فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از واژهها استفاده میکنند برای ترساندن شما!
به شما میگویند کمونیست!
به شما میگویند کهنهپرست!
به شما می گویند عقبمانده!
به شما میگویند ایدئولوژیست!
به شما میگویند بیسواد!
به شما میگویند غیرعلمی!
نترسید از این عبارات!
حرف حق را تکرار کنید...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
انتقاد به دولت در تقسیم ناصحیح انفال.mp3
5.9M
🎙 انتقاد شدید آیتالله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال در کشور
⏪غارت منابع سرزمینی کشور به نفع سرمایه داران با تصمیم سازی های غلط نظامات کارشناسی
▪️به سرمایه داران در سواحل مکران و جاهای دیگر هزاران هکتار زمین میتوانند بدهند اما برای تامین مسکن مردم و نیازمندان میگویند زمین نیست و نمیشود
⏪ انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایهداری» توزیع شود.
🖋 معرفی مکاتب اقتصادی: مکتب Grancon
در میان مکاتب اقتصادی یک مکتب اقتصادی وجود دارد با عنوان grancon که بسیار نزدیک است به لیبرترینهای اتریشی. مهمترین اندیشمند و نظریهپرداز مکتب گرانکن هم کام.پت.مونو اقتصاددان مشهور دانشکده Market Design دانشگاه شیکاگوست. مهمترین ایده این مکتب و hard core نظریات اقتصادی آن در مقابله با مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله مساله نرخ ارز، انرژی، خودرو، مسکن، بنزین، قاچاق، رانت، فساد، بهرهوری، اسراف و... معروف است به PG یا price gamification. در بازیسازی قیمتی برنده بازی کسی است که بتواند PR بهینهتری را پیشنهاد دهد. price raising (بالابردن قیمت) به شکل بهینه یا گران کردن به نحوی که دولت بتواند خشم مردم را کنترل کرده و بازار را به تعادل برساند. البته گونهای از این اندیشمندان که در ایران زیست میکنند در نظریات جدیدتر خود برای کنترل خشم مردم بحث گران کردن تدریجی را پیشنهاد دادند. این افراد عموما بعد از ماجراهای آبان ٩٨ در ایران به این ایده رسیدند که گران کردن و شوکتراپی هزینه زیادی دارد و بهتر است از طریق media game هزینه اعتراضات را کاهش دهیم. مکتب گرانکن در ایران طرفداران بسیار داشته و نکته حائز اهمیت این است که تفاوتی ندارد گرایش سیاسی این افراد چه باشد.
پایان خبر
مطالب مرتبط: راهکارهای ما، راهکار اونا
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
حجت الاسلام محمدرضا یوسفی عضو هیأت علمی دانشگاه مفید قم: ما نمیتوانیم بانکداری را کلا کنار بگذاریم، چرا که جامعه با دو گروه مواجه هست: یک گروهی که مازادی دارند و میخواهند پس انداز بگذارند و یک گروه دیگری که اینها نیاز به تأمین مالی دارند، چه در جنبه مصرفی و چه جنبه تولیدی و یک واسطهای میخواهد که اینها را به هم وصل کند که آن واسطه بانک است. بنابراین در دنیای امروز بانک پدیدهای است که تقریبا هیچ راهی جز آن نداریم که بانک داشته باشیم. اما در این بانک آن بهره یا ربا نباید باشد.
قبلا عرض کرده بودم که ما اگر آسیبی میخوریم از سمت نولیبرالهای حوزه و دانشگاه امام صادق و دانشگاه مفید و امثالهم است نه دانشگاه شریف. آنها که تکلیفشان مشخص است. آنجا هم البته هستند نولیبرالهای یقه بستهی سجاده به دوش! اما وقتی چنین حرفهای بیپایه و اساسی از زبان یک روحانی زده میشود و استدلالهای کودکانه از زبان یک هیأت علمی دانشگاه تکرار میشود شروع بدبختی است. قبلا در بحث مغالطه جایگزین این استدلال سخیف را رد کردهام که در نظام اقتصادی اسلام لزومی ندارد پدیدهای با عنوان بانک داشته باشیم. اینجا هم در مورد ساختار نظام سرمایهداری و جایگاه بانک در آن توضیح دادهام.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
12.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷 پیشنهاد عینی و شدنی برای دولت مردمی
• مردمی بودن فقط به این نیست که از این استان به آن استان و از این کارگاه به آن کارگاه برود! "بامردم بودن" شرط لازم برای "دولت مردمی" است اما شرط کافی نیست. شرط کافی، "سهیم کردن خود مردم در حکمرانی" است.
قدرتشان را به آنها برگردانید. اگر در این دولت تشکل های دانشجویی جان گرفتند، ۳٪شورای کارگری موجود۱ اقلا شد۳۰٪ ؛ #حکمرانی_مردمی و دولت مردمی داریم.
• یکی از ریشه های فقهی تشکل های اجتماعی سیاسی (مثل اصل۲۶ قانون اساسی)، تحصیلی بودن و شرط واجب بودنِ قدرت در امربه معروف و نهی از منکر است.۲
................................
۱) به حسب آمار ۱۳۱۷۵۴۰ کارگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی داریم. حدود ۱میلیون آن کارگاه کوچک با ۵،۶کارگر است؛ بیش از ۳۰۰هزارتای بقیه کارگاه متوسط و بزرگ است، که اصل «۱۰۴قانون اساسی» معروف به شورای قسط، برای آنهاست!
اما طبق آمار سال۹۸ وزارت کار ۹۰۸۳تشکل کارگری در کل کارگاهها وجود دارد ⬅️ یعنی حداکثر ۳٪❗️
یعنی اصل۱۰۴ قانون اساسی که حکمرانی مردمی کارگران(تقریبا نیم خانوارهای ایران) در حوزه اقتصادی را تامین میکند، ۳٪تحقق دارد!
۲) نکات ارزشمندی از شهید مطهری را در اینباره در شمارههای ۸۵،۱۲۹،۱۳۰،۱۰۸ در لینک زیر بخوانید:
https://zaya.io/zvo9p
(ویدئو: مدرسه راه/ تابستان ۱۴۰۱)
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
اقتصاد فرهنگی
همهی دین و اعتقادشان را جمع کردند و شده اون دستی که جلوی صورت این زن گذاشتند. تبلیغات مثل موریانه
اول زد یه بچه مذهبی مستقل باش!
بعد دید خیلی زده جاده خاکی و عوضش کرد با یک دروغ و فریب...
آقای ایتا این نونها خوردن نداره...
هدایت شده از اقتصاد انرژی/همت قلی زاده
چطور می شود رشد درآمد-هزینه شرکتهای دولتی در لایحه بودجه۱۴۰۲ به میزان حدود ۵۰% موجب تورم نمی شود ولی رشد دستمزد در آنها که حتی ۱% بودجه شرکتهای دولتی را تشکیل نمی دهد موجب تورم می شود؟! از خرید پاک کن تا قرارداد با پیمانکار طبق تورم افزایش می یابد ولی دستمزد ۲۰% افزایش می یابد!
@hemmatgholizadeh
میخواهی کسب درآمد بکنی از ایتا؟
خیلی ساده است
چند ده میلیون خرج کن و فالوئر بخر
مهم نیست چی میذاری تو کانالت. اصلا جوک بذار!
بعد که چند ده هزار فالوئر گرفتی پاتو بنداز روی پات و تبلیغ بگیر و کسب درآمد کن! دوباره با اون پولها تبلیغ کن و فالوئر بگیر. قیمت تبلیغ رو بالاتر ببر. حالا به ۱۰۰ هزار فالوئر رسیدی. حالا با بزرگها میتونی بپری. یعنی تبادل کن تا فالوئر بیشتری بگیری. به چند صد هزار فالوئر که رسیدی دیگه نیاز نیست تبلیغ بگیری. یه نفر استخدام کن تا برات این کار رو انجام بده.
خودت هم دیگه هیچ کاری انجام نده و فقط عشق و حال کن.
این فرآیند به راحتی شدنیه اما مردم ما عموما از این پولها نمیخورن...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
کوتولهها بیشتر تبلیغ میکنند! به قول حافظ: دلفریبان نباتی همه زیور بستند دلبر ماست که با حسن خداد
کوتولهها بیشتر حرف میزنند!
به قول عطار:
ای برادر گر تو هستی حق طلب
جز به فرمان خدا مگشای لب
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 توصیف دقیق سیاستهای نئولیبرالی در ۵ دقیقه
🎙 #شهریار_زرشناس:
💭 نئولیبرالیسم امروز مشکل ماست؛ شعار عدالت را به حاشیه رانده.
💭 مدیریت نئولیبرال فقر گسترده و فاصلهی طبقاتی ایجاد میکند؛ مدیریت متکبر غیر مسئولی که به مردم و دردهایشان بیاعتناست....
#نه_به_نئولیبرالیسم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar