eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
انیمیشن جدال خنجر یمنی با F18 آمریکایی کارتونیست: کمال شرف ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقش خواستن در توانستن‌ها و نقش نخواستن در نتوانستن‌ها و نمی‌شودها و امکان نداردها و ... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
💠
سراب اعتدال
🔹 نه اعتدال! نظام سرمایه ‌داری غرب بر اساس اعتدال است نه بر اساس عدل. 🔹 یكی از مبانی اقتصادی آنها تقاضا و عرضه است؛ اگر تقاضا زیاد بود كالا گران ‌تر می‌ شود! این كار كاری است بر خلاف عدل. را باید به طور متوسط و با یك سود معقول مقبول، در اختیار بشر قرار داد. اگر یك وقت مردم محتاج شدند شما گران‌تر بفروشید و وقتی احتیاجتان كمتر شد ارزان ‌تر بفروشید، این یقه مردم را گرفتن است این حلقوم مردم را گرفتن است این فشار بر مردم آوردن است. 🔹 این اعتدال است؛ اما اگر ما بر اساس عدل زندگی بكنیم، نیاز جامعه را باید برآورده كرد. این‌ صحیح نیست كه در ایام عید که تقاضا زیاد شد، ما كالا را گران بكنیم یا مسكن را گران بكنیم یا وسیله نقلیه را گران بكنیم! اینها بر اساس اعتدال است كه بسیار مذموم است. 👈 آنچه بسیار محمود و ممدوح است است كه مشكل مردم را انسان بتواند حل بكند. ما موظّفیم عادل باشیم نه معتدلِ غربی که بر اساس تقاضا و عرضه زندگی كنیم. 🔹 انسان باید زندگی بكند، بر محور عدل زندگی بكند نه بر محور اعتدال. او گران می‌ فروشد چون تقاضا و عرضه است، این یكی قیافه‌ اش را به این صورت در می‌ آورد که این هم بر اساس تقاضا و عرضه است؛ چون عوام این طور می ‌پسندند! خیلی فرق است بین عدل و اعتدال. 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 27 تاریخ: 1390/12/13 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای جانم اینطوری باید بچه تربیت کرد! ادای یحیی سریع رو در میاره :) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حکمران
استادی داشتیم که مشاور وزیر اقتصاد بود. دوران دانشجویی می‌گفت انرژی هسته‌ای لازم نیست گاز داریم نیروگاه می‌زنیم. چند سال بعد می‌گفت نیروگاه نزنید محیط زیست کثیف می‌شه آب داریم سد می‌زنیم. امسال می‌گه آب نداریم منابع هم نداریم طبیعیه که برق نداشته باشیم باید وارد کنیم! اون هنوز هم مشاوره! حسین زمانی میقان حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد @HokmranOnline
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 ⚠️ پذیرش حاکمیت دلار در اقتصاد کشور، یعنی رفتن زیر پرچم کفر! ⚠️ شیخ فضل‌الله (ره) اعدام شد، اما حاضر نشد ننگِ رفتن زیر پرچم کفر را بپذیرد. @haerishirazi
هدایت شده از حکمران
میگه سی درصد ایران خاموش بشن وضعیت فعلی حفظ می‌شه یعنی ۱۰۰ منهای ۳۰ می‌شه ۱۰۰ ! فکر کنم سی درصد مردم ایران رو آدم حساب نمی‌کنه اون طبقات پایین باید هم عقیم بشن هم از سرما و گرما و گرسنگی بمیرن تا مشکلات برطرف بشه. حسین عباسی‌فر حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد @HokmranOnline
هدایت شده از اندیشکده قصد
✍️🏻 صوت نشست «اقتصادِ اسرائیل» دکتر علی سعیدی... 🔅 در این ارائه دکتر سعیدی به خوبی اقتصاد رژیم را توصیف می کند تا درباره آن بزرگنمایی نشود. آثار طوفان الاقصی و جنگ یکساله اخیر را هم مستند بیان میکند دلیل سرپایی رژیم را توضیح می دهد. ➕برای مطالعه کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید. 🎙همراه با صوت جلسه. 🌐 پیوند خبر👇🏼 https://www.qassd.ir/so8d9 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حس و حال آمریکایی ها و صهیونیست ها و نوکران منطقه ای آنها وقتی موشک یمنی ها میخوره به قلب تلاویو! کارتونیست:کمال شرف ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دائم داریم تهدید میشیم... کسی که زیر سایه تهدید دم از مذاکره میزنه یک بی غیرت به تمام معناست. وقتی کسی شمشیر گرفته بالا سرت و تو دم از مذاکره میزنی هیچ معنایی ندارد جز اینکه بزدل و حقیری! البته اگر غیرت داشتن و انسان بودن برای بعضیا ارزشی داشته باشه... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
رهبر انقلاب درباره مرجعیت زن چه/چرا گفتند؟! 2⃣ چرا وزارت زنان و... را طرح کردند؟! • به نظر بنده در مقابل نقش های فیک و مبتذلی که نو به نو از سوی تمدنی غربی در سبک زندگی ما تولید می شود، فقط رویکرد فعالی که امام خمینی و انقلاب اسلامی آورد می تواند پاسخگو باشد، نه رویکرد منفعلی که دیگر ناتوان از برگرداندن زنان به خانه است! جان کلام رویکرد فعال این است که نقش های اصیل جای نقش های مبتذل بنشیند و آن، مداخله در مقدرات اساسی کشور و اسلام است. • آیت الله خامنه ای در دیدار سال قبل بانوان: "در اصلِ مسئولیّتهای اجتماعی هم همین‌جور است. امام(رضوان الله علیه) در یک جایی گفتند که دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفه‌ی زنان و تکلیف زنان است؛ حقّ زنان و تکلیف زنان است؛ یعنی واجب کردند که زنها بایستی در مقدّرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند و وارد بشوند، که خب خود این یک فصل طولانی‌ای دنبالش دارد؛ یعنی در این زمینه‌ها بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد. در پرداختن به امور جامعه: مَن اَصبَحَ و لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم؛ اینکه فرمودند «لَیسَ‌ بِمُسلِم»، یعنی چه زن باشد، چه مرد باشد. شما صبح که میکنید، زن خانه‌دارید، زن کارمندید، زن شاغلید، زن صنعتگرید، هر کاری میکنید، باید به فکر جامعه باشید؛ یعنی اهتمام داشته باشید که جامعه در چه وضعی است. حالا چقدر بتوانید کمک کنید و نقش ایفا کنید، این فرق میکند؛ افراد هر کدام یک نقشی میتوانند ایفا کنند، امّا این است؛ این پرداختن، اهتمام داشتن، به فکر بودن، همگانی است. در اینجا هم جنسیّت نقشی ندارد..." • مساله مشاغل و مناصب ذیل اصل یادشده قرار می گیرد؛ لذا ایشان در ادامه دارند: "یک مسئله، مسئله‌ی مشاغل اجتماعی و مدیریّتها است. اینجا هم مسئله‌ی جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّتهای گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد. حالا مثلاً فرض کنید آمریکایی‌ها به یکی از این کشورهای همسایه‌ی ما الزام کرده بودند که بایستی زنها در محیط اداری مثلاً ۲۵درصد حضور داشته باشند؛ الزامی، اجباری؛ غلط است. چرا ۲۵درصد؟ خب ۳۵درصد، خب ۲۰ درصد. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن، معنی ندارد؛ اینجا ملاک، شایسته‌سالاری است. یک جا هست که یک بانوی باسواد مجرّب کارآمد مثلاً برای بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده؛ این زن باید وزیر بشود. در مورد نمایندگی مجلس هم همین‌جور است. مثلاً فرض کنید در فلان شهر، یک نفر یا دو نفر نماینده‌ی مجلس لازم است؛ یک نفر یا دو نفر زن، یک نفر یا دو نفر مرد معیّن شده‌اند، [باید دید] کدام شایسته‌ترند، باید شایستگی را نگاه کرد. هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد، هیچ محدودیّتی هم در این زمینه‌ها وجود ندارد؛ یعنی نظر اسلام این است. بحث، بحث شایسته‌سالاری است." • آن اصل اول (اهتمام به امور جامعه) هیچ قیدی ندارد، اما مشاغل و مناصب و تعینات اجتماعی ذیل آن، منوط به رعایت یک اصل مهم دیگر -غیر از عفاف و حجاب- است؛ که در ادامه بدان پرداختند: "البتّه زن در این مشاغل میتواند حضور پیدا کند، امّا بایستی جوری باشد که از آن مشغله‌ی مهمّ اساسی زنانه، یعنی خانه‌داری و فرزندآوری، محروم نشود؛ حتّی در بعضی از مشاغل که برای زنان واجب کفائی است، مثل پزشکی. پزشکی زنان واجب است؛ تا حدّی که پزشک زن به قدر کفایت وجود داشته باشد، باید زنها پزشکی بخوانند. همچنین مثلاً معلّمی بانوان یک واجب کفائی است. خب حالا ممکن است یک وقتی این واجب کفائی [تعارض پیدا کند] با مسئله‌ی خانه‌داری یا فرزندآوری یا استراحتها و مرخّصی‌هایی که برای یک زن خانه‌دار لازم است یا ساعات کاری که او بتواند کار را انجام بدهد و مثلاً به کار خانه هم برسد؛ اگر چنانچه در این زمینه‌ها تعارضی به وجود آمد، مسئولین کشور هستند که بایستی برای این فکر کنند؛ یعنی آن‌قدر تعداد را افزایش بدهند که اگر چنانچه این معلّم که مثلاً فرض کنید بایستی در هفته پنج روز در مدرسه شرکت کند، مِن ‌باب مثال چهار روز میتواند شرکت کند، خلأ به وجود نیاید؛ معلّم دیگری وجود داشته باشد که آن خلأ را پُر کند؛ همین‌طور مسئله‌ی پزشکی. بنابراین، در مشاغل، در مدیریّتها، در کارهای اساسی، در کارهایی که واجب کفائی برای زنان است، محدودیّتی وجود ندارد و اگر چنانچه تعارضی با کارهای خانگی زنانه به وجود آمد، باید به یک نحوی این را حل کرد که نه این زمین بماند، نه آن. البتّه به نظر بنده منافات هم ندارند؛ من می‌شناسم بانوانی را که کارهای اجتماعی سنگین داشتند -چه کار دانشگاهی و علمی، چه کارهای غیر علمی- چندین فرزند هم بزرگ کردند، تربیت کردند، خیلی هم خوب توانستند این کار را انجام بدهند. بنابراین، اینها منافاتی با همدیگر ندارند."(۱۴۰۲/۱۰/۶) 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۱۰/۳ ☑️ @m_ghanbarian