eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
3.9هزار ویدیو
229 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
🗨امیدوارم با این سند این جماعت کمی سکوت کنند تا از این جنگ ترکیبی عبور کنیم، بعدا ما هستیم و شما و مناظرات همیشگی... 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ استبداد جامعه‌شناسی مدرن 🔹چندی پیش آقای آرش حیدری به عنوان جامعه‌شناس، مصاحبه‌ای با روزنامه هم میهن انجام داده و بخشی از آن مصاحبه، در قالب یک فایل تصویری، پخش گسترده‌ای پیدا کرد. مصاحبه ایشان، با این روزنامه را میتوانید در این لینک مطالعه نمایید. بعد از مطالعه متن مصاحبه، آن را مملو از «تشتت» یافتم، که به نظرم رسید حتی گوینده خود نیز در درون انبان کلمات خویش، رها شده و ملتفت به گستره تناقضاتی که می‌گوید نیست. در این یادداشت، به بخشی از آن تناقضات اشاره می‌کنم: 1⃣به نظر ایشان، مسئله اصلی جریان اخیر «زندگی» است و ایشان نام این جریان را «جریان ضد محتسب» می‌گذارند که آشکارا در برابر محتسب گری سخن گفته می‌شود. مسئله‌ای که از مشروطه به این طرف، بارها فریاد زده شد. اینکه، مسئله اصلی معترضین، «زندگی» باشد بسیار امید آفرین و آینده‌ساز است. و جامعه در بستر توجه به زندگی است که میتواند ضعف‌ها و کاستی‌های خود را جبران نماید. لیکن، تمام سخن درباره «معنای زندگی» است. چیزی که حتی خود آقای حیدری نیز نتوانست از آن کناره بکشد و متعرض آن نگردد. او در ادامه،از «بدن‌مندی زندگی» می‌گوید: «زندگی غیربدن‌مند اساساً اسمش زندگی نیست» و بدن را نیز اینگونه معنا میکند: «مسئله بر سر بدن متحرک طبیعی است نه بدن تحریک کننده». بدن متحرک طبیعی در کلام او یک بار - با استشهاد به کلام اسپینوزا- در برابر «ذهن» قرار می‌گیرد و سپس در دوگانه «جسم و روح» ظاهر می‌شود. به نظر میرسد، اولین معارضت با زندگی در همین دیدگاه ایشان نهفته است؛ دوگانه‌سازی میان جسم و روح، و اصالت بخشیدن به بعد جسمانی و بدنی، و نفی بعد روحانی. چنین انکارهای افراطی، ریشه در ندیدن تمام واقعیت انسانی دارد. اگر، تمام اوصاف زندگی انسان _به تعبیر ایشان- مانند اندیشیدن، خوردن، خوابیدن، مقاومت کردن، صفت «بدن» است، پس چرا این اوصاف در انسان مرده نیست؟ در حالیکه، مرده هم دارای بدنی مشابه با بدن زنده است؟ چه تفاوتی میان مرده و زنده وجود دارد که، او نمی‌اندیشد اما انسان زنده می‌اندیشد؟ آیا عاقلی وجود دارد که آن اوصاف پیش گفته را از «بدن مرده» توقع داشته باشد؟ و اگر چنین نیست، پس چه عنصری در «بدن زنده» وجود دارد که، می‌تواند حامل آن اوصاف باشد؟ قطعاً عاملی است غیر از بدن. او با این شیوه تبیین مسئله زندگی، خود به یک «شکاف» دیگری دامن زده و نادانسته، از بستر «نفی» به «خشونت» گراییده است؛ شکاف میان روح و جسم. این شکاف، برآمده از متن اندیشه غربی، با نفی روحانیت انسان و اصالت بخشیدن به جسمانیت او، به مبارزه خشن با روح پرداخت. آیا، راه اصلاح جامعه از دوگانه‌سازی غلطِ فلسفی و نفی دیگری حقیقی (روح) و خشونت با آن، عبور می‌کند؟ یا اینکه، همانگونه که باید صدای «بدن» را شنید، باید صدای «جان» را هم شنید؟ جان (روح)، همان مشخصه متمایز کننده بدن مرده از بدن زنده است. برخلاف فکر مدرن، در اندیشه اسلامی، از چنین دوگانه‌ای خبر نیست. بلکه اساساً در نگرش اسلامی، بدن امتداد روح و جان انسان است، نه ضد آن. و انسان، ترکیبی حقیقی است از بدن و جان. و اسلام برخلاف مدرنیته، تضاد نمی‌آفریند، بلکه از درون ترکیب، تعالی می‌رویاند. او به خوبی مسئله زندگی را بر دست گرفت، اما با طرح آن بر بنیان دوگانه جسم و روح، و نفی خشونت‌وار جان انسان در برابر بدن، بر حجم خشونت دمید. و این، همان سخنی است که پیشتر نوشته بودم: در ورای خشونت موجود، علوم انسانی مدرن ایستاده است. 2⃣ برخلاف منحط اندیشان علوم انسانی مدرن که بلندگوی «فروپاشی» برداشته‌اند، به خوبی از «پویایی جامعه» از سال ۹۶ به بعد و «حق زندگی» انسانی سخن می‌گوید. در همین مقام، پرسشهایی قابل طرح است: مقصود از «حق زندگی» چیست؟ بنا بر اینکه، زندگی را به بدن، تفسیر کرد، پس مقصود از حق زندگی، «حق بدن» است. و از آنجا که، بدن، مشترک میان زنده و مرده است، پس مقصود از حق زندگی، «حق زنده بودن بدن» است. یعنی تمام آن چیزی را که، یک مرده ندارد، می خواهد داشته باشد. آیا این است تمام ادعای یک جامعه پویا؟ با این تفسیری که از حق زندگی روا داشته شد، جامعه در مرز زوال و نابودی قرار نمی‌گیرد؟ او با تقلیل معنای زندگی، انسانها را در مرز میان مردن و زنده بودن، تعریف کرده است و چگونه می‌توان از چنین انسان و جامعه ای، انتظار پویایی داشت؟ منیرالدین ادامه در فرسته بعدی 👇👇👇 🆔 @h_falahati
ادامه از فرسته قبلی👆👆👆 3⃣سلمنا که، بدن همه هویت انسان باشد، باز هم بدن نمی‌تواند از «مسئولیت» فرار کند. شما که نمی‌خواهید، با تعریف هویت انسانی به بدن، «اختیار» او را نفی نمایید. و اگر چنین است، پس انسان بدن مند مسئولیت دارد. یعنی در عین حال که حقوقی دارد، تکالیفی هم بر گردن اوست. مهمترین مسئولیت و تکلیف او چیست؟ در عین حال که حق زندگی دارد، تکلیف او در زندگی چیست؟ قطعاً نمیتوانید بگویید هر فردی، حق زندگی دارد و هیچ تکلیفی ندارد. چرا که در این صورت، جامعه را به «جنگلی از حقوق» تبدیل کرده‌اید که همه خواهان استیفاء حقوق خویش بدون کوچکترین تکلیفی هستند. حال، بفرمایید تکلیف انسانِ بدن مند در زندگیِ بدن مند چیست؟ ما در کلام ایشان، با انباشت سنگینی از حق زندگی و حق بدن، روبروییم بدون آنکه مسئولیتی متوجه به این بدن باشد. درحالیکه ایشان، از مشروطه سخن می‌گویند و اینکه مشروطه، آغاز حق زندگی است، پس چرا ایشان تمام مشروطه را نمی‌گویند که، مشروطه برای مبارزه با استبدادی شکل گرفت که «مسئولیت» نمی ‌پذیرفت. به نظر می‌رسد، دوباره با استبدادی دیگر، این بار برخاسته از موضع «بدن» مواجهیم؛ استبداد بدن. استبدادی که فقط حق دارد و تکلیفی ندارد. و وقتی بدن، مستبد باشد؛ به حقوق دیگران تجاوز میکند، آنها را سلب حیات میکند، حق زندگی را از آنها می‌گیرد، گلویشان را میدرد، و هیچگاه «پاسخگو» نمی‌باشد، زیرا دارد استیفاء حق طبیعی بدن را می‌نماید. و چه کسی است که جرأت داشته باشد در برابر استیفاء حق طبیعی بدن بایستد. این طبیعت است که چنین حقی را به انسان ارزانی داشته و انسان بدن مند نیز مُحِق است تا آن را به صورت کامل استیفاء نماید. و این همان «جنگل حقوق» است که از درون جامعه‌شناسی ایشان سربرمی آورد. 4⃣در بخشی از سخنان خود با تعریض به فقه سنتی می‌گوید: «اگر از منظر شماها ارزشها تغییرناپذیرند، علوم انسانی چه کار میتواند بکند. اصل اول جامعه شناسی تغییرات اجتماعی می گوید، ارزشها تغییر می کنند» اگر به زعم ایشان، همه ارزشها تغییر پذیرند، پس چرا ایشان اصرار دارند که در طول تاریخ یک ارزش ثابت وجودداشته و آن هم «حق زندگی» است؟ از آنجا که، زندگی، ارزش است پس انسان حق زندگی دارد و این حق، در تمام تاریخ ثابت بوده و در مبارزات مشروطه، آشکار گردیده است. چرا ایشان، از ضرورت تبدیل «ارزش زندگی» به «ارزش مرگ» سخن نمی‌گویند و ارزش زندگی را امری ثابت می‌دانند؟ پس، ایشان مدعی نفی مطلق ارزشها نیست، بلکه برخی ارزشها را «امر ثابت» حیات انسان می‌داند. حال، سخن بر سر این میرود که، چرا آن امری را که شما ارزش می‌دانید باید ثابت بماند و آنچه را که ارزش نمی‌دانید باید تغییر کند تا تغییرات اجتماعی رخ بدهد؟ آیا، دوباره با استبداد علوم انسانی مدرن مواجهیم؟ چرا شما اینگونه تلقی کرده‌اید که باید مدار و محور تغییرات باشید؟ و دین، نمی‌تواند جریان تغییر زندگی انسان و بهبود وضعیت اجتماعی را برعهده بگیرد؟ 🔹کوتاه آنکه: تشتت موجود در این سخنان بسیار بیش از آن است که به همین یادداشت اکتفا شود، اما همین مقدار برای نشان دادن چهره خشن و مستبد علوم انسانی مدرن ضروری می‌نمود. منیرالدین 🆔 @h_falahati
هتک مقدس! حامدفلاحتی _____________________________ نوشتار اول 🔰داستان این روزهای اغتشاشات و روحانیت شیعه در ایران را همه در کلیپ ها و تصاویر جسته و گریخته دیده اند! تاکنون ده ها مورد تعرض و ضرب و شتم و قتل قرار گرفته و به خیل شهداء پیوسته اند! سوالی که طرح می گردد آن است که مگر روحانیون شیعه جزء نیروهای امنیتی یا نظامی هستند! روشن است که اینگونه نیست روحانی یا همان طلبه اصطلاحی در حوزه علمیه شیعه به جد در میان سایر روحانیون مذاهب و فرق گوناگون دینی در جهان بیشترین آمار هتک، توهین، خشونت کلامی و تعرض بدنی و البته ضرب و جرح قرار می گیرد! به شهادت آمار هیچ جای دنیا مانند روحانیون شیعه اینگونه برخوردها با کشیش ها، خاخام ها و یا روحانیون اهل سنت و حتی روحانیون شیعه سایر کشورها صورت نمی گیرد! نگارنده منکر احترامها و برخوردهای صادقانه یا اکرامهای مردم عزیز ایران نیست اما زاویه بررسی میزان نفرت و انزجاری است که نسبت به روحانیون حتی گاه توسط کودکان با آنها صورت می‌گیرد، می باشد! 🔹در پاسخ عموما عده ای تحلیل گران رسانه ای، سیاسی و جامعه شناس آلودگی روحانیت شیعی با حکومت و اداره جامعه را بیان می کنند و کلیشه های ذهنی آماده شده توسط جریان رسانه ای را بازگو می کنند! آری استعمار و خط رسانه ای سالهاست شاید از مشروطه به بعد این خط را دنبال نمود تا چهره روحانیت شیعی را مخدوش کند. ♦️روحانی شیعی عموما از جنس انقلابی آن خود را در صحنه زندگی و اداره جامعه جهت پیاده سازی دین صرف می کند لذا این همزیستی تنگاتنگ و حضور بی دریغ از او یک عنصر پرکار، بی تکلف و بی مزد می سازد. از سویی بسیار در دسترس است و از سویی دغدغه های حضور میدانی و اقامه دین را در سطوح گوناگون دارد. این حضور نافی مظاهر استعمار و استبداد بوده