eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
139 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
اینقدر از این موارد مثل تبلیغات و کپی رایت و ... حرف داریم که خیلی هاش رو اگر بگیم دوستان خودمون هم تکفیرمون میکنند. تازه در مورد تبلیغات و کپی رایت که فتوای امام و نظر شهید بهشتی را هم داشتیم... خدا کمک کند آرام آرام ذهن ها و قلب های ما آماده بشن برای شنیدن حرفهایی که در تقابل با مشهورات شرق و غرب ماتریالیستی است... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فرهیختگان نوشت: نهاد نظارتی صداوسیما که وظیفه نظارت بر تولیدات نمایش خانگی یا همان پلتفرم‌های ویدئو به شرط درخواست را دارد، با نام ساترا شناخته می‌شود و از آنجا که صداوسیما خودش به‌عنوان رقیب این پلتفرم‌ها ارزیابی می‌شود این نظارت به نوعی ذیل قاعده «تعارض منافع» مورد نقد قرار گرفته است. یکی نیست به این دوستان بگوید اساسا مالکیت رسانه های خصوصی در ایران خلاف قانون اساسی است و این شبکه های نمایش خانگی رقیب حکمرانی فرهنگی شده اند نه اینکه صدا و سیما رقیب اینها باشد. رقابت در چه دارند؟ مگر رسانه های فرهنگی باید محل کسب درآمد باشند؟ مگر فرهنگ کالاست؟ مگر ارزش های جامعه قابل خرید و فروش است؟ این رقابت رقابت که دائم تکرار میکنید همان است که امیرالمومنین علیه السلام فرمودند که همچون سگ های وحشی بر سر یک مردار با هم رقابت می کنند. حالا فرهیختگان می گوید نه تنها اینها باید باشند. نه تنها اینها باید با صدا و سیما رقابت کنند. بلکه نظارتی هم نباید از سوی صدا و سیما بر آنها صورت بگیرد. چه کنیم از دست این جماعت لیبرال که همه جای این مملکت نفوذ کرده اند. اما عجله نکنید. آرام آرام جبهه انقلاب در حال بیدار شدن است. باید تلاش کنیم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
17.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ پشت پرده وام های بانکی 😂 ❌طرف اومده وام کلان بگیره و رئیس بانک اینجوری جوابشو میده... حکایت زمانی جالب میشه که رئیس بانک متوجه میشه طرف یه ملک بزرگ تو بالا شهر داره... ادامه رو ببینید بنگاه داری کنند باریکلا ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
*بسم المعطّرٌ الحبیب* تصدقت گردم، دردت به جانم، من که مُردم و زنده شدم تا کاغذتان برسد. این فراقِ لاکردار هم مصیبتی شده زن جماعت را، کارِ خانه و طبخ و رُفت و روب و وردار و بگذار نکُشد، همین بی‌همدمی و فراق می‌کُشد. مرقوم فرموده بودید به حبس گرفتار بودید. در دلمان انار پاره شد. پری‌دُخت تو را بمیرد که مَردش اسیر امنیه‌ چی‌ها بوده و او بی‌خبر در اتاق شانهٔ نقره به زلف می‌کشیده..!!! حیّ لایموت به سر شاهد است که حال و احوال دل ما هم کم از غرفهٔ حبس شما نبوده است. اوضاع مملکت خوب نیست، کوچه به کوچه مشروطه‌ چی چنان نارنج‌ هایی چروک و از شاخه جدا بر اشجار و الوار در شهر آویزانند و جواب آزادیخواهی، داغ و درفش است و تبعید و چوب و فلک..!!! دلمان این روزها به همین شیشهٔ عطری خوش است که از فرنگ مرسول داشته‌اید. شب به شب بر گیس می‌مالیم...!!! سَیّد محمود جان، مادیان یاغی و طغیان‌گری شده‌ام که نه شلاق و توپ و تشر آقا جانمان راممان می‌کند و نه قند و نوازش بیگم باجی. عرق همه را در آورده‌ام و رکاب نمی‌دهم، بماند که عرق خودم هم در آمده. می‌دانید سَیّدجان، زن جماعت بلوغاتی که شد، دلش باید به یک‌ جا قُرص باشد، صاحب داشته باشد، دلِ بی‌صاحاب، زود نخ‌کش می‌شود، چروک می‌شود، بوی نا می‌گیرد، بید می‌زند، دل ابریشم است. نه دست و دلم به دارچین‌ نویسی روی حلوا و شُله‌ زرد می‌رود، نه شوق وَسمه و سرخاب و سفیدآب داریم. دیروزِ روز بیگم باجی، ابروهایمان را گفت پاچهٔ بُز، حق هم دارد، وقتی آنکه باید باشد و نیست، چه فرق دارد، پاچهٔ بُز بالای چشم‌مان باشد یا دُم موش و قیطانِ زر. به قول آقا جانمان دیده را فایده آن است که دلبر بیند. شما که نیستید و خمرهٔ سکنجبین قزوینی که باب میلتان بود بماند در زیر زمین مطبخ و زهر ماری نشود کار خداست. چلّه‌ها بر او گذشته، بر دل ما نیز. عمرم روی عمرتان آقا سَیّد. به جدّتان که قصد جسارت و غُر زدن ندارم، ولی به واللّه بس است. به گمانم آنقدری که در فالکوتهٔ طب پاریس، طبابت آموخته‌اید که به علاج بیماری فراق حاذق شده باشید، بس کنید، به یزد مراجعت فرمایید و به داد دل ما برسید، تیمارش کنید و بعد دوباره برگردید. دلخوشکُنکِ ما همین مراسلات بود که مدّتی تأخیر افتاد و شیشهٔ عطری که رو به اتمام است. زن را که می‌گویند ناقص‌العقل است، درست هم هست. عقل داشتیم که پیرهن‌تان را روی بالش نمی‌کشیدیم و گره از زلف وا کنیم و بر آن بخُسبیم. شما که مَردید، شما که عقل‌تان اَتّم وُ اَکمل است، شما که فرنگ دیده‌اید و درس طبابت خوانده‌اید، مرسوله مرقوم دارید و بفرمایید چه کنم...؟؟؟ تصدّقت پری‌دُخت بوسه به پیوست است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
*بسم المعطّرٌ الحبیب* تصدقت گردم، دردت به جانم، من که مُردم و زنده شدم تا کاغذتان برسد. این فراقِ لا
این روزها هر جا هر چه میخوانم دردم میگیرد درد دارم... یکی از دردها نگرانی ام در مورد زبان فارسی است. چند سال پیش یادداشتی را با عنوان "شرک زبانی" نوشتم: اینجا حامد عسگری در این نامه ای که در کتاب پری دخت آمده است جرعه ای شیرین از ادبیات فارسی پیشامدرنیته را به ما می چشاند. بماند که حامد اگر از جام سعدی و حافظ و مولانا و بیدل ننوشیده بود نمی توانست چنین کاری انجام دهد. و بماند که اساسا ما نمی توانیم از آن جرعه های ناب بنوشیم هرچند دکتر و مهندس باشیم. اگر چنین گنجینه ای را فروختیم و در ازای آن هیچ به دست آوردیم باید چقدر افسوس بخوریم؟ در کدام زبان زنده دنیا مردم یک کشور می توانند اشعار و کتابهای هزار سال پیش خود را بخوانند به جز ایران و زبان فارسی؟! چه کسی سعی کرده بین زبان فارسی امروز و گنجینه شعر و ادب فارسی جدایی بیاندازد؟ آموزش و پرورش کجاست؟ صدا و سیما کجاست؟ چرا جوانان و نوجوانان امروز شاملو و صادق هدایت و نیمایوشیج را بیشتر از سعدی و حافظ می شناسند؟ در یادداشتی که با عنوان شرک زبانی نوشتم قدری به این موضوع پرداخته ام. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یک لیبرالِ فریب خورده به می گوید تو به علم اقتصاد اعتقاد نداری! مثل این است که یک بهائی به یک شیعه امیرالمومنین علیه السلام بگوید تو به دین اعتقاد نداری را علم می نامند و فریب نخوردگان را ضدعلم! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صد رحمت به شرخرها در حقیقت بانک کار شرخری را انجام میدهد. فقط با این تفاوت که شرخر اصل پول را میگیرد. بانک با سودش میگیرد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
خراسان رضوی سبزوار چهارراه اصلی شهر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بسم‌ الله الرحمن الرحیم 📝ان‌شاالله در این کانال از «اقتصاد با تمرکز بر حکمرانی اقتصادی در مختصات اقتصاد ایران» خواهم نوشت. محمد طاهر رحیمی ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ 📍کانال ایتا: https://eitaa.com/economics_finance 📍کانال تلگرام: https://t.me/Economics_Finance_T 📍صفحه توئیتر: https://twitter.com/taherrahimi68
23.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓پاسخ به چند سوال: 🔸ریشه‌های تورم تا قبل از ورود به دهه ۹۰ چیست؟ 🔸ناترازی‌های اقتصاد چگونه در این دوره باعث خلق تورم شد؟ 🔸با چه شاخص کلی می‌توان نقدینگی را علت و پیشران و یا معلول تورم نامید؟ 🔸روند تورم کشور از دهه ۷۰ تا امروز چگونه بوده‌است؟ 📺لینک ویدئوی کامل در تلوبیون: https://telewebion.com/episode/0x8a8df2c 📍کانال ایتا: https://eitaa.com/economics_finance 📍کانال تلگرام: https://t.me/Economics_Finance_T 📍صفحه توئیتر: https://twitter.com/taherrahimi68
کانال آوردم براتون چه کانالی... بسم الله... دنبال کنید و لذت ببرید...
🔰لزوم حاکمیت اسلام... 🔆«ماٰ اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله»(نساء:۶۴)‌؛ ✅ارسال رسل برای این است که مورد اطاعت قرار بگیرند؛ این اطاعت، مطلق است یعنی در همه‌ی امور زندگی؛ معنای مستفاد از آیه این است که زندگی مردم -چه زندگی شخصی خصوصی، چه زندگی عمومی- باید به وسیله‌ی دین اداره بشود. 🔸حالا البتّه بعضی این را ممکن است فقط منحصر کنند به مسائل شخصی، [مثل] نماز و روزه و مانند اینها؛ [اما] این‌ جور نیست؛ ❇️اوّلاً به دلیل خود اطلاق این آیه، ❇️ثانیاً‌ به دلیل آیات دیگر، [مثل] اینکه می‌فرماید: «وَ کَاَیِّن مِن نَبِیٍّ قٰاتَلَ مَعَه رِبِّیّونَ کَثیر»؛(آل‌عمران:۱۴۶) خب این قتال [همراه] با ربّیون کثیر که کار شخصی نیست؛ کار اجتماعی است، کار عمومی است، کار حکومتی است... (بیانات رهبری در دیدار خبرگان ۴ اسفند ۱۳۹۹.) 💠 @najvaeqtesad