eitaa logo
گفتمان
306 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
10.4هزار ویدیو
305 فایل
اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهائى که بر ملتها وارد می­شود، در بسیارى از موارد بر اثر بى‌بصیرتى است. (امام خامنه‌ای) ارتباط با مدیر @Hasan_A_T
مشاهده در ایتا
دانلود
9.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴هشدار های ۲ سال قبل ما در خصوص اثرات فعالیت‌های شبکه قمار و شرط بندی در اینستاگرام و تاثیرات منفی آنها بر روی نوجوانان... ⭕️سید علیرضا آل داود در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما: 📛فعالیت سایت ها و شبکه قمار و شرط بندی فعالیت سازمان یافته است 📛نشانه گیری سبک زندگی مردم، تزریق مال حرام به جامعه، افزایش آسیب های اجتماعی در نوجوانان و جوانان و خروج ارز از کشور از طریق درگاه های بانکی و... ناشی از فعالیت شبکه قمار و شرط بندی در فضای مجازی یله و رها در داخل است. 📛قاچاق انسان و دختران از کشور از اهداف شبکه قمار و شرط بندی است با موضوع اسکورت سرویس 📛شبکه امنیتی قمار و شرط بندی دین و اعتقادات مذهبی مردم را در کنار سودجویی های اقتصادی نشانه گیری کرده است. 🆔@ahlolbasar1913
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه تبریز در محیط دانشگاه تجمع کردند و شعار حزب منحله دمکرات و کومله رو سر دادند. اگه خودتون نمی دونید حداقل برید از بزرگتراتون بپرسید همین حزب دمکرات و کومله دهه شصت چه جنایتهایی علیه مردم آذربایجان صورت داده و در نقده، پیرانشهر، اشنویه، مهاباد و قوشچی چه جنایت هایی علیه آذری زبانها و برخی کردها مرتکب شدند. اونوقت شما ادمهای جاهل و نادان شعار این جنایتکارها رو تو فضای دانشگاه سر میدید؟؟ غیرت دینی ندارید هیچ . وطن پرست نیستید بماند حداقل تعصب زبان و قومیت داشته باشید و اینقدر بی غیرت نباشید.
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 | زن ایرانی، سربلند در همه میدان‌ها 🍃🌹🍃 🌺رهبر معظم انقلاب: زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده، اینها دلشان پر است.... | | 🆔@ahlolbasar1913
🌹شهادت پاسدار لرستانی در شمال غرب کشور ♦️روابط‎عمومی سپاه حضرت ابوالفضل(علیه السلام) لرستان:پاسدار «رضا خانی چگنی» از تیپ ۵۷ سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان عصر امروز در شمال غرب کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد. ♦️این شهید در حین انجام ماموریت در شمال غرب کشور به شهادت رسید. | | 🆔@ahlolbasar1913
🌹شیخ رجبــعلــــے خیاط(ره)🌹 🦂 اگر ما به قدر؛ «ترسیدن از یڪ عقرب» از خــدا بترسیم،، همہ کارهای عالم اصلاح میشود!!!!
...: بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحیِم 📚تفسیر قرآن کریم جلسه ششم ادامه ی سوره العصر آیه ۱تا ۳ بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ الْعَصرِ(۱) إِنَّ الانسنَ لَفِى خُسرٍ(۲) إِلا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصلِحَتِ وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْا بِالصَّبرِ(۳) إِلا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصلِحَتِ وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْا بِالصبرِ ۱۷- مراد از ايمان ، به خدا، و مراد از ايمان به خدا ايمان به همه رسولان او، و مراد از ايمان به رسولان او اطاعت و پيروى ايشان است ، و نيز ايمان به روز جزا است همچنان كه قرآن در جاى ديگر تصريح كرده به اينكه كسانى كه به بعضى از رسولان خدا ايمان دارند، و به بعضى ندارند، مومن به خدا نيستند. ۱۸-جمله (و عملوا الصّالحات ) بر عمل به همه اعمال صالح دلالت دارد واز آن استفاده مى شود كه مؤمنان گنهكار نيز در خسرانند. ۱۹- ظاهر جمله (و عملوا الصالحات ) اين است كه به همه اعمال صالح متصف باشد. پس اين جمله استثنائيه شامل فاسقان كه بعضى از صالحات را انجام مى دهند، و نسبت