eitaa logo
شمیم گل نرگس
4.1هزار دنبال‌کننده
134 عکس
147 ویدیو
0 فایل
﷽﴿ رسول خدا صلى الله عليه وآله فرمود: مَن ماتَ و لَم یعرف امام زمانِهِ ماتَ میتةً جاهِلیةً هر كس بميرد در حالى كه امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلى از دنيا رفته است. وسائل الشيعه، ج 16، ص 246 شمیم گل نرگس https://eitaa.com/golnarghes
مشاهده در ایتا
دانلود
متن 🌴بسم الله الرحمن الرحیم 🌴 اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِنَبِیِّکَ نَبِىِّ الرَّحْمَةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ یا اَبَاالْقاسِمِ یا رَسُولَ اللّهِ یا اِمامَ الرَّحْمَةِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (1) یا اَبَا الْحَسَنِ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ یا عَلِىَّ بْنَ اَبیطالِبٍ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (2) یا فاطِمَةَ الزَّهْراَّءُ یا بِنْتَ مُحَمَّدٍ یا قُرَّةَ عَیْنِ الرَّسُولِ یا سَیِّدَتَنا وَمَوْلاتَنا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکِ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکِ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهتاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْی لَنا عِنْدَاللّهِ (3) یا اَبا مُحَمَّدٍ یا حَسَنَ بْنَ عَلِی اَیُّهَا الْمُجْتَبى یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (4) یا اَبا عَبْدِاللّهِ یا حُسَیْنَ بْنَ عَلِی اَیُّهَا الشَّهیدُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (5) یا اَبَا الْحَسَنِ یا عَلِىَّ بْنَ الْحُسَیْنِ یا زَیْنَ الْعابِدینَ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (6) یا اَبا جَعْفَرٍ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِی اَیُّهَا الْباقِرُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (7) یا اَبا عَبْدِ اللّهِ یا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِقُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (8) یا اَبَا الْحَسَنِ یا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ اَیُّهَا الْکاظِمُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (9) یا اَبَا الْحَسَنِ یا عَلِىَّ بْنَ مُوسى اَیُّهَا الرِّضا یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (10) یا اَبا جَعْفَرٍ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِی اَیُّهَا التَّقِىُّ الْجَوادُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (11) یا اَبَا الْحَسَنِ یا عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الْهادِى النَّقِىُّ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (12) یا اَبا مُحَمَّدٍ یا حَسَنَ بْنَ عَلِی اَیُّهَا الزَّکِىُّ الْعَسْکَرِىُّ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (13) @golnarghes
یا وَصِىَّ الْحَسَنِ وَالْخَلَفَ الْحُجَّةَ اَیُّهَا الْقاَّئِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ (14) یا سادَتى وَمَوالِىَّ اِنّى تَوَجَّهْتُ بِکُمْ اَئِمَّتى وَعُدَّتى لِیَوْمِ فَقْرى وَحاجَتى اِلَى اللّهِ وَتَوَسَّلْتُ بِکُمْ اِلَى اللّهِ وَاسْتَشْفَعْتُ بِکُمْ اِلَى اللّهِ فَاشْفَعُوا لى عِنْدَ اللّهِ وَاسْتَنْقِذُونى مِنْ ذُنُوبى عِنْدَ اللّهِ فَاِنَّکُمْ وَسیلَتى اِلَى اللّهِ وَبِحُبِّکُمْ وَبِقُرْبِکُمْ اَرْجُو نَجاةً مِنَ اللّهِ فَکُونُوا عِنْدَ اللّهِ رَجاَّئى یا سادَتى یا اَوْلِیاَّءَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِمْ اَجْمَعینَ وَلَعَنَ اللّهُ اَعْداَّءَ اللّهِ ظالِمیهِمْ مِنَ الاْوَّلینَ وَالاْخِرینَ امینَ رَبَّ الْعالَمینَ (15) الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @golnarghes
سر خواندن در شب چهارشنبه چیست⁉️ آیا روایتی وجود دارد ❓ در پاسخ به چند نکته توجه نمایید: ۱- توسل به اولیای الهی امری مطلوب و همراه با برکات فراوان است و هر زمان که حال توجه و توسل باشد مطلوب و بی اشکال است . ۲- خواندن دعای توسل در شب چهار شنبه دلیل خاصی ندارد و در روایت و منبع خاصی وارد نشده است و در مناسبت های مختلف این دعا خوانده می شود . ۳- شاید انتخاب این زمان خاص برای نظم بخشیدن در خواندن و بهره مند شدن از این دعا است و روشن است اگر برنامه ای زمان خاصی داشته باشد بهتر و به طور منظم انجام می گیرد و افراد از قبل برای انجام آن آماده می شوند و وقتی از اوقات خود را به آن اختصاص می دهند . می توان شواهدی را برای عمل مردم ذکر کرد،ب ه عنوان نمونه به ماجرای مسجد جمکران اشاره نمود. مطابق روایت، «حسن بن مثله جمکرانی» در شب خدمت حضرت مشرف شده و دستور بنای مسجد را از ناحیه ایشان دریافت داشته است. در این شب حضرت از او می خواهد که گوسفندی را با مشخصاتی که اعلام می کنند، از فردی به نام «جعفر کاشانی» خریده و در شب بعد، () آن را به موضع تعیین شده برای مسجد برده و ذبح کند. آن گاه گوشت ذبح شده را در روز چهارشنبه توزیع نماید. (بحارالانوار، ج۵۳، ص۲۳۲). از این تعبیر و دستور امام(عجل الله) استفاده شده که این شب از ارزشهای خاصی برخوردار است و لذا پیروان حضرت، بیشتر در این شب مبارک در هفته، دور هم جمع می شوند و با استمداد از خداوند متعال و توسل به آن حضرت، در صدد ذبح نفس اماره خویش برآمده و حاجتهای خود را از آن حضرت طلب می کنند. سیره متشرعه از علما و صلحا و اتقیا بر مداومت رفتن چهل بار به مسجد جمکران است، همان گونه که این عمل در مسجد سهله نیز انجام می شود. در روایات بسیاری به این مطلب اشاره شده که هرکس چهل روز خود را برای خدا خالص کند، چشمه های حکمت از قلب بر زبانش جاری می گردد. از این روایت و از مجموعه سایر روایات استفاده می شود که عدد چهل در شکوفایی قابلیتهای مادی و معنوی انسان تأثیر بسزایی دارد. موضوع بعدی، بحث تشرف به محضر حضرت بعد از چهل شب چهارشنبه است. در مورد مسجد مقدس جمکران، دلیل خاصی وجود ندارد مبنی بر اینکه اگر کسی چهل شب چهارشنبه به این مسجد برود، حتماً به زیارت حضرت مهدی(عج) مشرف می شود، ولی این مطلب را می توان از راه دیگری به اثبات رساند و آن اینکه: مطابق برخی روایات، عدد چهل اثرتکوینی در بروز استعدادها و به فعلیت رسیدن آنها دارد. حال اگر کسی به نیت تشرف به محضر مبارک حضرت بقیة ا...الاعظم به این مکان مقدس شرفیاب شود و جداً از خدا ملاقات را بخواهد و از طرف دیگر خود را برای ملاقات با آن انسان کامل آماده کند و قابلیت ملاقات را نیز با اعمال صالح تحصیل نماید، امید است که به ملاقات آن حضرت شرفیاب شود، همان گونه که افراد بسیاری به این نتیجه رسیده اند. @golnarghes
💫💥💫💥💫💥💫💥💫💥💫 یادآوری نماز روز چهارشنبه توسل به امام جوادعلیه السلام ۲رکعت،بلافاصله بعد از نماز عصر توسل به امام جواد مثل نماز صبح وبعد از سلام۱۴۶ مرتبه ،نه کمتر ونه بیشترذکر ماشاالله،لا حول ولا قوه الا بالله وبعد حاجت میخواهید التماس دعای فرج🤲 💫💥💫💥💫💥💫💥💫💥💫 @golnarghes
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ⏱۴۷ ثانیه شنیدنی ما هیچ‌دقت دلمون برا امام‌زمان (علیه‌السلام) تنگ نمیشه...🥀 «اَللّهُمَّ‌طالَ‌الاْنْتِظارُ وَشَمِتَ‌مِنَّاالْفُجّارُ وَصَعُبَ‌عَلَینَاالاْنْتِصارُ» اَلْلّهُمَّ‌عَجِّلْ‌في‌فَرَجِ‌مَولانا اَلْغَريِب ۱۱۹۰سال😔... --------------- 🌍امان زمین. او می‌آید و با آمدنش دنیا را گلستان خواهد کرد. @golnarghes
🌸🍃🌸🍃 🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸 📌مناظره امام علی علیه‌السلام و جاثلیق مسیحی به روایت سلمان فارسی ✍روزی راهبی با جمعی از مسیحیان به مسجد النبی آمدند، در حالی که طلا و جواهر و اشیاء گرانبها به همراه داشتند. راهب‌‌‌‌ رو کرد به جماعتی که در آنجا حضور داشتند ( ابوبکر نیز در بین جماعت بود ) و سؤال کرد "خلیفه ی نبی و امین او چه کسی است؟" پس جمعیت حاضر ، ابوبکر را نشان دادند ، پس راهب رو به ابوبکر کرده و پرسید نامت چیست؟ 🔺ابوبکر گفت ، نامم "عتیق" است. راهب پرسید نام دیگرت چیست؟ ابوبکر گفت نام دیگرم "صدیق" است. راهب سؤال کرد نام دیگری هم داری؟ ابو بکر گفت "نه هرگز" پس راهب گفت گمان کنم آنکه در پی او هستم شخص دیگریست. 🔺ابوبکر گفت دنبال چه هستی؟ راهب پاسخ داد من به همراه جمعی از مسیحیان از روم آمده ام و جواهر و اشیاء گرانبها به همراه آورده ایم و هدف ما این است که ؛ از خلیفه ی مسلمین چند سؤال بپرسیم ، پس اگر توانست به سؤالات ما پاسخ دهد تمام این هدایای ارزنده را به او می بخشیم تا بین مسلمانان قسمت کند. و اگر نتوانست سؤالات ما را پاسخ دهد اینجا را ترک کرده و به سرزمین خود باز می گردیم. 🔺ابوبکر گفت سؤالاتت را بپرس، راهب گفت باید به من امان نامه بدهی تا آزادانه سؤالاتم را مطرح کنم و ابوبکر گفت در امانی ، پس سؤالاتت را بپرس. راهب سه سؤالش را مطرح کرد: ❶ما هو الشئ الذی لیس لله؟ چه چیز است که از آن خدا نیست؟ ❷ما هو شئ لیس عندالله؟ چه چیز است که در نزد خدا نیست؟ ❸ما هو الشئ الذی لا یعلمه الله؟ آن چیست که خدا آن را نمی داند؟ 🔺پس ابوبکر پس از مکثی طولانی گفت؛ باید از عمر کمک بخواهم ، پس به دنبال عمر فرستاد و راهب سؤالاتش را مطرح کرد، عمر که از پاسخ عاجز ماند پس به دنبال عثمان فرستاد و عثمان نیز از این سؤالات جا خورد و جمعیت گفتند : چه سؤالیست که میپرسی؟ خدا همه چیز دارد و همه چیز را می داند. راهب ناامید گشته قصد بازگشت به روم کرد، 🔺ابوبکر گفت : ای دشمن خدا اگر عهد بر امان دادنت نبسته بودم زمین را به خونت رنگین می کردم. سلمان فارسی که شاهد ماجرا بود به سرعت خود را به امام علی (ع) رسانده و ماجرا را تعریف کرد و از امام خواست که به سرعت خودش را به آنجا برساند. پس امام علی علیه‌السلام بهمراه پسرانش امام حسن(ع) و امام حسین (ع) میان جمعیت حاضر و با احترام و تکبیر جماعتِ حاضر مواجه شدند. 🔺ابوبکر خطاب به راهب گفت، آنکه در جستجویش هستی آمد ، پس هر سؤالی داری از علی(ع) بپرس! راهب رو به امام علی(ع) کرده و پرسید: نامت چیست؟ امام علی (ع) فرمودند : نامم نزد یهودیان "الیا" نزد مسیحیان "ایلیا" نزد پدرم "علی" و نزد مادرم "حیدر" است. پس راهب گفت، نسبتت با نبی(ص) چیست؟ 