eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.6هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
401_Page.MP3
713.7K
تلاوت با معنی ۴۰۱ جز ۲۰
4_6014874301004515020.mp3
873.1K
👇 استاد محمود خلیل الحصری صفحه ۴۰۱ بعد از تمرین و برای رفع اشکال و ارتقاء تلاوتان چند آیه به گروه بین المللی آموزش قرآن کریم 💕 ارسال کنید و منتظر بررسی باشید 🌹 🪴🪴🪴🪴
4_6016818615519544964.mp3
868.4K
🔸ترتیل صفحه ۴۰۱ با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : رست - حجازکار ☘️☘️☘️☘️
4_6016818615519544966.mp3
1.59M
🔸ترتیل صفحه 401 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام رست - حجاز کار 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
گدای رضایم درمشهد تو  رضا نمک گیر شدم بادل به حرم بسته وزنجیرشدم عمریست گدایم  به در خانه  تو با عشق تو مولا به خدا پیر شدم بیقرار اصفهانی 🆔کانال بین المللی آموزش قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌حزین ، دلنشین ، موثر ✳استاد محمد صدیق 🚩مزار استاد 💢 قصص ┅═✼✿‍✵📖✵✿‍✼═┅┄ 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
2_144182259141334099.mp3
9.79M
محزون ترین و سوزناک ترین استاد که در شهر بغداد کشور عراق سال 1956 میلادی اجرا شده! 📖 آیاتی از سوره الرحمن 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱آیةالکرسی باصدای‌عبدالباسط ✅ امام باقر(ع): 📣هرکس آیةالکرسی را یکبار بخواند، خداوند هزار امر ناخوشایند از امور ناخوشایند دنیا، و هزار امر ناخوشایند از آخرت را از او بر طرف میکند که آسانترین ناخوشایندِ دنیا، فقر، و آسانترین ناخوشایندِ آخرت، عذابِ قبر است. 🤲اللهم عجل لولیک الفرج 📣عضو کانال شوید 👇👇 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش تجوید استاد علّامی _ جلسه 9 (Trimmed).mp3
13.04M
📒 ❇️استاد ابوالفضل علّامی 📌جلسه نُهم ⏱مدت‌زمان : ۱۷:۲۴ https://eitaa.com/gooorrrran ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
آموزش تجوید استاد علّامی _ جلسه 10 (Trimmed).mp3
13.84M
📒 ❇️استاد ابوالفضل علّامی 📌جلسه دهم ⏱مدت‌زمان : ۱۹:۱۳ https://eitaa.com/gooorrrran ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
آموزش تجوید استاد علّامی _ جلسه 11 (Trimmed).mp3
13.59M
📒 ❇️استاد ابوالفضل علّامی 📌جلسه یازدهم ⏱مدت‌زمان : ۱۸:۵۲ 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
💠در جامعه جایگاهی برای قرآن ایجاد کنیم استاد مهدی حسنی، استاد و حافظ بین المللی قرآن کریم: 🔰خراسان رضوی و مشهد در رشته های مختلف قرآنی دارای برگزیدگان در سالهای قبل می باشد؛ یکی از دلایل آن بعد از وجود مضجع شریف امام رضا (ع) وجود اساتید اثرگذار و فعالی است که در مشهد فعالیت می کنند که در دیگر شهرهای کشور چنین اساتیدی یا نداریم و یا کمتر داریم و یا فعالیت کمتری برای جامعه قرآنی دارند. 🔰می طلبد که ما پشتیبان داشته باشیم و ما باید از الان نوجوانانی در حوزه قرآن برای نسل بعد خود تربیت کنیم تا در آینده جوانانی فعال در حوزه قرآنی داشته باشیم و برای این منظور نیازمند پشتوانه هستیم. 🔰متاسفانه در کشور ما قرآن اهمیت و جایگاهی ندارد و نه مسئولین به آن عمل می کنند و نه در مورد آن صحبت می کنند و فقط رهبر معظم انقلاب مرتب به آن تاکید دارند لذا ما باید برای قرآن جایگاه مشخص کنیم وقتی قرآن جایگاه پیدا کرد قاری و حافظ و مربی قران جایگاه پیدا می کند و وقتی جایگاه پیدا کرد الگو می شود. 🔰در این میان نقش رسانه نیز با تبلیغ و فرهنگسازی بسیار مهم است و اگر این اتفاق بیفتند بقبه موارد آن اتفاق خواهد افتاد و مردم انگیزه پیدا خواهند کرد به سمت قران بیایند لذا ما باید به سمتی حرکت‌ کنیم که برای قرآن جایگاهی ایجاد کنیم . 🔰 حضوری برگزار شدن رقابت ها جذابیت بالاتری دارد و الگو پذیری ها و تاثیر فضای حقیقی و حضور بچه ها در مسابقات بسیار بهتر است لذا ما باید قدردان باشیم و اگر ضعفی ایجاد شده بود الان جبران و به جایگاه قبلی متسابقین بازگشتند. razavi.oghaf.ir
یاامام رضا جان دلم خیلی گرفته دلم پر از بغض دوست دارم بیام وفقط دردودل کنم امام رضا جان ای کاش حداقل شما امام عزیزومهربانم جواب من وبدی حداقل توجوابم وبده دلم بد جور گرفته 🌹ارسالی یکی از اعضای محترم کانال            🕊🕊🕊🕊
قرآن راساده‌نخوان! یادبگیرآن‌راباصداۍخدابخوانے.. یادت‌باشد؛ قرآن،نامہ‌ۍعاشق‌ترین‌رفیق‌توست💚🕊 🆔 https://eitaa.com/gooorrrran
✅جلسۀ پنجم: 💠بدیهی است که جنس صدا را نمی توان تغییر داد؛ یعنی صدای بم هرگز زیر نخواهد شد، ولی می توان توانائیهای صوتی را افزایش داد؛ مثلاً صدایی که بم خوبی ندارد یا به هنگام استفاده از این گام صوتی نامطلوب و مضطرب است، با تمرین زیاد می توان تا حد محدودی این اضطراب را رفع نمود. همچنین صدایی که اوج کمی دارد، می توان آنرا تا حدودی با تمرین افزایش داد. 👌تأکید بر روی محدودیت تغییر صوت به این علت است که بم و اوج هر صدایی متناسب با همان صدا آفریده شده است و با آن سنخیت دارد. اگر این تجانس و سنخیت حفظ نشود قرائت مطلوبی حاصل نخواهد شد. گاهی اوقات این عدم تجانس، در قرائت برخی از قاریان ممتاز قرآن ـ حتی قراء مصری ـ دیده شده است و مسلم است که این طریق قرائت با هدف قرائت که تلطیف نفوس قاری و مستمعین است، در تضاد می باشد. پس همانطور که در بحث شناخت صوتی گذشت، قاری قرآن باید صدای خویش را بشناسد و آنرا تحدید (کادربندی) نماید و هرگز از کف و سقف صدای خویش خارج نگردد. چه بسیار قاریان ممتازی بوده اند که صدای فوق العاده ای هم نداشتند ولی به این روش عمل نموده موفق شده اند و چه بسا در این هنر مقدس به استادی رسیده اند. پس هرگز نباید صدای خود را با دیگران مقایسه کرد. مثلاً چون فلان قاری، اوج خوبی دارد، من هم باید در حد آن بخوانم، هرچه می خواهد، بشود! 👌این چنین مقایسه ها و تقلیدها سبب عدم رشد در قرائت می شود. حال آنکه اگر به جای مقایسه، به پیشرفت و رشد تواناییهای خویش برسیم، به زودی موفق خواهیم شد و جزو قاریان ممتاز قرار خواهیم گرفت. ناگفته نماند که این مقایسه غلط در مسابقات قرائت، ناخودآگاه سنت قابل قبول شده است و داور صوت برای ارزشیابی ارتفاع صوتی قاریان، از روش مقایسه ای استفاده می کند، در صورتی که با توجه به مطالب یاد شده، باید زیر و بم هر صدا را با توجه به جنس صدا و بدون مقایسه با صداهای دیگر ارزشیابی نمود و این امری بدیهی است، زیرا اوج صدای تنور با اوج صدای باس قابل مقایسه نیست و این مقایسه سبب عدم ارزشیابی صحیح از قرائت قاریان می گردد. 👌در پایان لازم به ذکر است که برخی از قاریان قرآن که سمت استادی نیز دارند، بدون توجه به اینکه صدای شخص از لحاظ ارتفاع چه توانایی را داراست، به او امر می کنند که با داد زدن بسیار، اوج صدایش را گسترش دهد. حاصل این تربیت غلط، ضایع شدن اصل صدای شخص است. یعنی این داد زدن ها نه تنها باعث رشد صوتی او نمی شود بلکه صدای خدادادیش را نیز تباه می سازد. 💤
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
✅جلسۀ پنجم: #تغییر_صوت 💠بدیهی است که جنس صدا را نمی توان تغییر داد؛ یعنی صدای بم هرگز زیر نخواهد ش
را بدون تناسب «خارج صوتی» گویند و این تغییر دو نوع است :👇👇 ❇️در حین قرائت؛ مثلاً در اثنای تلاوت، خروج از گام پائین به گام توسط یا از پرده «ر» به «فا» بدون تناسب. 💠در فواصل تلاوت؛ مثلاً پس از قطع که در گام اوج بوده، شروع به گام پائین شود. یا قطع به پرده «لا» و شروع از پرده «دو» بدون هیچگونه تناسبی. 🥀مسئله خارج صوتی به گونه ای است که نفس آدمی اگر چه اهل این هنر نباشد از آن بیزار است. چون نفس، طالب کمال است و خارج صوتی، مصداق نقص است. 🔴نکته ای که در تعریف خارج صوتی باید روی آن تأکید کرد مسئله عدم تناسب می باشد. تغییر گامها و پرده های صوتی اگر بدون تناسب باشد همان خارج صوتی است که از نقائص قرائت می باشد. اگر تغییر گامها و پرده های صوتی با تناسب و با فکر و در جای صحیحش باشد، از مزایای قرائت بشمار می رود و نشان دهنده مهارت قاری و پرورش انعطاف صوتی اوست. راه جلوگیری از خارج صوتی، ابتدا تمرین زیاد است و دوم، دقت و اراده قوی. 🔰در قرآن موضوع‌های مختلفی مطرح شده، از مهمترین بحث معارف (توحید) تا ساده ترین مسئله فقهی که هر کدام از این موضوعات، صدای متناسب با شأن خود را می طلبد. قاری قرآن اگر پیش نیاز هنر قرائت؛ یعنی یادگیری معانی آیات شریفه و قواعد عربی را فرا گرفته باشد و علاوه بر آن احساس و ذوق لطیفی داشته باشد، در قرائت قرآن انطباق صوت با معنا را حفظ می نماید، در غیر این صورت، قرائتی بی معنی ارائه خواهد داد. 👌برای نمونه برخی از آیات که تناسب با گام اوج صوتی دارند بیان می کنیم: 🌴فرمایشات حضرت حق تعالی که تجلیات جلالیه او می باشند؛ مانند: خذوه فغلوه او را بگیرید و به بند کشید. 🌴فرمایشات ملائکة الهی خطاب به اهل عذاب؛ مانند: قال انکم ماکثون گفت همانا شما ماندگارید. 🌴· فرمایشات انبیاء الهی در برابر تکذیب امم خویش؛ مانند:اُفٍّ لَکُمْ وَ لِما تعْبُدونَ مِنْ دونِ الله . ❌اف بر شما و آنچه جز خدا می پرستید. ❇️شرح حال مشرکین و کفار؛ مانند: فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّی . پس تصدیق نکرد و نماز نگزارد. فَما لَهُمْ عَنِ التَّذْکِرَهِ مُعْرِضینَپس ایشان را چه می شود که از تذکر دوری می گزینند. و💠 اما نمونه آیاتی که با گام پائین و توسط صوتی متناسب اند: 👌جملات دعایی مانند:رَبَّنا فَاغْفِرْلنا ذُنُوبَنا : پروردگارا! پس گناهانمان را بیامرز. ❌سخنان مخالفین انبیاء با ایشان؛ مانند: قالوا یا شُعَیْبُ ما نَفْقَهُ کَثیراً مِمّا تَقولُ گفتند: ای شعیب ! ما مقدار زیادی از آنچه که می گویی، نمی فهمیم. ❌سخنان ابلیس با حضرت حق تعالی؛ مانند: خَلَقْتَنی مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طینٍ: مرا از آتش واورا از خاک آفرید. 🌴آیات شریفه ای که تجلیات جمالیه و الطاف تعالی است؛ مانند: فَاْدْخُلی فی عِبادی پس در زمره بندگان من داخل شو. 🌸شرح حال اهل بهشت؛ مانند: وَ یَطوفُ عَلَیْهِمْ وِلْدانٌ مُخلَّدونَ و گرد ایشان، پسران جاودانه ای گردش می کنند.🥀 گاهی اوقات استثناء هایی هم وجود دارد، مثلاً جملات دعائیه که نهایت اضطرار را بیان می فرماید همچون قضیه حضرت یونس – علیه السلام ـ که در شکم ماهی گرفتار شده و عرض می کند: .خدایی جز تو نیست، منزهی تو، همانا من از ستمکارانم. 👌این آیه شریفه را اگر با گام اوج هم بخوانیم، منطبق با معناست و یا آیاتی که به گفتگو و استدلال انبیاء با قوم خویش اشاره دارد، برای معرفی بزرگواری و لطف انبیاء ـ علیه السلام ـ می توان با گام توسط هم قرائت نمود. 🎼 ، 👌گذشته از لذت روحانی زایدالوصفی که به قاری می دهد، به معنویت و نورانیت قرائت نیز کمک می کند و همچنین چون این شیوه قرائت، مفهوم آیات شریفه را برای مستمعین تا حدی روشن نموده است، تأثیر زیادی بر دلهای شنوندگان خواهد گذاشت و مسلم است که قرائت، بدون انطباق صوت با معنا اثر بخش نیست و حتی باعث اشتباه های زیادی خواهد شد؛ مثلاً بارها شنیده شده است که قاری محترمی آیات دعایی را با گام اوج تلاوت نموده است (و با خود گفته ام چرا سر خدا فریاد می کشید ؟!) و سخنان مشرکین در برابر انبیاء را نیز با همین گام قرائت کرده است. 🔴تمامی متنها می باشد با دقت مطالعه فرمایید...