eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
156 دنبال‌کننده
878 عکس
2هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_293413254921716288.mp3
4.04M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 💠تند خوانی جزء بیست و هشتم🌸 🎙استاد معتز آقایی🌸 تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
🤲اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّي فِيهِ مِنَ النَّوَافِلِ، 🤲وَ أَكْرِمْنِي فِيهِ بِإِحْضَارِ الْمَسَائِلِ، 🤲وَ قَرِّبْ فِيهِ وَسِيلَتِي إِلَيْكَ مِنْ بَيْنِ الْوَسَائِلِ، 🤲 يَا مَنْ لا يَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّينَ. ❤️خدایا بهره ام را در این ماه از مستحبات فراوان کن، ❤️ و مرا با تحقق درخواستها اکرام فرما، ❤️و از میان وسایل وسیله ام را به سویت نزدیک کن، ❤️ ای که پافشاری اصرارورزان مشغولش نسازد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمله‌ای ماندگار از شهید آوینی 🔰 برشی از سخنرانی ، به مناسبت ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید آوینی 🔸 دریافت نسخه با کیفیت 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۱۵ جناب مولی عبدالصمد همدانی در بحر المعارف می‌گوید، بدایت ائمه نهایت مقام انبیاء است و حکما و عرفای عظام می فرمایند که جسم متروح اهل بیت اشرف از ارواح مومنین است. این نکته‌ی بسیار شریفی است. قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرً می‌خواهد بگوید که اسم دیگر پیغمبر بشر است [که ماه محرم عرض کردم] هُوَ الَّذي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً یعنی این هیکل نوریه حضرت ختمی مرتبت را از این ماء الولاء و از این نطفه‌ی نوریه و ازلی خلق کردم. قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ. در این مِثْلُکُمْ حرف بسیار است. یعنی بشریت من مرتبه‌ی مثال شما است. یوحی إلَی أَنَّما إلهُکُمْ إِله واحِد. نه إلهُی إِله واحِد! اله من واحد نیست، اله من ذات غیبی است. اله من مقام احدیت است، اما اله شما واحد است. قصد ورود به این بحث را ندارم و بیشتر می خواهم موضوع این نطفه‌ی نوریه را بیان کنم که این نطفه لیلة‌القدر است و نور ازلی الهی است که هیاکل ماهیات به نور غالب او ظاهر شده‌اند لذا یکی از اسماء الهی غالب است. حضرت علامه در هزار و یک نکته پیرامون اسم غالب حق متعال می‌فرمایند: اسم غالب حق متعال دو کار انجام می‌دهد. یک اینکه اعدام معدوم می‌کند. معدوم را اعدام می‌کند یعنی به هر چیز عدمی، وجود می دهد. خاصیت غالب این است که غلبه دارد. بر چه چیزی غلبه دارد؟ بر معدوم غلبه دارد. بر موجود که غلبه ندارد، غالب بوده است که این موجود شده است. اسم غلبه‌ی حق متعال بر موجودات ساری و جاری نیست، آن اسماء دیگر است، او غلبه پیدا کرده است که این موجود شده است. هنر و کمال در این است که بر معدوم غلبه می‌کند. به معدوم، خلعت وجود می‌دهد زیرا اعدام معدوم، می شود موجود. فاقد کل مفقود می‌شود موجود. إن الله خَلَقَ الأشیاءَ مِن عَدَم یعنی معدوم را به اسم غالب خود اعدام کرد. یکی دیگر هم که می‌فرماید اسم غالب از ماهیات و ممکنات سلب بطلان می‌کند. تا وجود بر ممکن ترجیح پیدا نکند که موجود نمی‌شود. در علم الهی است. ممکن است باشد و ممکن است نباشد. لذا نسبت عدم و وجود به او علی السویه است. باید یک ترجیح بر او غالب شود. وقتی که رجحان بر او غالب شد، آن ممکن موجود می‌شود. می‌شود واجب الوجود بالغیر. می‌فرماید اسم غالب از ماهیات و ممکنات سلب بطلان می‌کند. یعنی چه؟ یعنی خلعت وجود به آنها می‌بخشد. که جاءَ الْحَقُّ، به اسم غالبش وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا. زَهَقَ الْباطِلُ یعنی بَطَلَ الْباطِلُ. حق به اسم غالبش باطل را زهوق می‌کند. باطل را باطل می‌کند یعنی به او خلعت وجود می‌دهد. این نطفه‌ی نوری که كُنْتَ نُوراً فِي الاَْصْلاَبِ الشَّامِخَةِ وَالاَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ، این نور، نور ازلی است. به این نور، تمام هیاکل ماهیات و ممکنات به منصه‌ی ظهور و وجود و بروز می رسد. یعنی این نطفه است که اصل و ریشه‌ی هرچیزی است. أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة به این نطفه‌ی نوری. من به این نطفه‌ی نوری تاکید دارم. این نطفه‌ی نوری لیلة‌القدر است.  نکته‌ی لطیف و شریف دیگر این است که می‌فرماید كُنْتَ نُوراً فِي الاَْصْلاَبِ الشَّامِخَةِ وَالاَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِاَنْجاسِها. جاهلیت یعنی چه؟ یعنی صرفا در زمان ابوسفیان و ابوجهل؟! خیر بطور مطلق جهل نمی‌تواند هیچ اثری به این نطفه داشته باشد. چرا؟ چون این نطفه نور مطلق است و نور مطلق نیز علم است. علم مطلق است. جهل نمی‌تواند علم مطلق را مس کند. اگر به اندازه‌ی ارزنی جهل، علم مطلق را مس کند، او را از اطلاق می‌اندازد و او دیگر علم مطلق نیست. علم او علم مقید می‌شود. جاهلیت او را نجس کرده است. لذا هر امر مقیدی نجس است. هر محدودی نجس است. اگر قرآن هم می‌فرماید وَ يَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ چون عقل رها و مرسل است، نجاست ندارد. نه رجس است و نه نجس است. رجس نجس است و ناپاکی است. إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً. اسم طاهر از اسماء الهیه است و اینها طهارت مطلقه هستند و هیچ رجائسی اینها را مس نکرده است و اینها عین پاکی و طهارت هستند. عقل نیز چون مقید نیست و مطلق است، طهر و طاهر و طهور و طیهور و طیهار است... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه خدایا، این روزه ای که در این ۲۸ روز گرفتیم و نخوردیم و نیاشامیدیم بضاعت ما همین بود. چه رندانی که فی المثل بنا به عذر شرعی خوردند و آشامیدند اما افطار و خوردن ایشان خیلی بهتر از  این گرسنگی و تشنگی ظاهری ما است. حَبَّذَا نَوْمُ الأَْكْيَاسِ وَ إِفْطَارُهُم، هذا بضاعتنا... گاهی به خدا می‌گویم درست در برابر حقیقت بی منتهای جمال و جلال شما اعمال و معرفت ما هیچ است، أینَ التُّراب وَ رَبّ الاَرباب؟! تو پادشاه عالم وجودی!! ولی خب بالاخره در طول تاریخ یک خانمی هم بوده که یک کلاف نخی برداشت و رفت برای خریدن یوسف. اما همان کلاف به ظاهر بی ارزش مَثَل شد... و خدایا تو این را مثل کردی!!  یک مورچه‌ای هم بود که ران ملخی برداشت و به پیشگاه حضرت سلیمان برد. خدایا تو این را هم مثل کردی... خدایا! این ران ملخ را از ماهم قبول کن دیگر... بالاخره بِکَ یا الله گفتیم، قرآنی گشودیم و روزه ای گرفتیم و دعای کردیم اینها همه اش ران ملخ است دیگر... خودت به این ران ملخ ارزش دادی و آن را ضرب‌المثل کردی که موری ران ملخی برای سلیمان برد. جناب سلیمان حشمت‌الله ران ملخ می‌خواهد چه کند؟! به چه دردش می‌خورد؟! اما چه کنیم که هذا بضاعتنا... این بضاعت ماست. خدایا ما همین اندازه ايم، وَ مَا أَنَا یَا رَبِّ وَ مَا خَطَرِی؟! همه‌ی این اعمال و عبادات ما، ران ملخی است پیشکش درگاه بلند تو... اتفاقا اگر توانستید همین ران ملخ را هم نبرید. وَفَدْتُ عَلَی الْکَریمِ بِغَیْرِ زادٍ مِنَ الْحَسَناتِ وَ الْقَلْبِ السَّلیمِ؛ وقتی که [جناب سلمان] بر کریم وارد شدی دست خالی وارد شو. وَ حَمْلُ الزَّادِ أَقْبَحُ کُلِّ شَیْءٍ إِذاَ کَانَ الْوُفُودُ عَلَی الْکَرِیمِ... خیلی زشت است که چیزی با خودت به نزد کریم ببری. مثل حکایت آن مرد و زن فقیر که پس از مجادله فراوان گفتند که چه چیزی به نزد پادشاه ببریم که به ما چیزی بدهد؟ گفتند که  یک کوزه آبی ببریم... او هم با کوزه آب رفت و دید که سبحان الله! چه زمزمی! چه کوثری! اما خدا می‌خرد. می‌گوید خدایا دارایی من همین یک کوزه آب است دیگر... پادشاهی در بیابان گم شده بود. به سیاه چادری رسید که خانواده ای جز یک بز از دار دنیا چیزی نداشتند. برای تجلیل این میهمان، از شیرش به او نوشاندند و سپس بز را سر بریدند و او از  گوشتش خورد. پادشاه توانست به شهر بگردد. او همه حکما و وزرا را جمع کرد و گفت که برای من چنین چیزی اتفاق افتاد و این مادر و فرزند از دار دنیا فقط یک بز داشتند؛ از شیرش به من دادند و سپس آن را ذبح کردند و مرا از گرسنگی نجات دادند. از حکما و وزرا پرسید که اینها هرچه داشتند به من دادند. من به اینها چه بدهم که جبران کنم؟! من هم باید همه‌ی مُلکم را به اینها بدهم... اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ... خدا در عوض علی اصغر اباعبدالله الحسین علیهما السلام باید به او چه بدهد؟! اگر خدا همه‌ی خدایی اش را به اباعبدالله الحسین بدهد به نظر شما زیاد داده؟! امام حسین همه‌ی هستی اش را در راه خدا داد... حضرت علی اصغر علیه‌السلام مظهر لطافت مطلق حق متعال است. هرگاه دچار روزمرگی ها و گرفتاری ها شدید کافی است اندک توجهی به حضرت علی اصغر کنید، بلافاصله لطیف می‌شوید. اللَّهُ لَطِيفٌ بِعِبَادِهِ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ (شوری/۱۹) چون خدا لطیف است به هرکس بخواهد روزی می‌دهد. یعنی چه؟! یعنی تمام رزق عالم از علی اصغر علیه‌السلام است. رزق، تنزل یافته از اسم لطیف حق متعال است. التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_293413254921716497.mp3
4.06M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 💠تند خوانی جزء بیست و نهم🌸 🎙استاد معتز آقایی🌸 تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
🤲اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ 🤲و ارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ 🤲 و طَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ 🤲 یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین. 🌹خدایا بپوشان در آن با مهر و رحمت 🌹و روزى كن مرا در آن توفیق و خوددارى 🌹و پاك كن دلم را از تیرگیها و گرفتگى‌هاى تهمت 🌹اى مهربان به بندگان با ایمان خود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ghoran_tasviri_akhlagh 🔺حمایت، انحراف و پیمان شکنی 🌸تشویق خوبان و تهدید منحرفان، در کنار هم لازم است. لِیُدْخِلَ الْمُؤْمِنِینَ/ وَ یُعَذِّبَ الْمُنافِقِینَ 🍂 سوء ظنّ به خدا، کار منافقان و مشرکان است«الظّانِّینَ بِاللّهِ ظَنَّ السَّوْءِ» 🌸-منافقان و مشرکان،در شیطنت و انحراف،همفکر و همراه یکدیگرند.«الظّانِّینَ بِاللّهِ ظَنَّ السَّوْءِ» 🍂منافق و مشرک،در دنیا و آخرت از رحمت الهی به دور هستند. «غَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصِیراً» 🌸پیامبر در همه حال ناظر و گواه بر اعمال ماست. «شاهِداً» 🍂وظیفه پیامبر،نظارت بر اعمال و بیم و بشارت است. «شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِیراً» و وظیفه مردم،دفاع از حریم الهی و پیامبر خدا و تکریم اوست. «لِتُؤْمِنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ» 🌸لازمه ی ایمان،حمایت و حراست از حریم دین و رسول خداست. 🍂همواره باید یاد خدا باشیم و آغاز روز و پایان آن بهترین وقت ذکر و دعاست. «تُسَبِّحُوهُ بُکْرَهً وَ أَصِیلاً» 🌸بیعت گرفتن از مردم،منافاتی با توحید و توکّل ندارد. «یُبایِعُونَکَ» 🍂حمایت رهبری الهی،حمایت خداوند را در پی دارد. یُبایِعُونَکَ/ یَدُ اللّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ 🍂 به بیعت و حمایت مردم مغرور نشوید که قدرت خدا،بالاتر از هر قدرتی است. «یَدُ اللّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» 🌸پیمان شکنی،خودشکنی است. «فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ» 🍂عاقبت خوبان و بدان را برای مردم بیان کنید تا خود با مقایسه انتخاب کنند. فَمَنْ نَکَثَ/وَ مَنْ أَوْفی 🔛 تلاوت تصویری و ترجمه گویا سوره آیات ۶تا۱۰
ما را به دعا کاش فراموش نسازند رندان سحرخیز که صاحب نفسانند 🤲🌹🤲 آنانکه به عطر نفس و ذکر مناجات خورشید جهان تاب به شام دگرانند 🤲🌹🤲 یارب تو به خوبان جهان رحم بما کن از ظلمت فردای قیامت تو رها کن 🤲🌹🤲 👇 ╭┈──────🍃 @ghoran_tasviri_akhlagh ╰───────➤🍎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمید معصومی نژاد,روم گزارش از شهری که به عذاب قوم لوط گرفتار شدن و تبدیل به سنگ شدن😱😱 وَإن مِن قَريَةٍ إلَّا نَحنُ مُهْلِكُوهَا قَبلَ يَومِ القِيَامَةِ أو مُعَذِّبُوهَا عَذَابًا شَدِيدًا كَانَ ذَٰلِکَ فِی الكِتَابِ مَسطُورًا ( اسراء / ۵۸ ) و هیچ شهر و دیاری نیست جز آنکه ما پیش از روز قیامت اهل آن شهر را یا هلاک کرده یا آن را سخت عذاب مى‌كنيم . این حکم در کتاب مسطور است.
بسمه تعالی شانه دعای روز آخر ماه مبارک رمضان - اقبال الاعمال سیّد بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال برای روز آخر ماه مبارک رمضان این دعا را نقل کرده است: اللَّهُمَّ إِنَّكَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ تَفَضَّلْتَ عَلَيْنَا فَهَدَيْتَنَا وَ مَنَنْتَ عَلَيْنَا فَعَرَفْتَنَا وَ أَحْسَنْتَ إِلَيْنَا ، فَأَعَنْتَنَا عَلَى أَدَاءِ مَا افْتَرَضْتَ عَلَيْنَا مِنْ صِيَامِ شَهْرِكَ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَكَ‏ الْحَمْدُ بِمَحَامِدِكَ كُلِّهَا عَلَى جَمِيعِ نَعْمَائِكَ كُلِّهَا حَتَّى يَنْتَهِيَ الْحَمْدُ إِلَى مَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى [تَرْضَاهُ‏] وَ هَذَا آخِرُ يَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ، فَإِذَا انْقَضَى فَاخْتِمْهُ لَنَا و الشهادة [بِالسَّعَادَةِ] وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ وَ الرِّزْقِ الْوَاسِعِ الْكَثِيرِ الطَّيِّبِ الَّذِي لَا حِسَابَ فِيهِ وَ لَا عَذَابَ عَلَيْهِ وَ الْبَرَكَةِ وَ الْفَوْزِ بِالْجَنَّةِ وَ الْعِتْقِ مِنَ النَّارِ وَ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْهُ وَ أَهِلَّهُ عَلَيْنَا بِأَفْضَلِ الْخَيْرِ وَ الْبَرَكَةِ وَ الْكَرَامَةِ وَ السُّرُورِ عَلَيَّ وَ عَلَى أَهْلِي وَ وَالِدَيَّ وَ ذُرِّيَّتِي يَا كَرِيمُ، اللَّهُمَّ هَذَا (شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ‏ [أَنْزَلْتَ فِيهِ الْقُرْآنَ‏] هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ) وَ قَدْ تَصَرَّمَ فَأَعُوذُ بِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ أَنْ تَغِيبَ الشَّمْسُ مِنْ هَذَا الْيَوْمِ أَوْ يَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ لَكَ قِبَلِي ذَنْبٌ أَوْ تَبِعَةٌ تُرِيدُ أَنْ تُعَذِّبَنِي بِهَا [عَلَيْهَا] يَوْمَ أَلْقَاكَ ، أَيْ مُلَيِّنَ الْحَدِيدِ لِدَاوُدَ أَيْ كَاشِفَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ عَنْ أَيُّوبَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ وَ هَبْ لِي فَكَاكَ رَقَبَتِي مِنَ النَّارِ وَ كُلُّ تَبِعَةٍ وَ ذَنْبٍ لَكَ قِبَلِي، وَ اخْتِمْ لِي بِالرِّضَا عَنِّي وَ الْجَنَّةِ يَا اللَّهُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الْمُبَارَكِينَ الْأَخْيَارِ وَ سَلِّمْ تَسْلِيماً. 》 《 خداوندا، تو مهربان‌ترين مهربانان هستى و معبودى جز تو وجود ندارد، بر ما تفضّل نمودى و هدايتمان كردى و بر ما منّت نمودى و [خود را] به ما شناساندى و به ما نيكى كردى و ما را بر اداى روزه‌ى ماه خود، ماه رمضان كه بر ما واجب گردانيده‌اى، يارى دادى. پس ستايش تو را به همه‌ى ستايش‌هاى تو بر همه‌ى نعمت‌هايت، تا اين‌كه ستايش به آنچه دوست دارى و مى‌پسندى، منتهى گردد و اين آخرين روز ماه رمضان است. پس هرگاه به‌سر آمد، آن را براى ما همراه با نيكبختى [شهادت] و رحمت و آمرزش و روزى گسترده و فراوان و پاكيزه، كه نه از ما حساب بكشى و نه در برابر آن كيفر كنى، و بركت و دست يافتن به بهشت و آزادى از آتش جهنّم به پايان آر و  آن را آخرين ديدار ما با ماه رمضان قرار مده و هلال آن را با برترين خير و بركت [و كرامت] و شادمانى براى من و خانواده و پدر و مادر و فرزندانم، بر ما برآور، اى بزرگوار. خدايا، اين همان ماه رمضانى است كه قرآن را در آن براى هدايت مردم و به عنوان نشانه‌هاى روشن از هدايت و جداسازى [حق از باطل] فروفرستاده‌اى [فروفرستاده‌شده است] به پايان رسيد. پس به روى [اسما و صفات، يا ذات] بزرگوارت پناه مى‌بريم كه آفتاب اين روز غروب يا سپيده‌دم اين شب طلوع كند و گناه يا كار زشت پيامددارى داشته باشم كه بخواهى در روزى كه تو را ملاقات مى‌كنم، به واسطه‌ى آن مرا عذاب كنى. اى نرم‌كننده‌ى آهن براى حضرت داوود، اى برطرف‌كننده‌ى اندوه بزرگ از حضرت ايوب، بر حضرت محمّد و اهل بيت او درود فرست و آزادى از آتش جهنّم و همه‌ى گناهان پيامددار و ناروا را كه دارم، به من ارزانى دار و كار مرا به خشنودى خود و بهشت ختم كن. اى خدا اى مهربان‌ترين مهربانان، بر حضرت محمّد و اهل بيت خجسته و نيك او درود و به نحو شايسته سلام بفرست. 》 التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۱۶ ..عقل‌های ما نیز از آن حیثی که مقید است یعنی گرفتار است و به اطلاق نرسیده، عقل جزئی است. عقل جزئی نمی‌تواند انسان را به آن کمالات برساند. اما همین عقل از حیث اتصالش به عقل کل طاهر و پاک است. از حیث قید و مقارن بودنش با عالم طبیعت گرفتار است و آلودگی دارد. لذا می‌گوییم این عقل مشوب به وهم و رجس است. چون وهم و خیال که پاک نیستند. وهم و خیال ناپاک‌اند. آن که پاک است عقل است. عقل طهارت دارد. اینها به شرطی پاک هستند که به آن عقل اتصال یابند. اگر خود را در جوار عقل قرار دادند، پاک اند و در غیر اینصورت ناپاک‌اند. چرا ما از انسان کامل و امام زمان دور هستیم؟ چرا نمی‌‌توانیم به انسان کامل برسیم؟ به این دلیل که مقیدیم و او مطلق است. مطلق پاک است و ما که مقیدیم نجسیم. تا این نجاسات را رفع نکنیم، [منظور نجس فقهی نیست بلکه نجس عرفانی و حقیقی است.] نمی‌توانیم به وصال برسیم. مقید نجس است، مقید با مطلق چه نسبتی دارد؟ چه نسبت خاک را با عالَمِ پاک؟ أینَ التُّراب وَ رَبّ الأرباب؟! لذا به محض اینکه انسان از این نجس بودن و ناپاکی خارج شود، امام زمانش را می‌بیند. همین‌جا نشسته است و می‌بیند و صدای او را می‌شنود. ما چون در این قیود گرفتار هستیم، این قید دست و پای ما را بسته است و نمی‌توانیم ببینیم. این نطفه‌ی نوریه، علم مطلق است. این نطفه، هم علم مطلق است و هم نور مطلق است. خداوند همه‌ی کمالات و فضائل خود را به نحو اجمالی در این نطفه قرار داده است. این بحر مسجور نظام وجود است. بحر مسجور، علم مطلق خدا است. لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِاَنْجاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمّاتِ ثِيابِها. این جامه‌ی وجودی او را، هیچ ناپاکی مس نکرده و نخواهد کرد و طهارت او طهارت علی ‌الاطلاق است. لذا این نطفه‌ی نوری علم مطلق است و خلقت ظاهر پیغمبر نیز از همین نطفه‌ی نوری بوده است. هُوَ الَّذي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً یعنی آن جنبه‌ی بشری پیغمبر نیز از این بوده است فَجَعَلَهُ نَسَباً وَ صِهْراً. و این نسب و صهر را نیز ان شاء الله برایتان عرض خواهم کرد. حقیقت این نطفه‌ی نوری، کون جامع است. یعنی چه؟ یعنی نخست تمام حقایق در او مندرج است و دوم اینکه تمام عوالم در او مندرج است. چه عوالم ظاهر و چه عوالم باطن. چون این حقیقت و این نطفه‌ی پاک و سفید ازلی است، ابدی نیز هست. هر شی‌ء ازلی، ابدی است. نمی‌شود که چیزی ازلی باشد اما ابدی نباشد. ازل و ابد یک حقیقت‌اند. اول و آخر یک حقیقت‌اند. چون عالم طبیعت عالم حدود است، اول ما غیر از آخر ما است اما در امر لایتناهی، ازل و ابد یکی است، مبدأ و منتها یکی است. هُوَ الْأَوَّلُ وَ الاَخِرُ، یعنی همین هُوَ که اول است، همین هُوَ آخر است. لذا این هم ازلی و هم ابدی است. بنابراین پیغمبر به حیث اینکه حقیقت این نطفه‌ی نوری را مشاهده کرد که ازلی و ابدی است،  فرمود؛ کُلُّ حَسَبٍ و نَسَبٍ مَقطوعٌ  إلّا حَسَبی و نَسَبی. همه‌ی حسب ها و نسب ها فانی و ابتر است (إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ) مگر حسب و نسب من که کوثر است و مقطوع نیست بلکه ابدی است... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه جهان بر ابروی عید از هلال وسمه کشید هلال عید در ابروی یار باید دید در اسرار رویت هلال ماه رمضان و شوال هست که «تاهنگامی که هلال معرفت در افق دل های عارفان، از اسم الهی "رمضان" طلوع نکرده، روزه واجب است، و چون هلال معرفت در افق دل های عارفان از اسم الهی "فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ" طالع گردید، افطار بر ارواح -از السَّمَاوَاتِ- و بر اجسام -از وَالْأَرْضِ- واجب می‌شود، وطلوع در اینجا به معنی"ظهر = آشکار گشت" می‌باشد، چون هلال معرفت در پرتو خورشید غارب و پنهان است.» قمر مظهر ولایت تامه الهیه است، خداوند طاعات و عبادات همگان از مؤمنین و محبین را قبول درگاهش بفرماید، بدان قبول هر عملی از اعمال موقوف به معرفت و رویت هلال ولایت در قلب عامل و عمل است کما اینکه در روایت فرمود، «تَمَامُ الْحَجِّ لِقَاءُ الْإِمَام» و تمام، کمال است یعنی کمال حج به لقاء نور امام در قلب حاجی و در تمام مناسک حج است از اینرو است که قرآن به حاجی که قاصد است میگوید در حج که قصد است مقصد را امام قرار بده نه خانه‌ی از سنگ و گل را که آن نشان است و این صاحب نشان!! «وَأَذِّن فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَىٰ كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِن كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ» (حج/۲۷) شما این مطلب را در تمام اعمال عبادی توسعه بده و بگو، تمام الصوم لقاء الامام و تمام الصلوة لقاء الامام.... کمال روزه این است که در انجام آن هلال ولایت از افق قلب انسان متجلی شود. بدون معرفت به ولی الله الاعظم چه عیدی و چه فطری؟!! عید وقتی است که نور ولایت مطلقه در قلب سالک الی الله متجلی شود فهذا یوم العید. مانع رویت هلالِ قمرِ ولایت، حجاب اعمال و افکار ماست وگرنه آن نور نیّر الهی هرگز در محاق نبوده است. آفتابی چنین درخشنده دیده ها در حجاب یعنی چه نفس آدمی را به مثل پرده تاریک شب بدان که ظلمت اش همه‌ی آفاق و انفس جان او را گرفته است، به عبودیت و معرفت و تطهیر باطن، شمس و قمر ولایت در قلب او طلوع می‌کند. اینجا همان موطن ظهور قیامت است که شمس و قمر یکی می‌شود: «وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ» (قیامت/۹). به محض طلوع ماه که در شب اول رخ می‌دهد، عید سالک آغاز می‌شود هرچند رویت ماه شب اول سخت است اما برقی است که چون بدرخشد خرمن سالک الی الله را آتش می‌زند و مسیر حرکت او را روشن می‌کند؛ «يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ...» (بقره/۲۰) خنک آنکه لیلةالبدر كه ليلة القدر است در جانش تجلی کرد؛ «سَتَرَوْنَ رَبَّكُمْ كَمَا تَرَوْنَ القَمَرَ لَيْلَة البَدْر»، فهذا معنی الظهور و الفرج، «فَانتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِينَ»، در معکم نیک تأمل و اندیشه شود. باید ظلمت شب را به نور ایمان خرق کرد تا ماه ولایت تلألو کند، إقرأ وارق... انشاالله نور ولایت مطلقه در قلب شما سالک الی الله متجلی شود واز مخلصین ومجاهدین در رکابش حضرت رب الارباب روزیتان کند عیدفطر مبارکتان التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا