eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
156 دنبال‌کننده
878 عکس
2هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Joze30.mp3
4.29M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 💠تند خوانی جزء سی ام🌸 🎙استاد معتز آقایی🌸 تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
🔴 دعا برای امام زمان ارواحنا فداه هنگام خروج برای نماز عید فطر 🔵 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی وَلِیِّکَ الْمُنْتَظِرِ أَمْرَکَ‏ الْمُنْتَظَرِ لِفَرَجِ أَوْلِیَائِکَ اللَّهُمَّ اشْعَبْ‏ بِهِ الصَّدْعَ وَ ارْتُقْ بِهِ الْفَتْقَ وَ أَمِتْ بِهِ الْجَوْرَ وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ وَ زَیِّنْ بِطُولِ بَقَائِهِ الْأَرْضَ وَ أَیِّدْهُ بِنَصْرِکَ وَ انْصُرْهُ بِالرُّعْبِ وَ قَوِّ نَاصِرَهُمْ وَ اخْذُلْ خَاذِلَهُمْ وَ دَمْدِمْ عَلَی مَنْ نَصَبَ لَهُمْ وَ دَمِّرْ عَلَی مَنْ غَشَّهُمْ وَ اقْصِمْ بِهِمْ رُءُوسَ الضَّلَالَهِ وَ شَارِعَهَ الْبِدَعِ وَ مُمِیتَهَ السُّنَّهِ وَ الْمُتَعَزِّزِینَ بِالْبَاطِلِ وَ أَعِزَّ بِهِمُ الْمُۆْمِنِینَ وَ أَذِلَّ بِهِمُ الْکَافِرِینَ وَ الْمُنَافِقِینَ وَ جَمِیعَ الْمُلْحِدِینَ وَ الْمُخَالِفِینَ فِی مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَی جَمِیعِ الْمُرْسَلِینَ وَ النَّبِیِّینَ الَّذِینَ بَلَّغُوا عَنْکَ الْهُدَی وَ اعْتَقَدُوا لَکَ الْمَوَاثِیقَ بِالطَّاعَهِ وَ دَعَوُا الْعِبَادَ إِلَیْکَ بِالنَّصِیحَهِ وَ صَبَرُوا عَلَی مَا لَقُوا مِنَ الْأَذَی وَ التَّکْذِیبِ فِی جَنْبِکَ اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلَیْهِمْ وَ عَلَی ذَرَارِیِّهِمْ وَ أَهْلِ بُیُوتَاتِهِمْ وَ أَزْوَاجِهِمْ الطَّاهِرَاتِ وَ جَمِیعِ أَشْیَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ مِنَ الْمُۆْمِنِینَ وَ الْمُۆْمِنَاتِ وَ الْمُسْلِمِینَ وَ الْمُسْلِمَاتِ الْأَحْیَاءِ مِنْهُمْ وَ الْأَمْوَاتِ وَ السَّلَامُ عَلَیْهِمْ جَمِیعاً فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی هَذَا الْیَوْمِ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ اللَّهُمَّ اخْصُصْ أَهْلَ بَیْتِ نَبِیِّنَا مُحَمَّدٍ الْمُبَارَکِینَ السَّامِعِینَ الْمُطِیعِینَ لَکَ الَّذِینَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِیراً بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِکَ وَ نَوَامِی بَرَکَاتِکَ وَ السَّلَامُ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُه‏. 📚 بحارالانوار ج ۸۸ ص ۱۷
🔴 دعای مهیا شدن برای رفتن به نماز عید فطر 🔵 از امام باقر علیه السلام روایت شده است که در عید فطر و قربان و روز جمعه وقتی که مهیا شدی به جهت بیرون رفتن برای نماز ، این دعا را بخوان: 🌕 اللَّهُمَّ مَنْ تَهيَّأَ فِي هذا اليَوْمِ أَوْ تَعَبَّأ أَوْ أَعَدَّ وَاسْتَعَدَّ لِوِفادَةٍ إِلى مَخْلُوقٍ رَجاءَ رِفْدِهِ وَنَوافِلِهِ وَفَواضِلِهِ وَعطاياهُ فَإِنَّ إِلَيْكَ يا سَيِّدِي تَهْيِئَتِي وَتَعْبِئَتِي وَإِعْدادِي وَاسْتِعْدادِي رَجاءَ رَفْدِكَ وَجَوائِزِكَ وَنَوافِلِكَ وَفَواضِلِكَ وَفَضائِلِكَ وَعَطاياكَ وَقَدْ غَدَوْتُ إِلى عِيْدٍ مِنْ أَعْيادِ اُمَّةِ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ الله عَلَيْهِ وَعَلى آلِهِ وَلَمْ أَفِدْ إِلَيْكَ اليَوْمَ بِعَمَلٍ صالِحٍ أَثِقُ بِهِ قَدَّمْتُهُ ، وَلا تَوَجَّهْتُ بِمَخْلُوقٍ أَمَّتُه ، وَلكِنْ أَتَيْتُكَ خاضِعاً مُقِرّاً بِذُنُوبِي وَإِسآَتِي إِلى نَفْسِي ، فَيا عَظِيمُ يا عَظِيمُ يا عَظِيمُ إِغْفِرْ لِيَ العَظِيمَ مِنْ ذُنُوبِي ، فَإِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ العِظامَ إِلاّ أَنْتَ يا لا إِلهَ إِلاّ أَنْتَ يا أرْحَمَ الرَّاحِمِينَ 📚 مفاتیح الجنان اعمال روز عید فطر
🔴 زیارت امام حسین علیه السلام در شب و روز عید سعید فطر و قربان 🔵 بدان که علما برای این دو عید شریف، دو زیارت نقل کرده‌اند: یکی زیارتی که برای «شب‌های قدر» ذکر شده و دیگر این زیارت است که ذکر می‌شود و از کلمات ایشان ظاهر می‌گردد که زیارتی که گذشت برای روزهای عید فطر و عید قربان است و زیارتی که ذکر می‌شود برای شب‌های عید فطر و قربان؛ _ 📚 از کتاب شریف مفاتیح الجنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۱۷ این حدیث شریف پیغمبر که می فرماید: کُلُّ حَسَبٍ و نَسَبٍ مَقطوعٌ  إلّا حَسَبی و نَسَبی، در آیه نیز اشاره می کند، فَجَعَلَهُ نَسَبًا وَصِهْرًا (فرقان/۵۴)، که صهر نیز حسب است و معنی دیگر آن نیز سبب است یعنی خویشاوندی و دامادی. در معنای صهر این را نیز دیدم که کسی را که قرابت دامادی با کسی پیدا می کند و از طریق ازدواج قرابت می‌یابد. نسب حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها و صهر حضرت امیرالمؤمنین است. در روایات نیز چنان فرموده‌اند که این آیه درباره امیرالمؤمنین علیه‌السلام است. این که پیغمبر می‌فرماید کُلُّ حَسَبٍ و نَسَبٍ مَقطوعٌ  إلّا حَسَبی و نَسَبی دو تفسیر دارد: یک تفسیر آن این است که حسب و نسب پیغمبر که به حضرت بقیة الله الاعظم می‌رسد، از عالم برداشته شدنی نیست و همیشگی است. جالب است بدانید که من از کسی شنیده ام و ما نیز می‌گوییم و مقداری نیز از گفتنش می ترسیم که امام زمان برداشته شدنی نیست. امام زمان هست. تا چه زمانی؟ تا... نیز ندارد. این دوره و آن دوره ندارد. امام زمان همیشگی است. ازلی است و منقطع نخواهد شد. این آقا آیینه تمام نمای حق متعال است. مظهر اتم الله است. اصله قائم و نسله دائم. اصالتاً در عالمِ وجود، قائم است و قیام دارد و قیوم است و خود نیز به ذاته قائم است. و قیوم است و به ذات حق متعال قیوم است و هر شی‌ء را قوام می دهد یعنی قوام هر مخلوقی به اوست. دوم اینکه ایشان در نشئه‌ی عنصری هم هست. تا چه زمانی؟ تا... ندارد. همیشگی است. این یک بحث از روایتی که مطرح شد بود. بحث دیگر که موضوعی بسیار عرشی است و به همین موضوع اول باز می‌گردد این است که هر حسب و نسبی مقید به قید خاصی است. [چون مقید به قید خاصی است، ذهن شما فقط به حسب و نسب انسان‌ها نرود. حسب یعنی اندازه. نسب نیز یعنی نسبت. تمام مخلوقات اندازه دارند. إِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ. (قمر/۴۹) رَبُّنَا الَّذِي أَعْطَىٰ كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَىٰ. (طه/۵۰) همه خلق اند و كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ. همه‌ی مخلوقات هم به قَدَر و اندازه خلق شده‌اند.] لذا حسب و نسب هر مخلوقی مقید به قید خاصی است و محدود است. و گفتیم که چون قیود محدود هستند، فانی‌اند. نجس‌اند. نجس نیز باید پاک شود. لذا پاک می‌شود. این پاک شدن نامش قیامت کبری است. به تعبیر حضرت علامه حسن زاده آملی روحی فداه، "توییِ" تو را نیز از تو می گیرند. این خیلی لطافت دارد... این تویی تو هم مال تو نیست. آن من که تو می‌گویی من، آن من را هم از تو می‌گیرند. چون آن هم مال تو نیست. تو فکر می‌کردی که مال تو است اما مال تو نیست. مال چه کسی است؟ مال مطلق است. آن مطلق در لباس مقیدات ظهور کرده بود و این قید تو را فریب داد. تو فکر کردی تویی! قیامت چیست؟ قیامت ظهور مطلق است. لِمَنِ الْمُلْکُ الْيَوْمَ؟؟؟ کسی باقی نمی‌ماند! یعنی تویی باقی نمی‌ماند که تو بگویی من حسنم، من حسینم،  همه را از تو می گیرند. کُلُّ حَسَبٍ و نَسَبٍ مَقطوعٌ!  فَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلَا أَنسَابَ بَيْنَهُمْ. (مؤمنون/۱۰۱) وقتی که در آن صورت دمیده شود، همه‌ی نسبت‌ها از بین می‌رود و هیچ نسبتی باقی نمی‌ماند. آن قیامت ظهور کند یعنی آن مطلق قیام کند، آن نفّاخ حقیقی که همین اهل بیت علیهم السلام هستند در صور بدمند، همه‌ی مقید ها سر به جیب عدم درمی کشند. چو سلـطان عـزت علم بر کشد جهان سر به جیب عدم درکشد ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ghoran_tasviri_akhlagh 🔺حمایت، انحراف و پیمان شکنی 🌸تشویق خوبان و تهدید منحرفان، در کنار هم لازم است. لِیُدْخِلَ الْمُؤْمِنِینَ/ وَ یُعَذِّبَ الْمُنافِقِینَ 🍂 سوء ظنّ به خدا، کار منافقان و مشرکان است«الظّانِّینَ بِاللّهِ ظَنَّ السَّوْءِ» 🌸-منافقان و مشرکان،در شیطنت و انحراف،همفکر و همراه یکدیگرند.«الظّانِّینَ بِاللّهِ ظَنَّ السَّوْءِ» 🍂منافق و مشرک،در دنیا و آخرت از رحمت الهی به دور هستند. «غَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِمْ وَ لَعَنَهُمْ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصِیراً» 🌸پیامبر در همه حال ناظر و گواه بر اعمال ماست. «شاهِداً» 🍂وظیفه پیامبر،نظارت بر اعمال و بیم و بشارت است. «شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِیراً» و وظیفه مردم،دفاع از حریم الهی و پیامبر خدا و تکریم اوست. «لِتُؤْمِنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ» 🌸لازمه ی ایمان،حمایت و حراست از حریم دین و رسول خداست. 🍂همواره باید یاد خدا باشیم و آغاز روز و پایان آن بهترین وقت ذکر و دعاست. «تُسَبِّحُوهُ بُکْرَهً وَ أَصِیلاً» 🌸بیعت گرفتن از مردم،منافاتی با توحید و توکّل ندارد. «یُبایِعُونَکَ» 🍂حمایت رهبری الهی،حمایت خداوند را در پی دارد. یُبایِعُونَکَ/ یَدُ اللّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ 🍂 به بیعت و حمایت مردم مغرور نشوید که قدرت خدا،بالاتر از هر قدرتی است. «یَدُ اللّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» 🌸پیمان شکنی،خودشکنی است. «فَإِنَّما یَنْکُثُ عَلی نَفْسِهِ» 🍂عاقبت خوبان و بدان را برای مردم بیان کنید تا خود با مقایسه انتخاب کنند. فَمَنْ نَکَثَ/وَ مَنْ أَوْفی 🔛 تلاوت تصویری و ترجمه گویا سوره آیات ۶تا۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺⊰✨﷽✨⊱🌺 @ghoran_tasviri_akhlagh ⚡️یکی از عوامل سستی در جهاد، ضعف فرهنگی است.«الْمُخَلَّفُونَ مِنَ الْأَعْرابِ» 🍁متخلّفان و نافرمانان، کار خود را توجیه می کنند. «شَغَلَتْنا أَمْوالُنا» ⚡️توجّه و وابستگی به مسائل اقتصادی و خانوادگی، گروهی را از انجام فرمان الهی و جهاد باز می دارد. «شَغَلَتْنا أَمْوالُنا وَ أَهْلُونا» 🍁دفاع از مکتب واجب است، گرچه متحمّل ضرر و زیان شویم. «أَرادَ بِکُمْ ضَرًّا» ⚡️ترس از شکست، از عوامل فرار از جهاد است. بَلْ ظَنَنْتُمْ أَنْ لَنْ یَنْقَلِبَ الرَّسُولُ 🍁توجّه به خانواده، گاهی چنان در نزد انسان جلوه و ارزش پیدا می کند که فرد حاضر می شود خدا و رسولش را به خاطر آنها رها کند. «زُیِّنَ ذلِکَ فِی قُلُوبِکُمْ» ⚡️سوء ظن و پندارها و محاسبات نابجا، دل انسان را بایر و شخصیّت او را تباه می کند. «ظَنَنْتُمْ ظَنَّ السَّوْءِ وَ کُنْتُمْ قَوْماً بُوراً» 🍁تغییر و تبدیل سخن و فرمان خداوند، یکی از خواسته های متخلّفان است.«یُرِیدُونَ أَنْ یُبَدِّلُوا کَلامَ اللّهِ» ⚡️برای رزمندگان باید حساب ویژه ای باز کرد و مخالفان را طرد نمود. «قُلْ لَنْ تَتَّبِعُونا» 🍁شیوه رفتار و شعار دشمن، تابع شرایط است و مدام در حال تغییر است. ابتدا قصد تغییر کلام اللّه را دارد،ولی همین که موفّق نمی شود، تغییر موضع داده و به مؤمنان نسبت حسادت می دهد. فَسَیَقُولُونَ ... ذَرُونا نَتَّبِعْکُمْ ... فَسَیَقُولُونَ بَلْ تَحْسُدُونَنا ⚡️رزمندگان باید آگاهانه بجنگند و دشمن و ساز و برگ او را از قبل شناسایی کرده باشند. «أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ» 🔛تلاوت تصویری سوره ۱۱تا ۱۶
بسمه تعالی شانه عید فطر عید فطر بسط رحمت رحیمیه الهی است که صائمان کویش را که به فوز عظیم جهاد با نفس نائل آمده اند جوایز می دهد، و جایزه خود حق متعال است؛ الصَّوْمُ لِي وَ أَنَا أَجْزِي بِه لذا کلمه فطر به جمل ابجدی با حساب ابجدی الرحیم یکی شد تا این سرّ ارتقاء و عود روح مؤمن در یوم العید فطر معلوم گردد. الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَ لِمحَمَّد صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ذُخْراً وَ شَرَفاً وَ کرامَةً وَ مَزیداً برای انسان کامل عید نیست چون او در اعلی درجه قرب به ذات اقدس احدی قرار دارد و ایاب و ذهاب و عود ندارد. امام کون جامع است و همه خلائق از او تنزل و به او عود می کنند؛ إِيَابُ الْخَلْقِ إِلَيْكُمْ وَ حِسَابُهُمْ عَلَيْكُمْ، لذا روز عید فطر برای انسان کامل شرف و کرامت و فزونی جلوات است. پس او حقیقت فطر و فاطر هستی است و کل مخلوقات از او منفطر شدند. لذا چون بسیط فطر را به حساب آوریم که ۲۹۲ است افشاکننده اش با جایگاه عددی بسم الله الرحمن الرحیم که ۱۹۲ است یکی میشود و بسم الله الرحمن الرحیم مقام انسان کامل است؛ کما قال مولی الموالی علی وصی عالی علی بن ابی طالب علیه افضل صلوات المصلین؛ انا نقطة باء بسم الله.وفاطر نیز امام است و جایگاه عددی فاطر با جایگاه عددی حسین که ۴۷ است یکی شد. پس عید فطر وجهه وجه ات را رو به وجه الله اتم اعنی حجت بن الحسن روحی فداه کن تا به سعه وجودی که از کف نفس حاصل شده است به قرب او نائل شوی و عید ترا حاصل گردد و خودت عید و مبارک باشی. نمـاز و روزه و حـج قبـول آنڪس برد ڪہ خاڪ میڪده عشق را زیارت کرد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۱۸ تو معدوم بودی. حق متعال و انسان کامل به اسم غالب تو را از عدم به منصه ظهور آورد. پس عدم گردم عدم چون ارغنون گـــویـــدم کـــانّا الــیــه راجــعون دوباره باید به عدم برگردی. دوباره تو را معدوم می‌کند. (نه عدم مقابل وجود) این قید تو را بر‌می‌دارد. كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ. کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ. این وجه باقی چیست؟ این همین حسب و نسب پیغمبر است. همین نطفه‌ی نوریه است. این همین مقام نورانیت است که ازلی و ابدی است و از عالم برداشته شدنی نیست. همه‌ی مقیدات به کناری می‌روند اما این قید کنار نمی رود. این قید مطلق و قدر مطلق است که همان اسم جامع ‌الله می باشد. لیل فاطمه است و القدر الله که مظهر اتم این قدر مطلق و اسم جامع مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام است. اسماء الله باقی و برقرار اند. ما چطور؟ ما مقیدیم. این نطفه‌ی نوریه دو وجه دارد. یک وجه از آن حیث که صادر اول و تجلی اعظم حق متعال است. کسی است که به مقام احدیت وجود راه یافته است. احدیت الجمع عالَم است. مقام جمع‌الجمع و قیامت است. لیلة‌القدر اول است. چون این عالم طبیعت نیز لیلةالقدر است. حضرت علامه در دفتر دل از نشئه‌ی طبیعت به لیلةالقدر صعودی تعبیر کرده است. چرا؟ چون اینجا لیلةالقدر است و مرتبه‌ی بعد از این عالم در قوس صعود می‌شود یوم القیامة. خود این عالم طبیعت لیلةالقدر است. شما نمی‌توانید یوم القیامة را در اینجا پیاده کنید. عالم طبیعت یوم القیامة نیست بلکه لیلةالقدر است. انزل مراتب لیلةالقدر است. خب می‌گویید حضرت فاطمه زهرا و انسان کامل لیلةالقدر هستند. بله ایشان جامع همه مراتب لیلة القدر است لذا در همین عالم طبیعت نیز لیلةالقدر است. انسان کامل دو وجه دارد. یک وجه، مرتبه‌ی یوم‌القیامة است یعنی اینکه او در مرتبه‌ی احدیت قرار دارد و در مرتبه‌ی احدیت، علیِ عالیِ اعلا است و بر همه‌ی مخلوقات مادون خودش محیط است. اصل و مبدأ است. بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ. یَنْحَدِرُ عَنِّی السَّیْلُ؛ سیل همه‌ی ممکنات از من ساری و جاری شده است. من مبدأ هستم لذا چون مبدأ هستم همه‌ی مخلوقات مادون، همه‌ی مخلوقات دانی زیر بال و پر من هستند. آدم و مِن دونه تحت لوائی. همه تحت لواء من هستند. و به حیث حضور در نشئه طبیعت، انسان کامل، سافلی است که همه‌ی عالی ها تحت احاطه‌ی او هستند. این یعنی چه؟ انسان کامل کون جامع است. کون جامع یعنی او هم قید مطلق است، هم قید مضاف است [که قید مضاف می شود عقل و نفس] و هم نشئه‌ی طبیعت است. می‌شود ۴ عالَم و خودش پنجمین عالم است که می‌شود حضرات خمس و کون جامع. خب این کون جامع است و یک مرتبه‌اش قید مطلق است. چون قید مطلق است، آدم و من دونه تحت لوايي. جبرائیل و میکائیل و عالم جبروت و عالم ملکوت و عالم لاهوت همه می‌شوند مراتب رقیقت او. او لیلةالقدر اعلی است و اینها رقیقت اویند. مراتب مادون فرعند و او احاطه‌ی تام دارد. علیِ عالیِ اعلایی است که بر همه‌ی ماسوی الله احاطه دارد و محیط بکل شیء. اما همین آدم، فرد سافلی است که بر همه‌ی عالی های خودش احاطه دارد. این به چه معناست؟ این به همین معنای نطفه‌ی نوریه‌ی بحر مسجور در عالم طبیعت است. انسان کامل در عالم طبیعت است و خداوند عقل خودش را محصور در او کرده است. یعنی او به اصطلاح حاصر امر الهی است. امر الهی در او محصور و مقید شده است. در نشئه‌ی طبیعت (سافل) است و تمام مقیدات عالم مافوق را با خود دارد. این انسان کامل سافلی است که همه‌ی مقیدات عالم مافوق خودش را [چون از آن بالا که انا لله به پایین هی قید می‌خورد، قید می خورد. یک قید در عالم اسماء و صفات حسنای الهی می خورد، قید بعدی در عالم اعیان ثابته می‌خورد و به عالم عقل می‌آید و قید می خورد. به عالم نفس می‌آید و قید می‌خورد و به عالم طبیعت می‌آید] شامل می‌شود. لذا سافلی است که در مرتبه‌ی عالم نشئه ی عنصری قرار دارد اما همه‌ی مقیدات عالم را در خودش دارد. لذا انسان کامل مطلقی است که همه‌ی مقیدات در درون او هستند. هر مقیدی به تنهایی فانی است اما این مطلق که شامل همه‌ی مقیدات است فانی نیست بلکه باقی است. چون این مطلقی است که تنها قید آن قید اطلاق است. یعنی او حَسَب و اندازه‌ای است که صفتش بی‌اندازگی است. خوب توجه کنید. کُلُّ حَسَبٍ و نَسَبٍ مَقطوعٌ  چرا؟ چون هر حسبی قید است. مقید است، اندازه دارد و اندازه محکوم به فنا است... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺⊰✨﷽✨⊱🌺 چند نعمت خداوند: ایمان و امان و تندرستی فتح و فرج و فراخ دستی 🔛تلاوت‌‌سوره ۱۷تا ۲۱ 🌼معلولین،احساس حقارت نکنند،هیچ گناه و تقصیری بر آنان نیست. لَیْسَ عَلَی الْأَعْمی/ عَلَی الْأَعْرَجِ حَرَجٌ 🍀 تکالیف الهی،به مقدار توان است.لَیْسَ عَلَی الْأَعْمی/ حَرَجٌ 🌼دین از سیاست جدا نیست.رضایت خداوند از مؤمنانی است که در مسائل اجتماعی و سیاسی با پیامبرشان بیعت نمایند. رَضِیَ اللّهُ/ إِذْ یُبایِعُونَکَ 🍀یک حرکت خالصانه از انسان،الطاف متعدّد الهی را در پی دارد.یُبایِعُونَکَ/فَأَنْزَلَ السَّکِینَهَ/ وَ أَثابَهُمْ/وَ مَغانِمَ 🌼آرامش،مقدّمه پیروزی است.فَأَنْزَلَ السَّکِینَهَ/ وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً 🍀گسترش و توسعه اقتصادی مسلمانان، موهبتی الهی است و سبب ایجاد انگیزه می شود.وَعَدَکُمُ اللّهُ مَغانِمَ کَثِیرَهً 🌼دست کشیدن دشمن از شما،یک نعمت الهی است.کَفَّ أَیْدِیَ النّاسِ 🍀مال و ثروت،لغزشگاهی خطرناک است و لطف الهی زمانی است که ثروت همراه با هدایت باشد.مَغانِمَ کَثِیرَهً/یَهْدِیَکُمْ 🌼 دست کشیدن دشمن از شما،یک نعمت الهی است.کَفَّ أَیْدِیَ النّاسِ عَنْکُمْ 🍀حوادث را تلخ نپندارید،بلکه هر یک در جای خود نشانه قدرت نمایی خدااست.لِتَکُونَ آیَهً لِلْمُؤْمِنِینَ 🌼غنیمت،امنیّت و هدایت،پاداش مؤمنان است. مَغانِمَ/ کَفَّ أَیْدِیَ/ یَهْدِیَکُمْ 🍀به دست آوردن غنایم را به زرنگی خود نپندارید.وَ أُخْری لَمْ تَقْدِرُوا عَلَیْها 🌼مسلمانانِ ضعیف،به عزّتی رسیدند که دشمنان،تاب درگیری با آنان را نداشتند.وَ لَوْ قاتَلَکُمُ/لَوَلَّوُا 🍀هر کس خدا ندارد،هیچ یاوری ندارد.لا یَجِدُونَ وَلِیًّا وَ لا نَصِیراً
javad moghaddam - Tarane Eshgh Bahane Eshgh(320).mp3
3.7M
🎶 ترانه ی عشق بهانه ی عشق ترانه عشق بهانه عشق ❤️ تو میراث جاودانه عشق ز دیده نهان امیر جهان به دور تو گردم امام زمان ...❤️ ❤️اللهم عجل لولیک الفرج ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌علّت علاقه‌ی شدید امام زمان علیه‌السلام به حضرت عباس علیه‌السلام، دقیقاً نقطه‌ی ضعف شیعه را در تمام قرون نشانه گرفته است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا