eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
140 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰«بهشتـی» و پیوند میان اقتصــاد و سیاست با جمهــوریت ♻️نظام اقتصادی اسلام دارای یک زیربنای حقــوقی است که «جهتِ حرکت» این نظام را مشخص می‌کند. در ادبیات شهید مطهری و شهید صدر، جهت همان «مکتب اسلام» است. یکی از اساسی‌ترین مبانی این نظام حقوقی از منظر شهید بهشتی، «اصالت کــار» در برایر «اصالت سرمــایه» و تبعی بودن انواع تملیک‌ها مانند هبه و ارث و... نسبت به کار است. کار به دو صورت مستقیـم و غیر مستقیم یعنی حیازت و صناعــــت متبلور می‌شود، لذا طبق این مبنا منابع طبیعی که به مثابه‌ی مواد اولیه بسیاری از امور است، تحت مالکیت هیچ‌کس قرار نمی‌گیرد، مگر به وسیله حیازت و یا صناعت. ♻️این مبنای مهم در نظام حقوقی مولد یک بنای اســاسی دیگر به نام مالکیت خصوصی است. در واقع کار مستقیم و یا غیر مستقیم منشا ارزش و مالکیت می‌گردد. حال سؤال مهم این جاست که «آیا این مالکیت خصوصـــی همان مالکیت آزاد سرمایه‌داری است که هیچ قیدی ندارد؟» نگاه مرحوم شهید بهشتی این است که محدوده‌ی «مالکیت خصوصی» افراد تا آن‌جایی است که ضرری برای دیگر آحــاد جامـعه نداشته باشد و اگر تعارض بین مالکیت فرد و مصالح جامعه پیدا شد، مصلحت جامعه نسبت مالکیت فرد ارجحیت دارد. از این اصل حقوقی مهم اصل دیگری استفاده می‌شود که حکومتی که نماینده‌ی جامعه باشد، نسبت به تمام اموال شخصی در جهت مصالح ضروری جامعه، بر شخص مالـــک حق تقدم دارد. 💠 نوآوری شهید بهشتی در این اصول حقوقی ایجاد پیوند وثیق بین اقتصاد و سیاست با اجتماع و جمهوریت است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
15.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقتصاد فرهنگی انقلاب اسلامی به زبان ساده ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
می‌گذارم در مسیرش دام را، هم دانه را می‌ستانم از لبش چون تاجران بیعانه را از تبرها بوسه می‌گیرد شجر، دندانه را یا شرابی تلخ باید پر کند پیمانه را یا نگاه آشنایی دیدۀ بیگانه را گو بیا ای ذرۀ محتاج و بر دامن بیفت داغ شو آتش شو بر سنگِ دل آهن بیفت گرگِ یوسف‌در شو هم بر جان و پیراهن بیفت تیشه‌ای بردار و پیش از من به جان من بیفت ورنه جغدی شوم ساکن می‌شود ویرانه را چون حباب آهم به دل مانده‌ست جانم بر لب است مانع وصلم همین پای است و راه و مرکب است وصل تو بی‌رنج اگر هم هست نوعی ملعبه است قصۀ تنهایی‌ام نقل هزار و یک شب است کی طراوت می‌دهد خونی چنین افسانه را باد وقتی می‌وزد مشکین گلستان می‌شود باد وقتی می‌وزد آماده باران می‌شود باد وقتی می‌وزد آتش به‌سامان می‌شود باد وقتی می‌وزد قلبم پریشان می‌شود ارتباطی هست شاید حال و زلف و شانه را کاه گشتم تا بگیرم آتشی برپا کنم کوه گشتم تا نگاهت از همان بالا کنم شعر گشتم تا خودم را گاه‌گه معنا کنم در خودم پنهان شدم آیینه‌ای پیدا کنم عاقلان دانند تنها طرز یک دیوانه را هر که را هم‌چون نگاهت حال قالی نیست، نیست در کف پیمانه‌ام از وصل فالی نیست، نیست فرصت دیدار تو وقتی مجالی نیست، نیست گشتم اما پاسخی وقتی سوالی نیست، نیست حیرت گم‌گشته‌واری هست راه خانه را ذکر می‌گویم به ناخن بر جگر شب تا به روز سوزن از غم گیر و نخ از رنج کامم را بدوز آتشم زن با رقیبان باش و هی جانم بسوز بر مزارِ کشتگانت شمع می‌سوزد هنوز بی‌محلی‌های شعله می‌کشد پروانه را خاک پستیم آه اما زیر پایت بوده‌ایم می‌پرستیم آه اما در هوایت بوده‌ایم رو به راه راه تو تا کربلایت بوده‌ایم ما به رغمِ نیستی در روضه‌هایت بوده‌ایم بی‌حسابش کن خودت این اشکِ نامردانه را مخمس تضمینی از غزل مصطفی عمانیان عزیز ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از  دکتر میثم لطیفی
کاملا واقعی!!! خونه های ترکیبی همین الان تو دیواره!! بعد، از شهرداری اقای زاکانی با اون خانومی که پیش رهبری از خانه 25 متری گله کرده بود تماس گرفته بودند که تهران اینطوری نیست و دروغ به عرضتون رساندند... هیچ وقت فکر نمیکردم، با روحیه و جسارت و اخلاق جهادیِ بعضی از ادمهایی که بهشون امید داشتیم، خشونت و وحشی گری سرمایه داری و جامعه ی بازار، نُرمالایز بشه... حقیقتا به خدا پناه می‌بریم.... 🆔 @social_theory
هدایت شده از سید محمد رضا رضی
آشنایی با در هزاره سوم فرانسه به مستعمرات آفریقایی خود در صورت پذیرش چنین معاهده‌ای اجازه استقلال! داده است: ارکان معاهده استعماری کشورهای آفریقایی‌ با فرانسه: ۱. پرداخت بدهی ناشی از مزایای استعمار فرانسه برای کشورهای آفریقایی! فرانسه پول زیرساخت‌هایی که در کشور مستعمره خود ایجاد کرده است از ایشان می‌گیرد. ۲. نگهداری خودکار حدود ۸۵ درصد ذخایر کشورهای آفریقایی در بانکهای فرانسه! ۳. حق اولویت فرانسه در بهره‌برداری از هر منبع طبیعی یا ماده خامی که در فرانسه کشف شود. ۴. اولویت منافع و شرکتهای فرانسوی در انعقاد هرگونه قرارداد اقتصادی برای امکانات همگانی یا مناقصه‌های عمومی. امروزه زیرساختهای آب، برق، تلفن، کشاورزی و ... در اختیار شرکتهای فرانسوی است. ۵. حق انحصاری برای تامین تجهیزات نظامی و تربیت نیروهای نظامی بازار پرسود اسلحه فرانسه آفریقا را قبضه می‌کند. مهمتر آنکه فرانسه همواره هزاران نیروی خائن و گوش به فرمان برای کودتا علیه مخالفان فرانسه دارد. ۶. حق مداخله مستقیم نظامی به هنگام تهدید منافع فرانسه در کشور آفریقایی ۷. اجبارا زبان فرانسه زبان رسمی و زبان آموزش و پرورش می‌باشد. از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و موسسات فرهنگی که زیرنظر وزارت خارجه فرانسه اداره می‌شوند. ۸. تعهد به پذیرش پول استعماری فرانک فرانسه یا FCFA . ۹. تعهد به ارسال گزارش مالی سالانه و تراز مالی کشور به بانک مرکزی فرانسه بدون این گزارش از پول خبری نیست. ۱۰. مجاز نبودن به پیوستن به اتحاد نظامی با دیگر کشورها بدون اجازه فرانسه ۱۱. تعهد به جنگیدن برای فرانسه در شرایط جنگ یا بحران جهانی یک میلیون سرباز آفریقایی در جنگ جهانی دوم برای فرانسه جنگیده‌اند! دو وزارتخانه مالی و خزانه‌داری و نیز امور خارجه فرانسه کاملا در گذشته به زده‌اند. این مالیات استعماری تا کی ادامه خواهد یافت؟ فرانسوی‌ها هائیتی در آمریکای لاتین را مجبور کردند خسارات تاجران برده فرانسوی که ناشی از لغو برده‌داری بود را معادل ۲۱ میلیارد دلار به مدت یک قرن و نیم بپردازد. پس احتمالا یک قرن دیگر نیز آفریقایی‌ها باید مالیات استعماری بپردازند... برگرفته از: 14 African Countries Forced by France to Pay Colonial Tax For the Benefits of Slavery and Colonization https://www.linkedin.com/pulse/14-african-countries-forced-france-pay-colonial-tax-benefits-arnold 🖌سید محمدرضا رضی بهابادی 🇮🇷 @seyedrazy
اقتصــاد تبرعی و اصالتِ فردِ توسعه‌یافته در جمع استاد‌ به تعبیر شهیدبهشتی در کتاب «نظام‌اقتصادی در اســلام،» انسـان موجـودی خودخواه و مسابقه‌‌جو است و به دنبال منافــع خود حرکت می‌کند، البته این خودخـواهی صرفا به معنی پرستش نفس نیست، که اساسـا اسلام با آن مخالف است بلکه مــراد این است که محرِّک انسان خواسته‌ها و انگیــزه‌های اوست. شهید بهشتی معتقــد است نهادهای اقتصادی اسلام مانند نهاد "انفــاق" در جهت مبارزه با خودپــرستی به معنای مذموم آن، که در واقع به کار انداختن تمام امکــانات خود و موجودات دیگــر در جهت ارضای "منِ شخصی" است، طــراحی شده است. این خودخواهی به نوعی استعــاره‌ی "اصالت فرد" لیبرالیستی در برابر "اصالت جمع" مارکسیستی است. مسئله اصالت فــرد و جامعه پرسشی‌ ست که برای تمام متفکــران انقلاب مطرح شده و همه در معرض پاسخ به آن قرار گرفته‌اند. از منظــر شهید بهشتی اصالت با فردی است که همگــام جامعه باشد، فردی که حــرکت او و "منِ او" در راستای منافـع جمع است یا به معنای دیگر "توسعه‌ی من" در او ایجاد شده است و دیگر صرفا به منافع شخصی خودش فکر نمی‌کند. از همین جهت کارویــژه‌ی "انفاق" هم در حوزه فرد و هم در حوزه‌ی جامعه است. سوره‌های مکی قرآن نقش چشم‌گیــری در مبارزه با خودپرستی ایفا می‌کنند، در این ســوره‌ها، ساخت و تربیت انسان‌ها به شکل هنــری و آهنگین و نه با قانون و فرمان اتفاق می‌افتد، زیرا در موقف نهضــت اسلامی و تربیت مسلمانان نخستین قرار گرفته‌اند. این فهم از مکتب اســلام، فهم امام خمینی است که اسلام آن از "اســلام اجتماعی" و تربیتی عبور کرده و به "اسلام سیاسی" که ترکیبی از تربیت و قانون است می‌رسد. روح انفاق در اسلام این است که نیــاز دیگران با نیاز من تفاوتی ندارد. بنابراین در منطق اسلام جامعه‌ای مطلوب است که به فــرد در افق خانواده و به خانواده در افق امت توجه می‌کند و باز از امت به خانواده و فرد بازمی‌گردد. در واقع فــرد در اسلام در افق امت است و امت در افق فرد، لذا خودســازی و تربیتِ نفس توأم با خانواده‌سازی و امت‌سازی است. برشی از درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
قطعا یکی از آن دو کتاب اقتصاد است. با ایجاد شده و می‌شود. جاهلیت مدرن ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای مکرون! تو سوت بازی را فوت نکردی! آتش بود... آتشی که به جان خودت افتاد! و به جان همه‌تان می‌افتد... یُریدون به خیال خامشان که خاموش کنند نور خدا را... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نخش را در تهران آتش زدند خودش در پاریس منفجر شد! لایمکن‌ الفرار من مکر الله... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشه‌ای که در تهران کشیدند سر تفنگش رو به پاریس بود! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
28.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دو گونه انسانی که می‌بینید در دو جامعه پرورش یافتند. یکی جامعه بازار یکی جامعه نابازار ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar