eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. ‌ «مَنْ أَحَبَّنَا كَانَ مِنَّا» کسی که ما را دوست داشته باشد از ما می‌شود؛ این را باز کنیم، چرا؟ «مِنَّا» بودن لازمۀ تبعیت است. یعنی وقتی ما از آن‌ها می‌شویم، و با آن‌ها می‌شویم، و به وحدت می‌رسیم که تابع باشیم... تبعیت را می‌طلبد، «فَمَنْ تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنّی» و ما وقتی تابع می‌شویم که آن‌ها را به خاطرِ خودشان خواستار باشیم و الّا اگر به خاطر خودمان بخواهیم آن‌ها را به دنبال خودمان می‌آوریم تابع نیستیم.. می‌خواهیم ولیّ به دنبالِ خواسته‌های من بیاید! هر جا که با من هماهنگ نشود و در راهِ خواسته‌های من قدم برندارد از او می‌بُرم... یا در دلم؛ لااقل بر او می‌شورم حتی اگر بر زبان نیاورم در دلم متوقع هستم.. که چرا؟... چرا از من رو برگرفته؟ چرا برای کار‌های من قدم برنداشته؟ محبت اگر به خاطر نیاز‌های ما، حاجات ما باشد، حاصلش همان است که به دست می‌آوریم، اگر آن‌ها را؛ به خاطر خودشان بخواهیم به خاطر خودشان دوست داشته باشیم؛ این محبت به تبعیت و تدعیت به معیت آن‌ها منتهی می‌شود! وحدت با آن‌ها را به دنبال می‌آورد. - استادعلی‌صفایی‌حائری -✍ .
. مشترک وَ کاربردی برای خواندن در همهٔ اماکِنِ مقدسهٔ امامزاده ها علیهم السلام عزیز مرتضیٰ و از نَسل رسولی فرزندی از اولادِ زهرای بتولی بر زائرانَت لطف و عطا کن امامزاده ما را دعا کن اُمیدِ دلها،سَیّد و مولا... ای مرقدِ پاکَت پناهِ بی پناهان دعای خِیرَت دلخوشیِ رو سیاهان تابَنده از تو نورِ هدایت امامزاده جانم فدایت اُمیدِ دلها،سَیّد و مولا... شد جلوه گر اَنوارِ غُفران در ضَریحَت بستم دخیلِ اشکِ خود را بر ضَریحَت در حرمِ تو چَشمم بِبارد حسن به یثرب حرم ندارد اُمیدِ دلها،سَیّد و مولا... دارم یقین که وقتِ دفنِ تو در اینجا کَفَن به پیکرِ تو بود،آه و واویلا زهرا به گودال مرثیه دارد چونکه حسینش کفن ندارد مظلوم حسین جان... در مرقدَت گویم به سوز و چشم گریان یاد امام و رهبر و یاد شهیدان امامزاده بِنما دعایی تا که شویم ما کرببلایی مظلوم حسین جان... 👇
◻️ ➖ جلسه‌ی اول ➖ ۱۵مهر ۱۴۰۲ش/ ربیع‌الاول۱۴۴۵ق 🔻 مطالب مطرح شده: ۱. اهمیت دفاع از اهل‌بیت علیهم‌السّلام و معارف شیعی _ روایت امام رضا علیه‌السلام _ روایت امام حسن‌مجتبی عليه‌السلام ۲. اتهام به شرک و مشرک نامیدن بسیاری از علمای و بزرگان، کالای ارزان و فراوان وهابیّت _ کلمات ابن‌تیمیه حرانی در نفی توسّل _ کلمات محمدبن‌عبدالوهاب در نفی توسّل _ کلمات بن‌باز در نفی توسّل _ کلمات هیئت دائم افتای سعودی در نفی توسّل
. 23 ربیع الأوّل 1 ـ ورود علیها السلام به قم در این روز در سال 201 هـ کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام به قم تشریف فرما شدند که 17 روز قبل از شهادت آن حضرت است. (1) آن حضرت با قدوم مبارک خود این شهر را متبرک گردانیدند، و به در خواست جناب موسی بن خزرج پسر سعد أشعری که از بزرگان قم بود، منزل او را منوّر نموده در آنجا نزول اجلال فرمودند. در همان مکان تشریف داشتند و زن های قم مخصوصاً علوّیات به خدمت آن حضرت می رسیدند و از وجود آن حضرت استفاده می کردند تا بعد از 17 روز از دنیا رحلت فرمودند. عبادتگاه آن حضرت معروف به «ستّیه» در میدان میر قم معروف است. (2) 📚 منابع : 1. نظر به اینکه رحلت آن حضرت در 10 ربیع الثانی است و طبق تصریح کتاب تاریخ قم تألیف حسن بن محمّد بن حسن بن سائب بن مالک اشعری متوفای 378 ق و کتاب انوار المشعشین : ج 1، ص 276 و ج 2، ص 488، آن حضرت 17 روز در قم اقامت گزیده اند، لذا روز 23 ربیع الأوّل سالروز ورود آن حضرت به قم است. 2. بحار الأنوار : ج 48، ص 290، ج 57، ص 219. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◻️ ➖ جلسه‌ی دوم ➖ ۱۶مهر ۱۴۰۲ش/ ربیع‌الاول۱۴۴۵ق 🔻 مطالب مطرح شده: ۱. مسأله اوّل: منشاء اختلاف وهابیت با مسلمین ۲. مسأله دوّم: حیات برزخی _ حیات برزخی در آیات و روایات _ بقره۱۵۴/ آل‌عمران۱۶۹/ یس۲۵/ مؤمن۴۶/ اعراف۷۷/ اعراف۹۱
. 🟧 آگاهی حضرت معصومه (س) از علوم اسلامی؛ از ویژگی های حضرت معصومه(س) آگاهی داشتن به علوم اسلامی و نقل آن برای دیگران است. در فراز یکی از زیارتنامه های ایشان می خوانیم: «السلام علیک یا فاطمة بنت موسی بن جعفر و حجته و امینه» «سلام بر تو ای فاطمه دختر موسی بن جعفر و حجت و امین او» آن حضرت حجت و امانتدار پدرش امام کاظم(ع) بود که در این صورت حجت و امین خدا بوده و حجت و نشانه اسلام و حافظ امانت الهی می باشد و از راویان و محدثان به شمار می آید. به عنوان نمونه می توان به حدیثی که حضرت در سلسله راویان آن می باشد اشاره کرد. علامه امینی می نویسد: فاطمه دختر امام رضا (ع) نقل می کند که دختران امام کاظم، فاطمه(معصومه) و زینب و ام کلثوم گفتند: روایت کرد ما را فاطمه دختر امام صادق(ع) و او گفت روایت کرد مرا فاطمه دختر امام باقر از فاطمه دختر علی بن الحسین از فاطمه و سکینه دختران امام حسین(ع) از ام کلثوم (دختر فاطمه زهرا) و او از فاطمه زهرا(س) نقل کرد که آن حضرت فرمود: «آیا فراموش کردید فرمایش رسول خدا(ص) را در روز غدیر که (به شما) فرمود: هر کس من مولی و رهبر او هستم پس علی مولا و رهبر اوست.» و نیز به علی فرمود: «نسبت تو به من همانند نسبت هارون به موسی است.»(۱) 📚منبع (۱) الغدیر، علامه امینی، ج ۱، ص ۱۹۶ .
🟢 ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به شهر قم... ⚡️استقبال با شکوه بزرگان قم از بانوی کرامت... در نقل‌ها آمده است: زمانی که حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها قصد آمدنِ به شهر قم را نمودند، لَمَّا وَصَلَ خَبَرُهَا إِلَى قُمَّ اِسْتَقْبَلَهَا أَشْرَافُ قُمَّ وَ تَقَدَّمَهُمْ مُوسَى بْنُ اَلْخَزْرَجِ 🔻همین‌که خبر رسید که ایشان در راه آمدن به قم هستند،بزرگان قم و پیشاپیش آن‌ها موسی بن خزرج به استقبال ایشان رفتند. فَلَمَّا وَصَلَ إِلَيْهَا أَخَذَ بِزِمَامِ نَاقَتِهَا وَ جَرَّهَا إِلَى مَنْزِلِهِ 🔻موسی بن خزرج وقتی به ایشان رسید، مهار شتر ایشان را گرفت و شتر را تا منزل خود کشاند. 📚تاریخ قم ص ۲۱۳ 📚بحارالانوار ج۴۸ ص۲۹۱ ✍ این ز یک خواهر و از خواهر دیگر بشنو این ز معصومه و از زینب مضطر بشنو ... ...در دروازهٔ شهر شام سه روز اسرای آل الله را بازگرفتند تا شهر را بيارايند و هر حُلّى و زيورى و زينتى كه در آن بود، به آيين‌ها بستند به گونه ای كه كسى تابحال چنین نديده بود. ثمّ استَقبَلتْهم مِْن أهلِ الشّامِ زِهاءَ خمس مائة ألف مِن الرّجال و النّساء مَعَ الدّفوف، و خرَجَ أمراءُ النّاسِ مع الطّبولِ و الصّنوجِ و البوقات، ▪️قريب پانصد هزار مرد و زن با دف‌ها و اميران ايشان با طبل‌ها و كوس‌ها و بوق‌ها و دهل‌ها بيرون آمدند؛ و كانَ فيهِم ألوفٌ مِن الرّجالِ و الشّبّانِ و النّسوانِ يَرقصونَ و يَضربونَ بالدّفّ و الصّنج و الطّنبور، و قد تزيّنَ جميعُ أهلِ الشّام بِألوانِ الثّيابِ و الكُحل و الخَضاب . ▪️چند هزار مرد و جوان و زن، رقص كنان با دف و چنگ و طبل‌زنان، به استقبال آمده بودند. همه اهل شام، دست و پاى خود را از خوشحالی خضاب كرده و سرمه در چشم كشيده و لباس‌های زیبا و رنگارنگ پوشيده بودند. 📚كامل بهايى،ج۲ ص۲۹۲ 📚نفس المهموم،ص۴۳۲ ........... 🩸راهِ «شام» و راهِ «قم» ... مسیرهایی که تفاوتِ بسیار داشت ... در نقلی آمده است: وقتی که حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نزدیک شهر قم شدند؛ بزرگان و سادات قم از شهر خارج شدند و به استقبال آن حضرت رفتند؛ عده‌ای از مردانِ قم نیز،‌ مسیر آمدنِ مَحمل آن بانوی مکرّمه را هموار نمودند؛ اگر سنگ و یا مانعی در مسیر ناقه آن حضرت بود، آن را برمی‌داشتند تا مبادا ناقه آن حضرت‌، با آن برخورد کند ... 📚صد‌ و یک منبر،امین‌الواعظین‌ اردبیلی، ص۱۷۵ ✍ آه یا حضرت معصومه... در مسیر شام، قضیه کاملاً برعکس بود... در زمان قیام مختار، «سهیل بن عَریف خزاعی ملعون» را به نزد او آوردند. مختار گفت: ای سهیل! تو آن نیستی که سیخ بر شتران می‌زدی تا رَم کنند و دختران رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله از روی شتران بر زمین بیفتند!؟ سهیل انکار کرد. مختار گفت: اگر صد مصحف بسوزانی که من باور نمی‌کنم! پس دستور داد تا انگشتان چهار دست و پای او را بریدند و در آفتاب انداختند تا به جهنم واصل شد. 📚مخزن البکاء، ص ٧۴٨ ............. #پ.ن: شاید با همین روایت که از مختار آمده بتوان ؛ افتادن حضرت رقیه از مرکب را نیز توجیه کرد...... الله اعلم ............... چند روزی هست تب دارد نگاهش بر در است آنقدر غم خورده و غم خورده خیلی لاغر است درد دوری از تمام درد و غم‌ها بدتر است باز هم‌ یک فاطمه از درد بین بستر است این‌چهغوغایی‌ست یا رب که میان قم بپاست این دم آخر به لبهایش رضا جانم رضاست رفـته بین هر بیـابان در هـوای دلبرش           روی ناقه بین‌محمل سایبان دارد سرش شکر! نامحرم ندیده هیچکس دور و برش یا نخندیده کسی بر خاک روی معجرش درد پا دارد ولی دردش فراوان نیست نیست پای بی‌بی زخمی از خار مغیلان نیست نیست در مسیرش غیر تکریم و ادب دیگر ندید با لب تشنه رضای خویش را بی‌سر ندید عـمه‌اش زینب ولی زیر لگـدها مانده بود بین آن نـامـردهای پـست تـنها مـانـده بود... .