4_6037199008433181007.mp3
17.99M
مداحی که امسال در اربعین ترند شد ...
جالبه که هم عربزبانها و هم فارسها ارتباط عجیبی با آن گرفتند
#محمدالجنامی 🎤
.
#زمینه
#وداع_با_محرم_و_صفر
#آخر_صفر
ماه محرم و صفر تموم شه
نوکری ما که تموم نمیشه
قشنگی زندگیم اینه ارباب
نوکر خونوادتم همیشه
نون و نمک سفرتو خوردم حسین جان
میبخشی منو؟ آبرو بردم. حسین جان
بعد این همه روضه شنیدن حسین جان
شرمندم اقا اگه نمردم حسین جان
حلالم کن
اگه توی روضه کم گذاشتم
حلالم کن
اگه خیری واسه تو نداشتم
حسین ارباب من ..
یه عمره که به عشق تو اسیرم
به نیت فرج تو روضه میرم
شبای اخری میدونم اقا
مزدمو از امام رضا میگیرم
دل تنگه برا پنجره فولاد. رضا جان
با عشق تو شد خونمون آباد. رضا جان
بودم اربعین به یاد لطفت. . رضا جان
تا به گنبدش چشم من افتاد رضا جان
دوست دارم
همه جا از خوبی تو گفتم
دوست دارم
نزا از چشم شما بیفتم
شعر و نغمه #حسین_فتحی✍
.👇
#امام_حسین علیه_السلام
#دهه_سوم_صفر
◾️ [جلسهی سیوسوم _ شب بیستم صفر]
#دهه_ی_سوم_ماه_صفر_1445_ق
شهریور ۱۴۰۲شمسی
👈🏼 فیش منبرهای #صفر1445
👈🏼 دههی سوم #ماه_صفر المظفر ۱۴۰۲شمسی
📚 مطالب مطرح شده:
۱. مدح امام زمان عجلاللهتعالیفرجه
دلم زآتش هجرت بود کباب، بیا
۲. تفسیر: "مودّة في القربي"
_ آیهی ۲۳ شوری: شأن نزول
_ روایات آیه ۲۳ شوری
_ در معنای "مودّت" و "محبّت"
۳. راههای نشان دادنِ مودّت و محبّت به اهلبیت علیهمالسـلام
۴. نمونهای از ابراز مودّت و محبّت به اهلبیت علیهمالسـلام
_ ارادت سیّد حمیری
_ شیعه شدن سیّد حمیری
_ اشعار سیّد حمیری در تشیّع وی
_ خبر مرگ سیّد حمیری برای امام صادق علیهالسلام و خبر از توبهی وی
.
.
#علامه_محمدباقر_مجلسی
#پاسخ_به_شبهات
#اعتبار_کتاب_بحارالانوار
#درباره_جایگاه_و_اهمیت_کتاب_بحارالأنوار
#و_اینکه_آیا_احادیث_جعلی_در_آن_هست_یا_خیر_توضیح_دهید
🎴 پاسخ:
🔹پاسخ به این سوال نیازمند فرصت بسیار است. اما اجمالا باید بدانیم اگر نگاهی تاریخی به حدیث داشته باشیم به روشنی مییابیم که بحث اعتبار و قابل اعتماد بودن احادیث شیعی و سنی کاملا با یکدیگر متفاوت و متمایز است.
🔹طبق مستندات تاریخی مصیبتهایی که بر احادیث اهلسنت وارد شده، قابلیت اعتماد به آن ها را سلب میکند. اتفاقاتی مانند:
جلوگیری از نقل و تدوین حدیث توسط خلفا، آتش زدن احادیث توسط خلفا، حذف و کتمان حقائق، جعل و تحریف احادیث و... .
🔹اما در این سوی ماجرا یعنی تاریخ حدیث شیعه با فضایی کاملا متفاوت روبرو هستیم. در فضای حدیث نگاری شیعه از روز اول بعد از پیامبر، امامان علیهمالسلام بر روند حدیثنگاری نظارت کامل داشته و در زمان حضور امامان و زیر نظر ایشان تا قرن سوم احادیث شیعه پالایش میشد. در این مدت کتب حدیثی نگاشته شده و روایات بر معصومین علیهمالسلام عرضه میشد تا صحت آن را تایید نمایند.
🔹علمای شیعه نیز پس از آن تا به امروز، دقیقا همان مسیری را که بزرگان شیعه و اصحاب امامان تا زمان غیبت کبری رفته بودند در پیش گرفتند و احادیث را با کمال امانتداری به نسلهای بعدی رساندند.
🔹اما در مورد کتاب شریف بحارالأنوار اثر علامه بزرگوار مجلسی رحمة الله علیه، باید به نکاتی توجه نمود؛
1⃣- در طول دوره غیبت کبری پس از مرحوم شیخ صدوق، شیعه هیچ دانشمندی را به بزرگی و عظمت و جلالت قدر علمی و عملی علامه مجلسی به چشم ندیده است. تبحر او در علوم مختلف از فقه، اصول، صرف، نحو، بلاغت، منطق، فلسفه، لغت، تفسیر، حدیث، کلام و... کم نظیر و بلکه بینظیر است.
2⃣- او در قله علم حدیث در میان علمای شیعه قرار دارد و با این گستره کم نظیر علمی در مقدمه کتاب شریف بحارالأنوار (برخلاف گفته نادرست مشهور که میگوید علامه در مقدمه گفته که من فقط احادیث را جمع کردهام و... ) مینویسد:
"ای مومنین! به سمت این سفره معنوی که گسترانیده ام (کتاب بحار) بشتابید و آن را با دست اذعان و اعتراف و یقین گرفته و با وثوق و اطمینان کامل بدان چنگ زنید."
یعنی این کتاب شریف از نظر خود علامه کتابی کاملا معتبر محسوب میشود.
3⃣- علامه در جلد مقدمه توضیح داده است که تمامی روایات را از منابع معتبر علمای پیشین شیعه نقل نموده و در نقل تمامی روایات نام منبع را ذکر میکند. همچنین در مقدمه روشن کرده است که نقل از کتب اهلسنت و کتب غیرمعتبر به دلیل احتجاج علیه مخالفین و دلایلی از این دست انجام شده است.
4⃣- ضمن اینکه معترفیم این تنها قرآن است که خدشهای در اعتبار آن نیست و غیر از قرآن همه کتب نیاز به بررسی دارند اما باید گفت ادعای وجود حدیث جعلی در منابع روایی معتبر شیعه، ادعای صحیحی نیست و مدعی باید بر ادعای خود دلیل علمی داشته باشد که معمولا دست مدعیان از دلیل خالی است.
.