eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
اشکوا الیک غربتی... 💠 @h_abasifar
وقتی اباعبدالله روضه قتلگاه می‌خونه برای خدا... 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
✅‏‎یارانه های عجیب کشورها به صنعت خودرو! (قسمت اول: آمریکا) همزمان با کاهش سهم دولت در خودروسازی های داخلی به عنوان خصوصی سازی و در راستای علم اقتصاد!! دولت آمریکا 50میلیارد دلار معادل 61% سهام جنرال موتورز را خرید تا آن را نجات دهد و 1.5میلیون شغل را حفظ کند. چند سال بعد دولت با 11میلیارد دلار زیان سهام را فروخت! ترامپ در زمان ریاست جمهوری در توییتی اعلام کرد که از تصمیم این خودروساز برای تعطیلی چهار کارخانه در آمریکا عصبانی است اگر جنرال موتورز نمی‌خواهد مشاغل خود را در ایالات متحده حفظ کند، باید کمک مالی 11.2 میلیارد دلاری را که توسط مالیات دهندگان آمریکایی تأمین شده است پس بدهد‏ آدام هاج، سخنگوی وزارت خزانه داری در آن زمان گفت هدف سرمایه گذاری خزانه داری در جنرال موتورز هرگز کسب سود نبود، بلکه کمک به نجات صنعت خودروی آمریکا بود و با هر معیاری این تلاش موفقیت آمیز بود.‏ همچنین در آمریکا گروه ویژه ریاست جمهوری در صنعت خودرو تشکیل شد که یک گروه ویژه از مقامات کابینه ایالات متحده و سایر مقامات بود که توسط پرزیدنت اوباما برای کمک مالی به خودروسازان کرایسلر و جنرال موتورز تشکیل شد. بر اساس این ارزیابی که خودروسازی بخش مهمی از اقتصاد است‏ که 3 تا 4 میلیون شغل برای آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند انحلال دو خودرو از سه خودروساز بزرگ آمریکا قریب‌الوقوع است و این فروپاشی اقتصاد ایالات متحده دولت ایالات متحده را ویران خواهد کرد. گروه ویژه ریاست جمهوری در فوریه 2009 تشکیل و جلساتی را آغاز کرد.‏ این گروه طرح های بازسازی مالی و عملیاتی ارائه شده توسط کرایسلر و جنرال موتورز (GM) را بررسی کرد و توصیه های خاص خود را در جلسات سطح کابینه به رئیس جمهور رساند. توصیه‌ها شامل دستورالعمل‌هایی در مورد بهبود ساختار دستمزد و مزایا و توسعه خودروهای رقابتی کارآمد برای آینده بود.‏در مارس 2009، گروه ویژه تا 5 میلیارد دلار برای حمایت از تامین کنندگان صنعت خودرو توصیه کرد و تا اواخر ماه مه 2009 به دنبال توصیه های گروه ویژه دولت ایالات متحده در مجموع حدود 25 میلیارد دلار به شرکت ها وام داده بود.‏در آن زمان، تخمین زده می شد که جنرال موتورز برای خروج از ورشکستگی به 30 میلیارد دلار بیشتر نیاز دارد تا اواسط ژوئیه 2009 هر دو شرکت بازسازی شده و از ورشکستگی خارج شدند. گروه ویژه از درگیری "روز به روز" به "نظارت" دوره ای کاهش یافت.‏بر اساس گزارش آوریل 2014 بازرس کل ویژه برنامه امداد دارایی های مشکل دار، دولت ایالات متحده 11.2 میلیارد دلار در نجات جنرال موتورز از دست داده است. دولت ایالات متحده 50 میلیارد دلار برای نجات جنرال موتورز هزینه کرد، به این معنی که 77.6 درصد از مبلغ سرمایه گذاری خود را بازیابی کرد.‏اما امروز نسخه لیبرال های اقتصاد ایران درباره صنعت خودرو، چیزی جز تعطیلی تولید، واگذاری سهم دولت و عدم مداخله آن، واردات خودروی خارجی و .. نیست. قضاوت با شما! منابع: https://t.co/YE7wjJKQUz‎ https://t.co/fPbnNdJ5J5‎ https://t.co/55YjMR3J6R‎ ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ عدالت به مثابه بار اضافی در چارچوب سیاست تعدیل ساختاری دهه هفتاد ❇️ دکتر محمد جواد لاریجانی، نماینده وقت مجلس در جلسه گفتگو با دکتر حداد عادل و مرحوم هاشمی رفسنجانی نگرش به عدالت در برنامه دوم توسعه در چارچوب نظریه تعدیل ساختاری را به روشنی تبیین می‌کند. ✳️ لاریجانی رویکرد در حال صعود را مطرح می کند.از نظر او، باید این وزنه‌های اضافی را کم کرد تا هواپیما اوج بگیرد، تا پس از آن به تعادل برسد ( بخوانید تقدم رشد بر عدالت و نظریه نشت از بالای آثار رشد به سمت فقرا) ❇️ مرحوم هاشمی دیدگاه هواپیما را ارایه می کند که تا حدی باید به آن تن داد. وی با اتخاذ رویکردی عملگرایانه، پرداخت یارانه در مسیر عدالت را به عنوان تصمیمی اضطراری و از سر اجبار مطرح می کند. ✍️ توکلیhttps://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
74.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقشۀ هوایی علم اقتصاد طرحی کلی از مقولات، سازوکارها و پیامدهای اقتصادی این طرح می‌تواند به دانشجویان اقتصاد برای رسیدن به شناخت کلی و انتخاب حوزۀ مطالعاتی یا موضوع پایان‌نامه کمک کند. @DrSaeedi
وقتی حضرت آقا از امتداد فلسفه الحادی غرب در ورزش سخن می‌گویند یعنی همین... 💠 @h_abasifar
انگاره‌های شناختی اقتصادی صدا و سیما مجری: چرا کاکتوس دوست داری؟ نوجوون: چون کوچیکه خوشگله سودش زیاده! [تشویق حضار] مجری: الان چقدر داری؟ نوجوون: الان هفت تومن دارم. پونزده میلیون میفروشم! [تشویق حضار] مجری: این گل رو هم دوست داری؟ نوجوون: بله. چون گرونه! خوشگله! سود اینم زیاده... [تشویق حضار] مجری: با پولهات کمک هم میکنی؟ نوجوون: بله. به هیاتمون کمک میکنم. به خدا میگم اگر امروز ۱۰۰ تومن بفروشم ۱۰ تومن به هیات کمک میکنم مجری: امیدوارم ۱۰ هزار نفر زیر دستت کار کنن مجری: چرا اومدی تو برنامه؟ نوجوون: اومدم که دیده بشم .... سالهاست از مدیران سازمان و مجموعه‌های مختلف درخواست کردم یکبار انگاره‌های شناختی_اقتصادی صدا و سیما رو بررسی و تحلیل کنند. اما هیچوقت برای چنین کار مهمی هیچ اراده و عزمی وجود نداشته... 💠 @h_abasifar
از شبکه امید در کمتر از سه دقیقه گزاره‌های زیر رو شنیدم. تصور کنید در ۲۴ ساعت و ده‌ها شبکه چه اتفاقی داره میفته ۱. پول خودته هر کاری بخوای میتونی باهاش بکنی ۲. خیلی زشته در مورد درآمد دیگران سوال می‌پرسی ۳. مادرش سر کار میره. خیلی هم متشخصه ۴. خرید آنلاین امنه فعلا نفیا یا اثباتا حرفی راجع به این گزاره‌ها ندارم اما اصل وجودشون نادیده گرفته شده 💠 @h_abasifar
شبکه پویا: دفتر اختراعاتم رو دزدیدند و دیگه هیچ استعداد و انگیزه‌ای برای اختراع ندارم. جا انداختن انگاره‌های سرمایه‌داری: 💠 @h_abasifar
نگاه نظام‌های سرمایه‌داری به کارگر، نگاه بهره‌گیرانه و استثمارگرانه است؛ کارگر یک ابزاری است برای اینکه آنها بتوانند به ثروت برسند؛ از نظر نظام سرمایه‌داری این است؛ مخفی هم نمیکنند؛ [اگر] در "کتابهای اقتصادی" شما نگاه کنید، به همین نتیجه میرسید. کارگر از نظر نظام سرمایه‌داری یک ابزار و یک وسیله است، باید این [ابزار] را به دست آورد و از او استفاده کرد برای اینکه صاحب سرمایه به ثروت برسد؛ نگاه این است. اگر هم یک وقتی امتیازی به کارگر میدهند، برای این است که این کارگر به این سرمایه‌افزایی ادامه بدهد و منصرف نشود یا عصبانی نشود و امثال اینها؛ این نگاه نظام سرمایه‌داری است اسلام اصرار دارد بر اینکه انسان باید سعی کند، کار کند، تلاش کند؛ این سعی و کار علاوه بر اینکه زندگی جامعه را تأمین میکند ــ خب اگر کار نباشد، زندگی جامعه تأمین نخواهد شد ــ برای خود کارگر هم یک سرمایه است؛ برای خاطر اینکه به او احساس هویّت میدهد.. در مورد فرصتهای شغلی مسئولین میتوانند تلاش کنند و فرصتهای شغلی را افزایش بدهند؛ یک مقداری سرمایه‌گذاری لازم است، یک مقداری ورود بخش خصوصی لازم است، "عمده مدیریّت دولتی لازم است"، یعنی دولت به معنای یک مدیر کارآمد وارد میدان بشود و همه‌ی موارد را در نظر داشته باشد. رهبر حکیم انقلاب|1401/2/19 💠 @h_abasifar
اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعا شکست خواهد خورد 💠 @h_abasifar
وقتی پرفسور درخشان میفرمان که راهکار حل مشکلات اقتصادی از قله تراشی شروع میشه به این ماجراها اشاره دارن 💠 @h_abasifar
حضرت آقا بارها فرموده‌اند در مسائل زنان ما طلبکاریم. ما باید نسبت به تمدن غرب مطالبه کنیم. باید نسبت به این مسائل فعالانه عمل کنیم و منفعل نباشیم. چیزی که در دنیا وجود دارد است و در میان این فشار و پروپاگاندا و جبر اجتماعی و سیاسی و رسانه‌ای و ساختاری، ایران، خلافِ جریانِ این تمدن شیطانی حرکت می‌کند و این عین آزادی و استقلال است. 💠 @h_abasifar
را ندیده‌ام اما از مطالبی که در موردش نوشته شده احتمال میدهم نقطه عطفی در حوزه انیمیشن ایران است (فعلا که در روسیه رکورد ۵۰ میلیارد را زده است) را اما می‌شناسم. سال اول دانشگاه با او و یکی از دوستانش هم اتاق بودم دوستش صبح که از خواب بیدار میشد یک خودرو طراحی می‌کرد. عاشق طراحی بود. اما انحصار در خوردوسازی به او اجازه نمیداد استعدادش را در خدمت مردم به کار بگیرد. سال ۸۴ بود. دانشگاه امام صادق علیه‌السلام. اولین بار 3dmax را از او شنیدم میگفت محمد امین خدای تری‌دیه. رشته او فرهنگ و ارتباطات بود. من هم اقتصاد من دو سال بعد وارد رادیو شدم. تمام انگیزه و دلیلم این بود که باید اهل هر علمی خودش کار رسانه‌ای بکند. اهل رسانه نمی‌توانند محتوا را بگیرند و ببرند در ظرف رسانه بریزند. سال ۹۷ شبکه اجتماعی صوتی سدا را طراحی کردم. دو سال بعد کلاب هاوس بالا آمد... بعد از آن سال محمد امین را ندیدم. فکرمیکنم خیلی هم اهل درس‌خواندن برای گرفتن مدرک دکتری و هیات علمی شدن و ... نبود. همیشه این نقد را به دانشکده ارتباطات داشتم که چرا "راجع به رسانه" می‌خوانند ولی با کار رسانه‌ای بی‌گانه‌اند؟ تا اینکه در سالهای اخیر دائما نام او را می‌شنوم و. موفقیت‌هایش را شکر میکنم و از خدا می‌خواهم توفیقاتش را بیشتر کند. کاری که همدانی می‌کند فرماندهی وسط میدان است. نه فرماندهی در ستاد! 💠 @h_abasifar
خیلی حس بدیه که دیگران به خاطر دیدنِ ما استغفار کنند... 💠 @h_abasifar
۱. این نمودار در مورد اصل تبعیض و شکاف طبقاتی ساکت است و مساله‌اش به ارث رسیدن فقر و ثروت دهک اول و دهم است ۲. در مورد شکاف طبقاتی هیچ کشوری به گرد پای آمریکا نمیرسد ۳. اقتصادخوانان لیبرال وظیفه اصلیشان توجیه ظلم‌های نظام سرمایه‌داری‌ست ۴. وظیفه دیگرشان است ۵. نمودار می‌گوید در جامعه‌ای که خانواده موضوعیت دارد ثروت و وضعیت اقتصادی در مسیر آن خانواده جریان پیدا میکند. در جامعه ای که خانواده موضوعیت ندارد ممکن است فرد ثروتمندی بمیرد و هیچ چیزی از او به فرزندانی که ندارد یا علقه‌ای به آنها ندارد نرسد ۶. اینکه اگر خانواده‌ای ثروتمند باشد، فرزندان آن خانواده هم ثروتمند شوند حسن است نه قبح. قوانین ارث در اسلام موید این نکته است. مثلا فرد نمیتواند برای بیش از یک سوم اموالش وصیت کند ۷. اینکه با آمارها بازی کنند تا حتی وضعیت عدالت در ایران را بدتر از آمریکا نشان دهند مساله تازه‌ای نیست. نکته قابل تامل این است که اسم این دفاع ایدئولوژیک که در آن فرهنگ و نظام اجتماعی و اقتصاد سیاسی و ... حذف شده است را "علم" می‌گذارند ۸. اینکه در ایران فرد حتی اگر فقیر بماند از نهاد خانواده نمی‌بُرد حسن جامعه ایران است نه عیب آن ۹. بحث من مطلقا دفاع از شکاف طبقاتی در ایران نیست که همه می‌دانند به آن معترضم. ۱۰. مساله بعد مساله ازدواج فامیلی است که در غرب بی‌معناست ۱۱. در نظر نگرفتن عوامل فرهنگی در دانشکده‌های اقتصاد یک امر تعمدی است. یک تجاهل ساختاری است. 12. اینکه خانواده‌های اصیل یهودیت صهیونیستی مثال نقض این ماجرا هستند. مثلا روچیلدها فقط با هم خون ازدواج میکنند 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
۱. این نمودار در مورد اصل تبعیض و شکاف طبقاتی ساکت است و مساله‌اش به ارث رسیدن فقر و ثروت دهک اول و
همه‌ی این موارد را بگذارید کنار مساله استعمار و استثمار دیگر مردم دنیا برای فقرزدایی در آمریکا!
تایپوگرافی سخنان امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا خطاب به لشکر حرام‌خوار و حرامزاده یزید وَ كُلُّكُمْ عاص لاَِمْري غَيْرُ مُسْتَمِع لِقَوْلي، قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِيّاتُكُمْ مِنَ الْحَرامِ وَ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرامِ، فَطَبَعَ اللّهُ عَلى قُلُوبِكُمْ 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵این شعر زیبای با صدای حاوی گوهرهای مهمی از مکتب علوی است: در دین علی پینه فقط روی جبین نیست! در مُلک سلیمانی خود کارگری کرد! اگر دست کارگر مثل سجدگاه مومن بوسیدنی شود و اگر حکّام اقلا به قدر مزد کارگری، از مُلک بردارند، به مکتب غدیر نزدیک تر می شویم! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏اقتصاد مدرن این انسان را دوست ندارد. چون انسان است. چون انسان عقلانی اقتصادی نیست. چون انتخابش را فدای منافع کوتاه‌مدت اقتصادی نمی‌کند. چون خیانت نمی‌کند. اساسا اقتصاد مدرن، لفظ خیانت را در جایی به کار می‌برد که منفعت‌گرا نباشی. در همین معنای کوتاه مدت. اما این انسان، یک انسان تراز ایرانی است. این انسان است که ایران را حرکت می‌دهد. پیش‌می‌برد. این انسان اقتصاد مدرن را زمین می‌زند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
الهی نیفته مسیرت به غم الهی دلت شاد و خرم بشه دعا میکنم واسه آرامشت دعا می‌کنم غصه‌هات کم بشه دعا میکنم خوب بخوابی عزیز ببینه چشات خواب شیرین فقط نیاد خاطراتت همه‌ش تو سرت بخونه برات مرغ آمین فقط همیشه برات می‌خوام آبادیو نیاد لحظه‌ای که دل‌آوار شی نشه رو سرت آرزوهات خراب یه صبح سیاهی که بیدار شی نبینی پیامی رو از اون کسی که میخوای براش جون بدی دم به دم نوشته: تموم شد...خداحافظت بشی مثل خشت و گل ارگ بم ستاره بشه محو گوشواره‌هات بریزه به پات هر چی داره فلک بشن تکیه‌گاه دلت کوه‌ها هواتو بگیرند جن و ملک دعا میکنم چون دعاهای من نمیشه به درگاه حق مستجاب دعا کردم از روزی که دیدمت نیومد جوابی نیومد جواب... 💠 @h_abasifar
https://www.instagram.com/p/Cf62Me6stTN/?igshid=YmMyMTA2M2Y= به این میگن "فهم" "علم" "دانش" "معرفت" حتی یک واحد اقتصاد نخوانده اما بیش از بسیاری از نوبلیست‌های دنیا می‌فهمد البته این جلوه کوچکی از کاری است که انقلاب خمینی کرده است نمونه دیگرش بحثی بود که بین سید یاسر جبراییلی و فوکویاما درگرفت و مجبور به سکوت شد فوکویاما 💠 @h_abasifar
