eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
607 ویدیو
834 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
01.mp3
38.91M
📻 بشنوید| ۲۹ مهر ۱۴۰۳ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ موانع انواع نفس ... نفس اماره ... مُلهَمه ،مسوله و.... امام حسین مصداق اکمل نفس مطمئنه است
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
📻 بشنوید| #سخنرانی ۲۹ مهر ۱۴۰۳ 🎤#شیخ_محمود_ریاضت 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ موانع #آداب_نوک
. حدیث معرفه بالنورانیّه امیرالمؤمنین قوْلُهُ‏: ﴿وَ یُقِیمُوا الصَّلاهَ﴾ فَمَنْ أَقَامَ وَلَایَتِی فَقَدْ أَقَامَ الصَّلَاهَ، و این که: ﴿نماز برپا دارند﴾، پس هر کس ولایت مرا اقامه کند، نماز را برپا داشته است و إِقَامَهُ وَلَایَتِی صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ https://hedayatmizan.ir/site/content/11082
4_6048804332189516640.mp3
8.64M
🎙دکتر محمد فراهانی 💢استفاده از جملات عربی که بیان معصوم است بسیار تأثیرگذار است‼️ مداحی در ملأ عام اشتباه است ‼️ بجای شش بیت ،سه بیت بخون ولی مقدمات و مواخرات کار را حتماً انجام دهید ‼️
. خاک می‌خوریم، اما خاک نمی‌دهیم ................. حجت الاسلام خضری امام‌جمعه موقت قزوین : رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که صبر در قرآن به معنای تحمل کردن نیست ؛بلکه به معنای نگه داشتن پرچم و عَلم است. . .................. به سر بستم اگر با شوق سربند شهیدان را به سر هم می دهم‌ در پای باورهایشان جان را گرفتم دست‌های بیعتم را سمت مظلومان که حتی مرگ هم از من نگیرد عهد و پیمان را چه باک از گرگ‌های تشنه‌ی خون همچو اسراییل شهادت بیشتر کرده‌است مردانِ رجزخوان را بگو بیرون کند این فکرهای خام را از سر که این آشوب‌ها خالی نخواهد کرد میدان را بخوان منظومه‌های تلخ هر روز فلسطین یا بیاور پیش چشمت باز هم اندوه لبنان را برای گریه‌ی بیروت مرهم باش بی پروا کمی آرام کن بغض بلندی‌های جولان را به پا خیز ای مسلمان! شعله‌های خشم را بردار! بسوزان ریشه‌های سست جنگل‌های عصیان را رسیده لحظه‌ی فتح الفتوح لشکر سجیل که اینجا آهِ مظلومان به پا کرده‌است طوفان را شب اندوه طی خواهد شد و در صبح آزادی به نیکی باز خواهد بُرد دنیا نام را... ✍ ...... 🔴 فقط یکبار گریه کردم ستارخان در خاطراتش می‌گوید: من هیچوقت گریه نکردم، چون اگر گریه می‌کردم آذربایجان شکست می‌خورد و اگر آذربایجان شکست می‌خورد ایران شکست می‌خورد. اما یک بار گریستم و آن زمانی بود که ۹ ماه در محاصره بودیم بدون آب و بدون غذا از قرارگاه آمدم بیرون، مادری را دیدم با کودکی در بغل کودک از فرط گرسنگی به سمت بوته علفی رفت و باضعف شدید بوته را با خاک ریشه میخورد گفتم الان مادر کودک مرا ناسزا می‌دهد و می‌گوید لعنت به ستارخان. اما مادر، فرزند را در آغوش گرفت و گفت: "اشکالی ندارد فرزندم، خاک می‌خوریم، اما خاک نمی‌دهیم." آنجا بود که اشک از چشمانم سرازیر شد. .
Kashani-14030613-Gheybat-04-Hkashani_Com.mp3
32.28M
🎙 📋 درنگی در مسأله غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ جلسه چهارم از پنج جلسه 📆 سه شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ ▪️ هیئت محترم بضعة الرسول سلام الله علیها 🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است: ▫️ مسئله ی غیبت حضرت حجّت ارواحنا فداه «مستقل عقلی» نیست ▫️ برخی تفاوت های دوره ی ظهور ▫️ عبرتی از دوره ی غیبت صغری ▫️ دوره ی غیبت، دوره ی احتیاط است 🎤
. 🌐 حاج آقا به نظر شما من می تونم یه خوان خوب باشم ❓ 👇 سلام علیکم بله، قطعاً می‌توانید در جلسات زیارت عاشورا را به خوبی بخوانید و به عنوان یک مداح تاثیرگذار باشید. خواندن زیارت عاشورا نیاز به چند نکته دارد تا بتوانید آن را با شور و احساس خاصی اجرا کنید: 1⃣ تسلط بر متن زیارت: ابتدا باید به‌طور کامل بر متن زیارت عاشورا مسلط باشید. تلفظ صحیح عبارات عربی و معنای آن‌ها بسیار مهم است. وقتی معنای هر عبارت را بدانید، می‌توانید آن را با احساس بهتری بخوانید. 2⃣ تمرین لحن و صدا: برای اینکه زیارت عاشورا را به صورت مداحی بخوانید، باید روی لحن و صدا کار کنید. از مداحانی که زیارت عاشورا را با شور می‌خوانند، الگو بگیرید و به لحن‌هایی که بیشتر به معنای متن نزدیک هستند، توجه کنید. 3⃣ حفظ تعادل بین شور و حزن: زیارت عاشورا باید با حالت حزن و عزا همراه باشد، اما در عین حال شور و حرارت نیز باید در آن حفظ شود. مهم است که مخاطب با معنای عمیق زیارت ارتباط برقرار کند. 4⃣ ایجاد حال و فضای معنوی: هنگام مداحی زیارت عاشورا، سعی کنید فضای جلسه را با حضور قلب و توجه به معنای عبارات، معنوی‌تر کنید. صدای شما می‌تواند دل‌های مستمعین را به سمت اهل‌بیت (ع) هدایت کند. 5⃣ پشتکار و تمرین مداوم: مانند هر مهارت دیگری، خواندن زیارت عاشورا نیز نیاز به تمرین دارد. به‌ویژه تمرینات مداوم در ایجاد حس و قدرت در صدا می‌تواند به شما کمک کند. ❇️اگر این نکات را رعایت کنید و با نیت خالص این راه را ادامه دهید، ان‌شاءالله موفق خواهید شد و تأثیر زیادی در جلسات خواهید داشت. رایگان .
. توضیح فارسی و اسناد(۱): در عقائد ما چگونه شیعه و سنی مقابل صهیون با هم جمع می شود؟ به چه عنوانی مراجع شیعه ،کشته های اهل سنت را خطاب می کنند؟ موضع گیری بزرگان شیعه ، عقبه ی معارفی دارد... ریشه در فقه و ادله و احادیث شیعه دارد... چطور ممکن است در مقابل جهان کفرِ ی..ه..و..د شیعه و سنی جمع بشوند و یک مرجع شیعه ،کشته های اهل سنت را #ش..هید خطاب کند... این خطاب نه از سر ذوق است نه از سر مصلحت و نه از سر تقیه... خود رهبری در سخنرانی روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کردند/دی،۱۴۰۲/ و دعای مرزداران حضرت سجاد را مطرح فرمودند: دعایی که امام سجاد علیه السلام برای مرزداران زمان خودش می کند و به تصریح برای آنان بهشت خلد و دار الامن وعده می دهد... کسانی که عملاً عمّال و کارگزاران و مرزداران دولت بنی امیه اند و غالباً یا قاطبهً به اصطلاح سنّی اند و شیعه نیستند... چطور ممکن است امام برای غیرشیعه بهشت برین بخواهد؟؟ ممکن است اگر طبق فرموده ی خودشان از یک شرط مهم عبور کرده باشد... طبق روایت امام معصوم علیه السلام ، دری هست در بهشت که مخصوص مسلمانان غیر شیعه است که آنان هم به شفاعت اهل بیت علیهم السلام وارد بهشت می شوند و شرطی دارد این شفاعت و ورود(۱) باب لسائر المسلمین الذین لا یوجد فی قلوبهم مقدار ذره من بغضنا اهل البیت... آری دل اگر از بغض امام علیه السلام خالی باشد و در دنیا محروم از عشق و ولایت امام مانده باشد و مغرض و مبغض نباشد ، راه شفاعت برای امام گشوده می شود... و غیر از این،طریقی نجات وجود ندارد.... ___________________ پ.ن: إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ بَابٌ يَدْخُلُ مِنْهُ النَّبِيُّونَ وَ الصِّدِّيقُونَ وَ بَابٌ يَدْخُلُ مِنْهُ الشُّهَدَاءُ وَ الصَّالِحُونَ وَ خَمْسَةُ أَبْوَابٍ يَدْخُلُ مِنْهَا شِيعَتُنَا وَ مُحبونا..... و بَابٌ يَدْخُلُ مِنْهُ سَائِرُ الْمُسْلِمِينَ مِمَّنْ شَهِدَ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ لَمْ يَكُنْ فِي قَلْبِهِ مِقْدَارُ ذَرَّةٍ مِنْ بُغْضِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ. . 📚الخصال، ج‏2، ص: 408 ادامه 👇
. توضیح فارسی و اسناد(۲): 👇 شاید تطبیق عنوان فقهی اش را بتوان بر همان عنوان بار کرد که بحث تفصیلی مجزایی می طلبد و اساتید معزز مفصلا بحث فرموده اند... نظیر و تطبیق این فرمایش را ، امیرمؤمنان علیه السلام در خطبه ی ۱۸۲ دارند آنجایی که در کشاکش مشکلات بعد از صفین کشته های سپاه خود در صفین را اینگونه وصف می فرماید: ما ضر اخواننا الذين سفکت دماؤهم و هم بصفين الا يکونوا اليوم احياء يسيغون الغصص و يشربون الرنق قد والله لقوا الله فوفاهم اجورهم واحلهم دار الامن بعد خوفهم برادران ما که خونشان در صفین ریخته شد ضرر نکردند که اگر امروز زنده بودند خوراکشان غم و غصه و نوشیدنی شان اندوه می شد قسم به خدا در حالی خدا را ملاقات کردند که خدا اجرشان را به تمامی داد و بعد خوف آنها را ایمن گرداند أين إخواني الذينَ رَكِبوا الطريق ، و مَضَوا على الحَقّ ؟ حال آن که افرادی که در صفین در رکاب مولا جنگیدند غالبشان ، علی علیه السلام را خلیفه ی چهارم می دانستند... این کلام نظیر همان دعای امام سجاد برای عمال حکومت بنی امیه در مرزداری از مسلمانان در برابر کفر است و شرط نجات ، همان است که ذکر شد... امام سجاد علیه السلام هم در دعای ۲۷ به صرف دعا برای آنها بسنده نمی کنند و تصریح می کنند که آنان بهشتی اند و کشته ها را ش..هید می خوانند: ، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ ، وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ الْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ الْكَرَامَةِ وَ الْحُورِ الْحِسَانِ وَ الْأَنْهَارِ الْمُطَّرِدَةِ بِأَنْوَاعِ الْأَشْرِبَةِ وَ الْأَشْجَارِ الْمُتَدَلِّيَةِ بِصُنُوفِ الَّثمَرِ ... ...فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ . این همان تطبیق به معارف شیعیه و علویه است و با همان حساب و کتاب معهوده ای ست که عرض شد و امروز بر همان ریل و همان طریق این اتفاق در مقابل صهیون رقم می خورد. جعلنا الله من انصار صاحب الزمان عج حجت الاساام ✍ .
. به در کتاب خویش، پیام جامع، آموزنده و جالبی را از امام رضا علیه‌السلام آورده است. امام این پیام را به‌وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام به‌شیعیان و دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام فرستاده‌اند. . . [۱۱] به‌دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده [۱۲] و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند (گروه اول) و یا یکی از دوستان ما را برنجانند (گروه دوم) و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند (گروه سوم) ، همه را مورد عفو قرار خواهد داد.👇 اما از آن نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد. جز اینکه از نیت خود بازگردند. [۱۳] و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(علیهم‌السّلام) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می‌برم. [۱۱] وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، [۱۲] إلاّ مَن أشرک به أو آذی ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، فإنّ الله لا یغفر له حتّی یرجع عنه، [۱۳] فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ بالله من ذلک. 📚 اختصاص، شیخ‌مفید، ص۲۴۱ .
. ❤️شیخ صدوق رحمه الله در کتاب امالی نقل می کند: مفضل بن عمر گفت: «از حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام پرسیدم: « ولادت فاطمه زهرا علیها السّلام چگونه بود؟ » 🔹فرمود: «هنگامی که پیامبر اسلام صلّی اللَّه علیه و آله با خدیجه کبرا ازدواج کرد، زنان مکه از آن بانو کناره گیری کردند. آنها دیگر نزد او نمی رفتند، بر او سلام نمی کردند و به هیچ زنی اجازه نمی دادند که نزد آن بانو مشرف شود. این موضوع باعث آزردگی خاطر و ناراحتی خدیجه کبرا شد و پیوسته از این بیمناک بود که مبادا به پیامبر اسلام صلی اللَّه علیه و آله آسیبی برسد. » هنگامی که خدیجه حضرت زهرا را باردار شد، آن حضرت در رحم مادر با وی سخن می‌گفت و او را به صبر و شکیبایی می‌خواند. ولی خدیجه کبرا این موضوع را از پیامبر اسلام صلّی اللَّه علیه و آله پنهان می‌کرد. تا اینکه یک روز پیامبر خدا نزد خدیجه کبرا آمد و شنید که آن بانو سرگرم سخن گفتن با فاطمه زهرا است. 🔸فرمود: «ای خدیجه! با که سخن می‌گویی؟ خدیجه پاسخ داد: «این طفلی که در رحم من است با من سخن می‌گوید و مونس من است. » 🔹پیامبر خدا صلّی اللَّه علیه و آله فرمود: «آری، این جبرئیل است که به من بشارت می‌دهد و می‌گوید که این فرزند دختر و سلاله نسلی طیّب و طاهر است و مبارک خدای توانا نسل مرا به واسطه این دختر برقرار و پایدار خواهد ساخت. به زودی امامان را از دامان این دختر به وجود خواهد آورد و آنان را پس از اینکه وحی پروردگار قطع شود، در زمین خلیفه خویشتن قرار خواهد داد. » حضرت خدیجه کبرا همواره در همین حال بود تا اینکه سرانجام هنگام وضع حمل وی فرا رسید. در این موقع خدیجه پی زنان قریش و بنی هاشم فرستاد و گفت که بیایید و مرا در انجام وضع حمل یاری برسانید. آنان در جواب گفتند: «چون تو سخن ما را نپذیرفتی و با محمّد صلی اللَّه علیه و آله که شخصی فقیر و فرزند یتیم ابوطالب بود ازدواج کردی، ما نیز نزد تو نخواهیم آمد و هیچ کمکی به تو نخواهیم کرد! » خدیجه کبرا از شنیدن این جواب بسیار غمگین شد. او اندوهگین و پریشان خاطر در اندیشه کار خویش بود که ناگاه چهار زن گندمگون و بلند بالا که به زنان بنی هاشم شباهت داشتند، نزد او آمدند. خدیجه کبرا با دیدن آنان گریه و زاری کرد و از آنها کمک خواست. 🔸یکی از زنان گفت: «ای خدیجه، اندوهگین نباش! زیرا ما فرستادگان خداییم. ما خواهران تو هستیم: من ساره ام؛ این بانو آسیه بنت مزاحم است که در بهشت یار و همراه تو خواهد بود؛ این بانو مریم دختر عمران و آن بانوی دیگر کلثم خواهر موسی بن عمران است. ما چهار تن را خدا فرستاده تا تو را در وضع حمل یاری کنیم. » سپس یکی از زنان طرف راست خدیجه، زن دوم در طرف چپ وی، زن سوم در مقابل او و زن چهارم پشت سر او نشستند و خدیجه، حضرت فاطمه را در حالی که پاک و پاکیزه بود به دنیا آورد. 🔹زمانی که حضرت زهرا متولد شد، نور آن بانو درخشید و داخل خانه‌های مکه شد. هیچ خانه ای در شرق و غرب زمین نبود که آن نور در آنها نتابیده باشد. آنگاه ده نفر از حورالعین نزد خدیجه کبرا آمدند که هر کدام یک طشت و ابریق بهشتی در دست داشتند. ابریق‌ها (ظرف سفالین) پر از آب کوثر بودند. زنی که در مقابل خدیجه نشسته بود ابریق‌ها را گرفت و فاطمه زهرا را با آب کوثر شستشو داد. سپس دو حوله که از شیر سفیدتر و از مشک و عنبر خوشبوتر بودند بیرون آورد و یکی از آنها را گرد بدن مبارک حضرت زهرا پیچید و با حوله دیگر برای آن حضرت مقنعه ای درست کرد. آنگاه زن از حضرت زهرا خواست که سخن بگوید. 🔸زهرای اطهر زبان به شهادتین گشود و فرمود: «اشهد ان لا اله الا اللَّه و ان ابی رسول الله سید الأنبیاء و ان بعلی سید الاوصیاء و ولدی سادة الاسباط. » آنگاه بر آن چهار زن سلام کرد و نام هر یک از آنان را بر زبان آورد. آنان از مشاهده آن نوزاد مقدس، خندان و شادمان شدند و به یکدیگر بشارت دادند. اهل آسمان هم ولادت حضرت زهرا را به یکدیگر بشارت گفتند. در آسمان نور درخشنده ای پیدا شد که ملائکه تا پیش از آن نظیرش را ندیده بودند. آن زنان، خدیجه کبری را خطاب قرار دادند و گفتند: «این مولود پاک و پاکیزه را که مبارک است بگیر! برکت خدا نثار خود این نوزاد و نسل وی خواهد بود» خدیجه کبری با شادمانی حضرت زهرا را گرفت و پستان خود را در دهان او گذاشت و شیر در دهان وی جاری شد. فاطمه اطهر در هر روز به اندازه یک ماه کودکان معمولی و در هر ماه، به اندازه یک سال آنان رشد می‌کرد. 📚بحارالانوار،ج۴۳،ص۹،ح۱ .
ج01_میلادامام‌حسن‌عسکری‌علیه‌السلام_8ربیع‌الثانی1446ق.pdf
1.01M
علیه_السلام مهر ۱۴۰۳شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 جلسه‌ی اول 📚 مطالب مطرح شده: ۱. اشعار مهدوی ای باغ جنت از گل روی‌تو آیتی کعبه زیباست‌بشرطی که تو در کعبه درآیی وای بر حالم اگر از تو جدا باشم من ۲. امام‌یازدهم شناسی الف) نسب امام‌یازدهم علیه‌السلام ب) ارتباط امام‌عسکری علیه‌السلام با شیعیان از طریق وکالت _ چندنفر از وکلای امام‌یازدهم علیه‌السلام: عثمان‌بن‌سعیدعمروی و احمدبن‌اسحاق‌اشعری‌قمی _ داستان تشرف احمدبن‌اسحاق محضر امام‌یازدهم علیه‌السلام ۳. داستان‌های عسکری علیه‌السلام _ اهمیت عنایت و توجه به‌سادات _ نگاه امام علیه‌السلام انسان‌ساز است _ حاجات خویش را، از امام‌زمان ارواحنافداه بخواهیم _ إمام علیه‌السلام، آگاه به‌همه‌ی زبان‌ها _ إمام علیه‌السلام از نانوشته‌ها، آگاه است ۴. اشعار مولودیه حضرت امام حسن‌عسکری علیه‌السلام 🔆
ج02_میلادامام‌حسن‌عسکری‌علیه‌السلام_8ربیع‌الثانی1446ق.pdf
728.7K
مهر ۱۴۰۳شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 جلسه‌ی دوم 📚 مطالب مطرح شده: ۱. اشعار مهدوی _ شد ظهور منتقم، تنها قرار عسکری _ بی‌تو در بین محافل، دل پُر غم داریم _ خورشید پشت‌ابر، نشانی به‌ما بده ۲. معجزات امام یازدهم شناسی الف) معجزه، کرامت، درباره‌ی امامان نور علیهم‌السّلام ب) تعریف معجزه و کرامت ج) نمونه‌هایی از معجزات و کرامات امام‌حسن‌عسکری علیه‌السلام _ احترام انوش نصرانی به‌امام علیه‌السلام و خبر از مرگ پسرش _ قصّه‌ی فَصد امام علیه‌السلام و معجزه‌ی خون‌سفید _ نماز استسقاء و بازکردن دیرِ راهب‌مسیحی _ مسجدامام‌حسن‌عسکری علیه‌السلام ومقام ایشان‌در گرگان ۳. اشعار مولودیه‌ی امام‌حسن‌عسکری علیه‌السلام _ اشکم دو چشمه، بر لب مژگان درست کرد _ همیشه طبع غزل، حسّ برتری دارد _ گدای کوی تو آقاست یا اباالحجه 🔆