نفاق در سایه سکوت!
🔻سکوت و احتیاطِ عجیب جریانهای شیرازی و برائتی و انجمنی که خود را مدافع ولایت اهل بیت (ع) میدانند، در مواجهه با ورود گروه افراطی تحریر الشام به حرم زینب سلاماللهعلیها نشانه دیگری از تناقض جدی این طیف است.
▪️طیفی که ادعای دفاع از اهل بیت (ع) را داشته و با مراسمات خود به ترویج تنفر و تفرقه در میان مسلمانان دامن زدهاند و به سادگی به لعن و توهین به علمای اهل سنت و دیگر فرقههای اسلامی میپردازند، به خاطر قمه زنی و لعن علنی، بارها و بارها به مراجع، علما، اساتید و بزرگان دینی توهین میکنند، وقتی با تهدیدات واقعی و جدی مواجه میشوند، به طرز عجیبی سکوت کرده و از مواضع تند خود دست میکشند.
✍️فاطمه سادات حسینی
رحامدیا
#سکولارهای_مذهبی
🆔 @h_falahati
🚨قوه قضاییه علیه چه کسانی اعلام جرم کرده است؟!
🔺خبرگزاری قوه قضاییه نوشته است: طی روزهای گذشته و پس از بحرانیشدن وضعیت کشور سوریه برخی فعالان فضای مجازی اظهارنظرهایی در باب روابط اقتصادی ایران و سوریه مطرح کردند.
🔸نظر به اظهارات غیرمستند و بدون سند و غیر واقعی از سوی خبرنگار یک رسانه، دادسرای تهران ضمن اعلام جرم علیه فرد مورد اشاره برای وی پرونده قضایی تشکیل داد.
🔹یک منبع اگاه اطلاعات بیشتری از اقدامات دادستانی تهران در خصوص برهم زنندگان امنیت روانی در اختیار کاخ رسانه قرار داده است.
🔸دادستانی تهران نسبت به اظهارات غیرمستند و خدشه به امنیت روانی مردم برای افراد ذیل تشکیل پرونده و برخورد مقتضی قضایی انجام داده است:
🔻حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس، بهرام پارسایی، نماینده پیشین مجلس ،مرضیه محمودی روزنامهنگار، علی خسروانی ، صادق زیباکلام، مهاجری ، فیاض زاهد ، علی عبدی کارشناس و برخی کانال های تلگرامی
صابرین نیوز
🖊 دایره این برخوردها باید با جدیت و استحکام ادامه یابد حتی برخی سلبریتیها راهم شامل شود.
هیچ کشوری با این بیبندوباری نظری و رسانهای اینقدر ساده برخورد نمیکند.
🆔 @h_falahati
✅ خرده دلنگرانی نسبت به جریانهای امروز در حاشیه آرامش دهی رهبری
🔸آنچه این روزها آزاردهنده است دو جریان هستند.
▫️جریان روشنفکری و غربگرا که از سقوط اسد خوشحال است و همه رفتارهای تروریستها را فراموش کرده و آنقدر آنها را بزک میکند که انسان در حیرت است اساسا اینها از انسانیت چه می فهمند؟
شدت کینه این جریان از انقلاب بسیار زیاد است.
▫️دیگری جریانی است که از انقلاب تندی را به اسم #تبیین سردست گرفته و همه را می نوازد.
🔻#انقلاب یک اندیشه است از آن کسی نیست.
به هر میزان که به مبانی آن پایبندیم و رفتارهای خود را بر اساس آن مبانی تنظیم میکنیم انقلابی هستیم.
❌بحث برسر رفتارهای نسنجیده و تند و هیستریک یک جریان به اسم #مطالبه است که نه می فهمد تبیین چیست، نه اصول مطالبه را بلد است. فقط تند و آتشین مینویسد و میگوید و مینوازد! روشن است این رویه به نفع انقلاب و خود اینها نیست.
❗️ضمنا این جریان که معتقد به نقد همه است باید خودش در برابر نقدهای دلسوزانه و نه مغرضانه کمی عطوف و صبور برخورد کند، که اصلا ذرهای تاب و تحمل هم ندارد.
🤲اعاذناالله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا
#تحلیل_جریانی
🆔 @h_falahati
جلسه هویت طلبگی٧.mp3
5.36M
🔻جلسه تشریح و توضیح #هویت_طلبگی
▫️هویت صنفی روحانیت
▫️ضرورت عادت سازی تربیتی
▫️ عادتهای مهارتی نیاز به برنامه ریزی و ساخت دارند.
▫️عادتهای منشی، عادتهای ارتباطی و عادتهای تربیتی سه قسم مهم عادتهای مهارتی هستند.
#ویژه_طلاب
#هویتطلبگی
🆔 @h_falahati
شکل گیری مقاومت و میدانهای درگیری ما.mp3
5.33M
#سخنرانی#تبیینی
▫️توضیح شکلگیری جریان مقاومت
▫️مقاومت برآیند نگاه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی در زمینه استکبارستیزی است
▫️برداشتی از سخنان دیروز رهبری و جمعبندی راهبردی
▫️جنگ ارادهها، جنگ روایتها، جنگ سیاستها
🆔 @h_falahati
✅ خردهتحلیلی بر بیانات رهبری!
————————————————
حامدفلاحتی
🔻🔻🔻🔻🔻
رهبری در سخنان مهم روز چهارشنبه خود از سه جنگ سخن گفتند.
🔸جنگ ارادهها
🔸جنگ روایتها
🔸جنگ سیاستها
🔻جنگ ارادهها در آن جایی ظهور مییابد که مردمِ منطقه و کشورها، مقاومت را بر گزینه همراهی و کرنش با نظم استعماری ترجیح داده و انتخاب کنند. فرمودند: شهید سلیمانی با جوانان عراقی و سوری به توفیقات رسید!
به توفیق الهی جوانان سوری این جریانات تروریست را شکست خواهند داد.
جنایت تودهها را از تردید خارج خواهد کرد.
🔻جنگ روایتها مساله مهمی است و رهبری در موضوعات داخلی و خارجی به مناسبتهای گوناگون هم خود عامل به این مهم هستند چنانکه در همین سخنرانی روایت مقاومت را بدست گرفتند و هم مطالبه ایشان از علاقمندان جبهه #مقاومت و انقلاب #روایت صحیح است و دستور تبیین داده اند.
این مهم آنجا ظهور می یابد که روایت اول و درست می تواند توطئه های دشمن در عرصه رسانه را خنثی کرده تا بر افکار پیروز نشود.
دشمن به این نتیجه رسیده است که #رسانه از بمب و امکانات لجستیکی و نظامی قویتر است.
🔻اما جنگ سیاستها!
روشن است که در این عرصه همانطور که ضرباتی زدهایم، ضرباتی هم دریافت کردیم.
در جبهههای مختلف، مقاومت هم توفیقاتی داشته و هم با تهدیداتی مواجه است.
جنگ سیاستها عرصه #تصمیمسازی و #تصمیمگیری کارگزاران عرصه مقاومت است.
در کشور ما این #کارگزاران برآیند ارادههای مردم است و از کارگزار وابسته گرفته تا مستقل و معتقد همه و همه تاثیرگذار بر جبهه مقاومت هستند.
کما اینکه در دوران مبارزات سپاه قدس و شهید سلیمانی علیه داعش در عین توفیقات آنها در میدان، در سمت و سوی دیپلماسی آسیبهای فراوانی دریافت کردیم.
متاسفانه بخاطر تصمیمات و رویه های بعدی نتوانستیم خط مقاومت را بر افکار سیطره دهیم و لذا دوباره مردم به آن خط اعتماد کردند و دوباره به چاه #مذاکره افتادیم.
لازم است مروری بر افکار متشتت امروزمان داشته باشیم:
🔻انقلابی میدانش میدان صبر و تحلیل است.
صبر، سخن از اقدام و ممارستی دارد که او را ناامید نمیسازد.
تحلیل، روشنگر مسیر پیش روی اوست و با سلاح درس و عبرت صحنه را تشخیص میدهد.
در انتخاب کارگزاران هم توفیق داشتیم و هم عبرت!
▫️عبرت گرفتیم که دست از انقلابهای اصیل برنداریم و شبه انقلابیها و غیرانقلابیها مسیرشان یکی است و تفاوت چندانی ندارند!
آنها در عرصه داخلی دچار بیبرنامهگی بوده و مطابق خواستههای نظم استعماری می اندیشند و در عرصه خارجی با موهومات مذاکره و تنشزدایی کار را بر مقاومت سخت کرده و دشمن را دچار خطای محاسباتی میکنند!؟
▫️درس گرفتیم که مردم را در هنگامه انتخاب رها نکنیم! چرا که خیلی در همراهسازی توفیقات زیادی یافتیم و اگر برای لحظاتی خسته و ملول نمیشدیم چه بسا تقدیر با ما سر سازش بیشتری نشان میداد.
🔸این روشن است اما دلیلی بر پا پس کشیدن نداریم.
براساس منطق مبارزه، صبر و مداومت باید #مطالبه کنیم تا جریان معتقد به مذاکره با واقعیت برآمده از تجربه گذشته تن به خواستههای مقاومت بدهد.
و از سویی مردم را در عرصه #روایت رها نسازیم تا بتوانند خود را با عقلانیت و درایت به واقعیت نزدیک کنند و در عرصه تقابل با استعمار خطای تحلیل از نوع مردم سوریه و مسوولان ضعیف آن انتخاب نکنند.
#تحلیل_جریانی
#انقلاب_اسلامی
#نخبگانی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد فواد ایزدی به قوه قضاییه در ولنگاری فضای مجازی در برهم زدن امنیت روانی مردم روی آنتن زنده صداوسیما
🖊جلوی مجرمین مجازی را بگیرید.
🆔 @h_falahati
✅ سوال بسیاری از مخاطبین چرا حماس سرنگونی دولت بشار اسد را تبریک گفت ؟
حماس در سالهای ابتدایی جنگ داخلی سوریه، پیام تبریکهایی به مخالفان دولت بشار اسد ارسال کرد و سرنگونی حکومت او را پیروزی مردم سوریه توصیف کرد. این موضعگیری را میتوان از چند منظر بررسی کرد:
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
1. حمایت از انقلابهای مردمی و بهار عربی
حماس خود را بخشی از جنبشهای اسلامی میداند که با ظلم و دیکتاتوری مقابله میکنند. در سال 2011 و آغاز بهار عربی، این جنبش از اعتراضات مردمی در کشورهای مختلف حمایت کرد. از نگاه حماس، سقوط دولت بشار اسد بخشی از یک انقلاب مردمی علیه استبداد بود، مشابه جنبشهایی که در مصر، لیبی و تونس رخ داد.
2. قطع روابط حماس با دولت سوریه
حماس تا پیش از جنگ داخلی سوریه، از حمایت گسترده دولت بشار اسد برخوردار بود و دفتر سیاسی آن در دمشق مستقر بود. اما با آغاز اعتراضات، حماس به جای حمایت از بشار اسد، در کنار مخالفان قرار گرفت. این تصمیم باعث شد روابط حماس با سوریه قطع شود.
علت این تغییر موضع:
• نزدیکی حماس به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند قطر و ترکیه، که از مخالفان بشار اسد حمایت میکردند.
• تمایل به جلب حمایت افکار عمومی در جهان عرب که عمدتاً طرفدار مخالفان سوریه بود.
3. تضاد ایدئولوژیک با دولت سوریه
حماس، که یک جنبش اسلامی برگرفته از اخوانالمسلمین است، بهطور ایدئولوژیک با نظام سکولار بعثی سوریه تضاد دارد. این تضاد ایدئولوژیک در جریان جنگ داخلی پررنگتر شد، زیرا بسیاری از گروههای مخالف بشار اسد نیز به جریان اخوانالمسلمین وابسته بودند.
4. فشار کشورهای حامی حماس
در زمان آغاز جنگ سوریه، حماس تحت فشار کشورهای حامی مانند قطر و ترکیه قرار داشت که از مخالفان دولت اسد حمایت میکردند. این کشورها نقش مهمی در تأمین مالی و سیاسی حماس داشتند و از این جنبش انتظار داشتند که موضعی مشابه اتخاذ کند.
5. تاکید بر حمایت مردم سوریه از فلسطین
خالد مشعل و دیگر رهبران حماس در پیامهای خود اشاره کردند که مردم سوریه سالها از آرمان فلسطین حمایت کردهاند و حماس نیز باید در کنار مردم سوریه بایستد. این موضعگیری بیشتر برای جلب حمایت عمومی از حماس در میان ملتهای عربی و اسلامی صورت گرفت.
پیامدهای این موضعگیری:
• تیره شدن روابط با محور ایران-سوریه:
ایران و سوریه که پیشتر از حامیان اصلی حماس بودند، به دلیل این موضعگیری از این جنبش فاصله گرفتند و حمایتهای خود را محدود کردند.
• تقویت روابط با کشورهای عربی مخالف اسد:
این موضع باعث نزدیکی بیشتر حماس به قطر، ترکیه و جریانهای اسلامی وابسته به اخوانالمسلمین شد.
به طور کلی، پیام تبریک حماس به مخالفان سوریه بیشتر ناشی از تغییرات استراتژیک و فشارهای سیاسی منطقهای بود تا یک تصمیم ایدئولوژیک صرف.
🖊 باید بدانیم اینکه از حماس حمایت میکنیم یک اساس فکری و راهبردی دارد. این حمایت به این معنا نیست که در تمام مواضع و نگرشها مانند هم هستیم.
مرحوم امیرعبداللهیان در کتاب خاطرات خود «صبح شام» توضیح مفصلی از دیدار و گله خود نسبت به این مواضع حماس در خلال جنگ با داعش انعکاس داده اند. بدانیم حماس در همراهی خود با معارضین سوریه آن سالها کم آسیب ندید.
#سوریه
#حماس
🆔 @h_falahati
📌سپاه حمله صهیونیستها به زیرساختها سوریه را محکوم کرد
سپاه پاسداران در بیانیهای با محکومیت شدید سوء استفاده امریکا و رژیم صهیونیستی از بیثباتی فعلی سوریه و تجاوزگری، اشغالگری و حمله آنان به زیرساختها و مراکز حیاتی این کشور بر ضرورت حفظ حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی سوریه تاکید و رخدادهای اخیر را عبرت آموز و راهگشای بالندگی ، استحکام و انگیزه قوی تر جبهه مقاومت برای اخراج آمریکا از منطقه و تحقق آرمان امت اسلامی در آزادی قدس شریف و دفع غده سرطانی صهیونیسم از پیکره هستی دانست.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
دفاع از مظلومان و آزادی قدس شریف و ملت فلسطین و بلکه ملتهای تحت یوغ سلطه اهریمن استکبار و صهیونیسم بین الملل، رسالت قرآنی و آرمان بلند انقلاب اسلامی ایران است که متناسب با شرایط و مقتضیات زمان توسط امامین انقلاب اسلامی راهبری و با حماسه سازیها و نقشآفرینیهای تاریخی فرزندان این سرزمین با ایمان، عزم، اراده و اقتدار دنبال شده است و در این راه مقدس و تمدنساز در میدان جهاد و مقاومت، شهدای فراوانی را تقدیم اسلام نموده است که بر پیشانی آن نام الهامبخش و پرصلابت شهیدالقدس "سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی" و دیگر شهدای مدافع حرم میدرخشد.
جهان در پیچ تاریخی بزرگ در آستانه شکلگیری هندسه قدرت و نظم نوین جهانی قرار دارد که بیتردید اسلام عزیز با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران یکی از اضلاع اصلی آن به شمار میرود؛ حقیقتی انکارناپذیر که اردوگاه دشمنان اسلام و مسلمین را بر آن داشته است تمامی عده و عُده خود را با پشتیبانی جنگ همهجانبه ترکیبی و امپراتوری رسانهای برای جلوگیری از وقوع آن به میدان دشمنیها وارد سازد.
عملیات "طوفان الاقصی" و شکست تاریخی و راهبردی رژیم صهیونیستی در هماوردی با مقاومت اسلامی فلسطین و رزمندگان حماس، تجلیگاه اراده و خشم مقدس امت اسلامی برای نابودی رژیم جعلی صهیونی و اخراج بزرگترین حامی آن یعنی ایالات متحده امریکا از منطقه است.
برخلاف آنچه تحت اراده اتاق فکر امریکاییها و صهیونیستها در فضای رسانهای و جنگ روانی با گزاره موهوم شکلگیری خاورمیانه جدید و استیلای صهیونیست بر مقدرات ملتهای منطقه القاء میشود، حکایت از آغاز دوران نوینی از پروسه شکست دشمنان امت اسلامی و غلبه جبهه مقاومت بر توطئه ترکیبی جبهه باطل دارد.
ملت ایران کمک و همراهی با کشوری که در روزهای بسیار سخت مانند جنگ تحمیلی ۸ ساله حمایت و پشتیبانی حیاتی و تعیین کننده آن را تجربه کرده است فریضه بزرگ برای خود دانسته و از هیچ تلاش و کوششی برای بازگشت ثبات، امنیت و آرامش به آن دریغ نخواهد کرد و در این راستا مطمئن است به حول و قوه الهی با مدد جوانان مومن و غیرتمند سوری نقشه شوم مشترک امریکایی صهیونی در این سرزمین شکست خواهد خورد و شاهد درخشش سوریه در میدان پشتیبانی از ملتهای فلسطین و لبنان خواهیم بود.
همان گونه که در سیاستهای اصولی ایران اسلامی تصریح شده است حفظ حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی سوریه و فراهمسازی شرایط برای تعیین سرنوشت و نظام سیاسی آینده این کشور با اراده و انتخاب ملت آن حق مسلم مشروع و قانونی است و بایستی تمکین و مورد حمایت بینالمللی قرار گیرد.
بی تردید جبهه مقاومت اسلامی تحت لوای "مکتب مقاومت" بدون انفعال با هرگونه طرح و نقشهای که در پی اختلال در مقاومت و تضعیف قدرت و اقتدار کشورهای منطقه مانند تجزیه و تغییر جغرافیای کشورها باشد به صورت هوشمندانه با بهرهگیری از فرصتها و ابزارهای پنهان و آشکار در اختیار مقابله کرده و بالندگی ، خوداتکایی و انگیزه قوی تر خود را پشتوانه مستحکم اخراج امریکا از غرب آسیا و تحقق آرمان آزادی قدس شریف و رهایی ملت فلسطین قرار میدهد و بهویژه اجازه نخواهد داد مسئله فلسطین و غزه به محاق غفلت و فراموشی سپرده شود.
🆔 @h_falahati
نحوه سقوط بشار اسد براساس برنامه آمریکایی _غربی👇
تحریم اقتصادی
تقویت ناراضی ها
هجمه رسانهای
تشدید تحریم با عناوین "حقوق بشر و برخورد با معترضان"
ساماندهی و تجهیز نظامی ناراضیان
تخلیه منابع ارزی دولت برای مقابله
انفعال دولت و توسل به تفکر بازار
انتقال تورم شدید به مردم
گسترش نارضایتی عمومی
حرکت معارضین
سقوط
دکتر غلامی
🖊 این مطلب دکتر غلامی جای بحث و تبیین زیادی دارد. فعالان اجتماعی خیلی دقت کنند.
این سلاح این روزهای کشورهای غربی است.
🆔 @h_falahati
May 11
import_1_10011753712_1.mp3
4.47M
🎙بشنوید|| هر کس خسته شده است، جمع کند برود!
تلنگرهای #شهید_حسن_باقری خطاب به بسیجیها
در عرصه #جهاد_فرهنگی هم نباید خسته شویم...
مبارزه برای ما حرفه نیست وظیفه است!
جوی در ما بوجود آمده که از مرگ می ترسیم!
باید انقلابی باشیم...
نقاط ما در عملیات تلاش واقعی نفرات بود که جنگ را پیروز شدیم!
چشممان به عنایت خداوند متعال و امام زمان عجلالله تعالی فرجه الشریف باشد.
عجیب بود این سخنان!
#بازنشر
هراز گاهی این سخنان شهید عزیز باقری فهمیده و فکور را گوش میکنم و کمی از برخی ناراحتیها و گرفتگیهایم حل می شود.
خدای متعال او را رحمت کند. چقدر این سخنان دقیق است.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب، روز گذشته: ملّت ایران به ارتش خود، به سپاه خود مباهات و افتخار میکند.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد صریح «شمخانی» به روحانی درباره برجام
علی شمخانی:
🔹روحانی هیچ قصدی برای واکنش به خروج آمریکا از برجام نداشت.
🔹او میخواست به تلافی، موانع قاچاق مواد مخدر و ورود افغانستانیها به اروپا را بردارد اما این راهش نبود.
🔹ما قانون راهبردی را طراحی کردیم که تنها راه مقابله بود!
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فعال رسانهای آمریکایی:
📍برای کدام اتفاق در سوریه شادی میکنیم؟!/آمریکا تبدیل به عروسک خیمه شب بازی اسرائیل تبدیل شده...
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بیاطلاعی عجیب معاون حقوقی رئیس جمهور از قانون جدید حجاب و قضاوتهای نادرست درباره آن
@Kayhan_online
@h_falahati
❓ چرا روی سخنان رهبری هزار اما و اگر میگذاریم؟
🔸 ما بعد از طوفان الاقصی با تحلیلها و توقعات مختلفی رو به رو بودهایم. برخی تحلیلها جمهوری اسلامی را در موضع انفعال میبینند. هر روز، به فرماندهان، دولتمردان و نهادهای رسمی نظام کنایه و اتهام میزنند. اینها ضدنظام نیستند. دقیقا با دغدغهها و ادبیات انقلابی نیروهای جان بر کف نظام را متهم میکنند. برخی حتی به رهبر انقلاب کنایه میزنند که «وقتی دشمن به ما حمله میکند و جوابش را نمیدهیم مگر این انفعال نیست؟» باور میکنید که یک عده انقلابی این حرف را به رهبر انقلاب بزنند؟
🔹 رهبر انقلاب با تاکید و تصریح میفرمایند که نه تعلل میکنیم و نه شتابزده عمل میکنیم. میگویند که در قضیه سوریه، فرماندهان اذن میدان میخواستند و کلی تصریح دیگر ولی دوباره همان آش است و همان کاسه.
❓راز این اعوجاج تحلیلی چیست که جریان انقلابی دچار آن است؟ یا در مواجهه با سوالات مردم، توان پاسخگویی به آنها را ندارد؟
🔸 با رصد دقیق نقطه خلأ، ما به این نکته رسیدهایم که عدم اتصال به طرح راهبردی رهبر انقلاب برای مسئله فلسطین به عنوان کلید رمزآلود گشوده شدن فرج به روی امت اسلامی، دلیل اصلی این اعوجاع تحلیلی و توقعات سینمایی است. رهبر انقلاب طرح روشنی برای مسئله فلسطین دارند که آن را در بیانات خود ارائه دادهاند. طرحی برآمده از مبانی عمیق اندیشه دینی و انقلابی که برای دستیابی به آن نیازمند انس و تعمق در رهنمودهای رهبر انقلاب است. چرا که فهم این طرح مستلزم اطلاع بر مبانی اندیشهای، مدیریت راهبردی، خط روایی و حجم خوبی اطلاعات میدانی البته با عینک تحلیل راهبردی است.
🔺 جمع خانه طلاب جوان، علاوه بر پژوهش طولانی مدت بیش از ده ساله در اندیشه رهبران انقلاب،در طول مدت بیش از یک ماه، با بررسی بیانات و سیره امامین انقلاب، همچنین بررسی تاریخی و روند شکل گیری رژیم صهیونیستی، موفق به جمع بندی این طرح شد که با اختصار در پرونده «راه حل فلسطینی» نشریه خط شماره ۲۳-۲۲ جمع آوری شده است.
🔻مسلح شدن به طرح رهبر انقلاب چشم تحلیلگران را در گرد و غبار میدان، نافذ؛ و زبان تبیین و امیدافزایی را موثر؛ و شمشیر سربازان میدان را تیز خواهد کرد.
📖 ما خواندن پرونده «راه حل فلسطینی» را به شما پیشنهاد میدهیم.
💻 جهت تهیه نشریه به
👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید.
🗞 #جهان_پابرهنهها
👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇
┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🆔 @h_falahati
آیا تطبیق حوادث سوریه با ماجرای سفیانی مبنای علمی دارد ‼️
🎙حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت:
💢 باید هر لحظه منتظر ظهور باشیم، چه سفیانی را ببینیم و چه نبینیم. بر فرض محال اگر جریان تروریستهای تکفیری در سوریه را به سفیانی ارتباط دهیم، آیا باید اجازه بدهیم که او تمامی مناطق عراق و شام را تصرف کند و بعد به ایران بیاید.
🖇 دریافت متن کامل
#سوریه #آخر_الزمان
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @h_falahati
🔴 جناب استاد خسرو پناه! بیاطلاعی شما از متن قانون، خوراک رسانههای معلومالحال را تامین کرد.
🔹حقیر چند شب پیش، اهم مفاد قانون حجاب را تبیین نمودم که صوت آن هنوز روی کانال موجود است. مراجعه کرده، گوش فرا دهید!
🔹نقدا راجع به اشکالی که مطرح کردید، تبصره ۲ ماده ۵۴ را مطالعه فرمایید!
🔹درضمن فرمودهاید این متن چون هنوز ابلاغ نشده قانون نیست و لایحه است!!
🔹مستحضر باشید متن مصوب مجلس پس از تایید شورای نگهبان، #قانون است که توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ میشود. اگر رئیس جمهور ابلاغ نکرد، رییس مجلس موظف است رأسا ابلاغ کند.
🔹با کمال احترام، این سطح از بیاطلاعی جنابعالی در جایگاه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بسیار تأسف برانگیز است!
•┈┈••✾••┈┈•
✔️حجتالاسلام محمد کرباسی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درخواست رئیسجمهور پزشکیان از مردم ایران برای کاهش ٢ درجهای دمای محیط
رسانه رسمی دکتر مسعود پزشکیان
🔰 @drpezeshkian
#نخبگانی
🔻فهم مقاومت در آیینۀ نزاع دو تاریخ
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. یکی از مهمترین سرچشمههای فکریِ ایجاد تنبّه و تذکّر نسبت به اینکه تولّد انقلاب اسلامی، موجب واژگونشدگیِ چرخ تاریخ و سیر تحوّلات اجتماعی و بهحرکتدرآوردن آن در مسیر معکوس گردید، استاد بزرگوار ما، دکتر کچویان است(از جمله، نگاه کنید به: کندوکاو در ماهیّت معمایی ایران، ص۸). ایشان در قالب علم اجتماعی، مسألۀ یادشده را بیان و ریشهشناسی کرد و در نهایت، به طرح متفاوتی از فلسفۀ تاریخ دست یافت. در اینجا بود که دریافتیم باید برای این انقلاب، نوع متفاوتی از «فلسفۀ تاریخ» را پدید آورد؛ چراکه این انقلاب، جابجایی بزرگ در آدم و عالَم به وجود آورده و دیگر نمیتوان در چهارچوب چشماندازهای نظریِ رایج، به فهم و پیشبینی آن همّت گمارد و حقایق مکتوم را درک کرد. پیش از ایشان، علامه مطهری - رضواناللهتعالیعلیه- از عهدۀ بیان و تحلیل این خودآگاهی معرفتی برآمده بود و رگههای بسیار تعیینکنندهای را دربارۀ آن آشکار ساخته بود که نقطۀ آغاز فهم قدسی از انقلاب اسلامی و تاریخ پساانقلابی به شمار میآید. این در حالی است که نیروهای سکولار، هیچگاه به این حقیقت نظری که در آیینۀ واقعیّت، متجلّی شده بود، اعتنا نکردند و از محاسبات و معادلات تجدّدی نگسستند. اینچنین است که همواره در طول دهههای گذشته، با دو گونه فهم از انقلاب و تحوّلات آن روبرو بودهایم و حاکمیّت و عرصۀ فکری، معرکۀ نزاع و تقابل این دو فهم متعارض بوده است. اینکه چه کسی انقلابی یا غیرانقلابی است را باید در ضریب وفاداریاش به هر یک از این دو فهم، جُست و از این منظر، موقعیّت و جغرافیای او را شناسایی کرد؛ نه بر اساس معیارها و مرزهای سیاسی که نیروهای سطحینگر و قدرتمدارِ وادی سیاست، آنها را میآفرینند و رسمیّت میبخشند. چهبسا کسانی در درون جریان اصولگرایی که خویش را انقلابی میانگارند، اما نسبت به این فهم، بیگانه هستند و در چهارچوب تجدّدی، انقلاب را فهم میکنند.
[دوم]. سخنان رهبر معظّم انقلاب دربارۀ وضع سوریه و مقاومت و ایران، برخی را متعجّب ساخته است که ایشان چگونه با «قطعیّت» و «حتمیّت» دربارۀ تحوّلات منطقه و جهان، اظهارنظر میکنند و اینچنین، زنجیرۀ رویدادهای آینده را جزمی و محتوم میانگارند. خاستگاه این داوریهای پیامبرگونه چیست و چرا ایشان دربارۀ آیندهای که بهشدّت شکننده و درهمپیچیده و رنگپذیر است و متغیّرهای متعدّدی در صورتبندی آن مدخلیّت دارند، اینگونه جزمی و قطعی، نظر میدهند؟! باید این فهم را به همان فلسفۀ تاریخی که از آن سخن به میان آمد، ارجاع داد و در سایۀ آن، موجّه انگاشت. این فلسفۀ تاریخ، تاریخ تجدّدی را در پایان راه خویش تصویر میکند و تاریخ دینی را غالب و حاکم میانگارد و انقلاب اسلامی را همچون نقطۀ شروع، یک فصل جدیدِ تاریخی قلمداد میکند. تاریخ تجدّدیِ غالب، به زیر کشیده شده و دیگر توان ایستادن و استعمارگری و بسط و سیطره ندارد و میرود که تمام بشود. نظریۀ شرقیشدن قدرت نیز همین سخن را میگوید و به یک چرخش تاریخی اشاره دارد. البته این چرخش، بسیار دشوار است، اما آنچه که در طول صد سالۀ اخیر در درون عالَم اسلامی به وقوع پیوسته، حاکی از تثبیتشدگی این چرخش است. ما در متن یک پیچ تاریخی قرار گرفتهایم و به هر سو که مینگریم، قطعههای تکمیلکنندۀ آن را مشاهده میکنیم. این قطعهها در ذیل آن فلسفۀ تاریخِ قدسی، معنا مییابند و یک چشمانداز متمایز را ترسیم میکند.
[سوم]. و اما قطعههای مخالف و نقیض، نمیتوانند این سیر تاریخی را تغییر بدهند و پیچ تاریخی را با امتناع روبرو سازند. ما از وضع امتناع، عبور کردهایم و دورۀ امکانها و گشودگیها فرارسیده است. هر آنچه که بهعنوان قطعههای تاریخیِ معارض و متضاد، جلوهگر میشوند، تلاشهایی هستند برای ممانعت از تحقّق پیچ تاریخی، اما در عمل و در بلندمدّت، ناکام و علیل هستند و نمیتوانند پیچ تاریخی را ببلعند. ممکن است ما با تأخیر روبرو بشویم و یا نیروهای تاریخی، جایگزین بشوند و در درون عالَم اسلامی، نیروهایی به قدرت فزونتر و کنشگری فراتر دست یابند، اما در کلّیّت این تاریخ، تغییری حاصل نخواهد شد. این تاریخ از جهت اینکه پُرحادثه و نوسانی است، لرزان است، اما این واقعیّتها، جزئی و موردی هستند و نمیتواند تقدیر تاریخی را دگرگون کنند. در سطح کلّیّت تاریخی و برآیندها و افق وسیع، باید از «تاریخِ بیبازگشت» سخن گفت و تجدّد را در معرض زوال و فنا انگاشت و باور کرد که عهد قدسی، در حال برآمدن در گسترۀ جهانی است. آنان که اسیر جزئیّات و تلاطمهای روزمرّه و قطعههای لرزان میشوند، نمیتوانند سیر حرکتِ حتمیِ مبتنی بر فلسفۀ تاریخِ دینی را درک کنند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
◻️پاسخی به شبهه یکی از اساتید حقوق جزا و جرمشناسی درباره رابطه «عدالت» و «اجرای حدود اسلامی»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸نقل میکنند که یکی از متخصصان حقوق جزا و جرمشناسی در پاسخ این سوال که چرا کتابی در موضوع حقوق جزا نمینویسد؟ چهره در هم کرده و فرموده: «من کتاب بنویسم تا شما اعدام کنید و دست بِبُرید و سنگسار کنید؟!»
در این میان یکی از حاضران پرسیده است: «مگر شما حدود و قصاص را قبول ندارید؟»
استاد محترم در پاسخ گفته است نه تنها قبول دارم؛ بلکه مدافع اجرای حدود و قصاص هم هستم! اما مقدمه اجرای حدود اسلامی، تحقق عدالت اسلامی است. «شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید خودم برای اجرای حدود، کفن میپوشم». ابتدا باید عدالت اسلامی را اجرا کرد و پس از نهادینه شدن عدالت اسلامی در جامعه آنگاه نوبت به اجرای حدود میرسد. و ادامه داده است که «در عدالت اسلامی فقر نیست، بیکاری نیست، فساد نیست، رانت نیست، ستم نیست!» اما «در جامعهای که بیکاری و فساد است و خبری از عدالت نیست، اجرای حدود، معنا ندارد و اجرای حدود خودش نقضِ غرض است و خودش ستم است!»
و سپس هم ادامه داده است که «چگونه میشود در کشوری که فقر، بیکاری، گرانی، و طلاق زوجین بیداد میکند برای فریب افکار عمومی از حجاب حرف زد.»
جدیداً هم در یکی از کانالهای علمی دیدم که با قلم خود آن استاد این مطلب و این پرسش و پاسخ مطرح شده است!
♦️هر چند بنده نمیتوانم باور کنم که چنین سخنانی از یک متخصص حقوق و جزای اسلامی صادر شده باشد! زیرا بطلان و سستی چنین سخنی آشکارتر از آن است که نیاز به بررسی تفصیلی داشته باشد. چنین سخنانی که مدتی است به گونههای مختلف و با بیانهای گوناگون از سوی مخالفان حدود وقوانین اسلامی بر زبان جاری میشود، بیش از آنکه محصول «دلیلجویی» و بحثی «علمی و تحقیقی» باشد، بیشتر معلول «علتهایی درونی» و «انگیزههایی غیرعلمی» است.
یعنی این محقق محترم و امثال او، نمیدانند که
✔️اجرای حدود از ارکان عدالت اسلامی است؟ یعنی یکی از اجزا و ارکان عدالت اسلامی، اجرای حدود اسلامی است؟
✔️آیا این استاد محترم نمیداند برای مبارزه با فساد و رانت و ظلم، چارهای جز اجرای حدود و دیات نیست؟
✔️آیا این استاد محترم نمیداند که منوط کردن اجرای حدود و مواجهه سخت با مجرمان، به رفع فقر، بیکاری، گرانی و طلاق در جامعه، منوط کردن آن به امری محال است؟! زیرا هیچ جامعهای نبوده و نیست و پیدا نخواهد شد که چنین اموری در آن وجود نداشته باشد. اساساً ما «جامعه معصوم» نداریم.
✔️ممکن است گفته شود که منظور این استاد محترم این نبوده است که «هیچ» فقر و بیکاری و گرانی و طلاقی در جامعه نباشد بلکه منظورشان به صورت نسبی بوده است! اگر چنین باشد، سؤال میکنیم که معیارشان چیست؟ تا چه میزان یا تا چه درصدی از وجود فقر و بیکاری و گرانی و ... را مانع اجرای حدود اسلامی نمیدانند؟! و آن معیار و میزان را به چه دلیلی و با چه میزان و معیاری تعیین کردهاند؟!
✔️به علاوه آیا این نظر ایشان فقط مربوط به حدود و ارزشهای اسلامی است یا هر ارزش و قانونی را شامل میشود؟ مثلاً اگر کسی بدهی خود را نداد، یا اگر کسی خانه خود ایشان را آتش زد یا ماشین خود ایشان را دزدید باز هم نظرشان این است که تا زمانی که فقر و گرانی و طلاق در جامعه هست، نباید قوانین و مقررات را درباره آنها اجرا کنیم؟! یا اجرای چنین قوانین و مقرراتی را بلااشکال میدادند؟ اگر پاسخ منفی باشد، که معلوم است نتیجه چنین نگاهی، چیزی جز هرج و مرج اجتماعی و اختلال در ابتداییترین حقوق مردم نخواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد، سؤال میکنیم چه تفاوتی میان مقررات و قوانین اسلامی و مقررات و قوانین بشرساخته وجود دارد؟ چرا اجرای مقررات و قوانین اجتماعی بشرساخته را منوط به رفع فقر و بیکاری و طلاق و ... نمیکنید؟!
✔️میگوید «چگونه در کشوری که طلاق بیداد میکند میتوان از حجاب دم زد»؛ آیا نمیداند که میزان رشد طلاق در ایران و سایر جوامع دنیا، همبستگی مثبتی با میزان شلحجابی و بیحجابی دارد؟ یعنی یکی از راههای کاهش طلاق و فروپاشی خانواده، جلوگیری از بیحجابی است.
✔️به راستی از نظر این استاد محترم، بیحجابی در میان خانوادههای فقیر بیشتر است یا ثروتمند؟ در شمال تهران بیشتر است یا جنوب آن؟
🔸همانطور که گفتم چنین اظهار نظرهایی فاقد «دلیل»اند، باید «علت» آنها را جست و درمان کرد.
#عدالت
#فرهنگ
#شبهه
✍ متأسفانه این جملات پر از مغالطه توسط استاد سیدعلی آزمایش استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران بیان شده است. ظاهراً دیگر دانشگاه محل اندیشه نیست مکانی برای مخالف خوانی سیاسی و مغالطه کاری موهون شده است.
🆔 @H_falahati
قواعد اجتماعی ظهور١.mp3
5.93M
#سخنرانی
#قواعد_اجتماعی_ظهور
▫️ظهور و انتظار براساس سنتها و قواعد الهی است
▫️قواعد ظهور مهمتر از علائم آن است
▫️انتظار منطق آمادگی اجتماعی است
▫️سنت دینداری اجتماعی و آثار دینداری از سنتهای قطعی خداست
▫️در دینداری اجتماعی مهم آن است که چگونه امت مقتصده (تسلیم) میشویم
🆔 @h_falahati
#سوریه
#ایران
🔻خوابهای آشفته دشمنان ایران❗️
〽️«گانتر فلینگر» عضو کمیسیون ناتو با انتشار تصویری از نقشه تجزیهشده ایران نوشت: ۳۰۰ عضو پیمان ناتو آماده اجرای تجزیه این کشور تا سال ۲۰۳۰ هستند!
⬅️ البته به گور خواهند برد ولی مسوولین ما باید بدانند طوری عمل کنند که محاسبات غلط شکل نگیرد.
🆔 @h_falahati