eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.6هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
134_Page.MP3
956.1K
تلاوت با معنی ۱۳۴ جزء ۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💜🌹🍀🍀🍀🍀🍀🍀🌹💜 💚دعای ورودبه صبح صادق💚 💚🍃💚🍃💚🍃💚🍃💚🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 سـ🍁ــلام روزتون پراز خیر و برکت 💐 🗓 امروز  یکشنبه ☀️  ٢٩   آبان   ١۴٠١   ه. ش   🌙 ٢۵   ربیع الثانی     ١۴۴۴  ه.ق 🌲  ٢٠     نوامبر   ٢٠٢٢    ميلادی
4_507651510750937124.mp3
2.58M
💠 تواشیح بسیار زیبای « الهی یا متعالي إرحم حالي ... » با تک خوانی المعتصم باللّه العسلی ⏱ ۴:۱۸ @gooorrrran 🔹🔸🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 آموزش مقامات 🎼 💎آموزش ابتدایی و ساده "مقام شناسی" توسط استاد شاه میوه 1⃣ _🎵 مقام بیات 1-زمزمه. 2-ترتیل. 3-ابتهال. 4-تلاوت 🎧قاری؛ مرحوم شحات محمد أنور ✅ توجه فرمایید : پبوست بالای این ویدیوحتماً مطالعه گردد. ♻️ @eshragholqoran
AF: AF: 📝 : 🔹 کوچکترین جزء نغمات و الحان موسیقی عربی "درجه" نام دارد. صداهایی موسیقایی هستند که دارای بسامدهای معینی می باشند. به تعداد ارتعاشات ذرات یک جسم در واحد زمان گفته می شود. به عنوان نمونه اگر به فلزی ضربه ای وارد کنیم و ذرات آن جسم در هر ثانیه ۲۲۰ مرتبه از وضعیت اولیه خود جابجا شوند، می گوییم بسامد این ذرات ۲۲۰ هرتز است. اگر تارهای صوتی انسان در یک ثانیه ۲۶۱ مرتبه باز و بسته گردند صدای تولید شده دارای بسامد ۲۶۱ هرتز خواهد بود. درجات موسیقیایی دارای بسامدهای مشخصی هستند. مثلا درجه "حسینی" دارای بسامد ۲۲۰ هرتز است. بسامد درجه راست ۲۶۱ هرتز است. از کنار هم قرارگرفتن و ترکیب حساب شده آنها تشکیل می گردند. 🔸 تعداد ۷ صدا می باشد: Do: راست Re : دوکاه Mi: سیکاه Fa :جهارکاه Sol: نوا La : حسینی Si : اوج تعداد درجات موسیقی ۷ عدد بیشتر نیستند، در حالیکه گستره اصوات موسیقی بیشتر از ۷ می باشند. به همین علت پس از هفتمین درجه، درجه اول مجددا تکرار می گردد. یعنی اگر با درجه Do شروع نماییم هفتمین نت Si بوده و نت بعدی تکرار نت Do هست. به فاصله اولین Do تا Do بعدی که تکرار اولین Do هست، گفته می شود. اگر باز به سمت بالاتر حرکت کنیم نت ها مجددا تکرار می شود و فاصله دومین Do تا سومین Do باز یک اکتاو است. اما فاصله اولین Do تا سومین Do برابر با دو اکتاو است. مقامات موسیقی عربی دارای ۸ درجه پی در پی هستند که فاصله اولین تا هشتمین درجه یک است. 📍 مجموع ۳ یا ۴ یا ۵ درجه را یک " " گویند. اگر تعداد درجات یک نغمه ۳ باشد، به آن جنس و اگر ۴ باشد و اگر ۵ باشد گفته می شود. اما جنس بیشتر به ۴ درجه اطلاق می شود. در موسیقی عربی اکثر اجناس دارای ۴ درجه بوده؛ به جز " " که ۳ درجه و " " و " " که ۵ درجه می باشد. ☝️ از ترکیب دو جنس در یک اکتاو پدیدار می گردند. مثلا اگر از درجه اول تا چهارم در یک اکتاو جنس بیات و از درجه چهارم تا هفتم جنس نهاوند باشد، به این مجموعه گفته می شود. با توجه به اینکه هر مقام دارای ۸ درجه هست و هرکدام از این درجات دارای نام مشخصی هستند، هرگاه در اجرای یک مقام از یک درجه صوتی بیشتر استفاده گردد و آن درجه محور باشد، تشکیل می شود که نام اول آن شامل مقام اصلی و نام دوم آن بر اساس درجه ای که بیشتر استفاده شده تعیین میگردد؛ به عنوان نمونه درجات مقام بیات بدین صورت است: ، ، ، ، ، ، ، (تلفظ: مُحَیر). اگر در اجرای مقام بیات از درجه چهارم یا نوا بیشتر استفاده گردد، به این نغمه مقام فرعی "بیات نوا" گفته می شود. ♦️قسمت اول ♦️ ❇️با_دقت_چندین_بار_مطالعه_بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AF: 🎬 به سه دسته تقسیم می شوند: ۱- مقامات اصلی ۲- مقامات فرعی ۳- مقامات مرکب ۱- : شامل و و و و و و بوده و مقام و نیز در اکثر منابع از مقامات اصلی محسوب می گردد، اما عده ای نیز این دو مقام را از مقامات اصلی نمی دانند و دلیل آن عدم استعمال زیاد این دو مقام است. ۲- : به عنوان نمونه مقام اصلی بیات شامل مقام های فرعی ، ، ، و می باشد. ۳- : از تغییر جنس دوم مقام اصلی حاصل می گردد. مثلا در مقام بیات که جنس دوم آن نهاوند است، هرگاه به جنس حجاز تغییر یابد مقام مرکبی تشکیل می گردد که نام دارد. 👈 هر مقام اصلی دارای چند مقام فرعی و مرکب است. استاد مرحوم منشاوی اکثر مقامات اصلی و فرعی و برخی از مقامات مرکب را در تلاوت خویش مورد استفاده قرار داده است. 👌 در این مجموعه آموزشی به بررسی نغمات مورد استفاده در تلاوت استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی خواهیم پرداخت. ✅ اولین نغمه ای که در تلاوت این استاد اجرا می گردد می باشد. در مقام فرعی بیات دوکاه، بر روی درجه اول تاکید بیشتری نسبت به بقیه نت ها وجود دارد. اکنون به✅ ۵ نمونه از مقام بیات دوکاه با صدای حزین استاد مرحوم منشاوی گوش دهید: ❇️قسمت دوم پایان توضیح مقام بیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جزوه درس تعلیم و تربیت اسلامی .pdf
1.53M
📒ویژه تعلیم و تربیت اسلامی ✏️نویسنده: حجة الاسلام دکتر رازی 📌 ♻️🔰 ♻️ 🔰 ♻️ 🔰 ♻️ 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام دوستان پیشنهادمیکنم حتما این کلیپ باز کنید ونگاه کنید و بشنوید 🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_914622549927657663.mp3
1.46M
🔹مقطعی جاودانه از استاد مصطفی اسماعیل ♦️در مقام بیات - سوره قمر 🎼⚜🎼⚜🎼⚜🎼⚜🎼⚜🎼⚜🎼 👇👇فاتحه ے شب جمعه.صلواة الله_
یکی از جنبه های منفی انسان ضعیف بودن است از نظر روحی نیز ضعیف است زیرا قوای درونی او همواره با یکدیگر در ستیزند و انسان را به سمت خود میکشانند نسا۲۸ 🌿🌷🌿🌷🌷