eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.6هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
در مقایسه با مطلوبمان خیلی عقبیم مخصوصا در مساله ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
النفس ان لم تشغلها شغلتک اگر نفس را به کار نگیری نفس تو رو به کار می گیره. بین انسان و نفس خودش همیشه قاعده کارگر و کارفرما حاکم هست. اگر ما برای نفس کار تعریف نکنیم اون برای ما کار تعریف می کنه. اگر ما او رو به خدمت نگیریم او ما رو به خدمت میگیره. ببینید مسئولیت اشتغال و کارآفرینی تا کجاست و دنیای سرمایه داری چطور کاری کرده که شما فکر می کنی داری برای نفس خودت کار تعریف می کنی ولی در واقع کارفرمای تو او هست. @modafeaneharim313 ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رقص‌های محلی تفاوت اصلی‌شان با رقص‌های غربی و حرام این است که اندام جنسی و تحریک شهوت در آنها وجود ندارد! در موضوع شناسی مساله رقص به نظرم این مساله که آیا باعث تحریک شهوت می‌شود یا نه باید مدنظر گرفته شود. فلذا طبق فتوای من ببینید و حالش را ببرید! :) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دانش حیاتی
به نام خدای حامی اهل صبر و بصیرت ⭕️⚠️تسلیم و تقلیل تدریجی انقلابیون و متدینین در برابر استیلای سرمایه‌داری پساانقلابی⚠️⭕️ 🔹جریان موسوم به انقلابی، دستکم دو دهه است که خود را رقیب پایگاه سیاسی جریان نیولیبرال یعنی اصلاح‌طلبان می‌داند. غیر از مسائل فرهنگی و نظامی، مسائلی چون عدالت اجتماعی از نقاط اختلاف این دو جریان بوده است. 🔹اما نقصیهٔ بزرگی که دامن‌گیر جریان انقلابی -- زمانی مشهور به اصول‌گرا -- بوده این است که غیر از تعلق خاطر عاطفی به شعارهای انقلاب و شعائر دینی، فهم عالمانه‌ای از ریشه‌های نظری و تبعات ساختاریِ اختلافات گفتمانیِ خود با جریان رقیب نداشته است. نتیجه این که ۴۴ سال به مذمت و و و البته بیشتر شعار دادن علیه پایگاه آن یعنی پرداخته است، اما ظاهراً هیچ فهم تفصیلی از سیاست‌ها و استدلال‌هایی که در لوای آن نظم سرمایه‌داری امریکایی در دنیا ایجاد و توسعه می‌یابد نداشته است. 🔹حقیقت آن که در حالی که ۳۳ سال سیاست‌های نیولیبرالی امریکایی که نتیجهٔ آن‌ها بسط افسارگسیخته‌ترین صورت از نظام سرمایه‌داری است در کشور قویاً در جریان بوده و هست، بدنه جریان مذهبی و انقلابی عمدتاً مشغول هیئات مذهبی و راهپیمایی‌های مناسبتی و دعواهای موسمی سیاسی با اصلاح‌طلبان بوده است و توفیقات نسبی خود در این عرصه‌ها (که اغلب موسمی یا سطحی هم هستند) را به پای ادای دِین خود به دین و انقلاب می‌نوشته است، در حالی که بسط موازیِ سرمایه‌داری در جامعه تمام این دستاوردهای انقلابی و ارزش‌های دینی را یا تهدید می‌کند یا شدیداً تخریب کرده است. 🔹در این مدت طولانی، بخش زیاد و فزاینده‌ای از جریان بزرگ انقلابی عملاً یا نظراً تسلیم گفتمان نظری-سیاسی-اقتصادی رقیب شده‌اند، چنان که امروز همگی ما طوعاً یا کرهاً مقهور ساختارهای منبعث از و ایدئولوژی‌های مؤتلف آن مثل فمینیسم هستیم. سرنوشت اصول‌گرایانی که با دولت پیشین و برجام همراهی کردند یک نمونه از استحالهٔ قهری یا انتخابی جریان‌های انقلابی سابق در برابر قدرت فائقهٔ گفتمان غرب‌گرا در کشور بوده است. سرکوب اغلب اعتراضات کارگری از طرف نهادهای امنیتی نمونه‌ای از نفوذ ارتجاع امریکایی به حتی نهادهای امنیتی کشور است و تسلیم ناآگاهانهٔ دولت آقای رئیسی به سیاست‌های نیولیبرالی نمونه‌ای تأسف‌بارتر از آن. بدتر از همه این که بخشی از بدنه جریان مذهبی و انقلابی که گوشش مثل خود ما از شعارزدگی پر شده است، آنگاه که با توصیفاتی در مذمت غلبه سرمایه‌داری و نیولیبرالیسم بر کشور رو به رو می‌شود، رو ترش کرده و آن را حمل به شعارزدگی تاریخی جریان انقلابی می‌کند و حتی به توجیه یا بدتر دفاع از وضع موجود می‌پردازد. باز بدتر این که بسیاری از متدینین خود به سبک زندگی لیبرال خو گرفته‌اند! این گونه است که بسط سرمایه‌داری دیر یا زود تمام مخالفین ایدئولوژیک سطحی و احساسی خود را نهایتاً به مدافعین خود تبدیل می‌کند و کار را بر منتقدین فکور نیز سخت می‌کند. 🔹لذا مدافعین دیانت و انقلاب باید روحیه تحقیق پیشه کنند و دنبال پاسخ تفصیلی و تحقیقی به این سؤال باشند که چه طور بعد از یک انقلاب باشکوه ضدسرمایه‌داری و ضدامپریالیستی با ریشه‌های عمیق معرفتی و معنوی که در آن میلیون‌ها نفر با ذوق زائد الوصفی زیباترین حرکت انقلابی تاریخ را شکل دادند و با خون خیل شهداء امضایش کردند، هیولای نظم سرمایه‌داری از طریق سیاست‌های نیولیبرالی به این راحتی توانست با تمام لوازم و تبعاتش خود را در جامعه پسا-انقلابی اعاده کند و با تناقض‌های پنهان و آشکارش با ایدئولوژی انقلابی و دینی رسمی، جامعه ما را در یک سیر تاریخی نسبتاً کوتاه از تمام آن گذشته انقلابی مأیوس و حتی متنفر کند، آنچنان که امروز نمایندگان انقلاب و دین تحت نظام سیاسی‌ای که خود یا پدرانشان تأسیس کردند دچار انزوا و غربت شوند؟ گویی داستان صدر اسلام و سقیفه است که به صورتی دیگر تکرار شده است. 🔹باید پرسید چه شد که به رغم بیانات شداد و غلاظ و وصایای امام خمینی ره علیه سرمایه‌داری و لیبرالیسم از جمله در نامة تاریخی خود به گورباچوف، رهبر لیبرال وقت شوروی که او را از اقبال به غرب تحریض کردند، شاگرد ایشان هاشمی رفسنجانی بلافاصله پس از فوت ایشان با آغوش باز پذیرای سرمایه‌داری نیولیبرال شد و مهم‌تر این که چرا او با مخالفت مؤثری در داخل رو به رو نشد؟ 🔹سؤالات بالا باید بخشی از ابرمسئلهٔ تمدنی ما تلقی شود. با این که معتقدم بخش اعظم مقابله با این ارتجاع تاریخی و تمدنی خارج از وسع و قدرت جریان انقلابی بوده، اما لازم است در دلایل نظری و تاریخی این ضعف و انقهار تحقیق و اندیشه کنیم تا از انتباه حاصل از آن بتوانیم این بار مسیری برای یک توبه تمدنی عالمانه بگشاییم و امیدوار باشیم که با توبه جمعی بشریت در آستانه ظهور قائم آل محمد ص تلاقی کند! @criticalknowledge
🔴 چه بلایی به سر اقتصاد و فرهنگ ایران آمده است؟ دگردیسی اقتصادی به سمت داری اتفاق افتاده است! بدل نظام سرمایه داری است؛ هر که در تکاپوی نئولیبرالیسم فرو افتد بی شک در بغل لیبرال سرمایه داری قرار خواهد گرفت. دولت های این 3 دهه اخیر بدون آنکه خود بدانند به شکل زایدالوصفی با اشتهای هر چه تمامتر ایدهای نئولیبرالیسم را پیاده کردند، نتیجه آن به وجود آمدن یک سیستم مخوف سرمایه داری غیرپاسخگو، غیر ملی و بی دغدغه و سودجو بود؛ سرمایه دارای در ایران حتی مشابه سرمایه داری غرب و آمریکا نیز نیست چون حداقل در آنجا با همه انحرافات شیطانی، سیستم سرمایه داری کنترل شده و در خدمت آمال و آرزوهای حکومت و در جهت منافع کشور تابعه تلاش می کند اما در ایران کاملا رها و گاها به سود غرب و منافع شخصی ثروتمندان عمل می کند. سرمایه داری به وجود آمده در ایران، نه تنها اقتصاد را به گروگان خود گرفت بلکه فرهنگ اصیل اسلامی را نیز به چالش کشید، عدالت اجتماعی و همه شعارهای اصیل انقلاب 57 را به حاشیه برد، رانت و سوداگری، دلالی، حرام خوری، ربا خوری و شکاف طبقاتی، عیش و نوش مستانه بالانشین ها را موجب شد. فروش اموال دولتی و تحکیم سرمایه داری در کشور چه آورده ای برای ایران دارد جز گسترش بی عدالتی، تعمیق شکاف طبقاتی و گستراندن بساط دلالی، سودجویی، سفته بازی، خروج سرمایه از کشور و تف و لعن مردم که اینقدر بی مهابا آقایان مدیر اجرایی کشور در پی آنند! 🗒 به هنر حکمرانی و توسعه بپیوندید و مطالب را جهت آگاهی بیشتر هموطنان بازنشر کنید👇 https://eitaa.com/hokmraniirani
اقتصاد محمدی.mp3
6.41M
🎙 اگر می‌خواهید بدانید باید چه کار کنیم به این پادکست گوش دهید! کار ما همان کاری است که پیامبرمان کرد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وقتی بهتون میگفتم مهم‌ترین دوگانه ای که دشمن داره سالها روش کار میکنه استقلال رفاه است و داره نتیجه میگیره و ما کمترین تلاش را در مورد استقلال میکنیم یعنی همین... استقلال پررنگ‌ترین کلیدواژه مقام معظم رهبری و بی‌رنگ‌ترین کلیدواژه رسانه‌های انقلابی است. هیچ ارزشی بالاتر از استقلال برای یک ملت نیست. استقلال به تعبیر مقام معظم رهبری یعنی آزادی در سطح یک ملت! رهبر حکیم انقلاب: نظام سلطه یعنی نظام جبّاران، نظامی که در رأس اداره‌ی آن جبّارانند و دنیا را تقسیم میکنند به دو قسمت؛ ‌یک قسمت سلطه‌گرانند، یک قسمت سلطه‌پذیرانند و سوّمی [وجود] ندارد، مستقل وجود ندارد؛ این نظام ‌سلطه است... مهم‌ترین نوع آزادی ملّتها، آزادی عمومی کشور است؛ یعنی استقلال. یک وقت دیگر بنده گفتم ‌که استقلال یعنی آزادی یک ملّت؛ وقتی ما از استقلال حرف میزنیم، یعنی از آزادی یک ملّت حرف میزنیم ‌که آزادانه بتواند کار خودش را انجام بدهد. نظام سلطه ضدّ این آزادی است؛ یک روز با استعمار، یک روز با ‌استعمار نو، یک روز با شیوه‌های امروز -که شیوه‌های جنگ نرم است- پدر ملّتها را دارند درمی‌آورند؛ البتّه هر ‌جا لازم باشد با نیروی نظامی وارد میشوند و هیچ اِبائی هم نمیکنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از بیداری ملت
33.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تحلیلی متفاوت از اقتصاد ایران‌اسلامی دکتر حمیدرضا مقصودی استاد اقتصاد‌اسلامی از پهنای وسیع و قدرتمند و فرهنگی ایرانیان و زندگی سراسر اقتصادی می‌گوید... حقیقی اقتصادی را در این ۴۰ دقیقه ببینید 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
یک نفر می‌تواند بگوید حضور میلیونی مردم ایران در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ چند؟ چقدر یک کشور باید هزینه کند تا بتواند چنین سرمایه فرهنگی و سرمایه اجتماعی را تولید کند؟ در اقتصاد آموزش (EDUCATION ECONOMICS) مابه‌ازای خدمت یک معلم، دستمزد او را در نظر می‌گیرند. در حقیقت ارزش اقتصادی خدمتی که یک معلم ارائه می‌دهد [تولید می‌کند] را با دستمزد او می‌سنجند. مهم نیست چه چیزی آموزش داده است؛ آموزش قرآن یا آموزش رقص، تفاوتی ندارد! اینکه آن دانش‌آموز حاج قاسم شود یا ترامپ تفاوتی ندارد. "ارزش" کار آن معلم به اندازه حقوق اوست! ارزش هر خدمت دیگری را هم اینگونه اندازه می‌گیرند؛ ارزش بازاری! در حقیقت کافی‌ست عرضه و تقاضا وجود داشته باشد. چه چیزی و چه کسی هم هیچ اهمیتی ندارد. اما در تفکر اسلامی ارزش افعال انسان با پول اندازه‌گیری نمی‌شود. از نیت تا نتیجه هر فعل در میزان ارزش آن موثر است. حال اگر به سوال اول برگردم و بپرسم ارزش حضور مردم بزرگوار ایران در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ چقدر است شاید بهتر باشم فقط پاسخ دهیم: شکرالله سعیکم ملت ایران! پ‌ن: اما اجازه بدهید بگویم قطعا بیش‌تر از میلیاردها دلار می‌ارزد! زیرا با آن میلیاردها دلار نتوانستند این حضور را از بین ببرند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | راهپیمایی ۲۲ بهمن یک نمونه از بنیه‌ مردمی نظام و ثروت ملی است 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 یک ثروت ملی رهبر انقلاب: این راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که حالا جلوی چشم‌مان است دیگر. کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟... از لحاظ کثرت جمعیت، از لحاظ تنوع جمعیت. نسلهای گوناگون. پیرزن و پیرمرد پشت خمیده. نوجوان نورسیده... پشتوانه‌ی مردمی یعنی این. بنیه‌ی مردمی یعنی این. خب. این یک ثروت ملی است. ۱۴۰۱/۱۲/۴ 📜 💻 Farsi.khamenei.ir
اقتصاد فرهنگی
یک نفر می‌تواند بگوید حضور میلیونی مردم ایران در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ چند؟ چقدر یک کشور باید هزینه کند تا بت
اینکه از آقای اقتصاد انقلاب اسلامی و اقتصاد فرهنگی می‌گوییم یعنی همین نکته‌ای که آقا تاکید می‌کنند...👆👆👆