eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماهیت و 👆این ویدئو را حتماً ببینید تا خیلی فشرده و نقطه‌زن با مبانی حکومت اسلامی و اقتصاد اسلامی آشنا شوید. 🔸بعضی وقتها تکرار بدون خلاقیت و بدون ملاحظه مخاطب منجر میشود ارزشهای اصیل الهی به کلیشه‌هایی بی‌روح و بی‌اثر تبدیل شوند حال آنکه تدقیق و تأمل در معنای این ارزشها روشنگر مسیر آینده است. یکی از مصادیق این ارزشها حکومت اسلامی است که متاسفانه بعضاً میبینم مسئولان و نخبگان و خواص جامعه طوری نظریه حکمرانی می‌دهند که انگار نه انگار دارند درباره حکومت اسلامی و در چارچوب آن حرف میزنند و جالبتر آنکه برخی هنوز در اصل اینکه اسلام حکومت دارد یا نه خود را به نادانی میزنند و واقعیت تحقق‌یافته جلوی چشمشان را نمیبیند! 🔸حکومت اسلامی بدنبال ترویج ارزشها و احکام الهی است و به تعبیر امام خمینی رحمت الله علیه اسلام همان حکومت است با جمیع شئون آن و احکام، قوانین اسلام هستند برای اجرای عدالت. یکی از شئون حکومت اقتصاد است و به دنبال پیاده‌سازی احکام و ارزشهای اقتصادی اسلام در جامعه است. مسأله واضح است و کسی که هنوز در اصل حکومت اسلامی و اقتصاد اسلامی تردید دارد باید در اصل مسلمانی خود تردید کند چرا که اگر حکومت و اقتصاد، اسلامی نباشد پس یعنی باید «غیر اسلامی» باشد و چطور میشود مسلمانی به حکومت و اقتصاد غیراسلامی تن دهد؟! 🆔 @DrSaeedi
امام خمینی: ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم، حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ایرانی در لبنان برای دفاع از فلسطین شهید می شود و در عراق هزاران نفر او را تشییع می کنند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
۱۲- اندیشه های اقتصادی.mp3
31.29M
🔺اندیشه اقتصادی متفکرین معاصر - جلسه دوازدهم- یک‌شنبه 15/07/1403 🗂 ادامه نظریه اقتصادی : 🔸مالکیت: اختصاص اجتماعی و قراردادی یک موضوع(یعنی اعتبار) به یک فرد یا گروه یا جامعه که بیانگر حقانیت بالقوه او در آن موضوع است. 🔺 دعوا در حد و حدود مالکیت است. حد و حدود مالکیت و متعلق آن، بسته به عقل‌های مختلف، تفاوت می‌کند. در مسئله نکاح. اصل نکاح عقلایی است اما اینکه نکاح اینطور باشد یا آن طور، به اعتبارات مختلف است. پس اگر یک چیز اصلش عقلایی بود، به معنی اینکه با تمام کم و کیفش عقلایی باشد نیست. 🔺 قطع رابطه الهیات و خیلی خلط‌ها مربوط به همینجا است. 🔸مال، چیزی است که دارای ارزش مصرفی باشد. ارزش مصرفی: بدرد بخور باشد. هرچیز بدرد بخوری؟ نه. چیزی که به درد بخور باشد و وفور نداشته باشد شبیه هوا. به هوا مال نمی گویند. 🔸چه چیزهایی منشأ مالکیت می‌شود؟ 1. کار 2. حیازت ☑️ @doros_ghanbarian
اقتصاد فرهنگی
🔺اندیشه اقتصادی متفکرین معاصر - جلسه دوازدهم- یک‌شنبه 15/07/1403 🗂 ادامه نظریه اقتصادی #شهید_بهشتی:
این فایل صوتی را بشنوید تا به دو نکته پی ببرید ۱. چقدر مباحث اقتصاد اسلامی دقیق و فنی است و عدم آگاهی نسبت به آنها چه اثرات مخربی می‌تواند داشته باشد ۲. چقدر آنچه تحت عنوان دانش اقتصاد در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود ناچیز و بی‌ارزش است در مقابل این مباحث. نکته مهم این است که آنچه در دانشکده‌های اقتصاد تدریس می‌شود هم پیش‌فرض‌های این‌چنینی دارد! اما شما باید آن پیش‌فرض‌ها را بپذیرید و سکوت کنید. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از نگار
🖌 سروده افشین علا برای نماز و تقدیر رهبر انقلاب از آن: قوی، زیبا و استادانه است؛ کاش شأن نزولش این حقیر نبودم 🖊 آن جمعه‌ی بشکوه ای خطبه‌ی غرای تو چون آب بر آتش تسکین دل سوته‌ی اصحاب بر آتش شد هیمنه‌ی خصم در آن جمعه‌ی بشکوه چون دود ز جمعیت احباب بر آتش یکپارچه در سوز و گداز آمده بودند تا روی تو بینند چو مهتاب بر آتش ای پیر جوان‌بخت! ز آهنگ نمازت مانند سپندی شده محراب بر آتش بر چیرگی‌ات در سخن، اعدا متحیر چون خیرگی کرمک شبتاب بر آتش خنیاگر صهیون نگر از نطق بلیغت افکنده ز کف، آلت و مضراب بر آتش فهماند کلام تو به صیاد جهان‌خوار ماهی نشود صید ز قلاب بر آتش از شش جهت افروخت شرر، جانی غاصب زین رو شده بریان، خود قصاب بر آتش ما چون تو اگر سوخته‌ایم از غم یاران گشتیم بهاور چو زر ناب بر آتش تصویر "حسن" شیر عرب، حک شده بر عرش هرگز نتوان سوختن این قاب بر آتش دست از تو نداریم، اگر پا بگذارند بسیار سران از پی ارباب بر آتش فردا چو بسوزند عجب نیست که امروز کردند بنا کاخ خود، اعراب بر آتش ای پیر! هوادار توأم چون‌که در این راه بیداری و بس قافله در خواب بر آتش دل کنده‌ام از راست و چپ یکسره، چون تو بر خندق سلمانی و احزاب بر آتش از بغض تو بر گرده‌ی ما دشنه‌ی دشنام بسیار زند سفله چو تنداب بر آتش خفاش چه داند ز چه در چرخشم ای دوست گرد تو چو پروانه‌ی بی‌تاب بر آتش از طعن رقیبان به فلاخن، چو خلیلم در باغ گل افتاده ز پرتاب بر آتش بگذار حسودم بزند طعنه که افتاد زین شعر تر و تازه و شاداب بر آتش افشین علا مهر ۱۴۰۳ افشین علا پس از انتشار این شعر در صفحه شخصی خود نوشت: باخبر شدم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از خواندن شعر اخیرم پیرامون حماسه‌ی جمعه‌ی نصر، خطاب به این فرزند کوچک خود نوشته‌اند: 📝"قوی، زیبا و استادانه است. کاش شأن نزولش این حقیر نبودم. به هرحال وظیفه داشتم تشکر کنم." از این‌که امام و مقتدایمان در همه‌ی برهه‌ها و بزنگاه‌ها و با وجود دغدغه‌های خطیر و مشغله‌های طاقت‌سوز، از شعر متعهد این روزگار غافل نیستند و همچنان خود را موظف می‌دانند بابت اثری که از سر صدق و با خون دل و عرق‌ریزی روح سروده شده، ابراز لطف و فروتنی کنند، خداوند منان را شاکرم. بدیهی‌ است این‌ توجهات پدرانه‌ی ایشان، خستگی و تلخکامی ناشی از مشاهده‌ی ناآشنایی و بی‌تفاوتی برخی اصحاب قدرت به‌ویژه در مدیریت فرهنگی کشور را در کام دلسوزان عزلت‌گزیده‌‌ به شهدی شيرين تبدیل می‌کند. 📱 بله | ایکس | اینستاگرام | @resane_negar
10.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🛑مرشایمر آمریکایی؛از لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا میگوید ⁉️لابی کیست؟ ⁉️چرا لابی اسرائیل اینقدر قدرت و نفوذ در آمریکا دارد ؟؟ ⁉️قدرت و نفوذ تا کجا؟ ⁉️این لابی ها ،چه هدفی دارند ؟؟ ⁉️ 🇮🇷 کجای ماجراست ؟؟⚠️ ✅پاسخِ مستندِ سوالات فوق رو در ، ببینید 👌 🛑 بیشتر،بهتر و معتبر ببینیم👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1188299425C55fb8f4fb5 .
هدایت شده از شهید سلیمانی کمانگر
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبیین قیمت از زبان امام جمعه بابصیرت‌ و شجاع چهاردانگه ـ @b_kamangar
سلام علیکم ببخشید یک عرضی داشتم لطفاً به بزرگوارانی که دستی بر آتش دارند در موضوع کار برای لبنان بفرمایید ، زمین تعریف کنند تا مردم برای ادای فرض کمک به لبنان وارد عمل بشوند چون نمی‌دونم چکار باید بکنیم داریم مرتکب حرام (ترک واجب) میشیم. لطفاً به دوستان مبلغ کشوری برسونید یک کار تشکیلاتی باشه تقسیم کار بشه مثل اردوی جهادی که همه چیز معلومه. برای این کار هم یک زمین فعالیت تعریف کنند تا هرکس با توجه به توانمندی اش وارد شود این زمین فعالیت لازم است. خودمون به تنهایی یا برامون معلوم نیست چکار باید بکنیم یا تاثیر کارمون کم خواهد بود و شاید اشکالاتی به کار وارد شود ممنون از لطفتون ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
سلام علیکم ببخشید یک عرضی داشتم لطفاً به بزرگوارانی که دستی بر آتش دارند در موضوع کار برای لبنان بف
نخبگان جامعه علاوه بر فعالیت‌های شخصی "تکلیف" دارند تا فضای حضور مردم در جبهه مقاومت را فراهم کنند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
‌ ‌ ✍🏻 دلنوشته حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری به‌مناسبت شهادت شیخ نبیل قاووق از سران حزب الله لبنان: (انتشار به مناسبت هفتمین روز شهادت) ▪️آه... شِیخ نَبیل وَ ما اَدریک بِسَماحة الشِّیخ وَ ساحةِ الشِّیخ ▪️ عالم، مجاهد، کلامی، قرآنی، طوبی له و حسن ماب... که عاشق شهادت بود و متحیرم چگونه ما در حوزه‌های علمیه شیعی، جای خالی آنان را پر کنیم. ▪️ همت آنان، سعی و تلاش آنان، استقامتشان و خلاصه اخلاصشان مخصوص به خودشان بود و هیهات که شناخته نشدند. ▪️ شب‌ها به قرآن مشغول بود و روزها به کسب علم و کار جهادی، خدمت به مسلمانان و فقرا و مستضعفین... ▪️یا دَهر! اُفّ لَک مِن خَلیلی وای بر تو ای دنیا که بهترین ها را صید می‌کنی. ▪️ یک نفر بود اما به قدر یک ملت برای ایتام آل محمد مفید بود. ▪️ سینه‌ام تنگی می‌کند و به خود می‌گویم بقیه عمر را به حسرت و غم بگذران که هم سید مقاومت و هم شیخ نبیل قاووق رفتند و به خود جواب می‌دهم: «بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ▪️ خلاصه: نشسته پشت دو پلکم هزار اقیانوس رها کنید مرا تا وسیع گریه کنم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