eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
3.9هزار ویدیو
229 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
کلکسیونی تماشایی از اپوزیسیون وقتی انسان می بیند در این روزها جمعی متشکل از وهابی و داعشی و کمونیست و ناسیونالیست و تجزیه طلب و آخوند آمریکایی و انگلیسی و لیبرال و همجنس باز و روسپی و اوباش و مفسد اقتصادی و قاچاقچی موادمخدر و قاچاق انسان و تاجر جنسی و مانند اینها از داخل و آمریکا و اسرائیل و عربستان و مرتجعین منطقه از خارج همه در یک صف قرار می گیرند و با جمهوری اسلامی می جنگند و از آیندۀ آزاد ایران سخن می گویند، خود را با یکی از شگفت انگیزترین پدیده های اجتماعی تاریخ مواجه می بیند و درباره چگونگی و چرایی شکل گیری چنین کلکسیونی از اپوزیسیون و چنان معجونی از معجونی از دشمنان در فکر فرو می رود!!! فنائی اشکوری 🆔 @h_falahati
امام صادق عليه السلام: 💠تَسبيحُ فاطِمَةَ عليها السلام في كُلِّ يَومٍ في دُبُرِ كُلِّ صَلاةٍ، أحَبُّ إلَيَّ مِن صَلاةِ ألفِ رَكعَةٍ في كُلِّ يَومٍ تسبيحات فاطمه عليها السلام در هر روز و در پى هر نماز، نزد من، محبوب‏تر از هزار ركعت نماز در هر روز است الكافی جلد3 صفحه343 🆔 @h_falahati
آیت الله جوادی آملی.mp3
906.4K
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی «جامعیت علامه طباطبایی(ره)» 🆔 @h_falahati
عالم نو.pdf
422.4K
🔸عالَم نو؛ منظر متفاوت رهبری در تحلیل رویداد‌های اخیر. ▫️در میان تحلیل‌هایی که برای تفسیر و تاویل رخدادهای آشوب‌زده این روزها بیان شده است، این انگاره عمومیت یافته است که این رویداد در نتیجه «ضعف» مستقر در منطق جمهوری اسلامی رخ داده است. ضعفی که می‌توان آن را در تدبیر فرهنگ، اقتصاد یا سیاست جستجو کرد. ▫️اما معظم انقلاب، در شش سخنرانی خود که در این ایام ارائه نموده‌اند، منظری متفاوت را برای تفسیر و تحلیل این رخداد، برگزیده‌اند. متن به بیان اجمالی و واچینی بیانات ایشان پرداخته است. ▫️این متن در جستحوی یافتن راهبرد کنشگری فعال در این ایام، صورت‌بندی شده است و مبتنی بر دکترین رهبری در پی دستیابی به سرمایه‌ها، حیطه‌بندی اقدام و راهبری کنشگری است؛ برای مشارکت در این نوشتار می‌توانید نسخه ویرایش‌‌پذیر برخط آن را در آدرس زیر ببینید: 📋 yun.ir/alamno محقق: دکتر محمدهادی شریعتی 🖋 این تحلیل مبتنی بر موضع ضعف و ناتوانی نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر انقلاب اسلامی نیست بلکه تلاشی است برای نشان دادن سطح منازعه انقلاب با نظام سلطه! در این تحلیل نشان داده شده است که نظام سلطه برای نباختن در منازعه با فرهنگ انقلاب رفتاری پیش‌دستانه انجام داده است و این رفتار ناشی از ضعفی است که در میدان منازعه با جبهه انقلاب در جناح سلطه وجود دارد. 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
✅ سطح منازعه انقلاب اسلامی! حامدفلاحتی ______________________________ نوشتار اول ☀️ و کایّن من نبی
