40.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹حاج مهدی رسولی
نان خونین...
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَجبعلیالمرتضی
#غزه
◇◆◇
کاش این بغض گلو یه امون بده
یا گریه بهم راهو نشون بده
افطار و سحرم شد غصه و غم
ذره ذره دارم دق میکنم
برادر وقتی تو محاصره ای
دیگه چه افطاری و سحری؟
عُذرا عُذرا یا رمضان
الشعب بغزه جوعان
هم بارون آتیش رو سرشون
هم زیر آواره پیکرشون
غزه تنها مونده غرقه خون
عادت کردیم انگاری همه مون
عاشورا شد ما موندیم یه کنار
تماشاچی شدیم آخر کار
عُذرا عُذرا یا رمضان
#طوفان_الاقصی
#بیمارستانالشفاء
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَجبأميرالمؤمنين
بسمه تعالی شانه
شرح لیلةالقدر
قسمت ۹
گفتیم لیلةالقدر تشکیکی است لذا از مرتبه اعلای وجود که حقیقت انسان کامل است شروع میشود تا مراتب پایینتر آن به عالم طبیعت رسیده و بین دو جلد به صورت کتبی و حرفی اعنی ۱۱۴ سوره قرآن قرار گرفته است.
اصل این قرآن کجاست؟ این قرآن در عالم امر است. لذا میفرماید این قرآن هفت بلکه هفتاد بطن دارد. این هفتاد اشاره به همین عالمی است که سیصدهزار سال قبل از خلقت است.
چون در ابجد عدد «کُن» هفتاد است لذا کُن اشاره به عالم امر دارد و عدد آن در ابجد ۷۰ است. یعنی چه که قرآن ۷۰ بطن دارد؟ یعنی ریشه قرآن به عالم امر بازمیگردد.
إِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ. (زخرف/۴)
حقیقت قرآن در مرتبهی امالکتاب است. همان جایی که امالائمه است. همان جایی که پیغمبر این بوی خوش عالم وجود را استشمام کرده است. حال، چه هفتاد را عدد کثرت فرض کنیم یعنی قرآن بیشمار بطن دارد، زیرا قرآن از حقیقت لایتناهی حق متعال نازل شده پس کنه آن نیز لایتناهی است،
قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَىٰ شَاكِلَتِهِ. (اسراء/۸۴)
چه بفرمایید که اینجا اشاره به آن مقام امر دارد که خدا قرآن را از مقام امر نازل کرده است.
✨لذا میفرماید:
يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ.
ای فاطمه! ای حقیقتی که خدا قبل از اینکه تو را به عالم خلق بیاورد در عالم امر مورد امتحان قرار داده است.
مگر عالم امر امتحان دارد؟ حال اینها چیستند؟ ما نمیفهمیم.
میفرماید که این متعلق به سیصدهزارسال قبل است که همهی بوهای بهشتی را تحت تأثیر قرار داد و خدا و ذات حق متعال به دست قدرتاللهی خودش این بو را انشاء کرده است. مال خداست.
قادر اسم ذات حق متعال است لذا به ید قدرت خودش، به دو دست جمال و جلال خودش یا به دست واحد قدرت خودش که بر جمال و جلال او قهر و غلبه دارد-
جلال و جمال مرتبه پایین تری دارد و مربوط به مرتبه واحدیت است- به ید قدرت خودش این نور فاطمه زهرا را انشاء فرموده است.
و من نمیدانم که از خلقت او چه چیزی را اراده کرد. ای جناب جبرائیل، از خلقت او اراده کرد که از آیینهی جمال او، خودش را ببیند و بساط هستی را از این مبدأ بگستراند و اهل بیت علیهم السلام را ظهور دهد و الله اعلم.
جبرئیل راست میگوید! ما هم نمیدانیم که آن کنه اراده حق متعال از تجلی این نور و این رایحه طیبه چه بوده است.
در ادامه میفرماید همین که مشغول گفتگو بودم، فرشتگانی که متعلق به همین نور بود با خود تحفه ای آوردند و گفتند که این از طرف حق متعال، همین ید قدرت حق متعال است و تمثل یافته همان رایحه است.
پیغمبر در عالم مثال کلی، این رایحه خوش طیبه عالم وجود را به شکل یک تفاحی دید که صورت تمثلی آن بود. تفاح یعنی سیب. [متن روایت]
خدا به تو سلام رساند و به تو تحفهای داد. پیغمبر این را به شکل سیب دید. حال چرا به شکل سیب دید؟! مراد از این سیب چیست که حضرت ختمی مرتبت آن را بصورت سیب گرفت؟
فرق بین تحفه و تفاح چیست؟ فرق در الفِ احدیت است. خدا تحفهای به پیغمبر داد. الفِ احدیت خود را داخل این تحفه گذاشت و تفاح شد و آن را به پیغمبر تقدیم کرد.
لذا حضرت فاطمه زهرا-سلامالله علیها- قیام را دوست داشت. الوَلَدُ سِرُّ أبیه. سرِّ مقام حضرت فاطمی که فُطِمَ الخَلق عَن کُنهِ مَعرِفَتِها مقام واحدیت و مقام احدیت عالم وجود است. همواره دوست میداشت که در نماز بایستد.
حَتّی تَتَوَرَّمَ قَدَماها.
روایاتی از حسن بصری و ابن شهرآشوب و دیگران داریم که هیچ شخصی در عالم زاهدتر از فاطمه زهرا-سلامالله علیها- نبوده است. از بس قیام میکرد پاهای مبارکش ورم میکرد.
لذا میفرماید من عَرَفَ ظاهر الالف و باطنه وصل الى درجة الصديقين و مرتبة المقربين. هر کس ظاهر و باطن الف را بشناسد، به مقام صدیقین و مقربین میرسد.
الف چیست؟ الف مقام غیبی عالم وجود است. مرتبهی احدیتی است که از ذات حق متعال ظاهر شده است. الف فاطمه زهرا -سلامالله علیها- است.
در نوشتار، پس از این الف "ا" ، لف قرار گرفته. لف مرتبهی تجلی بعد از الف در عالم حروف است.
عدد لف ۱۱۰ است و ۱۱۰ عدد امیرالمؤمنین علیبن ابیطالب است یعنی از فاطمه ائمه اطهار صادر شدند. ملفوظی الف هم ۱۱۰ است یعنی آن اولی که همزه[ء] است،
ه+م+ز+ه نیز ۱۱۰ است. هم ظاهر الف و هم باطن آن ولایت است. هم خود حضرت فاطمه زهرا صاحب ولایت است هم فرزندان او از این ولایت صادر شدند.
سبحان الله!
لذا پیغمبر این را به شکل سیب دید و عجب که در فارسی هم عدد سیب ۷۲ است! و قوای انسان کامل ۷۲ حرف است و با خودش ۷۳ حرف میشود که حروف اسم اعظم است.
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
8.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
🔹لطف خدا به بندگان خصوصا گنه کاران
▪️ویژه شب های قدر
آیت الله #ناصری ره
بسمه تعالی شانه
شرح مراتب نفس اماره
قسمت ۲۷
«قَالُوا ادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُبَيِّن لَّنَا مَا هِيَ إِنَّ الْبَقَرَ تَشَابَهَ عَلَيْنَا وَإِنَّا إِن شَاءَ اللَّهُ لَمُهْتَدُونَ» (بقره/۷۰) قسمت پایانی این آیه جالب توجه است. یعنی اگر ما از دام خیال هم رها شویم، ان شاءالله هدایت میشویم. پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز فرمودهاند که اگر این ان شاءالله را نمیگفتند، هرگز این گاو برایشان معلوم و مشخص نمیشد. نفس ایشان قابلیت ذبح داشته است که پیغمبر خدا به آنها دستور میدهد نفسشان را بکشند. اگر این نفوس قابلیت ذبح شدن نداشتند که آنها را رها میکرد. «قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ» (انعام/۹۱) در این آیه از مشیت الهی استفاده میکنند و میگویند اگر خدا بخواهد ما هدایت میشویم. مشیت الهی امر بسیار مهمی است به گونهای که اگر مشیت الهی به هدایت شما تعلق نگیرد، هدایت نمیشوید. آیا این جبر است؟ خیر. ما که از خدایی حرف نمیزنیم که در آسمانها باشد و مثل جدا بودن من و شما، از ما جدا باشد. بلکه ما جلوهی خدا هستیم و ظهور مشیت او در درون ماست. «یهْدِی مَن یشَاءُ». اگر شما بخواهید مشیت خدا هم میخواهد. تمام مخلوقات نظام هستی به وفق استعداد، طلب و درخواست خودشان در حال حرکت به سمت حق متعال هستند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم میفرمایند: «اِعمَلوا فَکُلٌّ مُیسَّرٌ لِما خُلِقَ له». هر مخلوقی از آن جهتی که آن مخلوق از حق متعال طلب ظهور کرده است، مورد حمایت خدا قرار دارد. اگر شما در باطن نظام هستی از خداوند هدایت بخواهید؛ یقین بدانید که خدا تمام اسباب و علل معدّه را فراهم میکند تا شما به هدایت برسید. زمانی که فرعون برای جلوگیری از متولد شدن موسی نوزادان را کشت، این نوزادها در باطن خودشان قرار بود به کمالاتی برسند. ارادهی خدا بر این است که آن نوزادها به این کمالات برسند لذا تمام این کمالات را در موسی به ظهور میرساند. در برزخ هم خدا به آنها عنایت میکند تا آنها به وفق استعدادشان به کمال برسند لذا ما نمیتوانیم از کمالات دیگران به خدا شکایت کنیم چرا که خودمان نخواستهایم و تلاشی نکردهایم.
بنیاسرائیل میگویند اگر خدا بخواهد ما هدایت میشویم زیرا میدانند که جریان فیض از پایین به بالا نیست. همین آب هم در نشئه ظاهر از بالا به پایین میآید. چون جریان فیض نظام هستی همواره از بالا به پایین است، باید همواره انشاءالله بگوییم. «أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا» (رعد/۱۷) فیض همواره در جریان است و انسان به وفق طلبش از آن بهرهمند میشود. چون در حق متعال که بخل راه ندارد...
«قَالَ إِنَّهُ يَقُولُ إِنَّهَا بَقَرَةٌ لَّا ذَلُولٌ تُثِيرُ الْأَرْضَ وَلَا تَسْقِي الْحَرْثَ مُسَلَّمَةٌ لَّا شِيَةَ فِيهَا قَالُوا الْآنَ جِئْتَ بِالْحَقِّ فَذَبَحُوهَا وَمَا كَادُوا يَفْعَلُونَ» (بقره/۷۱) این گاو نفس گاو رامی نیست که زمین را شخم بزند. اگر رام باشد که زمینِ استعداد را شخم میزند و از آن معارف و حقایق و نور خارج میشود. چه نفسی رام است؟ نفسی که تابع حق متعال باشد. دربارهی نظام هستی قائل هستند که عالم ذلول حق متعال است. یعنی کاری به من و شما ندارد ولی اگر خداوند به او دستور دهد که از این رام بودن خارج شو، پشهای نمرود را میکشد، همین بادی که مظهر رحمت است یک قوم را زیر و زبر میکند. در این آیه هم از خصوصیات گاو نفس رام نبودن را برمیشمارد که اگر رام و اهلی بود دیگر نیازی نبود شما او را بکشید. چه نفسی رام است؟ نفسی که تابع عقل و شرع باشد. «ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» (حشر/۷) اگر نفس انسان تحت تعالیم عقل قدسی رام شود، حقایق درون قلب خود را شخم میزند. لذا حضرت عیسی علیهالسلام فرمود که علم و معارف در آسمانها نیست بلکه در درون خودتان است. چه کار باید بکنیم تا به این حقایق دست پیدا کنیم؟ این نفس را مهار کنیم و از غضب و شهوت آن را حفظ کنیم، سپس او خودش این حقایق را از درونت بیرون میکشد...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
4_293413254921716472.mp3
4.09M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
#قرآنتصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
💠تند خوانی جزء بیست و سوم🌸
🎙استاد معتز آقایی🌸
تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
دعا روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
🤲اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ
🤲و طَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ
🤲 و امْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَى القُلوبِ
🤲یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین.
✨خدایا بشوى مرا در این ماه از گناه
✨ و پاكم نما در آن از عیبها
✨و آزمایش كن دلم را در آن به پرهیزكارى دلها
✨ اى چشم پوش لغزشهاى گناهكاران.
🔰 بیست و چهارم) اهداف شیطان
🔶 مجموعه لوح #نکات_ناب_قرآنی برشی از تفسیر #حجت_الاسلام_راجی در مسجد امام رضا علیه السلام دانشگاه فردوسی مشهد
🔷 هر روز یک موضوع، در #ماه_مبارک_رمضان
______________________
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
💠 کانال تفسیر قرآن
🆔 @soada_ir
🆔 @soada_tafsir
هدایت شده از منافقین غدیر را کم رنگ کردن و عاشورا به وجود آمد
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رجز خوانی حماسی و زیبای حاج مهدی رسولی در پاسخ به جنایت اخیر صهیونیستها
به #ویژه_ترین کانال خبری در ایتا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/4073259207C866e6a4b74
بسمه تعالی شانه
شرح لیلةالقدر
قسمت ۱۰
قوای انسان کامل ۷۲ حرف است و با حقیقت خودش ۷۳ حرف میشود. خودامام اسم مستأثره حق متعال است. این آقا ۷۲ حرف را دارد. ۷۲ اسم اعظم دارد، ۷۲ لشکر دارد. جنود عقل و جهل را ببینید! این ۷۲ لشکر برای چیست؟ لاِِِِْصْلاحِ أُمَّةِ جَدّی رسولالله صلی الله علیه و آله. با این ۷۲ حرف امت جدش را اصلاح میکند و امروز نیز حضرت بقیةالله الاعظم (عج) روحی فداه ۷۲ حرف و صفت دارد که با این ۷۲ حرف ، اصلاح عالم را میکند. شهدای کربلا، نمونهای از این حقیقت بودند. جناب حبیب، جناب مسلم، جناب زهیر، جناب حر، حضرت علی اکبر (ع)، خاندان بنی هاشم و حضرت اباالفضلالعباس(ع) -که اسم اعظم حضرت اباعبدالله(ع) بود- اینها همان ۷۲اسمی هستند که کارشان اصلاح امت بود. یا اباعبدالله(ع)، شما برای چه خروج کردید؟ لاِِِِْصْلاحِ أُمَّةِ جَدّی رسولالله(ص). امت جد تو چیست؟ کل ماسویالله امت من هستند. کان اُمّة واحِداً.
مقام امامت، مصلح کل است که در عالم اصلاح امر میکند و اگر الآن امر ما اصلاح شده و ما هستیم، میبینیم، میشنویم، میخوریم، شب قدر داریم، روز داریم، اینها همه زیر سر این ۷۲ حرف است. عدد سیب در جمل ابجدی ۷۲است. باطن کربلا هم بوی سیب میدهد. اگر گفتید چرا؟ بخاطر اینکه حضرت فاطمه زهرا به کربلا آمده است. امام حسین مادری است. بوی مادرش را میدهد. خوش بحال آنهایی که موفق میشوند این رایحه طیبه را استشمام کنند. الآن در این شب قدر داریم استشمام میکنیم! خوب شامهات را باز کن، دارید استشمام میکنید. منتها بعضی اوقات پرده افکندند و کس آگاه نیست. استشمام میکند ولی فکر میکند که... این حجابهای ظاهری و این بوهای ظاهری، همین بوی عطر و گلها و همین عالم طبیعت رهزن ما میشود. میگوید که من بویی استشمام نمیکنم! شما خبر نداری که این معارف از همان معدن روائح است که نصیب تو شده است! تحفه به شکل تفاح درآمد که باطن تفاح الف است. یعنی تحفه حامل الف است که میشود تفاح. پیغمبر این را تمثل کرد. حال این تمثل که مربوط به مرتبهی نفسانی و عقلانی پیغمبر و باطن پیغمبر است، آیا این سیب عین پیغمبر نیست؟! بر اساس اتحاد عاقل و معقول، و مُدرِک و مُدرَک، این سیب جدای از پیغمبر است؟ آیا شبیه همین سیبهای بیرون است که خارج از گوهر ماست؟ حضرت علامه میفرماید که این قرآن را در شب قدر به دل کنید که دل جوهر ذات شماست. قرآن به سر، خارج از گوهر وجودی شماست. قرآن به دل کنید. این سیب در دل پیغمبر است. در زیر بال جبرئیل است. زیر بال عقل اوست. لذا بنابر اتحاد عاقل و معقول، این سیب عین اوست. میفرمود: فاطمة بضعة منّی. فاطمه بضاعت من است. همهی دارایی من است. یا فاطمه پاره تن من است. یا میفرمود: او مخ و جگرپاره من و آن دل خالص من است. او وجود من است. من و فاطمه یکی هستیم. لذا میفرماید که فاطمه عنصر و اصل و باطن این شجره است. من و فاطمه دوچیز نیستیم. الحمدلله رب العالمین...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
شرح مراتب نفس اماره
قسمت ۲۸
جناب افلاطون در کتاب جمهور میگوید: هنگامی که همراه سقراط به محضر پیری رفتیم، او گفت: «مادامی که در بند شهوت هستی، به علم و معارف نمیرسی». اگر علم و معارف حقه الهیه میخواهید با شهوت مبارزه کنید. جانی که شهوانی باشد، نمیتواند وجود خودش را شخم بزند لذا در ادامهی آیه میفرماید که «وَلَا تَسْقِي الْحَرْثَ»؛ یعنی نه تنها نمیتواند شخم بزند بلکه نمیتواند به مزرعه نیز آب دهد.
نفس رام دو خاصیت دارد: یکی آن که میتواند وجود تو را شخم بزند و دوم آن که میتواند زمین وجود تو را آبیاری کند. آب علم است و نفس واسطه است. عقل اگر بخواهد علم را در شراشر وجودی ما جاری کند به واسطهی نفس باید این کار را بکند. نفس به خودی خود بد نیست، نفسِ رام، مزرعهی جان تو را با آب ولایت سیراب میکند. «وَأَن لَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْنَاهُم مَّاءً غَدَقًا» (جن/۱۶)
امام صادق علیهالسلام میفرمایند: «إِنَّ اَللَّهَ خَلَقَ قُلُوبَ اَلْمُؤْمِنِينَ مُبْهَمَةً عَلَي اَلْإِيمَانِ فَإِذَا أَرَادَ اِسْتِنَارَةَ مَا فِيهَا نَضَحَهَا بِالْحِكْمَةِ وَ زَرَعَهَا بِالْعِلْمِ وَ زَارِعُهَا وَ اَلْقَيِّمُ عَلَيْهَا رَبُّ العالمین». خدا قلب مؤمن را سربسته به ایمان آفریده است. قلب مؤمن از شرک و ثنویت خالی است و اگر خدا بخواهد این قلب را نورانی کند، این زمین را با بذر علم آماده میکند که «العلم بذر المشاهدة». یعنی انسان بسته به علم خودش میبیند. ما در تمام طول عمر خود مشاهداتی داریم و در قیامت هم مشاهداتی خواهیم داشت. فهم ما از این مشاهدات بستگی به علمی است که داریم همانگونه که اکنون هم هرکسی به وفق علم خودش امام حسین علیهالسلام را میبیند. در نهایت زارع و باغبان این دل رب العالمین است اما شرط آن این است که آن گاوِ نفس را رام کنی. مراد از کشتن آن گاو نیز رام کردن آن است وگرنه نفس که نابود نمیشود...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده