26.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه ۸ علائمِ وقف (علائم قدیم)
آموزش تجوید سطح ۱
توسط استاد: سید محسن موسوی بلده
جلسه ۹ علائمِ #جدید (توضیحات)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_تجوید_سطح ۱
توسط استاد: سید محسن موسوی بلده
جلسه ۱۰ همزه وصل (توضیحات)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #جلسه_۱۱_همزه_وصل_(تشخیص همزه وصل در حرف)
توسط استاد: سید محسن موسوی بلده
جلسه 11 همزه وصل (توضیحات)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش تجوید سطح ۱
توسط استاد: سید محسن موسوی بلده
جلسه ۱۲ همزه وصل (تشخیص همزه وصل در اسم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش تجوید سطح ۱
توسط استاد: سید محسن موسوی بلده
جلسه ۱۳ همزه وصل (تشخیص همزه وصل در فعل)
27.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش تجوید سطح ۱
توسط استاد: سید محسن موسوی بلده
جلسه ۱۴ همزه وصل (نکات #استثناء در رابطه با همزه وصل در فعل)
جلسه 15.mp3
6.25M
آموزش تجوید سطح ۱
توسط استاد: سید محسن موسوی بلده
جلسه ۱۵ انواع قرائات و روش ترتیل
🔶⚡️🔶⚡️🔶⚡️🔶⚡️🔶
جلسه 17.mp3
6.12M
⭕️آموزش تجوید سطح ۱
❣توسط استاد: سید محسن موسوی بلده
👌جلسه ۱۷ انواع قرائات (تحدید یا حدر)
🔶⚡️🔶⚡️🔶⚡️🔶⚡️🔶
جلسه 18.mp3
6.1M
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چطور انقدر معروف شدی ؟
☑️ زندگینامه استاد عبدالباسط از زبان خودش
📺 مصاحبه و گفتگو (دیده نشده) با استاد عبدالباسط | برنامه « با مشاهیر » تلویزیون کشور عربستان / 1970میلادی
🕌 جشن ولادت حضرت زینب (س) آغازِ شهرت
🔹 پخش اختصاصی کانال صدای بهشت استاد عبدالباسط | مترجم : امیرمحمد
۳۶مین سالگرد وفات استاد عبدالباسط
🕊https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤استاد شیخ خلیل الحصری
📖سوره مبارکه توبه
🕊https://eitaa.com/gooorrrran
61.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️فرازهای زیبای آسمانی⚡
🌸استاد مرحوم شحات محمد انور
[📖] : سوره #آل_عمران
💽 : دانلود تلاوت کامل👇👇👇
سوره_آل_عمران(2)_مرحوم_شحات_محمد_أنور___کانال_آپارات_تلاوتهای_عائلة_الشحات_أ.mp3
66.98M
🌸مرحوم شحات محمد انور
[📖] : سوره آل عمران (76…53)
[📆] : بتاریخ (سال 1988)
[🔊] : کیفیت صدا (عالی)
[🎶] : مقامات بکار رفته در این تلاوت بترتیب :
از ابتدا تا دقیقه 04:00 (بیات)
از دقیقه 04:13 تا 10:50 (رست)
از دقیقه 10:59 تا 15:29(چهارگاه)
از دقیقه 15:36 تا 28:30 (سگاه)
از دقیقه 28:43 تا 30:05 (حجاز)
از دقیقه 30:15 تا 31:02 (سگاه)
از دقیقه 31:10 تا 39:10 (رست)
از دقیقه 39:22 تا 44:09 (بیات)
از دقیقه 44:10 تا آخر (صبا)
📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم
🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرازی از استاد مرحوم #محمد_صدیق_منشاوی شامل آیاتی از سوره های مبارکه #حجرات #ق اجرا شده در #مسجد_الاقصی
هدایت شده از کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4_5796613181237366186.mp3
6.13M
#منشاوی
تلاوت سوره های مبارکه #حجرات #ق را با صدای استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی داشتند .
این تلاوت در #مسجدالاقصی انجام شده است.
☘☘☘
🕊https://eitaa.com/gooorrrran
🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰
✏️مطالبی پیرامون تقلید در تلاوت قرآن، در سنین قبل و بعد از بلوغ
🔗 از دروس استاد جهانبخش فرجی
🔷بخش اوّل
تقليد يكی از مهمترين پايه های هنر تلاوت است.
بدون تقليد نمی توان به اوج هنر تلاوت رسيد.
تقليد در قبل از بلوغ با توجه به اينكه صدا صدای نوجوانی است و صد در صد وابسته به استعداد، لذا مقوله ايست متافیزیکی و ميزان استعداد قاری را نشان می دهد.
نوجوانی كه با علاقه و عشق به يك استاد و بدون هيچ اطلاع علمی از سبك و صدای استاد، از او تقليد ميكند، این از ميزان استعداد اوست.
✳️چند خصوصيت مهم نوجوان مقلّد، از اين تقليد به دست می آيد كه عبارتند از :
١- ميزان استعداد او
٢- شناسایی تحریرهای ذاتی او
٣- انعطاف صدای او
٤- مبنای تلاوتش در آينده
در اين مرحله، نوجوان بايد با صداسازی مراقبت كند كه صدا به فشار و تكلّف نيفتد، بالا نرود و تنفّس درست صورت گیرد.
اما مهمترين مرحله در تقليد، تقليد در دوران بعد از بلوغ است.
قاری نوجوان، بعد از بلوغ هم از استادی باید تقليد كند كه در نوجوانی از او تقليد می كرده.
اين مطلب بسيار مهم است ،
بايد به حسّ تقليد قبل از بلوغ اعتماد داشت و نه تنها آن را رها نكرد بلكه تقويتش نمود.
دیده می شود كه قاريان بعد از بلوغ تحت تأثير مسابقات و قاريان ديگر قرار می گيرند و از سبك قبل از بلوغ خود فاصله می گيرند و اين شروع سردرگمی قاری است. قاری نباید بعد از بلوغ سبكش را تغيير دهد.
بايد ضمن تقويت طنين منحصربفرد صدا و تثبيت آن، در تقليد كردن از استاد قبل از بلوغ، به اوج کار رسید.
یعنی قاری باید بعد از بلوغ به راه خود ادامه بدهد اما با طنين خودش.
👈🏻ادامه دارد ...
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
صحبت_های_استاد_ابوالقاسمی_درباره.mp3
1.99M
🎤صحبتهای استاد حاجاحمد ابوالقاسمی پیرامون تقلید در تلاوت
⭕️تقلید درست و تأثیر آن بر روی پیشرفت قاری
⏲مدت زمان : ۸:۱۷
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴🔰🔴
✏️مطالبی پیرامون تقلید در تلاوت قرآن، در سنین قبل و بعد از بلوغ
🔗 از دروس استاد جهانبخش فرجی
🔷 بخش دوم
در مراحل بعد بايد قاری به جایی برسد كه با اضافه كردن تزيينات لحنی، تحريرها و رديف های خاص، از تقليد صرف ، فاصله و صاحب سبك گردد.
در اين مرحله بايد ياد بگیرد كه يك الگوی تکراری در رديف و تحرير و تزيين های خاص داشته باشد.
اما بسته به معنا و توقف های مختلف، با پردازش و سازندگی در نغمه سازی، گوشه های بداهه ای هم داشته باشد.
و اين یعنی اوج هنر تلاوت.
در مراحل انتهائی تقليد، يك قانون بسيار مهم هم عرض می كنیم و آن تقليد از اساتیدی است كه مركب خوانی می كنند، و قاريانی كه مي خواهند صاحب طريق يا سبك شوند بايد از اين اساتيد و نغماتشان بطور جداگانه ای تقليد كنند اما با طنين خودشان.
اين تقليد، قدرت انعطاف و نغمه سازی قاری را بالا می برد.
قاريان مركب خوان مثل شيخ رفعت، شعشاعی و حصّان
در انتها عرض می كنم كه قاری كه به دنبال تثبيت سبك خاص خودش است نبايد از هر نغمه ای كه در أطرافش شنيده می شود،
بی توجه رد شود، نبايد از ريز نغمه ها و تحريرهای جديدش كه غالباً بصورت بداهه بوجود می آيند غافل شود.
پس بايد هر تمرینی كه می خواند را ضبط كند، چرا كه ممكن است از هر تمرینی يك نغمه يا تحرير خاص بتوان کشف و تثبیت نمود.
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب قبل از خواب چند آیه از قرآن کریم را با صدای استاد عبدالباسط بشنویم 😍
💐🕊💐🕊💐🕊💐🕊💐🕊💐🕊
1_7562789225.mp3
3.79M
🎙نمونهای از مقام #رست (راست)
از ستاره تکرار نشدنی تلاوت، استاد #کامل_یوسف
🔆سوره مبارکه شمس
#قرآن
#تلاوت
🕊https://eitaa.com/gooorrrran