو تحفه‌ای داد. پیغمبر این را به شکل سیب دید. حال چرا به شکل سیب دید؟! مراد از این سیب چیست که حضرت ختمی مرتبت آن را بصورت سیب گرفت؟ فرق بین تحفه و تفاح چیست؟ فرق در الفِ احدیت است. خدا تحفه‌ای به پیغمبر داد. الفِ احدیت خود را داخل این تحفه گذاشت و تفاح شد و آن را به پیغمبر تقدیم کرد. لذا حضرت فاطمه زهرا-سلام‌الله علیها- قیام را دوست داشت. الوَلَدُ سِرُّ أبیه. سرِّ مقام حضرت فاطمی که فُطِمَ الخَلق عَن کُنهِ مَعرِفَتِها مقام واحدیت و مقام احدیت عالم وجود است. همواره دوست می‌داشت که در نماز بایستد. حَتّی تَتَوَرَّمَ قَدَماها. روایاتی از حسن بصری و ابن شهرآشوب و دیگران داریم که هیچ شخصی در عالم زاهدتر از فاطمه زهرا-سلام‌الله علیها- نبوده است. از بس قیام می‌کرد پاهای مبارکش ورم می‌کرد. لذا می‌فرماید من عَرَفَ ظاهر الالف و باطنه وصل الى درجة الصديقين و مرتبة المقربين. هر کس ظاهر و باطن الف را بشناسد، به مقام صدیقین و مقربین می‌رسد. الف چیست؟ الف مقام غیبی عالم وجود است. مرتبه‌ی احدیتی است که از ذات حق متعال ظاهر شده است. الف فاطمه زهرا -سلام‌الله علیها- است. در نوشتار، پس از این الف "ا" ، لف قرار گرفته. لف مرتبه‌ی تجلی بعد از الف در عالم حروف است. عدد لف ۱۱۰ است و ۱۱۰ عدد امیرالمؤمنین علی‌بن ابیطالب است یعنی از فاطمه ائمه اطهار صادر شدند. ملفوظی الف هم ۱۱۰ است یعنی آن اولی که همزه[ء] است، ه+م+ز+ه نیز ۱۱۰ است. هم ظاهر الف و هم باطن آن ولایت است. هم خود حضرت فاطمه زهرا صاحب ولایت است هم فرزندان او از این ولایت صادر شدند. سبحان الله! لذا پیغمبر این را به شکل سیب دید و عجب که در فارسی هم عدد سیب ۷۲ است! و قوای انسان کامل ۷۲ حرف است و با خودش ۷۳ حرف می‌شود که حروف اسم اعظم است. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده