eitaa logo
گزیده‌ها gozideha1404@
1.4هزار دنبال‌کننده
13هزار عکس
12.7هزار ویدیو
119 فایل
کانال گزیده‌ها جهت انعکاس مطالب قابل توجه می باشد. قدیری ابیانه مدیر کانال و افراد متعددی به عنوان ادمین تعیین خواهند شد
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 | رایگان‌شدن درمان کودکان زیر ۷ سال از امروز 🍃🌹🍃 🔹از امروز کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های مرتبط دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی–درمانی و ترخیص کودکان زیر ۷ سال بیمه‌شده را به‌صورت رایگان انجام دهند. |
🔷همیشه سر بزنگاه و در شرایط حساس چون الان که همه به میدان اومدن برای مقابله با فساد و فحشا و بی حجابی، دوباره آقایون که سرمایه ها ی واقعی صهیونیسم هستند با به حراج گذاشتن ناموسشون و هنجارشکنی آشکار و علنی و دهن کجی بسیار واضح ، درصدد براومدن تا طرح نور رو به سخره بگیرن و با انتشار این تصاویر وقیحانه در برابر این طرح قد علم کنند و در برابر قانون گردن کشی کنند.كساني كه فقط و فقط امتيازشون پولشونه پولی كه از سرمايه های مادی و پشتيبانی ملت براشون فراهم شده متاسفانه بی تردید بساط ولنگاری ها تنها زمانی برچیده میشود که به جولان سلبریتی ها پایان داده شود.
15.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دکتر گلشنی استاد دانشگاه شریف : به علوی وزیر اطلاعات روحانی گفتم معاون آموزشی دانشگاه جاسوس غرب است. 😳 ‏
س.مجید طبا, [4/28/2024 10:43 AM] شریعت قرآنی و سنت‌های دینی باستان متأخر دورنما 13–16 minutes شریعت قرآنی و سنت‌های دینی باستان متأخر مروری بر «شریعت پس از اسرائیل: از بایبل تا قرآن» اثر هولگر زلنتین ایمان تاجی هولگر زِلنتین (ز. ۱۹۷۶) استاد مطالعات ادیان در دانشگاه توبینگن است. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آمستردام، دکتری‌اش را در ادیان دوران باستان متأخر در ۲۰۰۷ از دانشگاه پرینستن گرفت. حوزهٔ تخصصی او مطالعات تلمود و قرآن، و بررسی تطور شریعت و قوانین فقهی در دوران باستان متأخر است. زلنتین در کارهایش نقد ادبی را با روش‌های تاریخی و تاریخ قانون ترکیب می‌کند تا شباهت‌ها و تفاوت‌ها در سنت‌های فرهنگیِ یهودی، مسیحی و اسلامی اولیه را بررسی کند. از او پیش‌تر کتاب «فرهنگ شرعیِ قرآن: دیدسکالیا نقطه‌ای برای آغاز» (۲۰۱۳) منتشر شده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. کتاب «شریعت پس از اسرائیل: از بایبل تا قرآن» (۲۰۲۲) آخرین کتاب اوست دربارهٔ پیوستگی شگفت‌انگیز شریعت و احکام مرتبط با جنتیل‌ها (غیراسرائيلیان) از بایبل عبری تا قرآن و از طریق یهودیت و مسیحیتِ دوران باستان متأخر. این کتاب دو هدف اصلی دارد: نخست آنکه نشان‌ دهد «قوانین مرتبط با غیراسرائیلیان» در دوران باستان متأخر به‌ویژه در میان سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام حضوری زنده داشته است؛ و دوم اینکه پیوستگی این قوانینِ شرعی را با بررسی «شباهت‌ها» و «تفاوت‌ها»ی آن‌ها در بایبل، متون مسیحی و ربانی عهد باستان متأخر و همچنین قرآن نشان دهد. زلنتین مقدمهٔ کتاب را با این توضیح شروع می‌کند که اکثر پیروان گذشته و حالِ سه سنتِ اصلی ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) بر این موضوع توافق دارند که خدا ابراهیم را برگزید و قوانین خاصی را به بنی‌اسرائیل، فرزندان ابراهیم از نسل اسحاق، داد. هرچند، دربارهٔ اعتبارِ این قوانین پس از آمدن عیسی و محمد اختلاف‌نظرهایی در این ادیان وجود دارد. اما موضوع این کتاب، به‌جای توجه به قوانین مربوط به بنی‌اسرائیل، تمرکز بر قوانینی است که خداوند در هر سه سنت به عموم مردم، یا همان جنتیل‌ها داده است. او در باب معنای کلمهٔ «جِنتیل» می‌گوید که این واژه در طول زمان معناهای مختلفی به خود گرفته است اما در این پژوهش همان معنای اصلی آن یعنی «غیراسرائیلیان» مد نظر است، با این توضیح که اسرائیلیان یا بنی‌اسرائیل همان اعقاب دوازده فرزند یعقوب پسر اسحاق‌اند. زلنتین معتقد است که ادیان ابراهیمی دوران باستان متأخر همگی سیاههٔ مشخص و مشترکی از قوانین شرعی را برای کسانی که به‌زعم خود غیراسرائیلی می‌پنداشته‌اند، وضع کرده‌اند. هدف وضع چنین قوانینی، چه در بایبل چه یهودیت ربانی، مسیحیت باستان متأخر و همچنین قرآن، حفاظت و حمایت غیراسرائیلیان از «ناپاکی‌های حرام» بوده است: یعنی آن دسته از ناپاکی‌هایی که در اثر انجام گناهان کبیره‌ای نظیر قتل، مصرف خون حیوانات قربانی و تجاوز جنسی حاصل می‌شود. زلنتین به گروه دیگری از قوانین شرعی نیز اشاره می‌کند که مرتبط با «ناپاکی‌های دوره‌ای/منظم» است. این دسته شامل ناپاکی‌هایی است که در اثر فعالیت‌های طبیعی بدن، مثل آمیزش جنسی و قاعدگی، حاصل می‌شوند و قابلیت پاک‌شدن دارند. اِعمال احکام مربوط به ناپاکی‌های دوره‌ای بر غیراسرائیلیان البته موضوعی بوده که میان گروه‌های مختلف مذهبی در باب آن اختلاف‌نظر وجود داشته است. کتاب حاوی چهار فصل است که در هر فصل برخی قوانین فقهی مرتبط با طهارت یا ناپاکی را در متون یهودی، مسیحی و قرآن بررسی می‌کند: فصل اول با عنوان «خون و شیاطین» برمبنای سِفر پیدایش باب ۹، سفر لاویان باب ۱۷، سورهٔ انعام آیات ۱۴۵-۱۴۶، و سورهٔ مائده آیهٔ ۳ به موضوع خون، قربانی‌کردن و ناپاکی می‌پردازد. در باب نهم سفر پیدایش، قوانین یا فرمان‌‌های داده‌شده به نوح و فرزندانش آمده که براساس آن‌ها خداوند دو قانون مرتبط با «خون» را بر نوح و اعقاب او وضع کرد: «خون انسان را مریزید و خون حیوانات را مخورید.» در سفر لاویان قوانین دیگری برای ساکنان/مجاوران سرزمین مقدس وضع می‌شود. مجاوران سرزمین مقدس غیریهودیانی بودند که در اورشلیم زندگی می‌کردند. به‌سبب زندگی در سرزمین مقدس و هم‌جواری با یهودیان، بخشی از قوانینی که یهودیان باید رعایت می‌کردند بر آن‌ها نیز اعمال می‌شود تا سرزمین مقدس از گزند هرگونه ناپاکی در امان باشد. از آنجاکه این مجاوران نیز جزو ذریهٔ نوح محسوب می‌شوند، دو قانون گفته‌شده در سفر پیدایش بر آن‌ها نیز اعمال می‌شود. اما در سفر لاویان، علاوه بر آن، قوانین شرعی دیگری نیز به‌طور خاص برای آنان وضع می‌شود. ازجملهٔ این قوانین ممنوعیت استفاده از حیواناتی است که ذبح شرعی نشده‌اند و خون آن‌ها به‌طور کامل خارج نشده است و همچنین مجموعه‌ای از قوانین مرتبط با اَعمال جنسی، استفاده از گوشت مردار و مسّ میت. س.مجید طبا, [4/28/2024 10:43
م شبانهٔ مردان اشاره کرد. در اینجا نیز همانند احکام خوراکی‌ها، قرآن به این دسته از مسیحیانِ گسترش‌دهنده نزدیک‌تر است، هرچندکه تلاش کرده استقلال خود را نیز حفظ کند. مثلاً در متون مسیحی تأکید زیادی بر روی هم‌جنس‌گرایی مردانه صورت گرفته است، درحالی‌که در قرآن به هر دو نوع هم‌جنس‌گرایی مردانه و زنانه توجه شده است. به‌علاوه باید توجه کرد که هرچند قرآن پیوستگی عمیقی با زمینهٔ مذهبی ادیان ابراهیمی دارد، اما خود را از محیط عربی کاملاً منقطع نکرده است. در برخی از احکام (همانند احکام حج که موضوع این کتاب نیست) و همچنین در نوع روایت و انتخاب واژگان، پیوند قرآن با محیط عربی کاملاً ملموس است. زلنتین در این فصل با پی‌گیری واژهٔ زنا در قرآن و پیش‌زمینه‌های آن در متون مسیحی به این نتیجه می‌رسد که مقصود از این کلمه در قرآن هرگونه رابطهٔ جنسیِ زن و مرد خارج از عقد ازدواج است. اما واژه‌های فاحشة/فحشاء در قاموس قرآن معنای گسترده‌تری دارند و با عبارت «نمایاندن برهنگی» در بایبل ارتباط دارد که منظور از آن هرگونه عمل نامتعارف جنسی است. نمایاندن برهنگی ترکیبی استعاری است که براساس باب هجدهم لاویان، زنای با محارم، زنای مُحصنه، لواط و آمیزش در حین قاعدگی را شامل می‌شود، اما معنای آن بعدتر در میان مسیحیان گسترش یافت و شامل هرگونه عمل نامتعارف جنسی شد. فصل سوم با نامِ «بوطیقای زنا با محارم» با استناد به سفر لاویان باب ۱۸ آیات ۶-۸ تا قرآن سورهٔ نساء آیات ۲۲-۲۳ به چگونگی روایت و صورت ادبیِ احکامِ مربوط به زنای با محارم در بایبل، باستان متأخر و قرآن می‌پردازد. زلنتین با تحلیل متن آیات ۲۲ و ۲۳ سورهٔ نساء در باب ازدواج‌های نامشروع به این نتیجه می‌رسد که برخلاف موردهای پیشین که تأثیرپذیری قرآن از عهد عتیق بیشتر به‌واسطهٔ متون مسیحی برقرار می‌شد، در اینجا ارتباط مستقیمی میان متن قرآن و عهد عتیق وجود دارد. در سفر لاویان قوانین مربوط به ازدواج‌های حرام بر هر دو گروه بنی‌اسرائیل و مجاوران اعمال شده است. قرآن حتی در ترتیب ذکر افرادی که ازدواج با آنان حرام است شباهت زیادی با این بخش از سفر لاویان دارد. البته همانند دیگر قوانین شرعیِ ذکرشده در فصول قبل، قرآن همچنان استقلال خود را حفظ کرده و فهرست آن با عهد عتیق تفاوت‌هایی نیز دارد. مثلاً ازدواج با زنِ برادر یا زنِ عمو در قرآن تحریم نشده است، درحالی‌که ازدواج با برادرزاده یا خواهرزاده، مادر یا خواهر رضاعی به فهرست ازدواج‌های ممنوع اضافه شده است. زلنتین در این فصل به این نتیجه می‌رسد که قوانین مربوط به ازدواج در بایبل بیشتر مربوط به تحریم‌های ازدواج در اقوام نَسبی است. در قرآن اما ازدواج با نزدیکان در خانواده‌ها‌ی نَسبی و سببی در کنار هم آمده است. نظیر این رویکرد قرآن را می‌توان در برخی متون مسیحی در دوران باستان متأخر یافت که در آن‌ها برخی ازدواج‌ها در نزدیکان سببی نیز وارد فهرست تحریم شده‌اند. زلنتین معتقد است قرآن بدین طریق به‌سمت نوعی تساوی جنسیتی حرکت کرده و فهرست ازدواج‌های ممنوع را به هر دو طرفِ مرد و زن تعمیم داده است، درحالی‌که در بایبل این تحریم‌ها به اقوام نسبیِ طرف مرد محدود می‌شود. زلنتین شواهد دیگری نیز در این فصل برای نشان‌دادن تمایل قرآن برای حرکت به سمت تساوی جنسیتی نشان می‌دهد. س.مجید طبا, [4/28/2024 10:43 AM] فصل چهارم «پاکی و مجازات در قرآن» نام دارد. در این فصل، زلنتین ابتدا به بررسی واژگان کلیدی قرآن در این موضوع می‌پردازد. ریشه‌های «ط‌ه‌ر» و «زک‌ی/و» برای نشان‌دادن پاکی در قرآن استفاده شده‌اند. در اغلب موارد این دو برای ارجاع به نَبود یا رفع ناپاکی‌های حرام به کار رفته‌اند. اما در برخی موارد معدودی که از ناپاکی‌های دوره‌ای سخن ‌رفته، قرآن از مادۀ «ط‌ه‌ر» استفاده می‌کند. در نقطهٔ مقابل، مادۀ «رج‌س» برای نشان‌دادن افرادی که دچار ناپاکی دائم‌اند استفاده شده است. زلنتین معتقد است در لسان قرآن هرگونه تجاوز از قوانین مرتبط با ناپاکی‌های حرام منجر به «رِجس» می‌شود. همچنین در قرآن رجس با شیطان پیوند وثیقی دارد. درواقع شیطان است که خواهان رجس در انسان‌هاست و موجب ناپاکی‌های حرام می‌شود. این همراهی شیطان با گناه و ناپاکی‌های حرام را در عهد عتیق و متون مسیحی دوران باستان متأخر نیز می‌توان یافت. مادۀ دیگری که زلنتین به آن می‌پردازد «ج‌ن‌ب» است که در قرآن برای ارجاع به ناپاکی‌های دوره‌ای از آن استفاده شده است، ناپاکی‌هایی که حاصل گناه نیستند بلکه در اثر فعالیت‌های طبیعی انسانی حاصل می‌شوند. با در نظر گرفتن نقش محوریِ ناپاکی‌های حرام در قرآن مفهوم عبارت «فَساد فی‌الأرض» در این فصل بررسی می‌شود. زلنتین ارتباط تنگاتنگی میان این مفهوم قرآنی با مفهوم «آلوده‌کردن سرزمین مقدس» در عهد عتیق، به‌ویژه تفسیرهای آن در یهودیت ربانی، می‌یابد. در آیات ۳۳ و ۳۴ سِفر اعداد می‌خوانیم که خون زمین را آلوده
43 AM] زلنتین مدعی است که قوانین وضع‌شده در سفر پیدایش برای نوح و اعقابش و قوانین سفر لاویان دربارهٔ مجاوران خاستگاه تمامی قوانین شرعیِ بعدی برای غیریهودیان است. برای اثبات این ادعا، او ابتدا سراغ قوانین مرتبط با خوردنی‌های حرام در کتاب «اَعمال رسولان» (که بخشی از عهد جدید پس از چهار انجیل رسمی است) می‌رود و نشان می‌دهد که در «اعمال رسولان» قوانین مربوط به مصرف گوشت قربانی‌ برای بت‌ها، خون و حیواناتی که ذبح شرعی نشده‌اند، بر پایهٔ قوانینِ مرتبط با مجاوران در سفر لاویان بنا شده است. البته این قوانین همگی مربوط به ناپاکی‌های حرام‌اند و آنجا به ناپاکی‌های دوره‌ای به‌طور صریح پرداخته نشده است. سپس زلنتین به‌سراغ متون ربانی می‌رود و آنجا هم به این نتیجه می‌رسد که مجموعه قوانین موسوم به «فرمان‌های نوح» از سفر لاویان نشئت ‌گرفته‌است. بررسی‌های زلنتین نشان می‌دهد که هم متون ربانی و هم مسیحی شباهت‌های بسیاری از جهت فهرست قوانین شرعی با یکدیگر دارند، هرچند که تفاوت‌هایی را نیز در این میان ـ به دلیل رویکرد متفاوت این دو گروه در تفسیر متن ـ می‌توان یافت. ازجمله‌ اینکه در تفسیر ربی‌ها مصرف گوشت مردار برای غیریهودیان آزاد است و آن‌ها اصلاً مخاطب قوانین مربوط به ناپاکی‌های دوره‌ای نیستند. اما اعمال رسولان به‌روشنی گوشت مردار را برای همه حرام اعلام کرده و جا را برای اِعمال قوانین ناپاکی‌های دوره‌ای برای غیریهودیان باز گذاشته است. سپس در این فصل، موضوع تحریم گوشت قربانی‌شده برای بت‌ها، خون و مردار در متون مسیحیِ دوران باستان متأخر تا قرآن پی گرفته می‌شود. بر این اساس، زلنتین به این نتیجه می‌رسد که غالب مسیحیانِ آن دوران قوانین اِعمال‌شده بر غیریهودیان ـ براساس کتاب اَعمال رسولان ـ را برای خود لازم‌الاجرا می‌دانسته‌اند. زلنتین به‌طورکلی سه رویکرد را نسبت به قوانین شرعیِ موجود در اَعمال رسولان در میان مسیحیان دوران باستان متأخر شناسایی می‌کند: تحقیر، قدردانی، و گسترش. رویکرد نخست تنها در میان تعداد بسیار اندکی از آباء کلیسا دیده شده، اما اکثریت آباء کلیساهای لاتینی، یونانی و سریانی و همچنین تمامی شوراهای کلیسایی قوانین موجود در اعمال رسولان را تأیید کرده و بر اجرای آن در میان پیروان‌شان تأکید کرده‌اند. در این میان برخی نیز بوده‌اند که دامنهٔ این قوانین شرعی را در پیروان خود گسترش داده و احکام آن را تا حد «قوانین بایبل برای خودِ یهودیان» جلو برده‌اند. این فصل با بحث در باب محرمات غذایی در قرآن پایان می‌باید. زلنتین زمینهٔ چهار تحریم قرآنی یعنی خون، مردار، گوشت قربانی‌شده برای بت‌ها و خوک را بررسی می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که قرآن از لحاظ فقهی قوانین موجود در عربستان دربارۀ خوردنی‌ها را نپذیرفته و به‌جای آن خود را به گروه گسترش‌دهندگان مسیحی نزدیک کرده است. درحالی‌که سه مورد نخستِ تحریم‌های قرآن کاملاً با رویکرد مسیحیان و همچنین یهودیت ربانی شباهت دارد، مورد آخر یعنی تحریم گوشت خوک از مواردی است که قرآن را از این دو گروه جدا می‌کند. زلنتین معتقد است اگرچه پیوستگی عمیقی میان قرآن و متون قبلی وجود دارد اما قرآن با ایجاد تفاوت‌هایی در قوانین شرعی در پی ساختن هویت جدیدی برای خود و پیروانش بوده است. س.مجید طبا, [4/28/2024 10:43 AM] فصل دوم کتاب به قوانین ناپاکی‌های حرام و دوره‌ایِ مربوط به اندام جنسی می‌پردازد. این فصل، «رابطهٔ جنسی به‌مثابه جرم»، از قوانین سفر لاویان باب ۱۸ آیات ۱۹-۲۶ تا مفاهیم قرآنیِ فاحشة/فحشاء و زنا را دربرمی‌گیرد. در اینجا نیز همانند قوانین مرتبط با خوراکی‌ها در فصل پیشین، می‌توان پیوستگی قوانین شرعی را در محیط باستان متأخر پی‌گیری کرد. نقطهٔ شروع کار در اینجا نیز قوانین رفتار جنسی برای مجاوران یا غیریهودیان است که در باب هجدهمِ سفر لاویان به آن اشاره شده است. این قوانین را تقریباً در همۀ اَشکال مسیحیت و یهودیت ربانی و همچنین قرآن می‌توان یافت. در این فصل ابتدا قوانین مربوط به ناپاکی‌های حرام جنسی در بایبل برشمرده می‌شود: آمیزش در زمان قاعدگی، زنا، ازدواج با کفار، لِواط و رابطه با حیوانات. به‌علاوه، در سفر لاویان احکامی وجود دارد که در دستهٔ احکام مربوط به ناپاکی‌های دوره‌ای قرار می‌گیرند مانند غسل پس از آمیزش جنسی و احکام مربوط به قاعدگی، که البته فقط برای بنی‌اسرائیل وضع شده و برای غیریهودیان کاربرد نداشته است. ربی‌ها، نظیر برخی مسیحیان، اِعمال قوانین ناپاکی‌های دوره‌ای بر غیریهودیان را نپذیرفته‌اند. اما مسیحیانی که در دستهٔ گسترش‌دهندگان قرار می‌گیرند، اهمیت زیادی برای احکام مربوط به ناپاکی‌های دوره‌ایِ جنسی برای غیریهودیان قائل شده‌اند و عملاً پای‌بندی به آن‌ها را برای مسیحیان به‌رسمیت شناخته‌اند. ازجملهٔ این احکام می‌توان به ناپاکی موقتی زنان در اثر قاعدگی یا زایمان، ناپاکی پس از رابطهٔ جنسی مشروع یا احتلا
می‌کند و خداوند از ساکنان سرزمین مقدس می‌خواهد که زمین را به‌هیچ‌وجه آلوده نکنند. در متون ربانی این مفهوم گسترش یافته و هرگونه بی‌عدالتی ازجمله بی‌عدالتی‌های مالی نیز جزو گناهانی شمرده شده‌اند که موجب آلودگی زمین می‌شود. در قرآن نیز در سورهٔ شعرا پیمانه را درست نکشیدن و کم‌فروشی و کاستن از اموال در فهرست گناهانی آمده‌اند که موجب فساد فی‌الأرض می‌شوند. دیگر خاستگاه‌های فساد فی‌الأرض در قرآن نظیر شرک و راه‌زنی نیز در متون ربانی موجب آلودگی زمین شمرده شده‌اند. در نتیجه‌گیری انتهای کتاب، زلنتین بار دیگر به موضوع «جنتیل‌ها» بازمی‌گردد و می‌گوید که قرآن نیز همانند متون مسیحی اولیه تمایز آشکاری میان بنی‌اسرائیل و دیگر قوم‌‌ها می‌دیده است. البته باید توجه کرد که در قرآن مسیحیان نیز جزو بنی‌اسرائیل محسوب می‌شوند. (البته قراردادنِ مسیحیان در زمرهٔ بنی‌اسرائیل در برخی فرقه‌های سریانی دوران باستان متأخر نیز سابقه دارد.) قرآن خود را جزو غیراسرائیلیان می‌شمارد و هویت غیراسرائیلی خود را با اسماعیل، پسر ابراهیم، گره می‌زند. از این منظر، احکام اعمال‌شده برای غیراسرائیلیان تا زمان قرآن در میان قوم‌‌ها و فرقه‌های مذهبی ساری و جاری بوده‌اند. در نتیجه، زلنتین معتقد است با قراردادن قرآن در بستر دنیای باستان متأخر و پی‌گیریِ دیگر سنت‌های آن دوران، نظیر یهودیت ربانی و مسیحیت، می‌توان پیوستگی فرهنگ شرعیِ آن دوران را به خوبی مشاهده کرد.
هدایت شده از A M
🔸 سوال در آمریکا شلوغ شده چرا اصلاح طلبان و حامیان آمریکا در ایران نگران شده اند ؟؟ 🔹 چون آمریکا ضعیف بشه دیگه نمیتونه از اینها دفاع کنه بیچاره میشن .... ♦️آقای حسن خمینی چرا ساکتی ؟ فقط بلدی بیای در مجالس سران خودت رو نشان بدی ؟ نفاق آخرش رسوایی است حتی اگر نوه امام خمینی باشی ♦️آقای محمد رضا عارف بعنوان استاد دانشگاه چرا به سرکوب دانشجویان دانشگاه های آمریکا اعتراض نمی کنی؟ ♦️جناب عادل فردوسی پور چرا خفه شدی و از آزادی بیان دانشجوها حرفی نمی زنی ؟ ♦️آقای علی مطهری چرا سکوت کرده ای همیشه علیه جمهوری اسلامی توییت میزدی حالا چرا چیزی نمیگی؟ پدرت علیه صهیونیست ها فریاد میزد تو چرا مانند حامیان صهیونیست ها بی تفاوت شدی ؟ کینه ات فقط ضد جمهوری اسلامی است؟ ♦️تحصن کنندگان طب اسلامی و صادق شیرازی علیه پلیس ایران فتنه بپا کردند گفتند نیروی انتظامی سرکوبگر است .... چرا علیه پلیس سرکوبگر آمریکا لال شده اید ؟ ♦️مجمع روحانیون اصلاح طلب مدرسین شما چرا بیانیه نمیدهید،؟ برای مهسا امینی جهنمی بیانیه دادید ولی برای مردم غزه سکوت کردید ؟ 🔸جناب جهانگیری و ظریف و خاتمی از شما اصلا انتظار نداریم چون شما فقط زمانی که به آمریکا و اسراییل خسارت وارد شود اجازه حرف زدن دارید ... 🔹️🔹️ بله مزدوران آمریکا فقط اجازه دارند علیه جمهوری اسلامی تندخویی و بی انصافی و اعتراض کنند 🇮🇷 چه پست موجوداتی هستند، وطن فروشان اجنبی پرست 😈😈😈
هدایت شده از مهدی امینی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خودشون میگن اگر مامور نباشه تقریبا لخت میشیم @
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعداز ۳۶ سال رهبر کره شمالی این فیلم را گذاشته توی پیج شخصیش سلام خدمت همه دوستان و شیعیان امیرالمومنین علیه السلام به ایشون میگن فرزند امیر المومنین، حضرت سید علی خامنه ای مایه افتخار ، شخصیت ، هویت ،وقار قابل توجه بعضی ایرانی ها
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♨️ دستگیری استاد دانشگاه واشنگتن که فقط در حال فیلم گرفتن بود! 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 شکست راهبردی تسلیحات آمریکایی-اسرائیلی در میدان نبرد 🍃🌹🍃 🔻انهدام تعدادی از تانک‌های آبرامز به عنوان ستون فقرات نیروهای زرهی ارتش آمریکا توسط پهپادهای کوچک در جنگ اوکراین باعث شد که کی‌یف این تانک ۱۲ میلیون دلاری را از میدان نبرد خارج کند. 🔹به تازگی پنتاگون با فروش تانک‌های آبرامز به بحرین به قیمت بیش از ۲ میلیارد دلار موافقت کرده بود که به نظر می‌رسد شاهد دوشیده شدن دوباره برخی گاوهای شیرده در منطقه باشیم. 🔺پیش از این نیز، انصار الله یمن با موفقیت پهپاد ۳۲ میلیون دلاری MQ-۹ آمریکایی را سرنگون کرده بود و در جبهه دیگری حزب الله لبنان با انهدام پهپاد هرمس ۹۰۰، علاوه بر زیر سوال بردنِ اعتبار نیروی هوایی اسرائیل، بازار فروش این پهپاد ۸۳ میلیون دلاری را نیز با خطر مواجه کرد.
🔻آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: طرح نور را با قدرت ادامه دهید 🔹با قوت را انجام دهید اما حاشیه‌سازی نشود و احترام‌ها رعایت شود. سست نشوید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم. •••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾••••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینجا پاریس است و صدای دانشجویان معترضی که شاید مکرون ببیند و بشنود 🔺️ دانشجویان به خیابان‌ها ریختند و شعار آزادی فلسطین و حق تاریخی ربوده شده آن را سر دادند! 💠صبح صادق مهدوی
🔴 غفلت ۵۳ساله !! آیا تا به حال نام جزایر "زرکوه" و "آریایی" را شنیده اید؟ آیا می دانید این جزایر هم مثل جزیره بحرین با سهل انگاری و بی بخاری حکومت های قاجار و پهلوی به مفتی هرچه تمام تر از ایران جداشده اند!؟ این دو جزیره که هم از لحاظ سوق الجیشی و هم ذخایر نفتی اهمیت فوق العاده ای دارند توسط کشور امارات پس از تشکیل در سال ۱۹۷۱ غصب شده است!! نکته مهم اینجاست که پس از انقلاب اسلامی، اماراتی ها بارها و بارها با وقاحت تمام ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک را مطرح کرده اند که ما هم در پاسخ، این ادعا را رد کرده ایم. اما دیگر وقت آن رسیده که از موضع انفعال خارج شویم و با کنارگذاشتن این غفلت بزرگ ۵۳ساله و به جای پاسخگویی به ادعاهای کذب امارات، این کشور ۵۳ را در موقعیت پاسخگویی قرار دهیم و با قاطعیت تمام نسبت به احقاق حق حاکمیت خود بر این جزایر اقدام کنیم ... ✍"قاسم اکبری" 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
🔴آمار عجیب از قبولی آموزش و پرورش زمان شاه ➕هر سال نزدیک به ٤٠ درصد دانش آموزان سال پنجم دبستان مردود میشوند، یا ترک تحصیل می کنند. ➕تنها ۷ درصد کودکانی که در روستاها در سال اول دبستان ثبت نام کرده اند توانسته اند پس از ۸ سال دوره راهنمائی را بپایان برسانند ➕ کتابهای درسی مشکل و پرغلط است . ➕مطالب کتابهای علوم دوره راهنمائی برای بچه ها قابل درک نیست. ➕در کتابهای درسی فرهنگ مردم بصورت مجموعه ای از اوهام و خرافات به بچه ها معرفی شده است کتاب های درسی پراز مطالب تکراری است . 📚روزنامه اطلاعات دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۵۴ ✴️بعد طرفداران پهلوی انتظار ژاپن شدن داشتند
✅ این ویدئو و عکس هم برای کسانی که به همین زودی یادشون رفته «توماج صالحی» جرمش چی بود. 📌دعوت به اغتشاش؛ تهدید نیروهای امنیتی؛ کُری خوانی برای پلیس و .. ✅ نکته : توماج صالحی یه هنرمند و خواننده نیست که در دادگاه بدوی محکوم به اعدام شده، یه تحریک کننده مردم به کشتن پلیس و تشویق کننده به جنایته که لباس هنرمندها رو پوشیده ... همه جای دنیا با چنین جرمی برخورد می‌کنند. قانون هم داره با جنایتش برخورد می‌کنه نه با هنرش. وگرنه کجا یه هنرمند واقعی، تشویق به کشتن و جنایت می‌کنه؟!! ▪️حتما یادتون هست که در ایام اغتشاشات 1401، آقای توماج صالحی با انتشار ویدئوها و توئیت های متعدد، مردم رو به حضور در خیابان و مبارزه با نیروهای امنیتی دعوت می کرد. حتی در یک ویدئو، خطاب به نیروهای امنیتی گفت:«فرار کنید؛ اینو دوستانه به شما نمی گم!» ▪️حالا دادگاه انقلاب اصفهان، این شخص رو با حکم بدوی به اعدام محکوم کرده اما این را هم قید کرده اند که امکان تخفیف مجازات وجود داره. 📌 «معاونت در بغی، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و دعوت به آشوبِ موضوع ماده ۵۱۲ قانون مجازات» از جمله جرائم اثبات شده برای آقای صالحی هست ❌ خط قرمز همه حکومت ها، اخلال در امنیته. به اینجور آدمها توی کشورهای دیگه لوح تقدیر نمیدن 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از 🌹ژنرال🌹
🔴 وای به روزی که بگندد نمک!! 🔻 پزشکان مشروب خوار در یک پارتی شبانه دچار مسمومیت شدند و یک نفر هم تا این لحظه کشته شده است! 🔹 ۱ زن پزشک کشته و ۲۹ پزشک دیگر به خاطر مصرف مشروب تقلبی (متانول) در یک پارتی شبانه در شهرستان جهرم استان فارس، دچار مسمومیت شده و در بیمارستان بستری شدند. 🔹 چند نفر از پزشکان دیالیز شدند و خانم دکتر که رتبه ۷ تخصص بود، در همان پارتی می‌میرد و همسرش (فوق تخصص چشم) هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما است. 🔹 در این پارتی پزشکان مختلفی از جمله چندین متخصص قلب، زنان و چشم بودند که دچار نارسایی شدید کلیه و دیالیزی شدند و وضعیت خوبی ندارند! 👈تربیت غلط در خانواده و دیدن ماهواره ها و ضعیف شدن تربیت دینی ، افراد تحصیل کرده بی تعهد و اخلاق تحویل جامعه میده که خودشون رو نمی تونن جمع کنن چه برسه به بیماران مردم....اَه اَه.. به اینهمه تعفن...
هدایت شده از خبر فوری سراسری
. ♨️ عصبانیت آمریکا از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در عراق 🔹️«متئو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار مطلبی در پلتفرم «ایکس» در موضعی مداخله جویانه اظهار کرد: به شدت بابت تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با فساد و همجنس‌گرایی در عراق نگران هستیم. 🔹️وی مدعی شد: این اصلاحیه گروه‌های در معرض خطر بیشتر در جامعه عراق را تهدید کرده و توان عراق در توسعه اقتصاد و جذب سرمایه‌های خارجی را کاهش می‌دهد. 🔹پارلمان عراق با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند. 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
هدایت شده از پاسداران انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس اسرائیلی: 📍بعد از حمله ایران به اسرائیل مسائل تغییر و حماس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر در مذاکرات نه می‌گوید... ♻️👇🏻 ⚠️کانال : 🚨 https://eitaa.com/joinchat/2162098380Cd100c9cb52
هدایت شده از پاسداران انقلاب
‌ ❌دزدی با پابند الکترونیک‼️ 🔹رئیس پلیس پیشگیری پایتخت: گشت انتظامی دیروز حین گشت‌زنی در خیابان بهشتی تهران به یک خودروی تیبا که در آن باز بوده و یک نفر با ظاهر غیرمتعارف مشغول بازکردن لوازم داخل خودرو بوده مشکوک شدند. 🔹در بررسی اولیه از سارق، مشخص شد متهم دارای پابند الکترونیک بوده است. ♻️👇🏻 ⚠️کانال : 🚨 https://eitaa.com/joinchat/2162098380Cd100c9cb52
هدایت شده از پاسداران انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨 روایت استاد دانشگاه آمریکا از بازداشت تحقیرآمیزش توسط پلیس در تجمع دانشجویان 🔸احساس مادری درونم اجازه نداد کتک خوردن دانشجویانم را ببینم 🔸رفتار پلیس بعد از دستگیری تحقیر آمیز بود ♻️👇🏻 ⚠️کانال : 🚨 https://eitaa.com/joinchat/2162098380Cd100c9cb52