eitaa logo
گفتار پسندیده
1.4هزار دنبال‌کننده
301 عکس
88 ویدیو
8 فایل
✅ کانال رسمی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده. استاد دانشگاه قرآن و حدیث. 🖼 روزنه‌ای به کهکشان معارف دینی در بستر زندگی امروز. ادمین: @admin_goftare_Pasandide صفحات مجازی: https://zil.ink/goftarepasandide
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 کلاس غدیر (۲) ⭕️ فهم حقیقت غدیر بدون بعثت ناممکن و ناقص ⭐️ غدیر، ضمانت‌نامه رسالت 💫 غدیر، ضامن تداوم رسالت است. بدون امامت، رسالت امنیت ندارد. رسالت با امامت، یعنی ناامیدی دشمن و بدون امامت یعنی طمع دشمن 📖 الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَ اخشَونِ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
📜 کلاس غدیر (۳) ⭕️ فهم حقیقت غدیر بدون بعثت ناممکن و ناقص ⚠️ رسالت منهای ولایت، یعنی هیچ! یعنی رسالت ناتمام! ✳️ ریاضیات غدیر ♦️ رسالت ➖ امامت ⬅️ صفر ♦️ رسالت ➕ امامت ⬅️ همه چیز 📖 يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ 🟢 و محمد (ص) 🔻 نگران واکنش مردم، 🔻 نگران نپذیرفتن، 🔻 نگران کافرانِ اسلام‌نما 🔷 و خدا ایمنی‌بخش محمد(ص) 📖 وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
📜 کلاس غدیر (۴) بیعت غدیر ❌ نه برای حق مشروعیت ❌ و نه برای جواز تصدی ✅ بلکه برای تأمین اقتدار اجتماعی 🔸 امامت، به حمایت و همراهی مردم نیاز دارد تا به اقتدار اجرایی دست یابد 🕋 الله، منشأ ولایت و حق حاکمیت علی(ع) 💪🏻 و مردم منبع اقتدار ولایت علی(ع) 📕 کتاب بیعت و قدرت را بخوانید. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
✍🏻 دکتر عباس پسندیده در کتاب «بیعت و قدرت» به دنبال بررسی رابطه مفهوم بیعت از میان مبانی فقهی اسلامی و مسئله قدرت به عنوان مفهوم اصلی امر سیاسی است، این کتاب دارای یک مقدمه و سه فصل می‌باشد. در فصل اول، «کلیات» پژوهش مانند تعریف مفهوم بیعت از منظر لغوی و اصطلاحی، انواع بیعت، عقد یا ایقاع بودن بیعت و لازم و یا جایز شمردن آن مورد تفحص قرار گرفته است. 2⃣ در فصل دوم «ماهیت بیعت» مورد پژوهش قرار گرفته است؛ در این فصل نویسنده انواع الگوهای بیعت را مورد توجه قرار داده و برای فهم ماهیت آن به ادبیات گذشتگان از اهل سنت و شیعه پرداخته است و وجود مختلف آن را واکاویده است. سؤال در این فصل آن است که کارکرد سیاسی بیعت چیست؟ آیا به این معنا است که حق فرمان‌روایی و حق فرمان‌برداری، به وسیله بیعت و انتخاب مردم به وجود می‌آید و یا به معنای تأکید بر فرمان‌برداری و اعلام تعهد در برابر آن است؟ آیا بیعت، پیمان ولایت است یا پیمان تولی است؟ 3⃣ در فصل سوم «بررسی تطبیقی بیعت» مد نظر قرار گرفته است. این بحث در دوره رسالت و حوادث تاریخی مورد تحقیق قرار گرفته و در دوره امامت ادامه آن پی گرفته شده است. بعد از آن نیز نویسنده به موارد دوره غیبت اشاره کرده است. کتاب «بیعت و قدرت» نوشته دکتر عباس پسندیده به همت پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در سال ۱۳۸۸ در ۲۷۲ صفحه انتشار یافته است. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
‼️تنهایی در جمع! ⭕️ گاه انسان مؤمن میان جمع دیگران تنهاست؛ چون روش و منش او متفاوت است: در سبک زندگی، پوشش، گویش، خواب و خوراک و... ⚠️ آسیب تنهایی در جمع! 🔺 قدرت و هیمنه جمع، عامل تمایل به جمع فشار اجتماعی، عامل هضم در اکثریت 🟢 مصون‌سازی تنهایی در جمع 🔺 تاب‌آوری، عامل مقاومت در برابر فشار اجتماعی قدرت صبر، عامل ایمنی در جمع و حراست از ارزش‌ها ✅ و عقل، ریشه صبر و تاب‌آوری پرورش خرد عامل بنیادین مقاومت در برابر فشار اجتماعی و حراست از ارزش‌ها اى هشام! شكيبايى بر تنهايى، نشانه توانمندى خرد است. پس هر كس از خداوند، خرد دريافت كند، از دنياطلبان و اهل دنيا كناره مى‌گيرد و به آنچه نزد پروردگار است، رغبت مى‌كند؛ و خداوند، مونس او در وحشت، و يار او در تنهايى، و سرمايه او در تنگ‌دستى، و عزيز كننده او بدون خويشاوند، خواهد بود. انسان خردمند: به باطن امور می‌نگرد، نه دهان مردم! به حقیقت می‌نگرد، نه عدد! اى هشام! اگر در دست تو گردويى بود و مردم گفتند: «در دست تو دُرّى است» و تو مى‌دانى گردوست، سخن آنان تو را سودى نمى‌بخشد، و اگر در دست تو دُرّى بود و مردم گفتند: «گردوست»، از سخن آنان آسيبى به تو نمى‌رسد، تا زمانى كه تو مى‌دانى كه دُرّ است. 📕 تحف العقول، صفحه ٣٨٦ ‼️ و اما امروز! ❓ حجاب و عفاف، گوهر است یا گردو؟ ❓ راه مقاومت در برابر فشار بی‌حجابی و بی‌عفتی چیست؟ ❓ در مدارس، دانشگاه‌ها و رسانه‌های مذهبی و رسمی، کدام آموزش برای مقاومت در برابر فشار اجتماعی طراحی شده است؟ 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
با تشکر از همه کسانی که مشارکت کردند🙏 مجموع: 277 نفر الف) امامت: 17% ب) فضایل: 11% ج) کارآمدی: 72% ⭕️ موضوع: چالش اساسی عصر حاضر پیرامون اهل بیت(ع) ⭕️ هدف از از این بحث این است که در شرایط کنونی، مهمترین راهبرد در رابطه با اهل بیت(ع) چیست: اثبات «ولایت»؟ «فضیلت»؟ یا «کارآمدی معارف»؟ نخست باید دید میدان بازی هر کدام چیست؟ ✳️ اثبات «ولایت»، یک بحث درون گروهی اسلامی بین شیعه و سنی است و نتیجه آن حقانیت یک گروه و باطل بودن اندیشه دیگری است. ❇️ اثبات «فضایل» نیز خوبی یک فرد را نشان می‌دهد و در درجه اول درون گروهی است، ✅ اما اثبات کارآمدی معارف مطلب دیگری است. میدان بازی در اینجا، زندگی کل مردم است. برای همه مردم داشتن یک زندگی خوب، مهم و حیاتی است. دنیای امروز، میدان نبرد سبک‌های زندگی است. 🔺آنچه می‌تواند اهل بیت(ع) را در مقیاس جهانی مطرح و قابل پذیرش کند، معارف زندگی‌ساز آنان است. این راهبرد بهترین راه تبلیغ دین و نفوذ در دل مردم جهان است. 🟢 و این همان چیزی است که امام رضا(ع) از آن به عنوان «محاسن کلام» یاد کرده‌اند که نتیجه آن تبعیت و پیروی است و در نهایت به «احیای امر امامت» یعنی حاکمیت جهانی منجر خواهد شد. ممکن است بیان فضایل به این امر کمک کند، اما نقطه اصلی، معارف است. مانند این که آنچه تعیین کننده است، کار پزشک است، نه تعریف دیگران! بنا بر این، بیش از هر چیزی باید نقطه تمرکز ما در باره اهل بیت(ع)، «معارف زندگی‌ساز» آنان باشد. 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی
هدایت شده از پرچم ایران بالاست🇮🇷
سلام موکب به مناسبت عید غدیر خیلی خوب برگزار شد. با تشکر از همه کسانی که کمک کردند تا این موکب بتونه خیلی خوب برگزار شود. بعد از انتشار پیام خیلی از شما عزیزان کمک کردید. در روزی که موکب برگزار شد بچه‌ها با خانواده هایشان اومدند و خیلی در این کار کمک کردند. موکب در دو روز برگزار شد؛ شب عید غدیر و روز عید غدیر یا علی اجرتون با امیرالمؤمنین 🇮🇷پرچم ایران بالاست ✅https://eitaa.com/parcham_enghelab_islami ☑️اخباری که هیچ رسانه‌ای پخش نمی‌کند
گفتار پسندیده
سلام موکب به مناسبت عید غدیر خیلی خوب برگزار شد. با تشکر از همه کسانی که کمک کردند تا این موکب بتونه
با سلام و احترام خدمت همه ارادتمندان امیرالمومنین(ع) از همه کسانی که اعتماد کرده و برای برپایی جشن بی‌ریا و بی‌پیرایه نوجوان‌ها شرکت کردند، صمیمانه سپاسگزارم. اجرتان با امیرالمؤمنین(ع) برنامه خوبی بود؛ بچه‌ها شور و شوق عجیبی داشتند و همین بزرگ‌ترین اثر است. حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جمع شد که برای دو شب شیرینی و شربت تدارک دیده شد و باقیمانه آن حدود ۸۰ هزار تومان به یکی از هیئت‌های مقروض در جشن عید غدیر واریز شد. بی‌نهایت سپاسگزارم
هدایت شده از  کافهـ اخـــلاق ◾
محجوبه محجبه نظرات و دلایل مختلفی در مقام تعلیل و استدلال‌ورزی برای حجاب وجود دارد؛ در «دین» از زاویه حرمت شرعی، در «اخلاق» از زاویه عفت عمومی و امنیت اجتماعی، در «قانون» از زاویه قانون مدنی و حقوق شهروندی بر آن استدلال می‌شود. با توجه به آنکه مخاطب جامعه هدف (غیر محجبه های ایران) را به مذهبی و غیرمذهبی می‌توان تقسیم کرد، دو نوع دلایل دینی و فرادینی را می‌توان دسته‌بندی کرد. ... نوعی از دلایل هست که می‌توان هر دو دسته را در دائره مخاطبان آن جای داد که به آن توجه کنند و بپذیرند؛ و آن دلایل «اخلاقی» حجاب است. در حال حاضر رویکرد غالب مردم به مسأله انتخاب لباس، اخلاقی است نه دینی؛ آنها واژه «لباس مطلوب» یا «لباس مناسب» را بیشتر ترجیح می‌دهند تا «لباس شرعی» یا «پوشش رسمی». آنها بیشتر دوست دارند خود را «محجوبه» بدانند تا «محجبه». از این رو تبدیل حجاب به یک باور اخلاقی می‌تواند برای آنها متقاعدکننده باشد. بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، درصد افرادی که حجاب را امری «ارزشمند» می‌دانند کاهش یافته است. بنابراین ترجیح دارد که ارزشمندی حجاب تبلیغ شود نه خود حجاب. و اینکه بی‌حجابی از نظر اخلاق باید بازتعریف و محتوای عالمانه‌ای مبتنی بر اخلاق طراحی شود. ✍️ دکتر عبدالله عمادی (معین) 📘مشق ارشاد، ص ۳۵۶ پی‌نوشت: محتوای عالمانه مذکور، در کتاب مشق ارشاد صص۳۵۷ تا ۳۶۳ آمده است. علاقمندان مراجعه فرمایند. ❁---❁---❁---❁------ @abdollahemadi