🔰 بیست و یکم) دنیا از منظر قرآن (۱)
🔶 مجموعه لوح #نکات_ناب_قرآنی برشی از تفسیر #حجت_الاسلام_راجی در مسجد امام رضا علیه السلام دانشگاه فردوسی مشهد
🔷 هر روز یک موضوع، در #ماه_مبارک_رمضان
______________________
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
💠 کانال تفسیر قرآن
🆔 @soada_ir
🆔 @soada_tafsir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
@ghoran_tasviri_akhlagh
تمسخر ممنوع
⛔️در باطن تمسخر،تحقیر،خوار کردن،کشف عیوب،اختلاف افکنی، غیبت، کینه، فتنه، تحریک،انتقام و طعنه به دیگران در آن نهفته است
🚫ایمان،با مسخره کردن بندگان خدا سازگار نیست.«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا یَسْخَرْ»
⭕️کسی که مردم را از توهین به دیگران باز می دارد نباید در شیوه ی سخنش توهین باشد. «لا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ»
🚫مسخره،کلید فتنه،کینه و دشمنی است. لا یَسْخَرْ قَوْمٌ
⭕️در شیوه ی تبلیغ،آنجا که مسئله ای مهم است یا مخاطبان متنوّع هستند،باید مطالب تکرار شود. قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ / وَ لا نِساءٌ مِنْ نِساءٍ
🚫ریشه ی مسخره کردن،احساس خودبرتربینی است که قرآن این ریشه را می خشکاند و می فرماید:نباید خود را بهتر از دیگران بدانید،شاید او بهتر از شما باشد.«عَسی أَنْ یَکُونُوا خَیْراً»
⭕️ما از باطن و سرانجام مردم آگاه نیستیم،پس نباید ظاهربین،سطحی نگر وامروزبین باشیم. عَسی أَنْ یَکُونُوا خَیْراً
🚫عیب جویی از مردم،در حقیقت عیب جویی از خود است.«وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُمْ»
⭕️نقل عیب دیگران،عامل کشف عیوب خود است. «وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُمْ»
🚫 بد صدا زدن،یک طرفه باقی نمی ماند،دیر یا زود مسئله به دو طرف کشیده می شود. «لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقابِ»
⭕️مسخره کردن و بدنام بردن،گناه است و توبه لازم دارد. «وَ مَنْ لَمْ یَتُبْ فَأُولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ» (البتّه توبه تنها به زبان نیست،بلکه توبه ی تحقیر کردن،تکریم نمودن است.)
🚫 مسخره،تجاوز به حریم افراد است و اگر مسخره کننده توبه نکند،ظالم است. «فَأُولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ»
🔛تلاوت تصویری سوره حجرات آیه ۱۱
Salar Aghili - Sedaye Sorkhe Azadi (128).mp3
9.49M
🎵صدای سرخ آزادی🇮🇷
🎙سالار عقیلی
۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران گرامی و مبارک❤️
Homayoun Shajarian - Irane Man.mp3
6.64M
🎙 همایون شجریان
🎵 ایران من🇮🇷
آواز خوانی در شبم سرچشمه ی خورشید تو
یار و دیار و عشق تو سرچشمه ی امید تو❤️
ای صبح فروردین من! ای تکیه گاه آخرین
ای کهنه سرباز زمین! جام جهان ایران زمین!🇮🇷
ای در رگانم خون وطن! ای پرچمت مارا کفن
دور از تو بادا اهرمن
ایران من ایران من🇮🇷 ایران من ایران من ❤️
بسمه تعالی شانه
شرح لیلةالقدر
قسمت ۷
کمال و مراد انسان کامل، توجه تام به ذات حق متعال است. یَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِهِ و تنزّه عَن مجانسة مخلوقاته. این در توجه تامّ ذات به ذات است که اگر این توجه تام ذات به ذات نباشد، فیض در نظام وجود پخش نمیشود. فیض حق متعال که عام بر تمام ما سوی الله است به واسطه این توجه ذات به ذات انسان کامل است که خدا در آیینه وجود امام [المؤمن مرآة المؤمن] خود و کمالاتش را میبیند و کمالات خودش را ظاهر میکند. لذا یکی از اساتید ما میفرمودند که مطلوب بالذات حضرت بقیةاللهالاعظم (عج) این است که در این توجه باشد. لذا او ابدال و اوتادی دارد که بین انسان کامل و مردم واسطه و حجاب میشوند که حضرت را از این توجه خارج نکنند. هرچند او خود مظهر لایشغله شأن عن شأن است اما در بسیاری از موارد وقتی افراد به امام زمان توسل می کنند و اشخاصی میآیند و دستگیری میکنند امام زمان نیست بلکه ابدال و اوتاد امام زمان علیه السلام هستند. ما که نباید حشمتالله نظام وجود را از آن تخت و عرش توجه ذات به ذاتش برای اینکه میخواهیم ازدواج کنیم یا خانه بخریم و قرض داریم به پایین بکشیم! این اولیاء خدا حجاب نوری میشوند و نمیگذارند.
لذا برای انسان کامل توجه به مادون استغفار دارد. میفرماید که: یا لَیتَنی لَم یَخلُق مُحَمَّداً أبداً! چرا؟! همین که توجه به همین مقام محمدیت خود دارد استغفار می کند. لذا او میفرماید الفَقرُ فَخری، مرادش از فقر، فقر بعد از فقر و فقر فوق فقر است. فقر فوق فقر چیست؟ همان است که حضرت اباعبداللهالحسین علیهالسلام در دعای عرفه میفرماید که: خدایا، من در غنای خود فقیرم، چگونه در فقرم فقیر نباشم؟! لذا پیغمبر میفرماید کادَ الفَقرُ اَن یَکُونَ کُفرا. نزدیک است که فقر به کفر منجر شود چون ممکن است در فقر، شما فقر خود را در مقابل خدا ببینی و این دوئیت است. پس چه باید کرد؟ باید از این فقر هم فراتر بروی که از کفر خارج بشوی و بشود الفَقرُ فَخری. آنجا دیگر بین خدا و انسان کامل دوئیتی وجود ندارد. لاَ فَرْقَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهَا إِلاَّ أَنَّهُمْ عِبَادُكَ وَ خَلْقُكَ .
اربعین انسان کامل چیست؟ انسان کامل برای چه اربعین گرفته است؟ ای پیغمبر، شما که نفس مطلق مکتفی نظام وجود هستی، صادر اول هستی، شما که عصمتت عصمت تامّه است، علمت علم مطلق است، شما برای چه اربعین گرفتی؟! چه امر مهمی میخواهد واقع بشود که به پیغمبر خدا آنهم به حضرت ختمی مرتبت، به خاتم الانبیاء و خاتم علیالاطلاق رسولان میفرماید که در اربعین باش! آیا شنیدهاید که امیرالمؤمنین علیهالسلام اربعین داشته باشد؟! امام حسن و امام حسین علیهماالسلام چطور؟ ایشان که اربعین ندارند! اهلبیت ما اربعین نمیگرفتند. حضرت زهرا اربعین میگرفته؟! موسی پیغمبر است که اربعین دارد، وَ واعَدْنا مُوسي ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسي لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدينَ (اعراف/۱۴۲). او اربعین دارد چون موسی به مقام اطلاقی راه پیدا نکرده است. اگر به مقام اطلاق راه داشت که خطاب لن ترانی نمیشنید! موسی نمیتوانی! لذا او هم اقرار به توبه میکند و میگوید که من اولینِ مسلمانان به این مقام اطلاقی هستم. تو باید اربعین بگیری. شاید در اربعین جلوهای از جلوات مقام ختمی مرتبت به تو بخورد و تو رشد کنی. پیغمبر چرا باید اربعین بگیرد؟ این خانم چه حقیقتی است که خدا به حضرت ختمی مرتبت امر به اربعین میکند! و در این اربعین او توجه کن که جدا شدن و انقطاع از تمام ما سویالله و توجه مطلق به ذات حق متعال است، یعنی در توجه تام ذات به ذات قرار گرفته و حتی از خدیجه کبری که اول خانمی است که به اسلام ایمان آورده و صاحب مقام عصمت غیر استکفائیه است نیز باید جدا شود و در این ۴۰ روز جز خرمای بهشتی نخورَد، جز به مأکولات بهشتی تناول نکند. در توجه تام ذات به ذات حق متعال بود. چرا؟ چون ذات حق میخواهد در ذات حضرت ختمی مرتبت نزول اجلال فرماید نه اسماء و صفاتش! فاطمه اسمٌ مکنونٌ مخزون، صاحب مقام احدیت است. اللهُّم اسئلُک باسمِک الَّذی خَلَقتَه مِن ذاتِک و استَقَرَّ فیک فلا یَخرُج مِنکَ الی شَیئٍ أبَدا در این فلا یَخرُج مِنکَ الی شَیئٍ أبَدا. (زیارت آل یس، صحیفه مهدویه)
این حقیقت کنه فاطمی از ذات حضرت ختمی مرتبت و ذات حق متعال به جای دیگری تجلی نکرده است. همانجا مانده است و در کمون غیبی است. ذات احدی میخواهد نزول اجلال کند. در اینجا سخن بسیار است که؛
من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر
من عاجزم ز گفتن و خلق از شنیدنش
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
شرح مراتب نفس اماره
قسمت ۲۵
«فَاقْتُلُوا أَنفُسَكُمْ» (بقره/۵۴) یک تفسیر ظاهری این بود که قوم بنی اسرائیل در تاریکی یکدیگر را کشتند اما ما این آیه را در مراتب نفس ناطقهی خودمان تأویل میکنیم. یک نکتهی لطیفی پیرامون کشتن نفس این است که قاتل و مقتول یکی هستند. در مخالفت با هوای نفس مخالِف و مخالَف یکی هستند. آن کسی که با او مخالفت میکنیم خارج از ما و در مقابل ما نیست. به همین خاطر جهاد با نفس، جهاد اکبر نامگذاری شده است. چه کسی بر ما غلبه دارد و ما را از مسیر حق متعال دور میکند؟ خودمان. «أَعْدَي عَدُوِّكَ نَفْسَكَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيْكَ». چه کسی قرار است با این دشمنترین دشمن مبارزه کند؟ باز هم خودمان. چرا سخت است انسان با خودش مخالفت کند و نفسش را بکشد؟
«قَالُوا ادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُبَيِّن لَّنَا مَا هِيَ إِنَّ الْبَقَرَ تَشَابَهَ عَلَيْنَا وَإِنَّا إِن شَاءَ اللَّهُ لَمُهْتَدُونَ» (بقره/۷۰) بعد از تمام توضیحات در آیات پیشین باز هم میگویند این گاو برای مشتبه و مبهم شده است؛ اینگونه است که جهاد با نفس سخت است، در این جهاد، امر مشتبه میشود. چرا؟ چون میپندارند که «انّ الله خلق آدم علی صورته». نوعا اگر غلبهی نفس امّاره بر حالات و رفتار افراد را به آنها متذکر شوید، انکار میکنند. انسان تا به این مرتبه نرسد که نفس خودش را بقره ببیند، نمیتواند آن را بکشد. حالا چرا نفس خود را اینگونه نمیبیند؟ چون که خود را خلیفةالله میداند در حالی که اینگونه نیست. چون کسی که به مقام «وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي » رسیدهاست، پیش از آن تسویه شده است و به مقام استوا رسیده است. در ابتدای امر نفس انسان، نفس نباتی است. با مرور زمان به نفس حیوانی مبدل میشود. روح شهوت و غضب بر انسان غالب است و هنوز روح الهی در او دمیده نشده است. انسانی که به مقام «وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي» میرسد که دیگر ذبح نفس و مخالفت با هوای نفس ندارد. نفس او نفس الله است. امیرالمؤمنین علیه السلام نفسالله است و دیگر با نفس خودش که نباید مبارزه کند. او محل مشیتالله است و موافق نفس خودش است. نظام هستی تکوینا به وفق نفس او پیاده شدهاست. مخالفت نفس برای کسی است که بقره است و در مرحلهی حیوانیت متوقف شدهاست.
به انسانی که با ذبح نفس خودش به کمال و فعلیت میرسد، روحالایمان میدهند. او مؤمن به ولایت علیبنابیطالب علیهالسلام میشود. بالاتر از ایمان «وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ» است. بالاتر از آن هم دیگر مقام حضرت ختمی مرتبت است که آن روح اعظم است و از همهی ارواح بالاتر است. آنها دیگر جهاد و مخالفت با نفس ندارند. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودهاند: «عَلیکُم بالجهاد الأکبر». بر شما جهاد اکبر واجب است نه ما. نفس پیغمبر نفس الله است یعنی جان او آیینهی تمامنمای حق متعال است... تمام کمالات و اسماء و صفات حسنی الهی در او مندرج است لذا فرمودهاست: «نحن واللّه الأسماء الحسنى». اگر هم در ادعیه میبینید که اهلبیت علیهم السلام گریه میکنند برای این است که برای آنها توجه به این اسماءالله گناه است. اسم الله هم برای او قید است و میخواهد تنها به خدا توجه کند. اما ما از آنجایی که مقید و محدود هستیم، باید با قیود خودمان مبارزه کنیم. تنها یک قید خوب است و آن قید الهی است که همان خدایی شدن است و در واقع بیقیدی است. یعنی من تابع خدا هستم و در قید دنیا نیستم.
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلامی بڪنیم به آقای تنها
سلام تنهاترین آقا
سلام تنهاترین سردار
سلام ای عشق بی پایان
سلام ای یار بی یاران
سلام عزیز دل حضرت زهراء(س)
سلام امام مهربونم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚ســلام
✨طاعات و عبادات قبول
💚سـلام بر علی شیـرخدا
✨سـلام بر عدالت و صداقتش
💚سـلام برمردانگی و غیرتش
✨سـلام برشب زنده داریهایش
💚سلام برشجاعت، و مظلومیتش
✨سـلام بر فـرزندان پاکش
صبحتـون علـوی 🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴چون نامه جرم ما به هم پیچیدند
🏴بردند به دیوان عمل سنجیدند
🏴بیش ازهمگان گناه ما بود ولی
🏴ما را به محبت علی (ع) بخشیدند
🏴فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان 🏴علی علیه السلام تسلیت و تعزیت
4_293413254921716281.mp3
4.1M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
#قرآنتصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
💠تند خوانی جزء بیست و یکم🌸
🎙استاد معتز آقایی🌸
تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
12_21_Ghaseme_Musavi(Vijeye_Mah_Ramazan)_(www.rasekhoon.net).mp3
856.8K
♻️ دعای روز بیست_و_یکم ماه مبارک رمضان♻️
🎤استاد #موسوی_قهار
بسم الله الرحمن الرحیم
✨اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّهِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.
✅خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودىهایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى و قرار بده بهشت را برایم منزل و آسایـشگاه اى برآورنده حاجتهاى جویندگان.
#ادعیه_روزانه_ماه_رمضان
کانال
صوتهای دلنشین
هدیه به چهارده معصوم
@delneshinha
🍀🖤🍀🖤🍀🖤
بسمه تعالی شانه
شرح لیلةالقدر
قسمت ۸
لذا حق متعال به پیغمبر میفرماید که ای پیغمبر! در اربعین بنشین و پیغمبر در این چهله اش کجا رفته است؟ میفرماید من به معراج رفتم. معراج پیغمبر در این چهلهی غار حرا اتفاق افتاده است. معراج کجاست؟ دَنَی فَتَدَلیَ فَکاَنَ قَابَ قَوْسَینِْ أَوْ أَدْنیَ یعنی از این مرتبه إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیهِ رَاجِعونَ و قوس نزول و صعود هم فراتر رفته و به مهمانخانه و خلوتخانه سراح مطلق احدی باریافته است. آنجا فقط خدا هست و خدا هست و خدا و جز خدا کسی آنجا نیست.
درعدم افکندم آخر خویش را
وارهـاندم جـان پر تشویش را
پیغمبر را به معراج بردند و ایشان در این سفر خود، بویی استشمام میکند که شگفتا! متحیر میشود! رَبِّ زِدنِی فِيكَ تَحَيُّراً همین است، تحیر پیغمبر است! تحیر انسان کامل است! تحیر منِ انسان عادی نیست بلکه تحیر انسان کامل است که متحیرم این چه بویی است! منی که مبدأ روائح هستم، ای جبرئیل! من از یمنِ نظامِ هستی، از مقام نَفَس رحمانی، از مقام احدیت عالم وجود، یک بویی استشمام میکنم که این بو از تمام بوهای بهشتی برتر است!! یعنی چه بوهای بهشتی؟! یعنی بوی آدم، سلیمان، نوح، مریم، بوی حضرت موسی، عیسی، ابراهیم، همهی رایحه ها، بوی جبرئیل، میکائیل، اسرافیل، بوی ملائکهی مهیمین و مقربین، از همهی این روائح بالاتر است! و نکته در این است که آنها از این رایحه متأثرند نه این رایحه از آنها! این تأثر نمیپذیرد. این در موطن انفعالی قرار نمیگیرد. این در موطن فاعلیت، قاهریت و غلبه است. این رایحه بر تمام روائح عالم غلبه دارد. وقتی میگوییم رایحه، منظور این بوهای دنیایی نیست بلکه رایحهی وجود و هستی است. در حدیث کساء میخوانیم که امام حسن و امام حسین میگویند، رآئِحَةً طَیِّبَةً، این شامّهی حسنی و حسینی میخواهد، هر شامّه ای مگر میتواند بوی وجود حضرت فاطمه زهرا-سلامالله علیها- را ادراک کند؟! شامّهی علوی میخواهد، باید علی بشوی که بفهمی رآئِحَةً طَیِّبَةً کَاَنَّها رآئِحَةُ جَدّی رَسُولِ اللَّهِ. می خواهد بگوید که تو و رسول خدا رایحه یکسانی دارید. دو رایحه نیست. و همهی روائح و بوهای عالم و خود بهشت، اصلاً حقیقت بهشت رایحه است. نه اینکه بهشت چیزی باشد و رایحهای داشته باشد، خودِ بهشت رایحه است، ملائک رایحهاند. میخواهد بگوید که همهی مخلوقات عالمِ وجود از تو متأثرند. من که در این افق اعلای عالم وجود قرار گرفتهام، ای جبرائیل، میبینم که این رایحه بر تمام روائح عالم قهر و غلبه دارد و همهی رایحه ها زیر بال و پر این رایحهاند.
سپس جناب جبرئیل میفرماید که بله، خدا این رایحه را سیصدهزار سال قبل خلق کرده است. و منِ جبرائیل که عقل کل هستم نمیدانم که ارادهی خدا از خلقت او چه بوده است! بله جناب جبرئیل، تو نمیدانی! در حدیث کساء هم وقتی این ذوات مقدس به زیر کساء رفتند از خدا سوال کردی وَمَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ؟ نمیدانی زیر کساء چیست!! تو عاجز از فهم انسان کاملی چون تو شأن امیرالمؤمنین هستی! امیرالمؤمنین فرمود جبرئیل و میکائیل شئون ما هستند. خدا اینها را خادم و مطیع ما قرار داده است. اینها باید از ما تبعیت کنند.
این سیصد هزار سال قبل اشاره به چه چیز دارد؟ اشاره به عالم امر دارد که این بو و رایحه مربوط به عالم امر و ذات حق متعال است. عجب که وقتی پیغمبر جبرئیل را تمثل میکرد سیصدهزار بال میدید. این سیصدهزار، عدد کثرت و قوای عالم وجود است. این را در عالم امر خلق کرده و مبدأ این نور عالم امر است. لذا این نور همان قرآن است. إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ. این رایحه همان قرآن است. قرآن از عالم امر به عالم خلق آمده است. إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ...
ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
🐺خوردن گوشت حرام به دلیل...⤵️
🌺ایمان، تعهّدآور است و باید از یک سری افکار و اعمال دوری نماید. یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا
🍁برای جلوگیری از غیبت باید زمینه های غیبت را مسدود کرد.(راه ورود به غیبت،اوّل سوء ظن و سپس پیگیری و تجسّس است،لذا قرآن به همان ترتیب نهی کرده است.) اِجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ ... لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ
🌺گناه، گرچه در ظاهر شیرین و دلنشین است، ولی در دید باطنی و ملکوتی، خباثت و تنفّرآور است. «یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً» (باطن غیبت،خوردن گوشت مرده است و درباره هیچ گناهی این نوع تعبیر بکار نرفته است.)
🍁در شیوه نهی از منکر، از تعبیرات عاطفی استفاده کنیم. لا یَغْتَبْ ... أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ
🌺غیبت و بدگویی از دیگران حرام است، از هر سنّ و نژاد و مقامی که باشد. لا یَغْتَبْ
🍁 مردم باایمان، برادر و هم خون یکدیگرند. «لَحْمَ أَخِیهِ»
🌺 همان گونه که مرده قدرت دفاع از خود را ندارد، شخصی که مورد غیبت قرار گرفته است، چون حاضر نیست، قدرت دفاع ندارد. «مَیْتاً»
🍁غیبت کردن، نوعی درّندگی است. «یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً»
🌺غیبت، با تقوا سازگاری ندارد. لا یَغْتَبْ ... وَ اتَّقُوا اللّهَ
🍁تقوا، انسان را به سوی توبه سوق می دهد. «وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ تَوّابٌ»
🔛تلاوت تصویری سوره حجرات آیات ۱۲ و ۱۳
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
◾️چون امیرالمؤمنین علیه السلام به شهادت رسید، حسن بن علی علیه السلام فرمود:
ای مردم! در این شب مردی از میان شما رفت که گذشتگان بر وی پیشی نگرفته بودند
و آیندگان به او نخواند رسید.
او پرچمدار رسول خدا صلی الله علیه و آله بود که جبرئیل در طرف راست و مکائیل در طرف چپش بودند.
از میدان بر نمیگشت جز اینکه خدا به او فتح و پیروزی می داد.
🏴 شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام تسلیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
📽 سید بحرالعلوم در شب قدر از خدا چه خواست؟
🎙 #سخنرانی علامه حسن زاده آملی