🔴 یادداشت حاج قاسم سلیمانی بر کتاب شهید حججی بعد از مطالعه کتاب
🔹 سلام بر حججی که حجتی شد در چگونه زیستن و چگونه رفتن.
فدای آن گلویی که همچون گلوی امام حسین(ع) بریده شد و سلام بر آن سری که همچون سر مولای شهیدان دفن آن نامشخص و به عرش برده شد.
دخترم! آنها را الگو بگیر و مهمترین شادی آنها عفت و حجاب است.
🔹 به مناسبت ۱۸ مرداد، سالروز شهادت محسن حججی
اللهم ارزقنا الشهادة في سبیلک
🆔 @h_falahati
👓 حدود ۱۲۰سال قبل که عدهای حسرت احترام طلاب و علمای اون موقع را میخورند، صدراعظم (رئیس جمهور اون زمان) ۱۴نفر از روحانیون را غل و زنجیر به گردنشون میاندازه و تو شهر میچرخونه و همونجور شهر به شهر میگردونه تا تبعید بشوند!
🔹 طلاب و روحانیون با تاریخ آشنا باشند میفهمند به برکت مجاهدات علما و خونهای پاک شهدای روحانیت الان در بهترین برهه تاریخی برای طلاب و روحانیون هستم!
حوزه توییت
#سکولارهای_حوزوی
🆔 @h_falahati
مطبوعات دوم خردادی
از چریک بازی لطمه خوردند
سردبیر یک روزنامه زنجیرهای توقیف شده در دوران دولت خاتمی معتقد است مطبوعات دوم خردادی از چریک بازی برخی روزنامه نگاران لطمه خورد.
علی حکمت سردبیر روزنامه خرداد (متعلق به عبدالله نوری) است که در دوره موسوم به اصلاحات منتشر میشد. او در گفتوگو با روزنامه شرق اظهار داشت: من یک شعار داشتم که خیلی شاخص بود. همیشه به بچههای تحریریه میگفتم که حرف تند بزنید، ولی تند حرف نزنید. من با تیترهای تند مخالف بودم و چند تا تیتر تندی هم که در خرداد هست و من در بازجوییهایم کلی درباره آنها حرف میزدم، این بود که مالِ من نبود واقعا؛ یعنی زمانی که من نبودم و دوستان دیگری بودند و در فضای خاصی این اتفاق افتاده بود.
ما باید میتوانستیم حرفهای اساسی بزنیم، حرفهای تند بزنیم، حرفهای کلیدی مطرح کنیم و راجع به آن بحث کنیم اما روزنامهنگار نباید انگشت در چشم مخاطب و جامعهاش کند.
من در سرمقاله دوم روزنامه خرداد، اتفاقا این مسئله را مطرح کردم که ما سه جور روزنامهنگار داریم؛ یکسری روزنامهنگار داریم که چریک هستند. بهجای کلاشنیکف و ژ3، قلم بیک در دستشان گرفتهاند ولی کارکرد همان ژ3 و کلاشنیکف را از آن میخواهند.
متأسفانه میدانید که اگر کسی خیلی تند مینوشت، محبوب میشد. ما دوستان این شکلی هم داشتیم و لطمه هم خوردیم و به نظر من مطبوعات دوم خرداد از همین گروه لطمه خورد.
من بهعنوان سردبیر خرداد نمیخواهم بگویم بیگناه هستم. خیلی راحت به شما میگویم؛ من دربهدر دنبال فضایی نسبتا آرام و منطقی هستم که همه ما، کسانی که دستاندرکار مطبوعات دوم خرداد یا به قول آقای شریعتمداری مطبوعات زنجیرهای بودند، بنشینیم و خودمان را نقد کنیم؛ از سلام گرفته تا روزنامه خرداد و روزنامههای دیگر.
معتقدم ما اشتباهات زیادی داشتیم؛ چیزی که مربوط به خود من میشود این است که واقعا من چریک فرهنگی نبودم و چریک فرهنگی نیستم و معتقدم که فرهنگ با چریکبازی هیچوقت نمیتواند کنار بیاید".
اظهارات علی حکمت، اشاره به تندرویهای بیسابقهای است که برخی مدعیان اصلاحطلب مرتکب شدند و کاملا رنگ و بوی آشوبطلبی و براندازی داشت. سال 1382 مسعود بهنود (از گردانندگان نشریات زنجیرهای و همکار بعدی بیبیسی) گفته بود: «تازگیها ابراهیم نبوی یک نامه تندی نوشته به شادی صدر که، در آن روز همه تسمه پاره کرده بودیم. بهنود میگفت همه با هم از چراغ قرمز رد نشویم».
محمد ایمانی
🆔 @h_falahati
سیر مطالعاتی شهید مطهری .pdf
193.5K
#سیر_مطالعاتی
#شهید_مطهری
برنامه ی مقرری و فشرده
بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری ره
#ویژه_طلاب_دانشجویان
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: بساط کشف حجاب در کشور جمع خواهد شد
@Farsna
🖋 ان شاء الله زبان به کام گرفتیم تا ببینیم چه می کنید کمی به دولتی ها هم بفرمایید آنهم علنی عتاب کنید قطعا خدمت به خود و انقلاب کردید.
🆔 @h_falahati
گروه فرهنگی هنری ماهو برگزار میکند:
🎭سوگخوانی«آینهبندان»
🗓️ از ۲۲ مردادماه لغایت ۳۱ مردادماه
⏲️ ۱۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰
📍مشهد ، بین سهراه دارایی و میدان دهدی ، سالن همایشهای هلالاحمر
🌐 ثبت نام و رزرو رایگان از طریق سایت
http://mahogroup.ir
و یا ارتباط با شماره تلفن : ۰۹۹۳۴۱۴۱۵۷۰
@mahogroup
🆔 @h_falahati
🔺گویا قبول حکم بازگشت موقت به تحصیل داوطلبان شبههدار یعنی افتادن در مسیری که میتواند برخورد با آنها را (بخاطر برخی خلأها و استفساریهها) سختتر و حتی ناممکن کند؛ شاید به عملکرد سازمان سنجش ایراداتی وارد باشد اما جا دارد دولت سیزدهم از تمام توان حقوقیاش برای دفاع از رییس این سازمان (بخاطر مقاومتش در قبال بازگشت متقلبین به دانشگاه و اجرای بهتر عدالت آموزشی) استفاده کند!
☑️انقلابی
🖋 دولت از این مشکل و مساله مهم نگذرد از مقاومت رئیس سازمان سنجش باید تقدیر کرد متأسفانه توجیحات مسوولین برای پذیرش این متقلبین عجیب است و می گویند خلأ قانونی داریم چون اینها داوطلب بوده اند و قانون می گوید دانشجو؟!
🆔 @h_falahati
👓 مشروطه و خصوصا شیخ فضلالله نوری هنوز هم بحث روز است!
🔹 عبارات موهن رسانه اصلاح طلب درباره شیخ فضل الله حاکی از کینه عمیق غربگرایان از وی بعد از ۱۲۰سال است!
❗️ مخالف مدرنیته، رادیکال، بنیادگرا و... برچسبهایی است که به این شهید معظم وارد میشود!
حوزه توییت
🆔 @h_falahati
حوزه و روحانیت ٧.mp3
13.77M
سلسله جلسات #حوزه و #روحانیت
جلسه هفتم
حوزه و خدمات اجتماعی!
#هویت و وظایف روحانیت
#ویژه_طلاب
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید مصطفی #ردانیپور، در سال ۱۳۳۷ در اصفهان به دنیا آمد، در ایام نوجوانی وارد حوزه علمیه شد. در سلک شاگردان خاص #علامه_مصباح درآمد. از بنیانگذاران لشگر ۱۴ امام حسین بود و عاقبت در ۱۵ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر۲ به شهادت رسید و جاویدالاثر شد.
یادشان جاودانه و راهشان پر رهرو باد!
🖋نور الهی یک چیز دیگر است این افتادگی و حقیقت بینی که در استاد مصباح یزدی ره بود در کسی به راحتی یافت نمی شود!
🆔 @h_falahati
مصاحبه حاشیه ساز جماران و چند ملاحظه
درحالی که اظهارات و سخنان آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در گفتوگو با سایت اصلاح طلب جماران، ارگان رسانه ای موسسه تنظیم و نشر مورد استقبال رسانه های معاند و مغرض قرار گرفته، وی شیطنت ها و غرض ورزی های صورت گرفته در قبال اظهاراتش را در تضاد با رسالت حرفه ای رسانه ای ارزیابی کرد و به انتقاد از این برداشت های ناصواب پرداخت.
آیت الله احمد بهشتی، در خصوص مصاحبه خود و سوءاستفاده ضدانقلاب از محتوای این مصاحبه اظهار داشت: بنده با مجازات و تنبیه کاملا موافق هستم زیرا دین ما دین بشارت و انذار است.
📎 ادامه خبر
🌐https://rasanews.ir/0036PG
💯 #ما_صدای_رسای_حوزهایم
🆔 @rasanewsagency
🖋 آقایان نمی شود کمی بیشتر دقت کنید هرروز یک شخصیتی با این سایت های معلوم الحال مصاحبه می کند و در چنبره ی رسانه ای آن قرار می گیرد؟!
احساس نمی کنید دارید هزینه می تراشید!
خب مصاحبه نکنید که بعد تکذیب بفرمایید!
🆔 @h_falahati
ضمن تشکر از اعتراف شما به بدهی سنگین دولت!
آقای مثلا کارشناس خبره ی دولتی!
شما قبلا این منابع را مصرف کرده اید متوجه حجم بدهی دولت قبل نیستید؟
چون در ایام زجر و گرفتاری مردم برای تفریح به بلندی های لاکچری اطراف تهران می رفتید و عکسش را پخش می کردید!!
دستاوردسازی برای دولت دهه تعطیل خیلی تعجبی ندارد!
ضمنا مذاکره هم که بلد نبودید نکند سرقفلی مذاکرات در ایران الی الابد برای شماهاست!
#دیپلماسی_ذلت
🆔 @h_falahati
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
دکتر جمشیدی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 🇹🇷 صلوات بلدی؟!!
امپراطوری عثمانی با حاکمان ظالم سنّی فقط چند حکم اسلامی را عمل میکرد، اما امپراطوری بریتانیا و شرکایش همین را هم تحمل نکردند و با تمام قوا به عثمانی تاختند تا آن را منهدم کنند!
❗️ علمای بزرگ ما در برابر حمله به عثمانیِ سنّی حکم جهاد دادند!
⚠️ چرا؟!!
در این فیلم واضح است!
ترکیه حدود ۱۰۰سال بعد از فروپاشی عثمانی و اصلاحات #زن_زندگی_آزادی توسط آتاتورک حتی صلوات را هم تحمل نکرده است!
امروز جوانان ترکیه حتی از فرستادن #صلوات هم عاجزند!
❗️ برخی آخوندهای نشسته در قم هنوز در حال استخاره که آیا از نظام دفاع کنیم یا خیر!
از سلف صالح بیاموزید که جلوی کفر، حتی از عثمانی حمایت و دفاع میکرد!
حوزه توییت
🆔 @h_falahati
🔰 اندرحکایت برخی ناتحلیلهای موجود از آزادسازی پولهای غارت شده ی خودمان!
#روایت یک واقعه مهم است و نگرش ما هم تابعی از آن روایت است
از بعد از ژاپن سوزی آمریکا در جهان کشورها دوزاریشان افتاد که یانکیها، وحشی به تمام عیار هستند پس نمی توان تقابلی داشت!
شدند بردگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگیِ یانکی های غرب!
دزدی، غارت، چپاول و نسل سوزی و ویرانی از کارهایی است که این سالهای طولانی پشت قوانین به ظاهر بین الملل خود را پنهان کرده است و واقعیت ماجرا را تغییر نمی دهد.
حال تنها کشوری که تاکید می شود تنها کشوری که جلوی این قلدری ایستاده است و نه آن قوانین می تواند او را برده کند و نه آن یانکی با بمب های اتمیش وجود این زورگویی را دارد، ایران اسلامی است.
دستگیری در برابر دستگیری!
ضربه در برابر ضربه!
موشک در برابر موشک!
قتل در برابر قتل!
نفر در برابر نفر!
همینطور ادامه می دهیم تا این سگ وحشی آرام گیرد!
اینکه می توانیم با مشت پر پول و غارت را پس بگیریم یعنی اقتدار!
عراق نمی تواند!
پاکستان نمی تواند!
کشورهای عربی نمی توانند!
ترکیه نمی تواند!
اروپا و دیگران عاجزند!
ولی ما می توانیم!
روایت انقلاب مهمترین کانال نگرشی ما به واقعیت آن چیزی است که رخ می دهد، البته روایتی که با #منطقانقلاب رخ دهد نه #برجامطورها!
#روایتانقلاب
🆔 @h_falahati
آیت الله سبحانی.mp3
929.6K
💥به کارگیری از القاب حوزوی یا دانشگاهی؟
🎤حضرت آیت الله #سبحانی
🆔 @h_falahati
💢چند نکته درباره یک توافق
🔹توافق ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان و همچنین آزادی ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در کُره جنوبی، موضوعی بود که ظرف یک سال گذشته حاصل شده بود، اما طرف آمریکایی چند بار دبّه کرد.
♦️یک علت، پیام عقب نشینی و شکستی بود که از سوی طرف آمریکایی به دنیا مخابره می شد. علت دوم، امیدی که به آشوب افکنی در ایران بستند، اما جز ناکامی دستگیرشان نشد. حالا برخی منابع اپوزیسیون، اجرایی شدن توافق را خنجر آمریکا به پهلوی خود ارزیابی می کنند.
🔹بر اساس اخبار منتشره، توافقِ به تاخیر افتاده، اکنون در حال اجرایی شدن است. قرار است ایران، تا زمان اطمینان از دسترسی به پول ها، پنج جاسوس زندانی را آزاد نکند.
♦️به اعتبار تجارب عهدشکنی آمریکا، نباید کمترین کوتاهی در زمینه اخذ تضمین عملی (و نه زبانی) انجام شود. گفته شده خروج زندانیان آمریکایی از ایران، چند هفته به طول خواهد انجامید تا مطالبه طرف ایرانی تضمین شود.
🔹در آمریکا، سناتور تام کاتن، توافق را "رقص دولت بایدن به ساز ایران" خوانده و مایک پنس معاون رئیس جمهور در دولت سابق گفته: "این بزرگ ترین باجی است که تاکنون به ایران داده ایم". مایک پمپئو هم می گوید "آزادسازی ۶ میلیارد دلار برای ایران، معامله وحشتناکی است".
♦️پس از آزادی بخشی از منابع مالی بلوکه شده در عراق، این دومین موفقیت کشورمان، بدون دادن امتیازات هنگفت هسته ای و غیر هسته ای در روند معیوب برجام) است.
🔹دولت قبل در برجام، هم بخش مهمی از برنامه هسته ای را تعطیل کرد، هم تعهد پاریبس را پذیرفت -تا مصرف سوخت های فسیلی و نیروگاه سازی را کاهش دهد که نتیجه اش ناترازی فعلی در تامین برق و ... است-، و هم قول همکاری بیشتر برای برجام های دو و سه را داد. و بدین ترتیب گروگان برجام شد.
♦️کسانی، توافق اخیر را با آزادی جیسون رضائیان مقایسه کرده و گفته اند که از آن توافق عقب تر است چرا که در توافق مذکور، آمریکا پول نقد به ایران داد. این قیاس، مع الفارق و غلط است.
🔹آزادی رضاییان و ۴ نفر دیگر (میرزاییحکمتی، عابدینی و خسروانی)، در ازای آزادی مبلغ ۱٫۷ میلیارد دلار دارایی ایران (۴۰۰ میلیون دلار، پول خرید تسلیحات در دهه ۷۰ میلادی و ۱٫۳ میلیارد دلار سود آن) در تاریخ ۲۶دی۱۳۹۴ اتفاق افتاد؛
♦️یعنی دقیقا یک روز قبل از روز رسمی "اجرای برجام" و پس از آن که ایران همه تعهدات سنگینش در برجام را ظرف دو ماه انجام داده بود. تعهداتی شامل تعطیلی یا تعلیق 95 درصد برنامه هسته ای که حاصل چهار دهه تلاش فناوران کشورمان بود:
🔹خروج ۹۷۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده از ایران و ابقای فقط ۳۰۰ کیلوگرم به عنوان سقف غنی سازی، تعلیق و از هم گسیختن ۱۵ هزار سانتریفیوژ از مجموع ۱۹ هزار دستگاه، نابودی رآکتور آب سنگین اراک، عدم به کارگیری سانتریفیوژ های جدید، نظارت های استثنایی آژانس، و...
♦️در واقع آزادی جیسون رضائیان و سه نفر دیگر در آن تاریخ، جزو شروط ضمن عقد آمریکا برای وعده لغو (تعلیق) تحریم ها بود. اما در تبادل اخیر، قرار نیست ایران تعهد اضافه ای انجام دهد. این، توافقی با آورده مشخص اقتصادی و سیاسی- امنیتی است.
🔹این نکته را هم باید مد نظر داشت که آمریکا در همین دو سال اخیر، توافقات محدود موردی انجام داد ه و بعضا به هم زده است. همین تجربه به انضمام برجام، نشان می دهد توافق با طرفی چنین عهدشکن، بدون اخذ تضمین معتبر، بیهوده است و ادعای این که ظرف دو یا سه چهار سال گذشته می شد مجددا با آمریکا توافق کرد، فاقد ما به ازا در دنیای واقعی است.
محمد ایمانی
🆔 @h_falahati
دقیقا چه واژه ای روی ایشون بذاریم که برازنده کسوتش باشه؟!
دقیقا چه اتفاقاتی باید بیافته که یک نفر رو بتونیم فاسدالرأی بخونیم؟
چرا مجلس و دولت انقلابی با این شخص مماشات می کنند ؟؟
#دولت_انقلابی
#ضرغامی
روانبخش
🖋 صریحا باید گفت آقای رییسی عزیز با تمام احترام برای این روحیه شما متاسفیم که نمی توانید با افراد اتمام حجت کنید و افراد با این روحیه مماشات یا هرنام دیگری که دارد دولت شما را خوب لکه دار می کنند!
دیگر جناب وزیر راهی برای نشان دادن انحراف خود باقی نگذاشته است.
ظاهرا از اول اشتباهی بودند!
اینکه تلاش می کنید فردی جاهل و منحرف را جذب کنید و برای او وجهه بتراشید و به رای دادگاههای کشور دهنکجی کنید نامش انقلابی و متعهد نیست قبلا دیده بودیم هم در دهه محرم هم در دوره زن زندگی آزادی هم در این پذیرش بی تعهد مسوولیت در این دولت؟
شما از درک حقوقی جرم و برخورد با آن عاجز هستید و با رومانتیسم و پوپولیسم بدنبال یک دوختن نمد برای کلاه خود هستید!
آقای ضرغامی شما یک فاجعه هستید.
🆔 @h_falahati
ملاحظاتی بر بیانیه استاد علیدوست.docx
26.4K
⭕️پاسخ عالمانه سه تن از مورخان مشهور حوزه علميه قم به اظهارات اخیر آقای علیدوست👆👆
🔆ملاحظاتي بر بيانيه استاد ابوالقاسم #عليدوست با عنوان "دفاعی عقیم و پرهزینه" که درباره مقایسه اوضاع حکومت امیرالمومنین #علی(ع) و نظام جمهوری اسلامی است.
🆔 @h_falahati
💢نقد و بررسی دو رویکرد نسبت به اجتهاد در معارف دین
✔️نشست علمی «رویکردهای مختلف در بسط معارف دینی» با ارائه استاد سید محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع فضلا و طلاب حوزه علمیه مشهد برگزار شد. این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در این جلسه به نقد و بررسی دو رویکرد نسبت به اجتهاد در معارف دین پرداخت.
۱- رویکرد اول: دغدغه خلوص در فهم و استناد به منابع دینی در نظریه اخباریین است. میگویند عقل یک منزلت فطری دارد ولی اینطور نیست که همه ادراکات عقل فطری باشد. گاهی تحت تأثیر نیز واقع میشود. گاهی خیلی از بدیهیهایی که انسان بدیهی میبیند نظریات دوره قبل بوده است که با ادبیات پختهشده و سرریز به فرهنگ عمومی جامعه شده و بدیهی شده است.
۲- رویکرد دوم: میگویند فهم از منابع و درک از منابع در حوزه معارف باید عمق پیدا کند. این حرف درستی است. میگویند اگر میخواهید عمیق بفهمید باید با کمک فلسفه و عرفان وارد شوید. علوم شهودی و علوم عقلی محض هستند که منابع دینی را برای شما عمیق باز میکنند و اگر شما فلسفه و عرفان ندانید نمیتوانید معارف را بفهمید.
👈مناقشات: http://ijtihadnet.ir/?p=72566
#ویژه_طلاب_دانشجویان
🆔 @h_falahati