eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.1هزار ویدیو
240 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
✨رقبای همدم... اعم از دسته بندی‌های سیاسی موجود در کشور، یک دوگانگی جدی میان مدیران و نخبگان ما در عرصه اقتصادی وجود دارد که به اختلاف دو بینش مربوط می‌شود. 1️⃣یک بینش، ضمن اینکه بخش خصوصی را موتور محرک اقتصاد می‌داند و مخالف تصدی‌گری دولتی است، قائل به ایفای نقش حامی، هادی و ناظر توسط دولت در اقتصاد است و به موازات کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش قدرت و ابزارهای حمایتی، هدایتی و نظارتی آن را ضروری می‌داند. این بینش برای اشراف و نظارت دولت بر فعالیت‌های فعالان اقتصادی، اختیارات بی‌حد و حصر قائل است. این بینش می‌گوید  نباید "آزادی فعالیت‌های اقتصادی را این جور معنا کنیم که آن کسانی که قدرت فعالیت و مانور اقتصادی دارند، آزادند هرچه خواستند تولید کنند، هرجور خواستند عرضه کنند، هر وقت خواستند توزیع کنند، هرجور خواستند بفروشند، هر جور خواستند مصرف کنند". باور این بینش این است که "اگر این حق برای حاکم اسلامی نباشد و مردم بدون نظارت دولت و بدون رعایت سیاست‌های دولت تلاش اقتصادی را شروع کنند و انجام بدهند، این یقینا در جامعه به طغیان، به ظلم، به بغی، به فساد منتهی خواهد شد و همان وضعیتی پیش خواهد آمد که دردنیای سرمایه‌داری هست". 2️⃣اما بینش دیگر، به تاسی از مکتب نئولیبرالیسم معتقد به سپردن اقتصاد به دست نامرئی بازار است و برای دولت، نقشی در اینکه در اقتصاد چه چیزی و به چه نحوی تولید شود، چگونه توزیع شود و چگونه مصرف شود، قائل نیست. این نگاه دوم اساسا کاری به مسئله تولید و عرضه و ایفای نقش دولت در آن ندارد و با مکانیسم قیمت به دنبال مدیریت اقتصاد است. تلاقی و تنازع این دو نگاه، تقریبا در هر مسئله‌ای در کشور خود را نشان می‌دهد؛ و نگاه دوم که مع الاسف به دلیل انتفاع جریان سرمایه‌داری از آن، نگاهی غالب شده است، میان طیف‌های سیاسی متضاد، پیروانی همسو و همدم دارد. بینش دوم، در بزنگاه‌های مختلف، به هر ابزاری متوسل شده و سیاست مورد نظر خود را به کشور تحمیل کرده است؛ و میتوان به جرئت مدعی شد که بسیاری از ناکامی‌ها و تلخکامی‌های اقتصادی ما در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف، ناشی از غلبه همین نگاه است. نگاهی که معیشت می‌سوزد و نابرابری می‌سازد... جبرائیلی 🆔 @h_falahati
12.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 ویژه ساعت شهادت شهید سلیمانی و یاران در فرودگاه بغداد 📹 نماهنگ | رهبر انقلاب: در دنیا با حاج قاسم خیلی رفیق بودیم؛ ان‌شاءالله خدا کاری کند که در قیامت هم خیلی رفیق باشیم... 💻 Farsi.Khamenei.ir 🆔 @h_falahati
🔰 عبرت انقلاب! 🔹آیت‌الله امینی یکی از شخصیت‌های مهم ولی کم سر و صدای تاریخ انقلاب سال ۹۹ در سن نود و چهار پنج سالگی فوت کرد. 🔹او یکی از حاضرین و راویان جلسه مهم شامگاه شش فروردین شصت و هشت است. یعنی دیدار آقایان خامنه‌ای و هاشمی، آیت‌الله امینی و آیت‌الله مشکینی با امام با هدف منصرف کردن ایشان از دستور خواندن نامه عزل آقای منتظری در اخبار. 🔹ایشان در کتاب خاطراتش این جلسه را اینگونه نقل می‌کند: حدود ساعت 9.30 بود كه خدمت امام مشرف شدیم. درابتدا آقای هاشمی سخن را آغاز كرد، با لحن ملتمسانه ای گفت: ما همیشه به هنگام بروز مشكلات و معضلات خدمت شما شرفیاب می‌شدیم و در حل آن از جناب‌عالی كمك می‌گرفتیم، اكنون در رابطه با نامه ای كه برای آقای منتظری نوشته اید و امكان دارد برای نظام مشكلاتی به وجود بیاورد، شرفیاب شده ایم. تقاضای ما این است كه در پخش آن عجله نكنید، شاید در آینده راه حل بهتری پیدا شود. در تشكیل مجلس خبرگان هم تعجیل نفرمایید، اجازه بدهد اطراف و جوانب كار را خوب بررسی كنیم و خدمت شما عرضه بداریم آنگاه هرچه بفرماییدعمل می‌كنیم. 🔹بعد از آن آقای خامنه ای سپس آقای مشكینی درباره همین مطلب سخنانی را عرضه داشتند. امام كه آثار اندوه بر چهره ربانی اش آشكار بود فرمود: من در اطراف و جوانب این كار خوب فكر كرده‌ام و تصمیم گرفته‌ام. دیگر حرف ندارد. من از اول با انتخاب ایشان مخالف بودم؛ ولی نخواستم در كار خبرگان دخالت كنم. من گفته بودم نامه را در اخبار بخوانند ولی در این باره كوتاهی شد. اگر اصرار كنید می‌گویم همین حالا بخوانند. من گفته‌ام عكس او را از ادارات پایین بیاورند. تشكیل مجلس خبرگان هم ضرورتی ندارد من خودم او را خلع می‌كنم. چون اگر خبرگان او را خلع كنند معنایش این است كه انتخاب سابق آنها كار درستی بوده در صورتی كه من از اول مخالف این كار بودم. 🔹آنگاه به آقایان خامنه ای و هاشمی فرمودند: شما هم لازم نیست نامه را برای ایشان به قم ببرید، آن را به وسیله شخص دیگری می‌فرستم. شماهم دیگر برای دیدار ایشان به قم رفت و آمد نكنید. 🔹در همین جلسه آقای هاشمی از امام در خواست كرد لحن نامه طوری باشد كه به جنبه حوزوی آقای منتظری لطمه ای وارد نشود. امام در جواب سخنان تندی فرمودند كه با توجه به برخی مصالح و ملاحظات از ذكر آنها معذورم." ❗️پ. ن یک: در بخشی از متن مکتوبی که آقای مشکینی هم از شرح این جلسه نوشته‌اند آمده است" اگر کسی در آن حال سخنان ایشان را درباره آقای منتظری می شنید نه فقط یقین می کرد که نامه، نامه ایشان است بلکه یقین می کرد که ایشان در نوشتن نامه ارفاق نموده و رعایت برخی از مصالح را کرده است. ‼️روح‌الله حسینیان در سخنرانی سال هفتاد و یک خود درباره سخنان قاطع امام در این دیدار می‌گوید: "حضرت امام در آن جلسه جمله‌ای را به آقایان فرمودند من این را با شاهد عادلی كه آنجا بود نقل می‌كنم، شما می‌توانید از این افراد سؤال كنید. امام(ره) فرمودند: البته اینكه من نامه را پس بگیرم ، نه اینكه پشیمان شدم  و نه اینكه اصرار شما مرا وادار كرد كه من این نامه را پس بگیرم، فقط ترسیدم كه با پخش این نامه ، خون مردم به جوش آید  و بریزند آقای منتظری را بكشند كه آقای منتظری یك شیخ فضل‌الله نوری برای انقلاب بشود. من از این ترسیدم و آقای منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردی كه تربیت كند فاسد تربیت می‌كند این عین جملات مبارك حضرت امام(ره) هست. ‼️در کتاب "از جدایی تا رویارویی" که نمایندگی ولی فقیه در سپاه پس از سخنرانی سیزده رجب آیت‌الله منتظری منتشر کرد نیز آمده است "البته اينكه من نامه 6/1/68 را پس گرفتم، نه اينكه پشيمان شدم و نه اينكه اصرار شما مرا وادار كرد كه اين نامه را پس بگيرم، فقط ترسيدم كه با پخش اين نامه، خون مردم به جوش بيايد و بريزند و آقاي منتظري را بكشند. ❗️پ. ن دو: آیت‌الله امینی همین خاطره را در مصاحبه تفصیلی خود با نشریه پاسدار اسلام آذر نود و شش تعریف کرده است. https://b2n.ir/129118 ✍ امین فرج اللهی 🆔 @h_falahati
اول به این سؤالات پاسخ بدید: در تظاهرات فرانسه اغتشاشگران چند نفر از طرفداران نظام را با سنگ و چوب و آجر و آهن و بلوک و قمه و کارد و سلاح گرم وحشیانه تکه پاره کردند؟ چند مامور را با گلوله و کارد کشتند؟ چند مامور را زنده زنده آتش زدند؟ گلوی چند مامور را بریدند؟ آمار شهدای امنیت فرانسه در این مدت به چند نفر رسیده؟ پلیس فرانسه چند هزار اسلحه از تظاهرکنندگان کشف کرد؟ در تظاهرات فرانسه چند گروه تروریستی لب مرز آماده عملیات علیه کشور شدند؟ تظاهرکنندگان فرانسه دنبال تجزیه چند استان فرانسه بودند؟ چند ابرقدرت خارجی برای تظاهرکننده گان فرانسه اسلحه و پول می فرستد؟ چند دولت خارجی در تلویزیون‌هایشان ساخت سلاح و کوکتل مولوتوف و قتل را آموزش می‌دهند؟ راستی چرا دولت‌های آمریکا و اروپا با تمام توان از تظاهرکنندگان فرانسوی حمایت نمی‌کنند؟ آیا تظاهرکنندگان فرانسه خواستار براندازی جمهوری و روی کارآمدن سلطنت هستند؟ آیا تظاهرکنندگان فرانسه خواستار بازگشت و حکومت یگ گروه تروریستی مثل منافقین هستند؟ در تظاهرات فرانسه چقدر از قوانین این کشور نقض شد؟ چه اندازه به مقدساتشان توهین شد و کتاب‌های مقدسشان آتش زده شد؟ تظاهرکنندگان فرانسه به چند روحانی و زن محجبه حمله و توهین کردند؟ تظاهرات گنندگان فرانسه چقدر جنایت کردند و آن را به گردن دولتشان انداختند و گفتند کار خودشون است؟ بله، در رشته حقوق، مطالعات تطبیقی بسیار راهگشاست. چرا اغتشاشگران ما با تظاهر کنندگان فرانسه این قدر متفاوتند؟ ✍ فنایی اشکوری 🆔 @h_falahati
💠 برای حفظ ارزش‌های شماست 🔹باید توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزشهای شماست. هر چه را که خدا دستور فرموده است- چه برای زن و چه برای مرد- برای این است که، آن ارزشهای واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه‌های شیطانی یا دستهای فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می‌شدند اینها، این ارزشها زنده بشود. 📚صحیفه نور، جلد ١٩، صفحه ١٢٠ 🗓مورخ: ١٣۶٣/١٢/٢١ ره 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 🆔 @h_falahati
♦️رنج انتخاب اگر قرار شد در جامعه‌ای [مردم] بخواهند زمامدار انتخاب کنند و کار را به دست منتخب خودشان بسپارند، کار آسانی است یا کار مشکلی است؟ شناخت او و بعد از آن جمع آوری و متمرکز کردن لااقل اکثریت آراء بر یک فرد یا یک گروه چه قدر کار مشکلی است... آن جامعه‌ای که بخواهد حق انتخاب داشته باشد باید بداند که به دنبال آن رنج انتخاب هم دارد. اتفاقا یکی از علل واقعی شکست جوامعی که به فکر به دست آوردن حق انتخاب می‌افتند اما حاضر نیستند راه پررنج انتخاب کردن را طی کنند همین است که هوس‌های به اصطلاح مرده رنگ دار کردند، یعنی فکر کردند که به ما آزادی کامل داده بشود و ما انتخاب می‌کنیم، ولی بعدا می‌بینند چه آش درهمی برای خود پخته‌اند؛ آن وقت شکست می‌خورند، مأيوس می‌شوند. ناامید می‌شوند، چون اینها درک نکردند که انتخاب کردن فردی یا گروهی برای سپردن زمام کار به‌دست ایشان خیلی کار می‌برد، خیلی آمادگی و خودسازی و مهارت می‌خواهد و با این یک شاهی صناريها نصیب نمی‌شود. این ضرب المثل انصافا جاندار است: "هر کس حق انتخاب دارد، رنج انتخاب نیز دارد." 📚 (تسلیم حق بودن، ص 135 و 136) 🆔 @h_falahati
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جنگ بین ارمنستان و آذربایجان چه ربطی به ایران ما دارد؟! وقتی که به ایران حمله نمی‌کنند و به ارمنستان حمله می‌کنند، پس ایران چرا باید نگران باشه!؟ 🆔 @h_falahati
📣رئیس‌جمهور: مهار تورم و رشد تولید نه یک برنامه مقطعی، بلکه برنامه دائم دولت تا تحقق آن است 🔺وزرای اقتصادی دولت برنامه‌های پیشنهادی خود را در قالب نسخه عملیاتی و اجرایی مهار تورم و رونق تولید ارائه کنند. 🖋 این اظهارات در حالی صورت می گیرد که دولت بیشترین سود را از نرخ ارز می برد و در اسفند ماه نرخ مواد اولیه پالایشگاه ها از 28 تومان به 35 تومان تغییر کرده است؟! چه نهادی موجب تورم و افت پول ملی می شود؟! مگر مبنای محاسبه منابعی که در این کشور تولید می شود دلار آمریکاست؟! 🆔 @h_falahati 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
پالایشگاه‌های کشور مبنای محاسباتی خود را از دلار ۲۸ هزار تومان در اسفند ۱۴۰۱ به دلار ۳۵ هزار تومان در فروردین ۱۴۰۲ تغییر داده‌اند. تا زمانی که مواد اولیه تولید در این کشور به قیمت جهانی و نرخ دلار محاسبه و به داخل فروخته می‌شود، تورم را نمی‌توان مهار کرد. جبرائیلی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ مکرون وسط برنامه زنده وقتی داشت به بازنشسته‌ها توصیه می‌کرد که کمی سختی زندگی را تحمل کنند، یادش افتاد ساعت روی دستش چند هزار یورو قیمت دارد. برای همین خیلی راحت و البته یواشکی آن را از دستش درآورد! یعنی این آدم با همه نفهمی‌هایش، فهمید که وقتی مردم را به تحمل سختی‌ها دعوت می‌کند، خودش نباید تجملگرا باشد و حداقل در ظاهر باید رعایت کند. آیا همه کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت یا تریبون‌ دارند و مردم را به مقاومت دعوت می‌کنند، در زندگی شخصی‌شان، آداب و لوازم مقاومت را (هر چند در ظاهر) رعایت کرده‌اند! حمید رسایی 🆔 @h_falahati