و هست روشن است که خط خبری و رسانه ای دستگاه استبداد و استعمار بیکار نمی نشیند و چهره او را مخدوش نموده و نفرت پراکنی را گسترش می دهد! بارها روحانیون با افرادی مواجه می شوند که هرگز تاکنون با یک روحانی برخورد نداشته اند لکن به او دشنام می دهند و حقوق از دست رفته خود را مطالبه می کنند. در اداره کشور در تصمیمات گوناگون حجم مدیران و کارمندان دولت کمتر از پنج درصد روحانی است لکن بازهم آنی که دردسترس است روحانی است! لذا سینه او آماج حملات، اهانت ها و بعضا درددل هاست. 🔸روحانی شیعه ی انقلابی باید بداند میزان مظلومیت او میراثی است که از مقتدای والایش به ارث رسیده است. همو که شمشیر و حضورش در صفوف اول مجاهده در اسلام در سال‌های اندکی فراموش شد و از یادها رفت! پس از حضور دوباره و مجاهده سنگین عرصه اصلاح، محاسن شریفش خضاب شد و دیگران بر حضورش در محراب با تعجب طعنه زدند!! قل هذه سبیلی ادعوا الی الله علی بصیرة انا و من اتبعنی ما راست قامتان همیشه تاریخ هستیم! 🆔 @h_falahati
راه باز است ولی نه با طلبکاری! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد دانشگاه تربیت مدرس: عملیات مرصاد در حال تکرار است/ آمریکایی‌ها عجولانه آدم‌هایی که طی 10 سال گذشته آموزش داده بودند به صحنه آوردند محمدرضا ابن الدین حمیدی در همایش بین المللی قرن 21 و جهان عاری از سلطه آمریکا: 🔹شکست محاصره اتفاق افتاده و ما از محاصره خارج شدیم برای همین آمریکا در یک عجله پیش بینی نشده وارد صحنه شدند و آدم هایی که طی 10 سال گذشته آموزش داده بودند به صحنه آورد. 🔹کسانی که در دانشگاه فحش های زشت را می دهند دنبال اثبات این حقیقت هستند که در دنیای پست مدرن، اخلاق جایی ندارد. من بعید می دانم این افراد در زندگی عادی این قدر فحش ها را بدهند بلکه این فحش ها را به عنوان ابزار مبارزه اعمال می کنند. 🔹امروز همه مقدسات زیر سوال می رود به خاطر اینکه آمریکایی ها عجولانه می خواهند ما را از دنیای مدرنی که پیش بینی کردند به پست مدرن انقال بدهند این اتفاق محکوم به شکست است چون در ذات خود باطل است و حق ماندنی است. 🖋 قابل تامل و مطالعه و بررسی است دوستان اهل دقت خوب ملاحظه کنند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غرب زدگی و دوران انقلاب! راه حل معضلات فرهنگی از زبان سیدشهدای اهل قلم! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 جواب به رفراندوم! هرازچندی عده ای این ماجرا را مطرح می کنند از برخی سیاسیون گرفته تا برخی براندازان و خائنین. 🆔 @h_falahati
🔎بی‌بی‌سی فارسی و تغییر جهت جنگ شناختی بسمت روحانیت 🔻بی‌بی‌سی فارسی ۱۲ آبان ۱۴۰۱، در گزارشی با عنوان "اعتراضات در ایران؛ «عمامه‌پرانی» از چه زمانی آغاز شد؟" نوشت: در جریان اعتراضات اخیر، معترضان عمامه بعضی از روحانیون را از سرشان برداشتند!... ▫️اما اهداف احتمالی این فاز جنگ شناختی روانی چیست؟ 1⃣تاریخ سازی جهت #رسمیت_دادن و هویت بخشی به توهین علیه روحانیت 2⃣عادی سازی و #جسارت_بخشی برای پرتکرار شدن این قبیل رفتارهای زشت و مبتذل 3⃣فانتزی سازی تا #نفرت_پراکنی علیه روحانیت بدلیل امکان برخورد و تنش از جانب طلاب مورد آسیب و آزار 4⃣ #قداست_زدایی و احترام شکنی از لباس و هویت و منزلت روحانیت در سطح افکارعمومی با وایرال کردن بی‌احترامی‌ها 5⃣تهدید روحانیت در جهت #ناامن_کردن_فضا برای واکنش های روشنگرانه، تحلیلی و میدانی و بنوعی فلج تبیینی با هراس افکنی از ارتباط مستقیم روحانیت با مردم 6⃣تحریک و #تحت_فشارگذاشتن قشر نخبگانی ساکت و نه چندان فعال و روشنگر برای #موضع‌گیری_علیه_حاکمیت 7⃣#مشروعیت_بخشی به اغتشاشات از طریق تحریک و به میدان کشیدن پای روحانیت غیرهمسو با حاکمیت 8⃣#برچسب_درباری و حکومتی زدن به روحانیت مخالف اغتشاش و ناآرامی جهت خنثی سازی افکار و رفتار تبیینی طلاب و فضلای روشنفکر انقلابی 9⃣ترویج و #تئوریزه_سازی_سکولاریسم و تفکیک دین از سیاست با طرح جداسازی روحانیت از حکومت و پیوستن به مردم!! 🔟 تکمیل #پروژه_دین‌زدایی در جنگ شناختی با تولید نفرت، ترویج سکولاریسم، برچسب آخوند درباری و چالش عمامه‌پرانی ✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی 🆔 @h_falahati
👓 خبرگزاری فرانسه هم بخش فارسی‌اش را برای دمیدن در تنور خاموش اغتشاشات آتش کرده است! ❗️ عملا با جنگ احزاب رسانه‌های دولتی (پولدارترین و پر امکانات‌ترین رسانه‌های دنیا) مواجهیم! خبرگزاری فرانسه(rfi) خبرگزاری آلمان (دویچه وله) خبرگزاری سلطنتی بریتانیا (bbc) خبرگزاری سعودی (اینترنشنال) خبرگزاری های امریکا(voa,farda) یورونیوز فارسی(اتحادیه اروپا) ایندیپندنت فارسی (با بودجه عربستان) منوتو (مستقر در لندن) العین فارسی (امارات) العربیه فارسی (عربستان) تی آر تی فارسی (ترکیه) رادیو اسرائیل فارسی همه این خبرگزاری‌ها بخش فارسی راه اندازی کردند! استعمار امروز، استعمار تصویری و شناختی است! حوزه توییت 🆔 @h_falahati
⭕️ پیام های استراتژیک پرتاب موشک ماهواره بر قائم ✍️ علیرضا تقوی نیا، دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه تهران 🔹ماهواره بر قائم ۱۰۰ ساخت سپاه پاسداران با موفقیت شلیک شد و تا مدار ۵۰۰ کیلومتر پرواز کرد . 🔹این ماهواره بر ۳ مرحله ای می تواند ۱۰۰ کیلوگرم محموله را مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار دهد . 🔹در این خصوص چند نکته باید ذکر شود ؛ 1️⃣ موشک ماهواره بر ، ساختاری مشابه موشک های قاره پیما دارد ؛ در واقع می توان گفت امروز سپاه پاسداران علاوه بر یک ماهواره بر توانست یک موشک بالستیک قاره پیما که می تواند ۱۰۰ کیلوگرم محموله را حمل کند به فضا پرتاب کرد. 2️⃣ با توجه به توان اتمی ایران و عبور این کشور از نقطه گریز هسته ای (یعنی قابلیت ساخت فوری بمب اتم) ، شلیک این موشک پیام های خاص خود را بر کشورهای منطقه و قدرت های جهانی دارد . 3️⃣ استفاده از سوخت جامد در این ماهواره بر یعنی کاهش زمان آماده سازی برای شلیک و همین امر میتواند قابلیت سپاه را در راهبرد ضربه دوم افزایش دهد. 4️⃣ ساخت و شلیک ماهواره برها در سالهای اخیر علاوه بر پیشرفت های صنعت اتمی مانند افزایش سطح و میزان غنی سازی اورانیوم و ساخت اورانیوم فلزی نشان میدهد جمهوری اسلامی به دنبال برقراری نوعی توازن قدرت با غرب و بالا بردن ضریب بازدارندگی خود است . 5️⃣ ایران اگرچه حداکثر برد موشک هایش را ۲۰۰۰ کیلومتر عنوان کرده اما واقعیت های میدانی نشان میدهد که قابلیت های جمهوری اسلامی فراتر از این رقم هاست. 6️⃣ آمریکایی ها در پی آن بودند تا با تحریم های شدید، علاوه بر توان هسته ای ، قدرت موشکی ایران را نیز محدود کنند اما شلیک های اخیر نشان داد به وضوح دچار شکست راهبردی گشته اند . 7️⃣ ایران از طریق چنین دستاوردهایی بقای خودش را تضمین و از وقوع جنگ علیه خود جلوگیری کرده اما همزمان از طریق متحدانش در یمن ، عراق ، لبنان ، سوریه و ... سیاست های منطقه ای خود را دنبال می کند. علیرضا تقوی نیا 🆔 @h_falahati
🔰 چگواراهای اینستاگرامی یا راکفلرهای فرصت طلب! «زعیم‌زاده» جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان: 🔹 این چند ثانیه فیلم از رختکن بازیگران-ببخشید بازیکنان-آبی در فضای مجازی وایرال شده است، مدیرعامل می‌گوید پاداش این برد سه برابر بقیه بازی هاست و بازیکنان سوت و کف می‌زنند، درست چند دقیقه قبل یا بعد از شوآفی که در زمین داشتند، وقتی به سبک صاحب‌عزاها در زمین حاضر شدند و بعد از بردن جام خوشحالی نکردند. 🔹در سطحی‌ترین لایه تحلیلی این اقدام ریاکارانه است اما در لایه عمیق‌تر همه چیز سر جای خود است. اگر خوب نگاه کنیم، صدور مجوز این ریاکاری و بی‌اخلاقی خیلی پیچیده نیست. 🔹انفجار اطلاعات، انفجار شهرت و انفجارسرمایه، این سه ضلع مثلث مخربی است که در یک دیالکتیک خانمان افکن مدام خود را بازتولید می‌کنند، منطق این بی‌اخلاقی منطق سرمایه است، هم آن شوآفِ جامِ غم در تمنای شهرت و سرمایه است هم این سوت و کف زدن برای مکیدن سه برابر از بیت المالِ حکومت توتالیتر و سرکوبگر و بوگندو و اخ و پیف! 🔹تعجب نکنید همه چیز با هم هماهنگ است. آنطرف هم وضع به همین منوال است مربی قرمزها هم که این فصل به اندازه تیم‌های متمول عربی برایش هزینه شده و بساط سورچرانی آرکا و رفقا هم از خزانه حکومت توتالیتر! برقرار است، وقتی تیمش بدترین بازی‌ها را ارائه می‌دهد و با آژان‌کشی و ضرب و زور حریف فانوس بدست‌هایی مثل ملوان و مس می‌شود، ره افسانه می‌زند و خودش را شبیه گاندی می‌کند، که ببینید ما داغداریم، پس پاپیچ بازی خوب و حساب کتاب مالی ما نشوید. 🔹اشتباه نکنید من از آنهایی نیستم که اهمیت فوتبال را نفهمم من می‌دانم که غرور ملی ایرانی ها بعد از حماسه ملبورن اصلا قیمت ندارد، من می‌فهمم برد پرتاب دست بیرانوند بعد از مهار پنالتی کریس از برد فاتح و قائم هم بیشتر است، من می‌دانم هم طرازی طارمی با مسی و امباپه در لیگ قهرمانان کم از حماسه‌های جنگ ندارد، من اثر اجتماعی شادی دیبالایی شجاعی بعد از حذف النصر سعودی را می دانم، من می فهمم رقص جام بر دستان فرهاد چه دلی از آبی‌های ایران می‌برد، من درک می کنم صعود فولاد در آسیا از معدود بهانه های لبخند خوزستان است... 🔹و من می‌دانم که همه اینها خرج دارد، اینکه خرجش اینقدر هست یا نه فعلا محل بحث ما نیست، اما اینها را گفتم که بدانیم پشت صحنه این تئاتر ها چه می گذرد، بدانیم که این چگواراها و اسطوره‌های مبارزه اینستاگرامی پس پرده بیشتر راکفلرند، من با فوتبال مخالف نیستم، با استحمار مخاطب مخالفم. 🔹در عصر کمّی شدن منزلت، در دنیای سرمایه شدن فالوور، دستگاه تحلیلی خودمان را دربست در اختیار مخدرهای هیجانی قرار ندهیم. @TasnimNews 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 غرب به سایر ملت ها نگاهی به غیر از انسان دارد! دکتر محمد معزوز، استاد دانشگاه و عضو انجمن مردم شناسی در آمریکا در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه: 🔹غرب هرگز نمی خواهد سایر کشورها پیشرفت کنند، تاریخ غرب بر خون بنا شده است(الغرب دمویّ). غرب خبیث است و به سایر ملت‌ها مثل موجودی غیر از انسان نگاه می‌کند! 🆔 @h_falahati
🔰 وقتی تصمیمات غلط دولت را جذاب و تولید را تعطیل می کند! ⭕️ فاصله افزایش حقوق بین اقشار مختلف جامعه قابل قبول نیست/ میانگین دریافتی کارکنان شرکت های دولتی کشور، ۲/۵ برابر شرکت های خصوصی است/ سیستم حسابداری شرکت نفت ایران ما قبل تاریخ است 👤 مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس: 🔹گاهی برخی تصمیمات آزار دهنده است در مصوبه اخیر افزایش حقوق هر ۱ میلیون تومان افزایش حداقل حقوق، سقف را ۷ میلیون تومان بالا برد و با احتساب سایر تغییرات،سقف حقوق ۵۰ میلیون تومانی در کشور قانونی شد،چرا باید فاصله این همه زیاد باشد؟ 🔹بله تفاوت درمهارت، کارآیی، تخصص، سابقه، سختی کار و مسئولیت را قبول داریم،اما این فاصله‌ها اصلا منطقی نیست. مگر چند هیئت علمی عزیز و قاضی شریف نیازمند عدم رعایت سقف داشتیم که بخاطر آنها کل دو قشر زحمتکش را نزد مردم بی ضابطه معرفی کردیم،چرا از ظرفیت موجود برای استثنا کردن برخی مشاغل خاص و ذیحق استفاده نکرده و نمی کنیم؟چرا به جای آن یک صنف و یک دستگاه را مستثنی می کنیم،این همه استثنا قانون را تبدیل به آبکش و از کارآیی ساقط کرده است،چرا یک کارمند اداری در شرکت دولتی نفت یا برق ۲ الی ۳ برابر همان شعل درآموزش و پرورش دریافتی دارد. 🔹عزیزان این کشور جمهوری اسلامی است نه ،اگر منابع کشورمحدوداست، که هست،باید برای همه محدودباشد، وقتی میانگین دریافتی کارکنان شرکت های دولتی کشور،۲/۵برلبر شرکت های خصوصی است،وقتی دو سوم حقوق بگیران از بیت المال در یک سوم بالای درآمد یک کشورند، همه تلاش می کنند کارمند رسمی حقوق بگیر شوند،باید این چرخه را متوقف کنیم 🔹نکته ای در باب مالی کشور ؛مهم ترین شرکت دولتی کشور شرکت ملی نفت ایران است،که استخراج نفت ،گاز،فروش و صادرات را برعهده دارد،هم در منابع و هم در مصارف نیازمند دقت بیشتر و شفافیت کامل است،سیستم حسابداری شرکت نفت ایران ما قبل تاریخ است و هنوز بروز نشده است، برخی از منابع کلان در بودجه کشور نیست،در اختیار هیئت مدیره است،این اعدادی که عرض می کنم،به معنای فساد نیست،اما به معنای بستر فسادهست. درآمد وزارت نفت از محل فروش ال سی جیسال گذشته از ۶۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده،به ۱۱۳ همت رسید و امسال پیش بینی می‌شود،بالغ بر ۱۷۰ همت شود،باید این منابع در بودجه بیاید. خانه ملت 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 شرح ماجرای حمله اوباش در کرج به یک روحانی از زبان خودش ❗️ گوشت گرفته بودم برای نیازمندان؛ تروریست‌ها ماشین‌ها را برای شناسایی افراد مذهبی می‌گشتند! من را دیدند یکی سریع نشست پشت صندلی و گردنم‌ را کشید که یا خفه کند یا ببرّد! ❗️ فقط قلب و سرم را گرفتم که زنده بمانم! اجازه حضور امبولانس را نمی‌دادند! حوزه توییت 🆔 @h_falahati