eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
3.4هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
عربستان سعودی برخلاف افسانه‌سرایی رسانه‌چی‌ها، انقدر عملکرد افتضاحی در مسابقات آسیایی داشته که هنوز حتی وارد جدول رده‌بندی مسابقات نشده بعد طرف اومده میگه نسل جوانی که بن‌سلمان تربیت کرده سال ۲۰۳۰ نتیجه میگیرند.. این توییت، نمونه خنده‌دار اما جدی از خودتحقیری در عین قدرت و موفقیت است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از رادیو سداد
پایه‌های اقتصاد اسلامی_mixdown.mp3
2.3M
🎙 | قسمت بیست و نهم 🗂موضوع: پایه‌های اقتصاد اسلامی مقام معظم رهبری تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِدای‌اقتصاد
هدایت شده از رادیو سداد
اقتصاد مسئله مهم کشور.mp3
3.42M
🎙 | قسمت سی‌ام 🗂موضوع: اقتصاد مسئله مهم کشور مقام معظم رهبری تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِدای‌اقتصاد
♦️راه دشوار اقتصاد اسلامی در تبدیل گفتمان به اقدام ⁉️اینکه چرا از نسخه‌های اقتصاد اسلامی برای رفع مشکلات کشور استفاده نمی‌شود، دلایل متعددی دارد که به برخی به اختصار می پردازم: ♦️۱. تعارض منافع اجرای طرح‌هایی مانند الگوی تفکیک، حذف خلق پول بانکی، دلارزدایی داخلی و خارجی و ایجاد نظام عادلانه حقوق و دستمزد منافع گروههای قدرتمندی را تهدید می‌کند. ♦️۲. غلبه گفتمان های رقیب و سادگی نسخه‌هایشان نسخه‌های های اقتصاد لیبرالی هم مدافعان گسترده ای در دانشگاه‌ها و دستگاه های اجرایی دارد و هم نسخه‌هایش خیلی ساده است، تجویز ساده شأن این است که قیمت ها را بالا ببرید، و نهایتا یارانه بدهید، هر چند که به یارانه هم اعتقادی ندارند. ♦️۳. کندی نظام تصمیم‌گیری و سیاست گذاری اقتصادی نظام کند و تو در توی تصمیم‌گیری و سیاستگذاری اقتصادی اجازه عمل به نسخه‌های اقتصاد اسلامی را نمی دهد به خصوص اینکه این نسخه ها مستلزم اصلاحات ساختاری زیادی است که هزینه دار و پرمشقت است. ♦️۴- ارائه تصویر انحرافی از اقتصاد اسلامی در قالب مفاهیم مجعولی مانند یارانه پنهان متاسفانه برخی خواسته‌ یا ناخواسته همان نسخه‌های اقتصاد لیبرالی را به اسم اقتصاد اسلامی به خورد جامعه می دهند و از مفاهیمی همچون عدالت و رانت زدایی نیز سوء استفاده می‌کنند. آنان به نام عدالت،ناعادلانه ترین سیاست ها را در قالب اقدامات ظاهرفریبی همچون حذف یارانه پنهان به جامعه تحمیل می‌کنند. ♦️۵ تشتت و پراکندگی اندیشمندان اقتصاد اسلامی اندیشمندان اقتصاد اسلامی به شکلی پراکنده کار می کنند، در بسیاری از موارد از هم حمایت نمی‌کنند و دچار گسستگی اند. ♦️۶- نداشتن رسانه قوی محققان اقتصاد اسلامی رسانه قوی ندارند که گفتمانشان را به مطالبه عمومی تبدیل کند. 💠تا گفتمان اقتصاد اسلامی به مرحله اقدام و اجرا برسد، هنوز. باید خیلی تلاش کرد، ولی مسلم بدانید که آینده از آن اقتصاد اسلامی است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از حسن عباسی
شیطان را زیبا نشان میدهد لیبرال های داخلی را گرانی را میگویند «حذف رانت» گرانی را میگویند «عدالت در توزیع یارانه ها» گرانی و و مواد اولیه تولید در را میگویند «شفافیت» پیوستن به کانال @hassanabbasi1374
الان که افغانستان و کره شمالی و... بیشتر از سعودی مدال گرفتن توی بازیهای آسیایی، مدل توسعه اونها در این رویارویی پیروز شده یا چی؟ ماهبندان | محمدرضا شهبازی @mahbandan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه‌ها نوشتن فصل سوم سریال «وضعیت زرد» رو شروع کردن و من همچنان با دیدن این سکانس از فصل دوم کیف می‌کنم. حیفه که زندگی عادی و طبیعی و روزمره و سالم و متدینانه و عاشقانه بخش زیادی از جامعه و خانواده های ایرانی اونقدر که لازمه و حتی اونقدر که از جامعه سهم دارن، توی سریالها دیده نشه. پ.ن شب جمعه‌ست، برای شادی روح فرشاد کلباسی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز این سریال صلواتی بفرستیم. ماهبندان | محمدرضا شهبازی @mahbandan
اقتصاد فرهنگی
بچه‌ها نوشتن فصل سوم سریال «وضعیت زرد» رو شروع کردن و من همچنان با دیدن این سکانس از فصل دوم کیف می‌
من نمیدونم چرا اینقدر محمدرضا شهبازی رسانه را می فهمد. تمدنی هم می فهمد. ولی می فهمد!
مقام معظم رهبری: اگر ثروت‌ تولید بشود اما عدالتی‌ وجود نداشته‌ باشد شکاف‌ طبقاتی‌ شدیدتر خواهد شد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فلذا ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مقام معظم رهبری: آزادی خیلی مهم است. مهم‌ترین بخش نظریّه‌ی آزادی در اسلام، آزادی از این چهارچوب مادّه است. نگاه مادّی میگوید شما یک روز دنیا آمدید، چند سال هم زندگی میکنید، بعد هم معدوم میشوید، همه‌ی ما محکوم به معدوم شدن هستیم. در این قفس مادّی، یک آزادی‌هایی به شما میدهند؛ آزادی شهوت، آزادی غضب، آزادی ظلم، همه جور آزادی؛ این آزادی نیست. آزادی، آزادی اسلامی است؛ اسلام ما را در چهارچوب مادّه محصور نمیکند. خُلِقتُم لِلبَقاءِ لا لِلفَناء؛ شما برای ماندن خلق شده‌‌اید، آفریده شده‌اید، نه برای از بین رفتن. ما معدوم نمیشویم، از بین نمیرویم. مولوی میگوید: وقتِ مردن آمد و جستن ز جو کلّ شیء هالک الّا وجهه‌ مردن، آخرِ کار نیست؛ مردن شروع یک مرحله‌ی جدید، [و در واقع] مرحله‌ی اصلی است. وقتی شما با این نگاه، نگاه کردید، آن‌وقت میتوانید اوج بگیرید و دیگر برای حرکت شما، برای پیشرفت شما، برای تعالی شما حدّی وجود ندارد؛ این آزادی است. همه‌ی آزادی‌های زندگی، [اعمّ] از آزادی شخصی، آزادی عقیده، رها شدن از اسارتِ تحجّر و جمود و خمود و عقب‌ماندگی‌های گوناگون و تعصّبات بی‌مورد و رهایی از اسارت ابرقدرت‌ها و رهایی از اسارت دیکتاتورها، ناشی از این مبنای آزادی اسلامی است؛ باید روی اینها فکر کنید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای جوادی آملی؛ شما را چه به اقتصاد؟! چقدر صراحت لهجه این فرد را دوست داشتم. می‌گوید آیت‌الله جوادی آملی نباید در زمینه‌های تخصصی اقتصاد نظر بدهد و کارشناس اقتصاد هم نباید فتوا بدهد. طیب‌الله. ما هم همین را می‌گوییم. فرض کنید آیت الله جوادی آملی فتوا دادند در مورد حرمت ربا و فلان قرارداد بانکی و دیرکرد و ... اینها که فتواست و در شان ایشان است. ممکن هم هست که سوالی پرسیده باشند در مورد وضعیت مسکن و خودرو و تورم و... که اینها هم سوال است و مسئولین باید پاسخ بدهند. اما سوال اینجاست که چرا چند کارشناس اقتصادی اولا فتوا می‌دهند به "حلال بودن" بلکه "واجب بودن" ربا و جریمه دیرکرد و بنگاه‌داری بانک‌ها و ... اینها که همه فتواست. فقط فتوای علمای یهود و لیبرال و... که مبلغینش همین اقتصاددانان لیبرال هستند. ثانیا چرا از پاسخ سوال فرار می‌کنید. چرا پاسخ نمی‌دهید بعد از سه دهه تسلط بی‌چون و چرا بر مدیریت اقتصادی کشور دستاورد چه بوده است؟ پ‌ن: کتاب پرفسور درخشان پاسخ محکمی است به اراجیفی که امثال این فرد می‌گویند و به رساله عملیه اقتصاد سرمایه‌داریِ لیبرال می‌گویند علم اقتصاد! پ‌ن۲: چند بار بگوییم تا بفهمید. علوم انسانی از جمله اقتصاد با فیزیک و پزشکی و مهندسی قابل مقایسه نیست. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت همیشه جزء بسیج‌های پیشرو و شجاع بوده سال گذشته در ماجرای ززآ عملکردش قابل تحسین بود. امروز هم نسبت به دیگر دانشگاه‌ها جلوتر است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
برای اولین بار در تاریخ مدال تنیس روی میز دونفرمون قطعی شد 😍 بر طبل شادانه بکوووب ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ✅ شغل زن یا نقش زن ▪️در ابتدای انقلاب اسلامی چند سوال در حوزه زنان از شهید محمدحسین بهشتی پرسیده می‌شود که ایشان پاسخ آن پرسش‌ها را می‌دهند. 1️⃣ آیا کارکردن را برای زن یک موقعیت دون انسانی تلقی می کنید؟ 2️⃣ آیا زنان می‌توانند رئیس جمهور شوند؟ 🔻حجت‌الاسلام محسن قنبریان از کتاب مبانی قانون اساسی پاسخ شهید بهشتی را بازخوانی می‌کنند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ یک مطالبه چگونه بالفعل و فعال می شود؟ گاهی از یک اتفاق ساده شروع می شود! یک دیوارنگاره فرهنگی، اینبار بنگاه داری بانک ها را نشان می گیرد؛ به هر دلیل پایین آورده می شود! جامعه حساس میشود و در هیاهوی مجازی، این اتفاق دیده میشود. جامعه کمی حساس شد، تکثیر آن تصویر و پویش و تجمع های کوچک آرام و... شکل گرفت. در تیتر و گزارش روزنامه ها و رسانه ملی و... انعکاس یافت. از دفتر نشر آثار رهبر انقلاب هم موضع گیری شد: "جلوگیری از بنگاه داری بانکها مطالبه جدی رهبر انقلاب است این مطالبه تحت تاثیر دیوار نگاره یا حذف آن قرار نمی گیرد"! حرف رهبری هم بیشتر از قبل چرخید و دیده شد! غیر از صحه گذاشتن بر بنگاه داری بانکها، کمی بیشتر به عمق ماجرا پرداخت؛ مشکل شرکتهای تو در تو و سخت شدن نظارت و حتی بی خبری هیات امنای بانکها و..‌. ایشان به قوانینی هم اشاره کرد که ظرفیت منع از بنگاه داری دارد! اگر هیچ ثمری نداشت برای ، سوژه خوبی شد که نظر رسمی نظام و رهبری بهتر تبیین شود! اما اگر بخواهد حرکت ثمر دهد تلاشهای بیشتری لازم است! راستش گرچه به ناترازی بانکها پرداخته، اما چیز جدی برای ندارد؛ حالا که می خواهد به صحن بیاید، خوب است این مطالبه اجتماعی به آن پیوند بخورد تا بازدارندگی بیشتر از این بنگاه داری محقق شود! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
اقتصاد فرهنگی
⚠️ یک مطالبه چگونه بالفعل و فعال می شود؟ گاهی از یک اتفاق ساده شروع می شود! یک دیوارنگاره فرهنگی، ا
اتفاقا کلیدواژه لیبرال‌ها که جدیدا همه جا از آن استفاده می‌کنند "ناترازی" است. کلیدواژه گران‌سازی است. هر جا دیدید حساس شوید. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دوستان عزیز دقت کنید اتفاقات خوبی در این چند روز افتاد از مطالبه مردمی در فضای مجازی کنش‌گری در فضای حقیقی موضع‌گیری رئیس‌کل بانک مرکزی موضع‌گیری دفتر آقاو... بسم‌الله بگویید و اصل ماجرا را مطالبه کنیم: برنامه هفتم در صحن مجلس است و بهترین فرصت برای این مطالبه یاعلی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسن عباسی
در بازیهای آسیایی ۲۰۲۳ تا امروز رتبه نهم بدون مدال علتش اینه که عربستان پول نفت رو خرج واردات و کرده ولی ایران هزینه کرده برای پرورش جوانهای ایرانی مثل و تو رشته های مختلف ورزشی کدام الگوی توسعه عاقلانه تر و عادلانه تر هست؟ پیوستن به کانال @hassanabbasi1374
بیایید برای اولین بار در انتخابات مجلس به جای رای دادن‌های لیستی و سیاسی، با شاخصِ مشخص انتخاب کنیم و رای بدهیم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
موسی غنی‌نژاد بیشتر از آنکه سطح سوادش کم باشد مشکل کمبود بهره هوشی دارد. در سرمقاله‌ای که در دنیای اقتصاد نوشته است و باز هم این جریان لیبرال معلوم‌الحال سعی کرده‌اند را تخریب کنند از همان ابتدا دچار تناقض‌گویی شده است. اول می‌گوید دولت نماینده مردم است و باید بر اساس "قواعد کلی و همه‌شمول" جامعه را مدیریت کند و قضاوت‌های بی‌طرفانه داشته باشد. بعد می‌گوید نباید دولت قانون‌گذاری کند و ایدئولوژی خود را در امر سیاسی وارد کند. و عجیب است که چرا ایشان به این تناقض آشکار پی نمی‌برد که اگر دولت نماینده مردم است ایدئولوژی دولت هم ایدئولوژی مردم و خواست مردم است یا حداقل می‌تواند باشد. چطور شما می‌توانید ایدئولوژی خود را به دولت و مردم تحمیل کنید؟ آیا این گزاره یک گزاره ایدئولوژیک نیست: "تدبیر امور جامعه (داوری بی‌طرفانه" بر اساس قواعد کلی و همه‌شمول" که البته هیچ وقت هم دکتر غنی‌نژاد نمی‌گوید این قواعدکلی چیست و همه‌شمول یعنی چه؟ اگر قواعد کلی و همه‌شمول وجود دارد اساسا دولت چه معنایی دارد؟ چطور هم به ضرورت وجود دولت اعتقاد دارد هم می‌گوید دولت نباید به عنوان نماینده مردم خواست مردم را اجرا کند؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
بسمه تعالی‏ ‏‏محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و امید مستضعفین جهان، امام‏‎ ‎‏خمینی، ایدکم الله‌ تعالی، سلام علیکم‏ ‏‏از صندوق قرض الحسنه محبان المهدی علیه السلام جهت استفتای کارمزد‏ ‏‏1. درصد کارمزد معینی که جهت تأمین مخارج روزمره و حقوق پرسنل‏‎ ‎‏صندوق های قرض الحسنه، از وام گیرنده دریافت می شود شرعاً چه صورت دارد؟‏ ‏‏بسمه تعالی، درصد، کارمزد نیست و بهرۀ پول، حرام است، هر چند به اسم‏‎ ‎‏کارمزد گرفته شود. 🆔 @DrSaeedi
اقتصاد فرهنگی
بسمه تعالی‏ ‏‏محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و امید مستضعفین جهان، امام‏‎ ‎‏خمینی، ایدکم
کسانی که اقتصاد را می‌فهمند معنای این فتوای امام را درک می‌کنند. درصد کارمزد نیست زیر و رو می‌کند ساختار اقتصادی را. بانک‌ را بنگاه املاک را پتروشیمی را کارفرمایی را کارگری را بازار را این فتوای امام مطلق است: اگر به این حکم امام عمل شود آنوقت این ذینفعان تورم دستشان خالی می‌شود. چون اگر کارمزد بر اساس درصد باشد کسی که درصد می‌گیرد ذینفع تورم می‌شود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔻آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با عده‌ای از محققان تفسیر قرآن: ❇️ بعضی از بانک‌ها و مؤسسات با دریافت ربا مردم را بیچاره کرده اند ◻️ استاد بزرگوار ما مرحوم علامه طباطبایی بعد از عمری در کنار قرآن بودن فرمودند: دو گناه را در قرآن بالاترین گناه دیدم؛ یکی دوستی کفار و دیگری ربا؛ امروز در کشور ما بعضی از بانک‌ها و مؤسسات با دریافت بعضی از عناوینی که مصداق ربا است در حال دریافت ربا هستند و مردم را بیچاره کردند. هرچه هم می‌گویم توجه نمی کنند. البته گزارش می‌دهند ما درست کردیم ولی در عمل در حال انجام است و شاید هم علتش عدم نظارت باشد. ◻️ ما باید پاسخ تهمت‌هایی که در تفاسیرعامه به ما زده شده است را در یک فضای علمی واستدلالی بدهیم ودلایل خود رابیان نماییم. ◻️ ما همانطور که امام راحل و قبل آن آیت‌الله العظمی بروجردی فرمودند قائل به تقریب هستیم ولی به آن معنی نیست که حقایق و دلایل خود را کتمان کنیم. ◻️ قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است و انتظار این است که مسئولان به اینها رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد. 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public 🌐 Tyb.ir