eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
140 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
اقتصاد فرهنگی و نابازار vs اقتصاد بازار و رقابت بر سر دنیا ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
همان‌که وصله کفشش دلیل خلقت بود گرفت حق همه پابرهنه‌ها به دو دم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ما سنگ شیعیان تو بر سینه می‌زنیم سنگ علی به سینه زدن کار فاطمه‌ست... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حدود ۱۲۰۰ میلیارد خرج شده و بیش از ۱۰۰۰ میلیاردش را خود مردم دادند. هر وقت هر کسی توانست ۱۰۰۰ میلیارد مشارکت مردمی جذب کند برای یک کار خیر من می‌گویم دو برابرش را دولت به آن شخص هدیه بدهد. هر جای دنیا به هر اقتصاددانی بگویی که در ایران بیش از هزار میلیارد تومان را مردم (نه اسپانسر و...) آوردند و فقط ۲۰۰ میلیارد دولت آورده اولا باور نمی‌کنند! ثانیا اگر باور کنند اعتراف می‌کنند که این بهره‌وری مطلقا در ساختار دولتی یا خصوصی یا جامعه بازاری شده محقق نمی‌شود‌. ضرب مردم در حاکمیت معجزه جمهوری اسلامی است. اتفاق غدیر یک اتفاق از جنس اقتصاد فرهنگی انقلاب اسلامی است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
از منحط‌ترین رسانه‌های ایران است. چراز هم برای دنیای اقتصادی‌هاست. وقتی دیدند ما بدبختی‌های آمریکا و نظام سرمایه‌داری را برملا کردیم ماله دست گرفتند برای آمریکا ماله می‌کشند. (اینجا: «فقرِ» آمریکا برای فقیران ایرانی، رویا است) نکته اول اینکه خوب است که این منافق‌ها چهره‌شان برملا شده و آمریکایی بودن خود را فریاد می‌زنند. ثانیا اگر دقت کنید با اصطلاحات و عبارات اقتصادی که برای مردم نامفهوم است سعی می‌کنند شما را فریب دهند. اساسا دانش اقتصاد سرمایه‌داری یا همان اقتصاد علم‌نما چیزی جز نیست. ثالثا این جماعت سعی می‌کنند هرچه مقام معظم رهبری می‌گویند را نفی و هجو کنند اما منافقانه این کار را انجام می‌دهند. صبر می‌کنند هر کس سخن مقام معظم رهبری را تکرار کند او را هدف قرار می‌دهند. (نمونه دیگر) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
مرکز آمار: نرخ بیکاری در بهار سال جاری به ۸.۲ درصد رسیده که در کنار نرخ بیکاری پاییز سال گذشته، پایین‌ترین رقم دو دهه اخیر است 🔹از بهار سال گذشته تا بهار سال جاری حدود ۷۲۸ هزار نفر اشتغال جدید ثبت شده است. ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
یکی از برنامه‌هایی که برای سالگرد اغتشاشات دارند دست گذاشتن روی اشتغال و برابری زنان است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰«بهشتـی» و پیوند میان اقتصــاد و سیاست با جمهــوریت ♻️نظام اقتصادی اسلام دارای یک زیربنای حقــوقی است که «جهتِ حرکت» این نظام را مشخص می‌کند. در ادبیات شهید مطهری و شهید صدر، جهت همان «مکتب اسلام» است. یکی از اساسی‌ترین مبانی این نظام حقوقی از منظر شهید بهشتی، «اصالت کــار» در برایر «اصالت سرمــایه» و تبعی بودن انواع تملیک‌ها مانند هبه و ارث و... نسبت به کار است. کار به دو صورت مستقیـم و غیر مستقیم یعنی حیازت و صناعــــت متبلور می‌شود، لذا طبق این مبنا منابع طبیعی که به مثابه‌ی مواد اولیه بسیاری از امور است، تحت مالکیت هیچ‌کس قرار نمی‌گیرد، مگر به وسیله حیازت و یا صناعت. ♻️این مبنای مهم در نظام حقوقی مولد یک بنای اســاسی دیگر به نام مالکیت خصوصی است. در واقع کار مستقیم و یا غیر مستقیم منشا ارزش و مالکیت می‌گردد. حال سؤال مهم این جاست که «آیا این مالکیت خصوصـــی همان مالکیت آزاد سرمایه‌داری است که هیچ قیدی ندارد؟» نگاه مرحوم شهید بهشتی این است که محدوده‌ی «مالکیت خصوصی» افراد تا آن‌جایی است که ضرری برای دیگر آحــاد جامـعه نداشته باشد و اگر تعارض بین مالکیت فرد و مصالح جامعه پیدا شد، مصلحت جامعه نسبت مالکیت فرد ارجحیت دارد. از این اصل حقوقی مهم اصل دیگری استفاده می‌شود که حکومتی که نماینده‌ی جامعه باشد، نسبت به تمام اموال شخصی در جهت مصالح ضروری جامعه، بر شخص مالـــک حق تقدم دارد. 💠 نوآوری شهید بهشتی در این اصول حقوقی ایجاد پیوند وثیق بین اقتصاد و سیاست با اجتماع و جمهوریت است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
15.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقتصاد فرهنگی انقلاب اسلامی به زبان ساده ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
می‌گذارم در مسیرش دام را، هم دانه را می‌ستانم از لبش چون تاجران بیعانه را از تبرها بوسه می‌گیرد شجر، دندانه را یا شرابی تلخ باید پر کند پیمانه را یا نگاه آشنایی دیدۀ بیگانه را گو بیا ای ذرۀ محتاج و بر دامن بیفت داغ شو آتش شو بر سنگِ دل آهن بیفت گرگِ یوسف‌در شو هم بر جان و پیراهن بیفت تیشه‌ای بردار و پیش از من به جان من بیفت ورنه جغدی شوم ساکن می‌شود ویرانه را چون حباب آهم به دل مانده‌ست جانم بر لب است مانع وصلم همین پای است و راه و مرکب است وصل تو بی‌رنج اگر هم هست نوعی ملعبه است قصۀ تنهایی‌ام نقل هزار و یک شب است کی طراوت می‌دهد خونی چنین افسانه را باد وقتی می‌وزد مشکین گلستان می‌شود باد وقتی می‌وزد آماده باران می‌شود باد وقتی می‌وزد آتش به‌سامان می‌شود باد وقتی می‌وزد قلبم پریشان می‌شود ارتباطی هست شاید حال و زلف و شانه را کاه گشتم تا بگیرم آتشی برپا کنم کوه گشتم تا نگاهت از همان بالا کنم شعر گشتم تا خودم را گاه‌گه معنا کنم در خودم پنهان شدم آیینه‌ای پیدا کنم عاقلان دانند تنها طرز یک دیوانه را هر که را هم‌چون نگاهت حال قالی نیست، نیست در کف پیمانه‌ام از وصل فالی نیست، نیست فرصت دیدار تو وقتی مجالی نیست، نیست گشتم اما پاسخی وقتی سوالی نیست، نیست حیرت گم‌گشته‌واری هست راه خانه را ذکر می‌گویم به ناخن بر جگر شب تا به روز سوزن از غم گیر و نخ از رنج کامم را بدوز آتشم زن با رقیبان باش و هی جانم بسوز بر مزارِ کشتگانت شمع می‌سوزد هنوز بی‌محلی‌های شعله می‌کشد پروانه را خاک پستیم آه اما زیر پایت بوده‌ایم می‌پرستیم آه اما در هوایت بوده‌ایم رو به راه راه تو تا کربلایت بوده‌ایم ما به رغمِ نیستی در روضه‌هایت بوده‌ایم بی‌حسابش کن خودت این اشکِ نامردانه را مخمس تضمینی از غزل مصطفی عمانیان عزیز ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar