eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
155 دنبال‌کننده
885 عکس
2هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 🌸 🌸 پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: همانا در بهشت سرایی است بہ نام دارالفرح ڪه تنها ڪسانی بہ آن درآیند ڪه ڪودڪان را شاد ڪنند. 📙 ڪافى، ج ۶، ص۴۹ .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 💠سوخت جهنم💠 👈 هیزم آتش افروخته جهنم از چی هستش؟ استاد .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان (قسمت چهلم ) شرح هفت شهر عشق عطار نیشابوری منزل هفتم : فقر و فنا فنا در اصطلاح ادبیات عبارت از : فنا شدن ، نیست شدن، نیستی و زوال و در اصطلاح عرفان عبارت از آخرین مرحله در سیرالی الله است ، یعنی سیر تا رسیدن به حق.  فـــنا در اصطلاح  عرفان عبارتست از :" سقوط  اوصاف مـذمومه است از  سالک ،  که  بوسیله  کثرت ریاضت حاصل میگردد  و عــدم  احساس بعالم ملک و ملکوت  و استغراق  اوست در عظمت رب العزت و مشاهده  حــق تعالی ."  البته اين  مرحله ،  مرحله نيستی  و محو شدن  سالك است  از خود  و بــقای اوست در حــق تعالی  .  در اين حال  خود خواهی وی  به همراه  همه صفات مذموم  و ناپسند  نابود می شود  و وجودش  زنده می گردد به صفات  پسنديده و محموده ذات یگــانه و بی نــیاز . عرفا به این  باور هستند  که  «  فنا »   پايان  راه سير و سلوک «  هفت وادی  »  و شروع  بقاء  بالله  و يا  شروع سیر فی الله است.  در اين  حال سالک چنان غــرق درگاه ذات حـق  و حقیقت  شده  که فقط خودش ، آن  مـرحله  را  دیـده  و می تواند  به  آن  ایمان کــامل برسد .   چنانچه شیخ عطار سروده است : بعد از ایـن وادی فقر است و فنا  کی بــود اینجا  سخن گفتن  روا عــین  وادی  فــراموشی  بــــود  گنگی و کــری و بیهوشی  بـــود کلابازی در کتاب « التعرف »  چنین  نوشته است :                                                           فنآ آن است که بنده از خواهشات و لذائذ و بهره فانی  میشود  و برای او در چــیزی خواهشی نباشد  و حاسه تمــیز را از دست می دهد ،و بقای که به تعقیب آن می آید آن است که بنده  از آنچه   برای او  است  فانی میشود  و به آنچه که برای  خداوند سبحانه  است  باقی  بماند  ، و گفته  است : « بعضی میگویند   فنا  و بقأ  آن  است که تمام  حرکات بنده موافق حق باشد نه  مخالف  آن ، فانی از مخالفات بموافقات  باشد  و فانی از او صاف خود و باقی باوصاف  حق شود.           ــ ابوالقاسم «  قشیری »  در رابطه به فناء و بقاء  چنین  گفته است : ( فنا  سقوط او صاف مذمومه  و بقأ قیام اوصاف محموده است ، یعنی کسیکه  در دنیای  خود  به قلب خود  زهد نماید  «  یعنی  ترک  دنیا  را از  روی  قلب  نماید »  برای  او گفته  میشود  که  از رغبت و میل خود فنا شده است و وقتی در دنیا از رغبت خود  فناء شود درتوبه و بازگشت  خود  بصدق باقی  می ماند  «  پس مثل همچو  یک انسانی  که قلب او بدون ذکر پروردگارش  چیزی باقی نماند  کجا است » ؟!  ) ــ  خواجه عبدالله انصاری  از چهار قسم فنا صحبت کرده است :         ۱ــ فنا الخلق : آن است  که  سالک از هیچکس  نترسد  و به  جز از  ذات  خداوند   تبارک  وتعالی ،  به  احدی دیگری  رجا  و امید نبرد .               ۲ــ فنا الرغبه : سالک در این  مرحله  به  جز از  قرب  خداوند  سبحانه تعالی  به هیچ  چیز  دیگر میل و رغبت نمیکند .                                ۳ــ فنا الاراده  :  هیچ  آرزوی برای سالک  باقی  نمی ماند ، بلکه  مانند مرده  میباشد و هیچ  چیزی  را تقاضا نمی کند. ۴ــ فنا الافعال : برای سالک توانائی  انجام هیچ  فعلی باقی نمی ماند ،  بلکه او انجام  هر فعلی  را از  پروردگار خود اراده  میکند .    بقـــا  : بقا در اصطلاح  ادبیات  عبارت  از (  زیست ، زندگانی ، پایــداری ، همیشگی و پایندگی ) است و در اصطلاح عرفا عبارت از مرحله اول در ( سیر فی الله ) میباشد ، که آن رسیدن بمراد و لمس  و لذت کمالات قرب است. ادامه دارد.. التماس دعا صادقزاده
