eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
بدون شرح... 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر مساله تعدد زوجاتش رو بذارید کنار که مساله من نیست اینجا سوالم اینه که چرا لیبرالهایی مثل گری‌بکر یا شاگردانشون در ایران، به این خانواده میگن بی‌کیفیت؟ 💠 @h_abasifar
بعد از هشت سال جنگ تحمیلی دهه شصت سیاستِ حالا بذار چند روز نفت خام بفروشیم کنیم رو در پیش گرفتیم و یک فرصت طلایی رو از دست دادیم الان هم بعد از ده سال جنگ تحمیلی دهه نود، یک فرصت استثنایی در راه پیشرفت منهای خام فروشی داریم که ظاهرا دولت می‌خواهد این را هم از دست بدهد. کاش فقط یک ماه دیگر صبر می‌کردیم... صبر استراتژیک جایش اینجاست نه آنجایی که حاج قاسم‌مان را ترور کردند... 💠 @h_abasifar
اشتباهی که بعد از جنگ کردیم رو نباید تکرار کنیم الان که وابستگی‌مون به فروش نفت کم شده باید از این فرصت استفاده کنیم و بریم سراغ فراورده فروشی. ضمن اینکه با نگاه آفندی الان بهترین فرصته که قیمت رو نجومی ببریم بالا طوری که تمدن غرب وحشی به هم بریزه... نباید این فرصت‌ها رو به این راحتی از دست داد. 💠 @h_abasifar
شما ایرانیا اینجور وقتا چی می‌گید؟ گذاشتم برات، بیا بخورش؟ 💠 @h_abasifar
😊 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نئولیبرالیسم، راه دیگری نمی گذارد... ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
بس‌که نادیده‌ام گرفت انگار... "وجعلنا..."کسی به‌من خوانده... شعر و طرح: 💠 @h_abasifar
بس‌که نادیده‌ام گرفت انگار... "وجعلنا..."کسی به‌من خوانده... شعر و طرح: 💠 @h_abasifar
امروز (جمعه ۱۴۰۰/۱۲/۱۳) از پرفسور مسعود درخشان پرسیدم که نظر شما در مورد مذاکره و توافق برای رفع تحریم‌ نفتی ایران چیست؟ و خلاصه پاسخ استاد: (بخشی از صوت استاد پیاده شده است) سلام علیکم در حال حاضر شنیدم که ما یک میلیون بشکه یا یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم و با توجه به اینکه هنوز در تحریم هستیم خداوند متعال را شکر توانستیم تا این حد تحریم‌ها را دور بزنیم و در صادرات نفت خام جلو برویم. عمده هم به چین هست صادرات ما و نمی‌توانیم صادراتمان به چین را کم کنیم به خاطر اینکه به هر حال با چین روابطی برقرار شده است. اما نکته اصلی من این است که در مصاحبه‌ای که با سایت رهبری داشتم هم صراحتاً گفتم: اگر مذاکرات وین عمده برای این است که صادرات نفت‌مان مانعی نداشته باشد و ما بتوانیم به صادراتمان ادامه بدهیم با توجه به اینکه مصرف داخلی ما هم بالا رفته است این یک ذهنیت غلطی است که در مسئولان کشور شکل گرفته که اگر توافق وین اتفاق بیفتد میتوانیم ۲میلیون و دویست هزار بشکه صادر کنیم و من متعجبم که چرا مذاکره‌کنندگان وین آنجا نشسته‌اند. باید برگردند بیایند ایران. مگر اینکه در مورد امور دیگری مثل مسائل تحریم‌های بانکی و امثال آن می‌خواهند توافق کنند و برای آن هم نباید اینقدر هزینه زیاد بدهند که ما مثلاً به آژانس اجازه بدهیم فضولی‌های زیادتر بکنند یا محدودیت ایجاد کنند در صنایع تسلیحاتی و امثال ذلک، که ما از آن بی خبریم. """"نباید امتیاز بدهیم. این امتیاز برای هیچ است....""" چون اگر هدف صادرات نفت خام است همین یک میلیون و دویست هزار بشکه را که صادر می‌کنیم را حفظ کنیم و در این شرایط که قیمت بالا رفته بدون امتیاز دادن می‌توانیم افزایش دهیم صادراتمان را. چین و هند همین الان تقاضا و نیازشان به نفت خام بیشتر از این‌هاست. بنابراین قراردادی که می‌بندیم و با توافقی که انجام می‌شود ممکن است تا دو سه سال آینده وضع ما کمی بهتر شود به لحاظ صادرات نفت. اما نمی‌ارزد امتیازاتی بدهیم به آمریکای جنایتکار که فقط برای دو سه سال نفع کوچکی برای ایران داشته باشد. آن هم نفع بسیار کوچک. و من احتمال بسیار زیادی می دهم که مذاکره‌کنندگان در وین غافل از این مسائل هستند. غافل از این حقیقت هستند. 💠 @h_abasifar
زندگی‌های ماست ساده، ولی مثل قطاب یزد شیرین است... شعر و طرح: 💠 @h_abasifar
دیوانه‌ای کاخِ‌شاه را به ثمنی‌ثمین "یک‌روز" اجاره کرد! شاه، شادمان به‌شکار رفت دیوانه بر تختِ‌شاه، شلنگ‌تخته می‌انداخت وی را برادری بود زیرک! خلق را بانگ داد و تاج بر سر برادر نهاد😊 طمع کرد اگر شاه بر مال خلق بیفتد به پاشان چو خلخال خلق حکمات آس من شیخ سیاس باب: التوافقات فصل: التفاوتات فی التوافقات حکایت: احیاء التوافق برجام بی‌خاصیت و بی‌ارزش بود. احیاء برجام هم بی‌ارزش است. اگر توافقی باشد خوب یا بد برجام نیست. دست‌پخت دولت رئیسی است. 💠 @h_abasifar
یا شبه ! وکذلک انزلناه حکما عربیا و لئن اتبعت اهواءهم بعدما جاءک من العلم ما لک من الله من ولی و لاواق (رعد 37) خداوند به پیامبر می فرماید اگر بعد از قرآن و علمی که به تو دادیم از امیال جاهلانه ملحدین پیروی کنی خدا ولی و نگهبان تو نخواهد بود شاید بگویید پیامبر صلوات الله علیه و آله فرموده‌اند: اطلبوا العلم و لو بالصین... اما این روایت مطلقا در تعارض با این آیه نیست. اتفاقا جمع بین این روایت و آیه همان حرفی است که آیت الله بهجت فرمودند: یک کتابی است که اگر در چین هم بود، همه ما باید به‌دنبال آن می‌رفتیم و پیدا می‌کردیم و می‌خواندیم که همان قرآن است. آیت الله میرباقری هم فرمودند کسانی که این روایت اطلبوا العلم را میخوانند این روایت را هم بخوانند که معصوم علیه السلام فرمود: «شَرِّقَا وَ غَرِّبَا لَنْ تَجِدَا عِلْماً صَحِیحاً إِلَّا شَیْئاً یَخْرُجُ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ الْبَیْت» (اگر به شرق یا غرب عالم بروید، دانش صحیحی نمی‌یابید مگر آنچه از نزد ما اهل‌بیت بیرون می‌آید) " استاد عزیز ما پرفسور درخشان بارها فرمودند که تنها "علم اقتصاد" علم اقتصاد اسلامی است. آنچه در غرب و شرق است PSEUDOSCIENCE است. شبه علم است. ادای علم را درآوردن است. اینکه بدانیم لیبرالیسم در معنای حقیقی خود یعنی آزادی از خداوند متعال و پیروی از خدای "هوا" و امیال جاهلانه، باعث می‌شود برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی چشم و گوشمان را به قرآن و اهلبیت علیهم السلام بدهیم و بر جهل غرب و شرق ببندیم. به قول حضرت امام امروز که به اصطلاح عصر تمدن و ترقی و عصر پیشرفت است، عصر شیطان هاست. 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
⚜️ افسانۀ علم اقتصاد ✍️ دکتر علی سعیدی 🔸 اگر علم را به‌معنای کشف واقع بما هو واقع در نظر بگیریم، هیچ‌کدام از مکاتب اقتصادی چه لیبرالیسم و چه سوسیالیسم و چه غیر آن‌ها، نمی‌تواند ادعای علمی‌بودن داشته باشد چرا که همۀ اندیشه‌های سکولار غربی و شرقی، مبتنی‌بر نظریاتی هستند که برگرفته از باورها و تعلقات و حدس و گمان‌های نظریه‌پردازان هستند... ✳️ یک نظریه و یا فروضش را نمی‌توان ازمنظر توصیفی، کاملاً «واقع‌گرایانه»، آنگونه که معمولاً بدین واژه اطلاق می‌شود، دانست… سرنوشت محتوم هر تلاشی برای دستیابی به این نوع «واقع‌گرایی» آن است که نظریه را کاملاً غیرقابل استفاده خواهد ساخت. اندیشۀ دستیابی به یک نظریه کاملاً واقع‌گرایانه به نوعی یک مترسک است. 🔰 میلتون فریدمن، «روش‌شناسی اقتصاد اثباتی» ✳️ انگاره‌ها همواره ذهنیت‌ها را شکل می‌دهند و مدیریت می‌کنند. افکار و اندیشه‌های انسانی معمولاً محصور و محدود به انگاره‌هایی است که دربارۀ مفاهیم مختلف ساخته‌اند و آگاهانه یا ناآگاهانه، با تکیه بر این انگاره‌ها، جهان پیرامون خود را می‌بینند،‌ تفسیر می‌کنند و تلاش می‌کنند آن را تغییر دهند. انگاره‌ها البته ثابت و پایدار نیستند اما فرایند شکل‌گیری و تطور آن‌ها لزوماً در بستری 'طبیعی' یا درنتیجۀ 'تکامل' بینش‌های بشری صورت نمی‌گیرد و عمدتاً جریان‌های سیاسی و ایدئولوژیک هستند که... ✅ پیدایش و تطور اقتصاد اسلامی از ابتدا درگیر با انگارۀ «علمی» بودن اقتصاد بوده است.به محض مطرح‌شدن ایدۀ اقتصاد اسلامی،اولین انتقادی که به آن شد.... 🔰 ادامه مطلب: 🔗http://public.qasd.ir/articles/613#start 💠 @QasdWay
یا اباعبدالله... میانِ خلق و خدا چشمِ عشق حیران بود تو آمدیّ و بچشم تو گشت حیرانی... شعر و طرح: 💠 @h_abasifar
تو منظورِ من بوده‌ای یا حسین مگر می‌توان جز تو را دوست داشت؟ شعر و طرح: 💠 @h_abasifar
رویترز به نقل از شرکت داده‌های کپلر: ایران 100میلیون بشکه ذخیره شناور دارد. و الان غربیها طمع کردند به این 100 میلیون بشکه. ایران میتواند از فرصت بالارفتن قیمت استفاده کند و این ذخائر را بفروشد و ارزآوری کند اما اینکه به چه کسی بفروشد و عرضه را چگونه مدیریت کند مهم است...قطعا نباید به قاتلان برای خروج از بحران انرژی کمک کرد. 💠 @h_abasifar
اقتصاد [لیبرال_سرمایه‌داری] مال خر است. 💠 @h_abasifar
اباالفضل باوفا علمدارِ لشکرم... 💠 @h_abasifar
پیشکش به محضر مقدس  علیه‌السلام: ای که از رنگ نگاهت عطر باران ریختند زیر گیسوی تو سوره سوره قرآن ریختند خوب میدانم تو اول عشق بودی بعد از آن واژه واژه قالبت را هم غزل خوان ریختند تا نگاهت بر زمین افتاد ای ماه تمام عاشقانت آسمان‌ها از گریبان ریختند تا قلم در دستهایت تشنه شد طرحی کشید مِهر چشمت را سپس در قلب انسان ریختند بعد تو معشوق بودن مصدر چشم تو شد زیر ابروی خَمَت معشوق ها جان ریختند مهر و غیرت را نبوده جمع از روز ازل در سبوی تو فقط هم این و هم آن ریختند 💠 @h_abasifar
‏من مِهر شدم عشق، که ماهم باشی در شادی و غم پشت و پناهم باشی لبخند به لب‌های همه بِنشیند وقتی که علمدار سپاهم باشی... 💠 @h_abasifar
نیست طریق دیگری، بر سر راه چشم تو یا "عَبدَ الَّذی نَظَر" یا "بُهِتَ الّذی کَفَر" 💠 @h_abasifar
گیرم که بازوی تو را باشد مثالی شاید کشد چشم تو را طرح خیالی اصلا تمام مردها جنگ آورند و دارند همچون تو دو ابروی هلالی اوهام را قامت خمیده دیدم اما در وصف ایمان تو از بس ذوالکمالی شیخ مفید ارشاد میخواهد ز چشمت شیخ صدوق از لطف تو دارد خصالی یک حرف از تو بشنود گر شیخ طوسی کافیست تا بنویسد از رویش امالی کافیست عالم را اگر ساقی تو باشی یک قطره از جام شراب لایزالی معشوق وقتی حضرت عباس باشد امن و شراب بی غش است و جای خالی 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
نیست طریق دیگری، بر سر راه چشم تو یا "عَبدَ الَّذی نَظَر" یا "بُهِتَ الّذی کَفَر" 💠 @h_abasifar
نیست طریق دیگری، بر سر راهِ چشمِ تو یا "عَبَدَ الَّذی نَظَر" یا "بُهِتَ الّذی کَفَر" شعر و طرح: 💠 @h_abasifar