eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
153 دنبال‌کننده
917 عکس
2هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام برشما اولیای خدا انشاالله حضرت حق خودش راروزیتان کند ومقام وجایکاه شما را دارالسلام عند ربهم فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر قرار دهد وبا اهل بیت محشورتان کند ودر رکاب امام زمان عج از مخلصین ومجاهدین وازمنتقمین خون اهل بیت علیهم‌السلام روزی شما وخانواده شما بکرداند سر سجاده دعاگویتان هستیم انشالله به نفس حق شما این دعای بنده کمترین در حق شما به امین امام عصر حجت ابن الحسن عسکری عج به اجابت برسد صبح شما مجاهد ومخلص خدا به خیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به تو افتخار می‌کنیم مرد. از اینکه به تو رأی دادیم، برایت تلاش کردیم، در کنارت وقت گذاشتیم پشیمان نیستیم. تو متهم به فساد نبودی، نه خودت، نه اطرافیانت، تو برای گرفتن رأی مردم دروغ نگفتی، تو برای بیرون آمدن نامت از صندوق، وعده‌های پوچ ندادی، تو تجارت ترس نکردی، ما از راهی که با تو طی کردیم، پشیمان نیستیم و همچنان به آینده امیدواریم.
. 🔃 تبریک آقای پزشکیان فقط حواست باشد که ... حتما عکس نوشت را بخوان تا وظایفت را بدانی ... چون الان دیگه وقت عمله اگه عمل نکنی باید اعدامت کنن ... یادمون هست در مناظره گردنت رو گرو گذاشتی ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امینی خواه رشد و حرکت.mp3
10.34M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🔈 🔰 فصل دوم؛ دوگانگی «خوبی» و «خوشی»/ بسته آموزشی اول _(قسمت ۱) 🎙استاد امینی خواه ⏺صبر؛ عامل اصلی رشد انسان ⏺ حرکت و ابتلا؛ ویژگی مشترک و دائمی انسان و سایر موجودات ⏺ داستان جذاب گندم؛ از زندگی در بیابان تا صعود در نماز پیامبر صل‌الله‌علیه‌وآله ⏺ بلا و گرفتاری؛ عامل حرکت همه موجودات ⏺ سختی‌هایی که رشد نمی‌آورد! ▪️پانزدهم محرم، ۱۴۴۵ 📅۱۴۰۲/۰۵/۱۱ ⏰ ۲۱ دقیقه
بسمه تعالی شانه حسین منی وانا من حسین قسمت چهلم قَالَ سَیّد الکُونَین: «حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ» حضرات اهل‌بیت علیهم السلام در مرتبه‌ی نورانیت خود با هم یکی هستند و نور واحد می‌باشند که این نور واحد از حق متعال مشتق شده‌ است. همچنین ایشان در عالم فعل و در مرتبه‌ی ظهور در عالم طبیعت نیز به حیث دارا بودن کمالات یک حقیقتند اما بر هرکدام از آن ذوات اقدس، برخی اسماء و صفات غالب است و بسته به آن صفت و مشخصه، ظهور متفاوتی دارند‌. می‌خواهیم به موضوع اشتقاق نور اهل‌بیت علیهم السلام از حق متعال بپردازیم. این نور واحد از ذات حق متعال و خدای نظام هستی که حقیقتی واحد است مشتق شده است. اشتقاق ادبی، نمودار و نمونه‌ای از این اشتقاق حقیقی است چون در سلسله‌ی طولی عالم وجود، در جمیع احکام، حقیقت و رقیقت از همدیگر حکایت می‌کنند، یعنی آنچه که در عالم طبیعت هست نمونه و نموداری از عالم حقیقت است. در اشتقاق ادبی نیز می‌بینیم که اسم و فعل مشتق از مصدر است. مصدر اصل است و اسم و فعل هرچه دارد از مصدر خودش دارد و از آن مشتق شده است. مثلا همین مصدر فعل که جزو اصلی ترین موضوعات در علم نحو است و بیشتر علما نیز همین را به عنوان مثال قرار می‌دهند‌. تعینات مختلفی از این فعل که مصدر است ظاهر شده است. از آن حیثی که این مصدرِ فعل، انجام دهنده است، به او فاعل می‌گویند، از آن حیثی که مورد فعل واقع می‌شود به او مفعول می‌گویند و... . به همین وزان، نظام هستی و عالم وجود یک خدایی دارد که این خدا مصدر و مبدأ همه‌ی امور است و از این مصدر، افعال و اسمائی صادر و مشتق شده است. بزرگترین اسمی که از حق متعال صادر شده، این نور واحد است و همه‌ی افعال و اسماء و سطور و کلمات وجودی از این اسم اعظم مشتق شده‌اند؛ «نَحنُ صَنائِعُ رَبُّنا وَ الخَلقُ مِن بَعدُ صَنائِعُنا». این حدیث را هم حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نامه‌ای که به معاویه نوشته‌اند بیان فرموده‌اند و هم در توقیع شریف حضرت بقیةالله الاعظم روحی فداه، این حدیث از ناحیه مقدسه حضرت صادر شده است. «نَحنُ صَنائِعُ رَبُّنا» یعنی ما از حق متعال مشتق شده‌ایم و «وَ الخَلقُ مِن بَعدُ صَنائِعُنا»، همه‌ی مخلوقات از ما اعنی از نور ما مشتق شده‌اند. شاعر می‌گوید مصدر به مثل هستی مطلق باشد عالم همه اسم و فعل مشتق باشد اگر بخواهیم مثل بزنیم، هستی مطلق و خلیفه‌ی هستی مطلق و نور واحد و نور ائمه‌ی اطهار علیهم السلام در مثل مصدر هستند و عالم و تمام مخلوقات فعل و اسم هستند که از این مصدر مشتق شده‌اند و شراشر وجودی آنها همان مصدر است و از خودشان هیچ ندارند. چون هیچ مثال خالی از مصدر نیست پس هرچه در او نظر کنی حق باشد در علم نحو نیز ریشه‌ی اسم و فعل به مصدر بازمی‌گردد، «كُلُّ شَيْءٍ يَرْجِعُ إلَي أصْلِه». تا مصدر واژه‌ای را نفهمی، معنای آن را نیز نمی‌فهمی، این مصدر است که معنا می‌دهد. عالم نیز همینگونه است، شراشر عالم وجود و معنای آن از حق متعال است. همه‌ی اسماء، کلمات، مخلوقات، مخلوقات عالم عِلوی، مخلوقات عالم سِفلی، ملائکةالله، اسماء و صفات حسنای الهی، همگی از حق متعال و از این نور واحد مشتق شده‌اند... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ درسته که برای تو / شبیه زهیر نمیشم، اگه نباشه روضه‌هات/ عاقبت‌بخیر نمیشم.
9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ▪️مهدی جان... در این ماه فقط خدا می‌داند حالِ تو را... 🔘 بریده‌ای از قصیده " ها یا مهدی "
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ⚫️ چرا در عزاداری شرکت نمی‌کنید؟ ◾️مرحوم آیت الله حق شناس تهرانی می‌فرمودند:یک روز بنده در دهه اول محرّم، در یکی از حُجره های مسجد جامع تهران نشسته بودم با یکی از رفقا قرار گذاشته بودیم که درسی را مباحثه کنیم و بعد هم در مراسم عزاداری شرکت کنیم. ◾️همین که مشغول مطالعه شدم، چُرتم گرفت، آبی به صورتم زدم اما باز خوابم گرفت. در همین حال دیدم که دیوار حجره شکافته شد و هفت خانم که در مقابل آن‌ها، بانوی محترمهِ رشیده‌ای بود، وارد شدند. ◾️تشخیص دادم که ایشان حضرت زینب کبری هستند. حضرت به بنده فرمودند: ◾️چرا در عزاداری شرکت نمی‌کنید؟عرض کردم:هم مباحثه می‌کنیم و هم در عزاداری شرکت می‌کنیم، فرمودند: ◾️در این دهه مباحثه را تعطیل کنید و فقط در عزاداری شرکت کنید! در این هنگام به طرفِ در حرکت کردند و قبل از این که به آن برسند، کلونِ در افتاد و در، باز شد. ◾️حجره من در طبقه دوم بود. در این حال دیدم کفِ مسجدِ چهل ستون بالا آمد و با کفِ حجره، هم سطح شد و آن‌ها رفتند و در مجلس عزاداری شرکت کردند. وقتی از خواب بیدار شدم دیدم دو تن از دوستان مشغول عزاداری هستند. ◾️در عزاداری اباعبدالله شرکت کنید! حسین است!عزیزِ خداست، داداش جون! مبادا نسبت به این مجالس کوتاهی کنید!
4_5868662318484687986.mp3
28.44M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ زیارت عاشورا _علی فانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی شانه خرقه عشاق در کتاب شریف کامل الزیارات آمده است، چون حسین بن علی علیه السلام بدنیا آمد فرشته ای به دریاها ندا داد: «یا اهل البحار! البسوا اثواب الحزن فان فرخ رسول الله صلی الله علیه و آله مذبوح...» در عرفان و در بین اهل تصوف خرقه پوشی رایج بوده که قدمت آن در برخی اقوال به جناب حضرت آدم ابوالبشر و به نظری جناب خضر و به عقیده ای به انبیاء و خاتم انبیاء علیهم السلام و از طریق ایشان به امام العارفین و امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهما السلام بر می‌گردد. برخی نیز آنرا به شبلی، اویس قرنی و معروف کرخی نسبت می‌دهند. در تأویل آن گفته‌اند خرقه سرّ ولایت است یا اشاره به مقام فقر و زهد است و یا مظهر خشوع و تسلیم در مقابل ولی خدا. اغلب رنگ آن کبود بوده که کنایه از مصیبت و ماتم است که بر سالک به جهت بُعد از حق متعال و افتادن در سجن کثرات دست می‌دهد. البته این خرقه چون نشان و مظهری از حقیقت باطنی بوده همواره گرفتار ریاکاران متوقف در ظاهر نیز بوده لذا عارفان حقیقی چون حافظ بدان متعرض شدند که ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد.... یعنی این خرقه ،خرقه سالوس و ریا و آلوده به نفاق است و غیر از آن خرقه ای است که نماد و صنم یک امر باطنی است. گاهی در وجد و سماع عرفانی خرقه می‌دریدند که اشاره به رهایی از قیود بود و.... غرض، در اولین روز محرم هجری قمری گویم عشاق را خرقه‌ای است غیر خرقه صوفیان و سالکان که آنرا خرقه عشق می‌نامم و آن پیراهن مشکی عزای سالار و سرور شهیدان عالمین اباعبدالله الحسین علیه السلام است. این خرقه سید همه خرقه هاست و مادامی که بر تن شماست شما را تطهیر می‌کند.خرقه ای است که اهل بحار یعنی دریا دلان در غم مصائب مولایشان و حزن فراقش بر تن می کنند.آن خرقه نشانی بیش نبود اما این خرقه هم نشان است و هم ضمان، هم ظاهر است و هم باطن، هم لباس تقوی است و هم جامه عزا. بالاتر از سیاهی رنگی نیست که اقرب رنگها به بی رنگی است نزدیک است که بی رنگ شود از اینرو گفته اند نور ذات سیاه است والله اعلم بالصواب. هفت رنگ است زیر هفت اورنگ نیست بالاتر از سیاهی رنگ اما آدمی را یاد بی رنگی و بی حدی می اندازد، چون به یاد سید الشهدا پوشیده می‌شود و دل را جلا می‌دهد و نام حسین را صدا می زند و اعلام عزا بپا می‌کند. عاشقان این خرقه هم از شوق مقام مولایشان و هم از شدت حزن مصائب امامشان خرقه درانی می‌کنند و جامه چاک می‌دهند. این خرقه از ریا و آلودگی و نفاق بدور است و نه تنها مستوجب آتشی ندارد بلکه مستوجب خاموشی هر آتشی است صغیرا او کبیرا قلیلا او کثیرا. هم سرّ ولایت است و هم نشان فقر و زهد و تسلیم. بر عشاق سید و سالار عشاق باد به پوشیدن این خرقه تا اربعین اش که خود دستور العمل اربعینی است. التماس دعا صادقزاده