eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.6هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
یا شبه ! وکذلک انزلناه حکما عربیا و لئن اتبعت اهواءهم بعدما جاءک من العلم ما لک من الله من ولی و لاواق (رعد 37) خداوند به پیامبر می فرماید اگر بعد از قرآن و علمی که به تو دادیم از امیال جاهلانه ملحدین پیروی کنی خدا ولی و نگهبان تو نخواهد بود شاید بگویید پیامبر صلوات الله علیه و آله فرموده‌اند: اطلبوا العلم و لو بالصین... اما این روایت مطلقا در تعارض با این آیه نیست. اتفاقا جمع بین این روایت و آیه همان حرفی است که آیت الله بهجت فرمودند: یک کتابی است که اگر در چین هم بود، همه ما باید به‌دنبال آن می‌رفتیم و پیدا می‌کردیم و می‌خواندیم که همان قرآن است. آیت الله میرباقری هم فرمودند کسانی که این روایت اطلبوا العلم را میخوانند این روایت را هم بخوانند که معصوم علیه السلام فرمود: «شَرِّقَا وَ غَرِّبَا لَنْ تَجِدَا عِلْماً صَحِیحاً إِلَّا شَیْئاً یَخْرُجُ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ الْبَیْت» (اگر به شرق یا غرب عالم بروید، دانش صحیحی نمی‌یابید مگر آنچه از نزد ما اهل‌بیت بیرون می‌آید) " استاد عزیز ما پرفسور درخشان بارها فرمودند که تنها "علم اقتصاد" علم اقتصاد اسلامی است. آنچه در غرب و شرق است PSEUDOSCIENCE است. شبه علم است. ادای علم را درآوردن است. اینکه بدانیم لیبرالیسم در معنای حقیقی خود یعنی آزادی از خداوند متعال و پیروی از خدای "هوا" و امیال جاهلانه، باعث می‌شود برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی چشم و گوشمان را به قرآن و اهلبیت علیهم السلام بدهیم و بر جهل غرب و شرق ببندیم. به قول حضرت امام امروز که به اصطلاح عصر تمدن و ترقی و عصر پیشرفت است، عصر شیطان هاست. 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
⚜️ افسانۀ علم اقتصاد ✍️ دکتر علی سعیدی 🔸 اگر علم را به‌معنای کشف واقع بما هو واقع در نظر بگیریم، هیچ‌کدام از مکاتب اقتصادی چه لیبرالیسم و چه سوسیالیسم و چه غیر آن‌ها، نمی‌تواند ادعای علمی‌بودن داشته باشد چرا که همۀ اندیشه‌های سکولار غربی و شرقی، مبتنی‌بر نظریاتی هستند که برگرفته از باورها و تعلقات و حدس و گمان‌های نظریه‌پردازان هستند... ✳️ یک نظریه و یا فروضش را نمی‌توان ازمنظر توصیفی، کاملاً «واقع‌گرایانه»، آنگونه که معمولاً بدین واژه اطلاق می‌شود، دانست… سرنوشت محتوم هر تلاشی برای دستیابی به این نوع «واقع‌گرایی» آن است که نظریه را کاملاً غیرقابل استفاده خواهد ساخت. اندیشۀ دستیابی به یک نظریه کاملاً واقع‌گرایانه به نوعی یک مترسک است. 🔰 میلتون فریدمن، «روش‌شناسی اقتصاد اثباتی» ✳️ انگاره‌ها همواره ذهنیت‌ها را شکل می‌دهند و مدیریت می‌کنند. افکار و اندیشه‌های انسانی معمولاً محصور و محدود به انگاره‌هایی است که دربارۀ مفاهیم مختلف ساخته‌اند و آگاهانه یا ناآگاهانه، با تکیه بر این انگاره‌ها، جهان پیرامون خود را می‌بینند،‌ تفسیر می‌کنند و تلاش می‌کنند آن را تغییر دهند. انگاره‌ها البته ثابت و پایدار نیستند اما فرایند شکل‌گیری و تطور آن‌ها لزوماً در بستری 'طبیعی' یا درنتیجۀ 'تکامل' بینش‌های بشری صورت نمی‌گیرد و عمدتاً جریان‌های سیاسی و ایدئولوژیک هستند که... ✅ پیدایش و تطور اقتصاد اسلامی از ابتدا درگیر با انگارۀ «علمی» بودن اقتصاد بوده است.به محض مطرح‌شدن ایدۀ اقتصاد اسلامی،اولین انتقادی که به آن شد.... 🔰 ادامه مطلب: 🔗http://public.qasd.ir/articles/613#start 💠 @QasdWay
یا اباعبدالله... میانِ خلق و خدا چشمِ عشق حیران بود تو آمدیّ و بچشم تو گشت حیرانی... شعر و طرح: 💠 @h_abasifar
تو منظورِ من بوده‌ای یا حسین مگر می‌توان جز تو را دوست داشت؟ شعر و طرح: 💠 @h_abasifar
رویترز به نقل از شرکت داده‌های کپلر: ایران 100میلیون بشکه ذخیره شناور دارد. و الان غربیها طمع کردند به این 100 میلیون بشکه. ایران میتواند از فرصت بالارفتن قیمت استفاده کند و این ذخائر را بفروشد و ارزآوری کند اما اینکه به چه کسی بفروشد و عرضه را چگونه مدیریت کند مهم است...قطعا نباید به قاتلان برای خروج از بحران انرژی کمک کرد. 💠 @h_abasifar
اقتصاد [لیبرال_سرمایه‌داری] مال خر است. 💠 @h_abasifar
اباالفضل باوفا علمدارِ لشکرم... 💠 @h_abasifar
پیشکش به محضر مقدس  علیه‌السلام: ای که از رنگ نگاهت عطر باران ریختند زیر گیسوی تو سوره سوره قرآن ریختند خوب میدانم تو اول عشق بودی بعد از آن واژه واژه قالبت را هم غزل خوان ریختند تا نگاهت بر زمین افتاد ای ماه تمام عاشقانت آسمان‌ها از گریبان ریختند تا قلم در دستهایت تشنه شد طرحی کشید مِهر چشمت را سپس در قلب انسان ریختند بعد تو معشوق بودن مصدر چشم تو شد زیر ابروی خَمَت معشوق ها جان ریختند مهر و غیرت را نبوده جمع از روز ازل در سبوی تو فقط هم این و هم آن ریختند 💠 @h_abasifar
‏من مِهر شدم عشق، که ماهم باشی در شادی و غم پشت و پناهم باشی لبخند به لب‌های همه بِنشیند وقتی که علمدار سپاهم باشی... 💠 @h_abasifar
نیست طریق دیگری، بر سر راه چشم تو یا "عَبدَ الَّذی نَظَر" یا "بُهِتَ الّذی کَفَر" 💠 @h_abasifar
گیرم که بازوی تو را باشد مثالی شاید کشد چشم تو را طرح خیالی اصلا تمام مردها جنگ آورند و دارند همچون تو دو ابروی هلالی اوهام را قامت خمیده دیدم اما در وصف ایمان تو از بس ذوالکمالی شیخ مفید ارشاد میخواهد ز چشمت شیخ صدوق از لطف تو دارد خصالی یک حرف از تو بشنود گر شیخ طوسی کافیست تا بنویسد از رویش امالی کافیست عالم را اگر ساقی تو باشی یک قطره از جام شراب لایزالی معشوق وقتی حضرت عباس باشد امن و شراب بی غش است و جای خالی 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
نیست طریق دیگری، بر سر راه چشم تو یا "عَبدَ الَّذی نَظَر" یا "بُهِتَ الّذی کَفَر" 💠 @h_abasifar
نیست طریق دیگری، بر سر راهِ چشمِ تو یا "عَبَدَ الَّذی نَظَر" یا "بُهِتَ الّذی کَفَر" شعر و طرح: 💠 @h_abasifar