eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
در شهر بگردید! در جلسه ای که چندی پیش در دانشگاه قم خدمت دانشجویان بودم از ایشان پرسیدم که وقتی به فروشگاه می‌روید کدامیک را انتخاب می‌کنید: دوغ اکبر، دوغ اصغر یا دوغ عالیس؟ همه گفتند دوغ عالیس! پرسیدم چرا؟! گفتند چون تبلیغ شده است! زمانی که شهید بهشتی بحث از حرمت تبلیغات می کنند نه اشاره‌ای به فریب و دروغ و اغوا دارند نه به افزایش هزینه تولید و بالارفتن قیمت کالاها و نه مصرف‌گرایی، بلکه فقط به این نکته اشاره می‌کنند که با تبلیغاتِ شرکت‌های بزرگ، بنگاه‌های کوچک نابود می‌شوند. یعنی تبلیغات یکی از شیوه‌های ایجاد انحصار است. تبلیغات یعنی هر کسی پول بیشتری دارد و میتواند رسانه بیشتری بخرد می‌تواند رقبای خود را به معنای واقعی کلمه حذف کند. در حقیقت علت اینکه مردم دوغ عالیس را انتخاب می‌کنند تبلیغ بیشتر نیست! بلکه به این علت است که اساسا دوغ اکبر و اصغر در فروشگاه وجود ندارد و همانطور که شهید بهشتی بیان می‌کنند نابود شده‌اند. نکته مهم مساله این است که هیچکدام از لیبرال‌های طرفدار «رقابت و آزادی در بازار» را پیدا نمی‌کنید که به ایجاد چنین انحصاری اعتراض کند. اینجاست که باید گفت: مساله علم اقتصاد حقیقی این است که چرا باید پدیده‌ای به اسم تبلیغات بازرگانی وجود داشته باشد و مساله اقتصاد علم‌نما این است که چگونه با وجود این انحصارها سود انحصارگران را بیشتر کرده و تعادل عمومی در بازارهای انحصاری را برقرار کنیم؟! فلذا برای اینکه به خودتان و جامعه‌تان لطفی کرده باشید «در شهر بگردید» و به جای «سرای ایرانی»ها، به همه‌ی ایران بروید که همه‌ی ایران سرای شماست! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abas
هدایت شده از محسن قنبریان
اندیشه های اقتصادی امام-نسخه ایتا.pdf
5.63M
💠 اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه حجت الاسلام قنبریان/ ۱۱خرداد۱۴۰۲/ اندیشکده قصد • اشاره ای به نظریه اقتصادی امام: روابط حاکم/ نظام اسلام/ احکام فرعیه • جایگاه ولایت مطلقه فقیه در این گذار: تغییر روابط حاکم بر اساس نظام ولو به قیمت تعطیل موقت برخی احکام فرعیه! • تحریف روشنفکران و بدنه کارگزاری: ولایت مطلقه، حکومت مطلقه برای گذار از سنت به مدرنیته (نقد مقاله حجاریان در مجله کیان) • کوتاهی قم بلکه همراهی برخی نا آگاهان بروکرات در تأویل ولایت مطلقه به حکومت مطلقه یا ولایت اداری! • پاسخ به دکتر غنی نژاد که توقع دارد ولایت مطلقه بی حجابی را حلال کند! 📎 مطلب مرتبط: نمای فقه اقتصادی امام صوت چکیده بحث ☑️ @m_ghanbarian
دوستی پیام داده که چون شما راهکار جایگزین ندارید نمی توان از نظام سرمایه داری دست برداشت به خاطر ایده های خام شما! اولا که خب دست برندارید! چه کنیم؟! ثانیا مگر نظام سرمایه داری اول ایده اش پخته بوده؟! ثالثا مگر جایگزین های نظام سرمایه داری میتوانند بدتر از این نظام باشند؟! رابعا ایده های ما که خام نبوده و نیست. حتی در سطح لایحه هم پیش رفتیم اما افرادی مثل شما آنجا نشسته اند و تا مغز استخوان لیبرال شده اند و بعضی از آنها خودشان هم خبر ندارند! خامسا ایده های خام برای تبدیل شدن به راهکار عملی و اجرایی نیاز به تحقیق و پژوهش و نیروهای متفکری دارد که بنشینند و سالها روی یک مساله کار کنند. طبیعی است که این کار نیاز به هزینه کردن دارد. وقتی دولت هیچ تقاضایی برای این موضوع ندارد و هیچ هزینه ای در این راستا نمی کند تقصیر کیست که ایده های اساسی قانون اساسی به لایحه و قانون تبدیل نشده است؟ سادسا وقتی ایده هایی مثل تعاونی (بند ب سیاست های کلی اصل 44) را مطرح می کنیم، ایراد شما این است که اگر یک نفر خواست از تعاونی خارج شود چه کار کنیم؟! یا مثلا وقتی ایده زیست شهر را طرح میکنیم می گویید شنیده ام زیست شهر فلان جا تبدیل شده به مکان فساد به جای تولید! (حتی از خودتان نمی پرسید که مگر ما در ایران زیست شهر داریم؟) حقیقتا سر درد میگیرم از این همه تنگ نظری و یاد آن جمله پرفسور درخشان می افتم که: عده ای کارشان این است که ایده های بزرگ را با ایرادات فنی جزئی زمین بزنند. و وقتی به مسائلی که به آن فکر میکنیم نگاه میکنم در مقایسه با موضوعاتی که این دوستان در ذهن دارند فقط با خودم می گویم: ما کجائیم در این بحر تفکر تو کجا؟! به نظرم کسانی که به خاطر سنگ انداختن جلوی اقتصاد اسلامی باید در آخرت پاسخگو باشند بیشتر از کسانی هستند که مروج اقتصاد سرمایه داری هستند! مغالطه جایگزین را بخوانید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ما در زمینه‏ های گوناگون اقتصادی، در آن بخشهایی که سیاستهای اسلامی عمل شد، به اسلام نزدیک شده‏ایم و در همان بخشها مردم احساس آرامش و آسایش می‏کنند. در هرجا هم که وارد مرحله‏ی اسلام و مقوله‏ی اسلامی نشدیم، مردم در آنجا همان زندگی دشوار و وضعیت ناخوشایند را دارند. کسانی که اهل تحلیل و استدلال و بحث هستند، بردارند فهرست کنند تا برای مردم روشن بشود.۱۳۶۸/۱۰/۱۹ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم قم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
34.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍مطالبه گری ، اقتضای مخرج مشترک گرفتن با دشمن را ندارد .. ♦️حجت الاسلام محسن قنبریان مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی ره ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / اهواز هیئت محبان فاطمه الزهرا(س)اهواز 🆔 http://T.me/fater14 🆔 eitaa.com/fater14 🆔http://sapp.ir/fater14
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 با چه مبنایی باید دارایی هارا اختصاص داد؟ 🔹 آیا فقط باید در فکر سود باشیم؟ 🔹 مبنای دانش اقتصاد مدرن چیست؟ 🔸دکتر علی سعیدی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
ظریف: همه ۹ شرط رهبری در موضوع برجام را اجرا کردیم مقام معظم رهبری: در توافق اخیر هسته‌ای نیز که مورد تأیید قرار گرفت و مذاکره‌کنندگان کشورمان نیز مورد قبول بودند، همین اتفاق افتاد و در مواردی، وزیر محترم امور خارجه به من گفت: «ما نتوانستیم برخی خطوط قرمز را حفظ کنیم». ۹۵/۱/۱ واقعا دروغگویی به این شکل وقاحت می‌خواد. کسی که "خط قرمز" را رد کرده بگوید "همه شروط" را هم رعایت کردیم که آقا در مورد شروط هم فرمودند رعایت نشده ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🎯 انظر الی مادر راسل!!! (و ابن مرجانه‌های اقتصادی) پس از انتشار کتاب و به خصوص بعد از مناظره پرفسور درخشان در شبکه افق در جمع‌های متعدد حقیقی و مجازی از افراد مختلفی شنیدم که چرا ایشان به اشخاص و بزرگان لیبرال و خانواده شان کار دارد؟ ما چه کار داریم که آنها که بوده اند و چه کار کرده‌اند؟ ما باید به «ما قال» نگاه کنیم نه «من قال». روایاتی هم وجود دارد که در آنها اشاره شده است به جواز اخذ علم ولو از مشرکین و منافقین و ... . اما چرا اشاره به این روایات در رابطه با علوم انسانی اشتباه است؟ ۱. حرمت خواندن کتب ضاله یکی از مستنداتی است که می توان به آن اشاره کرد که نمی توان به طور کلی به مردم جواز انظر الی ما قال را داد. ۲. عقل حکم می کند به مردم نگوییم که بروید و پای صحبت هر شخص و هر رسانه‌ای بنشینید. کدام عاقلی می‌گوید مردم پای bbc بنشینند و به ماقال نگاه کنند! ۳. اجتهاد عالم غیرشیعه ولو با تمام اصول و ضوابط تفقه باشد و حکم او هم با حکم فقهای شیعه یکسان باشد قابل رجوع نیست و از شرایط مجتهد، مسلمان مومن بودن است. ۴. در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا (ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید) سوال: آیا اگر مومنی خبری آورد تبین و تحقیق نیاز نیست؟ طبیعتا منعی ندارد و شاید هم نیاز به تحقیق داشته باشد. اما تاکید قرآن بر تبیّن در مورد خبر فاسق از این باب است که اصل را بر باطل بودن خبر او بگذارید مگر اینکه خلافش ثابت شود. نه اینکه آثار آنها را ترجمه کنیم بدون یک کلمه نقد! ۵. کسی می‌تواند به خبر اهل فسق توجه کند که اهل تبیّن باشد و نمی‌توان به کسانی که توانایی تبیین و تمیز ندارند توصیه کرد که انظر الی ما قال! ۶. در معنای اطلبو العلم ولو بالصین آیت الله بهجت رحمت الله علیه فرمودند: کتابی هست که اگر در چین هم باشد باید برویم و آن را بیابیم و بخوانیم و آن قرآن است. (به نقل از آیت الله میرباقری حفظه الله) در حقیقت معنای این روایت این نیست که علم نزد کفار است و بروید و بگیرید! بلکه می‌فرماید اگر علم حقیقی (قرآن و سنت) در هر نقطه‌ای از عالم بود به دنبال آن بروید و در همین زمینه علامه جوادی آملی می‌فرمایند: الآن شعار رسمی مستضعفان این است «اطلبوا العلم ولو بقُم» ۷. علامه جوادی آملی در مورد روایت انظر الی ما قال می‌فرمایند: چهارچوب‌های علمی اين است كه اگر كسی اهل تحقيق و خردورزی باشد و در حكمت نظری بخواهد كار كند، می‌گويد اُنظُر إلی مَا قال. می‌خواهد فيزيک‌دان باشد يا رياضی‌دان و شيمی‌دان و كيهان‌شناس و غيره، می‌گويد: اين استاد است، چه كار داريم يهودی است يا مسلمان؟ بايد ببينيم فيزيک را خوب درس می‌گويد يا نه. اين اُنظُر إلی مَا قال است. در رياضيات و فيزيك و شيمی و زمين‌شناسی و مانند آن هم همين‌طور است. دين ما اين بخش را امضا كرده است. امّا اگر كسی بخواهد علوم انسانی را فرا بگيرد و انسان بشود و از كرامت انسانی طرفی ببندد و خليفة‌الله شود، ديگر به او نمی‌گويند اُنظُر إلی مَا قالْ؛ می‌گويند: اُنظُر إلَی مَا فَعَلْ. ببينيد اين آقا چه كار می‌كند. در علوم انسانی قرار است اين آدم باتقوا شود، اهل نماز شود، اهل صداقت و فلاح و صلاح و نَجاح بشود. چنين كسی را «فعل» رهبری می‌كند و نه «قول». اُنظُر إلی مَا فَعَلْ، نه اُنظُر إلی مَا قالْ. اُنظُر إلی مَا قالَ مربوط به حكمت نظری و علوم تجربی است، اُنظُر إلی مَا فَعَلَ مربوط به علوم انسانی است. اصرار اقتصاددانان لیبرال بر اینکه اقتصاد هم مثل فیزیک است برای فرار از تمکین به دین اسلام است وگرنه خودشان هم می دانند که مقایسه فیزیک و اقتصاد مضحک است. ۸. قال الباقر علیه‌السلام: قال انه لیس أحد عنده علم شئ الا خرج من عند امیرالمومنین فلیذهب الناس حیث شاء، فو الله لیس الامر الا من ههنا (کافی ج 1 ص 399) ۹. امام صادق علیه‌السلام: فانظروا علمکم هذا عمّن تأخذونه یعنی بنگرید این دانش خود را از که می گیرید. (بحارالانوار، ج 1، ص 195) ۱۰. امام علی علیه‌السلام فرمودند: یا کُمَیْلُ! لا تَأْخُذْ اِلاّ عَنّا، تَکُنْ مِنّا؛ اى کمیل! اگر مى‌خواهى از ما باشى، تمام معارف دینت را از ما بگیر! بحارالانوار، جلد 74، صفحه 412. ۱۱. فرضا که تمام استدلال‌ها و نکات مطرح شده غلط باشند. مگر یک انسان چقدر عمر دارد و چقدر توان دارد که برود و سالها از عمر خود را صرف کند در فراگیری علومی که «من قال» آنها عده ای فاسد و فاجر و بی دین است و «فی‌الجمله» هم می دانیم که آن علوم خلاف و در مقابل اندیشه اسلامی است. یعنی همان نکاتی که امام و رهبری بارها در مورد علوم انسانی غربی و شرقی بیان کرده اند. ضمن اینکه نتیجه عمل به آن علوم که بی‌عدالتی گسترده در سطح جهانی بوده را هم به چشم می‌بینیم. ادامه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ادامه از بخش اول ۱۰. بسیار استثناء است که بین علم یک عالم و عملش تفاوت فاحشی وجود داشته باشد. یعنی مثلا یک کسی که به آزادی جنسی و بی‌بند و باری متظاهرانه عمل می‌کند، بگوید من با آزادی جنسی و بی‌بند و باری مخالفم! در صورتی هم که بین علم و عمل یک دانشمند تفاوت باشد شما با یک منافق روبرو هستید که خود عیب بزرگتری است و چرا باید بین این همه دانشمند و عالم به سراق فاسق‌ترین آنها برویم؟ ۱۱. امام باقر علیه السلام: «شَرّقا و غَرّبا فلا تجدا علما صحیحا الا خرج من عندنا اهل البیت». شرق و غرب را بگردید، اگر بخواهید علم صحیح به دست بیاورید، فقط منحصر است در نزد اهل بیت علیهم‌السلام. ١٢. علامه جوادی آملی: تعبير شريف امام صادق عليه‌السلام را ذيل آيه‌ی نورانی فَلْیَنْظُرِ الإنسانُ إلی طَعامِهِ را ببینید. مرحوم فيض نقل كرده كه حضرت فرمود اين طعام جامع است؛ علم را هم شامل می‌شود. انسانی كه می‌خواهد بفهمد علم و حرف را از چه كسی می‌گيرد، فَلينظُرِ الإنسانُ إلی طَعامِهِ اَیْ إلی عِلْمِهِ الَّذی يأخُذ عَمَّنْ يأخُذ؛ ببيند اين علم را از چه كسی دارد می‌گيرد. ۱۲. در روایات معمولا از حرف «لو» استفاده شده است. که این لو می‌تواند به معنای تاکید و یا حتی امتناع باشد. یعنی علم و حکمت را بگیر حتی از مشرکین (هر چند علم و حکمت واقعی نزد آنها نیست) مِثل آن مَثَل معروف که می‌گوید: تو بِدَم، بمیر و بدم! ۱۳. موضوع علم کشف روابط است. اگر این رابطه بین دو شیء باشد موضوع علم فیزیک و شیمی و امثالهم می شود. اما اگر موضوع رابطه بین دو انسان باشد اساسا علم اصالت نداشته و دین است که چگونگی این رابطه را تعیین می‌کند. درحقیقت از رابطه بین تقاضای پرتقال و قیمت آن شاید بتوان یک گزاره اثباتی بیرون کشید اما در رابطه خریدار و فروشنده تنها نکته ای که اهمیت دارد حکم خداوند متعال در مورد این رابطه است که ظالمانه نباشد و مساله ظلم و عدالت موضوع علم به معنای رایج پوزیتیویستی و ساینتیستی آن نیست. نتیجه‌گیری: پرفسور درخشان که همه عمر شریفشان را به «انظر الی ما قال» عمل کرده و زیر و بم آنچه تحت عنوان «علم اقتصاد» از آن یاد می‌شود را بیرون کشیده‌اند، به این دانش می گویند «فریب بزرگ و اقتصاد علم نما» و در کنارِ استدلال های محکم علمی که در کتاب فریب بزرگ آورده اند به شخصیت این دانشمندان و زمینه‌های فکری و اخلاقی و سیاسی آنها می‌پردازند. شناخت شخصیت و زندگی دانشمندان چیزی جدای از شناخت تفکراتشان نیست و اساسا شناخت کامل جمع بین شناخت من قال و ما قال است. به تعبیر علامه جوادی آملی باید علوم انسانی هم نگاه کنیم به من قال و هم به ماقال. اما نکته بسیار مهم اینجاست که مگر آنچه با نام علوم انسانی از غرب به سمت ما سرازیر شده است علم و حکمت است که بخواهیم برویم از سینه منافق و کافر بیرون بکشیم؟ اساسا در مقابل علوم انسانی غربی که به تعبیر مقام معظم رهبری ذاتا مسموم و ماهیتا معارض با اسلام و نظام اسلامی است باید گفت: لکم دینکم و لی دین. ما با دو علم طرف نیستیم. بلکه آنچه پشت واژه زیبای علم پنهان شده است یک دین است که هیچکدام از روایات و استدلال‌هایی که در باب اخذ علم از مشرکین و منافقین وارد شده است در اینجا کاربردی ندارند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ از تحریم دینار رومی تا استقلال نظام‌‌ پولی مسلمانان تحت تدبیر امام باقر (ع) ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
آزار آزاد. آزادی مطلق سرمایه‌داری چیزی نیست جز سلاحی آماده در دست توانگران، برای گشودن راه و برداشتن موانع، در مسیر عظمت و ثروت بر جمجمه‌های دیگران. شهید صدر، اقتصادنا، ص ۲۵۹ @iisociology
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
2.27M
آیا فقط پولدارها حق دارند هواپیما سوار شوند؟ ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پروفسور درخشان: در هیچ دوره‌ای از تاریخ مثل امروز فقرا از حق اغنیاء دفاع نکرده‌اند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظور از آزادسازی تولید خودرو را در این کلیپ میتوانید ببینید. ساختن آخرین مدل اتوبوس در روستایی در پاکستان ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این آقا مالک شرکت هواپیمایی زاگرس می‌گه فشار وزارت راه برای پایین ماندن قیمت بلیط هواپیما،باعث شده اتوبوس‌سوارها و قطارسوارها هم بخواهند هواپیماسوار شوند و تقاضای کاذب ایجاد شود! از نگاه لیبرال‌ها، فقط سرمایه‌دارها حق زندگی با کیفیت دارند و نباید همه سوار هواپیما شوند! صاحبان همین تفکر بودند که می‌گفتند پراید و پیکان سوارها حق حضور در کیش را ندارند! @madare0120
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام‌خمینی: مالکیت در اسلام به‌گونه‌ای‌ست که همه تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرند. (۱۳۵۷/۱۰/۷) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت‌الاسلام قنبریان: زمین کج است که سرمایه‌داران ثروتمندتر، و فقرا فقیرتر می‌شوند. فقه امام خمینی(ره) آمده بود تا این زمین را صاف کند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری: سهم کارگر بعنوان یک انسانی در ایجاد ارزش برای محصول بیش از سرمایه‌های مادی است! ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آزادی مطلق سرمایه‌داری چیزی نیست جز سلاحی آماده در دست توانگران، برای گشودن راه و برداشتن موانع، در مسیر عظمت و ثروت بر جمجمه‌های دیگران. شهید صدر، اقتصادنا، ص ۲۵۹ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقهای عصر از مسائل بانک و بیمه و چک و سفته به عنوان مسائل مستحدث کم و بیش بحثهایی کرده و می کنند ولی توجه ندارند که رأس و رئیس مسائل مستحدثه خود سرمایه داری است، زیرا ابتدائاً چنین تصور می رود که سرمایه داری یک موضوع کهنه و قدیمی است که شارع اسلام برای آن حدود و موازینی مقرر کرده است... اما اینکه مقدار سرمایه کمتر یا بیشتر باشد ربطی به مطلب ندارد. ولی حقیقت اینطور نیست؛ سرمایه داری جدید یک پدیده جداگانه و مستقل و بی سابقه است و جداگانه و مستقلا باید درباره آن اجتهاد کرد... (شهید مطهری/ مجموعه آثار ج۲۰ص۴۷۹) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تا عبای این جماعت بر دوششان هست آش همین آش است کاسه همین کاسه! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar