فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنای انتظار فرج را از زبان نائب امام زمان بشنوید
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و ارادهها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد
🔅 مقام معظم رهبری
۱۳۸۱/۰۷/۳۰
#اقتصاد_مردمی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از علی صمیمی
🔰 همجنسبازی با بانکداری
✍ علی صمیمی
💠 قبلا در سخنرانی از خُلق هایی که یک نهادی برآمده از دنیای سرمایه داری خَلق می کند گفتگو کرده ایم!👇
.https://eitaa.com/ali_samimi71/59
🔸به عنوان نمونه بانک تنها و تنها "ضمانتی" که قبول میکند "پول" است و هیچ نگاهی به ارزش های انسانی از قبیل آبرو ، تقوا ، امانت داری ، ریش سفیدی و هیچ فضیلت اخلاقی دیگری ندارد.
• هیچگاه ضرر نمیکند بلکه همیشه و پشت هر معامله ای برنده قطعی است.
• حتی از امانت داری برای شما کسب سود میکند و توجه ای به ارزش ذاتی آن نکرده و از آن درآمد زایی می کند.
💢تکرار این صحنه ها از بانک و رفت و آمدهای زیاد و مکرر به بانک و دیدن مداوم این "منطق" از بانک تولید یک خُلق جمعی میکند.
✓ قرض نمیدهم الا اول مطمئن شوم طرف مقابلم پول دارد یا به منبع کُر وصل باشد.
✓ یاری نمیکنم مگر منفعتی
نصیبم شود.
✓ این وسط ایثار و دستگیری و امانت داری که خود افتخار هر انسانی و از خصائص پهلوانان و جوانمردان شمرده میشد و کوچکترین وجهی به نگاه پست مادی نداشت، همه نادیده بلکه ساده اندیشی و بی عقلی خوانده می شوند.
🔥حالا اما فاجعه سنگین تر
هم میشود ..
🌐 بانک جهانی برای ارائه خدمات و اعطای وام به اوگاندا شرط میگذارد که هیچ قانونی علیه همجنس بازی نباید تصویب کند.(+)
باید این خُلق را بپذیرد تا پول بگیرد.
#بانک_ها_غلط_میکنند
💠@ali_samimi71
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
با ظلم چندده میلیون تومانی به مهاجرین مظلوم و همزبان افغانستانی در حقوق و دستمزد سالیانه و عدم رعایت حداقل کرامت انسانی و حقوق اولیه آنها،
به چند ده هزارتومان استفاده آنان از یارانه نان به عنوان اولیهترین خوراک بشر برای توان زندگی میتازیم!
دین اونهایی که انسانیته این شکلیه..
وگرنه اسلام و مسلمانی رسم و قاعده دیگری دارد که در فضای اربعین ایرانی و عراقی و افغانستانی و پاکستانی و همه اقوام یکرنگ و یکشکل و بدون اختلاف طبقاتی و نژادپرستی و مرز و جغرافیا کنار همدیگر زیست متعالی دارند.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
⁉️ افسانه یارانه پنهان این بار علیه مهاجران افغان
♦️کیهان: مهاجران افغان از انواع یارانه در ایران استفاده میکنند/ غیرقانونی ها را اخراج کنید. روزنامه کیهان درباره مهاجران افغان هشدار داد و نوشت: با توجه به استفاده قابل توجه مهاجرین افغان از منابع و یارانههای پنهان اعم از مواد غذایی و مسکن و حملونقل عمومی و بهداشت، لزوم کنترل ورود ایشان و ساماندهی اتباع قانونی ساکن کشورمان و همچنین اخراج مهاجرین غیرقانونی که در دو سال گذشته افزایش داشته است احساس میشود.
❎ متأسفانه دوستان انقلابی هم در دام مغلطه یارانه پنهان افتاده اند، از روزنامه کیهان بعید است که آنها هم آتش بیار تفکر نئولیبرالی یارانه پنهان بشوند. یکی نیست به این دوستان بگوید با این وضعیت نرخ رشد جمعیت، شما در آینده مجبور به پذیرش مهاجران از کشورهای همسایه می شوید
.♦️این مهاجران پرکار که در بسیاری از موارد جور کم کاری ما را هم می کشند، دارند به شما یارانه می دهند که با دستمزد پایین کارهای سخت را انجام میدهند.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از مُنحطّ
دنیای اقتصاد سرمقالهای به قلم دکتر داوود سوری منتشر کرده که لازم دانستیم از ایشان و دنیای اقتصاد تشکر کنیم.
سوری نوشته بنگاهداری که مساله مهمی نیست و اساسا بحث علمی نیست و در هیچجای ادبیات علم اقتصاد دیده نمیشود. مهم نرخ بهره است که در ایران پایین است و باید بالا برود.
در حقیقت هم بنگاهداری خوب است هم نرخ ربا باید بالاتر برود.
ما بعنوان رسانهی رسانههای منحط توانِ تشکر از این سطح انحطاط را نداریم. مردم عزیز (=بانکداران محترم) از ایشان تشکر کنند. ترجیحا بلاعوض!
مُنحطّ|ترجمان رسانههای لیبرال
💢 @monhaTT
اقتصاد فرهنگی
دنیای اقتصاد سرمقالهای به قلم دکتر داوود سوری منتشر کرده که لازم دانستیم از ایشان و دنیای اقتصاد تش
داوود سوری (از بازداشت شدگان اغتشاشات 1401) که قبلا هم سینه اش را سپر کرده بود برای خلق پول بانکهای خصوصی در تازه ترین یادداشتی که برای #رسانه_منحط دنیای اقتصاد نوشته است گفته: بنگاه داری بانکها دعوا بر سر هیچ
او می گوید بنگاه داری بانکها طبیعی است ولی نرخ پایین ربا، مشکل اصلی است و باید بالا برود.
سوری جان. قطعا این خوش رقصی برای بانکها، برای تو بی هیچ نخواهد بود. اما #هیچ_تویی که امر ولیّ جامعه و مطالبه مردم را هیچ می دانی. هیچ تویی که از خلق پول بانکهای خصوصی و بنگاه داری بانکها و رباخواری آنها دفاع میکنی.
هیچ تویی و آن رسانه منحط و آن #فریب_بزرگی که علم می نامی
#بانکها_غلط_میکنند با تو!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
دنیای اقتصاد: پیشنهاد برخی «نظریهپردازان» دولتی مبنی بر ادغام همه بانکها در یک بانک دولتی، خواهناخواه، یادآور بانکداری در جامعه کمونیستی است!
دنیای اقتصاد ظاهرا از جانب پرفسور درخشان و شاگردانشان مثل دکتر مقصودی احساس خطر جدی کرده است که اینگونه هر روز علیه این جریان مقاله و سرمقاله و یادداشت می نویسد. این نشانه خوبی است. نشانه این است که ترسیده اند. ترسیده اند از آگاهی مردم وگرنه میدانند اینطرف رسانه ای ندارد و آنها هستند که رسانه های زنجیره ای دارند.
اما چند نکته در پاسخ به این جملات دنیای اقتصاد در مورد ایده ادغام بانکها در یک بانک ملی:
1. امام: مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عدهای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هرکس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» میخوانند.
2. تعدد بانک و عدم تعدد بانک چه ربطی به کمونیستی بودن و لیبرالیستی بودن یک ساختار دارد؟ در یک جامعه کمونیستی می توان تعدد بانک داشت و در یک جامعه لیبرال می توان فقط یک بانک داشت. عجیب است این سطح از بی سوادی قلم به مزدانِ دنیای اقتصاد! ممکن است در یک جامعه کمونیستی بانکهای دولتی متعدد داشته باشیم و یا در یک جامعه لیبرال یک بانک خصوصی داشته باشیم! البته که طبیعی است افرادی که عمق نظریات علمی یک اقتصاددان و نظریه پرداز بزرگ را درک نمی کنند به برچسب زنی به جای نقد علمی روی بیاورند
3. تجربه همیشگی ما نشان می دهد تقریبا بلااستثنا هیچ کدام از کسانی که از واژه کمونیسم و کمونیستی و ... بعنوان برچسب استفاده می کنند هیچ درکی از این مفاهیم ندارند و هیچ مطالعه ای در مورد این موضوعات نداشته اند. فقط هر جا حرفی مخالف نظرات لیبرالها مطرح شود ولو از زبان یک عالم دینی و انقلابی (مثل شهید بهشتی) آن را کمونیستی می خوانند.
4. بانک و بانکداری از مقولات حاکمیتی است و مستقیما بر نظام سیاسی کشور تاثیرگذار است. بنابراین بانک نمی تواند یک بنگاه اقتصادی باشد که به دنبال سود است.
این مبنائی است که در قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده و فقها و علمای بزرگ اسلام بر آن صحه گذاشته اند و امام امت آن را تایید و مردم به آن رأی داده اند.
5. سوال بسیار مهمی که باید از لیبرالها پرسید این است که اگر جامعه "کمونیستی" را بد می دانید چه جامعه ای را خوب می دانید؟ جامعه اسلامی را یا جامعه "لیبرال" را؟ اگر به دنبال جامعه اسلامی هستید خب بفرمایید بگویید از اسلام چه می دانید؟ اگر هم جامعه لیبرال را خوب میدانید که خب شما هم مثل بانکها #غلط_میکنید. ما 300 هزار شهید ندادیم که شما لیبرالها با اسلام مبارزه کنید؟
پ ن: اینکه پرفسور درخشان را "نظریه پرداز دولتی" نامیده اند هیچ دلیلی به جز شدت بغض نسبت به این استاد عزیز و دانشمند انقلابی ندارد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
بانکها غلط میکنند با دنیای اقتصاد!
✍️ محمدصادق پیش یار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
مقاممعظمرهبری : اگر #جریان_تحریف شکست بخورد تحریمها هم شکست میخورد، هدف این جریان، ضربه زدن به روحیه مردم و دادن #آدرس_غلط درباره علاج تحریم است.
هم #بانکها_غلط_میکنند و هم هلدینگ رسانهای دنیای اقتصاد
@hzamanim
لیبرالها وقتی با پیشرفتهای چین مواجه می شوند:
چین هم یک نظام اقتصادی سرمایه داری است!
لیبرالها وقتی میخواهند چین را نقد کنند: (#دنیای_اقتصاد-امروز)
امروز هم اقتصاد این کشور که با یکی از تاریکترین چشماندازهای خود طی دهههای اخیر مواجه شده، شرایط متزلزلی دارد
حماقت از سر این رسانه می باره!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
این #رسانه_منحط فردای اقتصاد است (زیرمجموعه هلدینگ دنیای اقتصاد)
پربیننده ترین ویدئوهایش را ببینید: ایلان ماسک، بیل گیتس، جی پی مورگان، مک دونالد، علی بابا...
به نظر شما چرا باید این رسانه اینطور قارون های زمان را پوشش رسانه ای دهد و آنها را تبدیل به الگوی جوانان و نوجوانان بکند؟
پاسخش را از قرآن بخوانید:
فَخَرَجَ عَلَى قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ قَالَ الَّذِينَ يُرِيدُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا يَا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُونُ إِنَّهُ لَذُو حَظٍّ عَظِيمٍ ﴿۷۹﴾
پس [قارون] با زینت و کوکبه خود بر قومش نمايان شد. كسانى كه خواستار زندگى دنيا بودند گفتند اى كاش مثل آنچه به قارون داده شده به ما [هم] داده مى شد واقعا او بهره بزرگى [از ثروت] دارد (۷۹)
اگر در یک جامعه مردم عاشق سرمایه داران باشند آنگاه به راحتی سرمایه داران می توانند آنها را استثمار کنند. آنگاه به راحتی می توانند آنها را فریب دهند.
اینگونه است که به قول پرفسور درخشان: در هیچ دوره ای از تاریخ مثل امروز فقرا از حق اغنیا دفاع نکرده اند.
#جنگ_فقر_و_غنا
#کاپیتالیسم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اقتصاد آمریکایی.mp3
75.4K
پرفسور مسعود درخشان: اگر اقتصاد در حوزه اقتصاد بماند #اقتصاد_آمریکایی است.
این همان درکی از نظام اسلامی است که باعث می شود امامین انقلاب مساله #پیوست_فرهنگی و #پیوست_عدالت و #مصلحت_سیاسی را طرح کنند.
و اساسا تقسیم بندی جامعه به نظام اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی (مدل آجیل - پارسنونز) برای این هدف انجام شد که از اقتصاد فرهنگ (ارزش) زدایی شود. از سیاست هم همینطور. تا وقتی ارزش های دینی بر نظامات اجتماعی سایه افکنده باشد نظام سرمایه داری نمی تواند کار خود را پیش ببرد.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
چارچوب تفکرmp3.mp3
2.2M
شبهه: رابطه ........ (یک موضوع اقتصادی) با اقتصاد اسلامی چیست؟ یا نظر اقتصاد اسلامی در رابطه با فلان موضوع چیست؟
شبیه این سوالات را بارها و بارها شنیدید. تا قیامت هم می توان سوالات این چنینی مطرح کرد. هر روز یک موضوع جدید وجود دارد که می توان نظر اسلام را در رابطه با آن جویا شد. از رمزارزها تا ...
پرفسور درخشان در برخورد با این سوالات همان برخوردی را دارند که امام در برخورد با نظام شاهنشاهی داشت.
تصور کنید قبل از انقلاب عده ای از مردم استفتاء می کردند که نظر اسلام در مورد فلان قانونی که شاه وضع کرده چیست؟ نظر اسلام در مورد فلان قانونی که مجلس ملی وضع کرده چیست؟ فلان حکمی که دادگاه شاهنشاهی داده از نظر اسلامی چگونه است؟
و البته برخی از علمای بزرگوار به این سوالات مردم پاسخ های دقیق و اسلامی میدادند.
اما امام به این سوالها پاسخ ندادند. امام ساختار و چارچوب را تغییر دادند. امام گفتند اصلا چرا باید محمدرضا بر ما حکومت کند و چرا اینها باید برای ما قانون وضع کنند.
برخورد پرفسور درخشان با جریان لیبرال در کشور نیز همین منطق را داراست. ایشان می گوید اساسا چرا اینها باید برای ما مساله بسازند؟ ما خودمان مسائلمان را شناسایی می کنیم و خودمان در چارچوبی دیگر به آن پاسخ می دهیم. اساسا مسائل ما نیز در چارچوب دیگری طرح می شوند.
این بحث کوتاه پرفسور درخشان شاید یکی از عمیق ترین و دقیق ترین مباحثی است که در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی باید متوجه آن باشیم.
تاریخ جلسه سخنرانی استاد: هشتم مهرماه 1402
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
بسم الله الرحمن الرحيم و له الحمد
📚 مبانی فقهی و حِکمی مشروح مذاکرات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
🎙 با ارائه:
حجت الاسلام والمسلمین استاد قنبریان
🔻ویژهی:
🔹طلاب سطح ٣ و ۴ حوزه های علمیه
🔹و دانشجویان مقطع ارشد و دکتری رشتههای مرتبط
📍مکان: تهران، حوزه علمیه مشکوة (مدرسه صدر)
✅ جهت ثبت نام، اطلاعات خود را به نام کاربری @sajadbeygi در پیام رسانهای بله یا ایتا ارسال نمایید.
هدایت شده از حسن عباسی
طرف اومده میگه «#ایران هیچ هزینه ای برای ورزشکارانش نکرده و هیچ امکاناتی بهشون نداده ، اونا با هزینه و تلاش خودشون تونستن مدال بگیرن»
میگم پس چرا #کیمیا_علیزاده از وقتی از ایران رفته با تلاش و هزینه خودش هیچ افتخاری نتونسته کسب کنه؟
الانم داره کلینیک لیزر موهای زائد تبلیغ میکنه
پیوستن به کانال
@hassanabbasi1374
تا طلاب حوزه قم به "#فقه_امام" توجه نکنند هیچ حرکتی از جنس انقلاب در این مملکت رخ نمیدهد.
بخشی از قم نه تنها آقا بلکه امام را هم فقیه نمیدانند وگرنه بسیاری از فتواهای امام و آقا در مسائل کلان اجتماعی و اقتصادی مهجور نمیماند.
#بیع_مضطر #کپی_رایت #کارمزد #رادیو #مالکیت
#بانکها_غلط_میکنند
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
اریک جان هابسبام (۱۹۱۷ اسکندریۀ مصر - ۲۰۱۲ لندن) در وین، برلین، لندن و کمبریج تحصیل کرد. از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۵ عضو هیئت علمی کینگز کالج لندن بود و در کالج بیرکبک دانشگاه لندن پس از طی مدارج مختلف علمی به درجۀ استاد ممتاز رسید.
شهرت هابسبام شاید بیش از همه بهسبب سهگانهای باشد دربارۀ آنچه خود از آن با عنوان «قرن طولانی نوزدهم» یاد میکرد. عصر انقلاب (۱۷۸۹ - ۱۸۴۸)، عصر سرمایه (۱۸۴۸ - ۱۸۷۵) و عصر امپراتوری (۱۸۷۵ - ۱۹۱۴) عناوین این سهگانه است که با نوشتن کتاب عصر نهایتها (۱۹۱۴ - ۱۹۹۱) آنها را تکمیل کرد.
عصر سرمایه (۱۸۴۸ - ۱۸۷۵) دومین کتاب از سهگانۀ «قرن طولانی نوزدهم» است که اریک هابسبام بهطور جامع و فراگیر آن سالها را مورد بررسی و تحلیل دقیق و همهجانبه قرار داده است. انقلابهای ۱۸۴۸، توسعۀ اقتصاد سرمایهداری به سراسر کرۀ زمین و ظهور آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد صنعتی جهان، جنبههایی از این تحلیل کلی تاریخشناختی ربع سوم قرن نوزدهم است.
در یک کلام این کتاب نخستین بررسی بزرگ و کامل دربارۀ سالهای بحرانی ۱۸۴۸ - ۱۸۷۵ و تحلیلی کامل از ظهور سرمایهداری در سرتاسر دنیا است.
🆔 @SSL_Qasd
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
حامیان خصوصیسازی انفال، جهانیسازی قیمتها و مکانیسم حراج در بورس کالا را به یک چالش دعوت میکنم: انفال متعلق به همه ملت ایران است. آیا خروجی سازکارهایی که شما مدافع آن هستید، بهرهمندی برابر مردم از انفال است؟ یا خیر، این مکانیسم توبره اقلیتی را پُر و سفره اکثریت را خالی میکند؟
فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی است که منابع عمومی یا باید عادلانه میان همه مردم تقسیم شود، یا صرف پیشرفت کشور شود. اگر چنین شد، شاید کسی بیشتر و کسی کمتر داشته باشد، اما شکافهای عمیق بهوجود نخواهد آمد.
@syjebraily
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
امامین انقلاب و تفکر انقلابی.mp3
9.65M
پیوست عدالت کجاست؟
چرا امر ولیّ جامعه روی زمین می ماند؟
💠 @profderakhshan
یک زمانی رئیس بانک مرکزی داشتیم که ۶۴ تن طلا را هدر داد. ۳۰ میلیارد دلار ارز را نابود کرد.
چرا؟
چون فکر میکرد ساز و کار بازار و عرضه و تقاضا کار میکند و باید اسب سرکش تورم را در بازار آزاد به معنای لیبرالیستی خودش مهار کرد.
در اینجا هم همانطور که مشاهده میکنید فرموده بودند بانکها بروند در بازار و دلار بخرند!!!
یعنی رسما رئیس بانک مرکزی اجازه بنگاهداری و حتی بدتر سفتهبازی و دلاریزه کردن اقتصاد را به بانکها داده است.
خدایا شکرت که از شر دولت روحانی رها شدیم.
انشاالله از شر این تفکر هم رها شویم.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
بلغ العلی-مسعود کرتیس-ترکیه ای.mp3
8.17M
جااانم
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از گیلان پرس
28.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بانکها غلط میکنند بنگاهداری کنند
➕بخشی از خطبههای نماز جمعه شهرستان لاهیجان
#سید_جواد_سلیمانی
🆔 @Gilan_Press