امروز ۲۱ تیر، روز عفاف و حجابه. روزی که معمولا با برگزاری تجمع، همایش و... توسط نهادهای حکومتی سپری می‌شه. هرچند اخیرأ دعوت به مبارزه با حجاب هم در این روز پر رنگ شده موضوعی که می‌خوام راجع بهش حرف بزنیم اینه که چرا گره کور حجاب باز نمیشه؟ بعد از چهل و چند سال از انقلاب اگر از من بپرسید میگم جمهوری اسلامی در این مقوله شکست خورده. اما چرا؟ آیا تا به حال بجز دلایل کلی مثل «ما باید امور تربیتی را اصلاح کنیم» «ما باید هویت زن مسلمان را احیا کنیم» و... حرفی از فعالین و مسئولین مربوطه شنیدید؟ نهایت تحلیل‌ها اینه که «چون حجاب اجباریه مردم لج کردند.» ادعایی هرچند درست برای برخی اما ناکافی برای همه اما من نگاه دیگری دارم: همانطور که بارها گفتم جامعه ما با سرعت زیاد در حال تبدیل شدن به چیزیه به نام بازار جامعه بازار چه مناسباتی داره؟ اولی‌ش اینه که در این جامعه خدا یک امر شخصی در عبادتگاه و کنج خانه‌ست نه تنظیم‌گر روابط اجتماعی و دوم اینکه همه چیز حول محور «سود و منفعت» میگرده. در چنین فضایی روابط انسان‌ها نه بر اساس خیرخواهی و برادری/خواهری بلکه بر اساس منفعت فردی شکل می‌گیره و به قول توماس هابز، فیلسوف برجسته، انسان گرگ انسانه. انسان جامعه بازار یک معامله گره در هر لباس و شغلی که باشه. خب تا اینجای کار به حجاب چه ربطی داره؟ گفتیم که خدای انسان معامله‌گرِ امروزی، منفعت اوست (یا باید بشه). حالا امر حجاب که یک سرش رابطه با معبوده و سر دیگه‌ش گذشت و خیرخواهی، در این سیستم چقدر می‌تونه کارآمد باشه؟ حجاب که (برخلاف شعارهای جمهوری اسلامی) خیلی هم محدودیته و پیچیده شده در سختی و محرومیت چه سنخیتی با زندگی انسانی داره که فلسفه زندگیش با منفعت و لذت گره خورده؟ انسان عصرِ «خودت مهمی» «حالشو ببر بقیه ش مهم نیست» دنیای بازار با زن معامله می‌کنه: علاوه بر بهره‌وری‌های اقتصادی برابر با مرد، به وسیله چیز دیگری که داره یعنی تن به دیگران لذتی برسونه در عوض جایزه هم بگیره: «پذیرفته شدن»! پکیجی از تحسین، اعتماد بنفس، دریافت توجه و محبت و حتی امکانات و شغل و... لازم نیست این معامله جایی به ثبت برسه یا حتی به زبان آورده بشه. این بده بستان در تار و پود روابط ما تنیده شده. مثال میخواهید ؟ بانویی که اگر محجبه باشه احساس اُمُل بودن بهش دست میده امل بودن یعنی چی؟ یعنی مورد قبول فضای امروز نیستم. یعنی از پس تقاضای بازار بر نخواهم آمد و تحقیر خواهم شد حالا کی انتخاب می‌کنه که چه جور سبک پوششی امل بودن محسوب میشه؟ سرمایه و صاحبان اون و رسانه‌هاش. شما تنظیم روابط اجتماعی رو به دست اینها دادید . . . اینه که دختر جوان شما حرف شما رو درباره تقدس حجاب نمی‌فهمه. اینه که با هم به یک ادبیات مشترک نمی‌رسیم . شما دارید با ادبیات اسلامی با انسانی حرف میزنید که در اتمسفر غیر اسلامی رشد کرده، هرچند هم که در و دیوار مدرسه و شهرش پر از حدیث و آیه بوده باشه. بهشت و جهنم شما برای او خیاره. خنک و بی‌مزه. چون دنیای مدرن به اهالی خودش قبولانده که بهشت و جهنم همین جاست. و این نظم جدید رو جمهوری اسلامی پذیرفته، سالهاست بهش تن داده و دنبال کرده. این بی حجابی انتخاب جمهور اسلامی بوده هرچند خودش ندانه! پریچهر جنتی 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
نظر پرفسور درخشان در مورد این یادداشت 💠 @h_abasifar
این فرصت استثنایی را از دست ندهید تدریس کتاب فریب بزرگ توسط پرفسور مسعود درخشان (نویسنده کتاب) 💠 @h_abasifar