eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.4هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.5هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5918062761740344090.mp3
8.54M
• مدیحه نبوی • عبدالرحیم دویدار • مسجد الاحمدی 🕌🕊https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آل المنشاوي https://eitaa.com/gooorrrran بيت القرآن الكريم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ذکر روز سه‌شنبه . 🔸 یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین . 🔹 ای مهربان‌ترین مهربانان . Tuesday ▫️ 06 آبان 1403 ▫️ 19 جمادی الاولی 🌙 1446 ▫️ 26 نوامبر 2024 ____-______-🍃______-______ _ کنفرانس سران متفقین در تهران سال 1322 شمسی _بازداشت عده زیادی از فدائیان اسلام سال 1334 شمسی _______🌱 ______🌱 _______ 🆔https://eitaa.com/canallgalasatghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ ✅ سلام و عرض ادب روز سه شنبه زیبایتان به خیر ‌ 💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫 ✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن ✅ آیات صفحه🌹(۲۶۰)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم : ✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ به جمع ما بپیوندید 🕌🕊https://eitaa.com/gooorrrran
260.mp3
686.8K
🔹ترتیل استاد منشاوی/ صفحه 260
4_5845725191669286634.mp3
911.4K
🔸ترتیل صفحه ۲۶۰ با صدای استاد حامدولی زاده 🔸مقام‌ : رست 🛑 فایل بدون ترجمه 🕊
4_5845725191669286635.mp3
1.74M
🔸ترتیل صفحه 260 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊
قرآن ترجمه المیزان سوره 14 سوره مبارکه ابراهيم صفحه 260 وَآتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ ۚ وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا ۗ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ (34) و از همه آنچه از او خواستيد به شما داد، و اگر نعمت خدا را بشماريد، شمردن [همه]آن را نمى توانيد. بى ترديد انسان بسيار ستمکار و ناسپاس است. (34) وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا الْبَلَدَ آمِنًا وَاجْنُبْنِي وَبَنِيَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنَامَ (35) و [ياد کن] هنگامى را که ابراهيم گفت: اى پروردگار من! اين شهر (مکه) را [مکان] امن قرار ده و من و فرزندانم را از پرستش بتها دور بدار. (35) رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ ۖ فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي ۖ وَمَنْ عَصَانِي فَإِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (36) پروردگارا! آنها (بت ها) بسيارى از مردم را گمراه کرده اند; پس هر کس از من پيروى کند، حتماً او از من است و هر کس نافرمانى من کند، حقّاً که تو آمرزگار و رحيمى. (36) رَبَّنَا إِنِّي أَسْكَنْتُ مِنْ ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ عِنْدَ بَيْتِكَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُوا الصَّلَاةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ وَارْزُقْهُمْ مِنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَشْكُرُونَ (37) اى پروردگار ما! من بعضى از فرزندانم را در دره اى بى کشت [وزرع]نزد خانه حُرمت يافته تو ساکن کردم، پروردگارا! تا نماز را برپا دارند، پس دل هايى از مردم را هواخواه آنان گردان و از ثمرات (فراورده ها) نصيب آنان کن، شايد سپاسگزارى کنند. (37) رَبَّنَا إِنَّكَ تَعْلَمُ مَا نُخْفِي وَمَا نُعْلِنُ ۗ وَمَا يَخْفَىٰ عَلَى اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ (38) اى پروردگار ما! بى شک تو آنچه را ما پنهان مى کنيم و آنچه را آشکار مى سازيم، مى دانى و هيچ چيز ـ نه در زمين و نه در آسمان ـ از خدا پنهان نيست. (38) الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي وَهَبَ لِي عَلَى الْكِبَرِ إِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ ۚ إِنَّ رَبِّي لَسَمِيعُ الدُّعَاءِ (39) ستايش از آنِ خدايى است که اسماعيل و اسحاق را با وجود پيرى به من عطا کرد. بى شک پروردگارم شنونده [و مستجاب کننده] دعا است. (39) رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ (40) پروردگارا! مرا برپادارنده نماز قرار ده و از فرزندانم نيز، اى پروردگار ما، و دعاى مرا مستجاب کن. (40) رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ (41) اى پروردگار ما! روزى که حساب به پا شود، مرا و پدر و مادرم و مؤمنان را بيامرز. (41) وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ (42) و هرگز خدا را از آنچه ستمکاران مى کنند، غافل مپندار. جز اين نيست که [کيفر] آنان را تأخير مى اندازد براى روزى که چشم هايشان در آن خيره مى ماند. (42) 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته تفسیری صفحه ۲۶۰ پروردگارا، من و فرزندانم را از نمازگزاران قرار ده: همه‏ ی ما می دانیم که یکی از مهم ترین اعمال دینِ اسلام، «نماز» است. این عبادت بر هر انسان بالغ و عاقلی واجب است و تکلیفی است که در هیچ حالی از انسان برداشته نمی شود؛ تا آنجا که بر اساس روایات اهلبیت، حتّی کسی که در حال جنگ با دشمن است و فرصت خواندن نماز ندارد ، یا کسی که در آب گرفتار شده و چیزی تا غرق شدنش نمانده است، باید با اشاره و توجّه به سوی خدا، نماز خود را به جای آورد . این واجب الهی چنان اهمیّت دارد که پیامبر گرامی اسلام ، کیفر ترک کننده‏ ی نماز را هم‏ ردیف شراب خوار برشمرده است و به خدا سوگند خورده که این دو گروه در قیامت نزد او نمی آیند و به بهشت وارد نخواهند شد. شاید راز این تأکید بی مانند این باشد که نمازِ انسان نشان می دهد که او همواره خدا را پروردگار خود می داند و خویش را بنده‏ی او می¬شمارد و در پیشگاه او به خاک می افتد و بدین‏ وسیله اعلام می کند که حاضر است همچون برده ای که گوش به فرمان ارباب خویش است، از فرمان خدا اطاعت کند. آری، نماز، اعلام بندگی و بردگی انسان در پیشگاه خداست و اعتراف به اینکه تنها ارباب و حاکم انسان، ذات پاک اوست. به همین‏ علت نیز در تمام ادیان آسمانی، نماز، عملی واجب شمرده شده، و اگر هم‏اکنون در میان اهل‏ کتاب، سخنی از نماز نیست، نتیجه ی تحریفِ دین آنان است. حضرت ابراهیم از خدا خواست که او و فرزندانش را از نمازگزاران قرار دهد. نخستین فرمان خدا به حضـرت موسی، خواندن نماز بود، و مسیح در گهواره از فرمان خدا به نماز سخن گفت. نکته‏ ی جالب توجه در این آیه این است که حضرت ابراهیم علاوه بر خود، به یاد فرزندان و نسلش نیز بود و از خدا خواست که آنان را نیز از نمازگزاران قرار دهد. آری، مردان بزرگ، همراه خودسازی و تربیت خویشتن، به فکر تربیت فرزندان خود نیز هستند و به مسائل دینی آنان به خصوص نمازشان بسیار حساس اند. در روایاتی که از پیشوایان معصوم ما رسیده، می خوانیم که پیروان خود را به آموختن نماز به کودکانشان و پیگیری خواندن آن توصیه کرده اند. در روایتی از امام باقر می خوانیم: «ما کودکان خود را در پنج سالگی به نماز وا می داریم؛ ولی شما کودکانتان را در هفت سالگی به نماز وادارید.» در روایت دیگری می خوانیم که شخصی به امام رضا علیه السلام عرض کرد که فرزندش گاهی یکی دو روز نماز نمی خواند. حضرت از او پرسید: «او چند سال دارد؟» عرض کرد: «هشت سال.» امام با تعجّب فرمود: «سبحان الله! [با این سن] نمازش را ترک می کند؟!» آن شخص عرض کرد: «[گاهی بیمار می شود و] نمی تواند نماز بخواند.» امام فرمود: «هر طور که می تواند، آن را انجام دهد.» البته این فرموده، به معنای واجب بودن نماز بر کودکان و قبل از رسیدن به سنّ تکلیف نیست؛ بلکه نشان دهنده ی اهمّیّت زیاد نماز و لزوم آمادگی هر مسلمان برای ادای آن پیش از رسیدن به سن تکلیف است تا پس از آن به این وظیفه‏ ی الهی خود به درستی عمل کند. 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا