eitaa logo
حفظ و دفاع از خون شهداء
415 دنبال‌کننده
90.3هزار عکس
64.4هزار ویدیو
315 فایل
باسلام هدف از کانال مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمن به سبک زندگی شهدایی _ زنده نگه داشتن یادونام شهدا کمتر از شهادت نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 تاکید سخنگوی وزارت خارجه به لزوم گفتمان در سودان 🔹 سخنگوی وزارت امور خارجه: جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز می‌نماید. 🔹 امیدواریم برادران سودانی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، ضمن خویشتنداری و توسل به گفتگو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفتگو و آرامش عبور نمایند. 🔹بدون شک تنها راه حل گذار از بحران به وجود آمده، گفتگوهای سودانی- سودانی و اجماع داخلی روی یک ابتکار ملی است.
🔻گفت‌وگوها در صنعا مثبت بود وزارت خارجه عربستان: 🔹هیات سعودی به ریاست محمد آل جابر دیدارهای مختلف و مذاکرات عمیقی درباره موضوعات مختلف مرتبط با اوضاع انسانی انجام داد. 🔹در این دیدارها، گفت و گوهای جدی در فضایی مثبت، امیدوارکننده و شفاف درباره اوضاع انسانی، آزادی همه اسیران، آتش بس و راه حل فصل فراگیر بحران یمن انجام شد. 🔹با توجه به نیاز به گفت و گوهای بیشتر، دیدارها و مذاکرات آینده در نزدیک ترین زمان ممکن به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی فراگیر مورد قبول همه طرف‌های یمنی، انجام می شود
🔴۳۸ نفر از جان‌باختگان هشتم مهر زاهدان شهید اعلام شدند 🔹معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان:سال گذشته هیئتی به ریاست حجت‌الاسلام حاج علی اکبری به استان اعزام شد که پیرو آن تصمیماتی اتخاذ شد از جمله اینکه تمام جان‌باختگان بی‌گناه حادثه شهید و مجروحین جانباز اعلام شوند و افرادی که نقش پررنگی در این حوادث نداشته‌اند مورد عفو قرار بگیرد و به نقش متخلفین نیز رسیدگی شود. 🔹در این راستا پرونده جان‌باختگان مورد بررسی قرار گرفت که پرونده ۳۵ نفر به بنیاد شهید ارجاع شد و متاسفانه در ادامه سه نفر از مجروحین حادثه نیز جان‌باختند که در مجموع برای ۳۸ نفر پرونده تشکیل شده و برای طی کردن مراحل بعدی به بنیاد شهید ارجاع داده شد و برای ۱۹۷ نفر از مجروحین نیز در کمیته استانداری پرونده تشکیل شده است. 🔹تاکنون از مجموع افراد بازداشت شده در ارتباط با حوادث ۸ مهرماه، ۵۲۳ نفر مورد عفو رهبری قرار گرفته‌اند که ۲۰۰ نفر آنها در آبان‌ماه همزمان با حضور هیئت اعزامی از سوی رهبر انقلاب در استان آزاد شدند و مابقی این افراد در ادامه به تدریج آزاد شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی 🔹ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای پانزدهمین شنبه متوالی، در خیابان‌های شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی علیه نخست‌وزیر این رژیم تظاهرات کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸خانمی بدون روسری به حضور رحمه الله علیه می رسد و می گوید: "اینکه مرا بدون پذیرفتید، نشان می دهد نهضت شما عقب مانده نیست." جواب یک دقیقه ای راحل را ملاحظه بفرمایید . فرستنده :آقای جعفری 📅تاریخ:۱۴۰۲/۱/۲۷ 🎥خبرنگار:حسین مفید
نکات کاربردی جزء ۲۲ 1: سنگینی مسئولیت خواص «يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا» ای زنان پیغمبر، شما مانند دیگر زنان نیستید (بلکه مقامتان رفیع‌تر است) اگر خدا ترس و پرهیزکار باشید، پس زنهار نازک و نرم (با مردان) سخن مگویید مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد (بلکه متین) و درست و نیکو سخن گویید. احزاب۳۲ 2: رعایت موازین عفاف «يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ..» احزاب ۳۲ «وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» و در خانه‌هایتان بنشینید و آرام گیرید (و بی‌حاجت و ضرورت از منزل بیرون نروید) و مانند دوره جاهلیت پیشین با آرایش و خود آرایی بیرون نیایید، و نماز به پا دارید و زکات (مال به فقیران) بدهید و از امر خدا و رسول اطاعت کنید. احزاب۳۳ 3: آداب مهمانی «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَنْ يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلَىٰ طَعَامٍ غَيْرَ نَاظِرِينَ إِنَاهُ وَلَٰكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانْتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِينَ لِحَدِيثٍ إِنَّ ذَٰلِكُمْ...» ای کسانی که ایمان آوردید به خانه‌های پیغمبر داخل مشوید مگر آنکه اذنتان دهند و بر سفره طعام دعوت کنند در آن حال هم نباید زودتر از وقت آمده و به پختن و آماده شدن آن چشم انتظار گشایید بلکه موقعی که دعوت شده‌اید بیایید و چون غذا تناول کردید زود (از پی کار خود)متفرق شوید... احزاب۵۳ 4: رعایت حجاب و حفظ حریم ها «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ...» ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است... احزاب ۵۹ 5: پشتیبانی از حق حتی با وجود افراد کم «وَمَا لِيَ لَا أَعْبُدُ الَّذِي فَطَرَنِي...»«أَأَتَّخِذُ مِنْ دُونِهِ آلِهَةً...»«إِنِّي إِذًا لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»«إِنِّي آمَنْتُ بِرَبِّكُمْ فَاسْمَعُونِ»«قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ»بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي....» و چرا باید من خدای آفریننده خود را نپرستم... یس۲۲-۲۷ 6: پرهیز از تَبرُّج «وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ...» و در خانه‌هاى خود قرار گيريد و همچون دوران جاهليّتِ نخستين، با خودآرايى ظاهر نشويد (و زينت‌هاى خود را آشكار نكنيد...)احزاب۳۳ 7: معصوم و پاک بودن اهل بیت «وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ...» و در خانه‌هاى خود قرار گيريد و همچون دوران جاهليّتِ نخستين، با خودآرايى ظاهر نشويد (و زينت‌هاى خود را آشكار نكنيد...) احزاب۳۳ 8: عالمان واقعی و ترس از خدا «وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَابِّ وَالْأَنْعَامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ كَذَٰلِكَ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ...» و از اصناف مردم و اجناس جنبندگان و حیوانات نیز رنگهای مختلف هست (که خدا آفرید) و از میان اصناف بندگان تنها مردمان عالم و دانا مطیع و خدا ترسند... فاطر۲۸ 9: پرهیز از نرمش در مقابل کفار و منافقان «وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ وَكِيلًا» ای رسول، هرگز به فرمان کافران و منافقان مباش و از جور و آزارشان درگذر و کار خود به خدا واگذار، که خدا بر کفالت و کارسازی (امور خلق) کفایت است. احزاب۴۸ 10: پرهیز از مردم آزاری «وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَيْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِينًا» و آنان که مردان و زنان با ایمان بی‌تقصیر و گناه را بیازارند (بترسند که) دانسته بار تهمت و گناه آشکار بزرگی را برداشته‌اند.احزاب۵۸ 📖 محفل انس باقرآن کریم