عشق و عرفان (قسمت چهل و یکم ) شرح هفت شهر عشق عطار نیشابوری منزل هفتم : فقر و فنا ادامه... و چون سالک در میخانه حیرت مست شد ،از در دیگر وارد بیابان فقر و فنا می گردد .فنا در حقیقت همان حیرت است که به کمال می رسد چنانکه حیرت نیز مستیی است که از ادراک توحید حاصل میشود ،بنابراین توحید کامل متضمن فنای معشوق است در عاشق: چیست توحید خدا ؟،افروختن خویشتن را پیش واحد سوختن و تحمل این سوختن تنها در مستی و بی خویشی حیرت میسر است ،و همین بی خویشی است که در وادی فنا به فراموشی و لنگی و کری و بیهوشی و در نهایت ،به خوشی محض منتهی می شود ،اینجا گم شدن سایه در آفتاب و موج و حباب بحر است .اینها جمع هستی و نیستی است که سالک به اعتباری هست و به اعتباری دیگر نیست : نبود او و بود چون باشد این ؟ از خیال و وهم بیرون باشد این منطق الطیر رسیدن پرندگان به درگاه سیمرغ : تا اینکه سیمرغ مقصود ،دری برگشود و هر نفس هزاران پرده بر گرفت تا مرغان جهانی بی حجاب دیدند ،عجب در عجب و نور در نور،پس سیمرغ آنان را از حیرت رهاند و بر مسند عزت نشاند و رقعه ای پیش روی آنان نهاد که چون مرغان در آن نگریستند حیرت بر حیرتشان بیفزود ،زیرا دیدند که داستان شگفت انگیز آنها از آغاز تا انجام ،همه در آن نامه پر اعتبار ثبت شده و دریافتند که آن شوق ، طلب، عشق ، و کشش اولیه در آنها نیز به عنایت سیمرغ بوده و در آن شرمساری غرق دریای نیستی شدند . پس در آن مقام قرب،چشم آرزو به جانب سیمرغ گشودند و در اینجا هیجان و حیرت مرغان به نهایت رسید چون به جای "سیمرغ " در برابر خود سی مرغ دیدند و آن سی مرغ کسی جز ایشان نبود . چون نظر در خود می کردند سی مرغ می دیدند و چون به جانب سیمرغ روی می آوردند باز همان سی مرغ به نظر می آمد و چون به یک نگاه در هر دو چشم می دوختند ،آن دو خود یک بودند . در این حیرت با زبان بی زبانی از آن حضرت سوال کردند و جواب معما را خواستار شدند که جواب آمد: هر که آید خویشتن بیند در او جان و تن هم جان و تن بیند در او چون شما سی مرغ اینجا آمدید سی در این آینه پیدا آمدید واگر چهل مرغ بودید ،مرا چهل مرغ می دیدید . و خطاب آمد که : شما هنوز خود را می نگرید و از گوهر ذات من بی خبرید و این همه وادی که پیموده اید و این همه دلاوری و پهلوانی که کرده اید باز در افعال و تجلیات فعلی ما سیر کرده اید و به وادی ذات و صفت نرسیده و از شعشعه ذات و تجلی صفات شرابی نخورده اید و اکنون خود را سی مرغ می بینید و سیمرغ می پندارید ،در حالیکه : ما به سیمرغ بسی اولیتریم زآنکه سیمرغ حقیقی گوهریم پس نگاه از خویش بر گیرید و خود را در من گم کنید تا مرا و خود را بیابید . پس مرغان به یک دم چون سایه در آفتاب محو شدند و دیگر کس را از ایشان خبر نماند: بعد از این نور به آفاق دهم از دل خویش که به خورشیدی رسیدیم و غبار آخر شد ادامه دارد.. التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 💎آیا از ماموریت فرشتگان، تدبیر هم هست؟ ↕️تلاوت تصویری با ترجمه گویا و تفسیر مختصر سوره نازعات آیات( ۱ تا ۵) 💚هر کس دل بسته تر به مادیات باشد،دل کندنش از آن سخت تر خواهد بود. «وَ النّازِعاتِ غَرْقاً» 💜لحظه مرگ، آغاز پاداش و کیفر است. «غَرْقاً ، نَشْطاً» 💛 هردسته از فرشتگان مأمور کاری مخصوص اند. «النّازِعاتِ ، اَلنّاشِطاتِ ، اَلسّابِحاتِ» 🧡 نشاط داشتن در انجام مأموریّت یک ارزش است. «وَ النّاشِطاتِ نَشْطاً» ❤️تمام هستی میدان کار فرشتگان است. «وَ السّابِحاتِ سَبْحاً» 💙 فرشتگان در انجام مأموریّت الهی بر یکدیگر سبقت می گیرند. «فَالسّابِقاتِ» 💜 فرشتگان، کار خود را به نحو احسن انجام می دهند. «غَرْقاً ، نَشْطاً ، سَبْحاً ، سَبْقاً» 💚با اینکه تدبیر هستی با خداست: «یُدَبِّرُ الْأَمْرَ»ولی خداوند به فرشتگان نیز اجازه تدبیر داده است. «فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً» 💛 فرشتگان در اداره و تدبیر مهارت لازم را دارند. «فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً» ❤️ تدبیر و مدیریّت امور، نیازمند نشاط و سبقت و چابکی است. «النّاشِطاتِ ، اَلسّابِحاتِ ، فَالسّابِقاتِ ، فَالْمُدَبِّراتِ» 🧡 نظام هستی تصادف نیست،بر اساس تدبیر است. فَالْمُدَبِّراتِ ... 💙تدبیر ارزشی است که به خاطر آن می توان سوگند یاد کرد. «فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً» .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 📌 مثل دانه‌های برف 🌅 امام حسن عسکری در آخرین ساعات زندگی، فرزند دلبند خود را در آغوش گرفتند و از روزهای تلخ و شیرین پیش رو برایش گفتند. از وصف یارانی که دنیا نمونه‌یشان را نداشته است. یارانی با ویژگی‌های عالی و نظمی بی‌نظیر. 📖 از جمله فرمودند: «فرزندم! گویى تو را می‌‏بينم هنگامى‏‌كه نصرت خدا بر تو نازل شده، ...دست‌ها پياپى به عنوان بيعت به ‏سوى تو دراز مى‌‏شود و یاران آن‌چنان کارها را به نظم و ترتیب درخواهند آورد که همچون دانه‌های دُرّ گرانبها که در رشته‌ای قرار گیرند، وجودت را احاطه می‌کنند.»[١] 🔅 امام علی نیز در وصف نظم و ترتیب‌ یاران حضرت این‌گونه سخن گفته‌اند: «گویا آنان را می‌نگرم؛ در هیبتی یکسان، قد و قامتی برابر و در جمال و برازندگی همانند و هم لباسند.»[۲] 🔰 یاران حضرت دارای نظم و تشکیلاتی مناسب با حکومت جهانی‌اند. با این که روابط گرمی (مانند پدر و فرزند) با مردم دارند، کارها را بر اساس اصولی محکم و روشن پیش می‌برند و تشکیلاتی بر اساس معیارهای اسلامی [از جمله نظم] در میانشان برقرار است.[۳[ 👈 کسی که برای زندگی خود برنامه‌ای ندارد، کسی که نمی‌داند از زندگی چه می‌خواهد، کسی که «هرچه پیش آید، خوش آید» را سرلوحهٔ زندگی خود کرده است، جایی در سپاه منظم حضرت ندارد. 📚 ۱. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۵ ۲. الملاحم و الفتن، ص ۱۴۸ ۳. چشم به راه مهدى (عليه السلام)؛ ص۳۸۳ .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ استاد اخلاق آیت الله : ✨نوری که به وسیلهٔ انجام عبادات بدست آورده ای ، با مرتکب شدن فعل حرام از بین نبر. بدان گناه تو را از امام زمان (علیه السّلام) دور می کند. .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ آیت الله : اگر فردی از اهل خانه (مثلا برادر) نماز نمی‌خواند و رفيق ناباب دارد و به موعظه هم گوش نمی‌دهد، بعد از نماز جعفر خصوصاً در سجده برای هدايتش دعا كنيد و تباكی نمائيد. درس .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سال نو معنوی.mp3
14.92M
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 🔷 سال نو معنوی 🔶آنچه خوبان همه دارند تو (ماه رجب) یک جا داری 📣 بخش دوم 📌 برگرفته از جلسات «مراقبات ماه رجب» @Aminikhaah .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
قطب نمای رغبت ها.mp3
16.07M
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 🔷 قطب‌نمای رغبت‌ها 🔶لیلة الرغائب منتهی به جمعه است، یعنی رغبت‌ها باید به امام زمان عج منتهی شود * تفاوت اعتقاد و اشتیاق * راهکار تبدیل عقیده به باور 📣 بخش سوم 📌 برگرفته از جلسات «مراقبات ماه رجب» ✅@Aminikhaah .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
رجب4-1.mp3
18.29M
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 💠 حریم حرم الهی 🔶 با طهارت وارد شو 🔷 یک عمر برای یک لبخند 📣 بخش چهارم 📌 برگرفته از جلسات «مراقبات ماه رجب» @Aminikhaah .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد امام باقر علیه السلام مبارک باد. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 ┏━━ °•🍃•°━━┓ @moosighi_salem ┗━━ °•🍃•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان قسمت چهل و دوم وچهل سوم شرح هفت شهر عشق عطار نیشابوری منزل هفتم :فنا ادامه... یکی دیگر از تقسیمات هفت شهر عشق ،به شرح زیر است: منزل اول : به معنی بازگشت از گناه و راه های پراکنده به سوی حق است. حال توبه تعبیر دیگری از حال طلب است که به آن دگرگونی یا احوال قلب گویند. داستانهای بسیار زیادی در ادبیات عرفانی وجود دارد که چگونه فردی عافل و سرگشته به صدای سروش غیبی یا مشاهده و دیداری عبرت انگیز یا سخن حکیم و قدیسی ،ناگهان دلش دگرگون شده و پای در وادی عشق نهاده است. منزل دوم : به معنی ترس، این ترس نگرانی سالک است از اینکه به سبب کاری ناپسند او را طرد کنند و شایسته راه عشق ندانند و از این رو سالک در این منزل در حال مراقبت نفس و چله نشینی است .بدین معنی که پیوسته در کمین نفس خود نشسته و هر دم خود را می نگرد تا مبادا کاری بر خلاف میل معشوق از او سر بزند. منزل سوم : و آن دست افشاندن است از هر چه سالک را در طریق به کار نمی آید و بار او را گران می کند .بدین سان ،زهد و پارسایی حقیقی مایه سبکی و تیزکامی سالک است. منزل چهارم : و آن تجلی این حقیقت است بر دل سالک که او مالک هیچ چیز نیست و اگر سلیمان است هم چنان مسکین است و معنی این آیه که خداوند فرمود : و غنی بالذات تنها خداست (فاطر 15) منزل پنجم : صبر آزمون پایداری سالک در سختی های راه عشق است .این آزمون برای طرد سالکان مدعی و سست رای است.اما حقیقت صبر ستم دیدن و هیچ نگفتن ،خواری کشیدن و خاموش ماندن نیست ،بلکه صبر تحمل هر رنجی است که برای رسیدن به مقصود چاره نیست. منزل ششم : توکل در میان هفت وادی ،به روایت عطار به تقریب با منزل توحید برابر است .توکل از کار تن زدن و کار ها به تقدیر سپردن نیست ،بلکه دریافت این معرفت است که جهد سالک و طاعات و خدمتهای او هر چند فریضه است ،اما بر آن تکیه نتوان کرد ،زیرا جهد سالک جز به فیض الهی نیست و اگر آن فیض منقطع گردد در راه فرو ماند. منزل هفتم : رضا که برابر فقر و فنا در هفت وادی مرغان است.رضا حالی است که در آن خواست و آرزوهای سالک همه در رضای الهی محو میشود و پیوسته "الهی رضا به قصائک "گوید. و از این خوشتر چیست که همه امور جهان اعم از غیب و شهادت به رضای سالک رخ می دهد،زیرا رضای او با رضای حق یکیست. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
عشق و عرفان (قسمت چهل و چهارم) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی  یکی از راه‌ها برای اینکه محبِ پروردگار شوی همین است که آرزو کنی که ای کاش محبت خدا در دلم بود و از دست خودت ناراحت شوی که چرا من عاشق خدا نیستم. به خودت نهیب بزنی که بایست قلبِ من حرم خدا باشد و غیر خدا را در آن ساکن نکنم؛ الْقَلْبُ‏ حَرَمُ‏ اللَّهِ‏ فَلَا تُسْكِنْ‏ حَرَمَ اللَّهِ غَيْرَ اللَّه (امام صادق(ع)، جامع الاخبار/ ص 185) پس یکی از راه‌هایش این است که خودمان را تقبیح و توبیخ کنیم که «چرا سرشار از محبت خدا نیستیم؟ چرا عاشق خدا نیستیم؟!»   اگر کسی به جایی نرسید یقین بدانید برای توبیخ نفسش، کم وقت گذاشته یک راه خوب برای سیر و سلوک؛ آرزوی خوبی‌ها و تحقیر بدی‌ها است •    امام کاظم(ع) می‌فرماید: «اینکه خودت را مذمت کنی، از چهل سال عبادت بالاتر است؛ ذَمُّكَ لِنَفْسِكَ أَفْضَلُ مِنْ عِبَادَتِكَ أَرْبَعِينَ سَنَة»(کافی/ ج 2/ ص 73) آرزوی خوبی‌ها و تحقیر بدی‌ها خودش یک راه خوب برای سیر و سلوک است. اگر کسی به جایی نرسید یقین بدانید که برای «توبیخ نفسش» کم وقت گذاشته و خوبی‌ها را آرزو نکرده است. و اگر کسی به جایی رسید بدانید که برای توبیخ و سرزنش نفسش وقت گذاشته و خوبی‌ها را آرزو کرده است؛ و منظور اصلی از خوبی‌ها همین «حبّ الله» است؛ نه اینکه انسان برود وقت بگذارد تا برخی صفات و فضائل نفسانی مثل تواضع و خوش‌برخوردی را کسب کند.  •    لازم نیست برای اینکه محب خدا شوید کارهای دیگر را ترک کنید، مثلاً به دنبال کسب روزی و پول در آوردن نروید، در این بحث از «دل» صحبت می‌کنیم نه از عمل. نحوۀ عمل کردن ما باید مثل راننده‌ای باشد که همۀ حواسش به مقصد و مسیر حرکت است ولی در همان حال با کلاچ و ترمز و دنده هم خیلی خوب و روان کار می‌کند. دلِ ما باید مدام به یاد خدا باشد و در عینِ حال امور دنیایی خودمان را هم انجام دهیم. باید به امور دنیایی مثل کار، روابط خانوادگی و اجتماعی خودمان کاملاً مسلط باشیم، ولی حواسمان به خدا باشد؛ مثل یک رانندۀ حرفه‌ای که به ترمز و کلاچ و دنده مسلط است ولی همۀ حواسش به راه و هدف است.    خدا شیرینی محبتش را از قلبی که دنبال شهوات برود می‌گیرد  •    درست است که باید به امور دنیایی مسلط باشیم ولی بحث بر سر این است که «دلت کجاست و عاشق چیست؟» این دل نباید عاشق دنیا باشد. خداوند به حضرت داود(ع) می‌فرماید: من شهوات را برای ضعفاء (بندگان ضعیف) قرار داده‌ام (یعنی بندگان ضعیفی که دلخوشی آنها در دنیا به شهوات است) پس تو خودت را درگیر شهوات نکن و مواظب باش که دلت را دنبال شهوات نیندازی و بپرهیز از اینکه قلبت به چیز کوچکی از شهوات تعلق خاطر داشته باشد. اگر دلت دنبال شهوات برود، کمترین عقوبتی که نصیبت خواهم کرد این است که شیرینی محبتم را از دلت برمی‌دارم. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ↕️تلاوت تصویری با ترجمه‌ گویا و تفسیر مختصر سوره نازعات( آیات ۵ تا ۱۰) 🍃دگرگونی نظام طبیعت از مقدّمات رستاخیز است. تَرْجُفُ الرّاجِفَهُ ... ⚡️ زلزله های قیامت در یک مرحله نیست، پی در پی هستند. اَلرّاجِفَهُ ... اَلرّادِفَهُ 🍃 در قیامت همه نگران نیستند، بعضی دلها دلهره دارند. «قُلُوبٌ» ⚡️ ارتباط عمیقی بین روح و جسم برقرار است. قُلُوبٌ ... واجِفَهٌ ، أَبْصارُها خاشِعَهٌ 🍃گروهی از مردم ،با طرح سؤالات تکراری،وقوع قیامت را انکار می کنند. «یَقُولُونَ أَ إِنّا لَمَرْدُودُونَ ؟» .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
قال امـام علی علیه السلام: □بدترین دشـــمن آدمی خشــم و شهــوت اوست پس هـرڪس آن دو را اخـتیار ڪند مقامش بالا می ‌رود و به هدفش می رســـد. 📚مــیزان الحڪـمه، ج ۸، ص ۴۴۷ ╭┈──────🍃 @ghoran_tasviri_akhlagh ╰───────➤🍎