🔺امام علی (ع) فرمودند : او برادر و پسرعموى من است و نیز داماد او هستم. پس راهب گفت ، به عیسی بن مریم قسم که مقصود و گمشده ی من تو بودی. پس به سؤالاتم پاسخ بده و دوباره سؤالاتش را مطرح کرد. امام علی (ع) پاسخ دادند : فإن الله تعالی أحد لیس له صاحبة و لا ولدا فلیس من الله ظلم لأحد و فإن الله لا یعلم شریکا فی الملک ❶آنچه خدا ندارد ، زن و فرزند است. ❷آنچه نزد خدا نیست ، ظلم است. ❸آنچه خدا نمی داند ، شریک و همتا برای خود است. 🔺پس راهب با شنیدن این پاسخ ها، امام علی علیه السلام را به سینه فشرد و بین دو چشم مبارکش را بوسید و گفت: أشهد أن لا اله إلا الله و أن محمد رسول الله و أشهد أنک وصیه و خلیفته و أمین هذه الامة و معدن الحکمة. به درستی که نامت در تورات إلیا و در انجیل ایلیا و در قرآن علی و در کتابهای پیشین حیدر است، پس براستی تو خلیفه ی بر حق پیامبری، سپس تمام هدایا را به امام علی(ع) تقدیم کرد و امام در همان جا اموال را بین مسلمین قسمت کرد. 🚨عزيزان !! تا حد امکان نشر دهید؛چون : 📌پیامبر(صلی‌الله) فرمود : هرکس فضائل اميرالمؤمنين علی ابن ابیطالب (ع) را نشر دهد، مادامی که از آن نوشته اثری باقیست ملائکة الله برای او استغفار می کنند. 📚منبع : کتاب الإحتجاج مرحوم طبرسی @golnarghes
✅آن حضرت خیلی به ما نزدیک است ✨آیت‌الله بهجت (ره): ما کسانی را دیده‌ایم که گویی در گشایش و گرفتاری‌ها با حضرت ولیعصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) مخابره و تلگراف داشتند، هر چه می‌گفتند و یا از آن حضرت می‌خواستند، همان می‌شد! آن حضرت خیلی به ما نزدیک است، ولی ما او را نمی‌بینیم و دور می‌پنداریم. --------------- 📚در محضر بهجت، ج۳، ص۲۵۶ @golnarghes
49.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴علائم آخـــــرالزمان در نهج‌البلاغه ●روزگار بسیار بسیار بسیار سختی است که از ۱۴۰۰ سال پیش پیامبر (صلی‌الله علیه وآله) و بعد اهل‌بیت (علیهم‌السلام) گفته بودند به این روز خواهید رسید" 🔸و چقدر با شکوه خواهد شد به شرطی که ... ☀️امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) در خطبه ۱۸۷ می‌فرمایند: ● «هان ای مردم! آنان که پدر و مادرم فدایشان باد از کسانی هستند که در آسمانها معروف ولی در زمین گمنام هستند، ● در آینده پشت کردن روزگار خوش، و قطع شدن پیوندها و روی کار آمدن خردسالان را انتظار کشید، این روزگاری است که ضربات شمشیر بر مؤمن آسان‌تر از یافتن مال حلال است، ● روزگاری که پاداش گیرنده از دهنده بیشتر است ● و آن روزگاری که بی نوشیدن شراب مست می‌شوید، ● با فراوانی نعمت ها بدون اجبار سوگند می‌خورید و نه از روی ناچاری دروغ می‌گویید، ● و آن روزگاری است که بلاها شما را می‌گزد چونان گزیدن و زخم کردن دوش شتران از پالان! ● آه! آن رنج و اندوه چقدر طولانی و امید گشایش چقدر دور است....!» 📗{ نهج‌البلاغه ، خطبه ۱۸۷ } 🎙حجت‌الاسلام استاد مهدی ارفع @golnarghes
┈┅❁ـ﷽ـ❁┅┈ 🌤یا اباصالح المهدے ادرڪنے تاریخ انقضایِ تمام غم‌هایِ عالم لحظه‌ی ظهـور توسـت! 🔸در این روزگار آخرالزمانی دنیا پر از فتنه‌ است و مردم دنیا در بیم و امید زندگی می‌کنند... 🔹ما در دروازه‌های ظهور ایستاده‌ایم 🔹بشریت در تمام طول تاریخ نظاره‌گر تصمیمات و اقدامات ما هست... 🌤اندکی صبر سحر نزدیک استــ... -------------------- 🌍 امان زمین. او می‌آید و با آمدنش دنیا را گلستان خواهد کرد. @golnarghes
✨﴾﷽﴿✨ ✍امروز هم گـذشتـــ... اوضاع جهان آنطور نیست که انتظارش را داریم، بلکه بسیار بحرانی است. 🌍اما اوضاع قطعاََ تغییر خواهد کرد، دنیا چاره‌ای جز تغییر به نفع مستضعفان نداره. "قرار بی‌قراران در راه است" "امید امیدواران در راه است" "فرج و گشایش در راه است" اطراف را نگاه کنید، روایات را بررسی کنید. الان در بطن همه آن روایاتیم، و ما راوی وعده‌های معصومین علیهم‌السلام شده‌ایم. 🇮🇷 انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (علیه‌السلام) است. امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران در این راستا می‌فرماید: «امیدواریم كه این انقلاب، یک انقلاب جهانی بشود، و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت بقیة ‌الله (ارواحنا له الفداء) باشد.»[١] 🔹همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود، انقلاب ایران را شروع انقلاب امام موعود علیه‌ السلام دانسته و می فرمایند : «انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچم‌داری حضرت حجت علیه‌السلام است که خداوند، به همه مسلمانان و جهانیان منّت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد».[٢] قطعاََ سخنان مرجع عالیقدر شیعه برگرفته از احادیث ائمه معصومین (علیهم‌السلام) می‌باشد، همچنانکه رسول خدا (صلی‌الله علیه وآله) فرموده‌اند: در دوران غیبت مردمانی از مشرق زمین به پا می‌خیزند و زمینه را برای حکومت حضرت مهدی (علیه‌السلام) فراهم می‌کنند.[۳] -------------------- ✍منبع: 📗[۱]- صحیفه امام ج۱۶، ص۱۳۱ 📗[۲]- همان، ج۲۱، ص۳۲۷ 📗۳-کشف الغمه اربلی، ج۲، ص۴۷۷- 📗کشف الغمة فی معرفة الائمه، ج۲، ص۴۷۷ @golnarghes
☀️امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُن؛ و اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ؛ و اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ؛ حتَّی لَایَبْقَی مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر» به خدا سوگند شما خالص می‌شوید؛ به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا می‌شوید؛ به خدا سوگند شما غربال خواهید شد؛ تا اینکه از شما شیعیان باقی نمی‌ماند جز گروه بسیار کم و نادر. 📗بحار الأنوار، ج ۵، ص ۲۱۵ (پناه بر خدا از این حدیث)😔 ✍تاریخ اسلام پر است از اشخاصی که عاقبت بخیر نشدند، ●از بزرگان صدر اسلام، تا دوران معاصر، بسیاری از اشخاص، عاقبت آنان ختم به خیر نشد. ●رویکرد عده‌ای از خواص همیشه موجب می‌شود هم خودشان سقوط کنند و هم عده‌ای را با خود به سقوط بکشانند. ●در این دوران شخصیت‌هایی که بعضی از آنان را به برخی شخصیت‌های مشهور صدر اسلام تشبیه می‌کردند، این شخصیت‌های خوش سابقه و انقلابی، گرچه همانند برخی بزرگان صدراسلام کارنامه‌ای ارزشمند و اثرگذار در حکومت اسلامی داشتند اما درست مانند آنان که در فتنه‌های دوران ائمه معصومین (علیهم‌السلام)، غرق شدند، در آزمایش حساس فتنه‌ها زانو خم کردند و چرب و شیرین دنیا آنان را فریفت و به سقوط مرگبار کشاند. ●از صدر اسلام تاکنون خواصی كه "بد عاقبت" شدند بسيار فراوانند مانند: • زبیر، • طلحه، • عمر سعد، • سعد وقاس، • شریح قاضی، • و ... ●به تاریخ مراجعه کنید نمونه‌های فراوانی از این افراد است هم از تاریخ گذشته و هم تاریخ معاصر... اَللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً خداوندا ؛ آخر و عاقبت‌ ڪارهاے ما را ختم به خیر ڪن @golnarghes