باید موقع خوندن آیات قرآن تامل کنیم ، خودمون رو ، مخاطب آیه ببینیم وتلاش کنیم از تبشیر ها و تبذیر ها و پیام های آیات اثری در خودمون ببینیم. اثری که بدون اندیشیدن، بدست آوردنش میسر نمیشه ⚡️⚡️⚡️⚡️
به انجام امور داخل و امام علی(علیه السّلام) را به انجام امور خارج از خانه مأمور کرد. حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) با خوشحالی بسیار از این تقسیم‌بندی فرمود: «فَلا یَعْلَمُ مَا دَاخَلَنِی مِنَ السُّرُورِ إِلا اللَّهُ بِإِکْفَائِی رَسُولُ اللَّهِ(صلی الله علیه و آله و سلم) تَحَمُّلَ رِقَابِ الرِّجَالِ؛ جز خداوند نمی‌داند که من از چنین تقسیمی چقدر خوشحال شدم؛ زیرا پدرم، رسول‌خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) مرا از گریبان‌گیر شدن با مردان معاف داشته است». حجاب و عفاف در پوشش دو واژه «حجاب» و «عفاف» در اصل، در معنای منع و امتناع مشترک هستند. تفاوت میان این دو واژه، تفاوت میان باطن و ظاهر است؛ زیرا عفت حالتی درونی است و تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی آدمی می‌باشد. بنابراین حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر، تأثیر بیشتری در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت دارد؛ چنانکه هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد، موجب می‌شود فرد حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتری در مواجهه با نامحرم داشته باشد. بنابر نقل‌های تاریخی در میان عرب جاهلی و حتی پس از اسلام نیز چنین رسم بود که عموماً زنان عرب لباس‌هایی می‌پوشیدند که یقه پیراهن و گریبان‌هایشان باز بود، دور گردن و سینه را نمی‌پوشاندند و روسری را نیز از پشت سر می‌انداختند؛ به طوری که گوش، بناگوش، گوشواره و جلوی سینه و گردن آن‌ها نمایان می‌شد. در چنین شرایطی بود که آیه 31 سوره نور نازل شد و به زنان دستور دارد پوشش‌ها و روسری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که از دو طرف روی سینه و گریبان افکنده شود تا قسمت‌های یاد شده، پوشیده شود. بنابراین حجاب برتر، حجابی است که تمام اندام زن و جاذبه‌های جسمی او غیر از گردی صورت و دو دست را بپوشاند. چادر را می‌توان کامل‌ترین پوشش در این زمینه دانست؛ زیرا شامل تمام این خصوصیات می‌شود. در واقع عفاف و پوشش کامل و حجاب عفیفانه زن مؤمن، تجسم حرمت و احترام و بهترین سلاح اوست تا افراد بوالهوس و مریض به فکر تعرض و اذیت نیفتند و هرگز کسی به خود اجازه فکر باطل ندهد. بنابراین حجاب و پوشش دینی نه تنها محدودیت و بند و حصار نیست؛ بلکه موجب مصونیت و حفظ حرمت زن می‌شود.  اهمیت این مسئله در نگاه حضرت زهرا(سلام الله علیها) تا آنجاست که اسماء بنت عمیس می‌گوید:  در روزهای آخر زندگانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) با آن حضرت بودم. روزی درباره کیفیّت حمل جنازه توسط مردم با من صحبت کرد و با نگرانی فرمود: «چرا جنازه زن را روی تخته‌ای می‌گذارند و بالای دست مردان حمل می‌کنند؟ من بسیار زشت می‌دانم که جنازه زنان را پس از مرگ بر روی تابوت سر باز می‌گذارند و بر روی آن پارچه‌ای می‌افکنند که حجم بدن را برای بینندگان نمایش می‌دهد». به آن بانو توضیح دادم که در سرزمین حبشه تابوتی برای حمل جنازه‌ها درست می‌کنند که بدن میت را می‌پوشاند و سپس به وسیله چوب‌های تر و شاخه‌های نازک درخت، شکل و قیافه آن را ترسیم کردم. حضرت خوشحال شد و فرمود: «اصْنَعِي‏ لِي‏ مِثْلَهُ‏ اسْتُرِينِي سَتَرَكِ اللَّهُ مِنَ النَّارِ؛ برای من تابوتی مثل آن درست کن و مرا (با آن) بپوشان. خدا تو را از آتش دوزخ حفظ نماید». حساسیت خاص آن حضرت تا آنجا بود که به سفارش به اسماء اکتفا نکرد و به امام علی(علیه السّلام) چنین وصیت کرد: «أُوصِيكَ يَا ابْنَ عَمِّ أَنْ‏ تَتَّخِذَ لِي‏ نَعْشاً فَقَدْ رَأَيْتُ الْمَلَائِكَةَ صَوَّرُوا صُورَتَه‏؛ وصیت می‌کنم تو را ای پسرعمو! که برای من تابوتی درست کنید (دیواردار)، همان‌گونه که ملائکه شکل آن را به من نشان داده‌اند». این حساسیت خاص حضرت زهرا(سلام الله علیها) گویای اهمیت خاص پوشاندن حجم بدن زن از نامحرمان است.  حجاب و عفاف در فعالیت‌های اجتماعی دین مقدس اسلام از همان ابتدای ظهور به دنبال احقاق حقوق زنان و اعطای حقوق و آزادی‌های طبیعی زن به عنوان نیمی از پیکره اجتماع و احیای شأن حقیقی او بود. از نظر اسلام، زنان مانند مردان در بیشتر مسائل اجتماعی پایگاه و جایگاه مناسبی دارند و نه تنها از حرکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های گروهی منع نشده‌اند؛ بلکه مطابق تعالیم مسلم قرآن، مسئولیت‌های اجتماعی متوجه مرد و زن است؛ زیرا در آیین توحیدی اسلام زن همپای مرد، تکامل پذیر و اوجگراست و در پرتو شناخت و عمل، به معراج می‌رود و به تعالی ممکن برای نوع انسانی دست می‌یابد. قرآن هر گاه از کمالات و ارزش‌های والایی که انسان‌ها بدان می‌رسند، سخن می‌گوید؛ زنان را نیز همدوش و همسان مردان مطرح می‌کند: إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظ
َاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا؛ مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان با ايمان و مردان و زنان عبادت‌پيشه و مردان و زنان راستگو و مردان و زنان شكيبا و مردان و زنان فروتن و مردان و زنان صدقه‌‌دهنده و مردان و زنان روزه‏‌دار و مردان و زنان پاكدامن و مردان و زنانى كه خدا را فراوان ياد مى‌كنند، خدا براى [همه] آنان آمرزشى و پاداشى بزرگ فراهم ساخته است. سیره بانوی بزرگ اسلام و دیگر زنان مورد تأیید پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) گویای این واقعیت است که با حفظ شأن و منزلت زن، هیچ منعی برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زنان در جامعه وجود ندارد. چنانکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در جنگ احد در پشت میدان جنگ حاضر می‌شود و به پرستاری از رسول‌خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام علی(علیه السّلام) می‌پردازد.  اگرچه اسلام هیچ ممانعتی با حضور زنان در عرصه اجتماع و سیاست نکرده است، اما آنان را از تبرج و خودنمایی منع کرده است تا ضمن حفظ سلامت جسم و روح و آرامش زن، سلامت و آرامش جامعه را نیز تضمین کنند: «وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى؛ و مانند روزگار جاهليت قديم زينت‌هاى خود را آشكار نكنيد». در آیه دیگری به آنان چنین توصیه کرده است: «وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنّ؛ و پاهاى خود را [به‌گونه‏‌اى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينت‌شان نهفته مى‌دارند، آشکار شود». بنابراین هر گونه راه رفتنی که موجب آشکار شدن زیورهای مخفی زن شود، از نظر اسلام ممنوع است. زنان باید در رعایت عفاف و پرهیز از اموری که موجب جلب توجه می‌شود، بپرهیزند. در استفاده از وسایل زینتی و استعمال عطر و بوی خوش باید به‌‍‌گونه‌ای رفتار کنند که باعث جلب توجه نامحرم و عامل انحراف فکرها و تباهی دل‌ها نشوند.  عالی‌ترين و مؤثرترين نوع حضور در اجتماع را می‌توان در زندگی كوتاه، اما پربار حضرت زهرا(سلام الله علیها) دید. بنابر شواهد تاریخی هر گاه موقعيت اجتماعی اقتضا می‌كرد، آن حضرت فعالانه وارد عرصه می‌شد و آنچه در صفحات تاریخ درخشان مانده است، پوشش کامل ایشان هنگام فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی است که برخی از آن‌ها عبارتند از: -    برنامه‌های علمی و آموزشی بانوی بزرگ عالم برای زنان مسلمان؛  -    شركت در برخی نبردها مانند جنگ احد به عنوان امدادگر؛ -    ايراد سخنرانی در مسجد و دفاع از اميرمؤمنان علی(علیه السّلام)؛  -    رفتن به خانه مهاجر و انصار برای يادآوری سفارش‌های پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) درباره امام علی(علیه السّلام) به آنان؛  -    قرار دادن خانه خود به عنوان پايگاه تجمع مبارزان و مجاهدان بنی‌هاشم و تأمين نياز اقتصادی آنان از درآمد فدک؛  در روایت حضور حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد برای ایراد خطبه، نحوه پوشش آن حضرت این‌گونه توصیف شده است: هنگامی که تصمیم گرفتند فاطمه(سلام الله علیها) را از فدک محروم کنند و این خبر به آن بانوی بزرگ رسید، آن حضرت روسری خود را به سرش پیچید (خِمار بزرگ‌تر از روسری‌های فعلی است که سر و سینه و گردن را می‌پوشانده است) و جلباب خود را بر تن نمود (جلباب یعنی آن عبا یا پیراهن عربی بلند که تمام بدن را بپوشاند. لباسی را که روی لباس‌های دیگر می‌پوشیدند، به خود گرفت و بر تن نمود که محیط بر تمام بدن ایشان بود)، همراه گروه هم‌سن و سال (یا هم‌فکر و هماهنگ) از یاران (و اعوان) خود و زن‌های خویشاوند خود (به سوی مسجد) آمد. در راه رفتن، پا روی پایین لباس خود می‌گذاشت (به دلیل بلند بودن، لباس قهراً زیر پا قرار می‌گرفته است). راه رفتن حضرت هیچ کم از راه رفتن رسول‌خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) نداشت ... سپس (وقتی حضرت وارد مسجد شدند) میان حضرت (و مردم) پرده‌ای آویخته شد و .... .  یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند. در 42 سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بر خلاف دوران منحط رژیم شاهنشاهی که زن ایرانی را همچون زن غربی جلوه و مظهر هیجانات جنسی قرار داده بود، تلاش شده است تا حد امکان از استعداد فکری و توانمندی عظیم زن برای تعالی او و جامعه استفاده شود و این امر در درجه اول برای تحکیم بنیان خانواده به عنوان اصل اساسی تعالی جامعه مدنظر قرار گرفته است؛ یعنی بعد از انقلاب اسلامی، زن مسلمان ایرانی جایگاه اصلی خود را نخست در نهاد خانواده و سپس در عرصه اجتماع بازیافت. نگاهی گذرا به انتشارات و کتاب‌های متعدد در کشور اعم از علمی، پژوهشی، تاریخی، ادبی، سیاسی و هنری که با نام زنان در کشورمان نشر می‌‌یابد، حکایت از جایگاه والای علمی و مدارج عالی زنان دارد.این
پیشرفت‌ها در تمامی حوزه‌ها بروز و نمود دارد. فعالیت زنان ایرانی در حوزه‌های پزشکی، تکنولوژیکی و فناوری نیز بسیار چشمگیر است و زنان در حوزه‌های مرتبط با علوم نوین نیز منشاء اثرگذاری و پیشرفت بوده‌ و هستند. حضور 21 درصدی زنان در کرسی‌های استادی دانشگاهی، حضور 98 درصدی زنان در رشته‌های تخصصی پزشکی، فعالیت بیش از 2700 سازمان مرتبط با حوزه زنان، فعالیت 800 ناشر زن در کشور، حضور 40 درصدی زنان در پست‌های مدیریتی و ...، بیانگر جایگاه حقیقی زنان در جامعه اسلامی است.  نتیجه‌‌گیری حجاب، یکی از ارزش‌های اصلی جامعه اسلامی است که تأثیرات مختلفی بر زندگی فرد زن مسلمان و نیز اجتماع دارد. مهم‌ترین دلیل پوشش زن، حضور عفیفانه او در اجتماع است تا سلامت روانی خود و جامعه را تضمین کند. رعایت حجاب و عفاف توسط زن مسلمان در سه بعد نگاه، پوشش و رفتار می‌تواند زن مسلمان و به تبع آن جامعه اسلامی را از آلودگی‌های روحی و جسمی حفظ و سلامت و آرامش فردی و اجتماعی را تضمین کند. سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) در این زمینه الگویی جامع و شایسته برای زنان مسلمان است تا با پیروی کامل از بانوی بزرگ اسلام، ضمن تضمین سعادت فردی به سعادت جامعه و استحکام آن کمک کنند
🌺بحثی اجمالی در باب رفع شبهات از ولایت مطلقه فقیه ✅بر اساس: ۱- نص صریح قرآن کریم: ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ﴾ (النساء: ۵۹) (ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را واطاعت کنید پیغمبر واولی الامر از خودتان را). ۲- مقبوله عمربن حنظله به نقل از امام صادق (ع): مَنْ كَانَ مِنْكُمْ قَدْ رَوَى حَدِيثَنَا وَ نَظَرَ فِي حَلَالِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْكَامَنَا فَارْضَوْا بِهِ حَكَماً فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِماً فَإِذَا حَكَمَ بِحُكْمِنَا فَلَمْ يَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا بِحُكْمِ اللَّهِ قَدِ اسْتَخَفَّ وَ عَلَيْنَا رَدَّ وَ الرَّادُّ عَلَيْنَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلَى حَدِّ الشِّرْكِ بِاللَّهِ. امام صادق (ع) فرمودند: هر کس از شما حديث ما را نقل می کند در حلال و حرام ما نظر دارد و احکام ما را می شناسد به حکومت او رضايت دهيد همانا من او را حاکم شما قرار دادم پس وقتی او به حکم ما حکم کرد اگر قبول نشود، در حقیقت حکم خدا را خوار شمرده اند و سخن ما را رد کرده اند و هر که ما را رد کند خدا را رد کرده و این عمل در حدّ شرک به خداست. ۳- و توقیع شریف امام عصر عج به نقل از اسحاق ابن یعقوب: وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْهِم‏ (در رويدادهايی که اتفاق می افتد به راويان حديث ما مراجعه کنيد زيرا آنها حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنان هستم). ٤- حدیث امام حسن عسکری (ع): فَأمّا مَن كانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدينِهِ مُخالِفا على هَواهُ مُطِيعا لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن يُقَلِّدُوهُ ، وذلكَ لا يكونُ إلّا بَعضَ فُقَهاءِ الشِّيعَةِ لا جَميعَهُم. اما هر فقيهى كه خويشتندار و نگاهبان دين خود باشد و با هواى نفْسش بستيزد و مطيع فرمان مولايش باشد ، بر عوام است كه از او تقليد كنند و البته اين ويژگيها را تنها برخى فقهاى شيعه دارا هستند ، نه همه آنها. ◀️موارد زیر قطعی است: ۱- ولایت حضرت حجت ابن الحسن (عج) به‌عنوان امام منصوص من قبل البنی بر امت مطلق است ۲- ارتباط شیعیان با حضرت ولی عصر عج در عصر غیبت مع الواسطه است. ۳- شیعیان در عصر غیبت کبری برای ارتباط با امام زمان مکلف به رجوع فقها هستند ٤- رجوع شیعیان منحصر در مسائل فردی نظیر احکام نماز، روزه و... نبوده و همه مسائل مبتلابه فردی و اجتماعی مسلمانان را شامل است ۵- شروط چهارگانه منقول از امام عسکری(ع) لازمه ولایت فقها بر امت امام زمان عج است و فقدان هر یک از شروط چهارگانه موجب منعزل شدن فقیه بوده و از ولایت بر امت ساقط می‌شود و طبق فرمایش امام یازدهم او را در ردیف علمای یهود قرار می‌دهد. ۶- فقها به اذن حضرت حجت (عج) به‌عنوان حجت آن حضرت بر امت ولایت دارند و ولایت فقیه بر امت مأذون از امام غایب از نظر است ۷- اگر چه در متن توقیع شریف امت مکلف به رجوع به فقها به عنوان حجت امام ، امام (ع) بر امت هستند اما بی‌تردید برابر متن توقیع این رابطه قطعاً دوطرفه بوده و فقها به نمایندگی از طرف امام معصوم غایب نه مجاز بلکه مکلف به ایجاد رابطه با امت هستند. به عبارت روشن تر رابطه امت و امام یک رابطه طرفینی و دوطرفه است. ۸- از نظر عقلی و نقلی هیچ دلیلی وجود ندارد که میزان اختیارات تفویض شده از جانب حضرت حجت(عج) به ولی فقیه را محدود و یا نامحدود عنوان کرده باشد. ۹- فقها برای تنظیم و استمرار و ساماندهی رابطه امت و امام در زمان غیبت مکلف به تشکیل حکومت اسلامی بوده و در حکومت اسلامی ولایت، فقیه بر امت به نیابت از حضرت ولی عصر (عج) قطعی است و سایر فقها در مسائل حکومتی مکلف به تبعیت از ولی فقیه هستند. ۱۰- همه مذاهب اسلامی (اعم از شیعه و اهل سنت) بدون استثنا ولایت بر امت و ضرورت تبعیت از ولی را قبول دارند و تفاوت شیعه با اهل سنت در صلاحیت ولی است. اهل سنت معتقدند اطاعت از ولی واجب است ولو آنکه ستمگر و جائر باشد اما شیعه این اطاعت را مقید به فقیه بودن ولی و داشتن شروط چهارگانه امام عسکری می‌داند ✅نتیجه اینکه ولایت فقیه بر امت امام زمان عج محرز است و قدیم یا حادث بودن موضوع هیچ تأثیری در اصل ولایت فقیه ندارد. مضافاً بر اینکه به آن دسته از کسانی که به دلایلی ولایت مطلقه را ابداع امام خمینی(ره) میدانند عرض می‌کنیم که از آنجا که ولایت امام عصر عج مطلقه است هیچ دلیل عقلی و نقلی نداریم که امام عصر عج مجاز نباشد ولایت مطلقه خود را به نایب عامش تفویض کند و چنین جسارتی نیز نارواست که العیاذبالله به امام زمان(عج) گفته شود، ضمن اینکه منطق عقلی و نقلی بر این احتمال تأکید دارد که امام زمان عج ولایت مطلقه اش را به نایبش تفویض کرده باشد. ✍ سید عبداله متولیان 🇮🇷
🔻 فوائد زکات فطره چیست؟ ▫️موجب قبولی روزه ماه مبارک رمضان می‌گردد. ▫️موجب حفظ انسان از مرگ زودرس و بلاها می‌شود. ▫️باعث سلامتی جسم و پاک‌سازی روح از رذایل اخلاقی است. ▫️زكات فطره مکمّل روزه است، همان‌طور که صلوات بر پیامبر (ص) مکمّل نماز است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 پرداخت زکات فطره بر چه کسی واجب است؟ ▫️کسی که و باشد و و نباشد، باید زکات فطره خودش و کسانی که نان‌خور او هستند را بپردازد، کوچک باشند یا بزرگ، مسلمان باشند یا کافر، دادن خرجی آنان بر او واجب باشد یا خیر. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 زمان زكات فطره چه وقتی است؟ ▫️وقت وجوب زكات فطره، بـا داخل شدن شب عید فرا می‌رسد، در حالی که فرد نیز جامع شرایط وجوب باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 زمان زکات فطره را بیان نمایید؟ ▫️کسی که نماز عید می‌خواند: بنابر احتیاط واجب باید قبل از نماز پرداخت نماید. ▫️کسی که در نماز عید نمی‌خواند: تا قبل از زوال باید پرداخت نماید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 آیا هنگام پرداخت زکات فطره، لازم است؟ ▫️بله، زكات فطره امری عبـادی است و باید هنگام پرداخت قصد قربت نمـود؛ یعنی باید فطره را برای تذلّل در پیشگاه خداوند متعال و با اخلاص پرداخت نمود. 🇮🇷