سطح منازعه انقلاب اسلامی! حامدفلاحتی _____________________________ نوشتار دوم کوه ها اگر جابجا شدند شما نجنبید! در نوشتار اول اشاره کردم که انقلاب یک نگاه به پس را در قاموس خود نمی پذیرد. 🔹در حرکت انقلاب برای رسیدن به آرمان ها و تعالی خواسته ها باید به پیش رفت. تمامیت خواهی در انقلاب سطح درگیری ما با نظام سلطه را به نفی موجودیت یکدیگر می کشاند. در چنین فضای ایدئولوژیکی مبنای نابخردانه یا ناشی از جهل است! یا نفاق! آن عناصری که در فضای رسانه ای انقلاب بدنبال کاهش سطح تنش با نظام هستند نه از خُلق سَبُعانه آن باخبرند و نه از تمامیت خواهی انقلاب اطلاعی دارند. آنها زیست بشر را در و آنهم ذیل برخی جنبش های تفکری جستجو می کنند! نهیب ثقل و سنگینی بر زمین خطاب به آن عزم هایی است که بنای بر هجرت دارند و در این نمی توان به سطحی از پرواز قانع شد و حقیقت را نادیده گرفت. ♦️ و درگیری انقلاب با غرب به نفی موجودیت غرب به عنوان تنها صدای حاکم بر بشر امروز رسیده است. غرب هرکاری انجام داد تا صدای انقلاب را خاموش کند و در این راه همه داشته های خود از تحریم، جنگ تا شناخت و فرهنگ به میان آورد. نشد که نشد!! یعنی بنای بر حذف داشت. در آخرین تلاش خود در کانون انقلاب افرادی را تولید کرد و میدان دار نمود که بتوانند با ایده کوتاه آمدن و پس روی در خواسته ها ماهیت انقلاب را کنند یا مسیر آنرا به جهت سوق دهند. اما نشد! 🔸 حال دیگر در آخرین تکاپوهای شناختی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رسانه ای تمام داشته های خود را بمیدان آورده است تا در سطح منازعه خود را برابر نشان دهد! به انقلاب بفهماند که مدیریت بسیاری از رفتارهایت به دست من است! می توانم تو را کنترل کنم! در آستانه نظم جدید جهانی که در بخشی از غرب در حال شکل گیری است ما باید انتخاب کنیم که در این و هزینه پذیری به عنوان امت قائمه و (پیشرو) می خواهیم تاثیرگذار باشیم یا خیر! نتیجه این منازعه تبدیل شدن کشورهای غربی به کشورهایی معمولی و عادی بدون روحیه سلطه گری است! انقلابیون این گوی و این میدان! در صحنه مبارزه نگاه کنید به صفوف! تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ ! عَضَّ عَلَی نَاجِذِكَ . اَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ . تِدْ فِي الْاَرْضِ قَدَمَكَ . ٱرْمِ بِبَصَرِكَ اَقْصَی الْقَوْمِ، وَ غُضَّ بَصَرَكَ ، وَ ٱعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ/نهج خ 11 کوه ها اگر جابجا شدند شما نجنبید! ببینید تا کجا صف کشیده اند! نصرت الهی خواهد رسید! 🆔 @h_falahati
در بحران‌های چندوجهی دستپاچه نشویم! بی‌عملی مسئولان عواقب دارد/ عقبه فکری نظام تقویت شود نکته‌ای مهم از بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹گزیده بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان(۴_۱۲_۱۳۹۹): فرض بفرمایید تا مادامی که جبهه‌ی مرکّب دشمن -جبهه‌ی شیطان که مرکّب از شیاطین مختلف است- در مقابل انسان قرار نگرفته و انسان از همه‌طرف محاصره نشده، معنای این آیه را درست نمیفهمد که «وَلمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هٰذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسولُه، وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسولُه وَ ما زادَهُم ‌اِلّا ایمانًا وَ تَسلیمًا»؛ یعنی وقتی که مواجه شدیم با یک چنین پدیده‌ای که پدیده‌ی سختی است، دستپاچه نشویم؛ یعنی نه خودت دستپاچه بشو، نه مردم دستپاچه بشوند؛ دستپاچه نشوید؛ هٰذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسولُه؛ این چیزی است که قبلاً گفته بودند که اگر شما در راه حق حرکت کنید، منتظر باید باشید که «وَکَذٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَیٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا»؛ [این چیزها] خلاف انتظارتان نباید باشد؛ این گفته شده بود، می‌دانستیم. یعنی آن وقت و در آن شرایط این آیه درست خودش را مجسّم می‌کند، زنده می‌کند، در واقع راه زندگی را به ما نشان می‌دهد. از جمله‌ی چیزهایی که خیلی ذهن بنده را مشغول می‌کند به عنوان یک مسئول، خطاب به حضرت یونس (سلام ‌الله ‌علیه‌) است که ایشان یک حرکتی انجام دادند که ناشی از یأس و خستگی بود یعنی قومشان به ایشان جواب ندادند؛ آن وقت خدای متعال به این پیغمبر که یک عمر هم در [بین] این جمعیّت زحمت کشیده بود و خستگی برای او معنا نداشت می‌فرماید: وَذَا النّونِ اِذ ذَهَبَ مُغاضِبًا فَظَنَّ اَن لَن نَقدِرَ عَلَیه؛ خیال کرد ما به او سخت نخواهیم گرفت؛ نخیر، بر او سخت می‌گیریم؛ و سخت هم گرفت و آن مجازات کذائی برای جناب یونس به وجود آمد. بنده غالباً وقتی که احساس می‌کنم -چه در خودم، چه در دیگران، چه در مسئولین- به یاد این [آیه] می‌افتم که «فَظَنَّ اَن لَن نَقدِرَ عَلَیه»؛ خیال می‌کنیم که این بی‌توجّهی، بی‌اهتمامی، بی‌عملی موجب واکنش تند از طرف حضرت باری‌تعالی (جلّ جلاله) نخواهد شد؛ چرا، خواهد شد؛ یعنی این معنا عملیّاتی می‌شود برای ما، عینی می‌شود و خودش را نشان می‌دهد. ...خلاصه هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بین‌المللی مواجه خواهد شد، با چالش‌های جدید مواجه خواهد شد، با وضعیّت‌های جدید مواجه خواهد شد و این او را نیازمند می‌کند به اینکه عقبه‌ی فکریِ تغذیه‌کننده‌ی نظام هم گسترش پیدا کند. آن عقبه‌ی فکری‌ای که نظام را دارد جلو می‌برد و تغذیه می‌کند و از انحرافش جلوگیری می‌کند، باید تقویت بشود، باید مفاهیم جدید مطرح بشود. عرض کردم این مفاهیم جدید از بیرون نمی‌آید، از داخل خود مفاهیم اسلامی است، از متن قرآن و سنّت است که مطرح می‌شود. البتّه این کار -پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث‌ کردن درباره‌ی اینها- کار همه کس نیست؛ فضلا و متفکّرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلامی کاملاً آشنا باشند، قرآن را با دقّت مطالعه کرده باشند و تلاوت کرده باشند، تدبّر کرده باشند و از جمود و تحجّر فکری دور باشند؛ چون از این طرف یک خطر این است که یک آدم بی‌صلاحیّت و نیمه‌سواد و التقاطی وارد استنباط‌های جدید از آیات الهی بشود، از‌ آن طرف هم این خطر وجود دارد که یک آدم متحجّر که هنوز مسئله‌ی دخالت دین در زندگی اجتماعی و سیاست و حکومت برای او حل نشده بخواهد وارد بشود؛ نه، باید انسانهای متفکّر، شخصیّت‌های برجسته [وارد کار بشوند]. https://khl.ink/f/47396 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روایت شاهد عینی از حادثه حمله با اتوبوس به کلانتری ۱۶ زاهدان راننده اتوبوس روایتی متفاوت از عبدالحمید دارد! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از تجویزهای صندوق بین‌المللی پول برای اقتصاد ایران، افزایش نرخ ارز بوده است. خاطرم هست چند سال پیش مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی IMF رسما توصیه کرد که ایران "برای کنترل نرخ تورم، نرخ رسمی ارز را تا سطح نرخ بازار افزایش دهد". نئولیبرال‌هاای وطنی نیز همین نسخه را پیاده کردند و قیمت ارز را افزایش دادند و ارزش ریال را بیش از پیش تضعیف کردند. یکی از استدلال‌های واژگونی که برای این کار از طرف آقای مسعود نیلی ارائه شد، این بود که افزایش نرخ ارز در جهت حمایت از تولید داخلی در برابر رقبای خارجی و توسعه صادرات است. در این سخنرانی که سال ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارائه شد، به بررسی منطق حاکم بر این استدلال پرداخته‌ام. اخیرا دیدم که این‌بار، نئولیبرال‌های ریشدار سخنان IMF و جناب نیلی را تکرار می‌کنند. بازبینی این ۷ دقیقه خالی از لطف نیست. جبرائیلی 🆔 @h_falahati
. 🔹رذالت اردوگاه دروغ، حد و مرز نمی شناسد. آنها مدعی شدند سخنگوی دولت، راحت از شلیک به مردم و کشتن آنها حرف زده است! 🔹علت عصبانیت شان این است که دهها نفر از مدافعان امنیت مظلومانه به شهادت رسیدند، اما دست به اسلحه نشدند، و بدین ترتیب، نقشه دشمن برای کشته سازی و موج سواری پیش نرفت. 🔹عصبانی اند چون سخنگوی دولت گفته است: 🔻"چرا با آشوبگران مماشات صورت می‌گیرد؟ من اصولا معترضین را دشمن نمی‌دانم و اصل براین است که فرزندان خطاکار ما هستند. 🔻استراتژی دشمن این است که دولت را به جان و این بچه‌ها را به جان دولت بیندازد. اتفاقا دولت تمام تلاش خود را کرده که در تله دشمن نیفتد و دلیل اینکه گفته می‌شود مماشات صورت می‌گیرد این است که در تله دشمن نیفتیم. 🔻برای دولت مثل آب خوردن بود که از همان روز‌های اول اجازه دهد تا نیروی انتظامی از گلوله‌های جنگی استفاده کند و هرکسی را به خیابان آمد بزنند و اینطور مردم بترسند و در خانه خارج نشوند؛ 🔻اما دولت هرگز چنین کاری نمی‌کند؛ چون معترضین را و خود می‌داند و اصلا کلی روی این افراد صورت گرفته تا مشکلات کشور را برطرف کنند". محمد ایمانی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدار خانواده برخی از شهدا با خانواده شهید «علی‌وردی» 🔹همسر شهید مهدی باکری خطاب به مادرشهید آرمان علی وردی: به شما تبریک میگیم با مدال افتخاری که به درب خانه شما زده شده است. @TasnimNews 🖋 اگر این محجبه ها و مومنه ها نبودند آرمان تربیت نمی شد! از دامن این هاست که آرمان تولید می شود، دست نایافتنی می شود و تا قله می رود! حجاب امروز شعیره است! مرز است! معیار است! تقلیل حجاب به لباس و پوشش نفهمی است! 🆔 @h_falahati
میان تمام اقوال و افعال و کنش‌های یک سیاستمدار با مسائل و نیازهای اولویت‌دار مردم، باید یک رابطه ملموس و معنی‌دار برقرار باشد تا بتوان از "دستاورد" سخن گفت و آن را مبنایی برای تسخیر قلوب و اذهان قرار داد. خارج از چنین رابطه‌ای، "دستاورد" را تحصیل که هیچ، تعریف هم نمی‌توان کرد؛ چه رسد به تبلیغ! ناظر به نیاز ملت، اهدافی تعیین کنید. برای تحقق این اهداف پروژه‌ تعریف کنید. در راس اجرای این پروژه‌ها قرار بگیرید. با مردم درباره آنها حرف بزنید. آینده را برایشان ترسیم کنید. جلسات و بازدیدهایتان مرتبط با این پروژه‌ها باشد. در طول مسیر از موفقیت‌ها و ناکامی‌ها و نهایتا از دستاوردها بگویید. جبرائیلی 🖋 مشکل آن است که سیاست مدار برآمده از یک کنش فکری در فضای معرفی و تصمیم فراخ که بتوان به مقایسه نشست، نیست! دائما یا جریانات به دوقطبی روی می آورند و یا لولوهراسی می کنند!! آن وقت حتی افراد عاقل و اهل دوراندیشی نیز نمی توانند از انتخاب سخن بگویند! این سال‌های اخیر هم مداخلات استکباری توسط عده ای پیاده نظام آن در داخل جریان انتخابات در کشور را به انحراف می برد! این می شود که می بینیم نتیجه لیست سازی ها و لولوهراسی با دو قطبی کاذب چپ و راست چندان تفاوتی ندارد؟! یا برنامه دارهای اپوزیسیون حاکمند و یا بی برنامه های معتقد!! امید که اصلاح شوند! امید که اصلاح شویم! 🆔 @h_falahati
آقای قالیباف! باز هم داری اشتباه میکنی. 🔺من نمیدانم چرا در نقطه های بزنگاه شما باید خطا کنی؟ در انتخابات هشتاد و چهار که اونطور قیافه عوض کردی و خودت هم بعدها متوجه شدی این راهش نیست. در فتنه هشتاد و هشت، سیاست سکوت و گاهی به نعل گاهی به میخ را انتخاب کردی، در انتخابات نود و شش رفتی در گارد مطالبه گری و افشاگری به سبک احمدی نژادی و عدالتخواهیش و کار را خراب کردی؟ چه کار میکنی انصافا؟ این همه خطا چرا واقعا؟ 🔺شما متوجه این نکته نیستی که سخن از «آغاز حکمرانی نو» معنایش این است که معتقدید این دولت در این یک سال مسیر دولت قبل را رفته؟ واقعا این طور بوده؟ شما متوجه هستید که معنای این جمله در این مقطع یعنی دادن این پیام که فشارها موثر واقع شده؟ و این پیامش به دشمن این است که بیشتر فشار بیاور؟ 🔺راهبرد گفتمانی رهبری را اصلا متوجه شدید که گفت علت این حوادث رشد و جهش ایران بود؟ این راهبردی که شما در چندین سخنرانی دارید دنبال میکنید معنایش این نیست که علت این حوادث، ضعفهای مسوولین و نظام بوده؟ کلا بنا دارید بیانتان را با گفتمان رهبری هماهنگ کنید یا مشاورینتان طرح بهتری را به شما پیشنهاد کرده اند؟ 🔺الان دقیقا چی فکر کردید با خودتان؟ به فرض که ریشه این اغتشاشات بستر اعتراض مردم باشد که نیست.(ریشه این اغتشاشات عبور مردم از بحران چند ضلعی غرب و دولت غربگرا بوده) انصافا این دو از اساس بی ربط به هم هستند. اما فرض کنیم اینطور باشد، خیال کردید مردم معترض با خودشان نمیگویند این آقایی که سالهاست مسوول ارشد کشور بوده الان به دلیل فشار مردم یاد حکمرانی نو افتاده؟ نمیگویند پس باید زور بالا سر اینها باشه؟ نمیگویند پس بیشتر فشار بیاوریم؟ نمیگویند منطق که جواب نداد و راه چاره خیابان است؟ یعنی خدا رو شکر که توصیفتان از امروز غلط است و این یعنی راهبردتان غلط اندر غلط. 🔺آقای قالیباف! برای دشمن ایجاد گفتمان «احساس بن بست» در مردم هدف نیست بلکه یک وسیله است. وسیله برای آنکه نشان دهد «مشکل اصل و هویت کل نظام حاکمیت است» اینکه بدون هر توضیحی دم از «آغاز حکمرانی نو» میزنید یعنی به این هدف اساسی دشمن دارید مدد میدهید. متوجه هستید؟ 🔺حرف از تغییر میخواهید بزنید، بسم الله، لااقل به سیاق رهبری بگویید. به سیاق بیانیه گام دوم بگویید. تغییر هست در این چهل سال هم بوده، به وضع مطلوب نرسیدیم اما اینطور نیست که از بزنگاه ها و بحرانها عبور نکرده ایم، اینطور نیست که رشدهای جهشی نداشته ایم. این نمیشود که حزب اللهی جماعت گفتمان امید را در جهاد تبیین سر دست بگیرد و شما یاد «آغاز حکمرانی نو» کنید. مدعی پیشبردن طرح راهبردی رهبر هم باشید. 🔺نگذارید خدای نکرده احساس شود برای نقد دولت و بحثها و رقابتهای سیاسی حرفی میزنید. یا از آن خطرناکتر اینکه گفتمانی را بین جوانان تازه مدیر شده رواج میدهید که خروجیش تغییر اراده آنها و سبک تصمیم گیریشان باشد. همه این بازیها برای آن است که مدیران کشور نظام محاسبه و سبک تصمیم گیریشان تغییر کند. شما ممکن است بگویید من منظورم این نیست. مهم نیست. مهم این است که این راهبرد گفتمانی خطرناک که پی گرفته اید به طرح دشمن مدد میدهد. مثل همیشه هم ناخواسته. از ما گفتن، باز هم خود دانید. علی مهدیان 🆔 @h_falahati
مدرنيته در ايران..pdf
90.6K
درسگفتار در ایران استاد پارسانیا 🆔 @h_falahati
💠ریشه‌های و فاسد را از جای می‌کَنیم 🔹ما مصمم هستیم که تا آخرین قطره خونمان را فدای اسلام کنیم بدخواهان گمان می کنند که با این توطئه های ناجوانمردانه می توانند ملت ایران را به عقب برگردانند. 🔹بد خواهان گمان می کنند با کشتن یک، دو نفر یا چند نفر از بزرگان ما، ما به عقب بر می گردیم، این اشتباه است. 🔹ما مصمم هستیم، ملت ما مصمم است که تا تمام ریشه های استعمار و استبداد فاسد را از جای نکند، از پای ننشیند. 📚صحیفه نور ،جلد ۶ ،صفحه ١٢١ 🆔 @h_falahati
🔴مهمترین عوامل بصیرت ✍ احمدحسین شریفی 1⃣ شناخت حق و باطل: بدون تسلط بر معیارهای برهانی و آموزه‌های قرآنی و آگاهی‌های تاریخی نمی‌توان حق و باطل را از هم بازشناخت. 2⃣قطع تعلقات و دلبستگی‌های دنیوی: چون غرض آمد هنر پوشیده شد صد حجاب از دل به سوی دیده شد 3⃣اخلاص و تقوا: إن الذين اتقوا إذا مسهم طائف من الشيطان تذكروا فاذا هم مبصرون(اعراف، ۲۰۱) 4⃣کل‌نگری در عین جزء‌نگری. 🖋 مخاطبین گرامی رسیدن به این طراز حتما برنامه ریزی، فرصت و امکانات نیاز دارد برای این کار باید کوشید و لوازم آنرا فراهم کرد. 🆔 @h_falahati
اگر جمهوری اسلامی نباشد دقیقا چه می شود؟ جریان برانداز، مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی، گمان می‌کنند اگر جمهوری اسلامی نباشد، ایران گل‌وبلبل و بهشت خواهد شد. اگر جمهوری اسلامی نباشد، ایران، نه نروژ می‌شود نه سوئیس نه آلمان و فرانسه. اینجا خاورمیانه است و اتمسفر، قواعد و بافت هویتی، قومی، سیاسی، و اقتصادی خاص خود را دارد! 🗂منبع: برنا 🖋مطلب خواندنی و قابل تامل! 🆔 @h_falahati
عباس عراقچی گفته: «عذرخواهی، از زیبایی های فرهنگ ژاپن است و این چیزی است که امروز در جامعه بسیار به آن نیاز داریم» حرف درستی است. منتظر عذرخواهی ایشان، ظریف، صالحی و روحانی به خاطر تحمیل برجام به کشور هستیم. توافقی که طبق بند37 آن اگر از نقض عهد طرف مقابل شکایت کنیم، تحریمها علیه ایران برمیگردد! از زمان اشکانیان تا به امروز، کدام کشوری چنین توافقی علیه خودش را امضا کرده؟ چرا بانیان این توافق شبه استعماری همیشه طلبکار هستند و حاضر به عذرخواهی از مردم ایران به خاطر حفر چنین چاهی نیستند؟ امیرحسین ثابتی 🆔 @h_falahati
🔻معنای دعوت آیت‌الله خامنه‌ای به «محتواپردازیِ پیش‌دستانه»: کارزار حجاب از دریچۀ شناخت‌شناسیِ اجتماعی 🖋 مهدی جمشیدی ۱- اغتشاش‌های اخیر، یکی از نمونه‌های تمام‌عیارِ «جنگ روایت‌ها» بود. هر چند نباید مطالعۀ آن را به این چشم‌انداز، منحصر کرد، امّا ندیدن آن از این زاویه، یعنی کنار نهادن یک «عاملِ مهمِ توضیح‌دهنده». زمانۀ ما بیش از هر دورۀ دیگری، مبتنی بر جنگ روایت‌ها است و ذهن مردم به دست‌مایۀ فتنه‌انگیزی و جریان‌سازی تبدیل شده است. حتّی «فتنۀ سال هشتادوهشت» نیز، برخاسته از جنگ روایت بود که در آن، تقلب به اسم رمز برای تحریک و شوراندن مردم بر ضدّ نظام تبدیل شد. ۲- در جنگ روایت‌ها، جامعه در «محاصرۀ روایت» قرار می‌گیرد، و هرچه بیشتر منقبض/ فشرده/ فرسوده می‌شود، تا «مرعوب/ منفعل/ تسلیم» شود، و در نهایت، «عقب‌نشینی» کند. آنچه که در این میدان، گریبان ما را می‌گیرد، «روایت» است نه «واقعیّت»؛ یعنی «شبه‌واقعیّت‌ها» و «سایه‌ها» در مقابل ما، صف‌آرایی و گردن‌کشی می‌کنند و فشارسازی و تحمیل‌گری می‌کنند. ۳- روایت‌ها در این جریان، «کج‌روایت» بودند؛ یعنی از «واقعیّت» حکایت نمی‌کردند، بلکه به واقعیّت تبدیل شده بودند، درحالی‌که «واقعیّت‌نما/ شبه‌واقعیّت» بودند، و واقعیّت، «گم‌گشته» می‌شود. واقعیّت باید قربانی «بازی شناختی» شود تا هدف‌های سیاسی تحقّق یابند: عالَمی را یک سخن، ویران کند روبَهانِ مُرده را شیران کند (مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۵۹۷). ۴- روایت، واقعیّت را «قاب‌بندی» می‌کند، یعنی واقعیّت را «بُرش» می‌زند، دست‌کاری و تکه‌تکه می‌کند، و بقیۀ واقعیّت را خودش روایت می‌کند. پس روایت، ترکیبِ «واقعیّتِ قاب‌بندی‌شده» و «روایت» است و می‌کوشد ما را به این قاب، «وابسته/ متعصّب/ معتاد» کند. چنانچه این «منظر» و «زاویۀ دید»، شیوع و مقبولیّت یابد، «ذهن جامعه» در چهارچوب آن صورت‌بندی و منجمد خواهد شد و سخن دیگری را نخواهد پذیرفت. پس باید از «ابتدا»، زمام و عنان روایت را به دست گرفت و قالب‌ها را تعریف کرد تا کار، دشوار و دیریاب نشود؛ چراکه «کنشگران بی‌روایت»، مردگانِ متحرّک هستند. ۵- «تغییر سیاسی» باید «درون‌خیز/ جامعه‌زاد/ از پایین» باشد و این محتاج «تغییر فرهنگی» است، و تغییر فرهنگی یعنی «ارزش‌ها» را از «حالت هنجاری» خارج‌کردن. برای این هدف باید «ساختارشکنیِ ذهنی» کرد و به «باورها/ شناخت‌ها/ نگرش‌ها» ضربه‌ زد: فرعِ دید آمد عمل، بی‌‌هیچ شک پس نباشد مردم الا مردمک‌‌ (مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۶۷۹). و این نیازمند «روایت‌سازیِ منفی از ارزش‌ها» است. چهره‌سازی وارونه از ارزش‌ها، «دیدها/ برداشت‌ها/ تلقی‌ها» را نسبت به آنها تغییر می‌دهد و این امر نیز در نهایت به حوزۀ «شناخت‌های بنیادین» خواهد رسید و به اساس عقاید دینی، ضربه‌های سهمگین خواهد زد. ۶- «قدرت روایت»، بیش از «قدرت واقعیّت» است. ‌کج‌روایت، ذهن را «بی‌ثبات/ متزلزل/ وسوسه‌آلود» می‌کند، و «اعتماد/ تکیه/ اطمینان» به واقعیّت را می‌زداید. دراین‌حال، «ارجاع به واقعیّت»، کم‌اثر و گاه بی‌اثر می‌شود. ازاین‌جهت باید گفت «احساس/ فهم/ درکِ مردم»، مهم‌تر از واقعیّتِ زندگیِ آنهاست. ۷- برای ساختن کج‌روایت/ روایتِ منفی/ روایت وارونه، چند عنصر لازم است: الف. «نقطۀ اجماع‌ساز/ درد مشترک/ دغدغۀ مرکزی» به‌مثابه چتر بزرگ و فراگیر. ب. «شعار/ حرف/ سخنِ» متناظر با این نقطه. ج. «نماد تصویری/ معادل محسوس/ وجه نمادین» برای جلوه‌گری اجمالی. د. «عینیّت جزئی/ واقعیّتِ خُردِ/ ریز واقعیّتِ» معطوف به زندگیِ روزمرّه. هـ . «زمین/ عرصه/ میدان» برای بازی. و. تحریکِ «نیروهای پیشرانِ اجتماعی/ خواص/ سرآمدان» برای ترغیب توده. ۸- کاری در مقابل باید انجام داد، «واسازیِ جسورانه/ ساخت‌شکنیِ بی‌رحمانه/ فروپاشاندن بنیادینِ» ‌کج‌روایت است؛ یعنی باید روایت را «غیرمتعهدانه» خواند، و با آن «مواجهۀ انتقادی» داشت، و روایت را «مساوی با واقعیّت» تصوّر نکرد. واسازی یعنی «شکافتن» در برابر «بافتن»: برای مغزِ سخن، قشرِ حرف را بشکاف (دیوان کبیر، غزل شمارۀ ۹۲۱). از جمله باید گفت وقتی «کشف حجاب» می‌شود نماد «آزادیِ زن»، پس آزادیِ زن یعنی «لاابالی‌گری». این نماد، خلاصۀ همۀ هدف‌های غاییِ پنهان نگاه داشته‌شده است. در اینجاست که معنای اصطلاحِ لغزندۀ آزادی، مشخص می‌شود. ۹- قضاوت دربارۀ واقعیّت را نیز باید دگرگون کرد. ملاک داوری دربارۀ ابرواقعیّت‌ها، «اجتماعات عظیم» هستند؛ یعنی ابرواقعیّت را می‌توان در اجتماعات عظیم، شناخت. از جمله، «باطن جامعۀ ایران» در زیر تابوت حاج‌قاسم نمایان شد نه در نظرسنجی‌ها. جریان اغتشاش و ابتذال در «روایت جامعه» شکست خورد؛ چون این جریان، مدّعیِ «فوران جامعه» بود، درحالی‌که جامعه آنها را در خیابان، تنها نهاد و در فضای مجازی نیز، ربات‌ها جایگزینِ کنشگران واقعی شدند. دکتر جمشیدی 🆔 @h_falahati
اینا با چه رویی از حقوق زنان میگویند؟!.. 🆔 @h_falahati
🔴ارشاد جاهل 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ارشاد و راه‌نمایی غافلان و جاهلان یکی از وظایف و حقوق انسان‌هاست. غفلت‌زدایی و جهل‌زدایی از ابتدایی‌ترین وظایف آگاهان است. بلکه می‌توان گفت یکی از حقوق غافلان و جاهلان بر آگاهان، این است که راه را از چاه به آنان بنمایانند. یعنی اگر اشتباهی کردند و یا غافلانه در مسیری انحرافی حرکت کردند، به آنان تذکر داده شود. علیه السلام می‌فرماید: «مَنْ رَأَى أَخَاهُ عَلَى أَمْرٍ يَكْرَهُهُ فَلَمْ يَرُدَّهُ عَنْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَيْهِ فَقَدْ خَانَهُ؛ هر كه برادرش را در كارى ناپسند ببيند و بتواند او را از آن باز دارد و چنين نكند، به او خيانت كرده است» در باب اول گلستان (در سیر پادشاهان) می‌گوید: «گروهی حکما به حضرت کسری در به مصلحتی سخن همی ‌گفتند و بزرگمهر که مهتر ایشان بود خاموش. گفتندش: چرا با ما در این بحث سخن نگویی. گفت: وزیران بر مثال اطبااند و طبیب دارو ندهد جز سقیم را. پس چو بینم که رأی شما بر صواب است مرا بر سر آن سخن گفتن حکمت نباشد. چو کاری بی‌فضول من بر آید مرا در وی سخن گفتن نشاید و گر بینم که نابینا و چاه است اگر خاموش بنشینم گناه است» 🆔 @h_falahati
♻️ برای دختر همسایه سروده‌ای زیبا از دختران افغانستان برای دختران ایران است / به جملات دروغین بوش در ابتدای کليپ خطاب به مردم افغانستان و بایدن در انتهای کلیپ خطاب به مردم ایران در این کلیپ دقت کنيد. این کلیپ را باید به جهت ضرورت آن نشر داد(بنده به جهاتی محذور نشر دارم ولی کلیپ محتوای خوبی دارد) 🆔 @h_falahati
واجب شرعی! 🆔 @h_falahati
-1310843134_2056571678.pdf
256.7K
بلوای بدویت مدرن - وحید جلیلی ✍ تحلیلی از آقای وحید جلیلی راجع به وقایع اخیر کشور 🆔 @h_falahati