eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
614 ویدیو
840 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
18d63e910bf2f62a2a99473395c29c4449381017-720p_25082023.mp3
6.37M
🚩 🎧" دیدمت و نشناختمت " 🎤 بانـوای: یه وقتایی روضه خون کربلایی یه وقتایی گریه کن این عزایی یه وقتایی میون دار دسته هایی آقا کجایی یه وقتایی دم در هیئتایی یه وقتایی چایی ریز روضه هایی یه وقتایی وسط سینه زنایی آقا کجایی چقدر تو لباس خادمای هیئت دیدمتو نشناختمت چقدر شبایی که میزدی تو صورت دیدمتو نشناختمت چقدر اربعین تو راه زیارت دیدمتو نشناختمت آه دیدمتو نشناختمت **** یه وقتایی کنار مقام اکبر یه وقتایی بالای مقام اصغر یه وقتایی زائر پایین پایی آقا کجایی یه وقتایی حرم عموت ابالفضل یه وقتایی ورودی باب قبله یه وقتایی تو حرم عمه هایی آقا کجایی چقدر دم سحر تو حرم مولا دیدمتو نشناختمت چقدر موقع گریه برا زهرا دیدمتو نشناختمت چقدر تو موکبا با لباس سقا دیدمتو نشناختمت آه دیدمتو نشناختمت . 🎤
بنی‌فاطمه آفتاب‌ظهور_۲۰۲۲_۱۰_۲۸_۱۸_۳۳_۴۷_۳۱۰.mp3
2.46M
اسفند ۱۴۰۰ هیئت ریحانة الحسین (س) بیا آفتاب پس ابر تا تموم شه غروبای دلواپسی یه حسی همش داره میگه بهم یکی از همین جمعه ها میرسی یعنی میشه آقا یه روز بشنوم که از جمع یارات یکیشون منم اگه اونی باشم که از من میخواهی خود تو میای واسه دیدنم به این حس دلتنگی جمعه ها به این دلخوشی راضیه عاشقت دیگه ما کی باشیم تو این معرکه اگه بهجت و قاضیه عاشقت همین چشمای خیس کم طاقتم نشونه ست که حتما ندیدن تو رو چقدرا که چشم انتظار پیر شدن چقدار که رفتن ندیدن تو رو خودم میدونم با گناهام چقدر همیشه توی زحمت انداختمت خدا میدونه تو همین کوچه ها چقدر دیدمت اما نشناختمت یه روزایی توی همین آب و خاک شنیدم علی اکبرا دیدنت بیا آفتاب پس ابر تا تموم شه غروبای دلواپسی یه حسی همش داره میگه بهم یکی از همین جمعه ها میرسی
4_206343045082251356.mp3
3.93M
🔺مناجات با عج حجت الاسلام سیدحسین موسوی🎤 بیا آفتابِ پسِ ابر، تا تموم شِه غروبایِ دلواپسی یه حسّی همش داره میگه بهم یكی از همین جمعه ها میرسی یعنی میشه آقا یه روز بشنوم كه از جمعِ یارات یكی شون منم اگه اونی باشم كه از من میخوای خودِ تو میای واسه ی دیدنم به این حسِ دلتنگیِ جمعه ها به این دلخوشی راضیه عاشقِت دیگه ما كی باشیم تو این معركه اگه بهجت و قاضیِ عاشقِت همین چِشمایِ خیسِ كم طاغتم نشونه ست كه حتماً ندیدم تو رو چقدرا كه چشم انتظار پیر شدن چقدرا كه رفتن ندیدن تو رو خودم میدونم با گناهام چقدر همیشه توی زحمت انداختمِت خدا میدونه تو همین كوچه ها چقدر دیدمِت اما نشناختمِت یه روزایی توی همین آب و خاك شنیدم علی اكبرا دیدنِت میگن كه همین بیست، سی سالِ پیش یه عده توی سنگرا دیدنِت .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sokhanrani14020712.mp3
22.56M
: استاد سیدحسین مومنی 📆 چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ 💠
. 💠داستان [اسوه های اطاعت از خدا] مالك بن انس، فقیه معروف مدینه سالی در سفر حج همراه امام صادق علیه السلام بود. به میقات رسیدند و هنگام پوشیدن لباس احرام و تلبیه گفتن- یعنی ذكر معروف لبیك اللهم لبیك- رسید. دیگران طبق معمول این ذكر را به زبان آوردند و گفتند. مالك بن انس متوجه امام صادق شد، دید حال امام منقلب است، همینكه می خواهد این ذكر را بر زبان آورد، هیجانی به امام دست می دهد و صدا در گلویش می شكند و عنان كنترل اعصاب خویش را از دست می دهد كه می خواهد بی اختیار از مركب به زمین بیفتد. مالك جلو آمد و گفت: «یابن رسول اللّه! چاره ای نیست، هرطور هست این ذكر را بگویید». امام فرمود: «ای پسر ابی عامر! چگونه جسارت بورزم و به خود جرأت بدهم كه لبیك بگویم؟ لبیك گفتن به معنای این است كه خدایا تو مرا به آنچه می خوانی با كمال سرعت اجابت می كنم و همواره آماده به خدمتم. با چه اطمینانی با خدای خود این طور گستاخی كنم و خود را بنده ی آماده به خدمت معرفی كنم؟ اگر در جوابم گفته شود: «لا لبیك» آن وقت چكار كنم.(۳) ــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۳.بحارالانوار ، ج۱۱،ص ۱۰۹. .
. ✅مداح باید گوشواره یا جواب را به مستمع یاد بدهد و تا مطمئن نشده است که مستمع جواب را یاد گرفته، باید گوشواره را تکرار نماید و خواندن خود را قطع نکند .
. 💠در مجالس روضه نباید بیشتر محور خواندن مصائب سنگین اهل بیت علیهم السلام باشد بلکه مناسب است بیشتر از اشعار عاطفی استفاده شود و از خواندن مصائب سنگین (اسارت، غارت معجر، مجلس شراب، کنیزی و ...) پرهیز نمود مگر در مناسبتهای ویژه مانند شب و روز عاشورا ، شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و جلساتی که مستمع آن آماده و اهل بکاء باشد که در آن هم میتوان به یکی از مصائب اشاره کرد‼️ .
. بسم الله الرحمن الرحیم با (عج) سخن شاعر✍🏻 ثواب این سروده ، هدیه ای باشد نثار روح دلباخته و دلسوخته امام زمان(عج) ، مرحوم میرزا حسین کشیکچی  (ره) معروف به هالوی اصفهانی ○●○●○●یامهدی ادرکنی●○●○●○ خوش به حال هالوی بازار ، مولایش تویی خوش به حال درد مندی که ، مداوایش تویی 《أَینَ الاَقمارُ المُنیرَة》،《أَینَ اَبناءُ الحُسَین》 ای خوش آن عاشق که صبح جمعه آوایش تویی جای غم در دل ندارد آنکه در این روزگار... در میان گرگ ها مقصود و مأوایش تویی هرکسی امروز در فکر تو و حامی توست بی‌برو برگرد  یار صبح فردایش تویی هرچه میخوانم من از الطاف بی حد خدا در نهایت میرسم بر این که معنایش تویی آن نگاهی را که بر 《هالو》 فکندی کُن به من خوش به حال قطره ی آبی که دریایش تویی 《أَیُّها المَولا ، أَنَا المِسکین ، أَنتَ المُستَعان》 سائل آن خانه ای هستم که آقایش تویی 《یا مَن أَرجوهُ لِکُلِ خَیر》دستم را بگیر بوسه باید زد به دستانی که گرمایش تویی دست خالی رد مکن از درگهت دست مرا یک‌نظر کن بر گدایی که تمنایش تویی مُرده روحم ، مُرده قلبم ، مُرده جسم و جان من مرده ای را مثل من تنها مسیحایش تویی مثل هالو نیستم اما تو 《یونس》 را بخر خوش به حال هالوی بازار ، مولایش تویی ■□■□■□■□■□■□■□■□■□■ ●○●○●اللهم_عجل_لولیک_الفرج●○●○● سروده از شاعر و مداح اهلبیت (ع) : متخلص به (یونس) .
Hammal Esfahan.mp3
733.9K
🎬تشرف حمال اصفهانی به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🎙حجت الاسلام
📢 یک مداح موفق آن کسی است که ده‌ها مقتل را زیر و رو کرده باشد و ارزش این مقاتل برایش معلوم باشد و بتواند از لطافت‌هایی که در آن مقاتل وجود دارد استفاده کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔸 یک مداحِ خوب شدن و یک شاعر آئینیِ خوب شدن، نیازمند به یک سلسله فضایل است. یک سلسله از این فضایل، صوری هستند و یک سلسله از این فضایل، باطنی هستند. اگر انسان هر دو را کسب نکرد ماندگار در این وادی نمی‌شود. آن فضایل ظاهری، علوم ظاهری است که باید بلد باشند.  🔸 یک روضه‌خوان و مداح خوب باید اطلاعات علمی زیادی باید داشته باشد. باید لااقل تاریخ صدر اسلام و تاریخ زندگی اهل‌بیت را به‌خوبی و عالمانه بداند و نه جسته و گریخته.  🔸 یک مداح خوب اگر بخواهد در این زمینه خدمت‌گزار خوبی باشد، گمان من این است که باید مقاتل را زیر و رو کرده باشد نه تنها یک مقتل. یک مداح موفق آن کسی است که ده‌ها مقتل را زیر و رو کرده باشد و زیروبمِ این مقاتل و ارزش این مقاتل برایش معلوم باشد و بتواند از لطافت‌هایی که در آن مقاتل وجود دارد استفاده کند. البته حداقل این است که یک مقتل صحیح معتبر و غنی مبنای کار او باشد و هر محرّم مقتل را مرور کند؛ ولی واقعاً یک مداح خوب و کسی که می‌خواهد شعر آئینی خوب بگوید، باید ده‌ها مقتل را به‌خوبی خوانده باشد و مسلط به مقاتل  و تاریخ این مقتل‌نویسی و امثال این‌ها باشد و در این زمینه‌ها باید مطالعات فراوان و عالمانه‌ای داشته باشد. 🔸 همچنین باید نسبت به ادبیات عرب و زبان عربی حتماً آشنایی داشته باشد. به گمان من اگر یک مداح می‌خواهد موفق باشد باید بتواند منابع اصلی ما در وادی معارف اهل‌بیت و مقاتل دست پیدا کند و نه مقاتل دسته دو و درجه دو و لذا باید به ادبیات عرب در حد توجه به منابع اولیه آشنا باشد.» .