eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.6هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
درس4.mp3
15.01M
کانال«فنون قرائت قرآن»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادگیری گام های ایرانی(برای اجرای دستگاهها و آوازها) که هم در تلاوت، هم در اذان و دعاخوانی و .... کاربرد بسیار دارند : 4دانگ ( ماهور، چهارگاه، شور و دشتی) هر گام در ردیف موسیقی ایرانی از دو دانگ بهم چسبیده(متصل) و یک فاصله ی طنینی(یک پرده ای) در آخر تشکیل میشود.
دانگ شور : فاصله ی بین دونت اول و دوم : سه چهارم پرده فاصله ی بین دونت دوم وسوم: سه چهارم پرده فاصله ی بین دونت سوم وچهارم: یک پرده همانطور که ملاحظه می کنید دانگ شور در موسیقی ایرانی شبیه جنس بیات در موسیقی عربی است.
دانگ دشتی : فاصله ی بین دو نت اول و دوم: یکپرده فاصله ی بین دو نت دوم و سوم: نیم پرده فاصله ی بین دو نت سوم و چهارم: یکپرده دانگ دشتی در موسیقی ایرانی شبیه جنس نهاوند در موسیقی عربی است.
دانگ ماهور : فاصله ی بین دو نت اول و دوم: یکپرده فاصله ی بین دو نت دوم و سوم: یکپرده فاصله ی بین دو نت سوم و چهارم: نیم پرده دانگ ماهور در موسیقی ایرانی شبیه جنس عجم در موسیقی عربی است.
دانگ چهارگاه : فاصله ی بین دو نت اول و دوم: سه چهارم پرده فاصله ی بین دو نت دوم و سوم: پنج چهارم پرده فاصله ی بین دو نت سوم و چهارم: نیم پرده نکته : دانگ چهارگاه در موسیقی ایرانی تقریبا شبیه جنس حجاز در موسیقی عربی است البته با ربع پرده تفاوت در دو فاصله ی اول و دوم ولی از نظر شنیداری خیلی نزدیک به هم هستند.
ردیف موسیقی ایرانی شامل 7 دستگاه و 5 آواز میباشد. دستگاهها : 1)شور 2)همایون 3)ماهور 4) سه گاه 5)چهارگاه 6) راست و پنجگاه 7) نوا. آوازها که مشتق از دستگاهها هستند : 1)ابوعطا 2)بیات تُرک 3)افشاری 4)دشتی *این چهار آواز مشتق از دستگاه شور هستند. 5)بیات اصفهان که مشتق از دستگاه همایون است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوادر رمضان (23) تلاوت تصویری جدید الانتشار از استاد   مرحوم شیخ محمد محمود طبلاوی سوره مبارکه حشر و ممتحنه اجرا * استودیو مصر عام *1981 🆔 https://t.me/alizarearnani
تلاوت استودیوی زیبا و نادر از استاد محمد محمود طبلاوی سوره مبارکه الرحمن ،که یکی از بهترین تلاوت های استاد بعد از سوره حشر میباشد توصیه می کنم این تلاوت را در اوج آرامش گوش کنید 👇👇
تلاوت نادر وزیبایی استاد محمد محمود طبلاوی سوره مبارکه حشر وحاقه👇👇👇
abdulbasit_yasin__telavat.mp3
31.02M
تلاوت سوره یاسین حجم 30 مگابایت مدت زمان 32 دقیقه    ►┅═۞﴾📖﴿۞═┅◄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺برای من که جای سوال بود شما هم ببینید 😊 🔰مراحل آماده سازی خادمان موکب بني عامر برای حرکت نمادین حمایت از قرآن در بین الحرمین. 🏴
0431-الإنسان 3_uP_bY_mUSLEm.mp3
10.05M
💠تلاوت زیبای 🎤 استاد محمد انور 🆔https://eitaa.com/gooorrrran ┅═✼✿‍✵📖✵✿‍✼═┅┄
: 🔰 👇👇 ❇️برای تعلیم مقامات و نغمات، رسم بر این بوده است که قسمتی از قرائت یک قاری در فلان مقام انتخاب شده و به عنوان «معرف» آن مقام مشخص می شده است. این روش اگر چه تا حدودی مثمرثمر می باشد، ولی محذورات بسیاری در پی دارد که قاریان و اساتید شاید متوجه آنها نباشند. بدیهی است برای یادگیری هر مقام باید آنرا مرتباً خواند و تکرار کرد تا در حافظه ثبت شده بتوان در تلاوت از آن استفاده کرد. اگر معرف مقامات، آیه شریفه ای از قرآن کریم باشد. این موانع ایجاد می شود: اولاً، تلاوت قرآن عبادت است و باید با نیت صحیح باشد و اگر به قصد تمرین انجام شود مسلماً عبادتی صورت نگرفته و صاحب قرآن راضی نخواهد بود (مثل اینکه کسی برای خواندن نماز به قصد خنک شدن، وضو بگیرد و یا مسلمانی برای صحت مزاج، روزه بگیرد). ثانیاً، تلاوت قرآن باید با تدبر باشد و تا آنجا که می دانیم در این نوع از تلاوت که برای تمرین و یادگیری مقامات است، هرگز تدبر صورت نمی گیرد (متاسفانه در اکثر تلاوتهای قراء جهان اسلام، این تدبر بسیار کمرنگ است) ثالثاً، در هر مکان و هر زمانی نمی توان قرآن تلاوت کرد. پس باید روشی را انتخاب نمود که هیچ محدودیتی نداشته باشد و عظمت و احترام قرآن حفظ شود و به ساحت مقدس قرآن کریم، جسارتی نشود؛ یعنی؛ در هر مکان و زمان و حالتی، حتی در مکانها و زمانهایی که تلاوت قرآن منع شده است، بتوان از آن استفاده کرد. این روش چنین است که از اوزان اشعار عربی استفاده نموده، برخی از آنها را انتخاب کرده به عنوان «معرف» یک مقام در نظر می گیریم و با آن تمرین می کنیم. حسن این روش در به دست آوردن تسلط کامل بر نغمات است. بدین ترتیب که قاری قرآن زمانی که معرف یک مقام را بشناسد، هر آیه ای که در آن مقام تلاوت گردد سریعاً انطباق داده و درک خواهد کرد؛ برخلاف روش قبلی که این چنین تسلطی را به قاری نمی دهد. در واقع این معرفها مانند نتهای موسیقی هستند و همانطور که یک موسیقدان با نواخته شدن آهنگی بلافاصله نت آن در ذهنش نقش می بندد، قاری قرآن نیز با شنیدن آیات شریفه قرآن، معرف مقامات آنها در دستگاه حافظه اش نقش خواهد بست. بنابراین قاریان قرآن ابتدا باید این معرفها و نتها را حفظ کنند و با تمرین و کوشش بسیار بر آنها تسلط پیدا نمایند، بدون اینکه به قصد تمرین برای یادگیری مقامات، آیه ای را تلاوت نمایند. این روش علاوه بر کارآئی بیشتر، موجب نورانیت قاری قرآن شده و نیز رشد بیشتر و زیبایی افزونتر تلاوت وی را به ارمغان می آورد، زیرا شأن قرآن را حفظ نموده است و احترام لازمه آنرا بجا آورده است. معرفها عبارتند از: پ 👌 ... ❇️🔰❇️ ♦️یاداور می شوم تمامی قسمت های این نوشتارها به یکدیگر می باشد/کافی است بالای این پست را به ترتیب بزنید تا به پیام برسید...🌿🌹🌿 🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰⚜🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا