4_293413254921716497.mp3
4.06M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
#قرآنتصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
💠تند خوانی جزء بیست و نهم🌸
🎙استاد معتز آقایی🌸
تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
#دعای_روز_بیستونهم_ماه_مبارک_رمضان
🤲اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ
🤲و ارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ
🤲 و طَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ
🤲 یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.
🌹خدایا بپوشان در آن با مهر و رحمت
🌹و روزى كن مرا در آن توفیق و خوددارى
🌹و پاك كن دلم را از تیرگیها و گرفتگىهاى تهمت
🌹اى مهربان به بندگان با ایمان خود.
19.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
@ghoran_tasviri_akhlagh
🔺حمایت، انحراف و پیمان شکنی
🌸تشویق خوبان و تهدید منحرفان، در کنار هم لازم است. لِیُدْخِلَ الْمُؤْمِنِینَ/ وَ یُعَذِّبَ الْمُنافِقِینَ
🍂 سوء ظنّ به خدا، کار منافقان و مشرکان است«الظّانِّینَ بِاللّهِ ظَنَّ السَّوْءِ»
🌸-منافقان و مشرکان،در شیطنت و انحراف،همفکر و همراه یکدیگرند.«الظّانِّینَ بِاللّهِ ظَنَّ السَّوْءِ»
🍂منافق و مشرک،در دنیا و آخرت از رحمت الهی به دور هستند. «غَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصِیراً»
🌸پیامبر در همه حال ناظر و گواه بر اعمال ماست. «شاهِداً»
🍂وظیفه پیامبر،نظارت بر اعمال و بیم و بشارت است. «شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِیراً» و وظیفه مردم،دفاع از حریم الهی و پیامبر خدا و تکریم اوست. «لِتُؤْمِنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ»
🌸لازمه ی ایمان،حمایت و حراست از حریم دین و رسول خداست.
🍂همواره باید یاد خدا باشیم و آغاز روز و پایان آن بهترین وقت ذکر و دعاست.
«تُسَبِّحُوهُ بُکْرَهً وَ أَصِیلاً»
🌸بیعت گرفتن از مردم،منافاتی با توحید و توکّل ندارد. «یُبایِعُونَکَ»
🍂حمایت رهبری الهی،حمایت خداوند را در پی دارد. یُبایِعُونَکَ/ یَدُ اللّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ
🍂 به بیعت و حمایت مردم مغرور نشوید که قدرت خدا،بالاتر از هر قدرتی است. «یَدُ اللّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ»
🌸پیمان شکنی،خودشکنی است. «فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ»
🍂عاقبت خوبان و بدان را برای مردم بیان کنید تا خود با مقایسه انتخاب کنند.
فَمَنْ نَکَثَ/وَ مَنْ أَوْفی
🔛 تلاوت تصویری و ترجمه گویا سوره #فتح آیات ۶تا۱۰
ما را به دعا کاش فراموش نسازند
رندان سحرخیز که صاحب نفسانند
🤲🌹🤲
آنانکه به عطر نفس و ذکر مناجات
خورشید جهان تاب به شام دگرانند
🤲🌹🤲
یارب تو به خوبان جهان رحم بما کن
از ظلمت فردای قیامت تو رها کن
🤲🌹🤲
#قرآن_تصویری_اخلاق👇
╭┈──────🍃
@ghoran_tasviri_akhlagh
╰───────➤🍎
19.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمید معصومی نژاد,روم
گزارش از شهری که به عذاب قوم لوط گرفتار شدن و تبدیل به سنگ شدن😱😱
وَإن مِن قَريَةٍ إلَّا نَحنُ مُهْلِكُوهَا قَبلَ يَومِ القِيَامَةِ أو مُعَذِّبُوهَا عَذَابًا شَدِيدًا كَانَ ذَٰلِکَ فِی الكِتَابِ مَسطُورًا ( اسراء / ۵۸ )
و هیچ شهر و دیاری نیست جز آنکه ما پیش از روز قیامت اهل آن شهر را یا هلاک کرده یا آن را سخت عذاب مىكنيم . این حکم در کتاب مسطور است.
بسمه تعالی شانه
دعای روز آخر ماه مبارک رمضان - اقبال الاعمال
سیّد بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال برای روز آخر ماه مبارک رمضان این دعا را نقل کرده است:
اللَّهُمَّ إِنَّكَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ تَفَضَّلْتَ عَلَيْنَا فَهَدَيْتَنَا وَ مَنَنْتَ عَلَيْنَا فَعَرَفْتَنَا وَ أَحْسَنْتَ إِلَيْنَا ، فَأَعَنْتَنَا عَلَى أَدَاءِ مَا افْتَرَضْتَ عَلَيْنَا مِنْ صِيَامِ شَهْرِكَ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَكَ الْحَمْدُ بِمَحَامِدِكَ كُلِّهَا عَلَى جَمِيعِ نَعْمَائِكَ كُلِّهَا حَتَّى يَنْتَهِيَ الْحَمْدُ إِلَى مَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى [تَرْضَاهُ] وَ هَذَا آخِرُ يَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ، فَإِذَا انْقَضَى فَاخْتِمْهُ لَنَا و الشهادة [بِالسَّعَادَةِ] وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ وَ الرِّزْقِ الْوَاسِعِ الْكَثِيرِ الطَّيِّبِ الَّذِي لَا حِسَابَ فِيهِ وَ لَا عَذَابَ عَلَيْهِ وَ الْبَرَكَةِ وَ الْفَوْزِ بِالْجَنَّةِ وَ الْعِتْقِ مِنَ النَّارِ وَ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْهُ وَ أَهِلَّهُ عَلَيْنَا بِأَفْضَلِ الْخَيْرِ وَ الْبَرَكَةِ وَ الْكَرَامَةِ وَ السُّرُورِ عَلَيَّ وَ عَلَى أَهْلِي وَ وَالِدَيَّ وَ ذُرِّيَّتِي يَا كَرِيمُ، اللَّهُمَّ هَذَا (شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ [أَنْزَلْتَ فِيهِ الْقُرْآنَ] هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَ الْفُرْقانِ) وَ قَدْ تَصَرَّمَ فَأَعُوذُ بِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ أَنْ تَغِيبَ الشَّمْسُ مِنْ هَذَا الْيَوْمِ أَوْ يَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ لَكَ قِبَلِي ذَنْبٌ أَوْ تَبِعَةٌ تُرِيدُ أَنْ تُعَذِّبَنِي بِهَا [عَلَيْهَا] يَوْمَ أَلْقَاكَ ، أَيْ مُلَيِّنَ الْحَدِيدِ لِدَاوُدَ أَيْ كَاشِفَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ عَنْ أَيُّوبَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ وَ هَبْ لِي فَكَاكَ رَقَبَتِي مِنَ النَّارِ وَ كُلُّ تَبِعَةٍ وَ ذَنْبٍ لَكَ قِبَلِي، وَ اخْتِمْ لِي بِالرِّضَا عَنِّي وَ الْجَنَّةِ يَا اللَّهُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الْمُبَارَكِينَ الْأَخْيَارِ وَ سَلِّمْ تَسْلِيماً. 》
《 خداوندا، تو مهربانترين مهربانان هستى و معبودى جز تو وجود ندارد، بر ما تفضّل نمودى و هدايتمان كردى و بر ما منّت نمودى و [خود را] به ما شناساندى و به ما نيكى كردى و ما را بر اداى روزهى ماه خود، ماه رمضان كه بر ما واجب گردانيدهاى، يارى دادى. پس ستايش تو را به همهى ستايشهاى تو بر همهى نعمتهايت، تا اينكه ستايش به آنچه دوست دارى و مىپسندى، منتهى گردد و اين آخرين روز ماه رمضان است. پس هرگاه بهسر آمد، آن را براى ما همراه با نيكبختى [شهادت] و رحمت و آمرزش و روزى گسترده و فراوان و پاكيزه، كه نه از ما حساب بكشى و نه در برابر آن كيفر كنى، و بركت و دست يافتن به بهشت و آزادى از آتش جهنّم به پايان آر و آن را آخرين ديدار ما با ماه رمضان قرار مده و هلال آن را با برترين خير و بركت [و كرامت] و شادمانى براى من و خانواده و پدر و مادر و فرزندانم، بر ما برآور، اى بزرگوار. خدايا، اين همان ماه رمضانى است كه قرآن را در آن براى هدايت مردم و به عنوان نشانههاى روشن از هدايت و جداسازى [حق از باطل] فروفرستادهاى [فروفرستادهشده است] به پايان رسيد. پس به روى [اسما و صفات، يا ذات] بزرگوارت پناه مىبريم كه آفتاب اين روز غروب يا سپيدهدم اين شب طلوع كند و گناه يا كار زشت پيامددارى داشته باشم كه بخواهى در روزى كه تو را ملاقات مىكنم، به واسطهى آن مرا عذاب كنى. اى نرمكنندهى آهن براى حضرت داوود، اى برطرفكنندهى اندوه بزرگ از حضرت ايوب، بر حضرت محمّد و اهل بيت او درود فرست و آزادى از آتش جهنّم و همهى گناهان پيامددار و ناروا را كه دارم، به من ارزانى دار و كار مرا به خشنودى خود و بهشت ختم كن. اى خدا اى مهربانترين مهربانان، بر حضرت محمّد و اهل بيت خجسته و نيك او درود و به نحو شايسته سلام بفرست. 》
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
شرح لیلةالقدر
قسمت ۱۶
..عقلهای ما نیز از آن حیثی که مقید است یعنی گرفتار است و به اطلاق نرسیده، عقل جزئی است. عقل جزئی نمیتواند انسان را به آن کمالات برساند. اما همین عقل از حیث اتصالش به عقل کل طاهر و پاک است. از حیث قید و مقارن بودنش با عالم طبیعت گرفتار است و آلودگی دارد. لذا میگوییم این عقل مشوب به وهم و رجس است. چون وهم و خیال که پاک نیستند. وهم و خیال ناپاکاند. آن که پاک است عقل است. عقل طهارت دارد. اینها به شرطی پاک هستند که به آن عقل اتصال یابند. اگر خود را در جوار عقل قرار دادند، پاک اند و در غیر اینصورت ناپاکاند. چرا ما از انسان کامل و امام زمان دور هستیم؟ چرا نمیتوانیم به انسان کامل برسیم؟ به این دلیل که مقیدیم و او مطلق است. مطلق پاک است و ما که مقیدیم نجسیم. تا این نجاسات را رفع نکنیم، [منظور نجس فقهی نیست بلکه نجس عرفانی و حقیقی است.] نمیتوانیم به وصال برسیم. مقید نجس است، مقید با مطلق چه نسبتی دارد؟ چه نسبت خاک را با عالَمِ پاک؟ أینَ التُّراب وَ رَبّ الأرباب؟! لذا به محض اینکه انسان از این نجس بودن و ناپاکی خارج شود، امام زمانش را میبیند. همینجا نشسته است و میبیند و صدای او را میشنود. ما چون در این قیود گرفتار هستیم، این قید دست و پای ما را بسته است و نمیتوانیم ببینیم.
این نطفهی نوریه، علم مطلق است. این نطفه، هم علم مطلق است و هم نور مطلق است. خداوند همهی کمالات و فضائل خود را به نحو اجمالی در این نطفه قرار داده است. این بحر مسجور نظام وجود است. بحر مسجور، علم مطلق خدا است. لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِاَنْجاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمّاتِ ثِيابِها. این جامهی وجودی او را، هیچ ناپاکی مس نکرده و نخواهد کرد و طهارت او طهارت علی الاطلاق است. لذا این نطفهی نوری علم مطلق است و خلقت ظاهر پیغمبر نیز از همین نطفهی نوری بوده است. هُوَ الَّذي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً یعنی آن جنبهی بشری پیغمبر نیز از این بوده است فَجَعَلَهُ نَسَباً وَ صِهْراً. و این نسب و صهر را نیز ان شاء الله برایتان عرض خواهم کرد. حقیقت این نطفهی نوری، کون جامع است. یعنی چه؟ یعنی نخست تمام حقایق در او مندرج است و دوم اینکه تمام عوالم در او مندرج است. چه عوالم ظاهر و چه عوالم باطن. چون این حقیقت و این نطفهی پاک و سفید ازلی است، ابدی نیز هست. هر شیء ازلی، ابدی است. نمیشود که چیزی ازلی باشد اما ابدی نباشد. ازل و ابد یک حقیقتاند. اول و آخر یک حقیقتاند. چون عالم طبیعت عالم حدود است، اول ما غیر از آخر ما است اما در امر لایتناهی، ازل و ابد یکی است، مبدأ و منتها یکی است. هُوَ الْأَوَّلُ وَ الاَخِرُ، یعنی همین هُوَ که اول است، همین هُوَ آخر است. لذا این هم ازلی و هم ابدی است. بنابراین پیغمبر به حیث اینکه حقیقت این نطفهی نوری را مشاهده کرد که ازلی و ابدی است، فرمود؛ کُلُّ حَسَبٍ و نَسَبٍ مَقطوعٌ إلّا حَسَبی و نَسَبی. همهی حسب ها و نسب ها فانی و ابتر است (إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ) مگر حسب و نسب من که کوثر است و مقطوع نیست بلکه ابدی است...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده