eitaa logo
ایران مقتدر 🇮🇷✌🏻
946 دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
14.6هزار ویدیو
55 فایل
هرگز این جمله زیبا نرود از یادم / جسم من ذره ای از خاک وطنم ایران است ... #سربازان_امام_خامنه_ای✌🏻 @NN_8052 پذیرش آگهی وتبادلات @Hoffnung9340 ارتباط با مدیر لینک کانال "ایران مقتدر"🇮🇷✌🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
ایران مقتدر 🇮🇷✌🏻
🔴 بشنوید؛آقای دکترغضنفری عزیز، مواظب باشید، دوستی خاله خرسه نکنید‼️ ♦️در شرایط حساس کنونی، برای زدن
جناب آقای غضنفری چون حقیقت رو بیان کرده عده ای نگران شده اند ستاد کل نیروهای مسلح حتما طبق نظر شورای امنیت عمل می‌کنند،
نیروهای اسرائیلی که در سوریه حضور دارند لشکر 210 باشان لشکر 810 کوهستان تیپ 474 محلی جولان لشکر 679 زرهی ذخیره یفتاح تیپ 7 زرهی جولان گردان ۷۷ زرهی گردان مهندس 603 زرهی واحد 5101 یگان نیروهای ویژه شلداق این تازه اول کار هست. .به کانال" ایران مقتدر " 🇮🇷✌🏻بپیوندید https://eitaa.com/hAIRAN. کانال ایتا https://t.me/Iranmoghtader0123 کانال تلگرام
هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه می‌گوید: آنکارا، روسیه و ایران را متقاعد کرد که در نشست دوحه از اسد حمایت نکنند و بدین ترتیب "سقوط بدون خونریزی رژیم" را امکان‌پذیر کرد. اگر از اسد حمایت می‌شد، می‌توانست بسیار خونین باشد. روس‌ها و ایرانی‌ها متوجه شدند که ادامه این وضعیت بی‌فایده است. یعنی اینکه دولت در ماجرا سوریه با ترکیه توافقاتی کرده
شبِ‌ عملیات تا که‌ فهمیدن‌ رمزِ‌ عملیات "یاابوالفضل" هستش قمقمه‌هاشون‌ رو‌ خالی‌ کردن تا‌ با‌ لبِ‌ تشنه بزنند‌ به‌ دل‌ِ دشمن.. :) 🥲 به کانال" ایران مقتدر " 🇮🇷✌🏻بپیوندید https://eitaa.com/hAIRAN. کانال ایتا https://t.me/Iranmoghtader0123 کانال تلگرامی
ایران مقتدر 🇮🇷✌🏻
جناب آقای غضنفری چون حقیقت رو بیان کرده عده ای نگران شده اند ستاد کل نیروهای مسلح حتما طبق نظر شورای
آقای غضنفری اگر واقعاً دلسوز نظام بود می‌توانست از طریق رهبری وارد شود به هر حال نماینده مجلس بود امکان نداره از رهبری درخواست ملاقات می‌کرد نادیده گرفته می‌شد بنابراین اصلأ در شرایط فعلی کار درستی نیست
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. می‌خواهند به‌صورت تدریجی و تکه‌تکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرح‌هایی به‌ظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعه‌قطعه اجرا می‌کنند تا حسّاسیّت‌ها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برای‌شان وجود داشته باشد. این پیشروی‌ها، کار را به مرحله‌ای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحت‌اندیشی می‌شود. به زبان فقهی باید گفت می‌خواهند ولیّ‌فقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّت‌هایی می‌آفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پاره‌ای ارزش‌ها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی به‌صورت کلّی و راهبردی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکسته‌شدن هستند و ما همچنان در حال عقب‌نشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل می‌شوند و آن‌گاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسأله‌وار» و «مناقشه‌برانگیز» می‌یابند و باید به‌ناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیموده‌ایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعه‌ای و تکه‌ای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمی‌نشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمی‌افکنیم. [دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادی‌سازی» است و برای عادی‌سازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزش‌ها را به بحث عمومی می‌کشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح می‌کنند و در همین راستا، «مفهوم‌سازیِ منفی» می‌کنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربه‌های کاری و ناگهانی وارد می‌آورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنه‌آرایی است. از سال‌های آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرت‌ها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر می‌رسید، اما برای زمینه‌سازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادی‌های یواشکی»، «چهارشنبه‌های سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورت‌بندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نه‌فقط این موج تصنّعی و سازمان‌دهی‌شده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاست‌جمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکرات‌ها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زین‌پس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است. [سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظاره‌گر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالی‌که گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخش‌هایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که می‌توانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگ‌نمایی می‌شد؛ چنان‌که گویا نظام، به قلع‌وقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بی‌پروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرج‌ومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگ‌تر و منقبض‌تر می‌شد. توقع می‌رفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالش‌ها را پیش‌بینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورت‌های آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقی‌مانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند. به کانال" ایران مقتدر " 🇮🇷✌🏻بپیوندید https://eitaa.com/hAIRAN. کانال ایتا https://t.me/Iranmoghtader0123 کانال تلگرامی
⭕ تحلیل جدید درباره "کریدور داوود": طرحی آمریکایی برای منطقه‌ای وفادار به اسرائیل و آمریکا 🔷 علی فاهم، روزنامه‌نگار عراقی، در تحلیل جدید خود به طرح «کریدور داوود» اشاره کرده که هدف آن ایجاد منطقه‌ای وفادار به آمریکا و اسرائیل است. این طرح بیشتر در مناطق کردنشین مانند کردهای سوریه (قسد)، اقلیم کردستان عراق و کردهای ترکیه در حال پیگیری است. 🔹 هدف اصلی: این کریدور به سمت آذربایجان می‌رود تا هم نفت را به اسرائیل برساند و هم مسیرهای ارتباطی جدیدی برای ارسال سلاح به شورشیان کرد فراهم کند. 🔹 برای پیشبرد این پروژه، مناطق جنوبی سوریه مانند درعا، سویدا، التنف و دیرالزور تحت کنترل گرفته شده و حتی جبهه‌النصره و الجولانی برای همکاری در این طرح با آمریکا و اسرائیل به توافق رسیده‌اند. 🔹 بزرگترین خطر این طرح برای عراق و سپس ایران خواهد بود. این طرح می‌تواند در صورت توافق با اردوغان، اجازه دهد که لوله نفتی آذربایجان از ترکیه به سوریه و اسرائیل منتقل شود، و به‌این‌ترتیب حکومت خودمختار عراق را مستقیماً به اسرائیل وصل کند. به کانال" ایران مقتدر " 🇮🇷✌🏻بپیوندید https://eitaa.com/hAIRAN. کانال ایتا https://t.me/Iranmoghtader0123 کانال تلگرامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: سال ۵۷ که انقلاب شد و هنوز قانون حجاب نیامده بود، ما مسئول پاکسازی و بازسازی بیمارستان ها و دانشگاه ها شدیم و بخشنامه کردیم که باید با این چارچوب بیان: شلوار، روسری و لباس آستین بلند. بعد از ده روز همه اجرا کردن. ✍آقای پزشکیان، چه اتفاقی افتاده؟ حکم خدا عوض شده، یا ارزش‌های انقلاب تغییر کرده؟ یا شما تغییر کردید؟ اگر نه؛ پس حالا چرا مخالف اجرای لایحه عفاف و شدید؟ دنبال رضایت خدا باشید نه کف و سوت یک اقلیت بی چهارچوب در جامعه. به کانال" ایران مقتدر " 🇮🇷✌🏻بپیوندید https://eitaa.com/hAIRAN. کانال ایتا https://t.me/Iranmoghtader0123 کانال تلگرامی
قصه پرغصه منوّرالفکرها 🔹جناب محسن رنانی در یادداشتی با عنوان "حکمرانی بی‌قِصه" چنین نگاشته‌ است: "هیچ سازمان و نظامی بدون قصه باورپذیر، دوام نمی‌آورد. بشار اسد اگر سقوط کرد چون سالها بود حزب بعث سوریه به پایان قصه خود رسیده بود؛ یعنی قصه‌ قدیمی‌اش دیگر باورپذیر نبود و بشار نیز نتوانست و نکوشید تا برای حکومت خویش و برای آینده سوریه قصه تازه‌ای خلق کند. به‌گمانم جمهوری اسلامی نیز سالهاست که دیگر قصه‌ای ندارد. قصه‌ای که بنیانگذار در سال ۱۳۴۲ نوشتنش را آغاز کرد و سپس مرحوم دکتر شریعتی نسخه مدرن آن را در دهه پنجاه خلق کرد، یک قصه دوجلدی شد که انقلاب ۵۷ روح و معنا و سپس شکل خود را از آن گرفت. آن قصه اکنون دیگر سالهاست که برای اکثریت نسل‌ جدید، معنا و باورپذیری خود را از دست داده است...". 🔹کاش جناب رنانی به جای این همه آسمان به ریسمان بافتن، اندکی می‌اندیشید که اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا وقتی رهبرش در جمعه نصر، نماز جمعه را اقامه می‌کند جمعیت میلیونی حاضران، رکورد جمعیت نماز جمعه در تمام ادوار اخیر جهان اسلام را می‌شکنند؟! 🔹و اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا جوانها و نوجوانها برای حضور در مراسم اعتکافی که از ثمرات همین جمهوری اسلامی است سر و دست می‌شکنند؟! 🔹و اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا سالهاست که ایران به مسئله اول مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ینگه دنیا تبدیل شده است؟! 🔹و اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا وقتی روسای جمهور ما (چه چپ و چه راست) به کشورهای مختلف جهان اسلام سفر می‌کنند با چنان استقبالی از طرف ملتهای مسلمان مواجه می‌شوند که حسرت حاکمان خودشان را برمی‌انگیزند؟! 🔹و اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا بعد از فرمان رهبرش برای کمک به جبهه مقاومت، تنها طی چند روز ده‌ها کیلو طلا روانه لبنان شد که گرم گرم‌هایش را مردم سخاوتمند و وفاداری دادند که بعضا خودشان محتاج معیشت روزانه‌شان بودند؟! 🔹آری آنچه نیازمند بازنگری در قصه‌اش است نه قصه جمهوری اسلامی، بلکه قصه پرغصه منوّرالفکرهایی است که دستگاه محاسباتی‌شان چنان دچار اختلال شده که حتی از دیدن و شنیدن چنین واضحاتی نیز عاجزند: "لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا: آنان دلهايى دارند كه با آن نمی‌فهمند، و چشمانى دارند كه با آن نمى‌بينند، و گوشهايى دارند كه با آن نمى‌شنوند"(اعراف/۱۶۹). به کانال" ایران مقتدر " 🇮🇷✌🏻بپیوندید https://eitaa.com/hAIRAN. کانال ایتا https://t.me/Iranmoghtader0123 کانال تلگرامی
ابتدای جنگ، خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گفت که اسکان‌ شبانه‌‌شان در بیروت در اشرفیه است، و روزها برای گزارش به ضاحیه می‌آمد. توصیفی دقیق‌تر از این، برای کار این رسانه‌های دودره‌باز در کار نیست: خواب‌گاه شب‌شان محله‌ی فالانژهای مقاومت‌ستیز است و کارگاه روزشان محله‌ی شیعیان مقاومت‌باور... ✍فاطمی صدر به کانال" ایران مقتدر " 🇮🇷✌🏻بپیوندید https://eitaa.com/hAIRAN. کانال ایتا https://t.me/Iranmoghtader0123 کانال تلگرامی
دو رویکرد مواجهه با کشف حجاب به کانال" ایران مقتدر " 🇮🇷✌🏻بپیوندید https://eitaa.com/hAIRAN. کانال ایتا https://t.me/Iranmoghtader0123 کانال تلگرامی