به بعضى ديگر فسق مى ورزند نمى شود. ۲۰-لازمه ی آن این است که منظور از خسران اعم از خسران به تمام معنا باشد يعنى شامل از بعضى جهات هم بشود، و بنابر اين دو طايفه خاسرند : الف) آنهايى كه از جميع جهات خاسرند نظير كفار معاند حق و مخلد در عذاب. ب) آنهايى كه در بعضى جهات خاسرند، مانند مؤمنينى كه مرتكب مى شوند و مخلد در آتش ‍ نيستند چند صباحى عذاب مى بينند، بعد عذابشان پايان مى پذيرد و مشمول شفاعت و نظير آن مى شوند. ۲۱-وَ تَوَاصوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصوْا بِالصبرِ كلمه (تواصى ) به معناى سفارش كردن اين به آن و آن به اين است . ۲۲- (تواصى به حق ) اين است كه : يكديگر را به حق سفارش كنند، سفارش كنند به اينكه از حق پيروى نموده و در راه حق و مداومت كنند، ۲۳-# دين حق چيزى به جز پيروى اعتقادى و عملى از حق ، و تواصى بر حق نيست . ۲۴-تواصى بر عنوانى است وسيع تر از عنوان امر به معروف و نهى از منكر. ۲۵-چون امر به معروف و نهى از منكر شامل اعتقاديات و مطلق ترغيب و تشويق بر عمل صالح نمى شود، ولى بر حق ، هم شامل امر به معروف مى شود و هم شامل عناوين مذكور. ادامه دارد..🌺🌱 وَالحَمدُ ِلِله رَبِّ العَالَمین ۲۰صفحه ۶۰۸ ۱تا۳ 🌏 https://eitaa.com/joinchat/55247039C0acc77102f
بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحیِم 📚تفسیر قرآن کریم جلسه پنجم سوره العصر آیه ۱تا ۳ بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ الْعَصرِ(1) إِنَّ الانسنَ لَفِى خُسرٍ(2) إِلا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصلِحَتِ وَ تَوَاصوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصوْا بِالصبرِ(3) ترجمه آیات: بنام خدائى كه هم رحمتى عام دارد و هم رحمتى خاص به نيكان قسم ﺑﻪ ﻋﺼﺮ (١) ﻛﻪ ﺑﻰ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﺩﺭ ﺯﻳﺎﻧﻨﺪ (٢) ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻖ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺻﺒﺮ ﺗﻮﺻﻴﻪ کردند(۳) تفسیر آیات: ۱-اين سوره تمامى معارف قرآنى و مقاصد مختلف آن را در كوتاه ترين بيان ، خلاصه كرده. ۲- وَالْعَصرِ : در اين كلمه به عصر ياد شده ، و از نظر مضمونى كه دو آيه بعد دارد مناسب تر آن است كه منظور از ، عصر ظهور رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله وسلم ) باشد، كه عصر طلوع اسلام بر افق مجتمع بشرى ، و ظهور و غلبه بر باطل است. ۳- در بعضى از روايات آمده كه منظور، عصر ظهور مهدى (عليه السلام ) است كه در آن عصر حق بر باطل به طور كامل غلبه كند. ۴- مضمون دو آيه بعد اين است كه خسران عالم را فراگير است و تنها كسانى را فرا نمى گيرد كه از پيروى نموده ، و در برابر آن صبر كنند، و اين اقليت عبارتند از كسانى كه به خدا و روز جزا ايمان آورده و كنند. ۵-إِنَّ الانسنَ لَفِى خُسرٍ : مراد از كلمه (انسان ) "جنسِ انسان" است. ۶-کلمه ی(خُسر) به معناى "نقص در سرمايه" است . ۷ -اين كلمه هم در مورد "انسان" استعمال مى شود، و گفته مى شود: فلانى خسران كرد. ۸-هم در مورد بحث "عمل انسان" بكار مى رود و مى گويند: تجارت فلانى خسران كرد. ۹-اگر در آيه مورد بحث كلمه (خسر) بدون الف و لام آمده به منظور "بزرگداشت" آن بوده ، و خواسته است بفهماند انسان در خسرانى عظيم است. ۱۰-احتمال هم دارد به منظور "تنويع" باشد، و بفهماند آدمى در "نوعى مخصوص از خسران" قرار دارد، غير خسران مالى و آبرويى ، بلكه "خسران در ذات" است. ۱۱-الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصلِحَتِ: اين استثنا استثناى از "جنسِ انسان" است كه محكوم به خسران است ، و استثنا شدگان افرادى هستند كه متصف به "ايمان و اعمال صالح" باشند چنين افرادى ايمن از خسرانند. ۱۲- اين بدان جهت است كه كتاب خدا بيان مى كند كه انسان موجودى "هميشه زنده" است ، زندگيش با مردن خاتمه نمى يابد، و مردن او در حقيقت انتقال از خانه اى به خانه اى ديگر است . ۱۳-نيز كتاب خدا بيان مى كند كه قسمتى از اين زندگىِ هميشگىِ انسان كه همان حيات دنيا باشد "حياتى است امتحانى" ، و سرنوشت ساز كه در آن حيات ، سرنوشت قسمت ديگر يعنى حيات آخرت مشخص ‍ مى گردد. ۱۴- آنها كه در آن حيات به سعادت مى رسند، و يا بدبخت مى شوند، سعادت و شقاوتشان را در "دنيا" تهيه كرده اند، نيز بيان مى كند كه مقدميت اين زندگى براى آن زندگى به وسيله مظاهر اين زندگى و آثار آن يعنى اعتقادات و اعمال است "اعتقاد حق و عمل صالح" ملاك سعادت اخروى و كفر و فسق ملاك شقاوت در آن است . ۱۵-نیز بيان مى كند كه سرمايه آدمى "زندگى" او است ، با زندگى است كه مى تواند وسيله عيش خود در زندگى آخرت را كسب كند، اگر در عقيده و عمل را پيروى كند تجارتش ‍ سودبخش بوده ، و در كسبش بركت داشته است ، و در آينده اش از شر ايمن است ۱۶-اگر "باطل" را پيروى كند، و از ايمان به خدا و عمل صالح اعراض نمايد، تجارتش ضرر كرده (نه تنها از سرمايه ی عمر چيزى زايدِ بر خودِ سرمايه به دست نياورده ، بلكه از خودِ سرمايه خورده ، و سرمايه را وسيله بدبختى خود كرده است ) و در آخرتش از خير محروم شده ، لذا در سوره مورد بحث مى فرمايد: (ان الانسان لفى خسر الا الذين امنوا و عملوا الصالحات ) ..🌺🌱 وَالحَمدُ ِلِله رَبِّ العَالَمین ۲۰صفحه ۶۰۸ ۱تا۳ 🌏https://eitaa.com/joinchat/55247039C0acc77102f
بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحیِم 📚تفسیر قرآن کریم جلسه ششم ادامه ی سوره العصر آیه ۱تا ۳ بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ الْعَصرِ(۱) إِنَّ الانسنَ لَفِى خُسرٍ(۲) إِلا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصلِحَتِ وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْا بِالصَّبرِ(۳) ادامه تفسیر آیات: إِلا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصلِحَتِ وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْا بِالصبرِ ۱۷- مراد از ايمان ، به خدا، و مراد از ايمان به خدا ايمان به همه رسولان او، و مراد از ايمان به رسولان او اطاعت و پيروى ايشان است ، و نيز ايمان به روز جزا است همچنان كه قرآن در جاى ديگر تصريح كرده به اينكه كسانى كه به بعضى از رسولان خدا ايمان دارند، و به بعضى ندارند، مومن به خدا نيستند. ۱۸-جمله (و عملوا الصّالحات ) بر عمل به همه اعمال صالح دلالت دارد واز آن استفاده مى شود كه مؤمنان گنهكار نيز در خسرانند. ۱۹- ظاهر جمله (و عملوا الصالحات ) اين است كه به همه اعمال صالح متصف باشد. پس اين جمله استثنائيه شامل فاسقان كه بعضى از صالحات را انجام مى دهند، و نسبت به بعضى ديگر فسق مى ورزند نمى شود. ۲۰-لازمه ی آن این است که منظور از خسران اعم از خسران به تمام معنا باشد يعنى شامل از بعضى جهات هم بشود، و بنابر اين دو طايفه خاسرند : الف) آنهايى كه از جميع جهات خاسرند نظير كفار معاند حق و مخلد در عذاب. ب) آنهايى كه در بعضى جهات خاسرند، مانند مؤمنينى كه مرتكب مى شوند و مخلد در آتش ‍ نيستند چند صباحى عذاب مى بينند، بعد عذابشان پايان مى پذيرد و مشمول شفاعت و نظير آن مى شوند. ۲۱-وَ تَوَاصوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصوْا بِالصبرِ كلمه (تواصى ) به معناى سفارش كردن اين به آن و آن به اين است . ۲۲- (تواصى به حق ) اين است كه : يكديگر را به حق سفارش كنند، سفارش كنند به اينكه از حق پيروى نموده و در راه حق و مداومت كنند، ۲۳- حق چيزى به جز پيروى اعتقادى و عملى از حق ، و تواصى بر حق نيست . ۲۴-تواصى بر عنوانى است وسيع تر از عنوان امر به معروف و نهى از منكر. ۲۵-چون امر به معروف و نهى از منكر شامل اعتقاديات و مطلق ترغيب و تشويق بر عمل صالح نمى شود، ولى بر حق ، هم شامل امر به معروف مى شود و هم شامل عناوين مذكور. ادامه دارد..🌺🌱 وَالحَمدُ ِلِله رَبِّ العَالَمین ۲۰صفحه ۶۰۸ ۱تا۳ 🌏https://eitaa.com/joinchat/55247039C0acc77102f