eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
3.9هزار ویدیو
229 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
آژانس شیشه ای! یک شورش مقدس توسط حاج کاظم جنگ علیه طبقه ای اشرافی از مسوولین که کربلای ایران را به آژانسی برای دیدن تبدیل کرده است! آژانسی که اقشار مختلفی از مردم پس از جنگ درکی از ارزش‌های آن ندارند و در آن جایی برای حاج کاظم و عباس نیست! آنهایی که برای حفظ آن محیط مقدس به میدان جنگ با غول هفت سری رفتند که پیر و مرادشان دستور داده بود! اهالی آژانس اما دیگر آماده همراهی با این بچه های مظلوم نیستند! حتی نیروهای امنیتی این دوران نیز معتقدند: دهه حاج کاظم گذشته است!! اما این یک شورش است چون راه حل این بی تفاوتی این گونه سوختن نیست چون هرچند سوختن است و دود ندارد ولی قابل درک نیست! مخمصه شاهد گرفتن حاج کاظم داستان بچه های ارزشی دهه هفتاد است که کشورداری کارگزارانی ها را درک نمی کنند! آقا ابراهیم ارتباط گفتمانی با انقلاب دارد و خاطرات خوبی با فیلم‌هایش داریم اما مانند آوينی به عمق عرفان انقلاب راه نیافته است! لذا نقص هایی در کارهایش است ولی این فیلم ارزش بارها دیدن را دارد و پر از نمادهای دو جبهه است! بارها با این فیلم بغض های فروخورده مان را رها کردیم! آنچه امروز بیشتر گرفتارش هستیم! پیشنهاد فیلم 🆔 @h_falahati
🌀 در سوگ تقوا و عقلانیت برخی مدعیان مرجعیت 🖋 علی مهدوی 🔸 ماجرای فوت مهسا امینی، بهترین دستاویز برای موج‌سواری منافقین و دشمنان مختلف جمهوری اسلامی شد؛ از کومله، تا سلطنت‌طلب تا .... 🔹 از دشمن که به غیر از دشمنی و خنجر جفا توقعی نمی‌رود؛ اما در این میان، از معمّمین و افرادی که داعیه‌ی مرجعیت و یدک‌کشیدن نام اجداد و سیادت را دارا هستند، انتظار می‌رفت با کلماتی مبهم بنزين بر آتش نریزند و تا روشن‌شدن ابعاد مختلف حادثه صبر کنند. 1⃣ چه کنیم از دست افرادی که مدام دنبال مطرح‌کردن خود به عنوان مرجع تقلید هستند؛ در مقابل جامعه مدرسین قد علم می‌کنند اما همان زمانی که اصحاب فتنه از مرگ نامعلوم یک دختر، جمهوری مظلوم اسلامی را به انواع اتهامات محکوم می‌کنند، این مرجع خودخوانده هم نگرانی عمیق خود را از برخوردهای نسنجیده‌ای که به نام دین صورت می‌گیرد ابراز می‌کند!! 2⃣ چرا وقتی مادر این دختر، دخترش را از حضرت زهرا سلام الله علیها پاک‌تر دانست این مدعیان ابراز تأسف نکردند؟ 3⃣ چرا وقتی عده‌ای فریب‌خورده بر اساس غلیان احساسات و همین قضاوت‌های عجولانه با اغتشاشگران همدست شدند ابراز نگرانی نکردند؟! 4⃣ این مدعیان بدانند، مرجع تقلید یعنی (ره)، کوه غیرت که در واکنش به یک برنامه رادیویی و قیاس حضرت زهرا سلام الله علیها با یک بازیگر ژاپنی (به نام اوشین) آنگونه که لازم بود برخورد کرد. 5⃣ اگر آن ابراز نظر و این سکوت مرجع خودخوانده برای جمع‌کردن مقلّد از بین دار و دسته‌ی افراد زاویه‌دار با انقلاب است، بدانیم اینها اصلا دغدغه‌ی تقلید و عمل به رساله ندارند؛ اگر هم واقعا از سر دغدغه‌ی خالصانه و دلسوزی است، تقوا به واکنش دیگری حکم می‌کرد. ♨️ اگر یک درصد از همراهی فریب‌خوردگان با اغتشاشگران در فاجعه‌ی آتش‌زدن پلیس و تعرض به نیروهای انتظامی و شهادت افراد خدوم، به دلیل این اظهار نظر ناروا باشد، چگونه می‌خواهید تاوان این خون‌ها را پس دهید؟!! 🔻 اگر یک درصد اعتماد مردم به نظام اسلامی سست گردد آیا نباید عذاب وجدان داشته باشید؟! ✅ همه‌ی روحانیت خصوصا اهل منبر و تریبون را باید به تقوا دعوت کرد، و بیش از هرچیز به ، چراکه دنیا و آخرت مردم را جهت‌دهی می‌کند. #⃣مهسا امینی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابتکار جالب دکتر پیروز برای افشای منطق غلط "حجاب اختیاری" حتی اگر حداقل حجاب برای ستر عورت را به این برگ انجیر بزرگ تقلیل دهیم، عده ای مقابل آن از برگ انجیر کوچکتر استفاده میکنند! امیرحسین ثابتی 🆔 @h_falahati
❇️ چرا اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است؟ 🖋 محمدحسین علی‌اکبر یکم. فضای مجازی، جهانی است که به دست بشر جدید آفریده شده است. دوم. همانطور که ما با بدن جسمانی در عالم مادّه و با بدن برزخی و مثالی در عالم برزخ حاضر می‌شویم؛ با ایجاد حساب کاربری در اعلام حضور می‌کنیم در واقع اکانت‌های ما در حکم ما در ساحت دنیای مجازی است. و چه بدانیم و چه ندانیم شهروند مجازی و رسمی جهان مجازی به شمار می‌آییم. سوم. در استعمارگران به جای غصب سرزمین‌ها به موازات هر کشور، سرزمین مجازی به وجود آورده و از طریق آن، مالکیت و اداره منابع انسانی و طبیعی آن کشور را به عهده می‌گیرند. 🔻 به این مثال ساده توجه کنید: تاکسیرانی، یک سازمان عریض و طویل است که در هر استان، ساختمان و کارمند و خَدَم و کارگر و سیاستگذاری و قانون و مادّه و تبصره و ... دارد؛ امّا اسنپ با یک نرم‌افزار، مدیریت حمل و نقل را از دست تاکسیرانی خارج می‌کند. به همین سادگی. ♨️ برخلاف تصور رایج، پیام‌رسانها و در کل، رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به وجود نیامده‌اند؛ بلکه کانونهای ثروت و قدرت -یا همان استکبار جهانی- از طریق رسانه‌ها را به دست گرفته و به تبع آن به رفتارها جهت می‌دهند تا جوامع، در راستای اهداف آنها قدم بردارند. چهارم. بنابراین که با برعهده گرفتن خاک و سخت افزار ایران سعی دارد در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی و ... انقلابی به وجود آورد اگر در برابر دشمن که در حال تصاحب حاکمیت مجازی ایران است چاره ای نکند فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و در نهایت، حاکمیت واقعی خود را دست خواهد داد. ♨️ از این رو برای جلوگیری از و حقیقی شدن ایران باید حاکمیت و مالکیت مجازی را از آنِ خود کند. ✅ لذا اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است. تنبیه الامة 🆔 @h_falahati
تذکّر: ۱. رهبر انقلاب، استاد مطهری را "مبناسازِ نظام جمهوری اسلامی" دانست و استاد مصباح را "عقبۀ نظریِ نظام جمهوری اسلامی"، ولی گویا ما به "حداقل‌ها" بسنده کرده‌ایم و این و آن را "بزرگ" و "متفکّر" و "اندیشمند" انگاشته‌ایم. ۲. نباید ساحت اندیشه و معرفت را گرفتار آفت "سطحی‌نگری" و "زردگویی" و "همه‌چیزدانی" و "استادسازی" کنیم، و از "سرچشمه‌های اصیل و اوّلیّه"، دور افتیم. "آب زلال" را باید در "سرچشمه" طلب کرد و نه در پایین‌دست. پایین‌تر که بیایید، خبری از آب زلال نخواهد بود. ۳. همگان، حقّ اظهارنظر دارند، امّا فقط عدّۀ بسیار اندکی، صلاحیّت "پرچم‌داریِ جبهۀ فکریِ انقلاب" را دارند. اگر افراد در "حد" خودشان نبینیم و تصویرهای افسانه‌ای و تخیّلی از آنها بسازیم، شأن و منزلت جبهۀ فکریِ انقلاب را فروکاهیده‌ایم. ۴. اگر جز این بود، این‌همه "فتنه‌انگیزی" و "قباحت" و "خباثت" و "خیانتِ" یک شوت‌زنِ اشرافی را به "خطا" تقلیل نمی‌دانند و آن‌گاه به‌خطا، خویش را منصف و حقّ‌گو معرفی نمی‌کردند. خصوصیّتِ جهلِ مرکّب، همین است. ۵. دوران زردگویی و همه‌چیز‌دانی به سر رسیده است. نیروهای نسلِ سوّمی در جبهۀ فکریِ انقلاب، "تقسیم‌کار" کرده‎‌اند و "عملیّات‌های خاص" انجام می‌دهند و "تک‌تیرانداز" هستند. اینان قدردان "بزرگان" و "پیشگامان" هستند و نسجیده و ناپخته دربارۀ آنها قضاوت نمی‌کنند. ۶. "مرزبندی‌" به معنی "نفرّت‌پراکنی" نیست... "علی کریمی" در عرض "حسن عباسی" نیست... "فوتبال"، مهم‌تر از "حقایق اسلامی و انقلابی" نیست... "تشخیص غلط"، حاکی از "بیان حقّ" نیست... دکتر جمشیدی 🆔 @h_falahati
🔰 سنجش دین‌داری ایرانیان 🔸ما در سنجش دین‌داری مدل‌هایی که نوعاً به کار می‌بریم مدل‌هایی هستند که جامعه‌شناسان در حوزه علوم اجتماعی در قلمرو جامعه‌شناسی دین به کار برده‌اند و رویکردهای نظری این جامعه‌شناسان رویکردهای مدرن است. آنان وقتی به سنجش دین‌داری می‌پردازند با معنا و نوعی از دین و دین‌داری مواجه هستند که در جهان غرب مطرح بوده که این معنا و مدل بیشتر نگاه فردی به دین دارد و در حوزه زندگی شخصی و فردی دین را می‌بینند. پرسش‌ها و سنجه‌ها هم ناظر به همین مسائل است و نه بیشتر. در ایران هم اغلب از همین سنجه‌ها در سطح و لایه گرایش‌ها و عقاید و گاه هم در سطح مناسک با مقداری تعدیل‌ استفاده می‌شود. ما پیمایش‌هایی را از دهه ۵۰ نسبت‌به وضعیت دین‌داری ایرانیان داشته و داریم. این پیمایش‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که در هیچ زمانی در همان سطوح عقیدتی و مناسکی، وضعیت دین و دین‌داری در ایران روبه افول نبوده و در سال‌های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، دائماً حالت فزاینده‌ای داشته است. یعنی اگر کسی بخواهد ادعا کند که دین وضعیت روبه افولی داشته، هیچ تحلیل و پژوهش میدانی آن را حتی در سطح فردی تأیید نمی‌کند. 🔸مسئله این است که ما در سنجش دین و دین‌داری ایرانیان باید ناظر به معنایی از دین که در ایران وجود دارد یعنی اسلام، تشیع و مانند آن پژوهش کرده و از این زاویه، ابعاد اجتماعی، فرهنگی و تاریخی دین را هم بررسی کنیم. انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در دین‌داری ایرانیان بود که به‌نوعی منشأ تغییرات و تحولات در جهان اسلام، بلکه فراتر از جهان اسلام، در سطح کشورهای غیراسلامی هم شد. این مسئله آن‌قدر تأثیرگذار بود که نظریه‌پردازان جامعه‌شناسی دین را که مستقیماً به این مسئله می‌پرداختند یا نظریه‌پردازان دیگری که در شاخه‌های دیگر متمرکز بودند را به‌نحوی متوجه خود کرده است؛ نظریات آن‌ها را به چالش کشانده و منشأ پدیدآمدن نظریات جدیدی شده است. نوعاً کسانی هم که در جهان غرب به فرهنگ و حوزه دین و دین‌داری توجهی داشتند، دین را یک فرآیند روبه‌رشد و درتقابل با توسعه مدرن دانسته‌اند. 🔸رویکرد دینی به‌عنوان یک پدیده شخصی و فردی در جهان سکولار لحاظ می‌شد و در آنجا رو به افول بود اما در پایان قرن بیستم، نقطه عطفی به نام انقلاب اسلامی ابتدا در جهان اسلام و در ایران مشاهده شد و مقاومتی سیاسی و اجتماعی در سطح ملی ایجاد کرد. پدیده‌ای که در چارچوب مفاهیم مدرن و غربی نبود؛ یعنی یک حرکت سیاسی بود و هویت دینی هم داشت. انقلاب حضور دین را در عرصه‌‌ای فراتر از زندگی شخصی و قلمرو مناسکی در زندگی عمومی نشان داد. همچنین کاملاً نشان داد که دین در عرصه سیاسی رسوخ دارد. طی قرن بیستم، حرکت‌های سیاسی‌ای که در کشورهای غیرغربی انجام می‌شد، مدل خود را در مفاهیم سیاسی مدرن سکولار و غیردینی، مثل ناسیونالیسم، سوسیالیسم و مانند این‌ها جست‌وجو می‌کردند اما انقلاب اسلامی پدیده جدیدی بود که رخ داد و بعد هم به‌سرعت امواج خود را در کشورهای مختلف و ازجمله در آمریکای لاتین منتشر کرد که به تبع آن بحث الهیات رهایی‌بخش مطرح شد. این سطحی از دین‌داری است که قبل از انقلاب اسلامی ایران وجود نداشت؛ یعنی انقلاب یک نقطه عطف بود که اگر بخواهید آمار پیش و پس از انقلاب را بسنجید، می‌توانید بگویید فراز و فرود وجود داشته است. 🔸ما با سطحی از دین و دین‌داری مواجه هستیم که باید در تعاملات و ساختارهای قدرت اجتماعی، منطقه‌ای و جهانی به آن پرداخت و آن را مدنظر قرار داد. این مسئله ابتدا چندان به چشم مخاطبان این جریان دینی اجتماعی و سیاسی نمی‌آمد. اصلاً فکر نمی‌کردند که این یک واقعیت زنده و قابل تداوم است. این جریان چیزی در حاشیه رقابت‌های شرق و غرب بود اما ناباورانه دیدند تداوم پیدا کرد، موج ساخت، نوع رفتار و مواجهات سیاسی منطقه‌ای قدرت‌های جهانی را به‌گونه‌ای تحت‌تأثیر قرار داد و جهان سکولاری که به هیچ وجه هویت اجتماعی و سیاسی دین را به رسمیت نمی‌شناخت، ناگزیر شد در رقابت با این جریان دینی ایران و جهان اسلام بدل‌های دینی درست کند. این موضوع اصلاً سابقه نداشت. براین اساس گروه‌های سلفی تندرو و بعد داعش به وجود آمد. این‌ها پدیده‌های جدیدی بودند که درتقابل با دین در عرصه سیاسی و با مفاهیم دینی شکل گرفتند. 🔸در اینجا برای سنجش موضوع به مفاهیم و شاخص‌های مربوط‌به مسئله احتیاج داریم. امام رحمةالله‌علیه با احساس اینکه این‌طور تقابل‌ها و حضور سیاسی دین در سطح کلان مطرح می‌شود، مفاهیم اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را به‌کار برد که به دو نوع دین‌داری حاضر در منطقه اشاره داشت. 👈متن تفصیلی گفتگو در سایت استاد پارسانیا 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰 سنجش دین‌داری ایرانیان 🔸ما در سنجش دین‌داری مدل‌هایی که نوعاً به کار می‌بریم مدل‌هایی هستند که جا
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆دوستان علاقه مند به جامعه شناسی و تحلیلی های اجتماعی حتما مطالعه کنید.
🌸 ماه ربیع الاول، بهار زندگی است... 🆔 @h_falahati
به نظرم رئیس سازمان که فردی حزب‌اللهی است کمی توجه کند به این جنس سخنان! کمی دیر شده است! خسته شدیم از این لمپنیسم در سیمای انقلاب! 🆔 @h_falahati
فراجا: اجازه جولان به دشمن نمی‌دهیم بیانیه فرماندهی انتظامی کشور: 🔹امروز دشمنان ایران و عده‌ای آشوبگر به دنبال برهم زدن نظم، امنیت و آسایش ملت ایران هستند این در حالی است که توطئه های شیطانی آن‌ها در برابر اتحاد نیروهای مسلح و انسجام، وحدت و هوشیاری ملت ایران که به موقع صف خود را از اغتشاشگران و آشوبگران جدا کردند، ناکام مانده است. 🔹فرماندهی انتظامی کشور به پشتوانه نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج و ملتی انقلابی و شهیدپرور و غیور که همواره در کنار خادمان خود هستند، اجازه نخواهد داد دشمنان به آسایش و آرامش مردم خدشه ای وارد کنند. 🔹کارکنان انتظامی کشور تا آخرین لحظه در برابر توطئه های معاندان و ضد انقلاب با تمام توان ایستادگی و با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی از مرز تا مرکز برخورد قاطعانه خواهد کرد. @TasnimNews 🖊در این فاجعه اخیر خیلی آزار دیدیم و ناراحتیم! از بی زبانی نیروی انتظامی ناراحتیم! از کم تحرکی رسانه ای این نیرو ناراحتیم! از اینکه نیروی انتظامی کاری می کند که در فضای فقر روایت کژروایت ها شکل بگیرد ناراحتیم! جریان انقلاب حق دارد مدعی باشد! چرا با بی تدبیری در دفاع از خودتان، با بی توجهی به اطلاع رسانی اینقدر به مظلومیت انقلاب دامن می زنید! مهسا امینی اگر دستگیر نمی شد در گوشه ای از مترو! یا روی صندلی پارک! فوت کرده بود! اما مادرش او را پاک تر از زهرای اطهر بخواندش! پدرش او را بی عیب و بدون سابقه بیماری بداند! داییش و پسرخاله او از این جنازه استفاده کردند! کومله طراحی تجزیه را دنبال کرد!! منافقین انتقام از انقلاب گرفتند! و... چون شما زبان ندارید!! 🆔 @h_falahati
شیوخ فتنه گر! باند منتظری! هم صدا با سلطه گران و چپاول گرایان! ما را یاد زهری و شریح می اندازید! 🆔 @h_falahati
گفتگوهای طلبگی 01.05.29.mp3
10.14M
سلسله نشست های هویت طلبگی جلسه پانزدهم 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 افشاگری سالومه سیدنیا، مجری شبکه من‌وتو علیه مسیح علی‌نژاد 🔹 سالومه سیدنیا، مجری شبکه من‌وتو از مسیح علی‌نژاد می‌گوید که چگونه با اعتراضات تجارت می‌کند و گریه خود را می‌فروشد 🔹 مسیح صورت‌حساب ۱۰هزار پوندی برای کیوان عباسی [مدیرعامل من‌وتو] فرستاد؛ بخاطر انتشار کلیپ پویا بختیاری 🆔 @rasanewsagency 🖊دلال براندازی؟! چه بگوییم از نوجوانان و جوانانی که به شکلی شستشوی مغزی شده اند که از نظر تربیتی امکان برگشت اینها نیست! 🆔 @h_falahati
از سپاه عزیز تشکر می کنیم. چهار روز است که مشغول عملیات در اقلیم هستند و این عملیات ها ادامه دارد. لکن قوه قضائیه فقط سران فتنه یعنی شیوخ فتنه گر، سیاسیون آلوده و چهره های مشهور را تهدید می کند! فقط عده ای جوانان و نوجوانان اوباش یا فریب خورده نباید مجازات شوند! اینها در حال فرار از کشور هستند. مهران مدیری گریخت!! علی کریمی اصلا اینجا هیچ تعلقی ندارد!! بقیه هم مطمئنا در حال گریز هستند!! عده ای از این لمپن ها هم می گویند حاکمیت جواب دهد چرا مردم!! را بجان هم انداخته!! عده ای از بی تحلیل ها هم می گویند چرا هنرمند را دستگیر می کنید!! خسته شدیم از پررویی و گستاخی اینها! 🆔 @h_falahati
⭕️ آشوب در عربستان! 🔹 چرا سعودیها می توانند از طریق یک شبکه ماهواره ای ( ایران اینترنشنال)، یک مرکز جنگ روانی در فضای مجازی ( مرکز اعتدال) و استخدام چند سلبریتی ، مملکت ما را به آشوب بکشانند اما ما تا امروز موفق به «مقابله به مثل» و ایجاد شورش در عربستان نشده ایم؟ آن هم در حالی که بخش زیادی از شهروندان عربستان از حکومت آل سعود ناراضی‌اند؟ ❇️ پاسخ اینجاست که : مردم عربستان می دانند مجازات کوچکترین حرکت علیه آل سعود، «قطع گردن با شمشیر» است و حاکمان ریاض اهل رافت اسلامی و تساهل با آشوبگران و «تحریک کنندگان به اغتشاش» نیستند! دکتر کوشکی 🆔 @h_falahati
‏چند توصیه به فعالان انقلاب تینیجری؛ اول: هیچ جای عالم با ترند هشتک‌ها، هیچ حکومتی عوض نشده. دلخوش به این قرشمال‌بازی‌های هشتکی تشتکی رباتی نباشید! اینطور هم نیست که چون مثلاً فلان میلیون هشتک زدید پس فلان میلیون هم جمعیت دارید! ‏دوم: جمهوری اسلامی رفتنی نیست. این را از منافقینی که از شما سازمان‌یافته‌تر بودند و در سال ۶۰ و پس از آن پوزه‌شان به خاک مالیده شد یا از اصلاح‌طلبانی که سال ۷۸ و سال ۸۸ هرچه زور داشتند زدند و نشد، بپرسید تا بیهوده وقت ما و عمر خود را تلف نکنید! ‏سوم: در انتخاب لیدرها شأن خود را رعایت کنید. علی کریمی و پرستو صالحی و کتایون ریاحی و سوگند و امثالهم آخه؟! درثانی کسی که چندماه پیش کل اموال را فروخته و دَر رفته، بعد شما را روی میدان مین هل می‌دهد، اصلا فرد قابل اعتمادی برای لیدری نیست! ‏چهارم: انقلاب درد دارد. اینطوری نیست که بزنی و بشکنی و بُکُشی و بی‌هزینه عبور کنی. هزینه هم یعنی چک و لقد و کتک و زندان و سوءپیشینه و هزار و یک مکافات بعد. اول حساب خود را با این چیزها صاف کنید و بعد به میدان بیایید. برای یک انقلابی خوب نیست که تا پخ شنید وسط میدان گریه کند! ‏پنجم: امنیت که از بین رفت، فقط برای آخوندها یا انقلابی‌ها و امثالهم از بین نمی‌رود. برای همه از بین می‌رود. از جمله شما، دوستان شما، خانواده شما و... پیش و بیش از هیجانی رفتار کردن، به نتیجه افعال و اعمال و اقداماتی که می‌کنید و تبعاتی که برای خود شما خواهد داشت، فکر کنید.. "سید پویان حسین پور" 🆔 @h_falahati
🔻 بیانیه آیت الله علیدوست در محکومیت اغتشاشات اخیر، توهین به شعائر و به شهادت رساندن مدافعان امنیت بسم الله الحاکم العادل انا لله و انا اليه راجعون در روز های گذشته، خبرهایی از برخی حرکات بسیار قبیح از قبیل آتش زدن قرآن کریم، مساجد، حمله به موکب های عزاداری آل الله، به شهادت رساندن برخی مدافعان امنیت کشور و حریم اهل بیت علیهم السلام، منتشر شد. در اینکه این رفتار ها بی پایه و فاقد پایگاه مردمی و اجتماعی است بحثی نیست. لکن شدت پلشتی و گستاخی ناموجه کار آنقدر زیاد است که اذهان را به خود مشغول کرد، به ویژه وقتی غول رسانه‌ای کفر و نفاق نیز چونان موجی برآن سوار شد. تاریخ و دنیا بداند ک علاقه به مذهب، دین، نماد های مذهبی، حب و مودت آل الله علیهم السلام همچنان در همه وجود ملت بزرگ ایران ریشه دار است و آن را نه فقط تراثی از اسلام بلکه بخشی از ملیت و هویت خویش می‌داند و به آن افتخار می‌کند. این حرکات محکوم و هیچ تزلزی در باور و کنش توده عظیم ایجاد نمی‌کند. البته بی پایگی، شناعت و سبک وارگی این رفتار های شوم و محکومیت آن از سوی عالمان، فرهیختگان و مردم نباید مسئولان را آسوده خاطر سازد؛ بلکه بر کارگزاران نظام است که با استمداد از فکر صاحبان خرد و دغدغه دلسوزان کشور، نظام و ملت در برخی تصمیمات و عملکردهای جاری که بی تاثیر در زمینه سازی برای این اقدامات وقیح نیست، تجدید نظر کنند! قم حوزه علمیه ابوالقاسم علیدوست 7 مهرماه 1401 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
👓 آیت الله شبیری زنجانی: افراط در عزاداری و دهه درست کردن، به تفریط و انکار‌ کلی می‌انجامد!! ❗️ همین‌طور پشت سر هم دهه درست‌کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها را به وجود می‌آورد. افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. 🔹 ایشان با ابراز نگرانی از این‌که عده‌ای امروزه با افراط در عزاداری‌ها، زمینه هتک حرمت را فراهم می‌کنند فرمودند: این افراد در این زمینه مسئولند. آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بودن است موظف به چنین کارهایی است؟! 🖊این سخن یک مرجع تقلید مسجل شیعه است که اتفاقا از مباحث سیاسی اعراض دارد؟! حرف انقلابیون دو آتشه نیست که بگوییم سیاسی هستند! ایشان مکاسب نخوانده یا نمی‌داند! چرا بی سوادی و بی هنری خود را مخفی می کنید و ادای افراد فاضل را درمی آورید! این دهه سازی ها چه به اسم محسنیه یه عسکریه غلط است فتواهای بیخود ندهید. تاسف از برخی منبری ها و مداحان است که فهم و منظومه فرهنگی ندارند و می‌خواهند همینطور بی مبنا منبر و دکان باقی بماند برخی هم محترمند ولی دقیق نیستند! 🆔 @h_falahati
خیلی اتفاقی و بدون اتاق فکر!! مانند هم موضع گرفتند و بچه ها را به خیابان فرستادند! 🆔 @h_falahati
👓 برگزاری مراسم به صورت عمومی باعث کمرنگ شدن برنامه‌های اصلی می‌شود 💬 آیت الله مکارم شیرازی حوزه توییت 🆔 @h_falahati
☑ نظر رهبری در مورد سید محمد شیرازی اینگونه است؛ عالم مجاهدی و آیت اللهی که مروج مکتب اهلبیت و مبارز با تفکر صهیونیزم بود. ☑ اینکه امروز جریان شیرازی به یک جریان منحرف تبدیل شده است و دنبال بزرگ کردن خودشان و تخریب دیگران هستند ربطی به مجاهدت و فضل سیدمحمدشیرازی ندارد و این جماعت نمیدانند سیدمحمد شیرازی در تالیفاتشان مانند کتاب الدوله الاسلامیه تشکیل حکومت توسط فقیه جامع الشرائط را از اوجب واجبات میداند و تمام مدل های دیگر حکومت را باطل میداند. ☑ امروز طرفداران جریان شیرازی مخالف اصل ولایت فقیه شده اند درحالیکه تئوریسین این جریان آن را اوجب واجبات میداند. مخالفین این جریان هم غالبا فکر میکنند سیدمحمدشیرازی قائل به ولایت فقیه نبوده است. ☑ بارها به بزرگان این جریان تحدی مناظره زدیم و بارها توسط نوچه های رسانه ای این جریان به ما حمله شده است ولی بنده از هر دو طرف شاکی هستم که بدون اطلاع سخن میگویند. ☑ به عنوان مثال سکوت بیت شیرازی نسبت به هتاکی های مجتبی شیرازی و یاسرالحبیب محکوم است و با یک بیانیه که تنها شبکه ما فلان شبکه است حل نمیشود و باید از این دو نفر اعلام برائت بشود که هیچ مرجعی را جزء سیدصادق شیرازی به رسمیت نمیشناسند یا مقابله کودکانه با سخنان ولی فقیه مبسوط الید قطعا محکوم است ولی هیچکدام از این ها دلیل نمیشود ما هم مثل آنها بی دلیل سخن بگوییم و هر چیز بی ربطی را بهم ربط بدیم یا تحلیل خودمان را به عنوان سند به جامعه بگوییم. شیخ فرهاد فتحی 🖊در انحراف این جریان و شخص سیدصادق شیرازی بحثی نیست ولی مومنانه نقد کنید هرچند این جریان هتاک، بی ادب و تفرقه افکن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| سخنان صریح دکتر سعید حاجی ناصری استاد دانشگاه تهران خطاب به محمد فاضلی چرا به دروغ می‌گویید سرمایه اجتماعی از بین رفته است؟ 🆔 @h_falahati
حالا که فاصله ایران تا مقر نگهداری وحوش منافقان در تیرانا ۲۰۵۰ کیلومتر بیشتر نیست و سپاه هم داره طراحان خارج از کشور اغتشاشات را میکوبد بد نیست به توانایی‌های سجیل هم فکر کنیم. حمیم 🆔 @h_falahati